כח הפרסום החרדי עולה שלב: מאות בטקס הסיום של קורס הפרסום ב"לומדה"

כמאתיים איש השתתפו השבוע בטקס הסיום של לימודי הפרסום בלומדה. 27 בוגרים חדשים מהווים כוח אדם איכותי לענף הפרסום החרדי. במסגרת עבודת הגמר נדרשו התלמידים להכין קמפיין לעידוד תשלום מס עבור רשות המיסים # חבר השופטים: הופתענו מאיכות העבודות

ישראל אהרון | כיכר השבת |

למרות הגשם השוטף, התכנסו ובאו כמאתיים איש להשתתף בטקס הסיום של קורס ניהול הפרסום בלומדה. 27 תלמידים למדו במחזור הראשון של לימודי הפרסום בלומדה. הקורס שנמשך כשנה העניק לבוגריו כלים רבים והתמקצעות בפרסום, שיווק ויחסי ציבור. בין השאר למדו התלמידים מהי תקשורת המונים, מה מניעיה וכיצד דרך פעולתה. הם למדו רבות על התקשורת החרדית, גווניה, מטרותיה והשפעותיה.

חלק נרחב הוקדש לנושא השיווק ומשמעותו בעידן המודרני, תוך התייחסות ישירה ומפורטת למגזר החרדי. אך חלק הארי היה ללא ספק תחום הקריאייטיב שבלעדיו אין לפרסום כל זכות קיום. בוגרי הקורס רכשו כלים מקצועיים רבים שאפשרו להם להתמודד בכבוד בתחרות הפרסום שהייתה לב לבו של אירוע הסיום.

במסגרת פרוייקט הגמר נדרשו התלמידים להכין קמפיין פרינט לרשות המיסים. קמפיין שמטרתו לעודד תשלום מס במגזר. במסגרת עבודות המחקר שערכו התלמידים התברר שלמרות הדימוי, הציבור החרדי אינו חריג ואינו משתמט מתשלום מס. כפי שעולה מנתונים שסופקו גם על ידי רשות המיסים עצמה. התחרות, שבסיומה הוצגו העבודות בפני הקהל שהגיע לטקס הסיום והועמדו לבחינתם של צוות שופטים שהורכב ממספר אנשי תקשורת ופרסום, הוכיחו כי הבוגרים ראויים לתעודה הסיום שהוענקה להם. "כשהגעתי לכאן לא ציפיתי לראות עבודות ברמה כה גבוהה", אמר באירוע מאיר גל, מנכ"ל משותף במשרד הפרסום 'גל אורן', שהיה אף הוא חלק מצוות השופטים. בצוות היו בין השאר חיים קליגר מ"המבשר" ואלון טיברברג מ"קוראים אלעד".

המנצחים בתחרות היו אותן שלש עבודות שהצליחו, אולי יותר מכל השאר, לבטא את המסר ולעמוד בדרישות המקצועיות. במקום הראשון נבחרה עבודתו של דוד פריד שנשאה את הכותרת "כשזה לבן, הכל פשוט חלק". במקום השני נבחרה עבודתו של יחיאל רודמן שנשאה את הכותרת אל תגלה - עסק מסודר, הבטחון שלך". רודמן גם נשא דברים בשם התלמידים וציין כי הקורס משמש בעבורו כלי להפצת יהדות תוך שימוש בכלים הכי מקצועיים. במקום השלישי זכתה עבודתו של חיים יוסטמן שנשאה את הכותרת "אל תחכה לניסים – שלם עכשיו מיסים".

באירוע השתתפו אישי ציבור, אנשי פרסום ותקשורת וקהל רב. בין המשתתפים יכולנו למצוא את סגן שר החינוך, חה"כ מאיר פרוש שאף נשא דברים ובירך את הבוגרים. איש יחסי הציבור אריה פרנקל מ'פרסום גל אורן' שעמד בדבריו על הקשר בין פרשת השבוע והאירוע. שלמה רוזנשטיין, יוסי דייטש וישראל קלרמן, חברי מועצת עיריית ירושלים. אבי קלמרסקי מעיתון משפחה, אליהו הנדלר מהמודיע, עויזר דרוק מבקהילה, מוטי רובינשטיין ממרכז העניינים, חיים דיקמן מפרוג ורבים אחרים. בין הנוכחים הייתה גם נציגות נכבדה של "קרן קמח" שתומכת רבות בלימודי מקצוע בציבור החרדי. נצפו שם יו"ר הקרן יוסי דייטש, מנכ"ל הקרן, מוטי פלדשטיין, איש הכספים אברהם יוסטמן וג'ק שלדנפריי מיוזמי ומקימי הקרן. רשות המיסים טרחה ושלחה נציג מטעמה לאירוע, את מר אלי בן גיגי ממחלקת הדוברות וההסברה. בן גיגי אמר כי נדהם לגלות את איכות העבודות שהפיקו התלמידים וגילה עניין בחומרים שהוצגו בפניו. "לא מן הנמנע שנעשה שימוש בחומרים האלו, אמר בן גיגי.

את קורס ניהול הפרסום של לומדה ריכז חיים גיל, ובין המרצים בקורס היו אנשי מקצוע רבים מענף הפרסום והשיווק, ביניהם, קובי איזק מפרסום גל אורן, דני כהן מפרסום בולטון פוטנציאל, אבי בנטוב מקו עיתונות, שי הורוויץ מפרסום נטו, אריה פרנקל מפרסום גל אורן, איתן דובקין לשעבר מנהל המחלקה החרדית במקאן אריקסון, אפרים רוזנשטיין לשעבר סופרווייזר בפרסום 'טריו', והיום מנהל השיווק של קופת חולים לאומית במחוז ירושלים, חיים גלינסקי משבועון כפר חב"ד, עמי שבן, אדם בן ארי ועו"ד שחר ולנר. בהנהלת לומדה אומרים כי המחזור השני של לימודי הפרסום יחל מיד אחרי חג הפסח, וכי כבר בשבוע הבא יחל קורס עיתונאות, דוברות ויחסי ציבור אליו נרשמו כבר עשרות מתעניינים.

מי שאחראי על מערך הלימודים בלומדה, הרב מיכאל ווינט, אומר כי הצלחתו של המחזור הראשון מעידה כי יש צורך במגזר באנשי פרסום מקצועיים, וכי בכוונת לומדה להקים יחידה שתעסוק בהכשרת עובדים לתחומי התקשורת והפרסום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר