"לך לעזאזל"; ביקור מיוחד בהר ממנו הושלך השעיר

ויכוח בין חב"דניק וליטאי בקבוצת וואטסאפ של ישראל שפירא, הסתיימה בברכת: "לך לעזאזל", בעקבותיה יצאו לביקור בהר מונטאר עליו חוקרים רבים מצביעים כ'צוק עזאזל' (היסטוריה)

מבט על אחד הצוקים בהר מונטאר עליו חוקרים רבים מצביעים כ'צוק עזאזל' (צילום: ישראל שפירא)
מבט על אחד הצוקים בהר מונטאר עליו חוקרים רבים מצביעים כ'צוק עזאזל' (צילום: ישראל שפירא)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
 | 12/05/202216
עצוב מאד לשמוע שאדמור הרשב קויים בו חכמת המסכן בזויה... כזכור בנט הזכירו כמי שהתנגד למדינה וב"ה לא שמעו לרשב וחגגנו 74
▾ דווח על תגובה זו  0 
טלי | 04/05/202215
לא נראה קטלני במיוחד
▾ דווח על תגובה זו  0 
דודוי | 03/05/202214
שמעתי מהר גנוט שיש שיטות שהצוק עזאזל היה בצוק באזור המדברי של אזור רמאללה, שנמצא במרחק שמתאים למה שנכתב במשנה. ושם זה צוק שמתאים הרבה יותר לעזאזאל.
▾ דווח על תגובה זו  0 
חסיד | 02/05/202213
מי שלא למד המשך אחד לפחות של הרבי הרש"ב, אינו מבין על מי הוא מדבר.

סודות התורה עצומים שלא נתגלו לפניו (ויש אומרים גם לא אחריו) והכל הוא מוצא מתוך הזוהר, כתבי האר"י, מאמרי בעל התניא וממשיכי דרכו.

ידוע שהוא היה בידידות מיוחדת עם ר' חיים מבריסק. ר' מחדש צווי דינים בנגלה, והרש"ב לומד ממש כך, צווי דינים בספירות עליונות ולמעלה מזה..
▾ דווח על תגובה זו  0 
שואיל עלטר | 02/05/2022 
מוצב ארצה וראשו מגיע השמיימה, מרוב להיטות דקדושה רצוא ושוב, נעשה מוחו ונפשו מבולבל ומדוכא, שהרי החיים פה שגרתיים ופשוטים ורחוקים מעולם הדמיון....

אפילו תלמידי חכמים למדנים של צווי דינים משעשעים עצמם בפוליטיקה ויוצאים להפגנות ולשם שמיים, כי רוחניות ושכל יבש מדכאים נפש כמאמר קהלת אל תהי צדיק הרבה למה תשומם. ולכן נסע לפרויד בהיותו במצב נפשי ירוד מאד
▾ דווח על תגובה זו  0 
חבדניק | 02/05/2022 
דבר אחד ברור שחבד של היום אין להם שום קשר לרש"ב, (חוץ קשר חיצוני שקוראים לישיבות שלהם על שם תומכי תמימים שהקים, וכן חוץ מענין לימוד החסידות, אבל בעבודת השם בכלל, ובהנהגת הבחורים בישיבה, וכן בכל הנהגות החיים, והיחס לכל מיני דברים, בזה אין להם קשר)
▾ דווח על תגובה זו  0 
חבדניקית גאה | 27/05/2022 
תגיד אתה רציני? מה אתה אומר? אני חבדניקית וברור שהאדמור הרש"ב קשור לחבד. הוא בשושלת האדמורים! ואנחנו לומדים את הדברים שלו אז בבקשה לא להגיד דברים סתם כדי למצוא חן בעיני העולם
▾ דווח על תגובה זו  0 
כל מי שיקרא... | 02/05/202212
איך יכול להיות?
▾ דווח על תגובה זו  0 
ישראל ישראלי | 02/05/202211
כמבואר במסכת יומא סז. המרחק של הצוק מהר הבית צריך להיות 12 מיל, בין סוכה לסוכה היה מרחק של תחום שבת, מה המרחק של המקום הנ"ל מהר הבית? זה נתון בסיסי שצריכים לבדוק בכדי לזהות, בנוסף, לסוברים ע"פ נתונים שמיל רומאי הוא כ-1470 מטר, מדובר שהאלכסון של תחום שבת שהוא 2800 אמה הוא מיל, נמצא שהצוק היה במרחק של כ-18 ק"מ ולכיוון דרום-מזרח, באלכסון, האם המקום הנ"ל עונה על הדרישה הזאת?
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 02/05/202210
זה נראה מדרון לא מספיק תלול בשביל שהעז ייעשה איברים איברים אולי נשתנה תוואי השטח
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 02/05/20229
הזהרו בגחלתן
▾ דווח על תגובה זו  0 
Yehuda | 02/05/20228
האדמור הרשב מלויבאוויטש היה אחד הצדקים הקדושים והנוראים שבכל הדורות

כל גדולי ישראל שבזמנו התייחסו אילו בחרדת קודש ובהדרת קודש כמו האמרי אמת מגור החפץ חיים רבי חיים מבריסק רבי חיים עוזר וכו החפץ חיים אף התבטה עליו שהו המשה רבינו שבדור(כידוע שבכל דור יש בו אחד שהו מעין משה רבינו)

האדמור הרשב גילה הרבה מנסתר התורה שיכלו להבין את זה כמו נגלה של תורה ועוד יותר הוא הביא שהאור הגדול של נסתר דתורה יפעול (ויעדן ויזכך )בתןך זה העולם

ולאידך כל החכמה שבתוך זה העולם כבר מצא מקור בתורה (וכידוע שפעם אחיו הצעיר סיפר לו על המצאה חדשה של הרופאים והאדמור הרשב הראה לו שזה כבר כתוב בחסידות מאה שנה לפני שהרופאים המציאו את ההמצאה המדובר)

וכמו שרבי מאיר התנא קיבל מאחר וידע מה לקבל ומה לזרוק ןעל דרך מה שהרמבם מביא בהלכות קידוש החודש מביא מחכמת התכונה מחכמי היונים (כי כל חכמה שרשו מהתורה)וידע מה בדיוק להביא ולקבל דרכם ואיך להתייחס לזה ומה לא לקבל מהם (ויש מעוד ראשונים על דרך כזה)וכמו שיש כמה צדקים וחכמי ישראל שהלכו לרופאים הגם שהם בעצמם היו בקאים בחכמת הרפואה וגם בעלי מופתים על דרך זה האדמור הרשב בבחירתו הלך לפרויד וידע מה לקבל ממנו ומה לא לקבל ממנו ומה לזרוק ואיך בדיוק להתייחס לזה וכו

(ועל דרך שאדמור הרשב למד כמה הוראות בעבודת השם מאיזה ציורים יפים מעשה אומנות שראה פעם)
▾ דווח על תגובה זו  0 
ינקי  | 02/05/2022 
אדמור הרשב קודש הקודשים מרוב עיסוקו באמונה, שיש פתאום קושיות המבלבלים, וכמו שקרה לרבי נחמן, נכנס מזה לעצבות גדול, וכאשר הנפש בדיכאון היא הולכת אצל הפסיכולוגים. וחב"ד שיכתבו אחרת את מה שהיה, פתאום נזכרו לספר שעבר התעללות מינית כמו שנוסף בויקפדיה לאחרונה..

לא צריך לסלף. הרבי מנחם מנדל למד באוניברסיטה בשביל להחכים ובשביל למצוא עבודה, כמו ידידו מאז יוסף דוב סולביציק, בנו של רבי משה סולביציק אח של הרב מבריסק, שהיו משפחה מודרנית, כמשפחת הסבא מפרוזני
▾ דווח על תגובה זו  0 
אסף | 01/05/20227
תלמידי חכמים חברים בקבוצת וואטסאפ חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
▾ דווח על תגובה זו  0 
שאך | 01/05/20226
מה שברור שהרש"ב היה באותה תקופה בדיכאון והדבר האחרון שילך לפרויד זה בשביל להחזיר אותו בתשובה, לא נוסעים בשביל זה לוינה, לא חסר יהודים רבים להחזיר בתשובה עוד ברוסיה
▾ דווח על תגובה זו  0 
דיכאון ליטאי | 02/05/2022 
מכה חשמלית ביד השמאלי, ברוסיה לא היו להם מכשירים טובים כאלו כמו במערב אירופה גרמניה או וינה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
נמאס כבר | 01/05/20225
ממש חיוני להכניס לכתבה שהחבדניק אמר לליטאי! עד מתי תחרחר מריבות? מה כואב לך? לא יכולת להתייחס לגוף העניין ללא הערות משסעות?
▾ דווח על תגובה זו  0 
אני שלום וכי... | 01/05/20224
סלחו לי אבל ארץ גזרה היה בחוץ לארץ אם זה מסתדר עם הכתבה לא כתבתם איפה זה
▾ דווח על תגובה זו  0 
דש | 01/05/20223
שפירא תוכל בבקשה לברר איפה זה "מדבר יהודה" הכתוב בחז"ל? האם זה אותו מדבר יהודה של היום? וכן מה עם "מדבר סיחון ועוג" איפה זה?
▾ דווח על תגובה זו  0 
אני | 01/05/20222
החבדניק: לך לעזאזל.

הליטאי: אם אתה אומר..
▾ דווח על תגובה זו  0 
לך | 01/05/2022 
יש ביטוי יותר מפחיד של לך ת...

ברוך ה' אכשר דרא ותלמידי חכמים מרבים שלום בעולם
▾ דווח על תגובה זו  0 
מע"מ  | 01/05/20221
אוי ואבוי

מי יגלה עפר מעל עיני רח"ו אשר בזכותו נתחדשה ההלכה האמורה
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"