אבי בנטוב מציע: גלגלו אחריות

דבר ראשון להקשיב ללקוח, לתת לו להוציא קיטור. אחרי שהקשבנו לומר לו, בהחלטיות: "אתה צודק, אבל". להוסיף, או "נראה לי שיש לי פיתרון עבורך אני בודק עם ההנהלה". בזמן גילגול האחריות מרוויחים זמן שקט, הלקוח מתקרר, אבל אסור לסמוך על זה שהוא יתקרר וישכח, חייבים לחזור אליו כמה שיותר מהר (שיווק)

אבי בנטוב | כיכר השבת |

בחצר ביתי גדל עץ אקליפטוס עתיק, על אחד מענפי העץ הגבוהים הקימה משפחת ציפורי דרור את קינה, והינו מקביל לחלון חדרי, כך שיצא לי לעקוב אחר התפתחות הגוזלים.

אחד מהם החליט שבגר דיו, והחליט לצאת למעוף הראשון, התקרב בזהירות לקצה הקן, הופ!!! זינק והמריא אל על לשניות ספורות. הסתבכו לו הכנפיים נגד זרמי האוויר, והוא נחת על הקרקע בנחיתה קשה.

בעודו מפרפר, עברה מעליו פרה שמנה ומדושנת, במחווה של הדקה האחרונה, החליטה לכסות אותו בגלליה. הגוזל צווח וצייץ במלוא גרונו, עבר במקום חתול ג´ינג´י מהיר ועצבני, חפר החתול, הוציא את הגוזל וטרף אותו להנאתו. קיים בהידור את וביערת הרע מקרבך.

מוסר השכל שאני למדתי מהסיפור הזה, לא כל מי שמצפצף עליך - רוצה להעלים אותך, ולא כל מי שמנסה להציל אותך - הוא אחד שאוהב אותך.

לפעמים, אם נכנסת לברוך, אל תעשה הרבה רעש, תנסה להתמודד בחכמה, להפעיל תושיה יצירתית, בלי הרבה ציוצים מיותרים.

הכלל אומר "כשאתה צועק שומעים אותך, וכשאתה מדבר מקשיבים לך". אדם הצועק מכל דבר, מעיד על עצמו כאלף עדים, שאינו בר דעת, הרי דברי חכמים בנחת נשמעים, בוודאי זכורות לכם קריאות הרוכלים בשוק, שלוש בעשר, רק היום, בעל הבית השתגע... שם צועקים בקול, כי כך מוכרים שם, זו היא שיטת המכירה המקובלת, קולנית משהו.

במהלך העבודה השוטפת שלנו כאנשי מכירות, לפעמים הדברים משתבשים. ההזמנה שהלקוח הזמין הגיע שגויה, לא בזמן. התגובות בדרך כלל הן עצבניות, ולא בחינם אמרו שכל הכועס כאילו עובד עבודה זרה, הצועק כרגע לא עובד בעסק שלו, באני שלו, אלא בעבודת הכעס.

בסדנאות קאוצ´ינג מלמדים אותך לנשום שלוש נשימות בזמן כעס, כי זורם חמצן למוח, והגוף נרגע. אני לא אומר שצריך להיכנס לאווירת שאנטי, אבל ברור ובמידה וישנה איזו שהיא בעיה/דיזזסטר עם הלקוח, צריך לפעול בהגיון מול המערכת שבה אתה עובד.

עליך איש המכירות הצורך להציג את הבעיה בפני הממונים עליו, בצורה הכי אובייקטיבית שאפשר, כי ציוצים מיותרים עלולים להישמע כאקורד צורם, כך יצא שתצא קרח מכאן ומכאן.

אז מה עושים? דבר ראשון להקשיב ללקוח, לתת לו להוציא קיטור. אחרי שהקשבנו לומר לו, בהחלטיות "אתה צודק, אבל".

להוסיף, "נראה לי שיש לי פיתרון עבורך אני בודק עם ההנהלה". מוכר בחנות יאמר "אני אשאל את הבוסים שלי".

בזמן גילגול האחריות מרוויחים זמן שקט, הלקוח מתקרר, אבל אסור לסמוך על זה שהוא יתקרר וישכח, תנאי בסיסי וחיוני, לחזור אליו כמה שיותר מהר.

תנסו להתנתק מחברה סלולרית ולנייד את המספר שלכם לחברה סלולרית אחרת, אני תמיד מרגיש שם חסר אונים.

אם כבר בחברות סלולריות עסקינן, יש לי טיפ בשבילכם, הם תמיד יתנו לכם את הצעת המחיר לחבילה הכי "משתלמת" על דף חלק ללא לוגו החברה, תנסו לקבל על דף עם לוגו ותאריך. זה עבד פעם אחת לטובתי כשהיה את הלוגו, ופעם אחת לטובתם כשלא היה את לוגו החברה.

ולסיום פתגם חסידי אקטואלי: גם כשצועקים ´עד מתי´ – הרי זה מפני הציווי וכו´, אילו היו מתכוונים ומבקשים וצועקים באמת, בוודאי שמשיח כבר היה בא ! (הרבי מליובאוויטש).

הכותב הוא סמנכ"ל שיווק ברשת ´קו עיתונות´, הטור מתפרסם במגזין ´ביזנס´ של הרשת. לתגובות: avib@kav-itonut.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר