אפל שוב מאכזבת את התעשייה: באייפון 5S ובאייפון 5C אין שום חידוש מרעיש

השקת מכשירי האייפון 5S והאייפון 5C: למה 'אפל' החליטה סוף סוף להשיק מכשיר מוזל, ועוד להפוך אותו לצבעוני? ולמה חובבי הטכנולוגיה מאוכזבים כל כך? שושי מילר מנסה להסביר ולעשות סדר (דיגיטל, סלולר)

שושי מילר | כיכר השבת |
מכשיר האייפון 5C החדש (צילום: יח"צ, אפל)

השקת המכשירים החדשים של אפל הצליחה לרגש במעט את העוסקים בשוק הטכנולוגיה, מי שקצת יותר התרגשו אלו משתמשי 'אפל' המכורים, שירכשו בהמוניהם את המכשירים החדשים. למרות זאת, חשוב לזכור: אפל לא חידשה כמעט שום דבר.

מצד שני, אחרי מעל חמישה מכשירים שהשיקה במסגרת דורות האייפון לסוגיו, הפעם העזה 'אפל' להציג מכשיר מוזל חדש ולא הוזלה של המכשיר הקודם, ואף בחרה להוסיף צבע למכשירים, בדומה למה שעשתה נוקיה בסדרת הלומיה.

באם נבקש להתייחס למכשיר המוזל, הרי שבקרב אנשי הטכנולוגיה ישנם שני הסברים מעניינים להחלטת 'אפל' לבחור בצעד שכזה, צעד שכאמור לא נעשה על ידי החברה בעבר.

ההסבר הראשון הוא העלייה הדרסטית בנתוני המכירות של סמסונג, נתונים שלפיהם הפכה המתחרה הקוריאנית לחברה שמכרה את מספר הסמארטפונים הגדול ביותר ברבעון האחרון, מספר הגדול באופן משמעותי מזה לו זכתה 'אפל'.

מנגנון טביעת האצבע במכשיר האייפון 5S (צילום: יח"צ, אפל)

נזכיר, שעל פי נתוני חברת המחקר גרטנר, ברבעון האחרון נמכרו 225 מיליון סמארטפונים, כאשר 71.3 מיליון מתוכם היו מכשירים של סמסונג. לעומתה של ענקית הסלולר האמריקנית - 'אפל', שמכרה 31.9 מכשירים.

באתרי טכנולוגיה שונים צויין, כי ייתכן והנתונים מושפעים מההבדלים בין זמני ההשקה השונים של סמסונג ואפל, נקודה נוספת ורלוונטית יותר לעניין, מצביעה על כך שבעוד בסמסונג השיקו דגמים רבים של מכשירים, ובהם גם דגמים מוזלים למכשירי דגל, וזאת בכדי לבצע יותר מכירות - צעד שהסתבר כמוצלח ומשתלם, באפל התמקדו בשנים האחרונות בהשקות של מכשיר אייפון אחד בלבד.

כעת נראה, כי 'אפל' הבינה שהשקת דגמים מוזלים יכולה לסייע לה בהעלאת נתוני המכירות, והחליטה ככל הנראה ללכת על הצעד. את התוצאות, אנחנו צפויים לקבל בנתוני המכירות בחודשים הקרובים

האייפון 5C, צבעוני (צילום: יח"צ, אפל)

אייפון צבעוני, תשובה לעקיצה של נוקיה?

כזכור, לאחר השקת מכשיר הדגל הקודם של 'אפל', פרסם הסניף הגרמני של נוקיה סרטון וידאו, בו מכונים לקוחות 'אפל': "אפורים ומשעממים". בסרטון נראו לקוחות רבים ממתינים למכירת מכשיר הדגל של אפל - האייפון 5, כאשר כלל הלקוחות צבועים בגווני אפור (לרמז על אפרוריותם).

לאחר מספר דקות נראה בסרטון לקוח שמבקש להכניס קצת צבע למכשיר המשעממם (כך לטענת נוקיה) ולקוחות רבים מצטרפים לבקשתו.

הפרסומת הביעה עקיצה ישירה לכיוון חברת אפל שעד היום מכשיריה זכו לשני גוונים בולטים: לבן ושחור. כאשר נוקיה מאידך, השיקה את ליין מכשירי הלומיה שזכו לצבעים בגוונים שונים.

הפרסומת העוקצנית של נוקיה, בעבר (צילום מסך)

יתכן, והמסר עבר למעצבי המכשירים של 'אפל', והללו החליטו לנסות את המהלך על השוק הנמוך, וזאת באמצעות השקת הדגם המוזל למכשיר האייפון 5 (אייפון 5C) הזוכה כאמור למגוון צבעים.

אפל שוב הצליחה לאכזב

כך או כך, ולמרות שמכשיר הדגל החדש מגיע עם מנגנון לסריקת טביעות אצבע חדשני, (לא כזה חדשני, מכשיר המוטורולה אטריקס הכיל מנגנון דומה כבר בעבר), שיפור משמעותי במעבד, ועוד כמה גימיקים במצלמה, נראה כי בקרב השוק הטכנולוגי שוררת אכזבה.

למשל, בקרב גולשי האתר הטכנולוגי 'גאדג'טי', בלטו הלילה תגובות רבות של מאוכזבים: "אין הפתעות, אותו הכישלון בכפול מחיר" כתב אחד מהם. אחר הוסיף בציניות: "הדבר היחיד שאפל חידשה אי פעם זה הברגים של האייפון".

מאידך, היו גם גולשים אחרים שהביעו אי אכזבה מהמכשירים החדשים, כך למשל אברהם: "מדובר בעוד צמד יצירות מופת מבית אפל, עוד שיא מכירות ועוד שיא רווחים – כל מילה אחרת פשוט מיותרת".

לסיום: האם שווה לרוץ לחו"ל ולרכוש את המכשיר החדש החל מה-20 לחודש? לא כ"כ בטוח, אלא אם כן אתם מעריצים שרופים של 'אפל'. אם לא, תמתינו ותראו את ביקורות משתמשי המכשירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר