הרב ישראל אייכלר: "הגיע העת לעשות הסברה יהודית"

הח"כ לשעבר ירצה בתערוכת ´ערך מוסף´ מבית ´פרוג´. על פרשת עמנואל: "זה שהסיפור נגמר, לא אומר שההסברה החרדית באמת ניצחה"

יוני שרעבי | כיכר השבת |
הרב אייכלר (צילום: פלאש 90)

מידי תקופה, בעיקר בעיתות משבר כאשר נושאי דת ומדינה מתנגשים חזיתית, צף ועולה נושא ההסברה לכותרות. החלטת בג"ץ האחרונה אשר עסקה בסוגית קבלת הסכם הפשרה בין העותרים להורי התלמידות, מעלה כמה תהיות בנוגע ליחסי הגומלין של התקשורת עם הממסד המשפטי.

בפאנל הסברה מרתק ומיוחד, שיתקיים בשבוע הבא בתערוכת 'ערך מוסף' מבית 'פרוג', יישבו זה לצד זה, מקצוענים שונים בתחום ההסברה, במטרה לעשות סדר בנושא הטעון, הלא הוא 'הסברה יהודית'.

האם ההסברה החרדית המאסיבית בערוצי התקשורת הכלליים בימי מאסר עמנואל, היא זו שדחקה אותם להבין את המסרים של העצרת החרדית שנערכה ביום המעצר והמחאה שהתקיימה בשערי בית הכלא מעשיהו?

"הכול התחיל בשל היעדר הסברה חרדית אינטנסיבית", אומר יו"ר 'המרכז להסברה יהודית' הרב ישראל אייכלר שאף ינחה את פאנל ההסברה. "אילו היו עושים מעשה בנושא אחת ולתמיד, ומשקיעים כסף ואנרגיות כדי שההסברה היהודית תפעל גם בימי שגרה, לא היינו מגיעים למצב שביר כמו זה שנתקלנו בו בשבועות האחרונים".

עוד מסביר הרב אייכלר כי "מאז תחילת פרשת עמנואל אי-שם לפני שלש שנים, היו צריכים לתת תשובות מספקות על כל השאלות שנותרו ללא מענה, וכך היינו מגיעים לפתרונות הרבה יותר טובים, הרבה לפני שהפרשה הגיעה לבג"ץ. עלינו להבין כי העובדה שבית המשפט קיבל את הצעת הפשרה ושחרר את העצורים לביתם, זה לא אומר שההסברה ניצחה. אדרבה, עובדה זו רק מחזקת את הטענות שצריכים לעשות הסברה נכונה מראש, בצורה שיטתית וקבועה, ולא בצורה 'שלימזלית' כדי לכבות שריפות. במצב שנוצר לקח לנו יותר מידי זמן לשכנע ולהסביר".

אין ספק כי הלקח החשוב ביותר מהפרשה האחרונה הוא היכולת למלא את החלל שנוצר בתקשורת ברגעים כאלו. "בזמנים בהם אין מה לכתוב, התקשורת ממציאה את עצמה וממחזרת טענות שלא היו ולא נבראו כנגד החרדים", אומר הרב אייכלר. עובדה זו הביאה את מנהלי 'פרוג' ליזום תערוכת קריאייטיב בה ינסו המשתתפים 'לכסות' את החלל הזה. תחת הכותרת "אם לא נסביר נפסיד" תתקיים התערוכה הקריאטיבית ביום העיון 'ערך מוסף 3' מבית 'פרוג', יחד עם 'המרכז להסברה יהודית' בראשותו של הרב ישראל איכלר.

יום עיון שייערך ביום שלישי בשבוע הבא, יוקדש השנה להרצאות מומחים מתחומי העיצוב והמולטימדיה בחציו הראשון, כאשר חציו השני יוקדש לנושא ההסברה, בו יופיעו לראשונה מיטב מומחים לאסטרטגיה ומיתוג אשר יעבירו סדנאות והכשרה מקצועית, איך ניתן להעביר מסרים ישירים אל קהל היעד, הצרכנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר