תושבי גבעת זאב החדשה מתלוננים: אנחנו מנותקים מהעולם

קניתם דירה להשקעה בגבעת זאב החדשה? כנראה שעשיתם עסקה טובה, אך אם לקחתם את הבטחת המשווקים הטוענים לקרבה של 15 דק' לירושלים, והלכתם לגור שם סביר להניח כי אתם מבלים שעות בדרכיכם ירושלימה • כינוס חרום של תושבי 'אגן האיילות' נערך בשבוע האחרון, בנסיון לפתור את מצוקת התחבורה החמורה ליישוב

ניסים בן חיים | כיכר השבת |
גבעת זאב (צילום: פלאש 90)

שכונת אגן האיילות התאכלסה לפני כשנתיים, לאחר מסע פרסום שניסה בכל הכלים למתג את העמק ההנקרא בשם "אגן האילות" כעוד שכונה בירושלים.

כך למשל נכתב באתר החברה המשווקת: "די בנסיעה אחת כדי להבחין שלעיתים נסיעה משכונה לשכונה בתוך ירושלים לוקחת זמן רב יותר מאשר מירושלים לגבעת זאב, אם נוסיף לכך גם את מזג האוויר הירושלמי (לידיעתכם ,כשיורד שלג בירושלים יורד גם בגבעת זאב...) הרי לכם הזדמנות מצוינת ליהנות מהיתרונות של ירושלים ומאיכות החיים של גבעת זאב", (חי"ש נופי ישראל, טוענת לקרבה של 15 דקות לירושלים).

אכן?

התושבים טוענים אחרת. בשיחה שערכנו עם מארגני הכינוס הם אומרים: "למרבה הצער זמן הנסיעה בתח"צ אורך היום למעלה משעה! בעוד שממקומות מרוחקים יותר כמודעין עילית (הרחוקה מי-ם בכ-24 ק"מ נוספים) זמן הנסיעה בתח"צ לכל היותר 40 דקות".

בשבוע שעבר התקיים "כנס חירום" בשכונת אגן האיילות "גבעת זאב החדשה", בהשתתפות שלמה רוזנשטיין, חבר מועצת עיריית ירושלים וממונה תח"צ במשרד התחבורה למגזר החרדי, יצחק ברנר רכז פורום השכונות י-ם ושלמה בריזל, חבר מועצה מקומית גבעת זאב (שלומי אמונים).

בין יתר הטענות שהועלו בכינוס על ידי התושבים, הועלתה הטענה כי מסלולו של קו 371 הוא ארוך מאוד ומסורבל ביותר וכל זאת בלשון המעטה. יש לציין כי קו 371 הוא הקו היחידי שמשמש את תושבי השכונה, בתדירות של אוטובוס אחד לשעה, סך זמן הנסיעה בתוך גבעת זאב עד ליציאה ממנה כמחצית השעה!

רוזנשטיין הבטיח לתושבים כי "בקרוב מאוד חברת 'אגד תעבורה' תתחיל לשרת את התושבים ואז ישתפר פלאים מצב התחבורה".

עוד סיפר רוזנשטיין כי "במו"מ בין משרד התחברה לבין ראש מועצת גבעת זאב וחבר המועצה שלמה בריזל, סוכם כי 'אגד תעבורה' יכניסו 10 קווים ישירים לכל כיוון לאורך כל שעות היום (ס"ה 20). זאת בנוסף ל 20 קווים לכל כיוון במסלול הנוכחי (כאשר ס"ה יעברו בשכונה 60 אוטובוסים ביום)".

אך מכיוון שמועד כניסת אגד תעבורה, עקב סיבות כאילו ואחרות, הפך לבלתי ידוע, נדחה בכל פעם מחדש וסבל התושבים נמשך - ביקשו התושבים כי המודל שהושג כבר ע"י הסיכום עם שלמה רוזנשטיין, יחל כבר עם "אגד" מבלי לחכות ל'אגד תעבורה', מכיוון שכל יום שעובר ללא תחבורה נאותה, קשה לתושבים. והזמן לישועה של אגד תעבורה עדיין לא נמצא באופק.

"ההבטחות לעתיד וורוד נשמעות מצויין אך כרגע מצב התחבורה הציבורית בגבעת זאב החדשה הוא בלתי נסבל, יש לנו רק 2 קווים ישירים בשעות הבוקר, כל שאר האוטובוסים עושים מסלולים ארוכים ומייגעים דרך כל שכונותיה של גבעת זאב הישנה. גרים כאן כיום כ-1,500 תושבים - גברים ונשים, זקנים וילדים, מגיע לנו תחבורה ציבורית משלנו", מסכם אחד התושבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר