מחקר: ספורט תורם להישגים בלימודים

מחקר חדש בבריטניה מגלה כי פעילות ספורט בקרב ילדים ונערים משפרת את הישגי הילדים בלימודים. מחקר אחר קובע: פעילות ספורט מאומצת פוגעת בפעילות המוח (ספורט)

(צילום: shutterstock)

מחקר חדש בבריטניה קובע, פעילות ספורט בקרב ילדים ובני נוער משפרת את ההישגים בלימודים. במחקר שנערך על פני מספר שנים, השתתפו כחמשת אלפים ילדים מבריטניה בין הגילאים 11-16.

החוקרים עקבו אחר מידת פעילותם הגופנית של הילדים בעזרת מכשירים שמדדו את מספר הצעדים והמהירות שלהם בתקופות קצובות של בין שלושה לשבעה ימים.

במחקר נמצא כי ככל שהילדים היו פעילים יותר כבר בגיל המוקדם -11, כך עלו הישגיהם הלימודיים בשנים שלאחר מכן. תוצאות המחקר לקחו בחשבון אלמנטים נוספים היכולים להשפיע על רמת הלימוד של הילד, כמו מצב סוציו אקונומי, משקל ומצבו ההתפתחותי של הילד.

כאמור, החוקרים מצאו קשר ישיר בין ספורט לתוצאות בלימודים, אך למרות זאת, לא ידעו החוקרים לתת את הסיבות המדויקות לקשר. על פי החוקרים, פעילות גופנית מסייעת גם בהפחתת בעיות התנהגות.

ממחקר נוסף של אוניברסיטת מישיגן עולה כי פעילות גופנית, הכוללת גמישות, כוח סיבולת ומשקולות - קשורה לביצועים אקדמיים בחטיבת הביניים. הנערים שעסקו בספורט השיגו תוצאות טובות יותר ב-30 אחוזים מאשר בני גילם שלא עסקו בספורט.

לעומת המחקר בבריטניה, מחקר ישראלי חדש קובע כי פעילות ספורט מוגזמת של בני נוער עלולה לפגוע בתפקוד המוחי. את המחקר ערכו ד"ר אופיר זבדי מהפקולטה לרפואה בבית החולים הדסה וד"ר גל דובנוב-רז, רופא ילדים וספורט מבית החולים אדמונד ולילי ספרא לילדים בתל השומר.

מהמחקר של השניים עולה כי חלה ירידה ביכולת הקוגנטיבית של ילדים לאחר פעילות גופנית מאומצת.

המחקר של השניים מגיע על רקע מחקרים רבים אחרים שהראו פגיעה בתחומי הקשב והריכוז אצל אוכלוסייה מבוגרת בתום פעילות גופנית מאומצת, זאת מבלי לדעת כמה זמן נמשכת הפגיעה ובאיזה אזור במוח היא מתמקדת.

שני החוקרים ביקשו מ-20 ילדים בני 9 עד 17 לעבור בדיקת מאמץ ברכיבה על אופניים, שבמהלכה העומס הלך וגבר עד שהנבדקים הודיעו כי אינם יכולים להמשיך.

מיד לאחר מכן עברו הילדים שלושה סוגים של מבדקי קשב וריכוז. לדברי החוקרים, הם הבחינו בירידה משמעותית ביכולת הקשב והלמידה ברוב המבדקים, גם אצל בנים וגם אצל בנות בשיעור דומה, כאשר הירידה שנרשמה אצל הילדים חלפה כעבור שעה.

לדברי החוקרים, המשמעות של המחקר היא שאם יש שיעור ספורט בבית הספר בעצימות גבוהה ולאחר מכן רוכבים הילדים על אופניים הביתה או עושים שיעורים, יכול להיות שיש עדיין פגיעה בקשב ובריכוז ויש לשים לב לכך, כאשר ברכיבה על האופניים בדרך הביתה ישנה סכנה לחוסר תשומת לב של הילדים בזמן שהם על הכביש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר