האדמו"ר מצאנז אשר שהה בשבת האחרונה בקרב חסידיו בעיר טבריה קבע מזוזה בהיכל החדש 'היכל אברהם משה' שנבנה בסמיכות לביה"מ, ולאחר מכן ערך 'לחיים טיש' (חסידי)
(צילום: א. אייזנבאך)
צפו בתמונות נוספות:
אברהם | 31/05/2022
7
המרא דאתרא זה לא הרב אוירבך בטבריה ולא החזון איש בבני ברק אלא השולחן ערוך בכל ארץ הקודש והרבי הורה כהוראתו
▾ דווח על תגובה זו0
דודל | 31/05/2022
6
כפי ששמעתי האדמור הבטיח בזמנו להרב אויערבאך זצל שלא ישנה מהמנהג
עכשיו שהרב אויערבאך איננו, הותרה הרצועה
▾ דווח על תגובה זו0
יוחנן | 31/05/2022
5
לא מובן
הרבי מתולדות אהרן הינו כהן
ושוהה כל שנה בימי השובבי"ם בטבריה
וחשוב לו מאד לעלות ולברך את בני ישראל
מידי יום ביומו, והנה הוא שליט"א מתפלל כל
יום בימות החול במניין של בני עדות המזרח
למרות שיש לו היום בית מדרש שלו בטבריה.
כי גם הוא מבין שיש מנהגים שלא משנים.
מעניין מאד, מה הם מקורותיו של הרבי מצאנז
שהתיר מנהג קדום זה, שהחזיקו בו עדת חסידי
טבריה לדורותיהם ובקנאות רבה.
▾ דווח על תגובה זו0
יצחק | 31/05/2022
4
אסור לשנות ממנהגם--במיוחד שהרמ״א פסק שרק עולים לדוכן במוסף של יו״ט.
▾ דווח על תגובה זו0
יוסל | 31/05/2022
3
המרא דאתרא
הרב אויערבאך זצ"ל
מתהפך בקברו.
הוא הקפיד בכל מאודו על עניין זה
בחומרא רבה, ולא התיר בשפו"א
בבתי מדרשות הנוהגים במנהג אשכנז.
▾ דווח על תגובה זו0
יהודה | 31/05/2022
2
בצפון הארץ אין הכוהנים עולים לדוכן בימי חול ובשבת בשחרית. זהו מנהג ותיק.
תמוה איך מהין מאן דהו לשנות מנהג שקיים דורות?
▾ דווח על תגובה זו0
ל | 31/05/2022
1
כיוון שהכותב לא עשה זאת, וסביר להניח שהרבה מהקוראים לא מבינים מה החידוש, אסביר:
יש מנהג בעדות אשכנז, שבגליל עולים הכוהנים לברך רק בתפילת מוסף, וכעת החידוש שהרבי הורה זה לעלות גם בכל תפילת שחרית, כנהוג בכל שאר המקומות והקהילות.
▾ דווח על תגובה זו0
ל | 31/05/2022
לא הבעתי דעה הלכתית בעניין, רק הסברתי מה החידוש של הרבי מצאנז, המתואר בכתבה, כאמור לטובת אלו שבכלל לא הכירו מנהג זה (שהכוהנים לא עולים לברכת כוהנים).
▾ דווח על תגובה זו0
שמרל | 31/05/2022
וכי מותר לשנות ממנהג המקום?
▾ דווח על תגובה זו0
מוטי | 18/08/2022
כן
▾ דווח על תגובה זו0
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"