עורך השיעור: ישי כהן
תאריך:  ט"ו בתמוז תשפ 2020-07-07
אורך: 00:55
מדי יום ביומו, מגיש אתר "כיכר השבת" לרבבות הגולשים את פינת ההלכה היומית מאת הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף • והיום: דין חולה בצום י"ז בתמוז (יהדות)
דוא"ל שלך: דוא"ל של החבר:
הערות:
תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
שאול א. | 07/07/20201
לא "דין חולה בצום י"ז בתמוז", אלא דין צום י"ז בתמוז. הגיע השעה לדון ברצינות בהצדקה לצומות הללו [זולת יום כיפור שהוא מדאורייתא].

לא יתכן שהצומות ימשיכו לנהוג מכוח האינרציה.

ירושלים קיימת, חיה ותוססת. העם היהודי שולט בגורלו במדינת ישראל. והגיעה הזמן להעמיד למבחן את שאלת צדקת הצומות בצורה רצינית, במקום להמשיך בשאלות "הלכתיות" על מי צריך לצום ומי פטור.

אין כל הצדקה תאולוגית לצומות הללו. בעיקר כאשר מדובר בהלכות שנבעו מתוך טראומה לאומית. אלא שהטראומה אינה יכולה להיוותר לעד, והגיעה השעה לבחון הכל מחדש.

אם לא קבעו צום אחרי השואה, אין צורך בצומות שהן ביטוי לשרשרת היסטורית של אותה התרחשות. ובתור התחלה אפשר להסתפק בצום תשעה באב [שאף אותו לדעתי יש לבטל] ובצום כיפור. אבל לבטח יש לבטל בשלב זה את כל היתר.

לא יתכן שלא יינתן ביטוי לתקומתה של מדינת ישראל. לא יתכן שלא יינתן ביטוי לתקומתה ובניינה של ירושלים. לא יתכן שלא יינתן ביטוי לשליטת ישראל בגורלה ובגורל ירושלים.

די כבר עם הלכות מלפני אלפי שנים שאינן עוסקות בסוגיה עקרונית כי אם באירוע היסטורי.
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"