כיכר השבת

זעקת הנערות • פרק 4

החרם, הבדידות והמסר החינוכי הנוקב; המורה נועה בריאיון

נועה, כיום בת 27, הייתה 'נערה שלנו'; הייתה - והיום כבר לא; מתפקידה כמורה, כיום, היא חוזרת אל החוויות הקשות שחוותה, כשנותרה בלי כלום ועם יחס מחריד - ויש לה גם מסר שקשה לפספס (נוער)

148
אלי דן | כיכר השבת | ט' באלול | 17.08.21
(צילום: ישראל כהן)

כנגד ארבעה בנים דיברה תורה; הצד השווה שבהם, שעם כולם צריך לדבר. אל כולם צריך להתייחס, ובכולם צריך להאמין. מסיפורה הטראגי של נועה, נלמד מה קורה לבן או לבת שלא מדברים איתם ולא מאמינים בהם.

נועה, כיום בת 27, היתה 'נערה שלנו'. היא נולדה למשפחה מסורתית, שהתקרבה לאחת הקהילות החרדיות המוכרות - כזו שלא הייתם מאמינים שסיפורים כאלו יקרו בה, אבל - זה קרה.

נועה, משמשת בעצמה כמורה, ואולי דווקא לכן, הסיפור שלה ראוי לפרק שלם בפני עצמו. לאחר התהפוכות שעברה, כיום, נועה איננה חרדית. היא כבר לא 'שלנו', אבל הסיפור שלה - של כולנו.

כמו לרוב הנערים והנערות שלנו, גם לנועה היו מאפייני הרקע שהקשו עליה מלכתחילה. שני נושאים מרכזיים שגרמו לה לבדידות. מחוץ - הרקע הקהילתי השונה, מבית - אחיה של נועה, ילד בעל צרכים מיוחדים.

נקודת המפנה בסיפור מגיעה כאשר גם בבית הספר - אין דרך יפה לומר את זה - יורדים לחייה של נועה.

יצויין כי בית הספר טוען בתגובה כי מעולם לא היה חרם על נועה, פשוט היה חוסר התאמה. כך או כך, נראה שחוסר הרגישות למצבה של הנערה שלנו, שימש תחילתו של מדרון.

אבל זו עוד לא החוויה הקשה ביותר שעברה נועה בבית הספר.

גם לבנים, אבל בעיקר לבנות, החברה היא כל החיים. תארו לכם בת שנשארת בלי כלום. קירחת מכאן ומכאן. בלי שייכות לקהילה, בלי יחס מהמשפחה וכעת גם ללא חברה.

הרב בניהו דביר, יושב ראש מרכז תל"ם, מספק מענה לאלפי 'נערות שלנו' שהבדידות שלהן היוותה טריגר לנשירה ובשיחה עם 'כיכר השבת' פותח את הדלת להתמודדות הקשה.

להוריה של נועה אמנם לא היה הרבה זמן אליה, בגלל הטיפול בילדם - בעל הצרכים המיוחדים, אבל התקרית הבאה היא שנתנה להוריה את השוק, שגרם להם להבין את המצב בו שרויה בתם.

כמו בכל ראיון, אנו מבקשים גם הפעם לצאת עם מסר ונועה בחרה להעביר מסר לנשות החינוך של בית הספר.

הפרק אמנם עוסק בנערות שלנו, אבל מסתבר שהצורך הזה - של מישהו שיאמין בך, שידבר איתך - בוער גם אצל הנערים שלנו. זה מה שמנסים לשקם במסגרות השונות, המופיעות כבתי חולים מתחת לגשר הרעוע.

בפרק הרביעי והאחרון בסדרה, 'כיכר השבת' יוצא לבדוק בארבע ערים חרדיות כמה מקשיבים לנערים שלנו, האם העיריות עושות את עבודתן נאמנה - והאם הפוליטיקאים בעירייה יודעים בכלל לפתור בעיות של נערים.

צילום: ישראל כהן | עריכה: כיכר השבת | הפקה: משה יצחק רושגולד

תוכן שאסור לפספס
148 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
98
מהממת!!!!!!!! נעה את פשוט מדהימה אני מורה ופשוט נתת לי פוש רענון מלכה שכמותך איזה גיבורה את
חני23.08.21
97
לכל התגובות: א. באמת לא היתה מספיק רגישות למצב הרגשי שנועה היתה בו. לא היה שיח רגשי משמעותי עבורה ועובדה שחשה בדידות. ב. אין לנו לשפוט את מקרה הסיפור כל עוד לא שמענו את כל הצדדים, נועה העבירה כאן חוויה סובייקטיבית שאנו אמורים ללמוד מזה להבא! ג. נועה מבקשת שניקח את דבריה ונפעל תוך אמון בילדים וניתן ל
אבג20.08.21
96
אני קבלתי מכל רבה בחידר מאה כפות,אם היו אומרים לי מילה טובה אחת היה מחזק אותי יותר מ1500 כפות שקבלתי בתלמוד תורה. רצחו אותי
אלי19.08.21

הצגת כל התגובות

95
מה הסיפור של המנהלת?????????????????? להחרים את כל הבנות נגדה?????? היא נורמלית???????? מילא זה היה אחת הבנות אבל המנהלת??????
אילה18.08.21
94
גם אם המורות חשבו שלא נכון מבחינה חינוכית להגיע לבית שלה (והם צדקו ) יכלו לחשוב דרך יצרתית שלא תפגע בה כמו לעשות לה מסיבה בבית ספר או משהו יש בכל מקום דרך אמצע בין חינוך לבין אדם לחברו
יוסי18.08.21
93
אני מורה 42 שנה,כרגע אני בפנסיה.אני שונאת שמאשימים את כולם חוץ מאת עצמה. אני בטוחה במאת האחוזים שזה לא הספור האמיתי במלואו. מורות אינן רשעיות וגם לא המנהלת. ספור מוזר שצריך לברר לא על גבי התקשורת המשקרת וגם אין לנו יכולת לשמוע את. הצד הדני. תמיד. רעך להציג את הצד השני. לא מאמינה לספור.ובאמת אי אפשר
ב.חייט18.08.21
נכון נשמע קצת מוגזם אבל זה יכול להיות כן יש דברים שהם אמתיים ומוגזמים אבל גם עם זה לא בדיוק מדויק מה שבטוח פגעו בה אני לא יודעת עם פגעו ברמה כזאת קיצונית אבל זה סיפור שמגיע מי משהי שיש לה דמעות בעניים וזה פוגע ומשפיע לה על כל החיים הצד של המורה בטוח לא נפגע וזכותה להאשים את המנהלת שפגע בה נפשית
תלמידה20.08.21
92
נועה את אלופה
אברהם04.05.22
91
בכתבה בכאן 11 היא מוסיפה עוד כמה פרטים שיכולים לשפוך אור על הסיפור.
אורי20.08.21
90
צריך לשמוע את שני הצדדים כדי לדעת את הסיפור במלואו סיפור מוקצן
חסוי19.08.21
89
מזעזע
-18.08.21
88
הי נועה , אני רואה ובוכה את החיים שלי !!!! אני היום בחורה וכשאני ניזכרת בבית ספר בבנות רעות שפשוט עשו עלי חרם והסתודדו לידי ולא דיברו איתי אז זה עושה לי רע ואני לא יכולה להסתכל על אותם בנות היום ותאמת קשה לסלוח לבנות האלה..!! ובאמת תודה שהסכמת להתראיין שאולי אותם בנות רעות שעושות חרם על בנות אחרות
שירן18.08.21
87
וואיייייי מרגששש!! דמעות בעיניים!! פשוט צפיתי ובכיתי!! המנהלת הזאת פשוט מרשעת, והמורות, כמו שהיא הסתכלה עליהן - מפלצות אמיתיות. כמה רוע, כמה אכזריות??? איך, למען ה'?! איך??? נועה היקרה את פשוט מדהימה איך שהצלחת להישאר חזקה ואיתנה, פשוט לא יאומן! אבל בכנות, חבל לי שעזבת את המגזר החרדי. כי באמת, הוא ל
דמעותתתתתתתתתתת18.08.21
ואם כבר מדברים על מגזר אז קל שהציבור הסרוג החזק (יעני הכיפות הגדולות לא הכיפות אסימון כמו של בנט) לוקח את כולם! ציבור שמבורר עם עצמו, שמבין שחיצוניות זה לא הכל, שמוכן לקבל ביקורת גם מחילונים וגם מחרדים ומברר את עצמו כל פעם מחדש, ציבור שכל תכליתו מההתחלה ועד הסוף זה עבודת ה'!
מלכישוע הבבלי18.08.21
אצלינו העיפו בת בגלל שדברה אם בת שלא הסכימו שתדבר איתם!!! וגם יש לי חברה שלא מסכימים לה לדבר אם בת אחת ואם היא תדבר יעיפו אותה!!
ללא שם18.08.21
86
אני מבין את נועה. הבן שלי למד בתלמוד תורה חשוב בירושלים ועד היום לא אשכח כשהוא חזר הבית עצוב .לשאלתי אמר שהמנהל קרא לא ליד הילדים כושי סמבו .ניראה קצת כהה ולא שוכח את המילים והבושה.היום המנהל ניפתר אבל אין מחילה
שמעון ר18.08.21
85
היום לא כדי להיות חרדי וזה חבל, כי הכת הזו לא מתחתכים עם השניים, אשכנזים לא מתחתנים עם ספרדים, לא מקבלים ספרדים לישיבות של חרדים. לא מתחתנים עם כלה /חתן שיש להם אחים מוגבלים. נו תגידו זה לא אנטישמיות/נציות?
המזועזעת המסורתית 18.08.21
ממש לא יש לי בת דודה עם מוגבלות ויש לה אח גדול ששבוע שעבר היתרס עם מישהי שאין במשפחה שלה בכלל מגבלות
אין לי שם 18.08.21
יש המוןןן ספרדים נשואים לאשכנזים......
מ18.08.21
יש ממשפחות אשכנזיות שיש להם קרובים ספרדים תמנים ואין שום אפליה
יחו18.08.21
84
יפה שהסכמת להתראיין. הלוואי וזה יעורר את המודעות לעזור ולא לקטלג ולהחרים בנות בבית הספר...
יישר כוח לנועה18.08.21
83
שכוייח גדול לך, על פועלך ושליחותך. המשיכי בעוז ובגבורה במעשייך. אשת חיל אמיתית. בנית עצמך מהשברים.
אלעזר17.08.21
82
תקשיבו תפסו את עצמכם בידים יש אנשים שרואים את זה עם אתם רוצות לכתוב אלופה נועה וכאלה בשמחה אבל למה לאשים ילדה מסכנה שפשוט עברה התעללות אין לי מושג עם הכל אמת אבל אני מאמינה שכן שומעים את הכאב במילים. חוץ מזה שאני אחות לילדה שעברה משהו דומה וזה לגמרי אמיתי חוץ מזה שאנחנו חרדים ושלחנו אותה לבית ספר חר
שרי08.09.21
81
נועה יקרה, שומעים מבין מילותיך את הכאב העז של הבדידות. תדעי שאולי בית הספר לא היה איתך- אבל כולנו- כל עם ישראל שולח לך חיבוק גדול! חיבוק שייתן לך כח להשתקם ולשכוח מכל הרע שחווית! התפקיד שלך היום כמורה לחינוך מיוחד הוא שילוב אדיר של תקומה!!!! של ניצחון!! כי לא המורות ולא אחיך בעל הצרכים המיוחדים יגרמ
אבג20.08.21
וואו, ריגשת!!!
רבקה16.01.22
80
היי אני זאתי שכתבתי את התגובה שכולם התעצבנו סורי סתם כתבתי את זה בלי מחשבה לא חשבתי שבכלל משהו יקרא את זה אבל אני עדין חושבת שבבתי ספר חרדיים בית יעקב רגיל לגמרי בעיר חרדית ממש אין דברים כאלה אני חושבת שהיא לא למדה ממש בבית ספר בית יעקב
יעלה01.02.22
79
צריך לעשות משהו מול המנהלים הללו שבאמת עושים מה בא להם ולא הולכים לפי ספר החוקים. הם פוגעים חוקקים ארועים מזעזעים בזכרון. אני לא מרחמת על המנהלים האלה שבגללם יש כל כך הרבה נושרים
.....20.08.21
78
גדולה מהחיים!
איש19.08.21
77
יושבת ובוכה, אני היום אמא לחמישה ואשת חינוך, בעלת תואר שני ברוך השם בוגרת בית יעקב לצערי, כל מה שנועה הזאת מספרת מחזיר אותי עשרים שנה אחורה אמנם אני הייתי בת למשפחה עשירה אבי היה מהתורמים למוסדות בהם גדלנו אף אחד לא אעז להתעסק איתנו אבל סיפורים אלו מוכרים לי היטב מבית הספר. לא אשכח לעולם את המנהלת נ
אמא כואבת19.08.21
76
ידוע שיש מדור מיוחד בגיהנום עבור המורות והמנהלות מהסוג המתואר כאן. (וכמו כן באגפי המורים, מלמדים, ר"מים ומנהלים וראשי ישיבות מהסוג הזה). לרוב מוסדות החינוך ברמותיהם השונות בוחרים מחנכים מתוך מניעים שגויים ומעוותים. קודם כל , קרבה משפחתית, או "שמור לי ואשמור לך", ומשאירים את המחנך כל עוד הוא מצליח
מזעזע ושכיח מאד18.08.21
חזק וברוך אמת לאמיתה!!!
ידוע19.08.21
75
גם אבא שבשמים כביכול בוכה.וכשאני שומע רבנים שאומרים בימינו : הבעיה הגדולה בעם יהודי זה הרפורמים.לא ולא.הבעיה הגדולה והאמתית היא : מעוכבים זיוג.כנראה בישראל יש 100 אלף.על 6 מיליון יהודים.ויש בניהם גרושים גרושות אלמנות וכו'.פה בצרפת אין קהילה שאין בה מספר גדול של לא זיוג.למה ? מפני שיש לנו הרבה
אבאתו18.08.21
74
נועה היקרה!!! ישבתי ממש עם דמעות בעיניים כשמעתי את הסיפור הכואב שלך...... אבל תדעי לך שאת ממש גדולה ..........ונורא התפעלתי שהיום את מורה שככה לקחת את זה למקום של לעזור לאחרים עם הרבה מודעות לתלמידים אני בטוחה שיש לך זכויות רבות על כך והלוואי וכל המורות ילמדו מימך!!!!!
תמר18.08.21
73
נועהה הסיפור שלךך פשוט עצובב ממש באלי לבכותת. לא יודעת איך היו מסוגלים לעשות לך אתזה.. אני זוכרת גם שעברתי תקופה קשה והייתי צמאה לתשומת לב.. תודה על השיתוף והראיון הזה! וכל הכבוד לכיכר השבת על הדבר העצום הזה שהם מעלים למודעות..
משיח נאו19.08.21
72
סתם משהו קטן, באמת לנערה שיש בביתה טלויזיה זה משהו שלא מראה על טוב. לכן אני יכולה להבין את הסגנית שאסרה להגיע לבית. אבל חרם? לא ולא! חוצפה של הנהלה! תאהבו את האחר והוא יחזיר לכם אהבה!
תהילה18.08.21
71
עצוב מאוד... עברתי בין התגובות נכון מזעזעז אפילו מאוד אבל מי אתם שתקבעו מי יהיה בגהינום????????מה זה "הברכות האלה" עצוב....
אפרתוש18.08.21
70
יפה מאוד שהיא מלמדת את המורות שלנו מה לעשות! אולי שכחנו את המורי דרך שלנו הרבנים האנשי חינוך החרדי? המסר שלי הוא לשמוע ל"אנשי חינוך החרדי"
מדייק18.08.21
כן אבל גם לישמוע מה המורות החרדיות עושות היום וכן יש מורות שלא יודעות מה זה נפש של ילדותתתת ונערות, וממך לא ביקשו לשמוע את המסר
םםםםםםםםם18.08.21
69
אבל אי אפשר להפיל הכל על הבית ספר! בסופו של היום להורים יש לא פחות אחריות ואפילו יותר : בראשית לראות מה הילד שלהם עובר -לתת מענה - לתמוך- לטפל- ומעבר להכל לשלוח לבית ספר מתאים ולא למקום שמשקף את החלומות וההשראות הרוחניות שלהם לגדול והכל על חשבון הילד! צריך להבין שאם כל הרצון שבעולם להתחזק זה לא יכול
שובר את הלב!18.08.21
68
זה נושא מאד כאוב, וקשה להאמין שזה קורה וקרה
צבי18.08.21
67
מטלטל בטרוף. אבל אני לא מבינה איפה היא למדה, זה נשמע לקוח ממקום דמיוני.
אילה18.08.21
66
כמה חילול ה. עשתה נועה בספור שבכלל היה היה כל. איזה עליהום על המורות המסכנות. כל אלו ששלחו תגובת שתוף במסכנות של נועה,חמה אתם שולחים ילדים לבית הספר למקום של מפלצות.תחזיקו אותם בבית אחרת יקרה לכם מה קשה לנועה. גיחי,גילי ,גיחי לכל יפי הנפש האלה. אין על המורות החרדיות.לכו לבית ספר חילוני שם יהיה לכם י
מטי לוי22.08.21
מסכימה!!
יעלה03.03.22
65
זה נושא כאוב מאד ורגיש מאד התחקיר פה לא מקצועי לא הבאתם את כל הצדדים המקיפים
תקשיבו18.08.21
זה לא תחקיר של מקרה חרם זה סיפור של אישה צעירה שמספרת את מה שהיא חוותה בתור ילדה ואני בהחלט מאמינה לכל מה שהיא אמרה כי גם לי הייתה חברה ביסודי ממשפחה מתחזקת (-שדרך אגב היום היא אפילו לא דתיה) שההתנהגות של הצוות אליה הייתה מחרידה! ואני בהחלט זוכרת מורה שאמרה לכל הכיתה לא להיות חברות שלה
a19.08.21
64
הדת, היא נושא חשוב מדי מכדי להפקיד אותו בידי החרדים, והחינוך, נושא חשוב מדי מכדי להפקיד אותו בידי המחנכות הפרימיטיביות והלא-אינטליגנטיות - חשוב לקרוא לילדה בשמה - של בית יעקב בכל צורותיו.
מוישי18.08.21
63
טלי יקרה עמדי מול אותה מרשעת ותרקי לה בפרצוף
טלי18.08.21
62
מזעזע.
מוישה18.08.21
עם כל הכבוד שיש לי לאנשים אתה מפגר זה מה שיש לי לאמר לך
נביא אמת20.08.21
האשכנזים עושים לספרדים מה שהגרמנים עשו להם
לוי 18.08.21
צדיק, אתה כנראה לא יודע מה הגרמנים עשו, אז תיזהר עם המילים שלך. כולנו אחים אוהבים ובכל מגזר יש את הקיצוניים. בכללי- ממליצה לכל אותם שאימצו את הדימוי גרמנים או נאצים או שואה, פשוט תקראו ספר אחד על השואה ותבינו למה זה הזוי שאתה מכנה את אח שלך ככה! שמרו על הראש הבריא שלכם!!! קקצת הגיון ואהבה לא תזיק!
אוהבת אתכם18.08.21
61
מצמרר לשמוע את ממישהי שיש לה דמעות בעיניים הלוואי והתופעה המגעילה הזאת תסתלק מהמגזר שלנו ברוך ה' יש לי מורות מדהימות אבל יכול להיות שהתופעה היא עדיין קיימת אני מאמינה שפחות ועם כן צריך לסלק את הסמינרים האלו מהציבור החרדי כי זה לא מה שמאפיין אותנו
נערה18.08.21
60
כול הכבוד לה, לקחה את הכישלון למקום של תיקון ואיך לא להיות ככה, היא אדם עם תעצומות נפש, נכנסה למקום של המורה, (איש חינוך) ומהניסיון המר שלה היא יודעת איך להרמים ולעזור, אשת חייל, יישר כוח, ובקשר למורים/מנהלים, יש דין ויש דיין העולם לא הפקר, חייב לדעת להיות קשוב ולהתייחס יפה לילדים הם נשמות רכות ופ
עמית 18.08.21
59
למנהלת הזאת אין חלק לעולם הבא היא שתשלם דינה בגהנוםם תראיי מה גרמתת!!
בשוקקק17.08.21
58
מהממת!!!!!!!! נעה את פשוט מדהימה אני מורה ופשוט נתת לי פוש רענון מלכה שכמותך איזה גיבורה את
חני23.08.21
57
לא מאמינה לחצי מהספור.פרסומת ותו לא. אני מורה 42 שנים ולא נתקלתי בכזה ספור בחיים .לא יפה להציג בשביל פרסומת ספור הזוי שלא היה. המורות צר רשעיות ולא שמענו את המד הדני. בתחילה לא הבנתי איך דבר כזה יכול לקרות אבל ששעמעתי שזו פרסומת הבנתי הכל. פרסומת,שקרנות.חד משמעי
ב.חייט18.08.21
מה קשר איפה הפרסומות
נחמן19.08.21
56
"גאוה! גאוה! גאוה!" זעק הרב שטיינמן זצ"ל
בנימין18.08.21
55
נועה חשק ליבכות יש ועצוב ליזכר כמה יש כמוך בנים ובנות כמוך ורק ביגלל שהם ספרדים .אוי מה מחכה בעולם הבא.זו חלק בעיקוב המשיח
שמעון ר18.08.21
צודק לגמרי
יהל18.08.21
בעולם הבא תפתח לכל אלה שדירדרו את הבנים והבנות עד כדי פרישה מהדת ועוד יותר גרוע מזה שכעת הם נמצאים בחברה הכי גרועה זה סמים דיסקוטקים ועוד דברים שלא יעשו שאין כאן המקום לפרטן בגיהנם יהיו מחלקות מחלקות לרבנים למורים ולמורות שבגללן זה קרה והתגלגל גם לדורות הבאים
מיכאל18.08.21
עליונים למטה ותחתונים למעלה... פה עולם השקר שם עולם האמת, נישא תפילה בשביל כל מי שמתעסקים בנשמות שיבינו טעותם בעולם הזה, ושלא יפלו עוד חללים...
אני18.08.21
54
למה לכל כך הרבה נערים/ת יש תלונות למורים? יש פה איזשהי בעיה בהתנהגות ובצורת חינוך של הצוות, למה הם עדיין לא הבנו את המשפט שכל ילד צריך מבוגר אחד שיאמין בו?! ממש כואב לי בשביל כל אותם ילדים לדעת שככה מתמודדים לבד, פשוט עצוב
ללא שם18.08.21
בוקר אור!
מלכישוע הבבלי18.08.21
53
אם יגידו שזה בית יעקב בקרית הרצוג אני היתי מאמין זה מנהלת ששרה שנירר בוכה שיש על שמה בית יעקב לא לזה היה הכוונה לפתוח בית יעקב
ללא שם18.08.21
איזה בית ספר
אין לי שם 18.08.21
את בטח מדברת על ליברמן לא נראה לי שקימים שם כאלו סיפורים אפילו שקשה לי לאמר שאני מחבבת את המקום
חי18.08.21
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח אני לומדת אצלה
אין לי שם 19.08.21
52
לצוות בית הספר יש אחריות של כלל התלמידים. ואם ההורים לא מסכימים שיתחברו לילדה שיש להם טלוויזיה בבית הם חייבים למנוע זאת. יכול להיות שהיו צריכים לעשות זאת בצורה עדינה אבל חייבים למנוע זאת.
דוד22.08.21
51
כמי שמקירה את הסיפור : א. הסיפור ממש ממש לא מדויק ב. אייך עושים כתבה בלי לשמוע את הצד השני ממש לא מקצועי ולא אמין
אסתי18.08.21
רשום בסוף הכתבה את תגובת המנהלת יש את הצד השני
ג18.08.21
איזה דבר מצדיק חרם על ילדה,גם אם היא הילדה הכי רעה בעולם!!
שני18.08.21
יאללה יאללה אל תנסי להתחסד!!
אילה18.08.21
הבלה-בלה-בלה הרגיל, "הסיפור לא מדוייק", "זה היה ביום שני, ולא ביום ראשון כפי שהמתלוננת מספרת" ועוד הבלים מהסוג הזה. בתוך עמנו אנחנו יושבים, ומכירים את החמרים שמהם מורכב הסיפור. ישנן מחנכות ומנהלות במוסדות בית יעקב, וראשי ישיבות ומשגיחים במיגזר הישיבתי, שאפילו הגיהנום יתבייש לקלוט אותם.
זלמן18.08.21
כותבים "מכירה"..
י12.10.21
הצד השני לא רלוונטי ברגע שככה היא מרגישה..... אולי היה להם את הסיבות שלהם, אבל אם זאת התוצאה - ברור שהם טעו.
-18.08.21
50
אמאלה אני יושבת כאן ובוכה
יהל18.08.21
49
הרב בניהו דביר כמה כוחות יזמה ועשיה מתוך אמת וצניעות. הצלה לדור. זכות לכל אחד להצטרף, להתנדב ולתרום להצלת נפשות ולתיקון קלקולי החברה ריבונו של עולם תציל אותנו מהגזירות בזכות רבנים אמיתיים אכפתיים מסורים.
יש אור מול הרשע18.08.21
48
בבקשה לא להכליל. מנהלת או מורה, שפגעה בילד או בילדה בכול מגזר, תשלם את הדין. הורים, ראתם מצוקה אצל הילדים שלכם, אל תהיו לבד תשברו קירות זכוכית כדי להגן על ילדכם. חברים על תעמדו מרחוק ותאמרו נפשנו לא פגע בנשמה הזאת. במיוחד בעלי מוסדות, חוץ מהחילול ה' שאתם גורמים, למען ה' אתם רוצחים דורות שלמים. הנשמו
רחל18.08.21
47
הרב בניהו דביר אחד החזקים שיש היום בתחום זה
אלי18.08.21
46
צודקת. כמה שאת צודקת
ללא שם17.08.21
45
מהממת!!!!!!!! נעה את פשוט מדהימה אני מורה ופשוט נתת לי פוש רענון מלכה שכמותך איזה גיבורה את
חני23.08.21
44
אוהבת אותך נועה ומבינה לליבך הפצוע. מהסיפור שלך עולה מסר חזק גם להורים: תמיד, תמיד, תבחרו לילדים מוסד לימודים ב"קומה" של הילד ושל הבית, כי מוסדות החינוך לא בנויים להתאים את עצמם לקומת הילדים והבית שלהם. בהצלחה לך נועה, ובהצלחה לכל ההורים באשר הם שם, בהתאמת מוסד הלימודים לילד.
אוהבת אותך18.08.21
43
אני בוכה פשוט בוכה ! את צודקת בכל מילה כולי איתך!! הוראה זה חיים ומוות מי שקצת מיתלבט במקצוע שיעןף ממנו פשוט מי שחושב שהוא לא מתאים שיברח אין צורך בזוטרים ,אני ניסיתי הוראה בקטנה ראיתי לא מתאים לי אין לי סבלנות ולא ראש ברחתי שלא אפגע במשהו אין צורך באנשי מקצוע כאלו תלכווווווווווווווווווווו
חכמת חיים18.08.21
42
תבינו אותם מורים ומורות שתלמידים זה לא רובוט יש לנו גם רגשות בדיוק כמו שיש לכם . מתפקידה של מורה זה לא ליצור בעיות אלה לנסות לפתור אותן................ זה ממש בושה שיש אנשים שהם בתפקיד כזה ועושים ההפך ....... תדעו לכם שמלא פעמים מהגישה שלכם אתם מרחיקים במקום לקרב [שזה מה שה" רוצה] מחליטים מי מתאי
חסוי18.08.21
41
נועה מספרת את הסיפור שלה, אבל האמת שאין לה "בעלות" על הסיפור, הסיפורים האלו מתרחשים בכל יום בהרבה בתי ספ, (הבת שלי עברה אותו סיפור) כל מי שקצת שונה הוא מסוכן וצריך להתרחק ממנה, אני יכול לספר הרבה סיפורים אבל נסתפק באחד, כאשר עשינו בר מצוה לבן שלי, הבת שלי הזמינה את חברות הכיתה, היגיעה הבת הראשונה
ספי 18.08.21
חמור מאוד אבל צריכים להלחם נגד היצר ההרע בכל דרך אפשרית צריך לשמוע את הצד של המנהלת
יהודה18.08.21
40
אין מצב שעושים חרם על ילדה ממושמעת!! ברור שחרם זה דבר פסול בכל מקרה, ומי שאינו מבין לנפש אבוי לו לעסוק בחינוך, אך חסרים פרטים בספור, מה שברור שכעת בכזה גיל יש לה כבר את אפשרות הבחירה לטוב או לרע! ולחטא אין תירוץ - פגעו בי לפני שנים, אין לתת גושפנקא לפריקת עול!
מורה שאכפת לה18.08.21
חרם זה רצח ואין לו שום הצדקה. החברה שלנו מרחיקה את ילדיה מהיהדות על ידי התנהגות בריונית של מורות שספק אם קשורות בעצמן ליהדות. יהדות זה אור ה', אור לגויים. מה יש לכם להציע בנושא? מבטים מתנשאים, לשון הרע ורכילות, יידיש, גרביונים שחורות וג'ל בפיאות?
הורה מוחרמת18.08.21
39
חבל שאין שם מלא של המורה שם של המנהל שימינג כן שכולם ידעו שמורה תדע שיש לה אחריות לתפקיד ויש מחיר שזה לא יעבור ליד מצוה לפרסם
ללא שם18.08.21
38
יפה מאוד שהיא מלמדת את המורות שלנו מה לעשות! אולי שכחנו את המורי דרך שלנו הרבנים האנשי חינוך החרדי? המסר שלי הוא לשמוע ל"אנשי חינוך החרדי"
חרדי18.08.21
כל מילה נכון
אליהו קוגן18.08.21
מה? מה הקשר?? היא לא מעוניינת להקנות ערכים למורים אלא טכניקות חינוכיות! מה רע בזה? אגב, ואגב גדול- לצערי הרב החרדים גרועים בחינוך! הם טובים בערכים, יש להם הרבה אידיאולוגיות נכונות אבל חינוך זה לא מה שהם מצטיינים בו... לצערי הרב... למה לא לשמוע את מה שיש לה להגיד למורות? למה קשה לך לקבל תוכחה מחילוני
מלכישוע הבבלי18.08.21
37
באלי לבכותתתתתתתתתתת נועה את חזקה אני אוהבת אותך אני עוברת דברים בביצפר שחשבתי שהם ענקיים ופתאום אני מגלה שהם כלום לעומת מה שאת עוברת
10018.08.21
36
יש מנהלות ומורות נאציות ממש רוצחות ילדים ולשון הרע ושינאת חינם גרוע משפיכות דמים
ללא שם17.08.21
35
נועה לא צריכה להיות חרדית ולהיות חלק מעדר שחור. אבל נועה צריכה להיות שומרת מצוות ומסורת יהודית. והקב"ה יאהב אותה (והוא הדין לגבי כל אחד אחר, בעיקר מהנושרים)
מחנך22.08.21
הקבה עדיין אוהב אותה, אל תדאג לה
רבקה16.01.22
34
צריך לפרסם את שמה של המנהלת
חנה18.08.21
33
כל הכבוד על הטיפול האמיץ בנושא!! זה פשוט דיני נפשות.
תודה שאתם מדברי18.08.21
32
ועל זה בדיוק היתריה ובכה מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל
יהודי18.08.21
31
נו . מדובר בחוזרת בתשובה . מצד אחד מדברים הרבה על קירוב ומצד שני חוזר בתשובה נחשב בחברה החרדית סוג ב . הם לעולם לא ישתדכו איתו אלא עם כן יש להם בבית חולה נפש או בעל מום.הוא כנראה יתחתן גם עם בעלת תשובה . חס וחלילה שלא יטמאו את פך השמן הטהור.
משה18.08.21
אז מה צריך לחזק אותם!!
ללא שם18.08.21
30
תחשבו גם קצת על המנהלים והצוות, איך הם צריכים להתמודד עם כל מיני תופעות של ילדים ממשפחות "מתחזקות עלק" שמכניסים לבתי הספר החרדיים את כל המותרות וכל הרחוב לקנאתם של ילדים/ות שבאים ממשפחות של מסירות נפש אמיתית! לתורה, ומעולם לא היו אמורים להיחשף לכל הזוהמה שמובאת על ידי ה"חֶבְרֶה" האלה...
לא יפה!18.08.21
ממש לא סיבה לכזאת ההתנהגות
.18.08.21
29
תגובה של מנהלת שקרנית רוצחת יש לה דם על הידים ועז' נאמר וכל מי שעוסקים בצורכי ציבור באמונה ????? אוי הקבה' ישלם שכרם רק הוא יכול לתת להם כזה עונש על הדם שהם שפכו לשם שמים יש מחיר לקבה" יש הרבה דרכים לשלם לא בא לתת דין לשמים אבל יש אנשים שעובדים בקירוב ויש אנשים שעובדים בריחוק זה מה שהם עושים לשם שמ
ר ו צ ח י ם לשם שמים 18.08.21
28
הכל נכון יש פה סיפור שגובל ברשעות וחבל שזה קורה במחוזותינו אבל חלק מהבעיה היא משום שבתי הספר של החינוך העצמאי מוכרחים לקבל כל ילד אפילו שהוא מבית שונה עם מוסכמות ומושגים אחרים בכללי החרדיות בזמן שהצוות ורוב התלמידות הם מהסוג היותר קלאסי ובנוסף לכך הצוות לא יודע ואין לו את הכלים איך להתמודד עם השוני
משה18.08.21
27
מאלף
מיך מיך18.08.21
26
מורה לא צריכה להיות הבת של... מורה לא צריכה להיות הכלה של..... מורה לא צריכה ידע....... מורה צריכה להיות פדגוגית!!!!!!!!!!!!!!!!!
חינוך 18.08.21
25
אני עם דמעות... מה זה נפש של ילד... צריך להזהר מאוד!
ללא שם18.08.21
24
הסיפור שלך כואב מאד. שמעתי אותך והרגשתי את הכאב שלך. באמת. אינני מכירה אותך וכמובן אינני יודעת באיזו מסגרת למדת אך ברור לי שגם בסיפור שלך- כמו בכל סיפור- ישנם שני צדדים. לפי התיאורים שלך בית הספר הזה- ייתכן שלכתחילה לא התאים לך. כולן מקהילה אחת ואת מבחוץ. כולן מקפידות על הכשרי בדצ ואצלך זה לא קורה
נעה יקרה מאד18.08.21
23
וואו נועה אני שומעת אותך, ואני פשוט רוצה לבכות! זה דבר כ"כ כואב, וכל הכבוד לך שמצאת את הכוח לשתף! מגיע לך את כל הטוב שבעולם!
בחורה18.08.21
22
נועה , אני מצומררת ממה שעברת . את צ ד י ק ה .את מהנעלבים ואינם עולבים ... את מאהובי ה' . מה שעברת לא מייצג יהדות ולא דת , הלוואי שאותן חברות יראו את זה ויזכו לבקש את סליחתך כנ"ל גם המורות והצוות , כי מגיעה לך סליחה , וגם את נראת אישה מדהימה , לא מגיע לך לשאת על עצמך רגשות כאלו , ברגע שמוחלים וסולח
חיה18.08.21
21
מזעזע. עברתי דברים דומים מאד, וזה עזר לי להבחין כמה אני צריכה להודות להשם שהצלחתי להישאר קרובה אליו בלי לעבור כאלה טלטלות בדרך, כמו אישפוז נפשי.
.17.08.21
20
מה שצרם לי בקריאה ראשונית הוא שמה שמניע את היוזמה לשינוי הוא ההגירה השלילית של הנוער שנפגע מהשיטה. כלומר, אילו לא היתה קיימת הנשירה כתוצאת לוואי אז עולם כמנהגו היה נוהג והיחס הפוגעני היה יכול להמשך ללא הפרעה.
נקודה למחשבה18.08.21
19
שהיא אמרה שאבא שלה בכה פשוט בכיתי!!!
ואוו18.08.21
18
זהו רצח בדם קר... כמובן ברור מי אלו שעשו את העוול הזה ולמי...אוי להם ואוי לנשמתם כל ה'צדקניות' האלו מוטב שלא יעסקו בחינוך כי מה להם ולחינוך אם הם מסוגלות לרדת לחייהן של בנות תמימות שצריכות לפעמים תשומת לב מיוחדת והכוונה... כבר הגאון ר' אהרן לייב שטיינמן זצ'ל הטיב להגדיר את התופעה הנלוזה הזו וצעק: גא
מחריד18.08.21
17
המורה שפגעה בה, לא תצא מגיהינום. רשעות מלובשת "בצדקות".
וינקל17.08.21
16
נועה מהממת כל-כך!! אישה עוצמתית, נאה, שניתבה את כל הכאב שעברה לא למקום של כעס אלא למקום של נטיעה וצמיחה מתוך מטרה לעזור לנערות במצבה. פשוט מדהים! נועה את השראה, מרגשת עד דמעות! המון הצלחה ושמחה בכל חייך בע'ה
גלעד18.08.21
15
חוץ ממצלמה שמצלמת יש עוד משהו בסרט
חרדי18.08.21
14
מ-ז-ע-ז-ע ! מוכר לי ממקרה פחות קיצוני . עברינים בשם הדת וה"צידקות" !
שימעלה17.08.21
13
אני יושבת כאן ואני ממש ממש לא רגישה ותאמת שיש לי דמעות בעינים
.......18.08.21
12
אני בשוקק!! אבל אני לא יודעת אם זה דוגמא ל"נערים שלנו" זה סיפור הזיה שלא נראה לי אמור לייצג את המגזר החרדי. כאילו בית ספר כל כך מחריד זה היה יכול להיות בכל מגזר... למרות שיש באמת משו קיצוני בחלק מבתי הספר שלא רואים בעיניים את מי שלא כמוהם בדיוק, אז אולי כן..
מלכישוע הבבלי17.08.21
עם ל הכבוד לציבור שלנו גם אצלנו זה יכול לקרות מניסיון אישי דומה
משה18.08.21
הכי מרגיז זה אנשים כמותך שלא רוצים לראות את האמת ,לחברה החרדית אין כלים להתמודד עם השונה,או שאת/ה בתלם או שנימחק אות/ך....יש עתה עשרות אלפי נושרים ונושרות כי פשוט מחכו אותם .
רפאל18.08.21
11
מסכנה החרדים פשוט לא רואים בעיניים ולא מבינים שיש אנשים ששונים מהם כל מי שלא מתנהג כמוהם מגורש (פשוטו כמשמעו) בושה למגזר!
נער משלנו17.08.21
שריר ולא קיים
חיים18.08.21
לא נכון זה ביכלל לא קשור יש גם ביתי ספר לא דתים שככה מיתנהגים באכזריות על התלמידים ויש גם בתי ספר חרדים שמתנהגים ככה זה לא קשור ביכלללללללל!!!
אנונמיי18.08.21
כןן אבל בתוך ביה"ס דתי/חרדי צריך לדאוג שלא לעשות את זה כי אז הילדים נושרים... בביה"ס חילוני אין לילד כ"כ לאן לנשור...
שירה12.10.21
10
נשמע מוזר אני אל מכירה דבר כזה בחיים אף מורה לא דברה משהו נגד ילדה ואולי להפך אבל זה הגיוני שפרנקית מרוקאית מתחזקת שעפה על כל החרדים האמיתיים תגיד ככה מסתבר שאו שהיא דיימינה (ספרדים אוהבים לדמיין) או שהיא לא למדה בבית ספר ממש חרדי או שהיא פשוט הייתה הבעיה גם אם אתם לא מסכימים אניתמיד צודקת אז תתמודד
חתית30.08.21
מה הסיפור עם הפרנקית מרוקאית? "ספרדים אוהבים לדמיין"?? תרגעי... בא לך שנבדוק איך את היית מתנהגת במקום כזה?? אם כל זה היה קורה לך?.
שירה12.10.21
ממש לא נורמאלית
משה21.11.21
איכס דוחה וגיזענית, אינלי מילים פשוט גועל נפש!!!!!!!!!!!! בגלל אנשים כמוך קרה לה מה שקרה אין לך זכות קיום, מאיפה השינאה הזאת? מי הכניס לך את זה לראש? מקווה שאת רק ילדה בת 10 שלא יודעת כלום מהחיים כי ככה את נשמעת, תגדלי קצת וצאי מהבועה
אני בשוק שאני אפילו מגיבה לך, איכס16.01.22
תקשיבי עם את חושבת ככה אז לפחות אל תכתבי את זה אני בשוק של החיים את בחיים לא תביני מה זה ואני גם ממליצה לך לקראו שוב את מה שכתבת כי אנ י כמעט בוכה הגזמת לגמרי
שרי08.09.21
מה נראלךךך????????? מה זה הדיבור הזה באמת כדאי שתיקראי את מה שכתבת שוב!!! וחוץ מזה מה הקשר עדות מה את מכניסה את זה????!!!!! רואים שאת איזה אחת שמחפשת אתזה
הודיה10.09.21
את כל כך מטומטמת שזה לא נורמאלי ממש אשה חסרת לב איך אפשר לכתוב כזה דבר תארי לך שאת במקומה.אשה רקובה ומסריחה כמוך עוד לא ראיתי
משה21.11.21
9
היא מוסיפה עוד כמה פרטים שיכולים לשפוך קצת אור על הסיפור.
בכתבה בכאן 1120.08.21
8
עם ישראל
סיפור כזה זה בושה,מביישים את עצמם,מחריבי19.08.21
7
יו בא לי לחבק אותה. כולי דמעות מסכנה. גועל נפש של התנהגות החרדים
ללא שם18.08.21
למה זה רק אצל חרדים? מה הקשר בין החרדיות להתנהגות זו?
יהודי חרדי19.08.21
חרדים??? יש דברים אלו גם אצל חילונים!
.19.08.21
6
זה נכון לגמרי שלא מתייחסים לכאב ולהתמודדות של נערות בסמינר או מוסד לימודי
שרה18.08.21
5
1. שובר לב ממש הסיפור של נעה היקרה! אבל קיבלה בזכות הניסיון הזה כלים לחיים -ובטוח שהתלמידים שלה הרוויחו מורה מדהימה! 2.אנחנו לא יודעים מה היו השיקולים ה"חינוכיים " של המורה והמנהלת שכנראה נהגו מתוך פחד שמא תהיה השפעה "רעה" על שאר הבנות בכיתה 3.ההורים היו צריכים להיות יותר מעורבים ולעצור את זה הרבה ק
חסוי18.08.21
4
יש מנהלות ומרות שלא יצאו מהגהינום!!! המלבין פני חברו ברבים , אין לו חלק לעולם הבא!
גהינום!!!!!!!!!18.08.21
3
המורה שלחה את הבת שלי הבייתה רק בגלל שהייתה לה חצאית ארוכה ושמה מטפחת כאשר מברכת ברכת המזון!! ועד היום הבת שלי בטיפולים נפשיים !!! בגלל ל ההשפלות של המורה וההנהלה כדברי התקנון אך לא על פי ההלכה !!
חינוך 18.08.21
מה זאת אומרת מטפחת בברכת המזון, לא שאני מצדיקה את המורה אבל זו בושה לבת גם בלי ההשפלות של המורה
אביטל פרץ10.11.21
אולי היא בטיפולים בגלל שאמרת לה ללבוש מטפחת בברכת המזון? גם אם אמא שלי היתה אומרת לי דבר כזה לעשות בכיתה הייתי צריכה טיפוליםנפשיים
נקודה למחשבה18.08.21
2
נועה יקרה , דבר ראשון שיהיה לך בהצלחה בחיים ,עצוב לשמוע מה שעברת קורה ובנות לא מתאימות למוסד [טלויזיה בבית, או סגנון בית פתוח יותר] אבל לא זו הדרך לשמור את הבנות, צריך לקרב בנות כאלה ולא להחרים אותן. שיהיה לך המון הצלחות !
אחת18.08.21
1
המנהלת הזאת שווה מפלצת
יחיאל פרידמן24.09.23
הנערים שלנו

'הנערים שלנו' פותחים את הלב והכאב • צפו

אלי דן | 10.08.21

פרק שני בסדרה

הנערות שלנו: 'לא נשרנו; הלב שלנו במקום'

אלי דן | 21.02.21

מרתק • יומן

בלעדי: הצצה למקום החדש של הנוער בב"ב

אלי דן | 15.02.21

'הנערים שלנו'

"התחושה הכי קשה בעולם" • הפרק הראשון

אלי דן | 07.02.21

"הנערים שלנו"

צעירים חרדים פותחים את הלב; צפו בפרומו

אלי דן | 31.01.21
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם