חלום ושברו: על נשים חרדיות שהתגרשו

"לפעמים, כשאת רוצה לבנות, את צריכה להרוס. לעיתים הדרך להגשמת חלום לחיים טובים יותר, עוברת בשבירת הבית ● להיות גרושה זו לא בושה! זו גם לא אישה מסוג ב' ● בניגוד לחברותיהן האלמנות, הגרושות לא מקבלות לגיטימציה, והן לא מקבלות אמפטיה ותמיכה רגשית וכלכלית כמו הגרושות ● אילה ברמץ, גרושה לשעבר, פותחת צוהר לעולמן של הגרושות החרדיות; גב' יהודית מן, שדכנית, עם תובנות

תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
אחת שהתפקחה | 09/06/201362
אם אין דבר כזה גירושין בלקסיקון

אז לומדים להסתדר
▾ דווח על תגובה זו  0 
נשואה שלא... | 09/06/201361
▾ דווח על תגובה זו  0 
אמא | 09/06/201360
לכל אשה יש ביד גרזן שהוא גדול ממנה

ובכח שניתן לה היא שוברת כל מה שבסביבה
▾ דווח על תגובה זו  0 
יועץ | 09/06/201359
מלאה בכסף ולא יודעת להתנהל
▾ דווח על תגובה זו  0 
ה' תרחם | 07/11/201258
אני מרגישה כמו גרושה. זה ממש רע ונורא וקשה כל כך. ואין מה לעשות. פשוט כלום. גם אנחנו נחשבות סוג ב' במגזר.

ממש קשה ה' יעזור. קשה לך, והחברה עושה לך קשה יותר
▾ דווח על תגובה זו  0 
ה | 06/06/2013 
▾ דווח על תגובה זו  0 
קראתי  | 03/11/201257
הספר מדהים ופורח עיניים!

בהחלט אפשר לומר שעוצר נשים מגרושין פזיזים.ומציל נשים מעונות שרק נותרות בשל הפחד.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יענקי | 31/05/201256
הסיבה האמיתית לאי תמיכה של וועדות הצדקה בגרושות

זה כי אם יתחילו לתמוך בגרושות

אז הרבה זוגות עם ילדים שיש להם קשיי פרנסה

יתגרשו רק בכדי לקבל את העזרה הכספית
▾ דווח על תגובה זו  +1 
הייתי שם | 09/06/2013 
גם במיקרים של חולי ויתמות
▾ דווח על תגובה זו  0 
דוד | 01/03/201255
▾ דווח על תגובה זו  0 
מירי | 17/07/2013 
תתבייש לך! יש נשים שסובלות

ושותקות לעולם לא תבינו הגברים הטיפשים!
▾ דווח על תגובה זו  0 
מישהי | 23/09/2012 
מכוכב אחר
▾ דווח על תגובה זו  0 
דוד | 01/03/201254
▾ דווח על תגובה זו  0 
פרק ב | 21/02/201253
אף אחד לא יודע מה הולך בשני בני הזוג שאין יחס ואבנה ובכבוד ולא נדבר על אהבה

איש חיב לשמח ולכבד ולהחמי לה ולעניק לה אהבה אומרים שאישה משמינה מהאוזן אמבין אבין ואז הבעל יקבל מאשה הרבה יותר ויחיו בשלוה ואחוה ואהבה חיים טובים ושלום בדוק ומנוסה

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
פומבה | 09/04/2012 
אפשר לחיות ... בור ועם הארץ ,כמה שגיאות בשתי שורות וחצי
▾ דווח על תגובה זו  0 
למד | 11/02/201252
יש הרבה דברים שמסתירים בשידוכים כדי שהם יצליחו להתחתן וזה שמיתחתן יתם בסוף נופל בפח כמו למשל שהוא אלים או קמצן תאמינו לי שאת זה לא יגידו לכם מדברת מניסיון

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
עומר | 09/02/201251
עוד מעט יבוא המשיח והנשים שלנו יחכו לנו בפתח הדלת עם דליי מים כדי לשטוף לנו את הרגליים
▾ דווח על תגובה זו  0 
רחל | 09/06/2013 
ובעל שראוי לזה לא מוכן שאשתו תעשה את זה..

בשביל זה אתה רוצה שיבוא המשיח?! רק בשביל הכבוד האישי המדומה שלך? ניפוח האגו?..

גועל נפש
▾ דווח על תגובה זו  0 
יאיר | 25/01/2013 
▾ דווח על תגובה זו  0 
מלי | 14/08/2012 
▾ דווח על תגובה זו  0 
גרושה עם ילד | 09/02/201250
אני לא חושבת שהכתבה מסיתה להתגרש להפך היא מדגישה כי רוב הדברים ניתנים לתיקון ע"י עבודה והשקעה.

לצערי הרב ישנם מצבים שכן בן הזוג הוא האשם או האשם העיקרי ולא הייתה אפשרות להציל את הנישואים. במקרה שלי התפרצה אצל הגרוש שלי בעיית נפש חמורה שאף אובחנה ע"י פסיכולוג. הבן אדם קרס טוטאלית ניסיתי לעזור לו ולתמוך שנה עד שהחלטתי לפרק את הנישואים, הייתי סבלנית, הלכנו לטיפול גם ביחד אבל מצבו רק החמיר. אני בטוחה ב100% שלילד שלי עדיף שנהיה בנפרד ולא ביחד זה היה סבל שלא ניתן לתאר אותו וגם כשאני מתארת אפילו האנשים הכי קרובים אליי לא מסוגלים להבין את עוצמת הסבל.

לפעמים הגירושים הם מחוייבי המציאות וזה רק כואב יותר שהסביבה מעקמת פרצוף ומקשה על אנשים שגם ככה סובלים מאוד ולא מבחירה!!!אנשים פשוט לא מבינים שלפעמים זה באמת הכרחי.

אני מקווה שהתגובה שלי תעזור לפקוח לאנשים את העיניים ולדון לכף זכות...
▾ דווח על תגובה זו  0 
תתביישו | 08/02/201249
▾ דווח על תגובה זו  0 
פוליטק | 07/02/201248
▾ דווח על תגובה זו  0 
למד | 11/02/2012 
את מדברת שטויות

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
שלומי | 07/02/201247
▾ דווח על תגובה זו  -1 
C | 07/11/2012 
▾ דווח על תגובה זו  0 
נשוי בשנית  | 07/02/201246
קראתי את הכתבה ואני ממש מסכים עם כל מילה ... ברצוני להוסיף משפט קטן רוב מקרי הגירושין שאני מכיר סביבי והם לא קצת (לדאבוני) וחבל שכך הם פני הדברים.. נובעים מזה שאחד הצדדים ולא משנה כרגע מי אבל בעקרון זה קורה לגבר שבבית שהוא מאבד את האחריות כבעל על הבית ... ואסביר את דברי בחור ישיבה ממוצע מתארס בשידוך ולא באמת יודע לאיזה חיים הוא בכלל רוצה ואם הוא בכלל בנוי לנהל מערכת חיים מו שחינכו אותו בישיבה .הוא לא מספיק לעשות צעד קטן בחיים הוא כבר אבא לשניים או שלשה ילדים ואז הבן שואל ומה הלאה ?? ופה קורים רוב הנפילות של הדור שלנו ..הוא מרים ידיים ואומר לא לזה פיללתי .. עוד סיבה מאד חשובה היא שהכל מובן מאליו אין חיזור אין הערכה אין חיבה אין קשר באמת ואני מתכוון לתקשורת אישית ..יוצא שיש הרבה זוגות שמה שמחבר בינהם זה אבא ואמא ולא בעל ואשה ...

ב"ה אני היום נשוי באושר וכן לומד מהטעויות של הנישואין הקודמים .. יש תקוה ויש אופק ויש חיים אחרי שברון לב...

עיצה קטנה אתה או את שקוראים את הכתבה תשבו עם עצמכם רגע לפני שאתם בכלל חושבים על פירוק הבית .. פליז תאמינו לי בבקשה "תנו עוד צאנס" תדברו על הכל בינכם אבל מלב אל לב ואולי לא תצטרכו לעבור את שבעת מדורי הגיהנום הגט מביא איתו

..ולסיום תאהבו תעריכו תתנו חיבה לזולת
▾ דווח על תגובה זו  +1 
שרה | 07/02/2012 
▾ דווח על תגובה זו  0 
הילה | 07/02/2012 
בהצלחה וכל הכבוד

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
ה'' ירחם | 07/02/201245
▾ דווח על תגובה זו  +1 
רק כשאין ברירה | 07/02/201244
▾ דווח על תגובה זו  +2 
רק כשאין ברירה | 07/02/201243
▾ דווח על תגובה זו  +2 
יועץ נישואין | 07/02/201242
צריכים הבהרה בכותרת .שאין כאן לגטימציה לגירושין. בפרט לצערינו בתקופה שהרבה מתגרשים ללא סיבה רצינית. כמובן שזה לקריאתכם בלבד
▾ דווח על תגובה זו  0 
שרית | 08/02/2012 
מה לגיטימציה ???? אתה חושב שמשהו מתגרש מתוך בחירה כי זה כיף לו??? מזה סיבה רצינית בעניך?? אתה נמצא בתוך מך הבתים של האנשים שמתגרשים ?אתה יודע מה הסיבה או שאתה ניזון מרכ לויות רחוב
▾ דווח על תגובה זו  0 
אסתר | 07/02/201241
▾ דווח על תגובה זו  +2 
חייה | 07/02/2012 
▾ דווח על תגובה זו  +2 
רחל | 07/02/201240
▾ דווח על תגובה זו  +2 
רחל | 07/02/201239
▾ דווח על תגובה זו  +1 
עיניני נפשות | 07/02/201238
▾ דווח על תגובה זו  +2 
יהדות יפה | 07/02/201237
▾ דווח על תגובה זו  +2 
ידוע ממומחים | 07/02/201236
▾ דווח על תגובה זו  +2 
הניה | 06/02/201235
לדעתי מנסיון אישי.

לא מלמדים מהי זוגיות.

הזוגות מגיעים לא מוכנים לנשואים.

אז לא פלא שמתגרשים.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
a.h.k. | 06/02/201234
▾ דווח על תגובה זו  0 
הצילו אותנו | 06/02/201233
▾ דווח על תגובה זו  +1 
אחת משם | 06/02/201232
זה ארגון שתומך בנשים ובמשפחות חד הוריות: חגים ביחד, הפעלות, חוגים, טיולים, קבוצות תמיכה, יעוץ מקצועי מאנשים מקצועיים, פרוייקט מקהלת ילדים, פרוייקט חונכים/ות לילדים/ות. טיפול ריגשי וטיפול באומנות לילדים, ליווי, תיווך וגישור.

חבל על הזמן כמה שהם עוזרים..

בינתיים סניפים בי-ם, ביתר ובית שמש
▾ דווח על תגובה זו  +1 
ברוך | 06/02/2012 
אני חושב דבר ראשון שאם הבנים צריך לבדוק כל דבר לאישורו האם להיות זה שנותן את הפוש לאישה לעזוב את ממסד הנישואין וכדומה הרבה מקרים שהאשה מספרת שהגבר הוא זה שאשם זה כלל לא נכון ואפילו במאמר הזה תמיד מתייחסים לגבר כאל משהו שהוא חולה נפש, בעיות רפואיות אז לצד השני אין בעיות כאלו? אז אתם טועים ובגדול
▾ דווח על תגובה זו  -1 
ישראל87 | 06/02/201231
כגרוש חרדי צעיר אני אומר לכם שזה לא כל כך נורא להתגרש (מתי שיש סיבה), ולהמשיך בחיים גם אם אין ביטוח.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מנסיון | 08/02/2012 
▾ דווח על תגובה זו  0 
שירושש | 07/02/2012 
לעשות!!
▾ דווח על תגובה זו  +1 
ישראל87 | 07/02/2012 
לא אמרתי שזה מה שצריך לעשות אם אין סיבה מיוחדת
▾ דווח על תגובה זו  0 
אופירה | 06/02/201230
שהיא לא התלבשה יפה לבעלה, לא לבשה פאה יפה ו"החמירה", בגלל כל מיני סיפורי מעשיות. אני מכירה זוג שהתגרש בגלל זה. בעל נורמלי לא יכול לראות נשים יפות ברחוב ולבוא לבית, לראות שם איזה ערביה מחכה לו. חבל שיש נשים שלא מבינות את זה. גם חז"ל אמרו את זה.
▾ דווח על תגובה זו  +4 
מאיר הלוי | 07/02/2012 
גודל מעלת קישוט האשה לבעלה, מובא במקורות רבים:

◄ בגמ' במסכת שבת (כה:) איתא, "מאי ותזנח משלום נפשי, אמר רבי אבהו: זו הדלקת נר בשבת. נשיתי טובה... רבי אבא אמר: זו מטה מוצעת ואשה מקושטת לתלמידי חכמים".

◄ ובספר אורחות חיים (חלק ב', הלכות כתובות) לרבי אהרן הכהן מלוניל (מהראשונים בתקופת הרשב"א), כתב על גמ' זו: "דרשו רז"ל על פסוק נשיתי טובה, "זו מטה נאה ואשה מקושטת לתלמיד חכם". פירוש, כדי שלא יתאוה לאחרת לפי שיצרו גדול משאר בני אדם, כמו שאמרו רז"ל כל הגדול מחבירו יצרו גדול ממנו, לפי שיצר הרע מתגרה בו כל היום להחטיאו. נראה מזו שאסור לת"ח להניח לאשתו שתתנוול אפילו בימי אבלה, כדי שלא תתגנה בעיניו, שמא יכופנו יצרו להתאוות לאשה אחרת. דומיא לדההיא דאמרו רז"ל, אין הבוגרת רשאה לנוול עצמה וכו', וזו נמי אסורה כדי שלא תתגנה ותביא בעלה לידי מכשול תאוה. וכן בכל אשת איש, אלא צריך להשמר יותר לתלמיד חכם".

◄ וכן כתב הגאון רבי אליעזר פאפו זצ"ל בספר "פלא יועץ" (בערך "יופי"), וזה לשונו: "כתיב שקר החן והבל היופי… אבל אם מוצא יופי ויראת ה' במקום אחד, בוודאי שיבחר ויקרב גם את היופי, שהרי אמרו (כתובות נט:) "אין אשה אלא ליופי..." וראוי לכל אדם להשתדל לקחת לבניו נשים יפות, כדי שלא יתנו עיניהם באחרת. וכן מטעם זה ילביש את אשתו ויקנה לה תכשיטין ביותר ממה שיש לו, כדי שתמצא חן בעיניו ולא יתן עיניו באחרת".

◄ וכן כתב בספר "דרושי רבי משה מאימראן" (דף ר"ל), להגאון המקובל רבי משה מאימראן זצ"ל, מחכמי מקנאס שבמרוקו, וזה לשונו: "בטח בה לב בעלה ושלל לא יחסר. בפרשת חוקת פירש רש"י שלל, ביזת מלבוש ותכשיטין. ויובן ע"פ מה שאמרו בפרק ג' דתענית, אבא חלקיה... כי מטא למתא נפקא דביתהו לאפיה כי מקשטא. ויהיב טעמא התם, כדי שלא ליתן עיניו באשה אחרת. ולכן אמר שאשת חיל זו, בטח בה לב בעלה, שהיו עיניו ולבו בה כל הימים, ולא עלתה על לבו אשה אחרת מעולם, אלא בטח בה לבו שלא היה מהרהר בזולתה, יען כי "שלל" שהם התכשיטין, "לא יחסר", אינו מחסר לה שום תכשיט וקישוט, וכיון דמקשטא לאפיה, לא יהיב דעתא אלא עליה".

◄ וכן כתב בהגהות יעב"ץ למסכת יבמות (סג:) הנדפסים בסוף המסכת, וזה לשונו: "אשה יפה אשרי בעלה, מספר ימיו כפליים. קמ"ל שלא ישא כעורה... כדי שלא יתן עיניו באשת חבירו. היינו דסמיך ליה "העלם עיניך מאשת חן פן תלכד במצודתה וכו', מאן דעבד הא עבד הא".

◄ ובספר "אור החיים" על התורה, להגאון הקדוש רבי חיים בן עטר זצ"ל, בפרשת ויצא, עה"פ "ורחל היתה יפת תואר ויפת מראה", כתב לפרש זאת ע"פ הגמ' בשבת (כה:) שתלמיד חכם צריך שתהיה לו אשה נאה כנגד יצר הרע, והתורה באה ללמד לאדם דעת לקחת אשה נאה.

◄ ומרן הגאון פאר הדור והדרו, רבי שלום משאש זצוק"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו, כתב בספרו "שמש ומגן", שהיום נהגו לצאת איש ואשתו לרחובה של עיר, והנשים היום יוצאות הרבה בחוץ, ועל כן אשה שאינה מתקשטת בחוץ, היא מתגנה בעיני בעלה, וכל מה שנאמר במקורות הנ"ל, שייך גם בהתקשטות בחוץ (כמובן לא באופן יוצא דופן ובולט), וכך כתב:

"מצוה וחובה על הנשים להתקשט לבעליהן ולכל העולם בהיתר, ולא להתנוול ע"י מטפחת ויגרמו לבעליהן לתת עיניהם באחרות ח"ו, וכמה חששו חז"ל והתירו הרבה איסורין שלא תתגנה האשה על בעלה".

◄ וכשנשאל על דבריו אלו, ע"י הרב משה לוי זצ"ל, ענה לו בזה הלשון:

"ומה שתמה כת"ר על מה שכתבתי בסוף דברי שהדבר ברור להתיר, וגם מצוה וחובה על הנשים להתקשט לבעליהן ולכל העולם בהיתר. וחז"ל התירו כמה איסורים כדי שלא תתגנה אשה על בעלה. ע"כ. וע"ז תמה כיצד אני מצוה לנשים להתקשט לכל העולם, וזה איסור גמור, ובודאי סכין המהירות פלטו, ולבעליהן זה ודאי מצוה, אבל הקישוט לבעל הוא בבית, לא בשוק וכו', עכ"ל.

ברוך ה' אין כאן סכין, ולא מהירות, ולא פליטה, אלא בכוונה גדולה. והמידה האחת המיוחדת שיש בי, שחנן אותי ה' יתברך בחסדו הגדול, היא שאין אני נבהל להשיב, ואיני ממהר להוציא שום פסק דין מתחת ידי עד שאני מניחו ומתבונן בו וחוזר עליו הרבה פעמים, ומזה יצא לי הרבה פעמים להגיה ולשנות הרבה דברים, ואני שמח בזה. ולא כמו אחרים שמשיבים מהר על אתר, מה שבא לדעתם בהשקפה ראשונה, ומזה יוצא להם מאמר חז"ל פרי המהירות חרטה, וגם כבודו נתפס בזה כעת.

והאמת היא שבזה לא הוצרכתי למקורות, בדבר הפשוט והניכר לכל העולם, שכל הנשים שבעולם וגם אשת כת"ר בכלל, כאשר רוצים לצאת לשוק, אז מתלבשות יפה בבגדי כבוד כדי שיתראו בכלל נשים נכבדות ויקרות, ובבית אין לובשין אותן, שהם יקרים. וגם בבית מטפלים בבנים ובבישול ובכל צרכי הבית, ויתלכלכו להם. גם מעולם לא יצאו לשוק בבגדי בית, שבזה הן מורידין את כבודן ואת כבוד בעליהן, ובודאי שצעוק יצעק הבעל על אשתו אם יראה אותה מנוולת בשוק לפני חברותיה, ותתגנה בעיניו, אף אם תלבש בגדי כבוד בבית, כי הבעלים מקפידים על השוק יותר מהבית, ופוק חזי מאי עמא דבר, אין צריך להאריך בזה. וגם הבעלים בבית מסירים בגדי כבוד של השוק ולובשים בגדים פשוטים שיוכלו ללכלכן וכיוצא, וגם שיהיו בני חורין מעט מכובדם של בגדי השוק, וזה שייך גם בנשים, ובפרט שע"פ רוב ולפי רוח היום, יוצאים יחד לשוק בעל ואשתו בבת אחת, ויתבייש לראות אשתו מנוולת כמו ערבית, בתוך נשים אירופאיות מלובשות ומקושטות כראוי לרוח הזמן ובהיתר".

◄ וכדבריו כתב הגאון רבי גבריאל ציננער שליט"א בקובץ אור ישראל ל"ו, וזה לשונו: "עוד מקובל מגדולי ישראל טעם על שלא רצו להחמיר כל כך בזה [ולאסור לבישת פאה], מפני שלא תתגנה על בעלה. ובפרט בדורותינו אלה ראו ענין זה נחוץ למאוד, שדרכו לצאת חוצות לפרנסתו".

◄ וכדבריהם מפורש בגמ' תענית כ"ג, וזה לשון תרגום "מהדורת שוטנשטיין" שם: "אבא חלקיה היה נכדו של חוני המעגל וכו'. פעם אחת היה העולם זקוק לגשם, שלחו החכמים זוג חכמים אליו לומר לו לבקש רחמי שמים שיבואו גשמים. הלכו לביתו, אך לא מצאו אותו שם. הלכו לשדה לחפש אותו, ומצאוהו שהיה עודר בשדה וכו'. כשהגיע לעיר, יצאה אשתו לקראתו כשהיא מקושטת בתכשיטים". ע"כ. והלכו כך עד שהגיעו לביתו וכו'. ובהמשך מובא בגמ': "אמרו לו החכמים לאבא חלקיה, אנו יודעים שהגשם בא מחמת תפילת הרב, כלומר: מכירים אנו בגדולתך ואין אנו מהרהרים אחריך. אלא שבכל זאת אנו מבקשים שיסביר לנו הרב את פשר הדברים האלה הנראים לנו תמוהים... מאיזה טעם, כאשר הרב הגיע לעיר, יצאה אשתו לקראתו כשהיא מקושטת בתכשיטים? אמר להם אבא חלקיה: כדי שלא אתן עיני אלא בה, ולא באשה אחרת". ע"כ.

והנראה בפשטות בביאור הדברים, שהחכמים תמהו: מדוע יצאה אשתו לקראתו עד פתח העיר כשהיא מקושטת, והלא היא מכשילה בזה את עין הרואה, והיה לה להתקשט רק בביתה לעיני בעלה ולא לעיניהם! (ובספר "בן יהוידע" כתב: "החכמים שידעו בה לא הסתכלו בה ח"ו, אלא כך נזדמנה ראייתה לנגדם בעל כרחם, וכאשר אמרו בגמ' על רבן גמליאל כשראה ריבה אחת ובירך על ראייתה"). וענה להם אבא חלקיה, שהעיר אינה כמו השדה, כי בעיר מצויות נשים, ויש חשש שיתן עיניו באשה אחרת, ועל כן באה אשתו הצדקת כשהיא מקושטת, ללוותו בהליכתו ברחובה של עיר, כדי שלא יתן עיניו באחרות עד שיגיע לביתו. ואע"פ שגם אחרים יכולים לראותה מקושטת ויהרהרו אחריה, הרי זו חובתם שלא להסתכל בה, והיא יצאה ידי חובתה כשאינה לובשת בגד אדום וכו', ואינה יוצאת דופן בין הנשים.

? וכמש"כ מרן הגר"ש משאש במקום אחר: "לא אסרו חכמים לאשה שתתייפה כל מה שתוכל, רק שיהיה בהיתר, ועל האנשים לשמור עצמם שלא יביטו בהם. ואם באנו לזה, הלא כמה נשים יפיפיות שאפי' יכסו ראשן במטפחת ובצעיף, הלא רק מחמת רוב יופיין יש גירוי יצה"ר, האם נאסור עליהם לצאת לשוק, או נאמר להם לכסות פניהם כגויים כדי שלא יביטו בהם אנשים? וגם ישנם היום הלובשים איזה כובעים או מטפחות על ראשן יוצאים מן הכלל ובוחרים בזה יותר משערותיהן, ויש בזה גירוי יותר מהשיער, האם נאסור להם? גם צורת המלבושים של היום נשתנו, ואע"פ שמותרים ע"פ הדין, יש בהם גירוי יצר שמייפים האשה מאד, האם נאסור להם? אלא ודאי כל מה שהוא מותר ע"פ הדין, בין אם תכסה בבגד, או בשיער, העיקר הוא שלא יהיה מגופה, הוי ליה מלבוש על ראשה, ואין לנו להיכנס אם הוא מייפה אותה או לא, דזהו ענין הגברים שחובתם שלא להביט, ואפי' תהיה מכוסה בכובע אין ראוי להביט".

◄ וכדבריו כתב הגאון רבי בנימין זילבר זצ"ל, חבר מועצת גדולי התורה, בשו"ת אז נדברו (חלק י"ד סי' מ"ז), וזה לשונו: "אשה מותרת לצאת בבגדי צבעונין, אף שמדינא אסור להסתכל בבגדי צבעונין של אשה, אפי' בתלויות בכותל... וכן ביו"ט משמחה בבגדי צבעונין, ולא אמרו שצריכה להתלבש בחוץ בבגדים שחורים. וכל הפרק במה אשה יוצאת המדובר באיסור יציאה בשבת בתכשיטין, משמע דבחול שרי ולא חוששין להסתכלות, דלאו ברשיעי עסקינן שמסתכלים בכוונה על נשים".

◄ וכן כתב הגאון רבי יהודה שיינפלד שליט"א, בשו"ת "אוסרי לגפן" (חלק ט' עמ' קע"ה ואילך): "אי אפשר לאסור להתנאות ברה"ר, דכך טבע האשה מבריאת העולם (עכ"פ מאז שאכלה מעץ הדעת), ובזמן חז"ל יצאו בתכשיטין לרה"ר בימות החול, ורק בשבת אסרו שמא תשלוף להראות לחברתה, ומבואר שהתכשיטין היו להתנאות לפני חברותיה ולא רק בפני בעלה, ומפורש בחז"ל שמשמחים אותה ברגל בבגדי צבעונין, ועיין כתובות (סה.) רש"י ד"ה לך ולחברך ולחברורך, "שלא אתבזה על הבריות", הרי שכך דרך האשה מאז ומתמיד, צא ובדוק אצל הנשים הצנועות ביותר, שלובשות בגדים נאים יותר מבעליהן שלובשים חליפה שחורה פשוטה".

◄ והיתר יציאה לרה"ר בתכשיטין, מפורש במסכת שבת, וראה בתוס' שם (דף סד: ד"ה רבי ענני), וזה לשונו: "ואנו שאין לנו רשות הרבים גמור... הרי היא כחצר שאינה מעורבת ומותרות נשים שלנו להתקשט בטבעות ובתכשיטים". וברא"ש שם: "הלכך מותר להתקשט בחצר וכן נמי ברשות הרבים שאין רחב ט"ו אמה". ובשו"ע או"ח (סי' ש"ג סעיף י"ח): "והאידנא, נשי דידן נהגו לצאת בכל תכשיטין". וברמ"א שם: "עכשיו שכיחי תכשיטין, ויוצאים בהם אף בחול". והביאוהו כל האחרונים.

◄ והגאון רבי יוסף קאפח זצ"ל, חבר בית הדין הרבני העליון, ומגדולי חכמי תימן, כתב בתשובה כתב יד: "פאה נכרית קדושה ומקודשת, והלוואי וכל בנות ישראל ינהגו בה. כי אין שום הלכה אצלנו שיש לקחת את האישה לדקורטור [מעצב] כדי שיבחר ויתאים לה את הלבוש המכער אותה דוקא, אלא מותרת להתנאות בפאה נכרית. ועיין פירוש המשניות [לרמב"ם] שבת פ"ו מ"ה. ומחלוקת האחרונים בזה ידועה, עיין שדי חמד" (קובץ המשביר עמ' מ'). וכן הביא בספר "ברכת משה" על הלכות ברכות (פרק א' סעיף מ"ב בהערה): "וכ"כ מורי הגאון זצ"ל בתשובה כתב יד וזה לשונו, גם כיום לדעתי יכולה הכלה לחבוש פאה נכרית יפה שביפות ונהדרה שבנהדרות, והכי איתא במשנה, והוי כיסוי ראש מעליא".
▾ דווח על תגובה זו  0 
יעקב | 06/02/201229
מאמר מיותר לחלוטין.

מעודד תופעת שוליים להיות רחבת היקף.
▾ דווח על תגובה זו  0 
צפור דרור | 06/02/2012 
מצווה המנויה כמצווה מתרי"ג מצוות.

ואם היא מצווה קיומית, כנראה שצריך להשתמש בה לפעמים. יש סיבה לכך שהתורה קבעה לנו דרך כיצד להתגרש - משום שלפעמים צריך להשתמש בה, והספרות התורנית מלאה ב"לפעמים" כאלו.

אתה בדיוק דוגמא לאנשים הרעים איתם צריכות נשים גרושות להתמודד - אטומים, לא מבינים, מוכנים להחזיר אישה מוכה לחיק בעלה המכה, או חולה הנפש, או המתעלל מילולית, או היורד מהדרך, העיקר שהיא לא תתגרש ח"ו ותצטרף ל"תופעת השוליים" הזו. דרך אגב, 10% זה לא ממש שוליים.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
יוחאי | 06/02/201228
וכשאין ברירה ונאלצים להתגרש - צריך להתגרש כמו יהודים.

בלי הוצאת שם רע, בלי תלונות שוא, בלי סחיטת בן הזוג וכו'

להיזהר מעו"ד ומעצותיהם הרעות.

לא לשכוח אנו יהודים!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  +2 
בין שדכן למדחן | 06/02/201227
בארנק ובפנקס שלה.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
ראש | 06/02/201226
הנשים קבלו במינר איזה מקצוע או משהו להתפרנס הגברים לא ובסוף הגברים נדרשים לשאת בנטל גדול של מזונות ולשלם סכומים שאילו היו נשואים ולומדים בכולל לא היו מכניסים סכום כזה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
חני  | 06/02/201225
▾ דווח על תגובה זו  -1 
משה כרם | 06/02/201224
בכתובה אדם מתחייב כלל עם ועדה לזון ולפרנס את אשתו. במקום זאת הוא הולך ללמוד תורה על חשבון אשתו, גם אם אין לכך הצדקה.

הגירושין הן המכה היכן שה'בני-תורה' לוקים בו
▾ דווח על תגובה זו  -1 
שירושש | 07/02/2012 
מניסיון אישי!!!
▾ דווח על תגובה זו  +1 
תורת משה | 07/02/2012 
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי שמרחם | 06/02/2012 
▾ דווח על תגובה זו  -1 
משה כרם | 07/02/2012 
אדם עומד מול הוריו וחבריו ונשבע לשקר במזיד ולכתחילה. מה יותר גרוע מזה?
▾ דווח על תגובה זו  0 
משת"ף... | 06/02/2012 
כנגדו".וע"כ אשת חיל מסייעת לבעלה.

אבל אתה,משה כרם השמאלני,בבחינת "לא זכו,אש אוכלתם".

מופנה לספר "פאר הדור"(חזון איש".ובאגרות חזו"א)
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה כרם | 06/02/2012 
זכה עזר כנגדו, אבל הכתובה מלווה אותנו מאות רבות של שנים. בכתובה כתוב 'זן ומפרנס' בפירוש. אם אינו יכול - עזר כנגדו ומביאה טרף לביתה. אבל להונות מלכתחילה?

על זה נשבר הבית החרדי
▾ דווח על תגובה זו  -1 
תורת משה | 07/02/2012 
▾ דווח על תגובה זו  +2 
שפיות בבקשה | 06/02/2012 
▾ דווח על תגובה זו  +2 
כרם השיכורים. | 06/02/2012 
שפתחתם,עיניכם יוצאות מחוריהן רק על החרדים.

אתה חושב שאתה מדקדק למישהו.באמת.היו הרבה נחשי עכנאי, עם ארס בין שיניהם.ואיפה הם היום,היסטוריון היסטרי?

כמדומני,שיש אחד שהשיב לך ולחבירך הקפוא מהקוטב שמצפון תפתח הרעה עליכם בקרוב.
▾ דווח על תגובה זו  0 
שירי | 06/02/201223
כתבה מעולה!

כל הכבוד שאתם מעלים את הנושא.

תמשיכו לכתוב בעניין הזה.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
רחל | 07/02/2012 
▾ דווח על תגובה זו  +2 
מגיב | 06/02/201222
הצגת הסיפור פה מראה שרוב הנשים הגרושות סבלו מהבעל.. תחשבו רק שאשה שסובלת בד"כ היא זו שגורמת לו להתעצבן או כל חסרון אחר שיש בו. הכלל הוא כלל ה"מראה" כמו מראה שמביטים בה, אם את עצבנית, הוא גם, וכן ההיפך.

אין צד טוב בזוג שמתגרש, אם היה צד טוב וכנה אז לא היו מתגרשים! כי הצד הטוב היה מוריד ראש למען שלמות הבית. ויש הרבה כאלו וכל הכבוד להםן.

הכתבה פה מציגה נשים מסכנות ואומללות שהרבנים אמרו להן להתגרש כי אין ברירה..

תפסיקו לבלבל את המח! הבעיה היא שהרבה נשים מחפשות את השקט שלהן ואת הרוגע וזה לא בדיוק קורה. ואחרי הגירושין הן נשארות עם כל הבלאגן לבד והילדים ואז המצב שלהן הרבה יותר גרוע! את זה תסבירו להן! לא את השטויות על "הגשמה" ועל הבעל הקשה שהן נפלו איתו.

