כיכר השבת

הם לקחו את שמונת ילדיי – ואני בחרתי חירות

רוית עברה מסע 'רגיל' של בחורה חרדית. כשהתגרשה נלקחו ממנה שמונת ילדיה אותם גידלו במסירות. פתאום היא כבר לא חיה למען הילדים – אז איך ממשיכים לחיות? * לקראת החג היא כותבת על החירות האישית שלה, על אף הכל (מאמע, נשים)

32
רוית רווח | כיכר השבת | י"ז בניסן | 02.04.18
בחרתי חירות..
בחרתי חירות.. (צילום:שאטרסטוק)

ימים של אביב והתחדשות תמיד עושים לי טוב. פסח בפתח, חג שגולת הכותרת שלו היא יציאת מצרים. פעם קראתי את שירו של אמנון ריבק, 'כל אדם צריך מצרים', זה כה נגע בי. רבים מאיתנו מהלכים במשך חיים שלמים כסומא בתוך המצרים שלנו, ואז מגיע רגע של הארה ואת יוצאת משם, מהמצרים הפרטי שלך.

נולדתי בתחילת שנות ה-70, בת בכורה למשפחה יפה ורגילה. מסלול חיים רגיל לגמרי. נישאתי בגיל 19, ילדתי וגידלתי באהבה עצומה שמונה ילדים מופלאים ומיוחדים.

ואז הגיע השבר. פרקנו את החבילה, ולא, לא החלק הזה בחיי הוא יציאה לחירות. כאן רק התחיל המסע האישי שלי, של צמיחה, הכרה עצמית, אהבת ה', קבלה, התפתחות ופתיחות.

בתהליך מתמשך הפכתי לאם מנוכרת. כן, כזו שילדיה מנותקי קשר. לא אכנס לנסיבות, רק למה שקרה לי, כשבעצם, אחרי מעל 20 שנות אימהות, התחלתי חיים חדשים שבהם ילדי נמצאים איתי 24 שעות, רק בלב, במחשבות, בחלומות, לא במציאות.

כאן מתחיל בחיי החלק, שכל יום הוא בחירה בחיים על אף הכאב העצום, בצל געגועים אין סופיים, הכרה בזכותי לחיים ולא רק בזכות היותי אם.

שנים ארוכות חשבתי שזכות קיומי בעולם הם הילדים, אלו שילדתי, גידלתי וטיפחתי ביד אם רחומה, שאם לא הם, מה ייעודי בחיים ולמה אני כאן? ואז רצה ה' ולימד אותי בדרך של כאב, שיש לי זכות חיים, רק בגלל שהוא בחר בי ונתן נשמה באפי, ושעלי לדעת שלכל אדם יש זכות חיים.

במסע היציאה ממצרים החשוכה, גיליתי בורא אוהב שיש לו חשבונות עלומים ואין לי בהם שום מושג. למדתי להזכיר לעצמי שלפעמים אני רואה את חלקי הפאזל ולפעמים את התמונה השלמה, אבל יודעת בברור, שיש לו חזון לתמונה שלמה ובריאה, שרואים רק בפרספקטיבה של זמן.

במסע שלי גילית את יצר החיים שטבוע בנו, את יכולת הנתינה שמחיה אותנו, הכרתי המון אנשים שהם השראה, הכרתי את האפשרות להיעזר באחרים בלי להרגיש רע. את הדמעות שמשחררות את הכאב, ששוטפות את הלב.

תוך כדי צעידה הכרתי את 'נבחרות', שמעתי על קבוצת מנהיגות נשים חרדיות שיוצאת לדרך, נרשמתי, התקבלתי ועכשיו בדיוק באמצע הדרך, אני מבינה שאני לא מבינה: לאן עוד אפשר להגיע.

אחד הרגעים המכוננים היה לראות נשים רגילות, כאלו שאתם יכולים לפגוש במכולת או בחדר המדרגות, שעושות מעשים מאוד בלתי רגילים, נשים עובדות, שמגדלות משפחה ומוצאות זמן לעשייה חברתית, לפעילות למען האחר.

נשים חולמות, שואפות ומגשימות, עם חזון והמון כוח רצון לעשות מעשים יוצאי דופן למען עולם יפה יותר, טוב יותר, עולם שמאפשר לכל אחד לבחור את המצרים שממנו הוא רוצה לצאת, ולבחור את חייו בראיה מפוקחת ובבחירה מודעת.

החירות שלי היא הבחירה לחיות בעוצמה, כי אין לנו חיים אחרים תחת אלו שנתן לנו אלוקים.

רוית רווח. הכותבת חברה ב'נבחרות' ופעילה למען מיגור תופעת ניכור הורי

תוכן שאסור לפספס
32 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
אי אפשר להבין כמה גבר יכול להיות אכזר לאשתו אמא של הילדים שלו שיצאו מהבטן שלה ולקחת לה אותם ולהתעלל ולהרוס משפחה רק בגלל האגו שלו כנראה לב ערבי שוכן בקרבו הוא לא אוהב את הילדים הוא אוהב את עצמו בלבד !! כדי להעניש את אשתו מי תתחתן עם גבר אכזר שכזה ולא משנה מה הסיבה לזה (אני מכירה את האמא ויודעת כמה
בעילום שם11.04.18
28
אני מכירה אותך אישית תמיד הערצתי אותך וגם אחרי ידעתי שאת נשארת מיוחדת. שה' יתן לך הרבה כח . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני07.04.18
27
היא אחת אבל מה עם כל אלפי הגברים שסובלים יותר ממנה ונעצרים על לא עוול בכפם? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צבי08.04.18

הצגת כל התגובות

26
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם04.04.18
25
ביותר שיש!!! אל תשפטו!!! זה לא שלקחו לה את הילדים-זה ההורה השני שמסית ומרעיל את הילדים נגד ההורה השני----לשון הרע פשוטו!!!רעל טהור שמכניסים לילדים טהורים לראש!!!!
ש04.04.18
24
האם היית יכול/ מסוגל לעמוד בניסיון שיטלו ממך את ילדיך שהרית? לפי תגובתך הרדודה רגשית לא היית מתמודד עם נטילה של ילד אחד ממך!!! ובוודאי שלא במקרה של ניכור הורי!!! לא צריך להיות חכמים גדולים ולהכיר מקרוב את האישה: הבט וראה והסכת מה היא כתבה!!! כמה עוצמה, כוחות נפש וגדולה, רמת תיפקוד מדהימה למרות השואה
לאיש מ6 המתרברב04.04.18
23
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו03.04.18
22
עוד מתפתחת כמו כל הנשים עאלק החרדיות שמנסות להתפתח. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי03.04.18
תתבייש! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי03.04.18
21
וואו ממש אין מילים בפי על כוחות הנפש האדירים שיש לכותבת. מאחל לה שבמהרה תזכה להתאחד עם כל ילדיה
אסף25.06.18
20
מטרת הטור היתה לתת כוח לאחרים, אמונה ותקווה, מקווה שהשגתי את המטרה. המסר הברור הוא, שעם כל ניסיון שה' נותן לנו, יש לנו זכות בחירה בחיים. בעניין מה שאני עושה למען ילדי אומר שאני ממשיכה לפעול ולעולם לא אפסיק, אלה ילדי, בשר מבשרי ודם מדמי ואני אוהב אותם לנצח!!! למי שיש שאלות בנושא ניכור הורי,
ללא שם10.04.18
19
ניתוק ילד מהורה הוא עוול הזועק לשמים!!! אב ילדי חשב שהוא חכם גדול, שהוא הצליח להעליל עלי עלילות, למנוע ממני להוציא את האמת לאור ולנתק את הילדים ממני ולא לשלם מזונות!!! ומי סבל? מלבד הסבל הנורא שלי, סבלו באופן נורא שלושת ילדי, שגדלו אצל אמא חורגת, היו נתונים לדיוני פקידות הסעד, היה להם שם של הילדים מ
רחל גליק08.04.18
18
התופעה הנוראית נוראית נוראית הזאת שהולכת ומתפשטת-"ניכור הורי"--חייבים!!!!!!!!!!!
ש04.04.18
17
את פעילה במיגור ניכור הורי? אז יופי תסבירי לכל הנשים לא לעשות זאת לגברים. אני כואב את כאבך בתור אב שמגדל את בנותיו כי האם לא רצתה והאם עושה נגדי ניכור הורי ואני מנסה להתמודד ום זה בחכמה. אז עם כל הכאב תסבירי זאת לחברות שלך שיבינו מה הגברים עוברים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי04.04.18
16
על הכל . על עצם הנסיון .נבחרת משמים לעמוד בנסיון שרובינו לא היינו עומדים בו .בוודאות. אני רואה אותך כמו אחת מ4 האמהות ומייחלת ומתפללת בשבילך רווית שתזכי לקבל ולתת אהבה לילדיך אם לא כרגע אז בעתיד כשיגדלו .והכי חשוב שזה שתמשיכי ותכילי את הילדה הקטנה שבתוכך .חבקי אותה ואמרי לה שאתן יחד נמצאות בתהליך .ו
גילה דרוק04.04.18
15
ביותר שיכול להיות עליי אדמות... איך מצטרפים ל"נבחרות"??????
ש04.04.18
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נועלה04.04.18
13
אני מודה ומתגאה בעובדה שאני מכירה אותך וחברה שלך. יש לך המון כוחות ואת השראה לכולם. את אישה מופלאה ואני בטוחה שאמא נהדרת ואני מאחלת לך, לי ולכל ההורים המנוכרים שנצא ממיצרים וילדינו גם כן ייצאו לחרות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל ענבר03.04.18
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בר דרור דוד03.04.18
11
אוי איך אפשר לחיות בלי הילדים איך ממשיכים במסלול החיים מאיפה שואבים את הכוחות ,שמונה ילדים שגידלת וטיפחת .אוי טאטא הרבה כח ושתמשיכי לצמוח ולפרוח ושהכל יסתדר לך על הצד הטוב כמו שאת רוצה אמן. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אודי03.04.18
10
מזדהה עם כל מילה . אשרייך ומה טוב חלקך שכרב חובל המנווט את ספינתו בתוך ים סוער את לא מפספסת את היעד האמיתי. הגענו לפה כדי להכיר את בורא עולם . ומה לעשות? בלי כאבי נפש החותכים בבשר החי אנחנו לא מסתכלים לכיוון שלו. אז פה מתחיל ונגמר הניכור ההורי. הוא אבא שלנו הוא אמא שלנו ואנחנו בוחרים כל רגע להתעלם
חנה נוימן09.04.18
9
הם הילדים שלך ואת אמא שלהם.גם אם טוב לך הילדים זקוקים לך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
.....09.04.18
8
אדוני, נראה לפי דברייך ולפי דברי הכותבת שאם יש לך ילדים- אין לך בעיה לתרום לה אותם... אתה תגלה שההורות שלה טובה פי כמה וכמה משלך (- לגבייך: אם בכלל טובה...) ועוד תתן לה מדליית זהב. תקרא שוב את הדברים והלוואי תבין לבד...
מזועזע 04.04.18
7
מכיר אותה אישית אכן עברה חיים "רגילים" , ומתמודדת עם הדברים בצורה יוצאת דופן. פשוט אשה חזקה ואמיצה !!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם03.04.18
6
דבר ראשון אם לקחו לה את הילדים יש סיבה דבר שני שלא תבלבל את המוח על קבלה וכו' אם לא יודעים עדיף לשתוק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש 03.04.18
5
רווית היקרה כידוע החגים הם זמן קשה יותר עבור גרושות: הן מבחינת להתנהל לבד עם הילדים והן מבחינת הלהיות לבד כשהם הולכים לצד השני. מודה לך מאד, לדברייך המחזקים מאד המעודדים והמנחמים, ובלי ספק מצטרפות לתודה זו נשים גרושות רבות: שלא כל הילדים מתנכרים. כשקשה כי הם לא נמצאים- הם עוד יחזרו. כשקשה איתם כי א
אם גרושה04.04.18
4
אני מכירה את רווית באופן אישי . אישה מיוחדת ותמיד שמחה ופעילה אני גם אמא מנוכרת מילד קטן בן 6 . כבר שנתיים וחצי ובעיקר בחגים מרגישים את החסר . קשה מאוד מאוד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם03.04.18
3
לא כל אחת יוצאת ממשבר של ניכור הורי, לא מילד אחד ובטח לא מ8 ילדים זה פשוט מעל הטבע כל הכבוד לך. המשיכי בדרכך וה' יהיה איתך. אני מאוד שמחה שהמשכת, ולא נפלת לדכאון. חג שמח
מכירה מקרוב03.04.18
2
רפוש
לללה בלה בלה10.04.18
1
זה לא נראה לי הגיוני שסתם יוציאו ילדים מהאמא עד כדי נתק מוחלט, זה פשוט נראה לי לא מציאותי ולא הגיוני. וכנראה שיש סיבה אמיתית לכך (נפשית אולי...), אז כל הכבוד לך על היוזמתיות והפעלתנות, אבל ההתבכינות שלקחו לי את ילדי איך לומר... היא לא במקומה.
סתם אחת09.04.18
אולי גם יעניין אותך
בית

10 טיפים לעיצוב ארונות מטבח פונקציונליים ומסוגננים

טובה אור | 06.02.24

השפיעו על הפנים

כך תעצבו חדר ילדים מענג ויצירתי בקלי קלות

טובה אור | 29.01.24

'לא תעמוד על דם רעיך'

"לאף אישה לא מגיע להיות עצובה" • ריאיון עם קצינת החקירות מבני ברק

ארי טננבוים | 11.01.24

לדירת "סלח לי"

די לצפיפות: פתרונות אחסון חכמים לחללים קטנים

טובה אור | 11.01.24

טור מלחמה

עד שלא תרגישי את זרועם של ה'בלתי מעורבים', לא תשתקי?

אתי קצבורג | 25.12.23
ש

לכולם ובחינם

זאת הארץ שלנו ולא נפסיק לטייל בה >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

ארגון וסדר

איה הגמד המקפל?- מדריך  לקיפול כביסה מהיר

טובה אור | 19.12.23

טיפים לארגון הבית בחורף

כיצד תתמודדו עם פלישת המעילים והמטריות למרחב בבית?

טובה אור | 06.12.23

האמא המופלאה

עשרת התפקידים המובילים שרק אמא יודעת לבצע בבית

טובה אור | 05.12.23

קשיי החסד

"אתם יוצאים לשבת? אפשר את הדירה?"

טובה אור | 05.12.23
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

עונת הקטניות

טיפ לארגון ארונות המטבח בחורף • צפו

ורד כהן | 29.11.23

מדריך להורים

כך תשמרו על בית נקי ומסודר לצד ילדים שמחים

טובה אור | 23.11.23

המדריך לסדר

טיפים לארגון ארון הבגדים במהלך עונות מעבר

טובה אור | 15.11.23

מטלות במטבח

טיפים מובילים לניקוי סירים: היפרדו משאריות מזון עקשניים

טובה אור | 07.11.23
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

"אני טובעת"

למה הילדים לא עוזרים? הם לא רואים את הבלגן??

טובה אור | 06.11.23

לכל ה'באלעבוסטעס'

טיפים לשמירה על הלובן של החולצות הלבנות

טובה אור | 05.11.23

10 טיפים לשנה החדשה

איך נוכל לאזן בין עבודה, משפחה ורווחה אישית?

טובה אור | 13.09.23

מצוקת הדיור

גרים בדירת "סלח לי"? | פרק 4 - "סולם יעקב"

טובה אור | 08.08.23
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

בלגן לא כאן!

תריסר טיפים לארגון הבית בחופשת הקיץ

טובה אור | 02.08.23

מתחם ציבורי

גרים בדירת "סלח לי"? הכתבה הזאת בשבילכם! פרק 3

טובה אור | 01.08.23

פרפקציוניזם

רוצה להיות מרוצה גם אם לא הכל מושלם? ערכי שינוי בשלושה צעדים

טובה אור | 31.07.23