צרכנות נבונה: הכל על המותג הפרטי

מהו המותג הפרטי? אילו מוצרים כדאי לקנות? מה גובה החסכון האפשרי? ומדוע המותג הפרטי זול לעומת שלל מתחריו? הצריכה המוגברת של מוצרי מותג הבית, יאפשרו לחברות להשקיע יותר, להרחיב את המגוון ולהוסיף מוצרים נוספים, כך שבנוסף לחסכון המיידי, נזכה גם לחסכון עתידי, וזה בטוח משתלם.

שושי הלר | כיכר השבת |
קניות (צילום: פלאש 90)

שתי נשים נכנסו לסופר, כל אחת לוקחת עגלה ויוצאת למסלול הקניות. לפי כללי החסכון, הרשימה מוכנה מהבית, הן לא רעבות, ולא הביאו איתן ילדים. למרבה הפלא, בלי שתיאמו מראש, שתיהן צריכות לקנות: שמן, אורז, טונה, נייר סופג, נייר אלומיניום, ניילון נצמד, אבקת כביסה ומרכך כביסה. הן עורמות את המוצרים כל אחת לעגלתה ומזדרזות לקופה. האחת עומדת בקופה מספר 3, השניה בקופה מספר 7. הקופאיות החרוצות מעבירות את המוצרים דרך קורא הברקוד והצפצופים המוכרים נשמעים ברקע. לסיום תבקש קופאית מספר 3 סכום, וקופאית מספר 7 תבקש 20% פחות. אותם מוצרים? הכיצד?

מסתבר שגברת אחת בעלת מודעות יותר גבוהה לצרכנות נבונה, בחרה את כל המוצרים מהמותג "הפרטי" של הרשת, וזכתה להנחה המכובדת.

מהו המותג הפרטי? אילו מוצרים כדאי לקנות? מה גובה החסכון האפשרי?

טרנד "המותג הפרטי" נפוץ בעולם שנים רבות, וצובר תאוצה במיוחד בעשור האחרון. בישראל, כמו כל דבר, הוא התחיל מעט באיחור, בשנים האחרונות, ועדיין לא כולם יודעים האם כדאי להכניס אותו לעגלה.

לכן על פי הנתונים, נתח השוק של המותג הפרטי ברשתות מסויימות עומד סביב 10 אחוז בלבד, כאשר באירופה למשל, נתח השוק עומד על כ-30-40%.

בשנה כזו שהיתה מלווה במחאה חברתית וכלכלית, מן הראוי שניתן את דעתנו על האפשרות הזמינה והחסכונית, המכונה "המותג הפרטי". המשימה של הרשתות לשכנע אותנו לרכוש את מותג הבית שלהם, אינה קלה, המחיר צריך להיות אטרקטיבי במיוחד, וכמובן האיכות חייבת לא ליפול מאיכות מוצרים מתחרים.

לעתים בשל רכישה לא מוצלחת של מוצר מסויים ממותג פרטי, נמנעים מלרכוש מוצרים אחרים ומפסידים את החסכון. אולם כיום, החברות משקיעות רבות ופעמים רבות לא מורגש כלל הבדל באיכות.

הצריכה המוגברת של מוצרי מותג הבית, יאפשרו לחברות להשקיע יותר, להרחיב את המגוון ולהוסיף מוצרים נוספים, כך שבנוסף לחסכון המיידי, נזכה גם לחסכון עתידי, וזה בטוח משתלם.

המגמות בשוק המזון הישראלי, דווקא אופטימיות לגבי הגדלת מכירות "הפרייבט לייבל" על חשבון מותגי המתחרים.

בדיקות כלכליות שנעשו בעבר העלו כי שילוב של מוצרי מותג הבית בסל הקניות השבועי, עשוי להוזיל את המחיר בכ-20%!

מי לא רוצה לשלם 400 שקלים במקום 500?

הרשתות השונות מרחיבות את סל מוצריהם הפרטיים וכיום ניתן להשיג מאות מוצרים, החל ממוצרי מזון כגון, שמן, אורז, שימורים, ממרחים שונים דרך מוצרי היגיינה ומוצרים לתינוק וכלה במוצרי הפלסטיק, הניקיון, מרככי הכביסה ועוד ועוד.

כל אחד מאתנו הוא בעצם צרכן פוטנציאלי של מוצרים אלו, ויכול להגיע לחסכון, אם רק ישים לב ולא ימשיך לקנות את המוצרים השגרתיים הרגילים.

העובדות ידועות, פעמים רבות החברות היוקרתיות (והיקרות) הן אלה שמייצרות את המותגים הפרטיים, ובעצם האיכות זהה, וההבדל הוא רק במחיר, כלומר בהוצאה שלכם.

מוצרים מסויימים הנרכשים בכמויות לא מעטות, במיוחד אצל משפחות מרובות ילדים, כמו חטיפים, בעיקר בתקופות כאלו של חגים יכולים להכביד על הכיס ולרוקן את הארנק, אולם אם מוצאים את המוצרים המקבילים שלהם במותג הפרטי, תוכלו לחסוך אחוזים ניכרים שמשאירים לכם יותר כסף בארנק.

הידעתם? הרכבת סל קניות ממוצרים כאלה, תפחית את ההוצאה, במוצרים מסויימים אפילו ב-30%...

לכן, בפעם הבאה כשאתם נכנסים לרשת הקניות לבצע קניה שבועית, או קנייה חודשית מרוכזת, כשאתם מסתובבים בין השבילים הארוכים נסו לצאת מהסטיגמה, ולהרחיב בכל פעם את הסל במוצרים נוספים מהמותג הפרטי.

האלטרנטיבה מבטחה לכם חסכון, ובדרך כלל גם האיכות מצויינת ואין פגיעה בטיב. אם זה גם יעזור לרשתות להגדיל את המגוון ולהוזיל מחירים נוספים, מה אפשר עוד לבקש?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר