חג מתן יח"צ ● עשרת הדיברות ליחצן

למשה גלסנר נמאס לקבל כל יום עשרות הודעות יח"צ מאנשים ומשרדים שאין להם מושג בתחום. עבורם הוא יצר מדריך: עשרת הדיברות, שבעזרתן תכינו הודעת יחסי ציבור שיש לה סיכוי להתפרסם (בכיכר, עיתונות)

משה גלסנר | כיכר השבת |
קראו בעיון. משה גלסנר (צילום: כיכר השבת)

1. ברור לכולם שהשקת הקולקציה החדשה שלכם נורא מרגשת, שלא לדבר על פתיחת סניף חדש שמרטיטה לעורך את כל הגוף. רק שזה עדיין לא סיבה להכניס את זה כידיעה במקום מודעה. ובמילים פשוטות: אם לא תכניסו קצת 'ניוז' (שזה אומר: מידע בעל ערך חדשותי) בהודעה לעיתונות, האופציה היחידה שלה להיכנס לעיתון, היא דרך מחלקת המכירות.

2. את השיחה לעורך שמתחילה במשפט המתנגן: "היי משה, זו דנה/רחלי/תמי/סיון, מה שלומך?", תחליפו מהר במשהו יותר ענייני ורציני. הוא הרי לא טיפש מוחלט להאמין שמישהי שלא ראה ולא פגש מימיו, באמת מתעניינת בשלומו בצורה כל כך נוגעת ללב. בפרט כאשר כבר כל התקציבאיות במשרדי היח"צ למדו לעשות בדיוק את אותו הדבר.

3. זה בסדר מצדכם לנסות להזמין אותנו להשקה/פתיחה ולשחד אותנו בדבר פעוט כמו זוג נעליים או ארוחה זוגית חינם. אם התרגיל הצליח לכם, סבבה. רק שזה לא בסדר לחשוב שאפשר להזמין אותנו לאירוע ובסוף גם לא לתת את זה.

4. אם בכל אופן עברתם על ה"לא תעשה" לעיל בסעיף 3, אל תנסו יותר לשלוח לאותו עורך או כתב שום הודעה שהיא מכל לקוח שהוא מהמשרד שלכם. פשוט חבל לכם על המאמץ. העיתונאי הקטן יראה לכם את הכיוון.

word .5 היא לא תוכנת עיצוב, לא מעצבים באמצעותה את העיתון. לכן, תפסיקו לעצב את כל ההודעה בעשרות צבעים וגדלים שונים ומשונים. אין לעיצוב ההודעה ב'וורד' שום קשר לתוצאה בעיתון. זה ספק מרשים את הלקוח, אבל ללא ספק מעצבן את העורך. שיהיה ברור, הפעולה הראשונה שהעורך עושה בקובץ שלכם היא "נקה עיצוב".

6. כנ"ל לגבי ידיעה של 30 מילה שנשלחת בגודל פונט 16 עם רווחים כפולים. אולי על הבוס שלכם זה עושה רושם לראות עמוד שלם של הודעה לעיתונות מטעמו. בתכל'ס, מבחינת העורך, זו הודעה עלובה ופתטית בגודל 3 שורות.

7. מצד שני, הודעה בגודל של 1,000 מילה, אולי נראית מושקעת נורא (העורך דווקא זוכר שזה פחות או יותר אותו תוכן שחוזר על עצמו בכל הודעה...), אבל בלי סיכום מראש עם מערכת העיתון, אין שום סיכוי שיקדישו לכם עמוד שלם. אם תקצצו מלכתחילה, לפחות תרוויחו שההחלטה מה חותכים תהיה בידיים שלכם...

8. אף אחד לא עובד אצלכם. לכן, ככל שהידיעה תהיה מנוסחת באופן יותר מקצועי ומסודר, כזה שקרוב למצב של ידיעה בעיתון, כך יגדלו סיכוייה לראות דפוס. לעורך אין זמן, חשק ו/או עניין, לשבת ולשפץ את האייטם היח"צני שלכם. תשכחו מזה שהוא יעשה את העבודה עבורכם.

9. כל הנ"ל רלוונטי גם אם יש לכם עסקת פרסום ענקית עם העיתון וסמנכ"ל השיווק בכבודו ובעצמו התחייב בפניכם אישית שהידיעה שלכם "תיכנס במיקום בולט".

10. אה, ועוד משהו: גם אם עשו לכם טובה והידיעה שלכם נכנסה, זה לא אומר שמותר לכם להתקשר לעורך ולבקש ממנו לשלוח לכם גזיר עיתון או קובץ PDF של הידיעה. הלו, קצת טאקט, הוא לא עובד אצלכם. את זה תבקשו מאיש מכירות שעשיתם איתו עסקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר