ההפגנה, כעת
תאריך:  ח' בשבט תשעט 2019-01-14
אורך: 00:20
עשרות חרדים קיצונים הפגינו בירושלים, בעקבות נתיחת גופותיהם של יהודה ותמר כדורי ז"ל שנרצחו בביתם - למרות שבנם האברך חתם על אישור לנתיחה, לאחר התייעצות והסכמת רבותיו (אקטואליה)
דוא"ל שלך: דוא"ל של החבר:
הערות:
תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
זק"א | 15/01/201923
לפני שאתה מגיב לך ללמוד, בתשובות מופיע כי יש ענין של ענישה לרוצח והיא טובת הנרצח, הרוג נקבר בבגדיו כדי להעלות נקם, ב' להענשת הרצח לכיתפס יש ענין של הצלת רבים שעלול להרוג ג' באם לאומני יש בהענשתו- כליאתו הצלה
▾ דווח על תגובה זו  0 
שליח-מצווה | 14/01/201922
זוהי פרנסתם היחידה,וצריכים להביא לחם לפיות ילדיהם הרעבים...
▾ דווח על תגובה זו  0 
.א. | 14/01/201921
מה הם מתערבים למשפחה האבלה בצלחת,היא רוצה אז היא רוצה, זה לא העסק

של המטומטמים
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלי | 14/01/201920
גם כשאדם חי מנתחים

אז מה הזילזול במת בזה?
▾ דווח על תגובה זו  0 
דוד | 15/01/2019 
כדי לדעת מידע שלא לתועלת שלו, ומתים מנתחים בשביל מידע שחשוב לחוקרים לא לנפטר, אתה מסכים שינתחו אותך בהרדמה כדי לספק מידע למשטרה.... אין זלזול גדול מזה
▾ דווח על תגובה זו  0 
YAEL BRONS | 14/01/201919
די!!!!!!!!!!!!!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
שלומי | 14/01/201918
▾ דווח על תגובה זו  0 
י | 14/01/201917
שלא מאמינים בהשארת הנפש
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוחנן | 14/01/201916
▾ דווח על תגובה זו  0 
מני | 15/01/2019 
▾ דווח על תגובה זו  0 
שמאלני | 14/01/201915
בדיחות קרש
▾ דווח על תגובה זו  0 
אוריאל שטרן | 14/01/201914
סוף סוף קבוצה שלא דואגת לאינטרסים שלה אלא לכבודו של האחר. אשריכם חסידי סאטמר
▾ דווח על תגובה זו  0 
מ.ת"א | 14/01/2019 
▾ דווח על תגובה זו  0 
סוף פסוק | 14/01/201913
▾ דווח על תגובה זו  0 
ידידיה | 14/01/201912
מה אתם מתערבים למשפחה
▾ דווח על תגובה זו  0 
ח"ו | 14/01/2019 
▾ דווח על תגובה זו  0 
מרןזי"ע | 14/01/201911
ניתוחי מתים אינה עבירה מג' עבירות חמורות

שאינה נדחית מפני פיקוח נפש.

והיא אינה חמורה יותר מחילול שבת ולצום ביום כיפור.

אלא, שהנודע ביהודה פסק שלנתח מתים לצורך מחקר רפואי אינו נחשב לפיקוח נפש,

כיון שהצלת הנפשות רחוקה, ואפשר לחקור באופנים אחרים. (ע"י גויים שמתו, וכדו').

אבל כאן, שיש חשש כבד למחבל סדרתי, שכבר פצע נערה בשבוע שעבר, או למצער רוצח מקרבנו שעושה מעשה מחריד שכזה,

חובה לנתח את הגופות, כדי לקבוע את שעת המוות וכדו'

כך הרבה יותר קל לחוקרי המשטרה והשב"כ להתמקד בחקירה.

...........

קצת מידע על ניתוחי מתים:

בשעת הניתוח בודקים את גורם המוות,

וכן בודקים את מצב הקיבה, ולפי מצב עיכול האוכל בקיבה אפשר לקבוע מתי אירע שעת המוות.

באסון שקרה, אפשר עוד יותר לקבוע את שעת המוות לפי סוג האוכל,

שכן בשבת אוכלים מאכלים מסויימים

לכן, אותם מפגינים נגד נתיחת הגופות שקיבלה היתר מרב, לא רק שהם אינם מבינים דבר וחצי דבר בניתוחי מתים וחקירות רצח,

אלא שאם מאבקם יצליח הם מסכנים בכך חיים של אחרים.

בעזה"י הגשם והקור יבריחו אותם חזרה לחדר תה בשטיבל.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ש | 14/01/2019 
תודה על הסבר המפורט למי שלא הבין

שלא נצטרך לעולם

בשורות טובות
▾ דווח על תגובה זו  0 
אבי | 14/01/2019 
במקרה הזה מי אמר ומי פסק שמותר לנתח מתים? ואם מותר הנזק ביצירת התקדים הוא עצום המשטרה הרי מבקשת בכל מקרה לנתח ופה יש תקדים מסוכן. האם היית מסכים שמישהו מקרוביך (שלא יהיה) ח"ו ינותח?
▾ דווח על תגובה זו  0 
מרןזי"ע | 14/01/2019 
אני לא שאלתי רב, מכיון שאינני צד בנושא. (מלבד היותי יהודי המצטער והכואב על אובדן 2 נפשות מישראל).

אך בטוחני שבני המשפחה שאלו רב.

ועל הטענה שזה יוצר תקדים, לא נראה לי שהחשש מיצירת תקדים קודם לפיקוח נפש.

הרי גם על ספק ספק פיקוח נפש מחללים שבת, שהיא עבירה החמורה עשרת מונים מניתוחי מתים.

ועל השאלה אם ח"ו מישהו וכו'.

התשובה: ההלכה נקבעת על פי כללי ההלכה ולא ע"פ כללי הרגש.

גם לא הייתי רוצה שאחד מקרובי יוצא להורג בסקילה על חילול שבת, ולמרות זאת לו אזכה לשבת בסנהדרין, אפסוק לחייב עונש סקילה.

כללו של דבר: הטענה שאם זה היה אני הייתי מתנגד, אינה תקיפה כשהדיון הוא שכלי וע"פ כללים.

ורק בדיוני רגש, יש להכניס טיעונים שכאלו.

שלא נדע......
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי חרדי | 14/01/201910
לתגובה 2

כןןןן בהחלט שאל כל רב מה הכללים בהלכה בכזה מקרה שיש רוצח חופשי או שתעיין בעצמך בסוגיה
▾ דווח על תגובה זו  0 
שמואל | 14/01/2019 
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי חרדי | 14/01/20199
לתגובות 5 ו 6 יש דרך התורה אין בזה שום מחלוקת אין שום פוסק בהלכה שסובר שאין לנתח וחוץ מזה מקרה כזה טראגי והמשפחה שהם חרדים בעצמם הלכו להתיעץ וקיבלו התר אז מה רוצים המפגינים ,

אני לא הבנתי רוצים לכפות דעתם על דעת רבני המשפחה? אני ישמח לשמוע ממישהו הסבר מתקבל על הדעת
▾ דווח על תגובה זו  0 
ירושלמי | 14/01/20198
אני יכול לאחל לך שאשתך תצטרך ללדת ותרצו להזמין אמבולנס ולא תוכלו בגלל ההפגנה, האם עדיין תמשיך לשבח אותם??

נמאס כבר מההפגנות האלו שחוסמים את ירושלים!!!

צריך לכלוא את כל המפגינים במקום סגור שיפגינו שם
▾ דווח על תגובה זו  0 
מ. | 14/01/2019 
אז תאחר קצת, לא נורא
▾ דווח על תגובה זו  0 
ש | 14/01/20197
▾ דווח על תגובה זו  0 
שרה | 14/01/20196
נלחמים על צביונה היהודי של המדינה

אם אנחנו לא הולכים לפחות נשבח אותם!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
אסף | 14/01/2019 
שישבו וילמדו ויקראו תהילים אבל זה לא מעניין אותם בטח לא כמו עימותים פיזיים ועוד להרגיש שאני קיים וצדיק...
▾ דווח על תגובה זו  0 
האברך דוד | 14/01/20195
לבנם של הנרצחים יש רבנים שהורו לנתח, למפגינים יש רבנים שהורו להפגין.

אשרי העם שככה לו אשרי העם שהנו חרדי
▾ דווח על תגובה זו  0 
ש | 14/01/2019 
מה חרדי בזה, שהרב שלך פסק לך בעניין כן. והם החליטו לא! אז מה עושים?! מפגינים ורבים מכות ברחוב וכופים דעתם על כלל הציבור והמשפחה, אולי זה חרדי אבל ממש לא יהודי!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי חרדי | 14/01/20194
חיות אדם!!!!!!!!

צריך לנתח על פי ההלכה שיש חשש סביר לרצח,

יש אנשים שלא מענין אותם ההלכה ורק הפגנות כל היום בראש המטומטם שלהם

ומוצאים סיבה ,לא בודקים לעומק ויוצאים להפגין ולשבש לכולנו את החיים בושה!!!!!!!

גואל נפש!!!!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
מ. | 14/01/2019 
אתה ממש לא חרדי
▾ דווח על תגובה זו  0 
סיקריק=עמלק | 14/01/20193
יהודי שהוא בחיים דרוס אותו ותפגע בו, ובמיתתו תלחם על כבודו כביכול, כי אתה פוגע ומזיק ליהודי חי באותו זמן
▾ דווח על תגובה זו  0 
די | 14/01/20192
אתם אתר חרדי?

האם יש מישהו שמתקרא חרדי שמאשר נתיחה לאחר המוות??
▾ דווח על תגובה זו  0 
משה | 14/01/2019 
מי שמך להיות שומר של הקב"ה????

גם אם מישהו חילל שבת אתה עושה הפגנה מתחת ביתו???

תשמור על עצמך ועל אשתך!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
ארי | 14/01/2019 
כן!!! תתחיל לפתוח ת'ראש קצת לפתוח ספרי הלכה ראשונים ואחרונים כולל בני דורנו. וקצת ישתנה לך פסיקות ההלכה מפשקווילים!!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסף | 14/01/2019 
כן, תלוי מתי
▾ דווח על תגובה זו  0 
שייעה | 14/01/20191
לפעמים זה גיוס בנים או גיוס בנות או גיוס כספים. הכל כשר בשביל למרר לאחרים את החיים.

אגב בנסיבות הללו ניתוח שלאחר המוות זהו פקוח נפש. אם מדובר במחבל שמסתובב חופשי חייבים לאתר זאות בדחיפות
▾ דווח על תגובה זו  0 
שייעה המשועמם | 14/01/2019 
יותר הגיוני
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"