כיכר השבת

טור דעה

בלי שקיפות, למה שנסכים לבדיקות קורונה?

צעדים אנטי דמוקרטיים ננקטים ללא כל הליך שקיפות ובלי בחינת פתרונות חלופיים • כאשר פותחים מלוניות רק אחרי שמטילים עלינו סגר, למה שנרצה להיבדק מהקורונה? (דעות)

102
שלומי זייבלד | כיכר השבת | כ' בתמוז | 12.07.20
בדיקת קורונה. למצולם אין קשר לכתבה
בדיקת קורונה. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: Yossi Aloni/FLASH90)

הטלת סגר, הוא מעשה הנוגד את הזכויות הבסיסיות ביותר של האדם החי במדינה מתוקנת ודמוקרטית. קשה, עד בלתי אפשרי, להצדיק הטלת סגר ומגבלות תנועה על אנשים, למעט במקרים שהדבר נועד להגן עליהם.

לדרוש מאדם הצועד ברחוב להסביר לשוטר / חייל רנדומלי מהיכן הגיע, לאן הוא הולך ומדוע – מהווה הפרה בוטה של הזכות הכי בסיסית לאדם. ישראל, בחסות הקורונה, הופכת למדינה הרבה פחות דמוקרטית.

בלי נימוק ראוי לשמו, מכניסים שוב ושוב – בעיקר אוכלוסייה חרדית – שכונות וערים שלמות לסגר, מכפישים את שמם בעיני הציבור; פוגעים בחירותם ומזלזלים בהם.

איני ממכחישי הקורונה. אני בז לאותם אנשים ולא מוכן לדון בכלל בטענותיהם. אין ספק כי מדובר במגיפה עולמית, עם מיליוני חולים ורבבות מתים. בשורות הבאות, אנסה לטעון כי שיטת הפעולה הישראלית – אינה נכונה ובעייתית, וזאת בלשון המעטה.

יודגש: אני לא רופא ולא אפידמיולוג. אדרבה, אשמח אם יהיה מי מהגורמים המוסמכים שיקרא את הטור וינפיק תשובה סבירה לציבור. לא חורבן המערכת אני מבקש – כי אם תיקונה.

גם לא אבקש לטעון כי הסגר אינו מציל חיים, או שמדובר בצעד לא הכרחי. אך מותר לדרוש הסברים מהם הצעדים החליפיים שנבחנו, אלו קריטריונים נדרשים כדי להטיל סגר, ולבקר את התנהלות הממשלה וצעדיה בדרך לצעד החריג, הפוגע בחירות האדם.

הפגנה במוצ"ש נגד הסגר בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בפרוץ מגיפת הקורונה, מה שמכונה "הגל הראשון", לא ידעו בישראל, כפי שלא ידעו בעולם, לקראת מה אנו צועדים. העולם כולו היה כמרקחה, מדינות רבות הסתגרו – והמציאות מוכיחה כי מי שהכניס את עצמו לסגר מהר יותר – הציל חיים. ועל כך, למרות הרס החירות האישית והבעיות הכלכליות, הכבוד לראשי המערכת שהשכילו בס"ד להציל חיי אדם.

כעת, אנו נמצאים במה שמכונה "הגל השני". כאמור, איני אפידמיולוג אך מבט קל בכותרות על הנעשה במדינות אחרות, גורמות לתהייה: היכן טעינו? אירופה פותחת שערים – וישראל ברשימת המדינות האדומות. אפילו איטליה, שהייתה כה מושמצת בגל הראשון, נמצאת במקום טוב יותר מישראל.

מאשימים את הציבור בישראל בלחץ שהוביל להקלות מהירות מידי, ועל כך שהאזרחים לא הקפידו על ההגבלות כנדרש. אולי. אבל מה הפתרון? להשאיר אותנו נעולים עד שימצאו חיסון או תרופה? ואם לא ימצאו?

ממשלת ישראל, בבואה להטיל סגר על אזור מסוים, ובכוונה אמנע כעת מהתלונות (המוצדקות בעיני) כי ישנם אזורים חסינים ואילו החרדים סופגים בצורה סובייקטיבית את מרבית ההגבלות, אינה נוהגת בשקיפות הנדרשת כלפי אזרחיה.

