כך התרחשה הטרגדיה

נורה ברגל, רץ במהירות לעבר חברו וצרח: "זה אני" | פרטים חדשים מאירוע הירי

נתן פיטוסי התרחק בשביל להתפלל. כשחזר זיהה אותו חברו כמחבל וירה לעברו ברגל. הוא התקדם ורץ תוך שצורח כי מדובר בו, אבל חטף כדור נוסף בחזהו ובתוך זמן קצר נהרג • פרטים חדשים נחשפים מאירוע הירי הטראגי בצה"ל (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
פיטוסי, החייל שנהרג (צילום: דובר צה"ל)

כמעט יומיים חלפו מאז מותו הטרגי של סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל. היום (רביעי) נחשפו פרטים חדשים מליל הירי ותיאור מפורט של מה שהתרחש באותם רגעים שהסתיימו בטרגדיה.

לפי הדיווח באתר Ynet, מתוך ממצאי החקירה הראשוניים, בתחילה ספג פיטוסי קליע והחל לרוץ אל עבר חברו שירה לעברו. הוא התקרב ובשלב הזה ספג כדור נוסף במרכז גופו. הוא התמוטט ולפי החקירה הראשונית הספיק לומר: "זה אני" לפני שאיבד את הכרתו.

חברו ההמום הבין באותן רגעים במי ירה ומיהר להתקשר למפקד המחלקה של שניהם תוך שאומר לו כי ירה בפיטוסי. בתוך דקות הגיע הקצין לזירה, לאחר שסירה להאמיו. טיפול רפואי ראשוני, בניסיון להציל את חייו, ניתן לפיטוסי. הלוחמים מסביב ששמעו את הירי חשבו כי מדובר בפיגוע ולכן הוכרז נוהל "פטיש חם".

שמונה כדורים בסך הכל ירה הלוחם, חלקם נורו לאוויר. הירי הוגדר כלא מקצועי בלשון המעטה. שניים מתוך הכדורים פגעו ברגלו ובחזהו של פיטוסי.

הלווייתו של פיטוסי, אתמול (Avshalom Sassoni/FLASH90)

מוקדם יותר היום פנו עורכי דינו של סמל א', החייל שחשוד בירי חברו סמ״ר יונתן פיטוסי, אל היחידה הארצית לחקירות מבצעיות בדרישה להפסיק את חקירתו ולאפשר להם לשוחח עמו. לדבריהם, בקשתם להיפגש עם החייל נענתה עד כה בשלילה. את עצם החקירה הגדירו עורכי הדין כבלתי הוגנת וכפסולה.

הם טענו במכתב ששיגרו כי חקירת החייל החשוד נמשכה שעות ארוכות, וכאשר החייל התחנן שתפסק הגיבו בצורה נוקשה תוך שמגיבים לו כי הם אלו שמנהלים את החקירה ולא הוא, ושבידם היתר לחקירת לילה.

"מניסיוננו, אין להלום חקירה בת שעות כה ארוכות כאשר מדובר באירוע קצר שהנסיבות הרלוונטיות שאופפות אותו אף הן אינן מהמסובכות לבירור", כתבו הין היתר.

"אין כל סיבה מתקבלת על הדעת להעמיד את החייל שנמצא במצוקה נפשית כה קשה ומובנת, בחקירה אימתנית ונקושה, שנמשכת שעות כה ארוכות. הסיבה היחידה שהיא מתנהלת בצורה זו היא הניסיון להביא את החייל לשנות את גרסתו הפשוטה באשר לאירועי אותו לילה - ואת זאת אין להרשות".

עוד הוסיפו עורכי הדין: "למרבה הצער, מצטרפים הדברים להדלפות אסורות ובלתי-פוסקות לתקשורת המטילות דופי בחייל ובגרסתו. כבר משלב התחקירים שנערכו בשטח, תודרכו כתבים ופרסמו גרסאות ותהיות באשר להתנהלותו.

"פרסומים אלה מתגברים ומתעורר הרושם שבכך מבקש הצבא לגדר את האחריות לקרות האירוע למרשנו ולמנוע דיון ציבורי פתוח בנוגע להוראות הפתיחה באש, ולתנאים ולנסביות האחרות שרלוונטיות לבחינה ובהן נאלץ מרשנו לתפקד. בדעתנו לפעול גם נגד התנהלות פסולה ולא אחראית זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר