כך סידרה אותי מעבדת היבואן

מחיר הסחיטה: מעבדת היבואן דרשה ממני 450 ש"ח על תיקון המגהץ, מצאתי טכנאי שרצה רק 120 ש"ח, אבל היבואן דרש פיצוי על שלא תיקנתי אצלו. הסכמתי בהכנעה יתרה לשלם, אבל אני לא מעוניין בתיקון הכללי שלכם, המנהל החכם, הציע פשרה של ילד בכיתה אלף: "אם תשלם, בגמר התיקון נקזז לך מסך התשלום" (כלכלה, שיווק)

אבי בנטוב | כיכר השבת |

את הגיהוץ אני עושה בעצמי, כששעת הגיהוץ בשבילי, היא סוג של תרפיה, הרגעה, אני שם לי אוזניות עם שירים שאני אוהב, כולי מרוכז, כאחד השקוע בסוגיא מסובכת.

כשנגמרת ערמת החולצות המעומלנות, אני מתעורר משרעפי, ואומר לעצמי ככה זה כשנהנים הזמן עובר מהר. את אומנות הגיהוץ מחליפה מפעם לפעם גב´ ישישה אחת ממכבסה ותיקה ברמת גן.

לפני חצי שנה רכשתי מגהץ מדוגם, עמוס בשכלולים, מיכל מים ענק, קיטור עם לחץ חזק, לחוט יש תעלה מסתורית משלו, ציפוי טפלון, תוכנות גיהוץ כמו לוח בקרה של חללית, הנדסת אנוש מושלמת, חוץ מקפה הפוך, המגהץ עושה הכל. הוא משרת אותי נאמנה, במחיר ששילמתי חסר לו שלא.

לפני חודש, במוצ"ש, סידרתי את ערכת הגיהוץ, פתחתי את קרש הגיהוץ שגם הוא משוכלל, סחבתי אותו מניו יורק, מצאתי אותו, באיזו שהיא חנות מתמחה בפנסילבניה, במקרה עברתי באזור. הוא מאסיבי, יציב, יש לו רגלים מנירוסטה.

אלא שלאחרונה זיהיתי בו את אותות הגיל, חלודה קלה, משטח הגיהוץ רחב כמסלול המראה, עטוף בכיסוי נגד חשמל סטטי. באמצע מלאכת הגיהוץ קיבלתי טלפון, עניתי, ובמקום להניח את המגהץ בתושבתו, פספסתי והוא נפל, נשברו חיבורי הפלסטיק.

אצתי רצתי למעבדת היבואן בראשל"צ. אמרו לי נחזור אליך עם הצעת מחיר. חזרו אלי אחרי יומיים, בדיקות דם מקבלים היום אחרי שעה, אבל לבדוק מגהץ שבור, שגם שען חירש יכול לראות, לקח להם יומיים.

המחיר להחלפת הפלסטיק, כולל עבודה, כולל תיקון, כולל מע"מ, 450 ש"ח. אמרתי לפקידה המנומסת שזה יקר מאד, הזדרזה ונתנה הנחה של עשרה אחוז, אמרתי שוב יקר, נתנה עוד חמישה אחוז. חשבתי רגע, אמרתי בהחלטיות מעושה לא לתקן, מצאתי טכנאי שרות חלופי, ב-120 ש"ח. כשבאתי לקחת את המגהץ, אמרו לי לשלם 95 ש"ח, על זה שאמרנו לך שהוא שבור... "בשביל זה הבאת אותו למעבדה. נכון אדוני?!, אנחנו לא עובדים בחינם, הטכנאי עבד על זה, השקיע מזמנו מרצו, כאילו משכורתו בנויה מטיפים, משל היה מלצר".

האמת, אופיי הים תיכוני התחמם אצלי יותר מהטמפרטורה המקסימאלית של המגהץ. ביקשתי את מנהל המעבדה. ניסיתי להסביר בעדינות למנהל חסר ההבנה ותודעת השרות, שגם אני עובד בשיווק, פוגש כל יום לקוחות, נותן הצעות מחיר, ולא מכל פגישה יוצאת עסקה, אבל לא יתכן שאני יאמר ללקוח, תשמע, אם אתה לא סוגר איתי עסקה תשלם לי על השעה שישבנו. הרגשתי נסחט, בן ערובה.

מנהל המעבדה, חסר ההבנה, שכנראה גם מוחו עבר גיהוץ קל טרם הגיח לעולם, ענה לי בטון של רס"ר משמעת בצבא, אם לא תשלם את הסכום, לא תקבל את המגהץ השבור.

הסכמתי בהכנעה יתרה לשלם, אבל אני לא מעוניין בתיקון הכללי שלכם, המנהל החכם, הציע פשרה של ילד בכיתה אלף: "אם תשלם, בגמר התיקון נקזז לך מסך התשלום". נו, ברור, אם אשלם את כל התיקון עכשיו, סביר להניח, שבגמר החשבון לא אצטרך לשלם כלום בסוף.

אותי הם הפסידו כלקוח. מפאת כבודם ומחשש אבק לשון הרע, אני מעדיף שלא לנקוב בשם החברה. אבל מה שבטוח יש להם הרבה מה ללמוד.

הכותב הוא סמנכ"ל שיווק ברשת ´קו עיתונות´, הטור מתפרסם במגזין ´ביזנס´ של הרשת. לתגובות: avib@kav-itonut.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר