בררוורר שיש אפליה, אפליה מטורפת !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אני בתור אחת שאבא שלה אשכנזי ואמא ספרדיה שלחתי טפסים לסמינר אשכנזי, בגלל ששמי אשכנזי קראו לראיון ועשה רושם שאני מתקבלת, וברגע שהמנהלת הגיזענית ראתה את אמא שלי היא שנתה את היחס והתחילה לשאול שאלות על גבולות ועקרונות כדי להפיל אותי, ומייד אחרי קיבלנו תשובה שלילית!! לא משנה שהציונים שלי בשמיים (החוץ הכי נמוך שלי זה95%)
אז לכל האשכנזים שחושבים שהם נאורים אני באמת לא יודעת על מה אתם עפים!תיתבישו לכם! אבל אל דאגה לעולם הזה יש דין ויש דיין וכל אחד יקבל את עונשו!!!
▾ דווח על תגובה זו0
אפרת גלבוע | 02/02/2020
116
איך מצביעים??
▾ דווח על תגובה זו0
חלנחי | 07/01/2020
115
למה היה שואה??????????????????????????????????
▾ דווח על תגובה זו0
אשכנזיה ענווה | 19/12/2019
114
א. מה הקטע לחתום "ספרדי גאה"? מישהו חשב שאתה ענו?!
ב. יש אפליה בסמינרים הספרדיים! ניסיתי רבות להתקבל ל7 סמינרים ספרדיים בני ברקים. אף אחד לא הסכים לקבלני! ולמה? מה חטאתי? כי 2אני אשכנזיה!!!
גם סמינר גור וויזניץ מפלים! הם לא מקבלים ליטאיות!
ג. בתור מורה למסיימות ח', אני מתחננת רבות לילדות: אל תסגרי את הדלת בפנייך! יש לא מעט ילדות ספרדיות, עם התנהגויות וסגנון דיבור רחוביים. עים זולות,(ל בשורוק), הראש שלהן מונח בשירים, בבגדים, במותגים ובעוד, אבל לא בלימודים או בענייני משמעת ומכובדות וכו... אח"כ הן בוכות על אפליה. ברור שילדה ספרדייה איכותית, מבית מחונך, בעל תרבות מכבדת ומכובדת- יש לה את מירב הסכויים להתקבל. אך ילדה שהיא/ משפחתה לא גומרים להתחכך עם הצוות המחנך, או שהתרבות זולה יותר- אין לה כ"כ סכוי לקבל מקום ע"ח בת אשכנזיה בסמינר אשכנזי. גם אם ספציפית- האשכנזיה הזו מעט פחות טובה מהספרדיה.
כי לאשכנזיה אין אין אין מה לעשות בסמינר ספרדי, ולספרדיה- יש לחלוטין.
לסיכום: בת ספרדיה שרוצה להתקבל לסמינר אשכנזי, יידרש ממנה קצת יותר מאשר לבת אשכנזיה.
אם מתאים לה- ברוכה הבאה, אם לא- אין צורך להתחמם עד כשי כך, תנסה להתקבל בסמינר הספרדיים. (היום, גם שם לא פשוט, ולא פעם, כמורה, עלי להתחנן על נפש תלמידתי, ולהבטיח שמכאן ואילך היא תשתנה ואני עריבה לכך וכו', אבל כידוע- הרבה פעמים השינוי המובטח (גם ע"י התלמידה ומשפחתה) לא מתקיים.
רק בחופשה האחרונה, השפלתי עצמי עד עפר כדי להכניס בת ספרדיה (עדינה וטובה! רק ללא כישורים!) לאחד הסמינרים הספרדיים, מהנמוכים שבהם... וההיא לא הסכימה להכניסה בשום אופן! אז בואו נדבר על אפלית ספרדיות בסמינרים ספרדיים. זה גם נושא לא רע.
ולסיום- מומלץ להשמיט את התואר "גאה" ובתוך ליבך- להפסיק להיות כ"כ נחיתי!
במקום לשנוא, לקלל, להרגיש נחיתי ולדמיין שאתה מתגאה, פשוט- קום, תשקיע בעצמך! תתפתח, תתעדן, תלמד, תקבל מרות ותתפלל לד' שתשובץ במקום הטוב לך ביותר!
ועוד מילה- כדי להתקבל לבי"ס באנגלית, ברור לך אתה חייב לדעת אנגלית. נכון? אז כדי להתקבל לסמינר אשכנזי, ברור שחייבים לדבר בשפה הנכונה, ואם אתה לא בעניין, שונא ת'תרבות המכובדת, אוהב ת'רחוביות הזולה- אז תחפש בי"ס בשפה מתאימה ואל תתלונן על אפליות.
▾ דווח על תגובה זו0
אשכנזיה ענווה | 19/12/2019
113
א. מה הקטע לחתום "ספרדי גאה"? מישהו חשב שאתה ענו?!
ב. יש אפליה בסמינרים הספרדיים! ניסיתי רבות להתקבל ל7 סמינרים ספרדיים בני ברקים. אף אחד לא הסכים לקבלני! ולמה? מה חטאתי? כי 2אני אשכנזיה!!!
גם סמינר גור וויזניץ מפלים! הם לא מקבלים ליטאיות!
ג. בתור מורה למסיימות ח', אני מתחננת רבות לילדות: אל תסגרי את הדלת בפנייך! יש לא מעט ילדות ספרדיות, עם התנהגויות וסגנון דיבור רחוביים. עים זולות,(ל בשורוק), הראש שלהן מונח בשירים, בבגדים, במותגים ובעוד, אבל לא בלימודים או בענייני משמעת ומכובדות וכו... אח"כ הן בוכות על אפליה. ברור שילדה ספרדייה איכותית, מבית מחונך, בעל תרבות מכבדת ומכובדת- יש לה את מירב הסכויים להתקבל. אך ילדה שהיא/ משפחתה לא גומרים להתחכך עם הצוות המחנך, או שהתרבות זולה יותר- אין לה כ"כ סכוי לקבל מקום ע"ח בת אשכנזיה בסמינר אשכנזי. גם אם ספציפית- האשכנזיה הזו מעט פחות טובה מהספרדיה.
כי לאשכנזיה אין אין אין מה לעשות בסמינר ספרדי, ולספרדיה- יש לחלוטין.
לסיכום: בת ספרדיה שרוצה להתקבל לסמינר אשכנזי, יידרש ממנה קצת יותר מאשר לבת אשכנזיה.
אם מתאים לה- ברוכה הבאה, אם לא- אין צורך להתחמם עד כשי כך, תנסה להתקבל בסמינר הספרדיים. (היום, גם שם לא פשוט, ולא פעם, כמורה, עלי להתחנן על נפש תלמידתי, ולהבטיח שמכאן ואילך היא תשתנה ואני עריבה לכך וכו', אבל כידוע- הרבה פעמים השינוי המובטח (גם ע"י התלמידה ומשפחתה) לא מתקיים.
רק בחופשה האחרונה, השפלתי עצמי עד עפר כדי להכניס בת ספרדיה (עדינה וטובה! רק ללא כישורים!) לאחד הסמינרים הספרדיים, מהנמוכים שבהם... וההיא לא הסכימה להכניסה בשום אופן! אז בואו נדבר על אפלית ספרדיות בסמינרים ספרדיים. זה גם נושא לא רע.
ולסיום- מומלץ להשמיט את התואר "גאה" ובתוך ליבך- להפסיק להיות כ"כ נחיתי!
במקום לשנוא, לקלל, להרגיש נחיתי ולדמיין שאתה מתגאה, פשוט- קום, תשקיע בעצמך! תתפתח, תתעדן, תלמד, תקבל מרות ותתפלל לד' שתשובץ במקום הטוב לך ביותר!
ועוד מילה- כדי להתקבל לבי"ס באנגלית, ברור לך אתה חייב לדעת אנגלית. נכון? אז כדי להתקבל לסמינר אשכנזי, ברור שחייבים לדבר בשפה הנכונה, ואם אתה לא בעניין, שונא ת'תרבות המכובדת, אוהב ת'רחוביות הזולה- אז תחפש בי"ס בשפה מתאימה ואל תתלונן על אפליות.
▾ דווח על תגובה זו0
אביה | 17/11/2019
112
לכל עם ישראל!
לפעמים אנו מאבדים את עניין האמונה בנושא הזה.
כי העולם של החיים הוא אינו שחור ולבן. ההפך!הוא שטח אפור!
למשל בת של אברך פשוט יכולה להתקבל לסמינר הכי מוצלח
ובת של אברך חשוב לא. ולמה?
התשובה פשוטה. ההיגיון אינו מעל כח התפילה
ולכן כל אחד ואחת שרוצים בטובת הילדים תפילתם צריכה להיות
שיתקבלו למקום שיהיה להם בו הכי טוב!
האשכנזי שלא מקבל והספרדי שמתאכזב שנהיים טועים.
כי לא בידם הדבר.
על שנהם מוטלת חובת ההשתדלות ולא מעבר.
אני אישית יצא לי לדון בזאת עם הרבה חברים לספסל הלימודים בישיבה. וטענה של שדיוך פחות טוב בגלל המצאם בישבה ספרדית היתה נשמעת
ושאלה לי אליכם. האם מישהו באמת חושב שכך זה עובד
וכי יש ספק שבחור שיושב ולומד טוב מתעלה בתורה והלכותיה
בגלל איזה שהוא מקום כזה או אחר יקבע שידוכו לטוב או לרע?!
הרי וודאי שיזכה לשידוך המתאים לו שאיתו יוכל להמשיך בכל הכח בעשייתו המבורכת.
עם ישראל צריך אהבת חינם והפנמה שלכל אחד הקב"ה סולל דרך משלו.
תנו לי להגיד לכם משהו. תסמכו עליו!! ורק עליו!! ואל תתנו לאף אחד לסלול אותה בשבילכם!!
▾ דווח על תגובה זו0
ספרדי גאה | 23/09/2019
111
בבני ברק יש שבע סמינרים ספרדיים !!!!!
ושלושה אשכנזיים .....לצוליות עם פאות
▾ דווח על תגובה זו0
ספרדי גאה | 23/09/2019
110
הרבה יותר עדיף סמינר ספרדי ששמה יש בגרות הנצרכת מאוד מאוד בשוק העבודה.
▾ דווח על תגובה זו0
שימי | 08/02/2020
מצויין לכו!
▾ דווח על תגובה זו0
אשדוד | 28/10/2019
כמובן שתגיד ככה!!!!
▾ דווח על תגובה זו0
ספרדי גאה מאוד | 24/11/2019
לעולם השכנזי לא יודה שטעה ואתה צדקת.
▾ דווח על תגובה זו0
דודו | 30/08/2019
109
ככה צריך להיות...
▾ דווח על תגובה זו0
אבי | 13/08/2019
108
בטח שיש הפליה
אבל זה לא סתם הספרדים הם אוכלוסיה ירודה רוב הפושעים והשבבניקים הם משם
אין שום קשר בין הספרדים לאשכנזים זה לא אפליה זה סך הכל הפרדה בין העם המתורבת לבין העם שההורים שלהם גרו עם הערבים וקיבלו את המנטליות שלהם
▾ דווח על תגובה זו0
ספרדי גאה | 23/09/2019
אכן כן התרבות האשכנזית : זה מהמחנכים היטלר וסטאלין.
▾ דווח על תגובה זו0
nebraska | 11/08/2019
107
כמה גועל יש בדרך ההחלטות המנופלטיביות בנושאי בנות ספרדיות לרישומם בבתי מדרשיות של שונאינו האשכנזים בא לנו להקיא מהדרך האומללה של מלחכי פנכה וזבי חוטם ושנאה לנו הספרדים איך יבוא משיח וזו רק קצה הקרחון בעקבות האומללות שתופסת את המחליטים עם המכנסיים למטה בא לי להקיא עליכם
▾ דווח על תגובה זו0
nebraska | 11/08/2019
106
וכי זה חידוש גדול או סודי שספרדים הם דרג ב בכל הקשור לישיבות בתי ספר וכל הקשור לחינוך של אשכנזים מעט שבמאוד שספרדים זוכים להכנס לישיבות אשכנזיות אנני מבין את גדולי הספרדים שבדורנו מדוע אנו צריכים את הגועל שנוטף מהתנגדות משכבה נכבדה של רבנים שאינם ספרדים הרי אנו גם חלק ונדבך חשוב מהתורה אז מדוע אנו צריכים את הטובות כביכול של בני דודנו האשכנזים מספיק תעזבו את שונאי הספרדים המלוקקים ותנו לנו לחיות בשקט ושלווה
▾ דווח על תגובה זו0
,תמר בר יוחאי | 07/08/2019
105
לצערי יש אפליה באי קבלת בנות םפרדיות אבל לא בכל הסימינרים וחבל מאוד שזו הגישה
▾ דווח על תגובה זו0
משה | 06/08/2019
104
יש אדם שחושב שאין
▾ דווח על תגובה זו0
דוד | 18/07/2019
103
העדה והצבור "האחר" מכם כי אתם נמצאים מאחורי מקלדת והכי נוח מאחורי מקלדת להוציא את מסתורי הלב של היצר הרע של התנשאות וגאווה והשפלת האחר,
אני הייתי פעם כותב נגד ספרדים "בעדינות" ורק ברמזים דקים וכביכול תירוצים מחוכמים, אבל כיום אני מתחרט ויודע שזה היה היצר והמידות הרעות והקושי שלי לקבל את האחר ואת השונה,
ואני מתחרט מעומק הלב על זה ומשתדל כיום בלי נדר לאהוב כל יהודי מכל עדה וכל חוג ולא משנה דעותיו ודרכו, החפץ חיים זי"ע מאריך לדבר על מי שמרחם על הבריות ותמיד דן בני אדם לכף זכות ומסתכל עליהם בעין טובה ורוצה שיהיה טוב ושמחה לכל האנושות ולא פוגע באף אחד "אפילו במחשבותיו ורגשותיו" אז גם משמיים מתנהגים ככה לבן אדם בדרך רחמים וחסד והשפעת טוב ושפע, ולפעמים מתעלמים בשמיים מהעבירות שלו ודנים גם אותו לכף זכות ולא מענישים אותו מיד בעולם הזה ומצילים אותו מכל מיני דינים ושעות רעות רח"ל,
למי שיש ביקורת או טענות על מערכת או מוסד או צבור או כל מיני ענינים שקורים ונוצרים פה בעולם הזה הכי טוב לכתוב את הביקורת בצורה עדינה ולהתמקד "במעשים" ובמקרים ולא בבני אדם וככה תצאו ידי שמיים וידי הבריות,
אני מבטיח לכם מנסיון אישי שמי שיתרגל לחשוב טוב ולהסתכל בעין טובה ומפרגנת ואוהדת על על החוגים הצבורים החסידויות והעדות חייו ישתנו לטובה בכל המישורים והוא בעצמו ייהפך לאיש שמח ובריא יותר נפשית
▾ דווח על תגובה זו0
ספרדי גאה | 24/09/2019
לשכנזי = גאוותן נשאר גאוותן
ושכנזי נשאר שכנזי.
▾ דווח על תגובה זו0
nebraska | 11/08/2019
אני אוהב כל יהודי גם אשכנזים וכאלה יש לי הרבה כחברים וטובים ומיוחדים אבל בוא נקח דוגמא על הרב שהעיף תלמידים באיומים בדרך של הפחדה מהישיבה והקים סערה בכוס מים ומה לא עשה גועל שאין כדוגמתו וךבסוף אני קורא שמקימים להם מבנה הקרוב לישיבה שבה הם ילמדו לזה קוראים בלשון הפשוטה כיפה אדומה גועל ושוב גועל
▾ דווח על תגובה זו0
מנסיון אישי | 19/07/2019
▾ דווח על תגובה זו0
שמוליק ב | 17/07/2019
102
ההבדלים התרבותיים ניכרים בהתנהגויות שונות, ובהתייחסות שונה לדברים. הגורם לאי הבנה מספקת בין הצדדים הגורמת לאי רצון של שיתוף פעולה יתר על המידה. חד וחלק לא גזענות !!!
▾ דווח על תגובה זו0
זו לא אפליה | 18/07/2019
▾ דווח על תגובה זו0
חוה | 15/07/2019
101
עפים על עצמם יותר מידי....
מעניין אותם רק איפה סבתא שלך נולדה , לא מי את ומה את אלא מה השם משפחה שלך אם הוא ריץ'בויםנוביץ
אז את מקובלת לסמינר גם אם את בת עם קשיים לימודיים ,התנהגותיים וכדו'...
פשוט בושה לעם היהודי ולאומה החרדית בפרט!!!
▾ דווח על תגובה זו0
אליהו הנביא | 14/07/2019
100
▾ דווח על תגובה זו0
אליהו הנביא | 14/07/2019
99
▾ דווח על תגובה זו0
אליהו הנביא! | 14/07/2019
98
▾ דווח על תגובה זו0
רונית | 13/07/2019
97
בנות ספרדיות הן פרחות מקרים רבים
▾ דווח על תגובה זו0
סקוטי מלך הקרח | 12/07/2019
96
זה מאד כיף וקר מומלץ פלוס פלוס
▾ דווח על תגובה זו0
קובי אפללו | 10/07/2019
95
למה לא מגיעה לנו ישיבת פונביץ לבד למה לילמוד אצל הספרדים
צריך שכמה עסקנים ספרדים שיפנו למועצת חכמי התורה ולשטוח בפנהים רעיון לפתיחת ישבה כמו פונוביץ ששם יהו גדולי הדור המג"שים וכדו' וכן לפתוח לבד סמינרים לבנות מבתים טובים די להיות תלוי באשכנזים
▾ דווח על תגובה זו0
אשכנזי | 21/07/2019
▾ דווח על תגובה זו0
משה | 15/07/2019
▾ דווח על תגובה זו0
ירושלים | 10/07/2019
94
▾ דווח על תגובה זו0
עם ישראל | 08/07/2019
93
אנחנו עם אחדדד מה זה משנה מאיפה הגענו??? או איזה צבע עור יש לנו?! אנחנו אחיות לנצח לא יעזור כלום!!!
▾ דווח על תגובה זו0
חיים | 08/07/2019
92
▾ דווח על תגובה זו0
חכמון | 08/07/2019
91
▾ דווח על תגובה זו0
אלישבע | 07/07/2019
90
??
▾ דווח על תגובה זו0
אאאא | 07/07/2019
89
למה הספרדים מנסים בכלל להתקבל לסמינרים אשכנזים שילכו לסמינרים ספרדים
▾ דווח על תגובה זו0
בני הפרנק | 07/07/2019
88
נו ולמה החתה שואה דווקא אצל אוהבי עם ישראל מהגזע הלבן וסליחה שכחתי ו אצל הבני תוירה טפו טפו על חולי הנפש הללו
▾ דווח על תגובה זו0
שימי | 04/07/2019
87
הגיע הזמן לפתוח סמינרים לפי שכונות לשבור את המונופול של ליברמן ומנדלסון וחבר מרעיהם
▾ דווח על תגובה זו0
אשדוד | 03/07/2019
86
איזה גיזענות מטורפת מה זה הקללות האלה??????עמ"י מה קורה???? תתעוררו!!!!!
▾ דווח על תגובה זו0
גד | 03/07/2019
85
וכולם אצלם נחיתים סוגדים לאשכנזים
▾ דווח על תגובה זו0
סתם לברבר | 05/07/2019
למעלה מ 20 שנה והוא אשכנזי....
אני מסכים שחלק מהם סתם סוגדים לאשכנזים..
▾ דווח על תגובה זו0
יהודית | 02/07/2019
84
ברור שיש וזה כואב ועצוב
▾ דווח על תגובה זו0
שאולי | 30/06/2019
83
ברור שיש אפלייה
▾ דווח על תגובה זו0
656 | 28/06/2019
82
שתשלימו עם זה , זה לא טוב לקחת ללב ... אף אחד לא רוצה לחץ דם וכו' .פשוט לא צריך ללכת בראש של האשכנזים ולנסות לרצות אותם ... אנחנו מי שאנחנו ובואו נפסיק להיות לקקנים ולתת להם הרגשה שהם עושים לנו טובה . הם יפסידו אותנו לא אנחנו אותם ...
▾ דווח על תגובה זו0
יוסי | 27/06/2019
81
היום הבנות הספרדיות צריכות חצי שנה ליתקבל במקרה הכי טוב ומי שענה על האפשרות השניה אז מי כן מתקבל לא ספרדי ולא אשכנזי מי כן
▾ דווח על תגובה זו0
בני | 25/06/2019
80
ינר צריך להיות שייך לקבוצה של גזע הכן קיים היום דבר כזה בעווולם שמוסד ציבורי זה לפי צבע חייבים לעשות כלל חרדי וכל השאר שהייה פרטי ושהגעניים יעשו מה שהם רוצים כמו ארגוני הימין הקיצוני בארופה
▾ דווח על תגובה זו0
אשכנזי | 25/06/2019
79
▾ דווח על תגובה זו0
בני ברקי | 25/06/2019
78
מותר להם להתבטא בגסות נגד האשכנזים. כאילו שבכך הם מטים את כף הגזענות - שאינה קיימת - אל הצד השני. חבר'ה, תשלטו בעצמם ותדברו יפה לאשכנזים. אחרת יתגלה הסוד למה הם מתרחקים ממכם...
▾ דווח על תגובה זו0
656 | 28/06/2019
שרוב ככל הסמינרים האשכנזים עושים אפליות לבנות בסמינרים שאותם הם מכסים בכל מיני מילים יפות כמו : "בטח שאנחנו רוצים לקבל את הבת שלך לסמינר היא נראית ילדה טובה אבל אין מקום " ואחרי יומיים אתה שומע שהיא קבלה את השכנה שלה האשכנזית , אני מבינה לקבל לפי סדר עדיפויות אבל אל תשכחו שכל עם ישראל אחים - הספרדים הם לא האויבים של האשכנזים ! חד משמעית .זה שהם בוחרים להפוך אותנו הספרדים לאויב משותף - זכותינו הגיב על זה .ולפרוק כעסים מצטברים - לא תמיד טוב לשמור בבטן .
▾ דווח על תגובה זו0
ספרדיה גאה... | 25/06/2019
זה סווד??? אתם את המקולקלים שלכם שולחים לאמריקה כדי לשמור על שמכם הטוב
אנחנו עם חם ומקרב את ילידנו גם אם הם לא בדרך טובה
רוב הספרדים מ!!צוינים מבתים טובים אוקי?
אתם מתשנאים!! זה מה ש א ת ם !!!
▾ דווח על תגובה זו0
אילה | 28/06/2019
זה לא יפה איך שאת מדברת בלשון של כולם בגלל שיש ארבה מן האשכנזים שלא חושבים כמוהו וחושבים שהעניין אזה גם לא יפה ושחושבים אחרת על הספרדים אז בבקשה לא לדבר בלשון כולם!!!
▾ דווח על תגובה זו0
חיים | 01/07/2019
בלי שגיאות כתיב ואז נדבר....
▾ דווח על תגובה זו0
ליטבק | 24/06/2019
77
▾ דווח על תגובה זו0
דודו מזרחי | 23/06/2019
76
אינני מבין איך שנה אחרי שנה חוזר על עצמו שוב הבעיה שאין לבנות ספרדיות סמינר
האם אי פעם שמעתם על בעיה הזו אצל בחורי ישיבות? האם אי פעם בחור ישיבה לא מצא היכן ללמוד ?
או אצל בנות בבית הספר היסודי? או בגני הילדים?
התשובה לאפליה היא מאוד פשוטה
כל הבעיה מתחילה מכך שבנות ספרדיות מתחילות ללמוד ביחד עם האשכנזיות בגיל צעיר בגנים ובבתי ספר ומה שקורה אחכ זה שהם מתעקשות להמשיך עם החברות שלהם האשכנזיות, בשונה מבחור ישיבה שלא תמצא כמעט אף ילד ספרדי שלומד בת,ת אשכנזי וכך כל החברים שלו הם ספרדים ואיתם הוא מתקדם לישיבה וכו.
הפתרון הוא להפריד כבר בגני הילדים וכך יבוא הפתרון על מקומו בשלום.
תנו לרשת בני יוסף לפתוח גני ילדים נפרדים לציבור הספרדי ותראו איך שתוך כמה שנים מחסלים את הסיפור הזה לתמיד...
▾ דווח על תגובה זו0
א | 23/06/2019
75
ה' ברא בני אדם בשונה מחיות שכל אחד משהו אחר, אחד גבוה אחד נמוך שמן רזה חרוץ, כי בבני אדם אין דבר כזה שוויון,
מטמטמים אותנו,
למה אף אחד לא דורש שוויון בין עשירים לעניים,
למה ה' ברא את האדם שלא ידעו מה הוא חושב.
▾ דווח על תגובה זו0
למה | 23/06/2019
74
גם אשכנזיות לא מתקבלות כולן לסמינרים אבל קשה לי לומר שהספרדי אוהב להתבכיין תמיד....אשכנזי וספרדי בכסף על אף שלאשכנזי יש פחות הספרדי ישמיע את בכיו וכך זה בכל תחום ,.למה לבא לאשכנזי כשהסמינר הספרדי לא מקבל את הבת ולצעוק שלא מקבלים ,,למה לא זעקת על הסמינר הספרדי שלא קבל אותך ???????????אז
אז בבקשה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
▾ דווח על תגובה זו0
הנרי | 22/06/2019
73
לא נלחמים באפליה עם אפליה
▾ דווח על תגובה זו0
חלנחי | 23/06/2019
▾ דווח על תגובה זו0
דוד | 21/06/2019
72
כמו שאשכנזיה לא רוצה ללכת לסמינר ספרדי. כך ספרדיה לא תרצה ללכת לסמינר אשכנזי וכנ"ל בישיבות.
▾ דווח על תגובה זו0
ריבה | 20/06/2019
71
תקציב
▾ דווח על תגובה זו0
. הניה | 20/06/2019
70
אם אתם מרגישים כל כך חלק מהאשכנזים, למה פתחתם מפלגה ספרדית????
אין חכמות, הכלל הוא: יחס גורר יחס!! נפרדתם? - אז גם אנחנו נפרדים....ושלא יהיו לכם טענות!!!
▾ דווח על תגובה זו0
ספרדי | 05/07/2019
אם ספרדי לא עושה קידוש האשכנזי עושה לו הבדלה
▾ דווח על תגובה זו0
656 | 28/06/2019
הבלתי רשמיים . זה ישקף לך טוב מאד את המציאות שהייתה לפני . וכן הייתה אפלייה אין כאן שמץ של מקום להתכחש .בני אדם לא מרגישים סתם , כמים פנים אל פנים כן לב האדם לאדם .
▾ דווח על תגובה זו0
יהודי | 24/06/2019
סבתא שלי התחננה לראש ישבה שיקבל את הדוד שלי וחיכתה לו בחדר מדרגות כל הלילה עד שיקבל בסוף הוא קיבל
על זה חונכנו לא להתפשר בחינוך על פי תורה גם אם צריך לא לישון כל הלילה ולחכות בחדר מדרגות אבל האפליה היתה קימת....
▾ דווח על תגובה זו0
TBU | 20/06/2019
▾ דווח על תגובה זו0
יאיר | 19/06/2019
69
▾ דווח על תגובה זו0
חלנחי | 23/06/2019
▾ דווח על תגובה זו0
שמוניי | 20/06/2019
▾ דווח על תגובה זו0
זכריה גחנון | 19/06/2019
68
לא יעזור להם התפילות הצבועות והלוואי שהאייפון יפיל את ילדיהם של הגזענים שיהיה להם צער של ממש.
▾ דווח על תגובה זו0
לאשכנזים | 20/06/2019
▾ דווח על תגובה זו0
יוני | 20/06/2019
עוד מזרחי מקופח שחושב שמי ששוןנא ספרדים אין לו חלק לעולם הבא אתה פשוט אפס
▾ דווח על תגובה זו0
פ | 25/06/2019
▾ דווח על תגובה זו0
ירושלמי | 17/06/2019
67
הוא פתח. הוא עובד. הוא מזיע. הוא מגלגל הלואות (ואולי גם רווחים...)
וזכותו להחליט את מי הוא רוצה אצלו.
כל עוד שגם לספרדים יש אפשרות לפתוח סמינרים, אף אחד לא גוזל מהשני את האופציות.
אלא מה, אם הספרדים יפתחו, הסמינר יהיה פחות טוב?
זו גזענות!!!!!!!!!
▾ דווח על תגובה זו0
ישראלי | 19/06/2019
▾ דווח על תגובה זו0
ספרדי | 18/06/2019
הוא מקבל תקציבים מהמדינה! (רוב המנהלים מקבלים)
ולכן ע"פ החוק הוא חייב לקבל את כולם בייחוד כשמגיעות אליו תלמידות ספרדיות שהם טובות פי כמה מהתלמידות בסמינר שלו,
מה זה פה גרמניה??
▾ דווח על תגובה זו0
יעל | 17/06/2019
66
עד שלא תעברו את הניסיון להתקבל על בשרכם,
לא תדעו מה זו אפליה וגיזענות...
▾ דווח על תגובה זו0
יהודי | 24/06/2019
בשואה עברו סלקציה של חיים ומוות ירחם ה'
חבל שעושים דבר דומה לנו
לא שאני משווה אבל למה הם לא למדו לקח זה מה שמשגע אותי?
▾ דווח על תגובה זו0
אחת | 13/08/2021
וואי זה כל כך נכון! מה הם רוצים עוד פעם שואה?
שילמדו לקח ככבבבבבררררר!
דפוקים שכמוהם! שונאת אותם! עם מסריח וגאה!!
▾ דווח על תגובה זו0
שולמן | 16/06/2019
65
מותר לא לקבל
▾ דווח על תגובה זו0
ספדים | 14/06/2019
64
הם לא מתאימים לצביון הליטאי כמו שלא יקבלו אשכנזי צדיק כמה שיהיה למוסד חסידי. תפסיקו להתלונן עושים לכם טובה שמקבלים אחד
▾ דווח על תגובה זו0
אשכנזי | 14/06/2019
63
▾ דווח על תגובה זו0
יהודי | 14/06/2019
62
אין יותר ציבור גזען בעולם יותר מהציבור הליטאי חרדי
▾ דווח על תגובה זו0
ריקי וינר | 13/06/2019
61
ספרדיה שלא טוב לה אם הסדרים של הסמינרים האשכנזים שלא תנסה בכלל להתקבל נ.ב. מרן שר התורה אמר שאין בין דמעה של אשכנזי לדמעה של ספרדי
▾ דווח על תגובה זו0
ירון דהאן | 13/06/2019
60
הם מתרפסים בפני החונטה האשכנזית, לומדים בישיבות שלהם, מתלבשים בבגדים שלהם, אפילו מדברים כמוהם - אז אם ככה הם אשכנזים סוג ב -
▾ דווח על תגובה זו0
ספרדי גאה | 05/07/2019
כל הספרדים לפני שעלו לארץ היו עם ציציות בפנים עד שעלו לארץ ומשום מה החליטו להידמות לאשכנזים ולהוציא ציציות למרות שרבנו האר"י כתב להכניס וכן כתב כף החיים
אז לפני שאתם טוענים שהאשכנזים נגדכם תפסיקו להית אתם בעצמכם נגד עצמכם.
נ.ב. חוץ מהמחלוקות של הבחירות מצאתם עוד פעם על מה לריב.
היזהרו מחילול השם שאינו מתכפר אלא במיתה.
▾ דווח על תגובה זו0
ספרדי גאה | 23/09/2019
מרן השו"ע כותב שהציציות יהיו בחוץ.
▾ דווח על תגובה זו0
656 | 28/06/2019
הייתי רוצה להרגיש שהם אחים שלי בלי מסך השנאה שנוצר , כשאני פותחת כלפי האשכנזים את הלב , אני מצפה לקבל יחס דומה , לא להרגיש שבגלל שהעירייה מתערבת אז קבלו אותי , יש לי גם מה להציע , ואולי יותר ממה שיש לבנות האשכנזיות , זה כל כך שקוף המאבק שלהם לא להכניס ספרדיות שזה פשוט דוחה אותי עצם המחשבה שזאת החברה שלנו .איפה הערבות ההדדית , אהבת ישראל וכו' ?
את ממש טועה זה ממש לא קשור אם אביה של הבת אברך או הבת מצטיינת תאמיני לי לא חסר בנות ספרדיות מצטיינות שיש להם אבא אברך ועדיין לא התקבלו לסמינר
▾ דווח על תגובה זו0
שירה | 13/06/2019
58
לידיתכם הסמינר מקבל על כל שתי בנות אשכנזיות בת אחת ספרדיה ונגיד שבת ספרדיה מעוניינת להיכנס לסמינר אשכנזי ואין שתי בנות אשכנזיות אז לא יסתכלו עליה וזה עוד בקטנה על כל הסיפורים שיש בסמינרים אני מקירה ספרדיה שניסתה להיכנס לסמינר אשכנזי וקיבלה תשובה שלילית ושההורים רצו לדעת למה אז אמרו להם בפרצוף שהם עדיין לא מספיק השתכנזו בשביל שהבת שלהם תלמד בסמינר
▾ דווח על תגובה זו0
בש"ן | 13/06/2019
57
אחר רבים להטות...
▾ דווח על תגובה זו0
דודי | 13/06/2019
56
מי שיש לו את תכונת האמת יודע להביט מסביב ולראות את הבחורות הספרדיות כמה הן אכותיות ומוצלחות פי כמה מחברותיהן האשכנזיות וכמה הן משפיעות לטובה על האוירה המיוחדת בסמינר בקיצור חבל מאד שזה כמות כזאת קטנה ובמפורש זה נובע מגזענות סתם
▾ דווח על תגובה זו0
ספרדייה גאה 13 | 12/06/2019
55
למה ספרדים באים לאשכנזים???
עם כול הכבוד בכול הזמן ש ג היה בשלטון הוא לא נתן מימון וכסף בכללי לספרדים לכן לא יכלו הספרדים לבנות לעצמם מוסדות
עכשיו הספרדים משתקמים
בנתיים באים לאשכנזים
▾ דווח על תגובה זו0
ספרדייה גאה 13 | 12/06/2019
54
המנהלים לא מקבלים את הספרדים כי הם מקולקלים ומושמצים ובזויים!!!!!!
לכן! הבנתם? לא עדיין לא!!!
יהודים הם חלק מהעם הנבחר
הם נבראו מהקבה מי שברא גם את האשכנזים
כולם חלק שווה
כול אאחד מיבשת אחרת
לא ידעתי שיבשת קובעת עם הבנאדם טוב או רע
אני אומנם רק בת 13 אבל יש לי אתר עם בלוגים בכול מיני נושאים
גם על זה!!!
אני מבקשת די עם השנאת חינם!
אין על הספרדים
אין על האשכנזים
כולם שווים
די לאפליות
די לגזענות שרק אתם האשכנזים הכי טובים
▾ דווח על תגובה זו0
חרדית אמיתית | 30/06/2019
ומצפה שיקבלו אותך לסמינר חרדי טוב????
כמו האמא בחצאית ג'ינס, חולצה אדומה, ומטפחת שחצי מהשערות שלה בחוץ (הרב עובדיה התיר 2!!!! ס"מ לא 10) שספרה בקול בוכים שלא קבלו את הבת שלה כי האשכנזים גזענים....
כל הספרדיות האיכותיות מבחינה רוחנית שהכרתי, התקבלו לסמינרים אשכנזים טובים!
▾ דווח על תגובה זו0
יעל | 12/06/2019
53
נשמע שהן הגזעניות שהן לא רוצות סמינר ספרדי?
▾ דווח על תגובה זו0
ספרדי גאה | 16/06/2019
▾ דווח על תגובה זו0
דני | 12/06/2019
וזכותן של כל בת ללמוד איפה שהיא חפצה ולא משנה אם זה ספרדי או אשכנזי.
▾ דווח על תגובה זו0
אשכנזי | 13/06/2019
▾ דווח על תגובה זו0
דרומית | 12/06/2019
52
קיימת אפליה בין העדות וזה חילול ה ממש עצוב לי מאוד
▾ דווח על תגובה זו0
סרוצקין | 11/06/2019
51
הספרדים צריכים לחזק את עצמם
▾ דווח על תגובה זו0
ארי | 11/06/2019
50
שילכו כל האשכנזים לפך
▾ דווח על תגובה זו0
מיטל | 14/06/2019
כל הכבוא תגובה נכונה
▾ דווח על תגובה זו0
בני ברקי | 12/06/2019
כן, גם לומר על כל האשכנזים שילכו לפח(ך) זו גזענות לשמה. ואכן, האשכנזים הולכים לפך השמן הטהור, לחינוך הקדוש, וברוך ה' רואים תוצאות בזכות השמירה על מוסדותיהם.
▾ דווח על תגובה זו0
ספרדיה גאה! | 12/06/2019
אתם חושבים שספרדים הם מקולקלים ומגעילים וטיפשים.....
ספרדים הם יהודים
ספרדים ממש כמו כול אשכנזי אחר
למה?
כולם יהודים!
'האהבת חינם' שהמנהלים של הסמינרים מפגינים כלפי הספרדים "מקרבת" את הגאולה!!!!!!
▾ דווח על תגובה זו0
בני ברקי | 13/06/2019
ספרדים הם יהודים, אני מסכים. אבל הם יהודים מזרם שונה, וכמו שברוב המקרים ליטאיות הולכות לסמינרים ליטאים, חסידיות לסמינרים חסידיים - כך לא יקרה כלום אם הספרדיות ילכו לסמינרים ס-פ-ר-ד-י-י-ם. זה הכל.
▾ דווח על תגובה זו0
ספרדיה גאה! | 20/06/2019
להשתקם
לא נתתם(מפלגת ג) שנים לספרדים תקציב ובנתיים אנו לאט לאט משתקמים ובסוף לא "נפריע" לכם אל דאגה
▾ דווח על תגובה זו0
אני | 11/06/2019
49
ולא התקבלתי סתם!
▾ דווח על תגובה זו0
דוד | 11/06/2019
48
▾ דווח על תגובה זו0
בנימין | 18/06/2019
מי שאומר שאין גזענות בחב״ד לא יודע מה הוא שח.
▾ דווח על תגובה זו0
מנחם | 25/06/2019
▾ דווח על תגובה זו0
איציק | 11/06/2019
47
ולא חושבים רגע אחד על האפשרות שאולי
יבא יום ותצלחו להקים מוסדות משלכם
במקום לשלוח את המיעוט הטוב אל האשכנזים
והשאר בוכים על האפליה כל היום וכל הלילה,
▾ דווח על תגובה זו0
איציק | 11/06/2019
46
▾ דווח על תגובה זו0
אני | 11/06/2019
45
אבל הגזענות שנושבת פה, באה דוקא מהספרדים לאשכנזים.
המצב כיום הוא שאין מקום בסמינרים, וממילא לא מקבלים גם אשכנזיות שהאב לא אברך, או שלא כל הציונים טוב מאד.
ספרדיה מצטינת שאביה אברך, תתקבל לפני אשכנזיה חלשה לימודית או בעלת תשובה. תבדקו, ואח"כ תגיבו.
▾ דווח על תגובה זו0
TBU | 12/06/2019
▾ דווח על תגובה זו0
סמינר זה... | 10/06/2019
44
אם לא מתאים לך פתח פרטי . תממן מהכסף של סבתא שלך .
למה אצל המזרחניקים אין את זה למה בממלכתי אין. אפליות . כי פשוט ללא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו
▾ דווח על תגובה זו0
סמינר זה... | 10/06/2019
43
סמינר מקבל תמיכה מלאה סמינר הוא עירוני . בשונה מישיבה .ולכן עליו לקבל ללא הבדלים . אתה רוצה משהו משלך "יוקרתי" תממן לבד .למה מהכסף של כולם .
▾ דווח על תגובה זו0
סולה | 10/06/2019
42
כל הספרדיות
הם כול כך נפגעו עד שהם לא מגיעות לבית ספר יותר
▾ דווח על תגובה זו0
אנשי אמונה... | 10/06/2019
41
יש אפליה בסמינרים זה כל בר דעת יודע אך כאבא ל 2 בנות בסמינר חשוב לומר שהיחיד שבאמת נכנס לעובי הקורה והוריד את הבעיה למספרים מאד מאד קטנים זה היה הרב צביקה כהן שעשה עבודת קודש עצומה בעניין. זקוקים לעוד אנשי עשיה מדהימים ואצילים שכאלה.
▾ דווח על תגובה זו0
אפי | 12/06/2019
▾ דווח על תגובה זו0
אב | 10/06/2019
40
בגלל ההורים ולא בגלל המנהלים כי כל מנהל רוצה שהמוסד שלו יהיה נחשב ואם זה נחשב כשיש פחות ספרדים ברור שזה מה שהוא ירצה
▾ דווח על תגובה זו0
אני | 11/06/2019
▾ דווח על תגובה זו0
משה | 10/06/2019
39
חבל על הזמן
▾ דווח על תגובה זו0
אשכנזי | 07/06/2019
38
הספרדים הם באמת הכי טובים ומוצלחים אין יותר טובים מהם לכן אני לוקח רק אותם שינקו לי את הבית וממליץ לכולם
▾ דווח על תגובה זו0
יימח שימך אמן | 13/08/2021
יימח שימך
▾ דווח על תגובה זו0
מיטל | 13/06/2019
ישכנזי זבל
▾ דווח על תגובה זו0
משהיא נורמלית | 10/06/2019
עלאק יש לך כסף להוציא על מנקה ספרדי
▾ דווח על תגובה זו0
אשכנזי | 10/06/2019
▾ דווח על תגובה זו0
אתה תשנורר... | 07/06/2019
בושה לשנורר לרמות לגזול לחלל שם שמים לעשות מהתורה קרדום לחפור בו
פשוט נבלה בשוק ואל תצטרך לבריות
ממליץ לך אשפוז וכדורים נכונים
▾ דווח על תגובה זו0
ס''ט גאה | 07/06/2019
▾ דווח על תגובה זו0
משכיל | 06/06/2019
37
הרשויות חייבות לבטל תקציבים לישיבות ולסמינרים שבהן לא מקבלים ספרדים
▾ דווח על תגובה זו0
ב''ה לא מתחרט | 05/06/2019
36
אותה עם אמה שלה להירשם לסמינר ספרדי
לא חשבנו שניה אפילו לשתות כוס מים בסמינר שכנזי
אם יש דפוקים שעדיין חושבים להירשם אצלם אז בקשתי מהמנהלים האשכנזים אנא מכם בעטו בהם אל תתנו להם אפילו שעה אחת לחמם הכיסאות של הסמינרים שלכם
▾ דווח על תגובה זו0
ישראל | 24/06/2019
דרעי וכל צמרת שס שלחו רק למוסדות אשכנזיים ואחכ מתלוננים
▾ דווח על תגובה זו0
מנהל סמינר... | 05/06/2019
35
אני הצעתי בעבר ומציע היום שוב, בא נקבל כל בת ספרדיה שמבקשת, ככה ללא שום אפליה.
הסמינר החדש והישן, והסניף ובנות אלישבע, ימלאו 6 כיתות מתוך שבע בבנות רק ספרדיות.
מה יקרה למחר? כולם יברחו ! כולל הספרדיות! למע? כי הם לא רוצות ללמוד עם ספרדיות.
הה..אא...
אז מי כאן הגזען? האשכנזיות או הספרדיות?
▾ דווח על תגובה זו0
בני הפרנק | 05/06/2019
34
אם לקבל או לא זה מוסדות מתוקצבים ששיכים לכוווולם ומי שגזען בגל כל מיני סיבות חולניות כמו מנטליות וכו שזה עצמו מצמרר שכשה לקבל את השונה שיקים מכספו הפרטי סמינר במדינה מתוקנת החולי נפש האלה היו מאחורי סורג ובריח
▾ דווח על תגובה זו0
חצי חצי | 05/06/2019
33
הרקע התרבותי של הספרדים שונה משל האשכנזים ומקשה על השיח ההדדי כמו גם על ההשתלבות החברתית ללא מה שנתפס אצל האשכנזים כנזק רוחני על פי התרבות עליה הם גדלו. דוגמא קטנה לפני שתתנפלו עלי: ההבדל בין שמירת הקשר הספרדי עם המשפחה הדתית או החילונית לעומת ניתוק הקשר במשפחה האשכנזית. וכן, יש עוד. והרבה!
▾ דווח על תגובה זו0
ישי | 10/06/2019
▾ דווח על תגובה זו0
שירה | 10/06/2019
לא מקלקלים!!! מתי תקלטו?????
גם אשכנזים בקשר עם משפחה חילונית
אצלנו אשכנזיות מדברות במעט נגד רבנים ספרדים
אבל ספרדים הם אנשים טובים!!! שמעת ספרדי אומר אני שונא את הרב......(אשכנזי)?????
אין על הסםרדים!!!! ספרדים לא גוקים אלא גאים!
ואשכנזי שאומר ספרגוק שידע שהוא אַשכנאצי!
▾ דווח על תגובה זו0
בני ברקי | 04/06/2019
32
ברור שבנות ספרדיות לא תמיד מתאימות לחברה אשכנזית, ולא רק מבחינה רוחנית, אלא מבחינה מנטלית. מיליון דברים שאצל בת אשכנזית הם ס'פאסט נישט - מושג שקשה להסביר אפילו למי שלא נולד לתוך זה - אצל ספרדיות הם מובנים מאליהם והם בסדר גמור.
▾ דווח על תגובה זו0
ישי | 10/06/2019
רוצה מוסד של ס'פאסטנישט פתח מהכסף שלך לא של כולם .המנטליות של לפני 200 שנה . רק חבל שאתם מקבלים אשכנזיות עם מנטליות חדשה
▾ דווח על תגובה זו0
בני ברקי | 11/06/2019
וחלק מהמנטליות שלי זה המושג ס'פאסט נישט. ואני לא רואה שום סיבה שמנהלים שעבדו קשה כדי לפתוח סמינרים לפי הדרך שלהם, יקריבו בנות אשכנזיות על מזבח ה"שוויון" המדומה. כשהתלמידות של הרב שצ'רנסקי למדו ברחוב במסירות נפש, הבנות הספרדיות למדו במוסדות חילוניים.
▾ דווח על תגובה זו0
א | 16/07/2019
אם המנטליות כל כך שונה איך אצל הדת"לים והחילונים מצליחים להתגבר על הפערים האלה?
▾ דווח על תגובה זו0
נוה צבי | 03/06/2019
31
ברור שיש
▾ דווח על תגובה זו0
משכיל | 03/06/2019
30
הפיתרון הפשוט הוא לאסור על מנהלי הסמינרים ללמד את תורת הראשונים והאחרונים הספרדים וכשלא ישאר כמעט מה ללמד יקבל את כולן
לפתוח סמינר ספרדי לא יקרה בגיל של כיתה ח אלא מגיל 3 , אי אפשר להכריח ילדה להתנתק מחברה שלה רק בגלל תורת הגזע, תלמדו מהחילונים ודת"ל קצת ואהבת לרעך כמוך
תעזבו את הספרות הספרדית בשם תורת הגזע, אם כבר אז עד הסוף
▾ דווח על תגובה זו0
צופיה | 03/06/2019
29
▾ דווח על תגובה זו0
מיכל | 03/06/2019
28
איזה שטויות ברור שיש אפליות אבל לא צריך להגזים אין גיזענות
▾ דווח על תגובה זו0
חושב | 02/06/2019
27
הם הכי שונאים את עצמם מחפשים את האשכנזים ולא רוצים את הספרדים, כל ספרדי רוצה שרק הוא יהיה אצל האשכנזים ולא החברים שלו הספרדים.
▾ דווח על תגובה זו0
שירה | 10/06/2019
ספרדים-הם בטוח יהודים
▾ דווח על תגובה זו0
אתה ממש גחון | 06/06/2019
▾ דווח על תגובה זו0
דוד | 02/06/2019
26
אם יקבלו את כל הבנות הספרדיות ולא יקבלו אשכנזיות אז זה יהפוך לסמינר ספרדי ואז הספרדיות לא ירצו ללמוד שם כי זה סמינר
ספרדי. אני צ'אלמר שלמדתי בישיבה ליטאית ולא רציתי שיקבלו את כל הצ'אלמרים כי רציתי ישיבה ליטאית. אז שלא יקשקשו.
▾ דווח על תגובה זו0
ששש | 01/06/2019
25
אני שכנזית ולא קיבלו אותי ל2 סמינרים שכנזים,(כנראה בגלל שההורים שלי חוזרים בתשובה ,ואבא שלי לא אברך...
▾ דווח על תגובה זו0
א | 16/07/2019
צודקת יש אפלייה גם על חוזרים בתשובה וגם על ספרדים, רק שלחוזרים בתשובה יש מעמד עוד יותר נחות משל ספרדים, וכל שכן גם ספרדים וגם חוזרים בתשובה
▾ דווח על תגובה זו0
שולמית | 02/06/2019
כי לרוב ספרדים משמיטים את הא' של האשכנזיות...
▾ דווח על תגובה זו0
ספרדי גאה | 23/10/2019
זה לא גאווה להיות עם רוב המחלות באיכות ובכמות בדור ישרים
▾ דווח על תגובה זו0
אחת | 02/06/2019
כשיש מלחמה על כל מקום, וגם בנות הכי טובות לא תמיד מתקבלות, לא אמורה להיות עדיפות לבת של אברך? (בלי קשר לנושא החזרה בתשובה - זה בפירוש לא פייר)
▾ דווח על תגובה זו0
שימי | 31/05/2019
24
מה הבעיה?
יש הבדלי מנטליות מאוד רציניים בין ספרדים לאשכנזים.
אני אשכנזי ולא אוהב סגנון ספרדי. יש בעיה בזה? אני מעוניין להתחנך כמו שאני אוהב ורגיל. אני לא שונא ספרדים באמת שלא.
מי ששונא זה הספרדים השנאה שלהם מעבירה אותם על דעתם
▾ דווח על תגובה זו0
שירה | 10/06/2019
אצלנו בעיר אין סמינר ספרדי
▾ דווח על תגובה זו0
אלישבע | 31/05/2019
ה
▾ דווח על תגובה זו0
מיטל | 31/05/2019
23
שאח שלה רצה ליתקבל לישיבה שכנזית כי הוא שכנזי אבל בגלל שיצא לו שם של ספרדי לא קיבלו אותו
▾ דווח על תגובה זו0
יונתן א. | 30/05/2019
22
עם זה!!!!!!
די לשנאת חינם ולגזענות
▾ דווח על תגובה זו0
יהודה | 30/05/2019
21
יש את הבדיחה הידועה
הורה ספרדי הגיע למנהל בית הספר להכניס את הבת שלו והמנהל אומר לו שהכיתה כבר מפוצצת ואין מספיק כסאות אומר לו ההורה אני יממן כסא ושולחן חדש
אומר לו המנהל פה מדברים רק אידיש אמר לו ההורה אין בעיה מתחילים לדבר בבית רק אידיש
אומר לו המנהל עברית אתה לו מבין אז איך תדע אידיש
לעניינו של עניין
בעיית הספרדים שהם ככה מזלזלים בבתי ספר המובחרים שלהם איך אמר פעם מנהל להורה כמו שאתה לא רוצה שהבת שלך תלמד בסמינר ספרדי ככה אני לא רוצה שהסמינר שלנו יהפוך לספרדי
לא חסר לכם כלום מתלמידי חכמים עד לעשירים מישיבות מובחרים עד גנים ומעונות מעולים
אז למה זה חסר לכם
איזהו חכם המכיר את מקומו
▾ דווח על תגובה זו0
תושב | 10/06/2019
זה לא אמור להיות שלכם ושלנו . סמינר שייך לתושבי העיר
▾ דווח על תגובה זו0
צ | 30/05/2019
20
אני חסידי אותי לא קיבלו בישיבה חסידית, ולכן?
קל יותר לאשים את השני
▾ דווח על תגובה זו0
חני | 30/05/2019
19
▾ דווח על תגובה זו0
ברור למה | 06/06/2019
▾ דווח על תגובה זו0
עדי בר | 19/06/2019
▾ דווח על תגובה זו0
די לעושק | 30/05/2019
18
צדקה כאילו שהכל ורוד
מה אומרים הקופות למיניהם : תתרמו לנו כדי שיהיה לנו כח לדפוק אתכם
עצתי תתרמו ישירות לנזקקים
▾ דווח על תגובה זו0
חזקקקק | 03/06/2019
כל שנה צץ לו איזה קבר וסגולה חדשה
רק ביזנעס עושים מזה
▾ דווח על תגובה זו0
שולה | 29/05/2019
17
▾ דווח על תגובה זו0
שסניק | 29/05/2019
16
ולא אצל האשכנזים מה קרה שלסמינר הוא מת על האשכנזים מה לא טוב לו אצלו מין במינו אינו פוסל
▾ דווח על תגובה זו0
סקר לא מוגדר | 29/05/2019
15
אלא מה?
אפליה על רקע צבע עור? זה לא זה.
האופציה השלישית לא ברורה.
▾ דווח על תגובה זו0
יוסי | 29/05/2019
14
יש גם הפלייה וגזענות הפוכה.
במוסדות ספרדיים לא מקבלים בקלות ילדות מבתים אשכנזיים.
בכוללים וישיבות ספרדיות לא מקבלים כל כך מהר אשכנזים.
▾ דווח על תגובה זו0
יהודי גאה | 05/07/2019
שיש ישיבות ספרדיות חוץ מפורת יוסף וכסא רחמים כווווווווולם משתכנזים
▾ דווח על תגובה זו0
ספרדי גאה | 23/10/2019
ישכנזי שחצן
מאות ישיבות ספרדיות מוצלחות עם אוכל הרבה יותר טוב מהמסריח שלכם השכנזים.........
▾ דווח על תגובה זו0
!!! | 28/05/2019
13
ומי שאומר שאין אז הוא בטח לא ספרדי...
▾ דווח על תגובה זו0
דן | 28/05/2019
12
כי הרי האפליה נובעת מתוך גזענות . של לתת למישהו כמוני מאשר לשונה ממני . חומר לחשבה !!!
▾ דווח על תגובה זו0
חיים | 28/05/2019
11
צריך לציין אם המצביע אשכנזי או ספרדי ההצבעה בהתאם
▾ דווח על תגובה זו0
חיים | 28/05/2019
10
▾ דווח על תגובה זו0
חיים | 28/05/2019
9
▾ דווח על תגובה זו0
חיים | 28/05/2019
8
צריך לציין אם המצביע אשכנזי או ספרדי,
ההצבעה בהתאם
▾ דווח על תגובה זו0
גרוזיני עצבני | 27/05/2019
7
▾ דווח על תגובה זו0
נורמלית | 27/05/2019
6
בביה"ס שלי אין אפליה וגזענות, מקבלים את כולן, בכיתה שלי יש בנות מכל העדות וזה ממש מעשיר את הכיתה.
לא רק שמקבלים את כולן אלא גם ההסתכלות עצמה שונה, אין אפליות וגזענות והנושאים האלה כלל לא עולים בראש של הבנות. (אני עצמי אשכנזיה אבל יותר מחצי כיתה שלי ספרדיות)
מנהלי הסמינרים צריכים לדעת שהם גורמים הפסד רק לעצמם והם אפילו לא מודעים עד כמה הם מפסידים.
ולכל הבנות שלא מקבלים אותן בגלל הסיבות ההזויות האלה שתדעו שאתן שוות כמו כולן, אין לאף אחד שום זכות להחליט שאתן פחות. מחזקת את ידיכן ומקווה שהטירוף הזה יפסיק.
▾ דווח על תגובה זו0
אני | 28/05/2019
את לומדת? תעזרי לנו!
▾ דווח על תגובה זו0
מיטל | 27/05/2019
5
ואני בחיים לא ירצה ללכת לסמינר שכנזי וכן יש אפליות וגם גזענות ואני לא חושבת שזה גאווה ללכת לסמינר שכננזי אין על הספרדים
▾ דווח על תגובה זו0
יוני | 20/06/2019
ספרדיה מוצלחת רצח שלא יודעת שלא אומרים שכנזי אלא אשכנזי
▾ דווח על תגובה זו0
מיטל | 20/06/2019
ובטח שלא לסתומים שבניהם
▾ דווח על תגובה זו0
יהודי | 24/06/2019
▾ דווח על תגובה זו0
ארי | 11/06/2019
אני בעד כל הכבוד
▾ דווח על תגובה זו0
אשכנזיה | 31/05/2019
מצדיעה לך
▾ דווח על תגובה זו+1
ספרדי גאה | 30/05/2019
די לאפליות !!!!!!!!!!!!!
▾ דווח על תגובה זו+1
יאיר | 28/05/2019
כך גם נראה משמך
▾ דווח על תגובה זו0
מיטל | 30/05/2019
אולי אתה
▾ דווח על תגובה זו0
שיר | 28/05/2019
▾ דווח על תגובה זו0
מיטל | 30/05/2019
מה זה מה ששמעת שכנזים מתנהגים כמו בהמות
▾ דווח על תגובה זו0
נתן | 31/05/2019
וספרדים מתנהגים כמו ערבים פוגעים בכל אחד אפשרי כל ילד ספרדי שרואה ילד אשכנזי ישר מתחיל להסתלבט אליו מרביץ לו ועוד תשאלו כל ילד בני ברקי אשכנזי יגיד שזה נכון
▾ דווח על תגובה זו0
ון | 05/06/2019
▾ דווח על תגובה זו0
משה | 15/07/2019
אני בתור ילד, ולא רק אני אלא כל חברי, חטפנו מכות והרבה.
נכון שזה נוער שוליים, אבל לכל הפחות כדאי שתדעו את האמת.
לא ידוע לא על מקרים הפוכים, וגם אם כן אין בכלל השוואה בכמות ובאיכות.
▾ דווח על תגובה זו0
מיטל | 31/05/2019
הצחקתה אותי שכנזי עלוב
▾ דווח על תגובה זו0
סטודנטית | 06/06/2019
▾ דווח על תגובה זו0
מיטל | 07/06/2019
לא חייב
▾ דווח על תגובה זו0
ספרדייה גאה | 27/05/2019
4
תהיו ספרדים גאים!!! תפתחו סמינרים איכותיים לספרדיות!!! אני לא מבינה מה הבעיה!! ככה להתחנף לאשכנזים?? במקום להיות סמרטוטים מתבכיינים (אוי לבושה), תקימו מוסדות איכותיים ותרימו את עצמכם בגאווה!! יאללה, בא נראה אותכם!
▾ דווח על תגובה זו0
איציק | 27/05/2019
3
לעצמם, ולא יקבלו אשכנזיות, במקום לרכב על האשכנזים כל החיים
כמו ילדים קטנים,
ודבר נוסף שכמו שהבחורה רוצה סמינר אשכנזי גם מנעל הסמניר רוצה...
▾ דווח על תגובה זו0
חלנחי | 23/06/2019
תאמין לי שכול הצרות ילכו
▾ דווח על תגובה זו0
ישי | 10/06/2019
הכסף מקופה ציבורית בממלכתי אין את הבעיה כי אילולי מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו היחידים שסובלים במדינה אלו החרדים והערבים שאין פחד מהמלכות ולכן יש אנשים אינטרסנטים שמתפסים עליהם . היא מנהלת סמינר ממי היא תפחד המפקחת איתה.
▾ דווח על תגובה זו0
יוני | 30/05/2019
עם ספרדיות. זה רק עושה טוב לכולם
די להפליות ולגזענות
זה כל כך גרוע השנאת חינם הזו
בגללה נגרמים רק צרות
▾ דווח על תגובה זו0
צבי | 27/05/2019
▾ דווח על תגובה זו0
יאיר | 26/05/2019
2
▾ דווח על תגובה זו0
שמוליק | 28/05/2019
כל זמן שהספרדיות יסרבו ללמוד במוסד ספרדי לא תיפתר הבעיה. הבנת זה זוזו?
▾ דווח על תגובה זו0
חלנחי | 23/06/2019
בכדור הארץ תהייה אפליה
▾ דווח על תגובה זו0
יאיר | 26/05/2019
1
▾ דווח על תגובה זו0
אפליה | 03/07/2019
טוב לספרדים לא להתערבב עם האשכנזים ודי למבין
▾ דווח על תגובה זו0
אבי | 08/07/2019
גזענות נגד שחורים זה דבר ידוע בעולם זה לא פוסח על ארץ ישראל!
▾ דווח על תגובה זו0
מרים | 06/07/2019
▾ דווח על תגובה זו0
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"
אני בתור אחת שאבא שלה אשכנזי ואמא ספרדיה שלחתי טפסים לסמינר אשכנזי, בגלל ששמי אשכנזי קראו לראיון ועשה רושם שאני מתקבלת, וברגע שהמנהלת הגיזענית ראתה את אמא שלי היא שנתה את היחס והתחילה לשאול שאלות על גבולות ועקרונות כדי להפיל אותי, ומייד אחרי קיבלנו תשובה שלילית!! לא משנה שהציונים שלי בשמיים (החוץ הכי נמוך שלי זה95%)
אז לכל האשכנזים שחושבים שהם נאורים אני באמת לא יודעת על מה אתם עפים!תיתבישו לכם! אבל אל דאגה לעולם הזה יש דין ויש דיין וכל אחד יקבל את עונשו!!!