מתנגדי "כת השאלים" יוצאים לרחוב: מחאה אלימה בירושלים

הפגנה יוצאת דופן נערכה הלילה ברחוב 'יעקב מאיר' בשכונת גאולה בירושלים. ההפגנה התקיימה מול בית מדרשו של הגאון הרב אהרן רומפלר, שלפי טענת המפגינים הוא אחד ממנהיגי 'כת השאלים'. בהמשך יצאו המפגינים למחות מול בית המשפחה שבה, על-פי הפרסומים, אב יילד את בתו (חרדים)

צפו בתמונות נוספות:

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
ביטול תורה- | 12/04/201257
▾ דווח על תגובה זו  0 
אמא יהודיה | 06/02/201256
בארץ פועלות כת נוצרים משיחים יש להם קשרים פוליטים והרבה כסף ומסוכנים לילדי המדינה הם מתחזים ליהודים ועושים מניפולציות מביאים מתנדבות מומחיות למסיון ערמומיות וזולות סכנה
▾ דווח על תגובה זו  0 
דער שטינקער... | 21/11/201155
בגשם?

אי,ראיתם את מנדלסון בתמונה?בצד שמאל.כן כן,הכי שמאל.כן,זהו.שםה
▾ דווח על תגובה זו  0 
l.s.d ניוז. | 21/11/201154
התיעצות סודית להמשך הדרך נגד המלאך מיכאל,אלא שהיו כבר שיכורים ובטעות הגיעו לשם.

להערכת כתבינו ס"מ(י) וליליאן (לילית)לעניני דתות,היו פחות ממנין.

כיכר יצאו מהפאב אבלים וחפויי ראש לשמע חדשות אלו.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
אבי | 20/11/201153
צודק מאוד בעל הידיד נפש
▾ דווח על תגובה זו  0 
חידון התנ"ך. | 21/11/2011 
למי אתה מתכון ידיד נפש ומה הוא אמר? תגיד אפי' באידיש. הבת שלי כבר תתרגם.

לכולם רוח,אבל לא הקודש.
▾ דווח על תגובה זו  0 
תביאו אקשן | 20/11/201152
▾ דווח על תגובה זו  0 
" ואערכה... | 21/11/2011 
,כת השאלים לשפל חדש" שבה טענו כאילו ח"ו אבא יילד את בתו.אח"כ תלך לכותרת של האשה מבעלת השאלים שאמרה לכיכר במפורש בשם היולדת שאמרה לה בבכי שהאבא שלה לא היה שם בכלל בעת הלידה.אח"כ תלך למאמר הבא של "העדה במכתב נגד נשות השאלים" שמעליך ותשאל את כיכר איפה המכתב הזה שעד היום לא נולד ע"י אביו-מיילדו-ממציאו,כיכר.ושלא יגידו ש"האבא" הזה,לא היה שם בעת ה"לידה".אה,כיכר?

אח"כ תלך למאמר הבא,"מי אתן נשות השאל" ששם כבר כיכר הגדילו לעשות בחשיפת פרצופם האמיתי שהעתיקו את הערוץ העריץ עם הסרטון הלא חוקי שאני הייתי מגיש נגדו ונגד כיכר תביעת ענק שהיו צריכים להפשיט עורם ושם החרו החזיקו אחריהם בכינויי עמלק כמו "כת" וטאליבן.ח"ו.

אח"כ תפנה למאמרים הבאים ואז אם יש לך קצת שכל ומעט בינה,תבין כמה כיכר השטניים היו כאן מגמתיים ויש להם דין רודף בכל מה שקשור להוצאת שם רע שעל זה אמרו במס' יומא,וכן נפסק בהל' יוהכ"פ,שאין לו מחילה עולמית.כי לא היה דבר כזה בכיכר שיכתבו כ"כ הרבה מאמרים רק על נושא אחד ברצף פעם אחר פעם וזאת ללא הוכחות כלל אלא הצאות שם רע בעלמא ,דברי הסתה ורדיפה נגד סתם נשים שרוצות להתלבש איך שבא להם ולא דופקות חשבון לאף אחד,ובצדק.כאן נעלם פתאום "חופש הביטוי הביטול והטיטול" כן?

עכשיו,גם אוהדי כיכר והספקנים שבהם,יודו לדברי.

תתקשרו לרב בניזרי בעצמו.ותשאלו אותו אם לא אמר לו ולאשתו שכך התלבשו האמהות הק'.הרי השאירו לכם מס' טלפון שלו.תתקשרו לכיכר הצבועים ותאמרו להם,עד שאתם מדברים על צניעות,תנקו את האתר הטמא שלכם מכל תמונות תועבה של נשים,כולל גויות לרוב,גויים,רשעים ותמונות של ע"ז לרוב.היכן אתם גולשים.למה אתם לא מוחים בהם רק ע,י זה שאתם מבקשים מהם תשובות שאין עליהם מענה.לא ענין של יראת שמים בלבד ענין של הגינות תקשורתית לפחות ובפרט שמדובר בסה"כ בנשים שלא אומרות לאף אחד איך להתלבש ולא נכנסות לורידים של אף אחד.

תתביישו כיכר.תכבדו את עצמיכם לפחות אם לא אותנו. ותפסיקו להעלים כל הזמן תגובות כי זה רק לרעתכם.כי כשהדבר הזה יאמר עוד פעם ועוד פעם,יתעוררו עוד גולשים אחרים,הגונים יותר למחשבות אחרות ושינוי חשיבה כללית. קחו זאת בחשבון דבר שלבסוף יסחף את כולם אחרי חשיפת השקרים שלכם.
▾ דווח על תגובה זו  0 
שלמה | 26/11/2011 
ומה כבר יגיד השקרן בעצמו? כבר בא הגאון רבי אברהם יוסף וגילה את האמת לאמיתה!!

הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון ובנו של הגר"ע התייחס לנושא וסיפר: "אני הפנתי אל אבא שאלה מהי צניעות. למשל אישה שהולכת עם כיסוי ראש, אבל כובע רחב שוליים, כל מי שרק נתקל בה מפנה את הראש. האם זו נקראת צניעות? אמר לי אבי מורי: ודאי שלא.

"שאלתי אותו אם אישה שואלת בגד הכי פשוט בצבע שחור, כחול, אבל בבגד הזה יש נצנצים זוהרים שמושכים את העין. האם זו נקראת צניעות? האם זה לא אותו גדר של בגד אדום? והתשובה היתה, זה אותו גדר.

"שאלתי את אבא: ומה נשתנה השאל שנשים שמות על עצמן והן נראות מוזרות ברחוב, שכל מי שעובר לידן הוא נראה ממש מפנה את הראש, כיוון שזה דבר מוזר? אני עוד לא מדבר על אלה שמכסות את הפנים ברעלות, או על אלה שמלבישות ילדות קטנות.

"הייתי עם אשתי באיזשהו אירוע, ופתאום כמו עדת פינגוונים הופיעו האם עם ארבע בנות, ילדה גדולה ביותר היתה אולי בת 10 וכולן מכוסות. הדברים האלה לא רק שרחוקים מאוד מהצניעות, זה גם לא כבוד האישה.

"שאלתי את מור אבי אז ועמד לידי גם אחי, "מצטטים בשמך כאילו השאל הדבר המומלץ". אמר לי "כנראה שלא הסבירו לי עוד".
▾ דווח על תגובה זו  0 
נירה | 20/11/201151
כל מה שהיה בזמן המיקרא היה טוב ויפה ורצוי??? אנשים משועממים לכו לעשות חסד עם עמ"י שבו עם הילדים יותר השקיעו זמן איכות במשפחה בלי טריקים ובלי שטיקים מ ש ו ע מ מ י ם
▾ דווח על תגובה זו  0 
עלומת שם | 20/11/201150
אתם לא מתביישים !!!איפה אתם שצריך אותכם באמת!! למה אתם לא מפגינים על הפאות המודרניות על הגרביונים השקופים על החולצות הצמודות, אני לא לבושה בשאל אך כשאני רואה אישה כזו ברחוב ולעומתה מודרנית עם פאה וחולצה צמודה זה די ברור מי יותר צנועה,

ואם יש ב"כת " הזאת קצת תמהוניים טפלו בהם אל תשללו את כל הקבוצה כי זה ברור שהם עושות יותר נחת רוח לבורא עולם מהלא צנועות בעליל שמסתובבות ( ןמסובבות) ברחוב
▾ דווח על תגובה זו  +1 
י. רבינוביץ | 21/11/2011 
וראה בשו"ת תשובה מאהבה (חלק א' סי' מ"ח), שכתב בזה הלשון: "ידע מעלתו, מה שהנשים מקילין בפאה נכרית מגולה, אין זה דבר חדש אלא כבר היה לעולמים, כן נראה מפשט לשון הש"ג במסכת שבת ובמסכת נזיר, שכבר נהגו להקל משנים קדמוניות, טרם אשר שלטי הגבורים מצא להם ההיתר. ובא זה ולימד זכות על הנשים צדקניות שבאותו הדור, על פי ראיותיו. וכן נכון הדבר לעשות וללמד זכות על נשים כשרות, ובפרט בדורות הראשונים אשר מסרו נפשם על קדושת השם, ואילו היו בכלל עוברות על דת יהודית, גדולי הדור לא החרישו, ושרים לא היו עוצרים במילים ובשוטים, שלא תהיינה עוברות על דת".

והגאון רבי יצחק אבולעפיא מדמשק כתב בשו"ת פני יצחק (חלק ו' סי' ו' - נדפס בשנת תרל"א): "מנהג דנדון דידן הוא קדמון מזה שנים רבות, יותר מארבע מאות שנה [היינו משנת רל"א - זמן לידתו המשוערת של הש"ג], והיו כמה רבנים מארי דאתרין ז"ל והיו רואים שכן נהגו ולא מיחו בידן כלל, וליכא למימר שגם המה בחכמתם טעו. וכסבורין היו דהוא מותר גמור, ולזה שתקו ולא מיחו, דחלילה לן לתלות בוקי סריקי בהו שטעו בדין ח"ו".

ובנותן טעם להביא כאן מש"כ מהר"י חאגיז זצ"ל, מגדולי האחרונים, בספרו שו"ת הלכות קטנות (סי' ט'), וזה לשונו: "כלל גדול שהוא מוסד בידינו, אם הלכה רופפת בידך, פוק חזי מאי עמא דבר, כי פשוט הוא אשר באהבת ה' את עמו ישראל, יסיר מכשול מדרכיהם, ולא יטו כל העולם אחר היחיד, אילו סברתו דחויה", עכ"ל.

והביאו הגאון רבי גבריאל ציננער שליט"א, והוסיף: "ודון מינה שרבבות נשים כשרות הולכות כן כמה שנים... ולמעשה רוב נשותיהם של גדולי ישראל במאה שנים האחרונות הלכו בפאה נכרית, וא"כ אין להרעיש על המקילים".
▾ דווח על תגובה זו  0 
קוליץ | 20/11/201149
המפגינים עשו אתמול בלילה בדיוק מה שהפריצים עשו ליהודים בפולין באיצטלה של מחאה. גועל נפש. אח"כ במקום אחר הם יתנו דרשות שבגלל שנאת חינם חרבה ירושלים - והם מחריבים אותם בעצמם. הם צועקים לקרב ליהודים ולא יטרחו כי-הוא זה ללכת למקומותיהם ולנסות לקרבם ללא אלימות.

גם אלף טבילות במקווה לא ינקו את מי שהפגין אתמול ואולי אפילו יש שאלה אם אפשר לצרפו למניין.

אם יש מטורף שיילד את ביתו - צריך נקודתית לטפל בבעייה.

ללכת עם פרווה של דוב על הראש זה יותר נורמאלי? ללכת אם זנבות של שועלים ולשלם אלפי שקלים עליהם זה יותר נורמאלי? ללכת עם ג'לביות של מוסלמים המכונות "זברות" זה יותר נורמאלי?

אם הייתה מסתובבת משהי בלבוש פרוץ אז הייתה מחאה אבל היו אומרים עליה שהיא פרוצה וזהו. אבל הלבוש שלהם הוא מאיים כי זה אומר שמה שהאחרים לובשים לא מספיק צנוע - וזה המקור לבעייה.

תקראו את ספר יוסיפון ותראו איך ההיסטוריה חוזרת על עצמה.

תעזבו אותם בשקט. תנו להם לעשות מה שהם רוצים והתופעה תגווע מעצמה או שתישאר שולית וחסרת ערך. הרי ממילא אתם לא מתפפלים איתם, אתם לא מתחתנים איתם ובניכם לא לומדים האותם מסגרות.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
לאה לוי | 20/11/201148
חתן של הרב,בוטבול אמר בקול ברמה שהוא דיבר עם הרב

ואמר לו בפירוש שזו דרך האימאות ואשרי חלקן רק שיהיה ברצון הבעל
▾ דווח על תגובה זו  0 
גדי מהמשפחה | 26/11/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
מי לא מכיכר. | 21/11/2011 
איזה רב הוא דיבר.

כל פעם אתם מאלצים אותי לחבר תשבצון חדש.

לאה,אותיות אהל.כולם מחכים לתשובה באוהל של כיכר.

עכשיו כולם יבינו,שאם מישהו רואה אוהל שחור מהלך לו לבד,שלא יקבל חום ו"חופא" ויזעיק את המשטרה.אלא ידע שזאת מתאבדת.מסוג חדש."חמס",היא צועקת נגד הפריצות הנוראית.כן,היא מתאבדת לכ' ה' יתב' ויתעלה,בספיגת שחוק,בוז ולעג.אין דבר צדיקה.עוד מעט סופגניות חמות.בטעם המכבים שנלחמו וגם נצחו את המתיונים.ואז משיח יחבר בין חנוכה ופה-סח,ויתן לכם פירוש חדש על מי אלו באמת "שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו".גם הם לבושים בשחור.כמוכם.אלא שהם רואים רק את זה.ואתם,"טהור עינים"."לא הביט און ביעב". "ולא תתורו אחרי עיניכם" הגדולות.זהו.נגמרה חגיגת העינים.עד כאן.תפנו לכתובת אחרת.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
"ג' משמרות... | 21/11/2011 
ההתחלה.הצניות האמיתית האמת וההגינות של הגולשים פה תנצח.ואז תראו היטב עם מי יש לכם עסק.

בלעם אמר,לינו פה הלילה.בסוד מדינת פולין,(אותיות לינו פה) בבחינת לילה.ומי שהבין,הבין.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
דינה | 26/11/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
דן סגל | 20/11/201147
החטא- כל פעם שקרה אסון בחברה החרדית, הלכו אצל גדולי הדור(כולם זכרים) ואלה קבעו כי האסונות באו בגלל חוסר צניעות של הנשים. אף פעם לא האשימו הגברים בחוסר צניעות, למרות שחלק מהגברים גרועים מהנשים בחוסר צניעותם, הם לא צריכים ללבוש שחורים כאשר יצרם תוקפם, כי כל היום לובשים שחורים, ומעשיהם הלוא הם כתובים בספרם של בתי ועושי התועבות החילונים.

העונש- הנשים הצנועות והכנועות, השומעות חדשות לבקרים, כי הן הסיבה לכל האסונות, עושות מעשה, ומחמירות עם עצמן בלבושן ברוח דבריהם של גדולי ישראל, ועתה משהחמירו עם עצמן יותר ממה שגדולי ישראל הורו, יוצאים למלחמה נגדן, ואינם יודעים כי זה בכלל העונש על חטאיהם הקודמים שתמיד הוציאו לעז שיקרי על הנשים החרדיות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ההוא. | 21/11/2011 
עליה בשכל,רחמים ועיני העדה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
שושנה | 20/11/201146
שכל העולם מדבר עליהם..

?????

זה אפילו די מצחיק..
▾ דווח על תגובה זו  0 
"ותתחלחל... | 21/11/2011 
ברוח הקודש.

מלשון,"שושן פורים"...
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי שפוי | 20/11/201145
כל הירא את דבר ה' יקרע סגור לבבו ויזלו דמעות עיניו, איך שודדנו, איך נפלה לארץ עטרת תפארת צניעות בנות ישראל, אשר אברכים שומרי תורה (מנין שלם של יהודים) יוצאים למחות על כך שבנות ישראל מלבישות בגדי תפארת צניעותם ומעלים אשה ריח ניחוח ליוצרם.

האם חוזרים אנו לסדום ועמורה לילה אחד לפני שנהפכה

ויגדל עוון בת עמי מחטאת סדום ההפוכה כמו רגע...

כמעט כסדום היינו כעמורה דמינו, לולי ה' צב'קות הותיר לנו שריד.

אין לנו אלא לזעוק שישמע במרום קולינו:

השיבנו ה' אליך ונשובה חדש ימינו כקדם
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי שפוי | 20/11/201144
כל הירא את דבר ה' יקרע סגור לבבו ויזלו דמעות עיניו, איך שודדנו, איך נפלה לארץ עטרת תפארת צניעות בנות ישראל, אשר אברכים שומרי תורה (מנין שלם של יהודים) יוצאים למחות על כך שבנות ישראל מלבישות בגדי תפארת צניעותם ומעלים אשה ריח ניחוח ליוצרם.

האם חוזרים אנו לסדום ועמורה לילה אחד לפני שנהפכה

ויגדל עוון בת עמי מחטאת סדום ההפוכה כמו רגע...

כמעט כסדום היינו כעמורה דמינו, לולי ה' צב'קות הותיר לנו שריד.

אין לנו אלא לזעוק שישמע במרום קולינו:

השיבנו ה' אליך ונשובה חדש ימינו כקדם
▾ דווח על תגובה זו  0 
שאלתיאל | 20/11/201143
כל הצרות באות ממוצ"ש ארוך כאורך הגלות!

לכו ללמוד חבר'ה, חבל להחמיץ! בכלל, מה יש לגברים להתעניין מה לובשות נשים, תפסיקו כבר לנהל את העולם! יתקן כל אחד את עצמו [ללא ספק יש מה לתקן], ואח"כ ידאג ללבוש של האחרים!

[זה ענין לבי"ד שמחוייב לדאוג לנושאים כאלו, אבל לא לציבור!]
▾ דווח על תגובה זו  0 
הנוכל | 20/11/201142
יללה שהכת הצנועה הזאת יחליפו לבגדים צמודים וקצרים כמו שנשות הבד"צ עם הפיאות הארוכות הולכות.‏ כך ילכו לפי ההלכה ואנחנו נוכל ללכת ברחוב בלי להתבלבל מהשאלים האלה.‏

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
דוד חיים | 21/11/2011 
ולכן צריך ללבוש רק פאה באורך נורמלי, כדעת גדולי הדור, שצריך ללבוש רק פאה:

"במענה למכתבה מד' תצוה בנוגע לפאה, בו כותבת שאינה מבינה בדיוק מה הכוונה בזה, ענין הפאה הוא, שהשערות תהיינה מכוסות לגמרי, ובמילא אם מכסים רק חלק, אין זה כפי שהכוונה בזה היא. גם היתה צריכה להשתדל שגם אחרות יעשו כן, ולבאר להן שזוהי הדרך וסגולה לבריאות, פרנסה ונחת אמיתי מהילדים, והשי"ת יעזור לבשר בשורות בזה" (אגרות קודש חלק ח', איגרת ב'תס"ג. מאידיש: "אגרות קודש מתורגמות" חלק ב').
▾ דווח על תגובה זו  0 
maria | 20/11/201141
ומתחילים להתערב בחיים של אחרים
▾ דווח על תגובה זו  0 
"והגית בו" | 21/11/2011 
דברים כ"כ פשוטים ונכונים.תלכו ללמוד.
▾ דווח על תגובה זו  0 
סילי אורטופדי | 31/03/2012 
לא קוראים לך במקרה shlomi052? אז למה הגבת כאן 500 תגובות בשמות בדויים, אתה מתבייש? לך ללמוד!
▾ דווח על תגובה זו  0 
חדווה כהן | 20/11/201140
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה אלמליח | 26/11/2011 
הרבה אנשים חושבים שטעם כיסוי הראש הוא משום צניעות, והשיער הוא פריצות. לכן הם לא מבינים: איך שיער מכסה שיער? וזה נובע מחמת שאינם יודעים מה הוא טעם מצוות כיסוי הראש, ומהו ביאור המושג "פריצות".

ונתחיל בביאור מושג זה: "פריצות" פירושה דבר היוצא דופן ומושך תשומת לב.

וכיום כתבו הפוסקים שאין בשיער פריצות כלל, כי נהגו כל הנשים ללכת בשערותיהן, ונהגו הרווקות לגלות את שערותיהן, ונהגו רוב החרדיות ללכת בפאה. ובפרט לשיטת הרמב"ם והרי"ף שמותר לקרוא ק"ש כנגד שיער אשה נשואה, מחמת שאין כלל דין ערוה בשיער.

ולא מובא בשום מקום שטעם מצוות כיסוי הראש הוא משום צניעות, והשיער הוא פריצות. נהפוך הוא, מהרמב"ם משמע בפירוש ששיער אינו פריצות כלל (כי התיר לקרוא ק"ש כנגדו, ואסר לקרוא כנגד שאר איברים), וגם הגמ' עצמה נצרכה להביא פסוק מיוחד לאסור לקרוא קריאת שמע מול שיער שרגיל להיות מכוסה (כמובא ברא"ש בברכות שם), "שערך כעדר העיזים", ולא הסתפקה בעצם מצוות כיסוי הראש, וגם מזה מוכח שהטעם אינו כלל משום צניעות.

ואם הטעם היה משום צניעות, לא היה שום היתר לרווקות ללכת ב"פריצות" ולגלות את שערותיהן.

וצריך לדעת שאיסור גילוי ראש הוא גזירת הכתוב - ללא טעם, כמו שכתב הגאון רבי אהרן וירמש זצ"ל, רב ואב"ד בעיר מיץ, מתלמידיו הגדולים של בעל "שאגת אריה", בספרו "מאורי אור" (חלק "קן טהור" למסכת נדרים דף ל', וחלק "באר שבע" למסכת שבת דף ס"ד. נדפס בשנת תקע"ט): "וגם החוש מכחיש, דשיער אינו הרהור כגילוי שוק וקול זמר. והלא לא אסרו לקרות כנגד פנים יפות. אלא על כרחך שיער [נאסר] מטעם כמוס, שליטת הקליפה, ואינו תימהון דוקא במחובר. וכמו בשיער אשה מונח לפניו, אינו כלום. וכמה דברים שלא נגלו טעמם... אלא טעמם ונימוקם עמם".

וכשאנחנו בכל זאת מחפשים טעם, הרי עיקר הטעם מובא בגמ' בעירובין (דף ק:), "עשר קללות נתקללה חוה, ואחת מהם עטופה כאבל", ופירש רש"י "בושה לצאת בראשה פרוע". מפתיע גם לראות מה שכתב הגאון רבי יוסף חיים, ה"בן איש חי", בעירובין שם, בספרו "בן יהוידע":

"כי אתא רב דימי אמר עטופה כאבל [פירוש, אחת הקללות שנתקללה חוה וכל הנשים, שעטופה כאבל ובושה לפרוע שיער ראשה]. ונראה לי בס"ד, כי הני אינם קללות גמורות, דכיסוי הראש יש כמה נשים דניחא להו ביה, כדי לעשות תכשיטין וקישוטין נאים בכיסוי הראש שלהם". מעניין שהבן איש חי לא הבין שעיקר הטעם הוא צניעות ולא קישוטים ותכשיטים נאים...

כמו כן, הטעם המובא ברש"י על הגמרא בכתובות (דף עב:), הוא שפריעת שיער היא ניוול לאשה, ולכן נצטוותה לכסות שערה. וע"פ טעם זה הסיק הרב יוסף משאש שכיום אין ניוול בגילוי שיער, ולכן מותר לגלותו. וחלק עליו בן דודו מרן הגר"ש משאש, ורוב הפוסקים.

וכתב ע"ז אחד הרבנים: "לעניות דעתי פשוט מאוד שלהלכה אסור לדון לפי טעם המצווה, אלא רק לפי גדריה ההלכתיים. כי אם הולכים לפי הטעמים של המצוות כל ההלכה נהרסת לגמרי. שהרי יש שאומרים, לא מבני תורה, שכיוון שכוונת התורה ששבת תהיה מנוחה, ובימיהם היה טורח להדליק אש, ולא היה מפריע למהלך החיים אם לא מדליקים, שרק לבישול וחימום אפשר להדליק לפני שבת, לכן אין לאסור בימינו חשמל ונסיעה במכונית וכיו"ב, שאין טרחה להדליק, וחסרונם מפריע למהלך החיים וזה היפך ממנוחה אלא עול והכבדה, ואין זו כוונת התורה לאסור באופן זה. יש כאלה שחושבים שמכירת חמץ, או שעון שבת, או היתר עסקה בריבית, או היתר מכירה בשביעית למי שסובר שהוא על פי הדין, או עירוב תחומין, הם לעקוף את כוונת התורה....

בחנוכה מכיוון שכוונת המצווה היא לפרסם את הנס, במקום נר נוכל להדליק זרקורים ולשים שלטים גדולים ומנגינות בראש חוצות. במקום מזוזה נוכל לשים על המשקוף מדבקה יפה שתזכיר לנו את ייחוד הבורא, וכך כמעט בכל עניין. אין צורך להאריך בדוגמאות עד כמה ההליכה אחרי מה שנדמה לנו שאנחנו מבינים את כוונת התורה היא שכחת התורה גמורה. במקום להחליט שאנו מבינים את כוונת התורה ולנהוג לפי זה, יש לנו להקשיב לתורה כיצד היא אומרת לנו לנהוג.

יש בתורה הלכות ויש חובות הלבבות, וגם חלק חובות הלבבות יש ללמוד אותו בעיון גדול כמו את חלק ההלכה, ולהקשיב גם בו מה כתוב ומה אומרים לנו. גם בחלק חובות הלבבות נדרש עמל התורה ככל גדריו ולפי דרכי הלימוד שהורו גדולי מוסרי התורה שבכל דור, וכפיפת אוזן והתלמדות, וגם בו אסור להחליט מה שנראה לפי דעתנו העצמית.

גם נבל ברשות התורה הוא עניין שיש ללמוד. יש מצוות קדושים תהיו, שבאה להורות על דברים שלא תמיד נכללים בפרטי הדין. וגם מצווה זו טעונה לימוד ועיון ועמל התורה ככל מצווה אחרת. וגם בה אסור ללכת לפי ההרגש הטבעי והדעה העצמית כמו בכל מצווה אחרת. ומה שאמרו שדעת בעלי בתים היא היפך דעת תורה, נאמר גם על זה.

לפי עניות דעתי אחרי שבחלק מהקהילות נהגו גדולי הדור בפאה נוכרית ואף נשותיהם שלהם עצמם, גם בדור הקודם וגם בדור שלנו שהפאות כבר היו דומות מאוד לשיער אמיתי, אין לנו הקטנים כלל לדון בשאלה אם זה נגד כוונת התורה או דרכי הצניעות או קדושים תהיו וכל כיו"ב".

וגם אם נלך לפי הטעם שכתב רש"י, שכל ענין כסוי הראש בא למנוע ניוול, הרי לפי זה יש להתיר פאה, כמו שכתב הגאון הגדול רבי יצחק עבאדי שליט"א, מגדולי תלמידי החזו"א והגר"א קוטלר, בשו"ת אור יצחק סימן ג':

"ובענין פאה נכרית לאשת איש אי שרי או לא, הנה לפי מה שכתבנו שכל הטעם של כיסוי הראש הוא שלא תיראה מנוולת, וא"כ בפאה נכרית הרי היא מקיימת מצוות הכיסוי שאינה נראית מנוולת, ואדרבה פאה נכרית הרי היא כקליעה, ובקליעה כבר הבאנו ראיה מהגמ' לעיל דזה נוי לאשה והיפך מניוול.

ואף שמשמעות כמה ספרים נראה שטעם כיסוי הראש הוא כדי שלא להראות יופיה, הנה הוא טעות גמור, ומזה יצא להם שאם היא לובשת פאה נכרית יפה זה עוד יותר גרוע, וההיפך הוא האמת.

והנה כתוב מפורש בגמ' (שבת צה.) ויבן ה' אלהים את הצלע, מלמד שקילעה הקב"ה לחוה והביאה אל האדם, ע"כ. הרי דהשערות כשהם קלועות הוי נוי, והרי היא מקיימת שני דברים, גם כיסוי הראש וגם שתיראה נאה, וכמו אלה שמכסות ראשיהן במטפחת או בכובע, וכידוע שגם באלה יש מכל המינים, יפים יותר ויפים פחות, ובוודאי שלא יעלה על הדעת לומר לאשה ללבוש מה שפחות יפה, וכל אשה עם הטעם שלה, והרי כל בנות ישראל בנות מלכים הן וראויות הן לאיצטלה היפה ביותר.

ואף שיש פאה נכרית כזאת שבאמת האשה נראית בהם מנוולת על ידה, באופן שהשערות מפוזרות לכאן ולכאן ולכל ד' רוחות השמים, מ"מ הרי את ראשה היא כיסתה, והרי היא כלובשת בגד שמנוול אותה [שהרי אין זה שיער מחובר], וזה לא נוגע לדין כיסוי הראש".

ולמעשה היו צריכים להתיר לגמרי לגלות את הראש בזמנינו, ורק משום גזירת הכתוב, נותר האיסור על כנו.

וכמו שכתב מרן הגאון רבי שלום משאש זצ"ל בשו"ת "שמש ומגן" (אה"ע ח"ב סימן ט"ז):

"ואם באנו לשפוט לפי ההגיון והסברה, כבר כתבתי בספרי תבואות שמש חלק אה"ע (סי' קל"ח), שאין שום הרהור כלל בגילוי הראש בזמנינו גם בנשואות, דאיזה שכל והגיון יאמר דשעה אחת או רגע אחד קודם שתקבל טבעת אחת של קידושין לא היה בה הרהור, ותיכף שקיבלה הטבעת ועדיין גלויה לפנינו יחזור להיות בה הרהור, ואיזה שינוי נעשה בגופה שיביא לידי הרהור חדש? וקרוב להיות הדבר בהיפך, שקודם נישואין יש מקום להרהור כיון שהיא מותרת וחזיא לנישואין לכל גבר. לא כן אחר הנישואין דלא חזיא והיא מיוחדת לבעלה, ההרהור פחות הרבה כיון שיודע שאי אפשר להשיגה, וכמש"כ הראב"ע גבי לא תחמוד. וזה היה בימי קדם שהנשואות היו מכסות ראשן, ואם תראה אותה אח"כ מגולה, יש שינוי בגוף וראיה חדשה ויש בזה הרהור, אבל בזמן שלא נשתנה בה שום דבר, גם שיהיה באיסור, אבל לגבי ההרהור לא התחדש שום דבר.

והאיסור שלה לא מפני הרואים, אלא מפני החציפות שעושה בגילוי ראש, שדרך הנשים לכסות במטפחת או בפאה נכרית והיא נשארה מגולה, ועוברת על דת משה, ולכן די לנו לקבל את מה שאסרה תורה בפירוש בגילוי שערה ממש, ואף שהיום פג הטעם דחציפות כיון שהכל עושין כך, עכ"ז גזירה דאורייתא נקבל. אבל אין לנו להוסיף עליה שום דבר קטן או גדול, כיון דבעיקרא דמילתא אין כאן חציפות ואין הרהור".

וכמו שכתב הגר"מ שטרנבוך שליט"א בשו"ת "דת והלכה" (סימן א'):

"ומהאחרונים שדנו שגילוי שערות מביא לידי הרהור וכבגדי צבעונין שלה, וזהו שורש חיוב כיסוי הראש באשה, וא"כ אפי' יש עלה פאה נכרית כיון שאינו מכיר מיד שזוהי פאה הלוא בא לידי הרהור, ומהאי טעמא גופא פירשו דלא מהני פאה נכרית, שמחויבת לכסות אפי' הפאה נכרית שלה, מטעם זה אין לאסור בזמנינו כלל. שאם שורש איסור גילוי שערות מפני שמהרהר בה, בזמנינו שכל הנשים פרועות ראש רחמנא ליצלן אינו מהרהר כלל, והוה לן להתיר לגמרי איסור פריעת ראש בזה הזמן".

וכמו שכתב הגאון רבי יוסף משאש זצ"ל, רבה של חיפה:

"מידי הוא טעמא בבתולות משום שאין הרהור ברגיל לראות, הוא הדין בנשואות הרגילות האידנא, אין הרהור ברגיל, וכל אדם מבשרו יחזה, שרואה נשים עוברות לפניו יום ויום בראש מגולה, ואינו שם לבו להן ומהרהר. והמהרהר, לא מחמת שיער גלוי מהרהר".

ומעין זה כתב גם הגר"ע יוסף שליט"א, בשו"ת יביע אומר (חלק ו' סימן י"ג):

"לכאורה נראה שמכיון שנשים אלה רגילות לצאת לרשות הרבים בגילוי ראש, ודרכן בכך, אין בזה משום הרהור... וכעין מ"ש ראבי"ה (סי' ע"ו) דהני מילי בדבר שאין רגילות להגלות, אבל בתולה הרגילה בגילוי שיער לא חיישינן דליכא הרהור בכה"ג. וכן בקולה לרגיל בו. וכ"ה בהגמ"י (ספ"ג מה' ק"ש). ובמרדכי (פ"ג דברכות סי' פ'). וכן פסק הרא"ש והטוש"ע לגבי שיער בתולות... יש לחלק בין גילוי שוק באשה שלא הותר מעולם גם לבתולות פנויות, לשיער שהותר בבתולות פנויות, וא"כ י"ל דלא שכיח הרהור כ"כ בזה... והכי נמי לענין זה, ודוקא בזמנם שלא היו רואים אשה בחוץ שכל כבודה בת מלך פנימה, ובראיית אשה מיד באים לידי הרהור במחשבה שבלב, משא"כ עתה שהנשים עוסקות במשא ומתן, ומורגלות בינינו, ואין האדם מתפעל בראייתן ובשיחתן לבוא לידי הרהור... נשים שהורגלו לצאת לרה"ר בגילוי הראש, וכל אדם העובר ברה"ר יראה כהנה וכהנה, ואין הרהור מצוי כ"כ בזה מרוב הרגלן בינינו, אין בזה משום שיער באשה ערוה אע"פ שעושות כן שלא ברצון חכמים, דלגבי דידן הו"ל כבתולות שרגילות בכך".
▾ דווח על תגובה זו  0 
חסיד מיוחד  | 20/11/201139
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי פשוט | 22/11/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
,ויפקדו" | 20/11/201138
בטח עשרת אלפים, לא?

מנין וחצי בקושי.

וגם זה בגלל תשומת לב ורעש יותר מדי של כיכר כדרכם.
▾ דווח על תגובה זו  0 
,ויפקדו" | 20/11/201137
בטח עשרת אלפים, לא?

מנין וחצי בקושי.

וגם זה בגלל תשומת לב ורעש יותר מדי של כיכר כדרכם.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
"כל נדרי" | 20/11/201136
הרב דוד בניזרי?

לא משנה.

העיקר שהוא אמר שזה מה שאמר לו הרב עובדיה.שכך לבשו האמהות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מישהו | 20/11/2011 
וכו'

בואו נחזור לאופנה הישנה...
▾ דווח על תגובה זו  0 
"מרכז הבקרה" | 21/11/2011 
שרוצים להוליך אותנו לפי האופנה של סאן-פרנסיסקו וסאן-רסקו המפוזרים באתר לרוב.בסיוע המשת"ף אלפסי שצוחק כל הדרך למטוס על חשבון כיכר ושאר השנה מנעים את זמנו באיזה בית מלון הצופה על בנין כיכר שליד מגדל פיזה...
▾ דווח על תגובה זו  0 
בר5נר. | 20/11/201135
מפרגנת להם,כולל הדתית,והם הרבנים שקובעים לכיכר את דעתם,דעת החמור והקוף,בכל ענינ הדת.
▾ דווח על תגובה זו  0 
shlomi052 | 20/11/201134
▾ דווח על תגובה זו  0 
בר-נר בחשיכה. | 21/11/2011 
זיוזיו לא נגה וזפת שחור ,ג"כ מהע"ז הציונית של מהנדסי וטכנאי כיכר,שמקיימים "מצוות" בסתר.ועושים שימוש לא חוקי ברכוש לא להם.

באידיש קוראים לזה ,"גונב". "טוב" שיש ערכאות...
▾ דווח על תגובה זו  0 
"אסירי תקוה" | 20/11/201133
יהודים משיחיים בכיכרות העיר,יותר גרוע.
▾ דווח על תגובה זו  0 
"ולא תקיא... | 20/11/201132
מצלם ומפרסם בגדול,ואח"כ מיד הוא מתישב אחרי המחשב בשעה מאוד מאוחרת,בזמן שהרוב יושנים.חוץ ממני שעוקב.ומתחילים להמציא תגובות של גולשים רבים בכאילו,כדי שיהיה רושם שיש הרבה נגד,ומעלה אותם.כמו תלוי לגרדום בכיכר העיר.

