הרב דוד בלוך: חוק הגיוס החדש - נס גלוי

כשתתפזר עננת ההתלהמות ותשקוט ההיסטריה, נבין כולנו שנס גלוי עשה הקב"ה למען שמירת "עולם התורה" • הרב דוד בלוך טוען: חוק הגיוס החדש - נס גלוי (חרדים, דעה)

הרב דוד בלוך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

ועל נסיך שבכל יום עמנו •

כשתתפזר עננת ההתלהמות ותשקוט ההיסטריה, נבין כולנו שנס גלוי עשה הקב"ה למען שמירת "עולם התורה". מי שאינו מכיר בנס זה, הרי הוא בגדר "כופר בטובתו של הקב"ה" [או סבור רח"ל שהחילונים והדת"ל אינם שונאי תורה..]

כדי להבין את גודל הנס צריך לדעת אל נכון מה עלול היה לקרות ב"דרך הטבע" לולא הנס..

להרגיש "פראייר"

אין דבר מקומם ומכעיס יותר אצל כל אדם בעולם וישראלי בפרט מאשר להרגיש "פראייר" של מישהו אחר. וזו בדיוק התחושה של הציבור החילוני ורוב הציבור הדת"ל כלפי החברה החרדית בנושאי ביטחון וכלכלה.. לא לחינם קראו למאהל המפגינים למען השוויון בנטל "מאהל הפראיירים".

לצורך הדיון לא משנה אם תחושה זאת באה מחוסר הבנה, רשעות ושנאת התורה, או משגיאות קשות של העסקונה והתקשורת החרדית.

זאת העובדה. נקודה!

תלות כלכלית בתקציבי ממשלה

עובדה נוספת, שלא כשיטת "סאטמר והעדה החרדית", להתנתק מתקציבי ממשלה לחלוטין אך לבנות במקביל עצמאות כלכלית פנים מגזרית. האברכים כיום יותר מתמיד תלויים עד צוואר בתקציבי ממשלה: גם בתקציבים ציבוריים, וגם בתקציבים ישירים לקיום היומיומי. ושוב מבלי להיכנס לשאלה אם ציבורית היה נכון או לא נכון לנהוג כך, זאת העובדה!!

עובדה זו מביאה בהכרח להכרה שלו רק רצתה החברה הלא חרדית בזעמה לרסק כלכלית את עולם התורה, היו יכולים לעשות זאת בקלות.

למשל בחקיקת חוק פשוט :שכל מי שיכול לעבוד ואינו עובד לפרנסתו או כל מי שהצבא מעוניין לגייס אותו ואינו מתגייס, אינו זכאי לשום תשלום ממשלתי כזה או אחר. בצביעותם הם היו גם מקשטים את החוק במאמר חז"ל על הפסוק "עזוב תעזוב עמו ..."

ירחם ה' מה היה קורה אז לעולם האברכים. וכשאנחנו באופוזיציה הדברים נכונים שבעתיים.

מי היה מונע מהם לעשות זאת? הבג"ץ?? הרי כמבואר בתקשורת החרדית - שופטי בית המשפט העליון יאשרו כל חוק שיפגע בחרדים רק מחמת היותם חרדים.

והנה לפנינו הנס הראשון! למרות תחושת הפראייריות המתסכלת והכואבת הם לא עשו זאת עד היום . נכון ,לצערנו, היו קיצוצים תקציביים אבל לא ברמה הקרובה אפילו לתרחיש אימים זה.

רק נס שמימי יכול להסביר זאת .הלא כן?

כוחי ועוצם ידי

האמירות המתלהמות בתקשורת החרדית: "אל פחד אנחנו חזקים! לא ישברו אותנו! נשיב מלחמה ונאיים בירידה מהארץ! נקים אוטונומיה חרדית עצמאית! מרד מיסים! ולכן לטענתם בין כה וכה הם לא יהיו מסוגלים מעשית להרע לנו, אין בינם לבין המציאות הריאלית ולא כלום, חוץ מרהב הזוי של "כוחי ועוצם ידי" החבויה באמירות אלו.

כאמור רק נס גלוי השאיר אותנו עדיין צפים מעל פני המים הכלכליים.

ספרו נפלאותיו

עיון בחוק הגיוס החדש מגלה לכל מי שמאמין ב"השגחה הפרטית", שהקב"ה שומר על עולם התורה גם אם לשם כך צריך הקב"ה כביכול לחולל נס.

המעיין בחוק מבין בעליל שחוק זה לא יפגע מעשית במאומה בכל מי ש"תורתו אומנותו".. מודים בזה כיום גם בתקשורת החילונית ובין השיטין גם בתקשורת החרדית.

עיון בחוק הגיוס החדש מלמד שהחילונים ויתרו לחלוטין על דרישתם לשוויון בנטל. כותרת החוק אמנם מנוסחת במשפטים מאיימים, אך כל מי שמעיין בפרטים יודע שהחוק מאשר במודע ובגלוי ששום בן תורה לא יאלץ לשרת ואפילו לא שירות מצחיק וקצר. ולמרות אי השוויון בנטל [לדעתם] המקומם והמכאיב שהונצח בחוק, הם הסכימו שלא תיפגע שערה אחת משערותיו של שום בן תורה בכל השנים הבאות גם לאחר "תקופת ההסתגלות"

כמעט כל שורה של ההקלות בגיוס, מחייבת "שירה" כי היא "על טבעית" למתבונן!!

רק נס גלוי יכול להסביר זאת!! [או לחילופין הסבר "כפרני" בוטה שהחילונים והדת"ל אינם שונאי תורה ואדרבה הם מעריכים לומדי תורה. כפי שכבר נכתב לעיל.]

בצד הנס נצטווינו בחובת ההשתדלות וב"ה שמי שעומד בראש הנהגת הציבור החרדי הרי הוא מרן הגראי"ל שטיינמן, שבדעת תורה וכ"חובת ההשתדלות" הורה לנציגים החרדים בכנסת להילחם בסעיפי החוק, ולא להילחם מלחמות אבודות בשלטון המחוקק.

"רודפים" של עולם התורה

כיום מודים רבים מישרי המחשבה, שלו לא היינו "מכסים" בקריצת עין, ואדרבה היינו מוחים בכל אלו שהפסיקו להיות במעמד "תורתם אומנותם", והשתמשו בתואר זה בכזב כדי להתחמק משירות, סערת הגיוס לא הייתה מתעוררת ולא הייתה עולה על הפרק. לא לחינם הוגדרו אלה ע"י גדולי ראשי הישיבות בדור שעבר כ"רודפים" של עולם התורה. כיום הדברים נכונים פי כמה, שהרי המשך קיום הישיבות והכוללים ללא הפרעה מותנה בחוק ב"מילוי יעדי הגיוס". לכן חובה קדושה מוטלת על העסקנים החרדים לבוא בדברים עם שלטונות צה"ל ולדרוש מהם בניית מחנות צבא כשרים למהדרין [ע"פ נהלי "נצח יהודה" דווקא, ולא די בנהלי ה"שח"ר" לסוגיו"] מחנות אלו יאפשרו לכל מי שבחרו מחמת קשיי פרנסה או סיבות אחרות להיות "בני תורה בחיי המעשה" - כהגדרת אחד מגדולי המשגיחים - ולפרנס את משפחתם כפי שנצטווה כל איש ישראל שאינו שייך ל"שבט לוי", לצאת ולשרת בדרכם לעולם המעשה ללא כל בדל סכנה רוחנית. לאחר שיוקמו מחנות "מהדרין" אלו, כל מי שיתחמק מכל שירות אזרחי או צבאי כזה או אחר [בחוק החדש גם שירות ב"הצלה" או זק"א" ייחשב שירות אזרחי], ומחמת זה ייעדר שמו ממכסת ה"יעדים", תחול עליו אותה הגדרה של "רודף". כי אם חלילה יהיו רבים כאלה, הפיצוץ הבא ביחסי חילונים - חרדים בנושאי כלכלה וביטחון יהיה הרסני פי כמה וכמה, ואם חלילה כך יקרה, נצביע עליהם כאחראיים לגזרות על עולם התורה. וכאמור ולאו בכל יומא יתרחיש ניסא

ומה הלאה?

המצב הכלכלי הקשה אילץ בשנים האחרונות יותר ויותר אברכים יראי שמיים לבקש טרף למשפחתם בעבודה . החוק החדש מאפשר לנו בניהול נכון ומושכל לבנות לנו עולם כלכלי עצמאי כפי שהיה נהוג בכל הדורות וכפי שנהוג גם כיום בקהילות ה"יראים" בארה"ב ואירופה. רק כך נוכל אי"ה לפרנס את לומדי התורה בישיבות ובכוללים בעצמנו, שלא יהיו תלויים יותר בחסדי השלטונות. לשם כך עלינו ליזום ולהקים עוד ועוד מקומות עבודה ולימודי פרנסה חדשים, ולהקפיד שסביבת העבודה או הלימודים בהם תתאים לאורח החיים החרדי הצנוע והמוגן מפיתויי הרחוב.

ומכאן קריאה לעסקנים לפעול במרץ ובדחיפות לשחרור העולם החרדי מהתלות הכלכלית המסוכנת והמבזה בציבור שאינו שומר מצוות, במקביל לביסוס והעצמת עולם התורה.

אם לא תעשו זאת, ההיסטוריה החרדית לא תסלח לכם.

חלקה של התקשורת החרדית

הנס זוהר שבעתיים, כאשר מתבוננים בשיח התקשורתי החרדי בכל השנים האחרונות, שלא החמיץ שום הזדמנות להעלות לגובה רב את להבות השנאה והבוז לחרדים אם על ידי גידופים אם ע"י איומים שחצניים כלפי כל מי שאינו שייך למגזר החרדי. על פי דרך הטבע התנהלות תקשורתית זאת אמורה הייתה לגרום לייתר מוטיבציה בציבור הכללי להרע לכל חרדי באשר הוא. וכאמור רק נס הציל אותנו.

שיח מתלהם זה גרם וגורם לנו נזק תדמיתי איום ובל יכופר. הוא הפך את הציבור החרדי כולו לנלעג, עד שנדמינו לציבור חסר יושר תקשורתי, כאילו היינו כולנו חבורת סכלים, שאינה מסוגלת בעליבותה לחשוב חשיבה קצת יותר מורכבת ובנויה על סיסמאות קיצוניות, ואינה מסוגלת להכיר שבכל נושא יש גם צד שני למטבע. ומעל הכול אינה מסוגלת להכיר טובה ליריבים פוליטיים גם כאשר זה מגיע להם.

כמה חבל שהתקשורת החרדית במקום למלא את תפקידה כמסבירה ומשכנעת בצדקת דרכינו לאחים רחוקים, היא בחרה להיות "בידור להמונים" לכל אלה שנהנים מהתלהמות וזעקות "עליהום" נגד כל ציבור שאינו אנחנו.

מי התיר לכם להציג אותנו, החרדים, שלימוד הגמרא לימד אותנו לחשוב חשיבה עמוקה ומורכבת יותר מכל מגזר אחר, מי היתיר לכם להציג אותנו כחבורת פרימיטיביים חסרי דעת? למה אתם עושים לנו את זה? אם זה לא נקרא חילול ה', מה כן ייקרא חילול ה'.

הייתם צריכים לשמוע השבוע ביום ד' בערב, באחת מתחנות הרדיו החרדיות, כיצד שלשה שדרנים משתפים פעולה עם שר מ"יש עתיד" ובראיון אתו כמעט מתחננים לפניו שיצביע בעד סעיף בחוק שיקצר את חדשי לימוד התורה בישיבות ההסדר!!. זאת ועוד, לאחר מנת הטחת העלבונות שכבר נזרקת מפיהם באופן אוטומטי נגד החכי"ם מ"הבית היהודי", הם לא נרגעו עד שאת חיילי ה"הסדר" המחרפים נפשם ביחידות הכי קרביות שנים רבות גם לאחר סיום לימודיהם, הם כינו בשידור "חיילי שוקולד", [הנ"ל חזר על "ההברקה" גם בטורו בעיתון] דבר שלא הפריע להם להתרברב מול השר מ"יש עתיד" על שירותם הצבאי המרשים והקשה, ואת שיתוף הפעולה הפוליטי בין "יש עתיד" ל"בית היהודי" הם כינו "ברית האחים המוסלמים" .כמה שנון ומבריק ובעיקר כמה משכנע.

בדברי חז"ל מבואר שכל נס שנעשה לאדם מוריד מזכויותיו, וככל שהנס גדול יותר, עוד ועוד זכויות נמחקות. על כן לפלא הדבר, כיצד גם כיום מרשים לעצמם כלי התקשורת והעסקנים החרדים להמשיך ולהתלהם במילים בוטות ומעליבות המוטחות שעה שעה בציבור החכי"ם שאינם חרדים.

לו לפחות בצד הביקורת היו יודעים להודות על כל מה שיש להודות ולשבח, הדבר היה נותן אמינות לביקורת גם אם היא קשה. וכי אינכם מבינים שביקורת שאין בה איזון פועלת כבומרנג נגדנו ומעמידה אותנו שוב ושוב כחבורה שאין שום טעם להידבר איתה?. התנהגות שכזו היא חסרת אחריות ומסכנת את עולם התורה.

וכי מי ערב לנו שגם להבא יתחוללו לנו ניסים גלויים שכאלה? וכי מותר לסמוך על הנס רק כדי לזכות בתהילה מזויפת של "לוחמים" ולקבל טפיחות שכם מהמון מתלהב? וכי מותר לסכן את עולם התורה רק כדי לזכות בעוד אחוזי רייטינג?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר