הקוד של פצצת האטום: 00000000

המיתוס המפורסם של המזוודה הגרעינית המצויה בידיו של נשיא ארה"ב, נכנס לספרים, לסרטים ולפולקלור בכל העולם • כעת נחשף הסוד הגדול - הקוד של המזוודה הגרעינית (מעניין)

שושי מילר | כיכר השבת |
ג'ון קנדי: נתן את הקוד 00000000 (צילום: מתוך ויקפדיה)

בשנת 1962, החליט נשיא רצות הברית ג'ון פ. קנדי להצפין בקוד את מערכת שיגור הטילים הגרעיניים האמריקנית, כדי שחלילה לא תתאפשר אליהם גישה של אנשים בלתי רצויים.

השבוע חשף האתר האמריקני Today I Found Out, כי במשך 20 שנה (!) כל מה שהייתם צריכים לעשות כדי "לפרוץ" את מערך הגרעין המאובטח, היה להקיש רצף של שמונה אפסים.

00000000 - הוא הקוד הסודי עליו חתם הנשיא קנדי ב-"מזכר פעולה לביטחון לאומי 160". המזכר חייב את הטילים הגרעיניים המוצבים הן בארה"ב והן במדינות זרות, להצטייד במתקן האבטחה, PAL - Permissive Action Link, שהקוד שלה ידוע לנשיא בלבד.

את הצעד התמוה, אומרים מומחי גרעין, ניתן להסביר בכך שאותם ימים היו ימי המלחמה הקרה בין מדינות הגוש הקומוניסטי ובראשן, ברית המועצות, לבין מדינות הגוש הקפיטליסטי ובראשן, ארצות הברית. חלק ניכר מהמערכה לווה בחשדנות הדדית, ריגול ואיומים צבאיים.

שיאה של המלחמה הקרה נחשב "משבר הטילים בקובה", אשר ניהלה מגעים קרובים עם ברית המועצות ואף אפשרה לה להציב טילים נגד ארה"ב בשטחה. כמעט ופרצה מלחמה גרעינית בין המעצמות.

בעקבות כך, עלתה כוננות הטילים בארה"ב ופיקוד האוויר האסטרטגי פעל לכך שכלי הנשק הגרעיניים יהיו מוכנים לשיגור מידי. בצבא ארה"ב חששו כי במקרה של מלחמה גרעינית אמיתית, ייהרסו קווי התקשורת של מרכזי הפיקוד הגרעיני ולא תתאפשר העברת הקודים הסודיים.

לכן, החליטו בפיקוד האוויר לבחור בקוד סודי כזה שהחיילים האחראים על השיגור, יוכלו לזכור בקלות בעל פה, גם ברגעים קריטיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר