הריקודים בהלוויה
תאריך:  י"ז בחשוון תשפב 2021-10-23
אורך: 01:34
תיעוד שחורך את הרשתות החברתיות ושכמותו כנראה עוד לא ראיתם: במהלך הלוויית חסיד ברסלב שנערכה ביום שישי האחרון פצחו המשתתפים בשירה והתרוממות הנפש; צפו (אנשים)
דוא"ל שלך: דוא"ל של החבר:
הערות:
תגובות
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
ח | לפני 13 ימים91
עת לשחוק ועל לבכות
▾ דווח על תגובה זו  0 
דב | לפני 20 ימים90
מזעזע!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | לפני 21 ימים89
כל האנשים שאו רים פה שזה לא בסדר, אתם חוגגים את לג בעומר

כי זה בדיוק אותו הדבר אתם שמחים בזמן פטירתו של מישהו/יהודי
▾ דווח על תגובה זו  0 
ציף | לפני 18 ימים 
יפה העלת משהו מובא בגמרא למה רוקדים בלג בעומר במקום להצטער על פטירתו. והתשובה כי אנו שמחים על הדברי תורה שרבי שמעון גילה לנו באותו יום שנפטר. אז אם יש לך שאלה בעניין מסוים או מנהג שנראה תמוה בעינייך אדרבה פתח ספר תלמד ואחכ תדבר. לכל שאלה יש תשובה
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודה | לפני 25 ימים88
הוא ביקש שירקדו (כמו ר' שלמה קרליבך)
▾ דווח על תגובה זו  0 
איפה תשובה? | 27/10/202187
ממה נפטר?
▾ דווח על תגובה זו  0 
י | לפני 23 ימים 
מהמחלה
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוחאי | 27/10/202186
בפרשת חיי שרה כתוב שאברהם ספד ובכה בהלווית שרה ולא זימר ושר שירים, ומעשה אבות סימן לבנים
▾ דווח על תגובה זו  0 
סימו לב איך... | 25/10/202185
רק להתבונן רגע...
▾ דווח על תגובה זו  0 
רמי | 25/10/202184
יהודי שנפטר זה כמו ספר תורה שנשרף .וכשספר תורה נשרף לא תוקעים בשופר ולא רוקדים נקודה
▾ דווח על תגובה זו  0 
ברסלבר | 25/10/202183
הייתי בחתונה שלו כולנו ממש בכינו עכשו הזמן לשמוח.......
▾ דווח על תגובה זו  0 
גורמים... | 25/10/202182
ואווו ממש קרעו לי את הלב והנשמה גרמו לי לבכןת ! אין על הברסלבים יודעים לעורר את הרגש באם זה שמחת תורה בריקודים והשירים של עמנו ובאם זה לוויה של נפטר הם פשוט לוקחים שמחה ועושים ממנה שמחה גדולה! ולוקחים עצב ועושים ממנו עצב גדול! אשרייכם! ואני מסורתית ואתם כל פעם מחדש מקרבים אותי לאמונה תבורכו!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 25/10/202181
הלוואי על כל עם ישראל הלוויה שכזו!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 25/10/202180
משוגועים
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 25/10/202179
ה" נתן וה" לקח ניפרדים מהגוף בלבד הנשמה חוזרת בגוף אחר להמשיך את התיקון לא חייב לשיר אבל לקבל את המוות כדבר רגיל ולא לבכות עד אפיסת כוחות וכנל השמחה הכול במידה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מוטי | 25/10/202178
שמות לב יח

"...אֵין קוֹל עֲנוֹת גְּבוּרָה וְאֵין קוֹל עֲנוֹת חֲלוּשָׁה קוֹל עַנּוֹת אָנֹכִי שֹׁמֵעַ"
▾ דווח על תגובה זו  0 
טליה | 25/10/202177
אני זועקת מקירות ליבי...כמה דברי שינאה ולשון הרע בתגובות...כל אחד נהייה לי רב בישראל.מה עם אהבת ישראל? לדון לכף.זכות,לשמור על הפה נקי מלשון הרע?

אבא שבשמיים אנחנו מבינים עכשיו למה המשיח לא מגיע!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
חמודי! | 24/10/202176
הצד הפחות יפה בברסלב!
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202175
גם אני רוצה שכך יעשו בהלוויתי
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202174
לדעתי זה אפילו חילול השם הדת וההלכה בתור חסיד ברסלב אני בכלל לא מסכים עם מה שהם עושים ולא קורה להם חסידי ברסלב. שוטים
▾ דווח על תגובה זו  0 
2 | 24/10/202173
אני מסתכלת על הבחור שבוכה על המיתה..... כשכולם רוקדים....
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202172
טיפשים
▾ דווח על תגובה זו  0 
רננה | 24/10/202171
בתקופת התנך היו מקוננות מקצועיות שידעו לשיר שירי קינה גם בהלוויה פרסית ראיתי שמלווים הנפטר בשירי קינה שקורעים הלב.המוסיקה היא דרך להביע כאב איום.והמיוחד שזו היתה בקדשתו של הנפטר.
▾ דווח על תגובה זו  0 
ישראל | 24/10/2021 
שוטה!

היו מביאים מקוננות וחלילים כדי לעורר הבכי (שאגב - עוזר לנפטר)

לא כדי שישמחו וירקדו!
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202170
זה קשה אבל הייתי מוכן שביום מותי הילדים שלי ישירו ,
▾ דווח על תגובה זו  0 
ישראל | 29/10/2021 
אולי אתה מוכן, אבל ההלכה לא מוכנה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
א | 24/10/202169
הם לא נראים שמחים, אני חושבת שהם קורעים שערי שמים. כל אחד מתאבל בדרכו.
▾ דווח על תגובה זו  0 
א. | 24/10/202168
מקסים בעיניי!!! אני בטוחה שאף אחד מהנוכחים לא שמח על מות חברו. כל דרך להביע רגשות היא לגיטימית.
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202167
זה נראה זעקות כאב ולא שמחה , אף אחד שם לא נראה שמח ומחייך . נכון ,זה נראה זר וחוזר בעם ישראל,אבל רבני ברסלב הידועים צריכים לתת את הדעת על כך ולא כל אחד יגיד משהו ויקטרג על קבוצה שלימה מכם ישראל ,זה לא טוב למקטרגים ולא טוב לאותם אלו שהשתתפו בלוייה. ותמיד צריך לדון לכך זכות . ישי ריבו הלך ושר לאב ולאם שאיבדו את בנם החייל ואף אחד לא דיבר , כי זה היה מרגיש שהוא מנחם אותם במילות השיר , וזו מצווה . ההורים לא שמחו בשיר ,אלא התנחמו . ה' ינחם את כל מי שבצער על אבדן יקיריו אמן .
▾ דווח על תגובה זו  0 
לא מדוייק | 24/10/202166
סתם הכתב חיפש כותרת מרעישה. לא היתה שמחה בהלוויה . הרבה צער היה ועדיין. מילאו בקשת הנפטר. הדברים הרבה יותר עמוקים ממה שצויין בכתבה.חבל.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מוזר | 24/10/202165
אין דבר יותר עצוב מלראות ברסלבר שמח...........
▾ דווח על תגובה זו  0 
חזק!!! הרסת... | 24/10/2021 
חחחחחחחחחחחחחחחחחחח
▾ דווח על תגובה זו  0 
שרה | 24/10/202164
איזה עצוב לקרוא את התגובות. ממש לבכות. תתביישו לכם. ישראל קדושים הם ו-70 פנים לתורה. ויש דברים ניסתרים, לא נבין לא נדע. אבל עין טובה? זה שריר מנוון אצלכם. כניראה בגלל זה אחת התורות של רבי נחמן היא דווקא עין טובה- כי זה ממש מה שחסר בדור הנבוב הזה!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
ישראל | 24/10/2021 
אין לנו עסק בנסתרות!

תפסיקו לעשות עצמכם מלאכים קדושים.

בן אדם צריך להתנהג כמו בן אדם ולא כמו מלאך מקובל.

ת
▾ דווח על תגובה זו  0 
תלאביבית | 24/10/2021 
אמת!
▾ דווח על תגובה זו  0 
מ | 24/10/2021 
אצל יהודים אין דבר כזה לרקוד ולשיר מסביב למת בא לי לבכות בעניין אבל אין 70 פנים לתורה מהיכן לקחת שרוקדים ושרים מסביב למת את זה הגויים עושים ושמך שרה את צריכה להתבביש על התגובה הנבובה שלך.את צריכה להתבייש .
▾ דווח על תגובה זו  0 
נ נח נחמ... | 24/10/202163
כמו כן ידועה ההבטחה של רבינו הקדוש שמי שיבוא על קברו יאמר תיקון הכללי ויתן פרוטה לצדקה בעבורו הוא יוציאו משאול תחתיות ויש בזה סוג של שמחה שאדם שנפטר זוכה לקבל את התיקון שלו בשלימות שהרי ידוע שרבינו הקדוש הייה עוסק בתיקון נשמות עוד בחייו וכל שכן אחרי מותו
▾ דווח על תגובה זו  0 
נ נח נחמ... | 24/10/202162
אני זכיתי להיות בלוויה הקדושה הזאת ומה שרואים בסרטון זה דקה וחצי מתוך הלוויה

ראשית כל הנפטר הייה חסיד ברסלב ההולך בדרך רבי נחמן ורבי ישראל דב אודסר (שהיום ההילולה שלו) ובלוויה הזאת אחרי שבכינו כמו ילדים קטנים על לכתו בטרם עת של חבירינו היקר ליאור ז״ל גם שרנו ורקדנו נ נח נחמ נחמן מאומן כי זה הייה הדרך שלו תמיד לשמוח גם בזמן שהייה חולה ומרותק למיטה הוא לא הוריד את החיוך מהפנים ואני חושב שהריקודים והשירים זאת הצוואה שהוא השאיר לנו ללכת תמיד בדרך ה׳ ובעצות רבינו הקדוש ולעבוד את ה׳ בשמחה גם ברגעים קשים לדעת שה׳ יתברך מנהיג את העולם הכי טוב שיש

הייה לו משפט קבוע שהוא הייה אומר שהיו שואלים לשלומו ״זה היום המאושר בחיי״ כל יום הייה המאושר בחייו

כמובן שכולם היו שבורים בלוויה הזאת איבדנו חבר קרוב שאהב את כולם ונתן לכל אחד הרגשה שהוא החבר הכי טוב שלו ומתוך תעצומות נפש ואמונה בה׳ שרנו ורקדנו על מיטתו ואני בטוח שזה הייה רצונו והוא שמח מזה

אני חושב שכדאי לראות את הנקודה הטובה ולא להתרעם ולקלל סתם יהי רצון שנראה תמיד את הטוב ונשמע רק בשורות טובות בעם ישראל

לעילוי נשמת ליאור צפריר בן אלישבע ז״ל

נ נח נחמ נחמן מאומן
▾ דווח על תגובה זו  0 
מבחינה... | 24/10/202161
דיני אבלות ומנגנים בשירים לא יודע אם מבחינה הילכתית זה מותר
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202160
הגזימו
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202159
למה חריג?!זה מה שהנפטר ביקש!הוא נפטר מיסורים לאחר מלחמה ממושכת עם המחלה וביקש שיקברו אותו בשמחה
▾ דווח על תגובה זו  0 
ישראל | 24/10/2021 
ואם הוא ביקש שהאבלים ישמעו מוזיקה וישמחו למרות שאסור?!

ואם הוא ביקש שיחללו עליו שבת?!

ואם הוא ביקש שיעבדו עבודה זרה!?
▾ דווח על תגובה זו  0 
גיל | 24/10/202158
מתוך 4 שעות של בכי ודבקות הבאתם 2 דקות של צעקות. לא יפה. חוץ מזה בסערת רגשות של ברסלבים הם חייבים לקפוץ ולצעוק . ככה הם
▾ דווח על תגובה זו  0 
העה הרבה... | 26/10/2021 
רחל
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסף | 24/10/202157
אני לא רואה שם שמחה
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202156
לויה זה עצוב למה צריך לישמוח הברסלבים המציאו חוקים שלא שייכים לתורה היפה שלנו
▾ דווח על תגובה זו  0 
גבריאל | 24/10/202155
מי הוא בכלל החסיד הזה שרקדו ושרו בהלוויתו? מה מייחד אותו מחסידים אחרים?
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202154
ואתם בסמאל מתי תלמדו לכבד את מנהגי הצד השני.

אצלכם מביאים זמרים .
▾ דווח על תגובה זו  0 
שרה | 24/10/202153
אנשים לא מבינים זה לא ריקודים זה צעקות מעומק הלב והגוף זז, רגע של התעלות...

העולם החרדי לא יכול להכיל דברים מופשטים יהיה להם מאוד קשה לקבל את תהליך הגאולה שבו החושך והאור ישמשו בעירבויביה, אולי כדאי להבין שזה מעל לבינתכם ולא לשפוט ולגנות...
▾ דווח על תגובה זו  0 
ואני סתם שאלה | 24/10/202152
לא ראיתי או קארתי שעל מותם של גדולים וצדיקים מהם שמחו אלה בכו ועוד איך לדוגמה יעקב אבינו או אהרון הכהן

ועוד רבים וצדיקים כול אחד יסוד עולם מאפוא זה הדבר הזה

זה שייך ליהדות??????
▾ דווח על תגובה זו  0 
מיכאל | 24/10/2021 
לא אבל שנה אחרי להמציא הילולות לכל אחד שנפטר זה מצווה גדולה לעשות ארגזים של כסף והוראות קבע על חשבון איזה צדיק זה תורת משה
▾ דווח על תגובה זו  0 
אהבת עם ישראל | 24/10/202151
וואוו איזה ליווי לנשמת הנפטר 🙏 יהיה זכרו ברוך 🙏
▾ דווח על תגובה זו  0 
פרומער | 24/10/202150
ובהמשך ישיר-

מענדל ראטה בפוסט חדש

השבת, כל השבת שרתי נ נח נחמ נחמן מאומן. הסרטון מהלוויה של ליאור צפריר ז״ל נגע בי עמוק מאוד בלב.

בליל שבת הלכתי לקבל שבת בשדה, עשר דקות מהבית. השמש שקעה, העצים התנועעו, ואני רקדתי שם נח נחמ נחמן מאומן. שרתי לכה דודי במנגינת ננח, את מזמור שיר ליום השבת, את הכל. ראיתי בעיני רוחי את רבי נחמן וכל תלמידים הקדושים, יוצאים מגן עדן, עם אלפי נשמות טהורות ומאירות, מקבלים את פני הנפטר בשירת נ נח נחמן מאומן. יהודי שכל חייו היה עומד ליד הציון של רבו, עם דרבוקה ביד, ושר שעות ארוכות נחמן מאומן, וכך גם ביקש להיפטר מן העולם.

כשצפיתי בסרטונים, ראיתי את הילדים הצעירים של ליאור בוכים וגועים ליד המיטה לקול שירת הננח של כל החברים של אבא שלהם, וידעתי שאבא שלהם הוריש להם את המורשת הנצחית ביותר שאפשר לו לאדם להוריש לילדיו. הוא נתן להם את הגלולה הנכונה והמדוייקת איך לשרוד אחרי פטירת היקר להם מכל. תרקדו ננח ותזכרו שהעולם הוא עולם חולף, מה שחשוב זה לרקוד ולשמוח.

אתם יודעים מה שחשבתי בשבת? שכשמשיח יבוא, הוא יצטרך הרי לעשות תהליך ארוך עם כל העולם, בשביל לרפא את כל השברים והשריטות שקיבלנו במהלך אלפי שנות הגלות. אתם יודעים איך הוא יעשה את זה? לדעתי הוא יאסוף את כל האדמורי״ם ורבני הקהילות, ויגיד להם: תשמעו, אני יודע שזה יישמע לכם מוגזם והזוי, אבל זהו דבר ד׳, אם אתם רוצים להיגאל באמת, אתם חייבים לציית לדבר הזה. חודש אחד. חודש אחד כולכם צריכים להיות ננ״ח. תגידו לכל החסידים והתלמידים שלהם. לחודש אחד, כולכם שמים כיפה ננ״ח, ציצית מעל הבגדים, מוזיקה על רכב צבעוני, ורוקדים על גג הרכב נ נח נחמ נחמן מאומן.. אינני רואה דרך אחרת איך שתשתחררו באמת מכל הדמיונות שלכם, מכל החשבונות של ה׳מה יגידו׳ וכל קליפות האגו המדומיין שלכם. יש דרך אחת. אני רוצה לראות את כל העם יוצא לרחוב ורוקד על הרכבים נ נח נחמן מאומן.

אתם יודעים איזה ריפוי ושחרור עצום זה יהיה? תנסו לדמיין את זה. כל חסידי גור, בעלזא, סאטמער, וויז׳ניץ, כל ישיבת פוניבז׳, מיר, פורת יוסף, מרכז הרב.. כולם רוקדים כמו משוגעים ברחבי כל הארץ עם בגדים צבעוניים, נ נח נחמן מאומן..😍😍

חודש אחד כזה, והעם משתחרר אל הגאולה שלו, גאולה מכל הדמיונות והקליפות של האגו. שמחה אמיתית פשוטה וטהורה.

פתחתי מקודם שוב את הסרטונים של הלוויה של ליאור ז״ל, ואני מוצא את עצמי בוכה ללא הרף. בסרטון שאני מצרף פה רואים את חמיו של ליאור ז״ל, אדם חילוני, שעלה להספיד ולא הצליח לדבר ופתאום התחיל לשיר נ נח וכולם אחריו, רוקדים נ נח. אין לי דרך להסביר איך אני מבין מה שקורה שם. זה נראה לאנשים משוגע, אבל אני יודע שזה כל כך עמוק, כל כך עמוק. אין כמו עם ישראל בעולם.

נ נח נחמ נחמן מאומן 💔💔💔💔
▾ דווח על תגובה זו  0 
גילי | 24/10/2021 
אני מסכימה רק עם משפט אחד לפני האחרון:"אין כמו עם ישראל בעולם"

כל השאר.....
▾ דווח על תגובה זו  0 
וואו | 24/10/202149
חחחח אני חייב את הספק שלהם.... כנראה חומר טוב....
▾ דווח על תגובה זו  0 
טליה | 24/10/202148
לכל המלעיגים, מדברי לשון הרע, ה' ירחם עליכם. ככה לדבר בגנות הנפטר שצוואתו האחרונה היתה שישמחו בלוויה שלו.איזה זכויות יש לו בשמיים.אשרי יולדתו
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202147
יכול להיות שעל ידי ריקודים ושירה זה עושה טוב לעילוי הנשמה.
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202146
אם ביקש הגיוני מצד שני מה עם משפחה קרובה ? גם הם רקדו? שופרות סבבה שירים ריקודים נראה לי לא הגיוני.יש ביבנאל עשרות כאלה מוזמנים לקחת ולא להחזיר אותם
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202145
יש לי צמרמורת בכל הגוף!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202144
למה לדון הכל לכף חובה, זאת היתה הבקשה של הנפטר והם קיימו את את מה שביקש
▾ דווח על תגובה זו  0 
דור | 24/10/202143
זה מנהג שרווח בעוד מקומות

המלווים , שולחים את המנוח ,ללא עצב.
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202142
חבל שלא הוזכר שזו היתה בקשתו של המנוח. לפני שנפטר הוא ביקש שללווויתו לא יהיו עצובים אלא ירקדו וישירו שירים
▾ דווח על תגובה זו  0 
שי | 24/10/202141
איזה כיף ליראות דבר כזה אמאלה זה ברסלב אמיתי כפרה עליך רבי נחמן מברסלב אבא רחמן ויקר מה היינו עושים בלעדיך
▾ דווח על תגובה זו  0 
צורי צוריאל  | 24/10/202140
חילוניים כופרים וחמורים

בכניסת שבת אין עצבות..

עצבות היא אסורה בשבת

גם המתים נחים בשבת
▾ דווח על תגובה זו  0 
אששש | 24/10/202139
יפה מאוד לא צריך להתבכיין אם בנאדם עולה לגן עדן תשירו ותרקדו הוא הולך לפגוש את אבא שלו

או שאתם כרגיל לא מאמינים במה שאתם אומרים .
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202138
אם זו אכן האש של ברסלב (כלל לא בטוח) אז זו אש זרה
▾ דווח על תגובה זו  0 
טוב להודות... | 24/10/202137
מברסלב למדתי כמה צריך להסתכל על הכל בעין טובה ולהגיד תודה על הכל. עד שכל כך הרבה דברים בחיים הסתדרו וראיתי עין בעין איך באמת הכל טוב.

מתוך כל מה שלמדתי מהם, מדרך ההתבודדות ודרך ההודיה, לא רק שאין לי שום זכות לצאת בביקורת עליהם. אלה רק ללמוד... כשבן אדם עושה עבודה להסתכל על הכל בעין טובה ולהודות, ה' מראה לו איך הכל באמת טוב ולטובה. והוא פשוט רגוע ומאמין. לא יכול ולא מסוגל יותר להסתכל על דברים שה' עושה בעצב או בחוסר קבלה וזו גישה כל כך בריאה ונכונה שלכל יהודי כדאי להגיע אליה. היא ממלאת את החיים ברוגע בטחון ושמחה. הלוואי שנזכה כולנו להיות שם.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יהודיה שפויה | 24/10/202136
פולחן מתים. גם בישראל וגם באומן. יש להיות אמיצים ולהגיד: זו לא יהדות ויש להחרים את הכת הזאת.
▾ דווח על תגובה זו  0 
גועל נפשששש | 24/10/202135
גועל נפשששש
▾ דווח על תגובה זו  0 
יואב | 24/10/202134
למס 9 ולשאר. אף אחד לא יודע אם היה צדיק וכו' חוץ מבוחן כליות ולב. וגם אם כן. לא ראינו שמחה במותם של צדיקים גמורים שהקב"ה העיד עליהם כמו למשל משה רבינו ועימו אליהו הנביא תנאים אמוראים וכו' כ"א בדורו ע"פ מקומו ... הפכו את לווית המת למושב לצים של בורים גמורים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
רבינו | 24/10/2021 
גם אם לא היה בכל זאת תעיין בחיי מוהרן סימן תמו ' הכל ברור שם
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202133
▾ דווח על תגובה זו  0 
אברהם | 24/10/202132
מישהו מאמין שיש קשר כל שהוא בין הכת הזו ליהדות ???
▾ דווח על תגובה זו  0 
רחל | 24/10/2021 
מסכימה עם כל מילה
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202131
שכחתם לציין בכתבה פרט חשוב ביותר, שהיה נותן את ההסבר לזה ולא נותן לאנשים לדבר יותר מדי: יש הקלטה מסודרת של הנפטר שבה הוא מצווה לעשות לו לויה כזאת!!! ( אולי כדאי שתחפשו ותוסיפו אותה לכתבה או לפחות תצינו את זה בכתבה, זה יתן פרספקטיבה אחרת) , וחוץ מזה שאין שום בעיה הלכתית לעשות לויה כזאת
▾ דווח על תגובה זו  0 
נ נח נחמ... | 24/10/202130
חבל על הקנאה שלכם .... תתפללו שככה יהיה גם אצלכם. אין על האש של רבנו. ככה עובדים את השם יתברך. כדאי שתפנימו כבר
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202129
הם בעיקר צועקים וכנראה מכאב למה להטעות עם הכותרת ?!
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202128
רצונו של אדם כבודו. למה צריך לדבר לא יפה??? מה זה עניינכם???
▾ דווח על תגובה זו  0 
פראי אדם | 24/10/202127
מזעזע
▾ דווח על תגובה זו  0 
דורון | 24/10/202126
רגע של התעלות??? רגע של טימטום והתבהמות.

אופייני לחסידות הזו
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202125
כופרים חסידי כופר, ניתוק מוחלט מן היהדות...

הברסלבים הם ההולכים באחד הזרמים שמזמן עוד מיוחסצלו הפסוק "כה אמר ה' מה מצאו אבותיכם בי עול כי רחקו מעלי וילכו אחרי ההבל ויהבלו"

התרחקו מהם, לא להשלים עימם מניין, ולא לסמוך עליהם לדברי מצווה...מערכת האמונות שלהם מקולקלת מיסוד
▾ דווח על תגובה זו  0 
רעות | 24/10/202124
אם לא הייתי מכירה את הנפטר כנראה שהייתי חושבת כמוכם. מי שלא מכיר אותו לא יבין שזו הדרך הכי ראויה לו להיפטר מן העולם
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202123
בלויה רק מורידיםדמעה ,וחושבים על אחרית האדם,ועושים תשובה ,אסור לששנות ממנהגי ישראל
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202122
חבורת פורעים שצריך לאסור מאחורי סורג ובריח
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202121
ברסלב מה אתם מצפים
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202120
כשאדם ניפטר זה לאו דווקא דבר רע. זה עצוב למי שנישאר וצריך להיפרד ממנו. אבל לא לנפטר
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202119
קראתי את התגובות.. לא נשאר מה להגיד אלא רק להתפלא מהכמות לשנאת חינם!!! כמה עצוב! כמה שנאה וקינאה!!! תגובות הזויות ומכעיסות.... פתאום כולם הפכו להיות השופטים של הקב"ה!!! בבקשה, ינמיכו קצת את האגו וגאווה שלכם, תסתכלו מהצד כמה שנאה יוצא מהתגובות, ואז תסגרו את העניים ותחשבו האם זה כל כך רעה להקשיב לבקשת הנפטר? הרי לא ביקש שום דבר שפגע במישהו אחר. . הם הסבירו שמדובר על איש שנהג לשמח ולקרב אחרים ליהדות דרך השירה וריקוד ושבזמן האחרון נפטר ממחלה קשה (שבטי סבל הרבה פיזית ונפשי), אז מה הפלא נשמתו היתה צריכה לקבל עוד שמחה בפעם האחרונה??? קצת כבוד ופחות שיפוט, כי תאמינו לי, תגובתכם לא מייצגת את היהדות!!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202118
בתור חוזר בתשובה(לא ליטאי ולא חסיד)זה ממש מזעזע לראות את תגובות ה"ליטאים" כאן.

בכללי כל השנאות בציבור החרדי נובעות מנבערות לשמה.ואני תוהה ביני לבין עצמי איך יכול להיות שבני תורה עם המוסר והערכים של התורה מתנהגים כמו אחרוני האנטישמים.אבל שאני חושב על זה שנית,גם דואג האדומי,גחזי ואחיתופל היו "חרדים מלידה" ולא סתם אלא "תלמידי חכומים".ואיפה הם היום?
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202117
לכל המגיבים. בתור אחת שמכירה, מדובר באדם מדהים, שירת כלוחם בדובדבן, אבא למופת ובעל הכי אוהב ואהוב שיש. הלוואי שתהיו פירור מהבעל שהוא היה והאבא שהוא היה. זה אדם שכל מי שפגש בו נשאר עם אור גדול. לא סתם הוא זכה ללוויה כזו מיוחדת. ויש סרט שעשו עליו במקרה לפני כמה שנים, לפני המחלה. תתרשמו לבד
▾ דווח על תגובה זו  0 
א | 24/10/202116
כי אם זה מה שהוא ביקש בצוואה!

אז זה מותר או אסור?

לא לפי מה שנראה לנו מתאים או לא אלא לפי ההלכה! מה ההלכה בעניין אם האדם מבקש? אני שמעתי על אדם שביקש מילדיו שבזמן השבעה לא יבכו עליו אלא ידברו ויצחקו וזה יעשה לו יותר נחת לראות אותם מאוחדים ושמחים, רק כשמגיעים אנשים לנחם תעשו פנים עצובות. והוא לא היה ברסלב הוא פשוט מאוד אהב את הילדים שלו והם אותו ולא רצה שיקחו את המוות קשה מידי. אז זה מותר או אסור?
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 24/10/202115
מי שלא היה בהלוויה לא יכול להבין מהכתבה המשחירה הזו כלום.

היה מכובד ורוחני ברמות הכי גבוהות שיש.

בדיוק כמו הנפטר הצדיק.

מי שלא טוב לו יום טוב לו. שבוע טוב
▾ דווח על תגובה זו  0 
הלכה | 24/10/202114
ברוך דיין האמת.

אך דבר שנוגד את ההלכה אסור שייעשה.

וכבר לעג על התנהגות מעין זו הפרופסור פישל שניאורסון ע"ה בספרו "חיים גראביצר" כידוע לי"ח...
▾ דווח על תגובה זו  0 
.. | 24/10/202113
יש אישור של רב על כזה דבר?

טרם פטרתו כך ביקש כי חשב שה טוב. אך אולי עכשיו יודע האמת ומתאבל וסובל?

לא עניין פשוט ללא שאלת רב.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יענקלה | 24/10/202112
בזמן חז"ל היו מנגנים בחלילים בלוויה, אבל זה היה כמובן בשביל לעורר בכי ואבל.
▾ דווח על תגובה זו  0 
מ | 24/10/202111
אחת הלויות העצובות שראיתי.
▾ דווח על תגובה זו  0 
א חסידישער יוד | 24/10/202110
מה שאירה בלוויית הרה"ק רבי משה לייב מסאסוב:

בשעת הלויה אירע דבר פלא, כי באותו יום נסעו קבוצות מנגנים עם הכלי זמר שלהם לחתונה בבראדי, לפתא החלו הסוסים להשתולל ולרוץ עם העגלים והמנגנים, יעלו הרים ירדו בקעות שלא היה באפשרי לעכבם ממרוצתם, עד שבאו לסאסוב סמוך לבית העלמין, שם עמדו הסוסים ממרוצתם. כשראו המנגנים עם רב מישראל, שאלו על המקום ומי הוא הנפטר, לפתע נזכרו כי רבינו השיא פעם חתן וכלה עניים, והוא עצמו טיפל בצרכי החתונה והכלה, ודאג לכלי זמר, ובשעת הנשואין היתה דעתו הק' בדיחא עליו נענה ואמר: "מי יתן שבשעה שתגיע יום פקודתו, שיוליכו אותו בניגון של שמחת חתן וכלה לבית מועד כל חי". מיד הושיבו תלמידיו בית דין, והורו לנגנים שינגנו את אותו הניגון שבו הוליך רבינו בשעתו את החתן והכלה לחופתם, וכך נגנז רבינו במקום מנוחתו, ותהי לפלא.

(עשר צחצחות אות כב)
▾ דווח על תגובה זו  0 
איינער | 24/10/2021 
אפשר להשוות אתו לר' משה לייב מסאסוב זיע"א???

האם גם כאן בי"ד התיר???
▾ דווח על תגובה זו  0 
קובי | 24/10/2021 
אתה אידיוט, שאם טיל יפגע לך ישירות בראש, לא יקרה לך שום נזק. אתה משווה את רבי משה לייב מסאסוב זצוק"ל להבדיל מיליוני הבדלות, לחבורת המסוממים הללו?
▾ דווח על תגובה זו  0 
מדהים!! | 24/10/2021 
וואו. איזה כתיבה יפייפיה. קונה את הספר הזה!!
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 23/10/20219
אמאל’ה אנשים מי אתם בכלל שאתם מעזים לדבר ככה מגעיל על הבקשה של הנפטר

הללואי והייתם זוכים להגיע לקרסוליים של האיש הצדיק הזה

תתבישו
▾ דווח על תגובה זו  0 
קובי | 24/10/2021 
שתזכי להיות איתו ועם עדר חמוריו, בעולם הבא.
▾ דווח על תגובה זו  0 
יוסי | 23/10/20218
מעשה בליטאי שנכנס לשטיבל חסידי, והוא רואה שעושים סעודה מפוארת, שואל הליטאי את החסידים: לכבוד מה הסעודה? אמרו לו: זה היא"צ של האדמו"ר. אמר להם: גם אני לא אהבתי את האדמו"ר, אבל עד כדי כך לעשות סעודה לכבוד זה שהוא מת...

והנמשל מובן
▾ דווח על תגובה זו  0 
ע | 24/10/2021 
בעל תשובה הלך להתפלל שחרית. בתפילה התרגש מכל מילה, אמר בכל הכוונות, קפץ , שמח, כל המתפללים הסתכלו עליו בפלא - לא יודעים מה לומר...הסתכל עליהם בעל התשובה ואמר: "מסכנים!!! תינוקות שנישבו!!!"............
▾ דווח על תגובה זו  0 
א | 23/10/20217
"עת לבכות ועת לשחוק עת ספוד ועת רקוד" (קהלת ג, ד)
▾ דווח על תגובה זו  0 
ברסלב | 24/10/2021 
מעולה חיכיתי לזה. המנוח היה עושה כל יום "עת לבכות" = בהתבודדות שלו. אז בהגיע יומו האחרון התקיים בו ותשחק ליום אחרון = עת לשחוק
▾ דווח על תגובה זו  0 
א | 24/10/2021 
ל'ברסלב': גם אם כדבריך - מי שצוחק זה הנפטר בלבד, וכל השאר בוכים על היפרדו מאיתם.
▾ דווח על תגובה זו  0 
א | 23/10/20216
וואו איזה שעת רצון גדולה

מי הנפטר?
▾ דווח על תגובה זו  0 
מנחם | 24/10/2021 
ליאור שי צפריר

חסיד מואר ומאיר.
▾ דווח על תגובה זו  0 
שכנים  | 24/10/2021 
שידוע לנו והיה מאוד פעיל שמח חתנים וכלות והיה מפיץ את תורתו של נחמן מאומן

אבא 10 ילדים הוא ואשתו גרו לידנו תקופה קצרה בת''א.

זאת בקשתו ואין עם זה בעיה. שירקדו וישירו את הכאב לא רואים.

ולכל ה''שופטים'' אף אחד לא במקום שלהם.

תפסיקו לשפוט כי 70 פני לתורה
▾ דווח על תגובה זו  0 
רבינו | 23/10/20215
אני מרגיש את הצורך לעמוד כאן ולתת הסבר למה שקרה שם.

יהודי צדיק זה הוא אדם שהקדיש את כל חייו למען עבודת השם על פי תורת ברסלב בדרך סבא ישראל זצ"ל שאגב היום חל היארצייט שלו. היה מקפיד להסתובב עם רכב מקושט במדבקות עם מסרים חיוביים של שמחה ועבודת השם ומשמיע שירים משמחים ומקרבי לבבות.

אבל אני גם רוצה לעמוד על הבקשה הלכאורה מוזרה מאוד אותה ביקש. ומעשה שהיה כך היה: רבי נחמן מברסלב זצ"ל השתתף פעם בלווית אחד מתלמידיו ובעוד שכולם הלכו אחר המיטה בוכיים רבי נחמן הלך מחוייך מאוזן לאוזן בראות רבי נתן תלמידו את החיוך על פניו שאלו אמור לי רבינו הקדוש ולשמחה זו מה היא עושה אמר לו רבינו כולם כאן בוכים סביב הנפטר אבל הוא הנפטר עצמו מחייך ואכן כשהציץ רבי נתן במיטת הנפטר ראהו מחייך. או אז אמר לו רבינו הקדוש מאחר שאדם זה עבד את השם יתברך בשמחה ומסירות נפש כל ימיו והיה איש כשר באמת הוא בודאי בדרך לעולם שכולו טוב אבל את זה מי שכאן עוד לא מבין ולכן הם בוכים. ע"כ המעשה.

ונראה לי שעל פי זה הבקשה הלכאורה מוזרה של נפטר צדיק זה שהיה איש כשר ובעל ייסורים אז לנו קשה להבין את זה אבל אם הוא מחייך למה שמי שילווה אותו יבכה?......
▾ דווח על תגובה זו  0 
רבינו | 24/10/2021 
אז כמובן שערכתי לשון נקיה של הסיפור שיהיה במתק שפתיים אבל עיקר דבריו נמצא בספר חיי מוהר"ן סימן תמו' עיין שם עוד נימוקים להבנה זו.

אגב יש התבטאות יותר כנה של רבינו בספר הנ"ל בסימן קפו' שם אמר אפילו כשניפקד אצלי נפש חס ושלום(נפטר לו קרוביו היינו ילדיו) גם כן הוא מקבל בשמחה גדולה עד שגל ענייני אבלות ומנהגים שצריכים לנהוג כגון בכיה וכיוצא בזה הוא צריך להכריח עצמו לזה כי יש לו שמחה גדולה אז. והכל שווה אצלו כאילו לא היה כלל בעולם. עיי"ש. רק. להבין כמה הוא היה דבוק בהשם שאפילו עניינים כאלו לא נגעו לו כי חי וחשב רק מה התכלית מזה העולם. החיים למות והמתים להחיות וכ'ו אז מה התכלית. אני מבקש ממי שלא אוחז בעומק דברי רבינו שלא יגיב בבורות. אפשר לא להבין אבל להתחיל לחקור ולהתחכם תניחו למה שאתם לא מרגישים ומבינים.
▾ דווח על תגובה זו  0 
זאת האמת! | 24/10/2021 
דרך ישראל סבא: סמים מכל סוג. לא כפי שמקובל בכלל חסידות ברסלב - סם אחד בלבד.
▾ דווח על תגובה זו  0 
צדיקים. | 24/10/2021 
מקסים ואמיתי. ברור שהכל ממקום טוב של אמונה. נשמע שהוא היה אחד כזה שיעדיף שההלוויה שלו תהיה בשמחה ולא בעצב. תודה על התגובה החיובית שלך.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלי עזר | 24/10/2021 
זה מסביר סטיה ממנהגי ישראל??
▾ דווח על תגובה זו  0 
יעקב | 24/10/2021 
חזקקקקק
▾ דווח על תגובה זו  0 
רבינו | 24/10/2021 
אני כתבתי את התגובה הזו.

אגב חשוב להדגיש למען האמת אין שום הנהגה כזו בחסידות ברסלב ובדרכה. אבל בהחלט מצווה לקיים דברי המת גם אם זה לא נוח כלכך כל עוד זה לא סותר לפסק ההלכה מצווה לקיים דבריו ועל פי הבנתו זה מה שנכון לעשות עבורו. מי שנוכח בלוויה ראה כמה בכי דמעות וצער היה שם בכל זאת אב לשניים עשר ילדים בלי עין הרע. אז בבקשה מכל המגיבים. כאן אני מבין את הבטן המלאה שלכם עלינו אנחנו גם ככה מוזרים לכם אבל בכל זאת זה הוא ביקש לא אנחנו על דעתינו.
▾ דווח על תגובה זו  0 
צמוד למקורות | 24/10/2021 
למספר 9 אשמח לדעת מקור למעשיה זו
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 23/10/20214
החוויה הייתה כול כך רוחנית עמוקה מיוחדת

הצלחתם לשטח אותה כול כך.

ליאור היה איש צדיק יקר אבא ל10 ילדים יראי שמים עובדי השם

נלחם במחלה כ10 חודשים מלאי גילוי אמונה עוצמתי ממנו ומשפחתו .

ההלויה היתה מלאת דמעות עוצמה של אמונה

תהלוכה בן עולמות

הכול חוץ מרחבת ריקודים תהי זכותו מגן וצינה עלינו
▾ דווח על תגובה זו  0 
 | 23/10/20213
בברסלב בוערת אש.
▾ דווח על תגובה זו  0 
אלי עזר | 24/10/2021 
אש זרה רח"ל
▾ דווח על תגובה זו  0 
יונדב | 23/10/20212
הלויה הייתה ביום חמישי.

זה קצת שטחי להביא רק סרטונים מהריקודים, כאילו מינימום זה כיכר פושקינה באומן בערב ראש השנה.

היו גם הרבה שירים שקטים (או רגש, או נשמה, איך שלא תרצו לקרוא לזה), היו גם צעקות, היו הספדים קורעי לב, היה קדיש של הילדים שהרבה דמעות נשפכו שם.

יותר נכון להראות גם את הצד הזה
▾ דווח על תגובה זו  0 
אנונימי | 23/10/20211
זה בא ממקום שרבנו כותב שאחרי המיתה זה עצם ביאתנו לעולם וזה התכלית וצריך לשמוח שהוא הגיע לתכלית לאמת לתיקון האמייתי..
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"