גם הגברים חושבים שהאשה של השכן יותר טובה, ממש לא! אתם לא תמצאו בחוץ מישהי נורמאלית! כולן אותו הדבר ואתם גם לא חסר לכם!

מי שמתגרש לא ימצא בחוץ מישהיו תקינים לרוב, כי אותה בת זוג עברה גירושין והיום היא חשדנית, ממורמרת, לרוב עם ילדים שמשגעים אותה ואתם תקבלו סוג ב' עם ילדים של מישהו אחר ואת הילדים שלכם לא תראו!

כולם סובלים! אבל אם תתגרשו תסבלו הרבה יותר! כדאי לכם לחשוב פעמיים! אני מתפלא שלא הציגו בכתבה את הדברים האמיתיים החשובים!

ביננו, אין אשה שלא צועקת ומעצבנת ואין בעל איכפתי ואוהב ונותן כמו שהאשה רוצה!

אנחנו הפכים ואת זה כדאי שיתחילו כולם להפנים ואז יהיו פחות גירושין.

תדעו דבר אחד! הדשא של השכן ממש צהוב ויבש כמו שלכם! הוא רק צובע את שלו כדי שייראה ירוק. תצבעו גם :)
▾ דווח על תגובה זו  +1 
יש יוצא דופן | 07/02/2012 
▾ דווח על תגובה זו  +1 
יש | 07/02/2012 
מזדהה עם כל מילה,בדקו ותוכחו.. צריך לקחת הדרכה לפני החתונה ולא לזלזל..כדאי לשלם למדריך/ה הכי טובים על מנת להצליח. כמו כל דבר שרוצים להגיע להכי טוב צריך ללמוד ובעיקר שהאחד לא מכיר את הנפש שמולו..

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
מאירוב | 06/02/2012 
▾ דווח על תגובה זו  0 
החושב | 06/02/201221
לפעמים הטעויות גורמות לנזק כבד ולהתייעץ עם מומחים ולא עם חברות

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
מומחה  | 06/02/201220
לפעמים יועצים לא יודעים והורסים !!!.

פסיכולוגים יכולים להביא את הזוג למקום האמיתי , ולא להיות מושפעים מדעת הסביבה אלא מה שנכון .

שווה כל שקל . כמו שתשקיעו בדירה בריהוט ומוצרי חשמל - השקיעו כל שקל בזוגיות .
▾ דווח על תגובה זו  0 
ברוך | 09/02/2012 
פעם שאל אותי פסיכולוג האם אני יודע מדוע כשאדם צריך רופא לניתוח הוא מברר הרבה על רופא טוב ומומחה ומבקש לדעת על שנות לימודיו ויכולותיו ואילו כשאדם עולה על רכב כטרמפיסט הוא אפי' לא שואל את הנהג אם יש לו רשיון נהיגה הרי נהג זה יכול להוביל אותו להיות פצוע קשה או למות במקרה היותר טוב....

אלא התשובה שאצל הרופא אם החולה ימות הרופא עצמו ימשיך לחיות, וברכב הנהג עצמו באותו ספינה....

תלמדו מזה שכל היועצים למניהם שיושבים מחוץ למעכת ואם היעוץ לא יצליח הם עצמם ימשיכו לחיות - דבריהם שוים כקליפת השום

כשאתם משקיעם בזוגיות אף אחד לא יכול עליכם רק תתאמצו ותשקיעו מעצמכם עם הלב והנשמה שלכם אתם תראו תוצאות טובות.

דוד המלך אומר"כמים פנים לפנים" שאין מצב שאם את/ה תאהב/י באמת את בן הזוג שזה לא יחזור אליך בגדול

"ועל כל פשעים תכסה אהבה" - זה נכון שיש "פשעים" אבל האהבה תמיד תמיד בסוף תנצח בהצלחה רבה
▾ דווח על תגובה זו  0 
מומחים | 09/02/2012 
לא הבנתי את הקשר בין המשל לנמשל.

גם לרופאים אין מה להפסיד אם הניתוח לא מצליח.

בדיוק כמו שצריך לברר הרבה לפני שהולכים לרופא לניתוח, ככה צריך לברר הרבה לפני שהולכים ליעוץ. זה הכל. זה רק אומר שיש מעיצים גרועים ויש טובים וצריך ללכת לטובים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יועץ כלכלי | 06/02/201219
פנסיה מכובדת החל מיום הגשת התביעות הדרקוניות נגד הבעל.

המצב המשפטי בישראל הוא האכזרי ביותר בעולם כנגד הגבר.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יואבי | 06/02/201218
מי שמתגרש המזבח מוריד עליו דמעות

נשאלה השאלה למה דווקא המזבח?

התשובה היא המזבח אומר כבר מספיק קורבנות הקריבו עליי אני לא צריך עוד.... ד''ל
▾ דווח על תגובה זו  +1 
קרבן גירושין | 06/02/201217
האם חשבת פעם אחת איך זה להיות בן להורים גרושים? איך את מעיזה אפילו רק להציע דבר איום ונורא כזה? את כל חיי הילדות שיש לכל ילד רגיל קרעו ממני, את כל חיי הרסו במו ידיהם, החברים שלי צחקו במלא פה עם לב שמח, ואני נקרעתי בין הורים גרושים על לא דבר, אם היו כל אחד מוותר אפילו קצת אחד לשני, כל החיים של הילדים היו נראים אחרת, אני לא סולח להם לעולם לא בעולם הזה ולא לעולם הבא, בשביל כאילו על הסבל שלהם אין להם כח לסבול, אבל מה עם הסבל של הילדים, האם התחשבו בהם. רשעים ארורים לעולם לא תצאו מהגהינום
▾ דווח על תגובה זו  +3 
abc | 05/02/201216
▾ דווח על תגובה זו  -1 
יהודי פשוט | 07/02/2012 
▾ דווח על תגובה זו  +1 
עיין שם ושם | 06/02/2012 
▾ דווח על תגובה זו  0 
שירושש | 07/02/2012 
▾ דווח על תגובה זו  +1 
רבקה | 05/02/201215
האם לצורך שיווקי מותר לפרסם כזו כתבה ?!

האין חשש שמכתבה כזו אתם זורעים את זרעי הגירושין הנוספים בלבבות?!

מצפוני , אומר לי שיש טעם לפגם בפרסום ..

לא כל מה שחושבים כותבים, ולא כל מה שכותבים מפרסמים.

חכמים הזהרו בדבריכן .
▾ דווח על תגובה זו  0 
ראובן | 05/02/201214
אשה שנשואה לבעל אלים מותר לה לשקול גרושין כמובן ביעוץ רב והדרכה מקצועית אמיתית. אך לצערינו היום, אשה שלא נראה לה התנהגות בעלה משום מה, {גם במקרים שהיא אשמה} מקבלת החלטה על גרושין יכול להיות בעידוד נשים שונות ומשונות... או אירגונים משוקצים ... וכי מה גרוע הרי את הדירה אם יש תקבל, מזונות והוצאות שעורכי-דין מדריכים את האשה לגזול מהבעל,היא תגזול אז מה היא צריכה מישהו שלא נראה לה התנהגותו... והילדים נו זה הרי לטובתם אבא אלים וכו וכו חולה נפשית {התקליט הקבוע של נשים אלו} ובכך מתרצת את חוסר האיכפתיות מהילדים.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
יעקב בן חמו | 05/02/201213
בדרך כלל שיש גירושין שני הצדדים אשמים וברוב המקרים לאשה יש כוח סבל יותר מהבעל ולפעמיים האשה תנסה להתגבר על הבעיה יותר מאשר גבר שמזהה איזה שהיא בעיה בבת הזוג אבל מי אני הקטן שיאמר בכל דבר בחיים צריך סיעתא וכו
▾ דווח על תגובה זו  0 
עובדיה | 06/02/2012 
▾ דווח על תגובה זו  +1 
טלי | 06/02/2012 
▾ דווח על תגובה זו  +1 
חני | 06/02/2012 
▾ דווח על תגובה זו  +1 
מירי | 05/02/201212
לא הכל שווה את הפריקה הזו ברבים. הרסת לי המון!
▾ דווח על תגובה זו  0 
גרושה | 06/02/2012 
שהוא היה הרוס לפני כן, והספר הדגיש לך את הנקודות שהיו מעורערות. מי שקרא את השיחות של איילה עם זהבה מבין שלא כדאי להתגרש. מי שקרא את האכזריות של השכנים מבין שה"עולם" בחוץ לא מסביר פנים ומתאכזר לנשים גרושות, גם כשהן היו חייבות ובאו ממצבים קשים. אם את החמצת את כל זה ושלום הבית התערער לך, כנראה שהוא לא היה טוב גם לפני כן.

לכי לפסיכולוגית שתעזור לך לרדת לשורשים שלך להכיר את עצמך ואז להכיר מה מעורער בשלום הבית שלך כדי לבנות אותו מחדש, ביחד עם בעלך, בצורה טובה.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
יעקב | 06/02/2012 
הוא ברמה וערוך בטוב טעם השאלה היא אם יש רצון להתגרש ומחפשים ראיות ואסמכתות לצעד או שרוצים זוגיות טובה ולומדים שלא כל משברון הוא עילה לגט.‏ אגב גם הסדרא בטבעת זו יפה מאוד ונותנת פרספקטיבה מעניינת על החיים כזוג.

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  0 
y.s | 06/02/2012 
em hakatavah hazot ererah lach et shlom bait az ani choshevet sheat eshah chalashah sheein lah deah mah hayah bakatavah sheyachol learer lach et hashlom bait

at merutzah mehaben zug shelach?

hu mechabed otach ?

lekol echad yesh chesronot gam baali lo mushlam aval yesh beneinu kavod hadadi hu aba nifla layeladim

vezeh mah shechashuv beenay

veken hu lo habachur shechashavti sheenase lo vehayah li zmanim kashim bashanim harishonot aval lamadeti leehov et mah sheyesh velehistakel al hadvarim hachiyuvim shebo veyesh harbe

em at lo shlemah em atzmech benogeah lzugiut shelach ulai hakatavah hazot ken tovah lach ki hi potachat et haenaim lenashim shechayot babuah shel mah yagidu hachaverim mishpachah vekaeleh az ani meachelet lach hamon hatzlachah babchirot shelach bachaim veshetamid tihi shlemah em atzmech
▾ דווח על תגובה זו  0 
בת לזוג פרוד | 06/02/2012 
חבל שכתבת באותיות אנגליות

שווה להתאמץ לקרוא!!!

אבל לא נגענו במה שהעלו מקודם: לפעמים האשה אשמה במצב ואח"כ היא הולכת להתלונן שלא טוב לה....

ופני שאתם מתקיפים: אשה לפעמים יכולה לגרום צער לבעל, והבעל שותק ושותק ברוב צדקותו ע שהוא מ-ת-פ-ו-צ-ץ!!

ואז מתחילה החגיגה..........

שכל אישה תבחון טוב את עצמה האם היא עושה את התפקיד שלה בשלמות.

האם כשהיא רואה קושי אצל הבעל היא בורחת, או שהיא נותנת לו את הכלים???

וזה לא פוטר את הבעלים גם מעבודת המידות.= לא חייבים להתגרש אחרי כל משברון לידה!!!!

ברוך ה' יש היום כל כך הרבה כלים כיצד לצאת גם מהבור הכי חשוך ולא דווקא ע"י גירושין...... ושמעתי כבר כמה סיפורים כאלה!!!

מתפללת בכל לב:עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו.... אכי"ר
▾ דווח על תגובה זו  0 
AssaFiles | 05/02/201211
ואני לא מצדיק שום גבר כזה או אחר שמכה וכו'...

כל אחד ייתן את הדין על מעשים רעים כאלה ואחרים.

אני בוש כגבר שיש גברים כאלה שמתייחסים ככה לנשים שלהם.
▾ דווח על תגובה זו  +2 
סמייל | 24/02/2012 
▾ דווח על תגובה זו  0 
מישהי | 23/09/2012 
▾ דווח על תגובה זו  0 
לא מתגרש... | 05/02/201210
במקום לכתוב מה הנשים חושבות וכיצד הם רוצות למצות את עצמם תשאלו את הילדים האם הם רוצים את גרושי ההורים זה לא הוגן כלפי הילדים להביא ילדים לעולם ולקרוע אותם מהאבא או מהאמא בזמן שהילדים לא אשמים בכלום ילדים זה הדבק של ההורים וכל אחד ואחת יכולים לחיות עם כל אחד ואחת ולמען הילדים אפשר וחייבם להסתדר חוץ מבעיות נפשיות שזה גובל בפיקוח נפש פעם עשו מחקר וסרט על ילדים גרושים וכל הילדים אמרו שהם רוצים שאמא ואבא יחזרו לחיות ביחד סוד ההצלחה בחיי הנשואין שכל אחד יאמר לא מה אני מקבל מאשתי או מה אני מקבלת מבעלי אלא כל אחד יאמר מה אני יכול לתת לאשתי או לבעלי ויודע תעלומות ינחנו בדרך האושר אמן

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  +2 
אבי | 06/02/2012 
לפעמים יותר טוב לילדים שההורים יתגרשו

תחשוב מה עדיף ילד שרואה אלימות בין הוריו
▾ דווח על תגובה זו  +1 
שירושש | 07/02/2012 
אדם טוב!!
▾ דווח על תגובה זו  +1 
אחת | 05/02/20129
קל לדבר למי שלא התנסה בחיי נישואין שהם פשוט סבל יום יומי, אף אחד לא מתגרש מתוך פינוק !! חבל שאנשים שופטים לרעה ודנים לכף חובה בצורה אוטומטית מי שהתגרש במגזר החרדי ! גם לא אומרים את האמת כשמבררים , ואז אנשים נופלים בפח. בשורות טובות
▾ דווח על תגובה זו  +1 
שרה | 07/02/2012 
▾ דווח על תגובה זו  0 
שלומית | 05/02/20128
▾ דווח על תגובה זו  +1 
שלומית | 05/02/20127
תודה גם אני לצערי גרושה שלא באשמתי חיתי עם בעל חולה נפש מופרע אמיתי,ומחוסר בררה התגרשתי תודה ושוב תודה חיזקתם אותי מאד,
▾ דווח על תגובה זו  +5 
בדוי | 07/02/2012 
האם את באמת חושבת שזה רק הוא הבעיה זאת אומרת שאת מרימה ידים למרום ואומרת שאני לא עשיתי כלום ותמכתי ולא גרמתי לו את הכעסים חוסר אמון התערבות של המשפחה בחיים המשותפים האם את באמת נקית כפיים? תחשבי יש דין ויש דיין ואם יש ילדים אז ברור שיש כאן שאלה מאוד קשה שאת צריכה לתת התשובות לעצמך ועדיף בעולם הזה
▾ דווח על תגובה זו  +1 
חולי נפשי? | 06/02/2012 
▾ דווח על תגובה זו  0 
אני ואישיותי | 06/02/2012 
שגם אם הם לא חיים על כדורים, עדיין יש להם בעיות נפשיות, וזה מנסיון גרוע יותר.

כיון שהם אפילו לא מוכנים לטפל בעצמם....
▾ דווח על תגובה זו  -1 
שירושש | 07/02/2012 
לדעת על זה,

ואני לא חושבת שהיא היתה לוקחת סיכון!!
▾ דווח על תגובה זו  +1 
הילה | 05/02/20126
מצוה לאמר את האמת כשמבררים על בן/בת זוג לפני שמתארסים ובכך נחסוך בגרושים מיותרים ולא להחביא,כי בהמשך הכל צף. ועוד שכל אחת/אחד יקח על עצמו את האחריות כשמבררים אצלו וזה לא לשון הרע.וכך נמנע מקרים רבים של גרושין..ויפה שעה אחת קודם..

(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
▾ דווח על תגובה זו  +1 
שירושש | 07/02/2012 
הרבה דברים הם מסתירים!!
▾ דווח על תגובה זו  +1 
דוד | 05/02/20125
מניסיון עדיף לסבול כל סבל ולא לגרום משבר גירושין לילדים

פ ש ו ט ר ח מ נ ו ת

זה נזק בלתי הפיך

זה לא חוכמה להתגרש זה פשוט טפשות חוסר רגש לילד
▾ דווח על תגובה זו  0 
שירושש | 07/02/2012 
ולפעמים זה רק מועיל שהם מתגרשים,מאשר שהילדים צריכים לראות את החוסר רגישות שלהם אחד לשני וכו..

תחשוב טוב!!!!
▾ דווח על תגובה זו  +1 
יהודיה | 05/02/20124
לפעמים נופלים בפח ולפעמים מאשימים את הצד השני

ומרב שלאדם יש תכונות לא טובות הוא לא מסוגל להביט על עצמו

והוא רק מאשים את הצד השני!

תמיד כשיש ילדים צריך טיפול זוגי מקצועי ומעמיק

כי הסבל של הילדים הוא לפעמים לא פשוט!
▾ דווח על תגובה זו  +4 
אלכס | 05/02/20123
הרי זה מעודד גירושין!!!
▾ דווח על תגובה זו  +1 
צ | 06/02/2012 
קשה. אותי זה עודד לעבוד על הנישואין שלי.
▾ דווח על תגובה זו  +1 
א.ב | 05/02/20122
עדיף שלא תבנה כלום ...
▾ דווח על תגובה זו  +1 
א | 05/02/20121
[מלאכיב]
▾ דווח על תגובה זו  0 
מירי | 05/02/2012 
▾ דווח על תגובה זו  +2 
א | 05/02/2012 
▾ דווח על תגובה זו  -1 
א | 06/02/2012 
(יג) וְזֹאת שֵׁנִית תַּעֲשׂוּ כַּסּוֹת דִּמְעָה אֶת מִזְבַּח ה' בְּכִי וַאֲנָקָה מֵאֵין עוֹד פְּנוֹת אֶל הַמִּנְחָה וְלָקַחַת רָצוֹן מִיֶּדְכֶם:

(יד) וַאֲמַרְתֶּם עַל מָה עַל כִּי ה' הֵעִיד בֵּינְךָ וּבֵין אֵשֶׁת נְעוּרֶיךָ אֲשֶׁר אַתָּה בָּגַדְתָּה בָּהּ וְהִיא חֲבֶרְתְּךָ וְאֵשֶׁת בְּרִיתֶךָ:

(טז) כִּי שָׂנֵא שַׁלַּח אָמַר ה' אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל וְכִסָּה חָמָס עַל לְבוּשׁוֹ אָמַר ה' צְבָאוֹת וְנִשְׁמַרְתֶּם בְּרוּחֲכֶם וְלֹא תִבְגֹּדוּ:

פירוש המצודת דוד

אמר שהדמעה באה היא מבכי ואנקה מה שהנשים עומדות סביב למזבח ובוכות על עלבונן:

מאין עוד - מבלי אין עוד מצוא צד זכות לשאפנה אל המנחה שאתם מקריבים על המזבח ולקחת מידכם דבר מה ברצון:

(יד) ואמרתם - ואם תאמרו על מה יצא הקצף כי תכחשו לומר שמצאתם בהן ערות דבר:

על כי ה' - ר"ל ע"ז אשיב לכם שזהו על כי ה' הוא לעד בינך ובין אשתך שנשאת בימי נעוריך אשר אתה לבדך בגדת בה, אבל היא מתחברת לך והיא אשת בריתך כי מקיימת הברית שכרת עמה להיות לך לאשה כי אינה פונה אל מול הזרים ואין האמת אתך:

(טז) כי שנא שלח - אם שנאת אותה עד שלא תוכל להטות רצונך אל האהבה שלח אותה וגרשה ותנשא לאחר אשר תמצא חן בעיניו:

וכסה וגו' - ר"ל או יכסה החמס על לבושו ממעל כלומר לא יסתיר החמס תחת לבושו שתהא אשתו יושבת תחתיו ולבו בל עמה אלא יגלה החמס והשנאה ויגרשנה, או תהיו נשמרים ברצונכם לכבשו בחזקה להסיר השנאה ולא תבגדו בהן לעשות להן עלבון.
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"