תאריך:  ל' בשבט תשפ 2020-02-25
אורך: 01:11
מומחה הכשרות הגיע בצהריים לבצע בדיקה באחת מרשתות השיווק המוכרות, וגילה שם להפתעתו תולעי אניסקיס, האסורים באכילה, בתוך דגי מקרל בהשגחת 'מהדרין' (חרדים)
דוא"ל שלך: דוא"ל של החבר:
הערות:
תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
מתן | 26/02/202011
איך אפשר להתיר איסורים דאורייתא על סמך סברא כל כך מוזרה. המציאות היא (ע"פ ויקיפדיה), שביצי תולעי האניסאקיס בוקעות במי-ים, והזחלים נאכלים על ידי מין מסויים של סרטנים. הסרטנים הנגועים בזחלים נאכלים לאחר מכן על ידי דגים או דיונונים. הדגים הנגועים נאכלים על ידי יונקים ימיים ובעלי חיים אחרים כגון: לוויתנים, כלבי ים, אריות ים, דולפינים, עופות ימיים וכרישים. זחלי האניסאקיס גדלים במעיים של אותו בעל חיים, שם הם אוכלים, מזדווגים ומטילים את ביציהם לתוך מי הים שבצואת בעל החיים. ממילא הסברא היותר מסתברת היא שהם נחשבים לתולעים חיצוניים, כי הם לא נבראים מגוף הדג, אלא בס"ה נמצאים שם בתור אורחים. לולא היו נאכלים ע"י הסרטנים, היו ממשיכים לחיות במי הים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מוישה | 26/02/202010
גם בהערינג יש תולעי אניסאקיס לפעמים, זה ענין של מזל אם תיפול על הערינג נקי או לא. ובכל זאת ההכשרים נותנים הכשר ומרוויחים, והקונים רוכשים ונהנים. ככה זה כשהיראת חטא מועטת.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודי | 26/02/20209
איסור אכילת תולעי האנסיקאס הינו תלוי במחלוקת בין פוסקי זמננו, ולכן אין לכתוב בכתבה שהתולעים אסורים לכו"ע.

שכל אחד ישאל את רבותיו כיצד לנהוג.
▾ דווח על תגובה זו  0 
חיים | 26/02/20208
תולעי אניסקיס כשרים לחלוטין. זאת הלכה פשוטה ביותר! מי שרוצה להחמיר ולעשות עוד בוכטות של כסף באיסורים חדשים אז שיהנה!! אבל שלא יחרטט ויגיד שזה אסור.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מתן | 26/02/2020 
בששת ימי בראשית נבראו תולעי האניסאקיס במי הים, שהרי שם תחילת מחזור החיים שלהם (כלומר, גיל 0), רק אח"כ באו דגים ואכלו אותם. אז למה ההלכה שהם מותרים היא "פשוטה ביותר", הרי לכאורה הם ככל התולעים האסורים שנבראו בים וביבשה. ולא כמו התולעים המותרים שכלל לא נבראו בתור בריות תולעים חדשות, אלא נוצרו לאחר סיום הבריאה מבשר וריקבון וכדו'.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אפרים  | 26/02/20207
זו כתבה מגמתית בהחלט,

אין אף גוף כשרות מכובד שאוסר תולעי אניסקיס.

התורה התירתן, כמבואר בשו''ע הלכות תולעים.

הרינג וסרדינים בין השאר, בכולם יש ותמיד היו תולעי אניסקיס. לא העדה ולא הרב לאנדא ולא גופי הכשרות המכובדים בחו''ל כמו כדתיא והתאחדות או מנחת חינוך, אף אחד לא אסר את זה.

מפעם לפעם צצים נוכלים שמנצלים את תמימותם של הציבור, ועושים בהלה, כדי שיקנו את המוצר שלהם, שלכאורה הוא בלי תולעים, ובאמת זה דבר שכמעט אי אפשר, יש מוצרים שבהם יש פחות תולעים, אבל לגמרי אי אפשר פשוט.

אין שום חשש בזה.

כל האיסורים בשם הרב ווזנר והרב אלישיב בנויים על עדות מוכחשת אחת. והרב ווזנר זצ''ל בפירוש חזר בו בסוף השבוע , וכמעט שהצליח.

אבל כל גופי הכשרות הולכים ע''פ התוה''ק ומתירים את זה בשופי.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מתן | 26/02/2020 
ככל הנראה, השו"ע לא ידע שתולעי האניסאקיס נבלעו ע"י הדג, ולא נוצרו ממנו. ובזמנם גם סביר להניח שלא היה בכלל את הכלים לבדוק ולגלות מחזור חיים מורכב כזה של התפתחות מין מסויים של תולעים זעירים בים. לכן, אין שום מקום להביא את דברי השו"ע כראיה לנושא זה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אני | 26/02/20206
גוף הכשרות שרשום על האריזה הודיעה שזה זיוף ואין לו שום השגחה על המפעל הזה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אניסקי | 25/02/20205
על מי חסים שלא כותבים?

על מי מגוננים ולמה , שלא כותבים מי הבד"צ הכשרות שיש למוצר?
▾ דווח על תגובה זו  0 
בורות... | 25/02/20204
הרב לנדא זצ"ל התיר לכתחילה לאכול דג עם תולעי אניסאקיס, על פי הסעיף המפורש בשו"ע שבו נאמר שתולעים הנמצאים בבשר הדג הינם מותרים באכילה!

אם מישהו ממציא הלכות חדשות, הוא לא יכול לומר על מי שפוסק כדעת השו"ע וכמו המנהג המקובל מאות שנים, שהוא לא בד"צ או מהדרין.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ט. | 26/02/2020 
אייייככככססססס!!!!!!! איזה גודל ואיזה גועל !!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
אל תבלבל... | 26/02/2020 
דג שנוצר מתוך הדג שונה מדג שקיבל את התולעים שלו מבחוץ בכל אופן תרנגול שמתחבר לתרנגול כשר ומביא ממנו ביצים ואפרוחים כשר לדעת לאחד מנשיאי חב"ד שעל סמך זה הוא התיר את תרנגול ההודו אפילו ללא מסורת ודי לחכימא ברמיזא
▾ דווח על תגובה זו  0 
איינער | 25/02/20203
דבר ידוע שלא כל בד"צ הוא אכן מהודר. כעת מתברר שוב לצערנו שחלקם גם אינם כשרים כלל...
▾ דווח על תגובה זו  0 
ינאי אזולאי | 25/02/20202
כל בד"ץ צריך לבדוק...גם את מי שנחשב הכי טוב!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
עירני | 25/02/2020 
בשביל זה יש משגיחים, למצוא את הבעיות. זה כנראה בד"ץ טוב עם רבנים חשובים שהם באמת מצליחים להציל אותנו ממכשולות
▾ דווח על תגובה זו  0 
מתן | 26/02/2020 
מותר לתלמיד לחלוק על רבו בעניינים התלויים בסברות, לכן מומלץ לכל ת"ח לברר את המציאות ולחשוב לבד אם להתירם באכילה, בפרט כשיש בזה ויכוחים בין החכמים. למה לילך בעצימת עיניים אחר המתירים, כשעל הכף מונחים כמה לאוין מן התורה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
היי | 25/02/20201
איכסססססססססססססס מגעילללללללללללללללללללללללללללללללל!!!! !!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסף | 26/02/2020 
איכסססססססססססססססססססססססססססס מגעילללללללללללללללללללללללללללללללללללל לללללללללללללללללללללללללללללללללללללללל לללללללללללללללללללללללללללללללללללללללל לללללללללללללללללללללללללללללללללללללללל לללללללללללללללללללללללללל
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"