איך יכול להיות שאחרי השעה אחת ושלושים בלילה במוצ"ש,יש כבר 19 תגובות.מתי נכתבו,ומתי הועלו? מתי אנשי כיכר חזרו לעבודה אם בכלל,בכדי לטפל בענינים מינימלים לפחות.וגם זה תוך זמן קצר מאוד ,החל משעה מסוימת.וזה אומר שכך הם עושים בכל פעם שיש להם שונא תורן חדש.

אני לא יתפלא ככל וכלל, אם כיכר יתגלו בסוף כאחד מאלו מהע"ר,שנקראים "גבורים" ו"ענקים".
▾ דווח על תגובה זו  0 
דדיה | 20/11/2011 
בס"ד.

לא כל עמ"י במיטה בשמונה אפס אפס..

מה זו התמימות הזו שפקדה את האנשים היום?!
▾ דווח על תגובה זו  0 
"ולא תקיא.. | 21/11/2011 
מי שעובד בתחומי מחשב וצריך להשלים עבודות תורניות וכו',או סתם בטלנים משועממים ללא עבודה ולימודים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
דדיה | 20/11/201131
בס"ד.

רק בנחת נשמעים.

שבעזר ה' יתברך תפתר כבר התעלומה הכואבת הזו.
▾ דווח על תגובה זו  0 
צנזורה מכוערת. | 20/11/201130
▾ דווח על תגובה זו  0 
לאה כהן | 20/11/201129
ועוד בסוף יגלו שהם כת בפני עצמה...

איפה שמענו שאבא מיילד את הבת שלו..

איפה המדינה שתתערב לפי הנחיית רבנים??

למה הם מחכים שיהיה אבדות בנפש???כמו מי הם רוצים להיות??

גואל רצון? הנחמנים האלה???
▾ דווח על תגובה זו  +2 
לאה כהן | 20/11/201128
זה אכן מזעזע לאחר התבטאות הרב שזו פריצות אין עוררין...!!!!!

ויש כאלה שאני יכולה להבים הולכת עם שאל סבבה! מה ההגזמה 3???

בכל אופן בטוח שזה נגד ההלכה של צניעות!!!

כי מציאות שזה מושך!!!

וזו מלחמת אחים!! וזה זמן עיקבתא דמשחיא...הרבה רבנים נפטרים..

ועמ"י ממשיכים בשלהם..!!!!

מעניין מה יהיה הלאה...נגד מי יצאו??מה יהיה הנייס הבא...??
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודה | 20/11/201127
על צניעות בדור שלנו..

בתקופה האחרונה צצות כפטריות אחר הגשם "נשים צדקניות" המחמירות בהלכות צניעות אף יותר מחתול..

מתכסות בשאל ויש אף העוטפות ראשן ברעלה.

נשאלת השאלה,האם כל תוספת בכיסוי הינו אכן תוספת בצניעות? או שמא גוזמא זו יוצא שכרה בהפסדה?

אגב לימוד וחזרה בנביא,נתקלתי בפסוק הבא ובפרש"י עליו.

ישעי'ה פרק ג' פסוקים יח'-יט'

"בַּיּוֹם הַהוּא יָסִיר אֲדֹנָי אֵת תִּפְאֶרֶת הָעֲכָסִים וְהַשְּׁבִיסִים וְהַשַּׂהֲרֹנִים:

הַנְּטִיפוֹת וְהַשֵּׁירוֹת וְהָרְעָלוֹת:"

ופירש רש"י וז"ל:

והרעלות : צניף שמצניפות כל פרצופיהם חוץ מגלגל העין כדי שיתאוה אדם ליזון במראות הלסתות.

הרי לנו כיסוי שכל ענינו הגברת התאווה והרהור..

ללמדינו,כי אין בור ירא חטא ולא עם הארץ חסיד!
▾ דווח על תגובה זו  +6 
מי? | 21/11/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
שרה | 20/11/2011 
אתה בטח מעדיף את הזהמה שהולכת ברחובות !!!שמה לא רק גלגל העין חשוף כמעט ןלא נשאר מקום לדמיון אז תתביש לך כי אתה בתור גבר ירא שמיים צריך לשמוח ולעודד נשים שמחמירות בצניעות ואם אתה לא מעודד אז תבין לבד!!!
▾ דווח על תגובה זו  -1 
שירו למלך | 26/11/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
מורן מזרחי | 20/11/2011 
שאפילו שאני לא הולכת עם רעלות וגם לא מתכוונת התחזקתי... ואולי צריך לפרסם את זה יותר במקום אחר כי מין הסתם לא קוראות את התגובות בכיכר השבת....
▾ דווח על תגובה זו  0 
מ | 20/11/201126
▾ דווח על תגובה זו  0 
"מ' פתוחה" | 21/11/2011 
האמת בפרצוף הצבוע שלכם בשם הרב עובדיה?

מי שמעדיף להאמין לכיכר,יש הרבה אתרי שמאל של פחימה ווענונו שגם הם בגדו בעמם.

(ובלחש,גם בי,כמרוקאי לא מסור t,אלא חרדי עתיק ואסלי)
▾ דווח על תגובה זו  -1 
יואל | 20/11/201125
"לבושות כחוקות הגויים" רק חסר את ה"שתי- וערב" רח"ל
▾ דווח על תגובה זו  +2 
"ימינו בהם" | 21/11/2011 
ככה.רק שאת זה לא רואים עד...לע"ל.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
"בעת ההיא... | 26/11/2011 
עם משהו טפשי במיוחד. לפעמים אם תשתוק, יהיה יותר טוב
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוה"ק. | 28/11/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
בערל | 20/11/201124
כמה שיותר יציקו לנשות השאלים כך זה יתרבה בכל ריכוזי החרדים
▾ דווח על תגובה זו  0 
בנציון | 20/11/201123
אחרי שמרן הגר"ע יוסף התבטא שהשאלים והרעלות זה פריצות גמורה, ומיסטר וגברת בניזרי ממשיכים להפיץ שקרים בשמו, צריכים כל אנשי ש"ס להפגין מול בית בניזרי!

ושה"רבנית" ברכה בניזרי תפסיק לסחוף אחריה נשים תמימות, ותפסיק להרוס שלום בית!
▾ דווח על תגובה זו  +4 
מילר מי לה'... | 21/11/2011 
כולם כבר התקשרו לרב בניזרי וביררו,והפשתן הבא ממצרים,טבעו קשה עד שמנפצים אותו.וגם אחרי זה,לא יכול להתחבר לצמר מעובד רך וטוב משום שעטנז,שטן עז.

עכשיו כבר כולם שמעו מהם איך הרב עובדיה אמר להם!!!!!!!! כך !!!!!!!!!! זוקטער,לבשו האמהוית הקדוישוית."ווזטוטארדו?(בנשימה אחת.)

"שהקב"ה מצילנו מיד "לידה קיסרית".
▾ דווח על תגובה זו  0 
שלמה בן שבת | 21/11/2011 
מהי, אם כן, דעתו האמיתית של נשיא מועצת החכמים על התופעה ההולכת ופושטת בקרב הנשים השומרות מצוות?

הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון ובנו של הגר"ע התייחס לנושא וסיפר: "אני הפנתי אל אבא שאלה מהי צניעות. למשל אישה שהולכת עם כיסוי ראש, אבל כובע רחב שוליים, כל מי שרק נתקל בה מפנה את הראש. האם זו נקראת צניעות? אמר לי אבי מורי: ודאי שלא.

"שאלתי אותו אם אישה שואלת בגד הכי פשוט בצבע שחור, כחול, אבל בבגד הזה יש נצנצים זוהרים שמושכים את העין. האם זו נקראת צניעות? האם זה לא אותו גדר של בגד אדום? והתשובה היתה, זה אותו גדר.

"שאלתי את אבא: ומה נשתנה השאל שנשים שמות על עצמן והן נראות מוזרות ברחוב, שכל מי שעובר לידן הוא נראה ממש מפנה את הראש, כיוון שזה דבר מוזר? אני עוד לא מדבר על אלה שמכסות את הפנים ברעלות, או על אלה שמלבישות ילדות קטנות.

"הייתי עם אשתי באיזשהו אירוע, ופתאום כמו עדת פינגוונים הופיעו האם עם ארבע בנות, ילדה גדולה ביותר היתה אולי בת 10 וכולן מכוסות. הדברים האלה לא רק שרחוקים מאוד מהצניעות, זה גם לא כבוד האישה.

"שאלתי את מור אבי אז ועמד לידי גם אחי, "מצטטים בשמך כאילו השאל הדבר המומלץ". אמר לי "כנראה שלא הסבירו לי עוד". (פורסם בכיכר השבת)
▾ דווח על תגובה זו  0 
מורן מזרחי | 20/11/2011 
עם כל הכבוד הרב בניזרי הוא רב ואני מכירה אותו אישית... זה שהדעות שלו שונות משלנו זה לא אומר שמותר לדבר עליו ככה... זה כמו שבחיים לא תדבר ככה על אדמור כלשהו כי הדעות והמנהגים שלו שונים משלנו... אני לא באה להטיף לך מוסר רק לעורר את זה שרב הוא רב גם אם אנחנו לא חושבים מה שהוא חושב...  
▾ דווח על תגובה זו  0 
לא מוכר פאות... | 20/11/2011 
▾ דווח על תגובה זו  -1 
"איכה ישבה" | 20/11/2011 
עוד כמה חלאות עובדי ביובים שהתרגלו לסירחון של העבירות שלהם ושל כיכר,ושופכים את זה כאן.

טפשים,מטומטמים.מה יעזור לכם.וכי יש לכם בכלל דעת תורה

שאתם יוצאים לפסוק,או דעת בעה"ב וע"ה היוצא במר-דעת בזמן שקשורה לו?
▾ דווח על תגובה זו  0 
דדיה | 20/11/2011 
בס"ד.

לענ"ד,

אינך יודע עם אכן היא מסיתה נגד הרב עובדיה שליט"א.

ואינני חושבת שהיא כופה על נשים לכסות עצמן.
▾ דווח על תגובה זו  0 
דדיה | 20/11/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
מנחם | 20/11/2011 
הגאון רבי יוסף קאפח זצ"ל, מגדולי חכמי תימן, כתב בתשובה כתב יד שהתפרסמה בחוברת 'המשביר':

"פאה נכרית קדושה ומקודשת, והלוואי וכל בנות ישראל ינהגו בה. כי אין שום הלכה אצלנו שיש לקחת את האישה לדקורטור כדי שיבחר ויתאים לה את הלבוש המכער אותה דוקא, אלא מותרת להתנאות בפאה נכרית".

וכן הביא בספר "ברכת משה" על הלכות ברכות (פרק א' סעיף מ"ב בהערה): "וכ"כ מורי הגאון זצ"ל בתשובה כתב יד וזה לשונו, גם כיום לדעתי יכולה הכלה לחבוש פאה נכרית יפה שביפות ונהדרה שבנהדרות, והכי איתא במשנה, והוי כיסוי ראש מעליא".
▾ דווח על תגובה זו  0 
ג'וני ווקר | 20/11/2011 
הוא משקר הוא כותב נגד מרן !

עפרא לפומך
▾ דווח על תגובה זו  0 
"בספר נכתבים" | 20/11/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
קול קורא במדבר | 21/11/2011 
הרב עובדיה אמר שזה פריצות, לא מספיק לך?
▾ דווח על תגובה זו  0 
"בספר נכתבים". | 22/11/2011 
טרי,מאשר שמועות שוא עם חומר משמר ו"צבע" מאכל.תתקשרו אליו.היום. מחר.למה אתם לא עושים את זה ותשמעו ממנו?

רוצים מספרי טלפון,תקבלו.רק תרשמו לשליחת הודעה.זה הכל.
▾ דווח על תגובה זו  0 
וגם אותך | 20/11/2011 
בכל כתבה שמדברת על פאה.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
בנציון | 20/11/201122
צריך להחרים אותו ולנדות אותו, הוא ולשונו החלקלקה!
▾ דווח על תגובה זו  0 
"מי מילל" | 21/11/2011 
תרגום.קודם,או לפחות,תגיד מי זה רומפלער או רוקעפעלער לא משנה.מי הוא.מה אמר.לא כולם יודעים.באמת.
▾ דווח על תגובה זו  0 
323 | 20/11/2011 
הוא אף פעם לא אמר ללכת אם שאל. אישתו לא הולכת. הבנות שלא לא הולכות. הכלות שלו לא הולכות.

איך זה בכלל היגיע אילו?!
▾ דווח על תגובה זו  0 
אריאל23 | 20/11/201121
אין מכות = אין חיים
▾ דווח על תגובה זו  0 
אין כח,חלאס. | 21/11/2011 
למי או למה אתם מתכונים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מזועזע עד מאוד | 20/11/201120
צריך לדבר בנחת, ולא דברים קשים!!!!!

אף אחד שם בבד"ץ לא למד ספר שמות?

לא הולכים לנשים באלימות, בתוקפנות, בשלטי רחוב מאיימים, בהפגנות אלימות, פשוט לא!!!!!!!!!!!!!!!

חפשו דרכים אחרות!!

זה מה שהורה אלוקים למשה רבנו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
גד ח. | 20/11/201119
זה חילול השם נורא
▾ דווח על תגובה זו  0 
נתי | 20/11/201118
▾ דווח על תגובה זו  0 
אריאל23 | 20/11/201117
אדם חולה בנפשו.
▾ דווח על תגובה זו  +2 
232 | 20/11/2011 
האב לא הוליד את ביתו: http://goo.gl/zCQXa
▾ דווח על תגובה זו  -1 
"ובחרת בחיים" | 21/11/2011 
יגיד,הוי אריאל אריאל,למה לא התבוננת במאמר אחר של כיכר שראיינו אחת מנשות השאל שאמרה בעצמה ששאלה את האשה הנ"ל ואמרה לה המיילדת תןך כדי בכיה,אבי לא היה שם כלל.

לא מתביישים?למה לזה אתם לא מאמינים?למה אתם ,רשעים שכמותכם,מתעללים ביולדת שזקוקה למנוחה,השקט ושלות נפש

בעלילות שוא? עד שלא תקבלו מכה בתמורה כמו כן,לא תירגעו?

וכי כיכר פוסק? אתה לא רואה כמה שהוא מגמתי עם שנאה יוקדת ליהדות ונשים יהודיות וצנועות.

"יש דרך ישרה לפני איש ואחריתה דרכי מות".

תבחר.
▾ דווח על תגובה זו  0 
???? | 20/11/201116
▾ דווח על תגובה זו  0 
maorlod | 20/11/201115
בעוונותינו
▾ דווח על תגובה זו  0 
דן | 20/11/201114
מספיק התקשורת החילונית עויינת אותנו ומחפשת את השלילי במחנה החרדי , אתם בתור חרדים תראו את החיוב והטוב במגזר החרדי.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
"מימים ימימה" | 21/11/2011 
חילונים?

מה כל תמונות הנשים המפוזרות כאן לרוב עושות באתר חרדי,תגיד יא תמים.זה חוץ מתמונות טמאות נוספות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
לוי | 20/11/201113
מנהיגי המחעה ממשפחת ברדשטיין וממשפחת גפנר
▾ דווח על תגובה זו  0 
מימי | 20/11/201112
הם שלוחי הבד"ץ ממרן הגאב"ד שליט"א
▾ דווח על תגובה זו  0 
מי מעיין | 21/11/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אריאל23 | 20/11/201111
▾ דווח על תגובה זו  +1 
♥תותית♥ | 20/11/201110
▾ דווח על תגובה זו  +1 
צחוק יפה... | 21/11/2011 
אותי,זה לא מילה.לפעמים דוקא משפטים פשוטים שוים יותר מאלף פלפולים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
סיטרא דקדושה | 19/11/20119
להפך זוהי מצוות הצניעות, כמה שמהדרים בה ככה שכרינו גדול, ובזכות נשים צדקניות נביא הגאולה! כל המאבק זה עניין של המלחמה של הקליפות בקדושה ובעז"ה הקדושה תברר את הניצוצות ותנצח ותביא גאולה לעולם.
▾ דווח על תגובה זו  0 
רבאי גורג... | 19/11/20118
סתם לעשות אקשן, ופרובוקציות, ובכלל, כל המאבק הזה הוא נגד נשים ולא נגד השאלים כי אם הם הולכים לפי התורה אז הם צריכים לתת לנשים לעלות לתורה, לא?
▾ דווח על תגובה זו  0 
א.ב | 19/11/20117
▾ דווח על תגובה זו  0 
אמת | 19/11/20116
מקורבי הרב רומפלר אמרו ל'כיכר השבת': "אנחנו לא יודעים מה הם רוצים מאיתנו, נשותינו לא לובשות שאלים ולרב אין קשר לקהילת השאלים, העדה החרדית לא יצאה נגד הרב אלא נגד נשים שלא שומעות לדעת תורה"
▾ דווח על תגובה זו  0 
יעקב מאיר | 19/11/20115
▾ דווח על תגובה זו  0 
"אסונות הדור  | 19/11/20114
"אסונות הדור – בגלל חוסר צניעות"

הקפדה יתירה הקפידו צדיקים בעניני צניעות, הן צניעותן של בנות ישראל – והן צניעותם של העוסקים עמן, וכפי שניתן ללמוד מדברי הדרכה ומעשים רבים אשר נשתמרו בידינו בנושאים אלו.

אם נרצה לעמוד על השקפתו הטהורה של צדיקי עולם בענין הצניעות – דומה שטוב נעשה אם נפתח בדברי חיזוק נפלאים שנמר בכנס חיזוק בענין הצניעות, וכך אמרו:

יש במכתבי החפץ חיים מכתב אודות הקבלות שקיבל על עצמו בהיותו בגיל תשעים שנה, ובהן קבלות בעניין שמירת הלשון ובעניין הסתכלות. והרי זה נורא נוראות! יהודי צדיק הדור בגיל תשעים – עדיין מתחזק ומקבל על עצמו קבלות בענייני צניעות והסתכלות!

ומכאן יש לנו בודאי ללמוד לעצמנו, עד כמה הסכנה גדולה ועד כמה עלינו להישמר ולהיזהר לעצמנו!!

אינני יודע האם אופן הלבוש הנהוג היום, והצורה בה מופיעות בנות ישראל ברחוב – אסורה מדאורייתא או מדרבנן… לא כ"כ משנה, האיסור עצמו – חמור בלי ספק, אך שבעתיים חמורה ההשפעה ההרסנית אשר עלולה להיות להופעה זו!!

בת ההולכת ברחוב בלבוש שאינו צנוע – הרי היא חוטאת ומחטיאה את הרבים!!

והדרך היחידה להתמודד עם מכשול הצניעות – הינה על ידי מלחמה תמידית עם היצר הרע, וכמו שאמרו חז"ל "לעולם ירגיז אדם יצר טוב על יצר הרע", והיינו שצריך האדם להיות כל ימיו – לעולם – במלחמה תמידית!! לא רק להעדיף את היצר הטוב, שתהיה לו נטיה לטוב – אלא להלחם תמיד!!

ויש לדעת עוד, כי חוסר צניעות בפרהסיא וברשות הרבים – גורר בעקבותיו חילול ה' נורא ואיום מלבד עצם חומר עניין חוסר הצניעות כשלעצמו. נוצר היום מצב רח"ל, שאצל הערבים – להבדיל – מתנהגים יותר בצניעות מאשר אצל אחינו בני ישראל, והרי זה חילול ה' נורא שהעם הנבחר ירוד ומחולל כבודו בין הגויים!!

אנחנו נמצאים כיום בתקופה בה יש בכל יום כל-כך הרבה אסונות רחמנא ליצלן, כמו שלא היה מעולם באף תקופה. איננו יודעים את דרכי ה' יתברך, איננו יכולים להורות באצבע ולומר כי אסון זה – פקד את עמנו בגלל חטא זה או אחר, אולם בודאי עלינו לחשוש פן נפרעים מאיתנו מן השמים על פריצת גדרי הצניעות אשר התפתחה בימינו!

ועלינו לדעת כי הקלקול נוגע לכל אחד ואחד מאיתנו, שכן את המכה והעונש – מקבל כל אחד ואחד מן הכלל!! כאשר עושה האדם מצוה אחת – יכול הוא להכריע את עצמו ואת העולם כולו לכף זכות, ומאידך על ידי עבירה אחת – יכול הוא להכריע את כל העולם לכף חובה, והרי זה כמו במלחמה – שגורלו של הכלל כולו תלוי בכל אחד מן הפרטים!!

כל אחד צריך להתחזק בכל ענין בו נדרש חיזוק, ובפרט בנושא למענו נושא הצניעות…
▾ דווח על תגובה זו  0 
"דרך פקודיך" | 21/11/2011 
עוד יגידו לך,א"כ למה אתה גולש באינטרנט.

אמת.

אבל בדיעבד לפחות,תדע מצה לענות.לא כל גולש הוא רשע ושקרן כמו הבעלים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
סנדר | 21/11/2011 
כשגדולי הדור מדברים על האסונות בימינו, לעולם הם לא מזכירים את הצניעות. תמיד עם עניינים שבין אדם לחבירו, או דיבור אסור בבית הכנסת.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ידידיה. | 22/11/2011 
"עקבתא דמשיחא" ותקרא לפי הסדר,ותראה כמה שגדולי הדור בסדר.וכן עוד עלונים וכו' שיצאו על זה.

רק מה לעשות שהשטן נקרא חושך,שמחשיך עיני האנשים שלא יראו כמו הערפל הצפתי בטבת.
▾ דווח על תגובה זו  -1 
שוטנשטיין | 26/11/2011 
ועל זה נאמר, ערבך ערבא צריך...
▾ דווח על תגובה זו  0 
נשות הפאה... | 19/11/20113
▾ דווח על תגובה זו  +1 
יודעת הכל | 19/11/20112
▾ דווח על תגובה זו  0 
לא יודעת הכל | 22/11/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אריאל23 | 20/11/2011 
▾ דווח על תגובה זו  0 
פפ | 19/11/20111
▾ דווח על תגובה זו  0 
fop | 20/11/2011 
באמת נו נו נו , עזבו אותכם מכת ההזויים , והעקר לא להתיאש כלל , ממי? הא! אלא
▾ דווח על תגובה זו  0 
קונצי. | 21/11/2011 
יש גם משקה מאוד מסוכן ו-r.c.וחוץ מפפסי,יש גם סכיזופי

בטעם -רניה.זה משקאות למי שיש לו דמיונות מפותחים ולמי שצריך לראית לילה חשוך שבה אתה נמצא.
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"