תוכן גולשים: "צדק חברתי“ לבליינים

שאון חיים תל-אביבי אופייני – קייצי, תוסס ועולץ בדמות הפגנות המוניות ועולצות, קרקסים ססגוניים, הופעות רחוב צבעוניות, ופיקניקים. כמה אירוני, שגם כשבני ישראל היו משופעים במדבר בעינוגים, כמפורט עלי הפרשה בארוכה, הם עדיין המשיכו לרטון ולהתאונן מאין-הפוגות. על מה? כנראה על המעדנים היותר מודרניים שעדיין פסחו על שולחנן

אבישי פרי. | כיכר השבת |
פני המחאה (פלאש 90)

דווקא עתירי הממון יוצאים לאוהלים. דווקא אלו שצנון וחזרת לא פוסקים משולחנם בקיץ כבחורף מרווים את אוהלי רוטשילד במטרה להעלות על נס את מצוקות העם הישראלי הנאנק, זאת למרות שבמשכנם הן כלל לא קיימות. מדובר בבועה שלא נולדה, אך זאת האווירה. שאון חיים תל-אביבי אופייני – קייצי, תוסס ועולץ בדמות הפגנות המוניות ועולצות, קרקסים ססגוניים, הופעות רחוב צבעוניות, ופיקניקים. ולא, אל תחשדו בהם בהומאניות ובאמפתיה יתרה. הם לא שם.

זה מכניס אותנו היישר לאסוציאציה של קינת איכה. למה שאלו הבנים ברוב תוגה? למה שאפו כשהלב שלנו נכמר מחמלה צורבת? אייה דגן, לחם ויין.. תפנוקים ומותרות, אלו שהעסיקו אותם. הם היו מדושני עונג, אבל בוכיים. הכל שחור משחור בתיאוריה החלמאית והבכיינית שלהם. הכל קודר עד אימה.

כמה אירוני, שגם כשבני ישראל היו משופעים במדבר בעינוגים, כמפורט עלי הפרשה בארוכה, הם עדיין המשיכו לרטון ולהתאונן מאין-הפוגות. על מה? כנראה על המעדנים היותר מודרניים שעדיין פסחו על שולחנן..

שיבר ידיד את אוזני, שאסטרטגיה חדשה עומדת מאחורי ייקור מחירים אסטרונומי ודרקוני של מאפיות בירושלים באחרונה. איש-שיחי, שידו רב לו בעסקי ממון, טוען כי אם עד היום המאפיות יכלו להיראות דלוחות שכאלו, המוכרות לנו כמה ג‘בטות וכאלו במחנה יהודה או בבוכרים, משהו עם ניחוח הוד קדומים [תרתי משמע..], פס ותם עידן.

מהיום, המאפיות חשות שהן צריכות למתג עצמן כאסתטיות, מודרניות ומתקדמות, וזה מתבטא לא רק בשינוי פני המאפיה חיצונית בצורה דרסטית למאפיית פאר בעלת חווית קניה, ובמיתוג מחודש והולם, אלא גם במחיר. מחיר זול, הוא מטעים, הופך אותך לתלותי בחברה החלשה, אתה מקוטלג כ‘סוג ב‘‘ שמושך אליו קהל לקוחות רלוונטי, וזה לא טוב לדור החדש שרוצה להביא קנקן חדש לביתו ולשולחנו.

אבל, לא יכולתי להתאפק וקטעתי את דבריו, שנאמרו בלהט מומחים, הציבור מצביע ברגליו לשלילה. הציבור, זה הקליינט הוותיק של המאפיות המיתולוגיות של פעם, סולד ממי שמשכין לפתחו ”שטיקים וטריקים“ מודרניים. מיתוג חדש? נהדר. שיפור פני המאפיה? מפעים. אבל להזניק מחירים רק בשל אידיאולוגיה כלכלית-חומרנית יבשה? לא ולא.

הרי הון הם גורפים מאיתנו, אז מה חפצים הם עוד? לנשל אותנו? מה יחסר להם? אילו היו בעלי המאפיות אנשים מאמינים, הם היו מבינים, כי לא יגרפו שקל שלא צריך להגיע לכיסם, גם בתמורה לשכלול חזותי. הם היו מבינים כי ייקור מחירים לא יביא להם בשורה של ממש. יש מצוקה שאתה תראה סוג ב‘? אך לא תרוויח מהשינוי מאום..

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר