'  ,RHD  70  six 13
תאריך:  ב' בתמוז תשעט 2019-07-05
אורך: 04:46
בפרק השלישי של סדרת 'לא מתנערים' העוסקת בתופעת הנוער המתמודד, מספרים בעלי תשובה על האתגרים בחינוך ילדיהם - וכיצד נוכל כולנו לסייע להם להשתלב נכון • צפו בכתבה (כיכר TV)
דוא"ל שלך: דוא"ל של החבר:
הערות:
 הוסף תגובה+
הוסף תגובה+
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
56
41
מהשטן ויודאין שדאיין
חשוב להתרחק
לפני 14 ימים
הדור מלא רוע ושינאת חינם.
חשוב להתרחק | לפני 14 ימים
▾ דווח על תגובה זו  0 
40
ולמודיעין עילית אולי בגלל שאמרתה שם שמות ופרטתה (ועוד בפרט שכתבת שמות של רבנים??
נועה הראל
לפני 20 ימים
יאללה סתם נחיתיים

אם תרגישו אם עצמכם טוב אף אחד לא יתנהג אליכם בצורה כזאת

הבעיה היא בכם!!!

חד משמעי!!!
נועה הראל | לפני 20 ימים
▾ דווח על תגובה זו  0 
39
תגובה ל35...נח לך לחשוב ככה
לפני 29 ימים
כי כך אתה מצדיק את הדרך שלך.

יש רבים טובים בציבור החילוני, ילדים עם מוסר מקסים שזה פשוט מטריף כמוך איך הם מצליחים בלי תורה, אז מהר הוא מדגיש את נועל השוליים השתיין והעבריין כמיינסטרים בנוער החילוני.

אז לא חביבי..את ההזיות האלה תמכור לילדים שלך או לחברים שלך אם אין להם מספיק אינטלגנציה בשביל להאמין להבל ורעות רוח שיומא לך מהפה.

אמנם מסכים אני ללא עוררין שאין אח ורע לחינוך התורני (לא החרדי! התורני!) עם זאת אם "חכמה בגויים תאמין" בוודאי אם בתוך בני עמינו אנו רואים חכמה בחינוך תמיד אפשר ללמוד את החיובי.

צריך להיות חמור טיפש ועקשן כדי לומר שטוב שניתן להפריד ולקחת עדיף לזרוק יחד עם הרע.
 | לפני 29 ימים
▾ דווח על תגובה זו  0 
38
כתבות חשובות ביותר. חבל שמידי קצרות
חני
18/07/2019
יש מקום להאריך עוד, לראיין עוד אנשים בנושא.
חני | 18/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
37
אני מחפש ישיבה כזאת לבוגרי ישיבות
אלחנן
15/07/2019
כאלו שלמדו בישיבות רגילות וקצת קשה להם. מי יודע על ישיבה כזאת? שמעתי שיש כאלה אבל אני לא מכיר.
אלחנן | 15/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
36
תהיו אמיתיים
יוסי
15/07/2019
כל הבעיות זה החרדים האשכנזים. החרדים הספרדים מצויינים יש קצת שניגררן אחרי האשכנזים אבל רובם טובים
יוסי | 15/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
35
למגיבים שקוראים לעצמם חרדים כנסו
יהודי חרדי גאה
14/07/2019
חבורת מפגרים.

או שאתם לא מכירים את העולם החילוני וחושבים שהכל שם ורוד,

או שאתם סתם נחיתיים שמסתכלים בהערצה על כל מה שלא בבית שגדלתם.

יודעים מה? בקשה - אם אתם כל כך מעריצים את העולם שבחוץ לכו תהיו כאלה בעצמכם ואז הכל יהיה קסום - הילדים שלכם לא יחטפו מכות בביצפר ולא ימכרו סמים ולא ישתו אלכוהול בגיל 9. ולא תשמעו כל רגע על אלימות פיזית ומילולית וחיסול חשבונות בין החברים של הילדים שלכם וסכינים בגרביים שמביאים לביצפר להגנה עצמית - כן, קבלו לפנים חבורת צבועים שכמותכם -

זה המקום הליברלי והמקבל שאתם מסתכלים עליו בהערצה.

השתגעתם? רפואה שלמה לכל חולי הנפש, ולהבא חשבו היטב לפני שאתם מסתכלים בהערצה על אחרים ובשנאה על המגזר החרדי העדין (!) כן, עדין, והמקסים שלנו. או שאתם חושבים שסכינים בביצפר זה יותר פסטורלי ועדין????.............
יהודי חרדי גאה | 14/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
34
אבל החברה החרדית רואה בחוזרים בתשובה סוג ב' אז על מה מלינים פה? ל"ת
עמדה
12/07/2019
עמדה | 12/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
33
לזה מתגובה חמש (מודיעין עילית)
נועה הראל
07/07/2019
לשון הרע גמור!!!!!
נועה הראל | 07/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
לשוה"ר - הבעיה הכי קטנה אצל החרדים.
להציל אחרים
07/07/2019
לשון הרע שנאמר לתועלת, להציל אחרים מפני נפילה למלכודת החרדית - מותר ועוד איך. אפשר לחזור בתשובה מבלי להכנס לעולם המזעזע של החברה החרדית. צריך לחפש את הקב"ה ולהידבק בקב"ה. מי שעושה שטות ונכנס לחברה החרדית מגלה שרוב ימיו הוא עסוק בלרצות את הסביבה כשהקב"ה לאט לאט הולך ונעלם מעולמו (אצל החרדים הרגילים הוא נעלם ממזמן).
להציל אחרים | 07/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
למה לשון הרע? ל"ת
מודיעין עילית
07/07/2019
מודיעין עילית | 07/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
32
לכולם ובפרט למגיב השני בתגובה שלוש
נועה הראל
07/07/2019
אני קצת מסכימה אם החברה החרדית בקטע מסוים (שלא תחשבו אני גם באה מבית שההורים התחזקו (אבל ברוך השם ממש השתלבנו בחברה החרדית))

יש ילדים טובים מבית טוב שגדלו כל החיים על יהדות, ההורים שלהם גדלו על יהדות, הם שלשלת של יהדות, הסביבה חרדית לכל דבר מאשר ילד שיש לו בני דודים חילונים עם פלאפונים וכו' ולא משנה כמה המשפחה תיהיה חזקה אין, כשהסביבה שלך חילונית, פתוחה, מאפשרת זה משהו אחר וכמובן אני לא מסכימה אתם ב100 אחוז אבל אפשר להבין אותם.

כאילו למה שאני ירצה שהילד שלי יתחבר לילד שהסביבה שלו חילונית אני יפחד על הילד שלי ומטבע הדברים הסמינרים והישיבות לא רוצים לקבל ילדים שההורים לא רוצים שהילדים שלהם התחברו אליהם וזה יוריד להם את השם לכן לא מקבלים אותם ולכן כל זה ניהיה

מצטערת אם הבנתי משהו אבל זו האמת
נועה הראל | 07/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
חרדים=חיים בחרדות
עדי
07/07/2019
להיות חרדי פירושו של דבר לחיות באופן קבוע בחרדות, לא רק מהקב"ה אלא מכל דבר שזז.

זה מתכון לגהינום בעולם הזה, ולגבי העולם הבא יש ספק גדול.

חוץ מיראת ה' (שבוודאי חובה שתהיה אצל היהודי) יש גם אהבת ה' ומי שאוהב את ה' אוהב גם את ברואיו וחומל עליהם ומנסה לקרבם בעבותות אהבה.

מי שכל חייו יראה - עולמו שחור משחור, מפחיד, מלחיץ ואומלל.

אפשר לעבוד את ה' ולא לחיות בחרדות. יש עוד אפשרויות ביהדות...
עדי | 07/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
31
תגובה
דוד
06/07/2019
בעלי תשובה צריכים מסגרות מתאימות התערבבות עם החרדים לא בדיוק מתאימה ואיננה נצרכת אפשר להקים מערכת ממוסדות חינוך ועד להכשרים עד היום אין מפלגה של בעלי תשובה והמפלגות החרדיות לא נותנים שום מענה מתאים לבעלי תשובה
דוד | 06/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
30
הרב שמעון שחר מציל נפשות
תמי
06/07/2019
הרב שמעון שחר בן אדם מדהים..

עזר לי לעוד הרבה אנשים..

ההרצאות שלו הם חובה לשמוע לכל הורים חוזרים בתשובה..

רק הוא יכול לכולל שינוי.
תמי | 06/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
29
החברה החרדית היא חברה גזענית ומפלה.
יואב
05/07/2019
חבל שהמנהיגים הרוחניים מאפשרים זאת.
יואב | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
28
לצלם אותם עם לב לאחים בפירפריה זה הצלת נפשות
יאיר
05/07/2019
אבל ברגע שיבואו לעיר חרדית יבעטו בהם ויסתכלו עליהם כמו חייזרים

האמת כל זה מגיע ממקור אחד גאווה

עצה אישית כשאני מנהל דו שיח עם אשכנזי והוא מראה לי התנשאות באותו רגע הוא מתנהל עם עצמו ואני מבהיר לו שאם השיח הוא בגובה מתנשא אז אני עושה לו טובה שאני שומע אותו בכלל בדרך כלל בשלב זה הוא נוחת לקרקע כמו בראשית.....

ולמה כתבתי אשכנזי.. כי הבעיה זה הם בלבד והם לא מודעים לזה!!!!! בקיצור תנו להם להתקדם עם עצמם
יאיר | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
27
ל5
ל5
05/07/2019
להתייחס יפה לכל הרשעים שבעולם אבל לחרדים להתייחס כאילו הם זבל אפשר להוציא תבעל תשובה מהחילונים אבל אי אפש להוציא תחילוני מהבעל התשובה וכך אתם גם בעלי התשובה מתיחסים לילדים הצדקים שלכם לא פלא שהם הופכים לכופרים הכי גדולים אי אפשר להוציא ממכם את שנאת החרדים שספגתם ביולדתכם
ל5 | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
תלמד לכתוב ולהתבטא אנאלפבית שכמותך
מה אתה רוצה?
07/07/2019
מכבדי אכבד ובוזי יקלו - מי שמזלזל באחרים זו התגובה שהוא מקבל בחזרה, אז על מה אתה מלין?

תרגע, לא כולם שונאים חרדים. חרדי שלא מתנהג כעבד ה', בז לברואיו של הקב"ה, מזלזל , מלגלג ומקטין אחרים - אין סיבה שלא לתעב את מעשיו. תתפלא אבל גם חרדים עם זקנים ארוכים שגדלו בתוך החברה החרדית צריכים לחזור בתשובה. אם הם היו מייצגים את הקב"ה כמו שצריך לא היו שונאים אותם.
מה אתה רוצה? | 07/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
26
05/07/2019
לא מסכימה איתם כבת להורים בעלי תשובה יש שם הרבה דברים מעבר
 | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
25
לבעלי תשובה יש גנטיקה שגורמת לנשירה
א
05/07/2019
תכונות עוברות בתורשה.

כמו שלהורים היה אומץ גדול מאד לשים פס על סביבתם ולחזור בתשובה- כך גם לילד בגנים יהיה תכונות שידחפו אותו לכיוון השני.
א | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
24
ל14 כנסי
אחת
05/07/2019
במאה שערים ומקומות האלה גם חרדים רגילים מלידה מקבלים יחס חשדני וקריר.

אני לא אומרת שאין אפליה, יש וכואב לי על כך מאד.

חוזרים בתשובה צריכים להבין שהם לא צריכים ללכת לדרך קיצונית שהם חוזרים בתשובה וקבל עליהם חומרות כי מה בסוף קורא זה כמו יובל דיין שאמר "נשבר לי מזה"

ברור שנשבר לו גם אני הייתי נשבר אם הייתי נראה כמוהו רץ לגור יחד עם הקהילה הקיצונית בבית שמש היום הוא חי עם.. בתל אביב.

יש ארגונים שעוזרים לחוזרים בתשובה לאזן את החזרה בתשובה כמו ארגון מענה של הרב דן טיומקין ביחד עם הרב אורי זוהר.
אחת | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
23
מה עם הבנות שנושרות
מירי
05/07/2019
יש גם את הבעיה של הבנות של החוזרים בתשובה שלא מסתדרות באף סמינר כמעט אבל אין להם את האופציה למקום אחר כמו אצל הבנים שלהם יש המון ישיבות לנושרים

ברגע שהם עפות מהסמינר אין להם עוד מקום ללכת שיסביר להם את ההשקפה הנורמאלית ולא כמו בית יעקב וזה פשוט חבל כי יש כל כך הרבה בחורות שחוזרות באלה סתם כי הם לא מצאו מסגרת נורמאלית
מירי | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
22
תגובה 5 מקסים ביותר כדאי לקרוא!!!! ל"ת
בתיה
05/07/2019
בתיה | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
21
תכלס כל עולם התורה הספרדי העצום שיש היום זה ממשפחות הקירוב של הדור הקודם
פרופרציות
05/07/2019
אין מה לעשות החרדים זה צולנט שצריך להתבשל בתוכו הרבה זמן ככל שאתה צובר יותר וותק כבעל תשובה הבעיות פוחתות ונעלמות.
פרופרציות | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
20
ההרצאות של הרב שמעון
בעל תשובה ותיק
05/07/2019
אני כבר למעלה מ 20 שנה בעל תשובה.

כל היום במשך ה 5 שנים האחרונות אני אכול מבפנים.

עד שהלכתי להרצאה של הרב שמעון שחר.

מההרצאה נפקחו עיני .

ממש כאילו נולדתי מחדש.

הגעתי
בעל תשובה ותיק | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
19
וזה: מאמא רחל רק שחורים את לובשת גם בזמן הגאולה.  ל"ת
05/07/2019
 | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
18
אחכ מתפלאים למה משיח מתעכב לבוא?
אלי הגרוזיני
05/07/2019
היצר הרע עובד שעות נוספות לפילוג ולשנאה בין מגזרים
אלי הגרוזיני | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
17
תפתחו
It's me
05/07/2019
אני בת להורים בעלי תשובה , ספרדים , חוצניקים , פלוס 2 אחים לא חרדים .

אוקיי כל הסיבות בכדי להיות לא מקובלת וכ"ו.

אבל תתפלאו לשמוע אני לומדת בסמינר אשכנזי הכי נחשב פה בעיר. ( עיר חרדית)

ואף פעם לא חשתי אפליה או משהו בסגנון , אל תתבלבלו גם לי יש ביקורת על המערכת אבל בואו אפשר להרגיע רוחות. כי קיימים אנשים טובים בתוך הציבור שלנו , תפסיקו להתמקד בכמה אחוזים שלא!!!!!
It's me  | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
16
בעלי תשובה
תמר
05/07/2019
מקום שבעלי תשובה עומדים אפילו צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד.

כנראה הקשיים הם חלק מהתיקון.

אסור להתייאש וצריך להמשיך לדבוק באמת על אף הכל.
תמר, IL | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
15
מתי משהו על אשכנזים הנושרים? ל"ת
בת חן
05/07/2019
בת חן | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
14
אני בעלת תשובה
שרה
05/07/2019
אני הייתי במדרשיה ובעלי בישיבה כיום יש לנו 4 ילדים קטנים הנס שבעלי אשכנזי והילדים לומדים במוסדות אידיש.

אני רוצה להבהיר חד משמעית

אנחנו כבר 8 שנים חיים בתוך החברה החרדית (בוכרים, מאה שערים, נווה יעקב)

ואנחנו פשוט עוף מוזר!!!!

אף פעם לא אמרו לנו שכנים בוקר טוב אפילו

על איזה קירוב הוא מדבר בכתבה???

כמוני יש אלפים

חילול ה' גמור

כל אחד לעצמו לא אכפת לו מהשני

על זה עם ישראל בקיטרוג לא על החילונים שלא מקרבים-אלא על אתם שמעלימים פנים מאחיכם.

אני חסרת מילים מהכתבה

ההיפך הוא הנכון כואב לפרסם את האמת כנראה
שרה, IL | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
ל"חבל לי לבאס אותך"
שרה
07/07/2019
נהיית רב? יועצת? ראית בעל תשובה אחד שהיה במוסדות אידיש ונפל אז עשית לך תורה משלך?

הכל בהכוונה

ודעת תורה

את לא יודעת כמה שנים אנחנו בתשובה בכלל מגיל צעיר מאוד

מזה כל אחד פה נהיה לי יועץ ולמדן
שרה, IL | 07/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
חבל לי לבאס אותך
א
05/07/2019
כתבת ש"מזל שבעלך אשכנזי ושמת את הילדים שלך בחיידר של אידיש"-אבל זאת ה-טעות של הבעלי תשובה.....מניסיון של אחים, גיסים, ומכרים שאני יודעת ילדים של בעלי תשובה שלומדים במוסדות שמלמדים אידיש יוצאים ילדים עם הכי אנטי לחברה החרדית ולמה-כי אם הם היו אשכנזים לטאים קלאסיים לא היו שולחים אותם למוסדות חסידיים ואם את חושבת שתשימי את הילדים שלך במוסדות כאלה והם יצאו עם יותר אידישקייט בחיים-את טועה ובגדול!

מאחלת לך הרבה נחת-ובחירות נכונות בחיים
א | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
13
הפתרון הוא....
mordiגורדון
05/07/2019
הרב שמעון שחר, אין לי מה להוסיף, אפילו מי שמבין לא יבין.
mordiגורדון , IL | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
12
שורש הבעיה -
בעל תשובה
05/07/2019
בעלי תשובה מחפשים את האמת ורוצים לעבוד את ה'.

את החרדים האמת לא מעניינת ותכלית חייהם אינה עבודת ה' אלא עבודת המועדון החרדי והכללים שלו.

מכאן ההתנגשות.
בעל תשובה | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
11
מכיר את הרב שחר מההרצאות
יעקב
05/07/2019
הרב שחר הגיע להרצאה בצפת

הייתה הרצאה מאלפת.

מומלץ לכל הקהילות של בעלי התשובה
יעקב | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
10
שמעון שחר
chaim
05/07/2019
דברים נכונים ביותר איך אפשר להשיג את הרב שמעון שחר להרצאות וכדומה...
chaim | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
9
הרב שמעון שחר
אני
05/07/2019
הרב שחר אדם יקר מאד.

כל מילה בסלע
אני | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
8
לא יאומן, שעל ניואנסים קטנים כמו צבע נעליים, מביישים ילד
חרדית החרדה
05/07/2019
מביישים משפחות וילדים קטנים, על פרטים שוליים שלא קשורים בכלום להלכה. אופנה חולפת. ה ירחם על שנאת החינם. מי ישא באחריות על יורדי הדת? הרבה שבייש את הילד? האבא שרק רצה לחזור בתשובה ולגדל משפחתו לפי תורת אברהם, יצחק ויעקב... אבל... אבוי. צבע הגרב רחמנא ליצלן.
חרדית החרדה | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
7
אין תקנה לחוזרים בתשובה.
צוציק
05/07/2019
גם דור עשירי לא יבוא להם בקהל החרדים עד עולם.
צוציק | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
באיזה גיל תבין את הטעות שלך?
חבל
07/07/2019
אני מאחל לך שזה יקרה לפני שתמות

במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים..

ובודאי שלא אנשים כמוך......

אנשים שרצו באמת לדבוק בה' ועזבו את כל חייהם, הקריבו הכל אתה לא ההית עומד בניסיון הזה......

תתפלל לה' שיסלח לך על המילים הנוראיות האלו
חבל | 07/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
6
העולם החרדי יצטרך לשלם יום אחד את המחיר של הזנחת ילדינו ל"ת
בעל תשובה אחד
05/07/2019
בעל תשובה אחד | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
הוא כבר משלם....
רחלי
05/07/2019
כמה נשירה יש בעולם החרדי מהמשפחות הכי ״טובות״ ממש ההארד קור

מישה כנגד מידה
רחלי, IL | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
5
קצת על מודיעין עילית
מודיעין עילית
05/07/2019
1.הרב קסלר אמר:"אין מקומם של בעלי תשובה בעירנו"

2.ראשי קהילות וגבאי בתי כנסת:"לא לתת להם....[ספרדים ו/או בעלי תשובה ] אפשרות לפתוח בתי כנסת משלהם"

3."ועדות קבלה" גלויות ונסתרות,שתפקידן לגרום לבעלי תשובה [שילדיהם לא נראים כמו שכתוב בספר] להרגיש לא רצויים,דחויים,וכו' וכו'

4.צוות חינוכי במוסד תלמוד תורה ו/או בית יעקב[מנהל/ת מורים, מפקחים], גורמים דחייה ודוחים רגשית[הערות קשות,יחס מנקר,העלבות ולפעמים גם הרמת ידיים] ילדים של בעלי תשובה,מה שגורם לילד באופן ישיר ישיר ישיר,לנשור ממש תקופה קצרה לאחר כיתה ח'.

5.שכנים שבוהים ממושכות במשפחות של בעלי תשובה,שבאות לבקר את ילדיהם,כאילו והם נפלו מהירח.

סיכום:

המגזר החרדי ברובו

הוא ציבור מצומצם, לא מכיל ,לא מפרגן,לא חושב קדימה מילימטר על ההשלכות של המעשים שלו,[פשוט אין דעת]

וגם אישים שכביכול נחשבים לבעלי אינטליגנציה ומעמד חברתי גבוה, צריך לזכור שהצמצום החברתי החרדי סוגר להם כל תעלה פתוחה במוח,וגם הם עושים טעויות שגורמות להרס חמור ביותר.

המסר

תקח מה שטוב מהחברה החרדית

אל תפתח שום ציפיות, ואל תתלה בהם שום תקוות ושום רגשות אנושים.

תחיה את החיים שלך בטוב, אל תתיחס לכל הכללים והתנאים שהם מציבים בפניך.

ועיקר העיקרים:

הנסיון שיש לך בחיים עם החברה החרדית,הוא נסיון קשה פי מליון ממה שעברת כבעל תשובה במשפחה חילונית.

תתלבש כמו שטוב לך, תביא את המשפחה ותעשה להם מנגל בדשא למטה, אל תתביש מהילדים שלך, תחיה בשלום עם אשתך ועם ילדיך,תצפצף ותבוז גם לאנשים חשובים, שלא מכילים אותך.

תרים את ראשך למעלה ,ותכניס למוחך היטב!!!

איזהו מכובד המכבד את הבריות

חרדי שלא יודע לכבד, אפילו שיהיה רב עיר,הוא פשוט הופך את עצמו ללא מכובד,

וכמה יקר ואהוב אדם שיודע להאיר פנים לשכן הבעל תשובה

כמה יקר יקר יקר אדם שאומר שלום להורים החילונים שבאו לבקר=קידוש ה' עצום.

ואיזה הצלת נפשות לאברך שמאיר פנים ברחוב לילד נושר,או נותן לו סוכריה, או מילה טובה.

איזה מרומם וקדוש אברך, שרואה בדלת של בית כנסת ילד של בעלי תשובה,והוא מכניס אותו פנימה,נותן לו לשבת, ואומר לו כמה מילים חמות.

כמה כמה אהוב ונחמד ויקר שאתה רואה בחדר מדרגות את הבן/הבת של הבעלי תשובה עם התספורת המוזרה,עם הגינס, עם הטישרט,

ואתה זוכר שזה/זו בן של אברהם יצחק ויעקב

תאיר פנים

תפרגן

תן מילה טובה

תעודד אותו

אם אתה מראה לו פנים זועפות=אתה רוצח אותו!!!!
מודיעין עילית | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
צודק, ומצאתי פתרון
אבי
08/07/2019
הציבור החרד"לי!

נוסח ישיבת הר המור. יר"ש,צניעות ושמירת שו"ע ללא סייג.

עולם אמוני פנימי!!! עמוק,

בלי הכללים החיצוניים החברתיים (צבע גרביים וסוג כובע..)

יהודי?אתה שייך תמיד ומתקבל במאור פנים!

עובדים את רבש"ע ולא את החברה

כשחיים תורה באמת, כשעובדים את רבש"ע מתוך בחירה

זה המקום לחיות בו..

מומלץ לכולם לא רק לבעלי תשובה..

עולם אמיתי גיליתי.

הנושאים קבלה לסמינרים,שידוכים,קבלה לישיבות לא נידונים כל החיים ולא משפיעים על החיים.

אדם נבחן ונבחר עפ"י רצונו והתאמתו!עולם יהודי פנימי אמרנו...
אבי | 08/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
מסכימה עם כל מילה בתגובה חמש.
רוחלה
07/07/2019
תודה רבה ! שמחתי לקרוא את מספר חמש ! כל כך נכון מה שכתבת. אחד הדברים הממש מעצבנים זה המבטים הארוכים של הילדים החרדים על ילדים של בעלי תשובה כאילו נפלו מהירח ! כמה שזה נכון לצערי הרב.

לקחת את מה שטוב ולהנמיך ציפיות זו אחת העצות הטובות ביותר שמישהו יכול לתת לבעל תשובה.

יש כל כך הרבה דיעות קדומות בחברה החרדית הסגורה על מי שאינו חרדי. זה לא ייאמן עד כמה הסגירות והקיצוניות מונעת התקדמות. אני מבינה שהם רוצים לשמור על קדושה אבל לומר שלום לבעלי תשובה ולכבד אותם לא מקטין את הקדושה. מסכימה עם כל מילה! אם יש סיבה שבגללה עדיין לא נבנה בימקדש שלישי זאת הקוטביות והאטימות הזאת.
רוחלה , IL | 07/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
רוב שכל ובטוב טעם -עבד נאמן לה' ל"ת
אהרון
05/07/2019
אהרון | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
קשה להאמין שיש דברים כאלה
העם הנבחר?
05/07/2019
והטיפוסים האלה עוד מפנטזים על גן עדן? נראה לי שהגהינום שיש להם בעוה"ז זה כלום לעומת מה שמצפה להם בעוה"ב.

העם הנבחר? חלומות באספמיא!!!!
העם הנבחר? | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
4
בתור בן אדם בן 38 שגדל אצל הורים חוזרים בתשובה
ב
05/07/2019
האשמה בהורים הם מחילונים הופכים ליהות הכי קיצוניים בהלכות וכופים את זה על הילדים מתי שהילדים רואים שגם אצל השכנים אין את זה ואז הם מתבבלים
ב | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
3
אותה מנטרה
גדי
05/07/2019
הבעיה מתחילה מזה שיש לא מעט חוזרים בתשובה שפשוט נשארים בשלב הזה ולא נהיים חרדים אדם שחי 15 שנה בחברה החרדית אמור לקלוט את כל הניואנסים הקטנים ביותר של ההשקופע ושאר השטויות

מעט חוזרים בתשובה נהיים חרדים באמת על כל המשתמע מכך עד אחרון והקטן שבניואנסים אנשים מבחוץ לא יחשבו לרגע קט ואפילו בחלומות הפרועים ביותר שהעומד לפניהם אינו אלא יהודי שחזר בתשובה...
גדי, IL | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
אין לך מושג על מה על אתה מדבר
יוסי
05/07/2019
רואים שאתה לא בעל תשובה ולא מכיר בעלי תשובה.

גם בעל תשובה שחי בחברה החרדית 30 שנה ולומד בכולל והופך לתלמיד חכם, לא מבין מזה לגדול כחרדי ואין לו שום מושג באיזה ניסיונות וקשיים נמצאים הילדים שלו, כי הוא לא היה בחור ישיבה אפילו יום אחד וכל ההבנה שלו על גידול ילדים בחברה החרדית היא תאורטית בלבד ומנותקת מן המציאות בצורה מוחלטת.

אבל המוסדות החרדיים לא נותנים לזה שום התייחסות וההפך מנצלים את זה רק על מנת לדחות את ילדי בעלי התשובה כי הם לא רוצים להתמודד עם אתגרים.

בנוסף לכך זה הזוי לצפות מאנשים שגדלו בעולם אחר לגמרי ובגיל מבוגר שינו דרך חיים והצטרפו לחברה החרדית ששונה לגמרי מכל מה שהם הכירו להיות לגמרי חרדים בכל הניואנסים, ואם לא רוצים לקבל אותם כמו שהם לא לגמרי חרדים עם כל הדקויות אז שאותם ארגוני תשובה יסבירו להם את זה כשהם מחזירים אותם בתשובה.

וזה כולל גם בעלי תשובה ספרדיים וגם אשכנזים
יוסי | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
יוסי כל מילה בסלע !
חוזרת בתשובה
07/07/2019
הבעיה מתחילה באירגוני החזרה בתשובה, הם מציירים את החרדים כמלאכים מושלמים וכחברה מושלמת ויוצרים לנו מצג שווא וכתוצאה מכך אנו החוזרים בתשובה מעריצים את החרדים ושואפים להיות כמוהם ואז כשמנסים להתברג בחברה החרדית חוטפים בומבות וזה כואב.

כל פעם שהייתי מנסה קצת להתקרב לחברה הזו הייתי נפגעת מהם ובוכה לילות שלמים עם מפכי נפש וכמעט נשרתי מהחזרה בתשובה עד שאיזה בעל תשובה חכם אמר לי את המשפט הבא : את חוזרת בתשובה לשם יתברך ולא לחרדים, תפסיקי לנסות להתקרב אליהם.

הוא צדק !
חוזרת בתשובה | 07/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
כל מילה בסלע!!!
א
05/07/2019
כבת להורים בעלי תשובה שנכנס לעולם החרדי בצורה כזו שאף אחד לא יכל לחלום עליהם אם הם לא היו אומרים....שהם היו חילונים אני יכולה להגיד שהיטבת להגיד בצורה מאד ברורה את העולם החרדי

ואגב כשאני הגעתי לשידוכים היה לי ברור שאני מחפשת אך ורק בחור שגדל בבית של הורים בעלי תשובה....כי רק הוא יכול להבין את סגנון החיים שעברתי

נפגשתי עם מלא סיגנונות של בחורים גם חרדים מלידה וילדים של הורים חרדים וזה מדהים ההבדלים----אין לחרדים ה"רגילים"....מושג בכלל מזה לגדול אצל הורים בעלי תשובה
א | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
2
הרב שמעון שחר איש יקר עזר לי הרבה עם הבן שלי ל"ת
בני
05/07/2019
בני | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
1
סיגריות
משה
05/07/2019
די באמת..........

😉
משה, IL | 05/07/2019
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"
סקר
 תוצאות