חשיפה בלעדית

סקר TGI: 'המודיע' נחלש, שוויון בתחנות הרדיו ובחינמונים

שינויים והפתעות בעולם התקשורת החרדית: סקר TGI נחשף כאן לראשונה ומוכיח: עיתון 'המודיע' יורד ונחלש, 'יתד נאמן' ו'משפחה' מובילים את שוק העיתונות. ההפתעה: לראשונה שוויון בין רדיו 'קול חי' לרדיו 'קול ברמה', ושוויון מפתיע בגזרת החינמונים, בין 'מרכז העניינים' ל'קו עיתונות'. כל המספרים והפרשנויות בחשיפה ראשונה

חיים שקדי | כיכר השבת |

דרמה בעולם התקשורת החרדית: לפי סקר TGI החדש, הנחשף כאן לראשונה, עיתון 'המודיע' הוותיק יורד ביותר משלושה אחוזים ומחליף קידומת בשיעור החשיפה בציבור החרדי, לראשונה יש שוויון בשיעורי ההאזנה לתחנות הרדיו החרדיות ושוויון בשיעורי חשיפת החינמונים המובילים - 'קו עיתונות' ו'מרכז העניינים'. בגזרת השבועונים, עולם כמנהגו נוהג.

סקר טי.ג'י.איי (TGI), בדק את שיעורי החשיפה בציבור החרדי לעיתונות היומית וזו של סופי שבוע, וכן את שיעורי האזנה לתחנות הרדיו החרדיות - בין החודשים יולי 2010 ליוני 2011. הפער מתבסס על נתוני הסקר של שנת 2010. הנתונים והמספרים שהודלפו ל"כיכר השבת", עוד צפויים לעורר סערה.

ואלו הנתונים הנחשפים לראשונה ב"כיכר השבת":

היומונים

עיתון 'המודיע' הוותיק, שחגג בשנה האחרונה 60 שנה להיווסדו, נחלש משמעותית. באמצע השבוע, מחליף העיתון קידומת לאחר ששיעורי החשיפה לעיתון ירדו בצורה ניכרת, מ-22.8 אחוזים ל-19.2 אחוז - פער משמעותי של 3.6 אחוז. גם במהדורת סוף השבוע, נחלש העיתון ויורד מ-22.3 אחוז ל-19.3, פער משמעותי של שלושה אחוזים.

עיתון 'המבשר' הצעיר, הנאבק על המשבצת החסידית מול 'המודיע', עולה באמצע השבוע מ-13 אחוז ל-14.2 אחוז, אך במהדורת סוף השבוע נחלש מעט מ-10.3 אחוז ל-9.6 אחוז.

הביטאון הליטאי, עיתון 'יתד נאמן', שומר על כוחו. שיעור החשיפה לעיתון באמצע השבוע עדיין הכי גבוהה אודות למהדורת החינמון של ימי שלישי, ועומד על 43 אחוזים לעומת 42.4 אחוז בשנה שעברה. מהדורת סוף השבוע של העיתון, עולה קלות מ-19.8 ל-20 אחוזים, ומול הירידה של 'המודיע' ו'המבשר', יש כאן בשורה עבור העיתון שמתחזק קלות.

השבועונים

השבועון המוביל 'משפחה', מציג בסקר ירידה קלה בשיעור החשיפה אך בתוך תחום הטעות הסטיסטית, לפי הסקר העיתון יורד מ-24.3 אחוז ל-23.2 אחוז, אך נשאר העיתון המוביל בציבור החרדי מבחינת שיעור החשיפה.

השבועון 'בקהילה', שחידש את פניו רבות במהלך השנה האחרונה ועבר אינספור שינויים, שומר על כוחו בסקר החדש עם עלייה לא משמעותית בשיעור החשיפה, מ-13.2 אחוז ל-13.3 אחוז, שאף היא בתוך תחום הטעות הסטיסטית.

השבועון 'שעה טובה', צונח מ-6.7 אחוז ל-4.8 אחוז. ביטאון ש"ס, 'יום ליום', יורד אף הוא קלות מ-6.4 אחוז ל-6.2 אחוז. 'כפר חב"ד', יורד מ-2.3 אחוז ל-1.8 אחוז. 'המחנה החרדי' יורד מ-4.4 אחוז ל-3.5 אחוז.

ההפתעה: תחנות הרדיו והחינמונים

ההפתעה הגדולה של הסקר הנוכחי, מלבד הירידה החדה של עיתון 'המודיע', הוא השוויון בין תחנות הרדיו החרדיות, כמו גם השוויון בשוק החינמונים, והעלייה החדה הן של רדיו 'קול ברמה' והן של החינמון 'מרכז העניינים'.

לפי נתוני הסקר החדש, שיעור ההאזנה לרדיו 'קול חי' הוותיק עומד על 22.4 אחוזים לעומת 26.5 אחוז בסקר הקודם - ירידה דרסטית של 4.1 אחוז, זאת לעומת שיעור ההאזנה לתחנת רדיו 'קול ברמה' הצעיר, שעומד על 22.2 אחוזים, לעומת 20.5 אחוז בסקר הקודם - שזו עלייה מרשימה של 1.7 אחוז.

כך גם בשוק החינמונים, נוצר שוויון מפתיע בין החינמונים המובילים. שיעור החשיפה לרשת 'קו עיתונות', ירד בצורה די משמעותית מ-36.1 אחוז ל-34.1 אחוז, בעוד שיעור החשיפה לרשת 'מרכז העניינים' עלה מ-32.6 אחוז ל-34 אחוזים.

פרשנות

הסקר החדש, מתאפיין במגמות ברורות לצד שינויים קטנים בשברי אחוזים. 'יתד נאמן' הוא העיתון המוביל בקרב היומונים החרדיים, 'משפחה' הוא המוביל בשוק העיתונות הבלתי אמצעית ולראושנה ישנו שוויון בין תחנות הרדיו החרדיות.

המפסידים בסקר הנוכחי הם עיתון 'המודיע', שיורד באופן ניכר, רדיו 'קול חי' שיורד בצורה דרסטית ולראשונה משתווה בשיעור ההאזנה לרדיו 'קול ברמה', ורשת 'קו עיתונות' שנחלשת מול המתחרים המרכזיים.

המרוויחים הגדולים הם עיתון 'יתד נאמן' והשבועון 'משפחה', שתופסים את ראש הטבלה בשיעור החשיפה בשוק העיתונות, רדיו 'קול ברמה' שנמצא במגמת עלייה מתמדת ומגיע לשוויון מול המתחרה הוותיק והחינמון 'מרכז העניינים', שהשווה את כוחו לזה של המתחרים.

בשוק היומונים, אמנם 'המודיע' מתכווץ ויורד, אך עדיין שומר על כוחו מול עיתון 'המבשר'. על פניו נראה, שבעולם התקשורת של ימינו, בהם כל המונופולים הגדולים מתכווצים ('ידיעות' מול 'ישראל היום'), אין ל'המודיע' מה לדאוג ול'המבשר' מה לפצוח התרועה רמה, כי הפער, עדיין גדול ומשמעותי.

עיתון 'יתד נאמן', ממשיך להוביל בגזרת אמצע השבוע, בשל החינמון המופץ מדי יום שלישי, כאשר מרבית ההכנסות של העיתון הם בשל החינמון הזה, וזהו עיקר כוחו.

בשוק השבועונים, הדיבורים על התחרות הצמודה בין 'משפחה' ל'בקהילה', מתבטלים מול נתוני הסקר הקובע חד משמעית כי עדיין ישנו פער אדיר בין שיעורי החשיפה של השבועונים. עם זאת, בשוק לחוץ ותובעני כמו זה, העובדה כי 'בקהילה' לא יורד בשיעור החשיפה ואף מציג עלייה קלה, הוא נתון יפה ומכובד, למרות שאת הפער מול 'משפחה' הוא מתקשה לסגור.

הדרמה הגדולה של הסקר הוא בקרב בין תחנות הרדיו החרדיות, כאשר רדיו 'קול ברמה' מפתיע עם עלייה של כמעט שני אחוזים ושוויון בשיעור ההאזנה מול רדיו 'קול חי' הוותיק שיורד בלמעלה מארבעה אחוזים. כך גם בשוק החינמונים, 'מרכז העניינים' מצליח להפתיע עם שוויון מול 'קו עיתונות' שאף רושם ירידה בסקר הנוכחי.

לפניות לכתב: chaim@kikar.net

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר