לחשוף "מ'איפה הכסף?!". ח"כ ישראל אייכלר
תאריך:  כ"ה בתמוז תשעג 2013-07-03
אורך: 06:27
כל הגזירות נגד היהדות בתקופה האחרונה, הכל ענין אחד הוא. כולם ממקור אחד באו. הכל נובע מן השאלה "מאיפה הכסף?". שר האוצר שאל בתעמולת הבחירות "איפה הכסף" ואנו צריכים להוסיף אות אחת לשאלה, ולחשוף "מ'איפה הכסף?!" • ח"כ ישראל אייכלר בטור מיוחד (מאמרים)
דוא"ל שלך: דוא"ל של החבר:
הערות:
תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
צביקה | 10/07/20135
אתה מדבר, אייכלר?!

חתונת בעלזא עלתה 30 מליון ₪, בניצוח שלך.

במקום לתרום את זה לחסידים נזקקים, ויש הרבה....

ומי יכול היה להיות בחתונה? רק מי ש"תרם" אלפי ₪ לכניסה, רק כדי לעמוד על הטריבונות.

30 מליון ₪!!!!! איך אתה ישן בלילה, כשהכסף הזה יכול היה לכלכל ילדים עניים מהחסידות שלך?????????
▾ דווח על תגובה זו  0 
דניאל ויס | 04/07/20134
▾ דווח על תגובה זו  0 
ForeverNoob | 03/07/20133
אבל מה זה "זכויות האדם החרדי"? אין חיה כזו. יש זכויות אדם, נקודה. בביטוי הזה שכל כך בקלות מתגלגל ממקלדתך, "זכויות האדם החרדי", מתחילות ונגמרות כמעט כל הרעות החולות שעתידות להביא את המגזר "שלך" - ואת כל שאר המדינה, בסופו של דבר - לעברי פי פחת. אין, לא היו ולא יהיו זכויות מיוחדות לחרדים. יש לכם פריוילגיות, הטבות יתר מיוחדות שניתנו לכם כשוחד פוליטי, אבל כשם שניתנו כך הן גם תילקחנה בבוא העת. זה יכול להתרחש היום או בעתיד כלשהו, אבל זה יקרה ומאד כדאי לכם להתרגל לרעיון ולהתכונן ליום הנורא.
▾ דווח על תגובה זו  0 
רפי | 03/07/2013 
זכויות החרדים הם:

הזכות לתקצוב החינוך של ילדיו כפי שהוא מבין(ולידיעתך הקיצוץ הוא גם במוסדות שלומדים ליבה שכל חטאם הוא שהם אינם רשת ממלכתית)

ובמילים יותר ברורות ילד חרדי מתוקצב הרבה פחות מילד חילוני

ב. הזכות לאדם החרדי לחיות את חייו במקומותיו כפי שהוא מבין (כולל הפרדה וכדו')

ג.ההכרה בכך שישנו במדינה מיעוט של כמיליון נפש שרואה בלימוד התורה ערך עליון ומוכן להקריב רבות למען זה ולא לנסות להכריח אותו לעזוב את משאת נפשו.

ד.ההבנה שתקציב הישיבות הינו כמו תקציב האוברסיטאות ואין רשות לקצץ את זה רק בגלל שזה לא נראה למישהו

ולסיכום אתה מוסת אין לך מושג על מה אתה מדבר לא רק שאין פריוילגיות אלא שאנו מקופחים בכל פרמטר שהוא
▾ דווח על תגובה זו  0 
James | 03/07/2013 
א.באותה מידה שלציבור הכללי אין זכות אינסופית להחלטה איך מחנכים כך גם לחרדי אין אותה!!

ב. ההפרדה במרחב בציבורי אינה מוסרית והמרחב הציבורי למרות שהוא שכונה בה גרים רוב חרדי הוא לא מרחב פרטי ולכן כל דבר שכרוך במרחב ציבורי יש למדינה מה להגיד!!

ג. לפי ההגיון הזה יש פה עוד 5 מיליון איש שיש להם משאות נפש כאלה ואחרות ולכן צריך להניח להם!! דווקא מתווה השיוויון בנטל לוקח בחשבון את לימוד התורה כערך עליון אבל לוקח בחשבון שיש עוד עמה ערכים עליונים נוספים כמו שירות בצבא ו....כן לשאת בעול הפרנסה (וכבר הביאו פה את הרמב"ם באשר לעול הפרנסה)

ד. בהחלט יש רשות לקצץ בתקציב הישיבות(כולל ישיבות ההסדר) ובמידה וצריך מקצצים בכל מקום!!

ולסיכום: אתה מוסת!! אתם לא מקופחים בשום פרמטר להיפך !! רק פשוט התרגלתם להיות יהירים ולשים פס על מדינת חשראל.
▾ דווח על תגובה זו  0 
רפי | 03/07/2013 
א.לכן כל אחד יחנך בדרכו.

ב. אנו חושבים שהפרדה היא כן מוסרית ולכן הבקשה שבמקומינו יניחו לנו להפריד (אינך בעלים על המוסריות)

ג. מתווה השיוויון בנטל לא מתחשב בהשקפת עולם של מליון איש אלא מנסה לכפות את דעתו על ציבור גדול מדובר בהתנשאות ופטרונות של החילונים (היומרה לחנך אותנו מדברי הרמב"ם כאילו שרבנינו אינם יודעים את דברי הרמב"ם הינה יותר מחצופה ומלמדת על שטחיות)

ד.שיקצצו בשיעור שמקצצים לכולם לא בחמישים אחוז
▾ דווח על תגובה זו  0 
James | 04/07/2013 
שאתה חי במדינה (למזלנו דמוקרטית) במדינה יש חוקים והם מגבילים את הפרט והקהילה!

מה הקריטריון למגבלה?

א. מוסר/ערכים

ב. פגיעה במדינה

לגבי מוסר אכן יש כאן ויכוח מהו מוסרי ומה לא אבל במקרה של הפרדה במרחב הציבורי כיוון שהמרחב הציבורי הוא של המדינה המדינה יכולה לכפות את השקפתה המוסרית. לא כן במרחב הפרטי/הקהילתי!

לגבי פגיעה במדינה , אכן אילו מדינת ישראל היתה יכולה להרשות לעצמה שכל אחד יחנך כפי העולה על רוחו , ישרת בצבא או לא , גם אני היתי בעד ! אבל זה לא כך !

אני מתפלל שהחברה החרדמת תבין זאת ! לדעתי רובה צבינה זאת אבל אתם תקועים עם אייכלר שהאנטרס שלו שלא תבינן את זה!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
רפי | 04/07/2013 
תמיד האנשים שתמכו בבג"ץ ובדוקטרינת אהרן ברק טענו שתפקידו של הבג"ץ הוא להגן על המיעוט מפני דורסנותו של הרוב

הטענה היא לא על היכולת אלא על צדק האם ראוי שהרוב לא יתיחס לאמונתו ולערכיו וצרכיו של מיעוט (שהוא די גדול)

אין מדובר כפי שאתה כותב שכל אחד עושה מה שהוא רוצה, אלא בקבוצה גדולה ומגובשת עם אורח חיים משלה היכולה להסביר את עמדתה ולהוכיח אותו עם מורי דרך מורמים מעם, השאלה האם החברה החילונית תבין שכליברלים הם חייבים לאפשר להם לחיות ולחנך על פי דרכם ולא לכפות עליהם דרך חיים המנוגדת לתפיסת עולמם.
▾ דווח על תגובה זו  0 
James | 05/07/2013 
אילו הית אומר ששוללים ממך באופו מוחלט את לימוד התורה היתי אומר שיש צדק בדבריך

אבל זה לא המקרה : עד גיל 21 לומדים אח״כ נשארים עוד 1800 שממשיכים ללמוד !

יותר מזה מה מונע מאדם אחרי הצבא לחזור ללמוד ?

אין כאן שלילה של הערך של לימודתורה ! יש שלילה של נוחות ! וכאו האילוצים של כלל החברה מנצחים!

אדם שלימד תורה בקולי קולות בשעות הלילה ומפריע לשכנו הרי שצריך להנמיך את קולו ואם לא יכול שילמד בשעות אחרות !
▾ דווח על תגובה זו  0 
ForeverNoob | 03/07/2013 
גם בדמוקרטיה הליברלית ביותר אין זכות מוחלטת ובלתי מוגבלת, ובהתאם לכך:

א. לחרדי - או לכל אדם אחר - אין זכות מוחלטת ובלתי מוגבלת לחנך את ילדיו כרצונו. שיטת חינוך שהופכת אדם לנטל על החברה אינה יכולה להיות קבילה, לא כאן ולא בשום מקום אחר בעולם, וחובתה של המדינה לכפות על כל אדם להכשיר את ילדיו לחיים שאינם חיי טפילות.

ב. בהתאם לכך, זכותו של אדם לחיות את חייו כרצונו עומדת לו כל עוד הוא אינו פוגע בזכות דומה אצל הזולת (מה שנקרא "זכותך לנופף בזרועותיך מסתיימת במקום בו מתחיל אפו של הזולת"). זכותך להפרדה אינה יותר חזקה מזכותו של אדם אחר לשבת באוטובוס ליד זוגתו, כמקובל בכל העולם.

ג. המיעוט הנ"ל רשאי להקריב מה שהוא רוצה למען לימוד תורה, אבל יש גבול לזכותו לאלץ את הזולת - חילונים שכופרים ערך לימוד התורה - להשתתף באותו קרבן. יהודים בגולה למדו תורה בלי שהמדינה העבירה להם תקציבים על אפם וחמתם של רוב אזרחיה, ומה שמתרחש היום בנושא זה הוא שערוריה ממדרגה ראשונה.

ד. הישיבות אינן אוניברסיטאות, לא ביעודן ולא בשיטת פעולתן, ואין להתייחס אליהן ככאלה.

בברכה
▾ דווח על תגובה זו  0 
רפי | 03/07/2013 
במדה והציבור החרדי יהיה רוב במדינה האם תהיה מוכן שיכפו עליך חינוך הכולל שעות רבות של לימודי קודש תפילה כל יום וכדו' מתוך אמונה שחובה על כל אדם יהודי ללמוד תורה ולהתחנך לקיום מצוות, ולא - הוא מזיק לעם ישראל?

כל טענותיך נובעות מחוסר היכולת לקבל את אמונתו של האדם האחר ובמקרה הזה מדובר בכמיליון נפש החושבים אחרת ממך למשל באשר לחינוך הילדים אנו סוברים שחינוך הבנים צריך להיות מוקדש כמעט אך ורק ללימוד תורה מתוך אמונה שזהו הדבר הכי חשוב כעת למען חינוכו של הילד כפי שאנו רוצים לראותו האם אתה שאינך מכיר באותם ערכים יכול לכפות עלינו לפעול בניגוד למצפונינו

ובאשר להפרדה מדוע מיליון איש לא יוכלו לדרוש שבמקומות שלהם לנהוג כפי שמצפונם אומר להם מדוע זכות הפרט גובר על זכות הכלל (באותו מקום) התשובה היא כי אתה רואה בזה מנהג שטות, ומדוע שלא תכבד אנשים החושבים אחרת ממך?

ג. וכי בגלל שהחילונים אינם מכירים בערך לימוד התורה למיליון איש אין זכות לקבל חלק מעוגת התקציב בשביל דברים שהם מאמינים האם הם אינם משלמים מסים (מע"מ מסים על דירות וגם מס הכנסה)

ד. מדוע הישיבות אינן אונברסיטאות? כי מבחינתך לימוד תורה איננו לימוד השכלה גבוהה? אנו חושבים אחרת

ולסיכום מדובר בשני ציבורים שכל אחד בא מהשקפת עולם אחרת וכמו שהחילונים טינם רוצים שיכפו עליהם כך אין הם יכולים לכפות את השקפת עולמם על החרדים

ושאלה אחרונה מדוע גם מוסדות הלומדים ליבה מקוצצים?
▾ דווח על תגובה זו  0 
ForeverNoob | 04/07/2013 
א. השאלה שלך היא נסיון לעשות גזרה שווה במקום בו אין גזרה שווה. חינוך שעיקרו לימודי קודש מכוון לשלול ממך את הברירה החפשית הנתונה לכל אדם בקביעת העדפותיו ואורח חייו, מכיוון שהו מתייג כ"חטא" כל מה שמחוצה להם, בעוד חינוך יותר חפשי מגביר את היכולת הזו. החינוך החרדי אומר "אתה חייב להיות חרדי", החינוך החפשי אומר "היה מה שאתה רוצה, ובלבד שלא תפגע באחרים". לך, כאדם בוגר, נתונה הזכות המלאה להיות חרדי, אבל המדינה לא יכולה להתיר לך לשלול מילדיך את הזכות להחליט על דרכם בחיים ע"י סגירתם הכפויה בגטו פיסי ותרבותי. עוד פחות היא יכולה לומר להרבה מאד אזרחים אחרים "אתם תעבדו ובמס שתשלמו נפרנס את אלה שלא רוצים לעבוד", שזה חוסר צדק ועיוות בלתי מתקבל על הדעת.

ב. כי אלה לא מיליון איש. זו קבוצה קיצונית קטנה שמתיימרת לייצג רבים שמתנגדים להפרדה אבל מסוגלים למחות.

ג. יש להם זכות לקבל חלק מעוגת התקציב לצרכים שלהם, אין להם זכות לדרוש שהמדינה תפרנס אותם בזמן שהם מסתגרים בישיבה. הפטנט הזה של "חברת לומדים" ענקית אינו חלק מהמסורת היהודית, אין תקדים למצב בו קבוצה כל כך גדולה של אנשים לא עובדת בתירוץ ש"צריך ללמוד". אבי המנוח היה תלמיד ישיבה בהונגריה שלפני מלחמת העולם השניה, הוא גם למד וגם עבד, אף אזרח הונגרי לא נאלץ לשלם מכיסו כדי לסייע בכך. למה החרדי בישראל לא יכול?

ד. כי באוניברסיטאות סטודנטים לומדים פרק זמן קצוב כדי לצאת אח"כ לחברה ולהחזיר לה, בעזרת הכישורים שרכשו תוך לימודיהם, את מה שהושקע בהם. תלמידי ישיבות אינם עושים כן, הם לומדים למען הלימוד עצמו. כי האוניברסיטאות מכוונות להרחבת ההשכלה, בעוד הישיבות פועלות להצרתה. כי סטונדטים עובדים תוך כדי לימודיהם, בעוד בישיבות הלימוד הוא המקצוע. כי באוניברסיטה אתה נבחן שוב ושוב על השגיך ומורחק אם נכשלת, אבל תלמיד ישיבה אתה יכול להיות בלא כל קשר למידת התאמתך, השקעתך והשגיך.
▾ דווח על תגובה זו  0 
רפי | 04/07/2013 
א. מי שמך לקבוע מהו גיטו ומהו חופש מהו כפיה ומהו חינוך אמיתי אז נכון אתה חושב שהחינוך החילוני הוא הדרך לחנך ילד בצורה אופטימלית והחרדים חושבים אחרת השאלה היא האם הרוב רשאי לקבוע למיעוט כיצד לחנך את ילדיו כיוון שהוא חושב אחרת

בעיני האמירה שלך שהורים (בתנאי שהם רבים, כמובן שלא כל

הורה בודד יכול להחליט לבד) מאמינים אינם רשאים להחליט כיצד לחנך את ילדיהם ע"פ אמונתם וצריך להציל את ההורים מידי הוריהם היא נוראה ומזכירה משטרים אחרים.

ב.לפחות אתה מסכים שאם זה מיליון איש אז הדרישה נכונה ולהוכיח לך מספרים איני יכול, הויכוח הוא עקרוני

ג.שוב אתה מערב השקפת עולם בויכוח על זכויות אם אתה מסכים שמגיע להם תקציב אינך יכול לקבוע מה ראוי ומה לא ע"פ דעותיך,

לצערינו גם המצב של חבורת חוטאים ענקית אינה חלק מהמסורת היהודית וכשזה קרה היתה פורענות גדולה בעם ישראל (והנביאים מלאים בזה) וכשזה המצב חייבים חבורת לומדים גדולה מול זה וכמו"כ שבט יששכר וזבולון אינו המצאה של ימינו וכן שבט לוי שהתפרנס מהעם בשביל לעבוד בביהמ"ק וללמד תורה את עם ישראל היה גם היה.

לצערינו אחוז לומדי התורה מול עם ישראל הינו קטן עדיין.

ד. תלמידי ישיבה מחזירים המון לעם ישראל תלמידי ישיבות מרחיבים את ההשכלה (השאלה למה קוראים השכלה)ונכון בישיבות העיקר הוא עצם הלימוד אז מה? בישיבות לומדים ומשכילים וע"כ מגיע להם תקצוב
▾ דווח על תגובה זו  0 
ForeverNoob | 06/07/2013 
זה מצחיק שחרדי דורש שהמדינה - הלא חרדית! - תעניק לו חרות מוחלטת ואת הפריוילגיה להתעלם מכל צורך חברתי (פרנסה, שרות צבאי) במערכת החינוך שלו, כשדוקא החרדים יהיו האחרונים להעניק לזולתם את החופש הזה! אני בטוח שנורא נחמד לקבל כסף מהמדינה במשך תקופות חיים שלמה ובלי שום סייג של זמן, התאמה או הישגים מדידים כלשהם, וזה אולי אפילו ניתן לביצוע כאשר מדובר בכמה אלפים לכל היותר, אבל עם הכמות שנוצרה בעקבות המצאת "חברת לומדים" זו הגזמה פראית, שום חברה מודרנית ששואפת שאזרחיה יוכלו לחיות מעמל כפיהם לא יכולה להתמיד בכך לאורך זמן. יש סיבה טובה למה שוב ושוב קמות מפלגות חילוניות שמנסות לרכב על הגל האנטי-חרדי - לכם נוח לקרוא לכך אנטישמיות, אבל מדובר בציבור גדול של אזרחים ויהודים טובים מאד שקצה נפשם מכך שקבוצה הולכת וגדלה של קנאים דתיים נמנעת מעבודה רק כדי ללמוד שהם - החילונים שעובדים מממנים אותם - ראויים בכלל למוות.
▾ דווח על תגובה זו  0 
רפי | 07/07/2013 
המסקנה מדבריך שהרוב יכול לדרוס את המיעוט (הגדול) ולכפות עליו חינוך שונה - נזכור את זה!

אגב בענין הכסף מהמדינה מדובר בס"ה בכמה מאות שקלים ובמקסימום בכתשע מאות שקלים כשלמדינה מדובר בכמה מאות מיליונים בשנה אז תרגיע
▾ דווח על תגובה זו  0 
James | 03/07/20132
שאת התגובה הזו לא תפרסמו אבל ננסה:

הניסיון של אייכלר להגדיר את החרדים כעם היהודי וכוולם שונאים אותם הוא אידיוטי חסר אנטליגנציה ומעורר את השאלה איך אנטליגנציה כל כך נמוכה מייצגת ציבור כה גדול
▾ דווח על תגובה זו  0 
עוז ברנט | 03/07/2013 
כואב שזה ככה אבל זה ככה
▾ דווח על תגובה זו  0 
James | 04/07/2013 
רק שלעסקנים שלך נוח לתאר את המציאות ככזו

והנה אחד כבר כתב פה שהציבור החרדי מעורב בדעותיו אבל וכאן בא האבל הגדול בגלל שכל דיעה שונה באופן אוטומטי עלולה להיות מקוטלגת ככפירה רשעות או סכנה לא פחות הרי שהבעת דיעה אצלכם היא בעיתית וכל דאלים גבר!!

בזה אתם צריכים לטפל כחברה!!

זה אומר שאולי תהינה הרבה דעות אבל מה רע בזה ?

אז נכון אתם חוששים שזה יגלוש לכך שאולי אנשים יחליטו שיש דברים שהם מותרים והם אסורים !! פה מגיע אלמנט חדש שצריך להשקיע בו (ואילו אני שר החינוך היתי זורק את הליבה לכל הרוחות ומשקיע בזה) קוראים לו חינוך !! ללמד תורה באמת מהשורש מהיסוד שאדם יהיה מחויב לתורה ומצוות לא בגלל שכר ועונש ולא בגלל גדולי ישראל אלא בגלל שהוא מחויב לתורה ומצוות כי הוא מחוייב לתורה ומצוות !!
▾ דווח על תגובה זו  0 
עוז ברנט | 06/07/2013 
את החשבונות האלו אנחנו עושים בינינו לבין עצמנו ולא צריך לשים את הדברים על שולחן הניתוחים התקשורתי האכזרי והאנטישמי.ואל תרכב על גל ההסתה המטונף.
▾ דווח על תגובה זו  0 
דויד | 03/07/2013 
תתפלא, אבל לא כל החרדים הם אותו הדבר.

כמה שיפתיע אותך... הם בני אדם.

וככל בני האדם יש להם גם דעות שונות זו מזו.
▾ דווח על תגובה זו  0 
James | 04/07/2013 
אני יודע !! והיתי שמח שתיוצגו בכנסת במגוון הדעות ולא על ידי דעה אחת ! אבל לצערי סנ לא המצב !
▾ דווח על תגובה זו  0 
דן סגל | 03/07/20131
מאז עם ישראל היה לגוי במשך אלפי שנים, גברים שנישאו יצאו לעבוד כפי שהתחייבו בכתובה. מי שחשקה נפשו בתורה, למד לפני נישואיו כרצונו, ולרוב בגיל שלושים התחתן למד מקצוע ויצא לעבודה, העלויים נישאו לבחורה עשירה, ומשפחתה ממנה לימודיו.

רק במדינת ישראל, לאחר שהחרדים גילו את עושרה של המדינה, התהפכו היוצרות. ועבירה גוררת עבירה

להלן רשימת העבירות.

מתחתנים בגיל צעיר ללא בית וללא מקצוע ופרנסה.

נושאים אישה, וחותמים על כתובה שיקרית.

שולחים האישה לעבוד בחוץ, איפה כל כבודה..?

מלסטמים את הציבור העובד.

מוכרים אדמת המדינה תמורת כסף לישיבות.

משתמטים מהצבא למרות שרק צדיקים ראויים לצאת למלחמה.

סוחטים דירה מההורים למרות שאין להם, איפה כיבוד אב ואם?

וכל מי שיכול להוסיף, תבוא עליו ברכה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
חרד | 03/07/2013 
▾ דווח על תגובה זו  0 
עוז ברנט | 03/07/2013 
אתה לא מתחיל להבין את הענין
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"