לאורך התקופה, לא רק שלא הסבירו בצורה משכנעת מדוע הטילו סגר על אזור מסוים והתעלמו מעיר אחרת (בלי לחשוב שלא כולם מטומטמים שיודעים לחשב לא רק שטח אוכלוסייה אלא גם צפיפות מגורים, הדבקות בתוך המשפחה וכו'), גם לא הסבירו מדוע בכלל יש צורך בסגר, וכיצד הגיעו למסקנה שזהו הצעד הנדרש.

אסביר: כדי לנקוט בצעד חריג זה, במיוחד בגל השני, כאשר היה להם זמן להתכונן לכך, יש צורך בשקילת שורת אלטרנטיבות – והיה אם כל האופציות האחרות לא רלוונטיות, לנמק בצורה ברורה לציבור מדוע, ואז להטיל עלינו את גזירת הסגר. במקרה כזה, האזרחים, היו משתפים פעולה בצורה הגיונית יותר וזועמת פחות, וניתן היה להגביל את חירותנו.

דוגמה לשיטת פעולה, בהשראת ח"כ נפתלי בנט, נתוני המל"ל המלמדים כי 60% (!) מההדבקות מקורם בתוך המשפחה, ופרסומים בתקשורת על הצעות שעלו לדיון, אך נדחו משיקולים שאינם ענייניים כמו מחלוקת מי ישלוט, ולחצים של בכירים בשירות הציבורי.

ההצעה: הוצאת כל חולה קורונה במהירות המקסימלית מתוך הבית, ואם יש צורך – יחד עם בני ביתו, ולהעבירם למלוניות. במקביל, ניתוח מהיר ויעיל של הזקוקים להיכנס לבידוד, ובדיקות קורונה לכל הבאים איתו במגע – גם ללא תסמינים.

בפועל: אינספור דיווחים על באים במגע עם חולה מאומת שכלל לא קיבלו עדכון ממשרד הבריאות כי עליהם להיכנס לבידוד, לצד אלפים שקיבלו הודעה המחייבת אותם בבידוד בנימוק כי היו ליד חולה מאומת, בזמן שלטענותיהם היו בכלל בבית באותו זמן, ולנו במיטתם...

חולים רבים ביקשו להישלח למלוניות, אך סורבו. להבנת האבסורד: מלונית מיוחדת לחרדים, הוקמה רק אחרי הטלת הסגר על העיר ביתר עילית, למרות כל תחנוני ראש העיר מאיר רובינשטיין להוציא את החולים מעירו. (היו מלוניות לחרדים, אך כאלה שנתפסו על ידי ישיבות. לא מיועדות למשפחות של חולים ושל מבודדים).

ואם לא די בכך, ראשי ערים מספרים כי כלל לא התייעצו איתם לפני הטלת הסגר, וכי אם היו עושים זאת, בירושלים לדוגמה, בחלוקה נכונה של השכונות היו יכולים להטיל את הסגר על רבע מהאנשים. לפי ראש העיר משה ליאון, הכניסו 30,000 איש לסגר – לשווא. בגלל אי שקיפות והתנהלות לא דמוקרטית של הממשלה לפני קבלת ההחלטות על צעד כה חריג כמו סגר.

אחרי הבנת הבעייתיות בהטלת סגר, והחומרה בסגנון הפעילות וקבלת ההחלטות – נגיע לחלק החשוב ביותר: שיתוף הפעולה והמשמעת האזרחית.

למה ללכת להיבדק?

אלפים מאזרחי ישראל, חרדים ושאינם, אינם ששים ללכת להיבדק – גם אם הם חשים בתסמין כזה או אחר של הקורונה. אישית, עד לפני מספר ימים, לא הייתי מעלה זאת על הדעת. כעת, בעקבות שיחות שניהלתי עם כמה מהם, באם ח"ו אחוש בתסמינים, אינני בטוח כיצד אנהג.

בדרך כלל, אדם הולך לרופא, לא על מנת לספק את סקרנותו ולדעת מה יש לו, אלא כדי לקבל את התרופה המתאימה לו, ולהירפא על הרופא שניתן לו רשות לרפאות. במקרה שלנו, בין כה אין תרופה לקורונה – אז למה לו להיבדק?

סיבה נוספת שיש למי שחש בתסמיני קורונה ללכת להיבדק, העובדה שאם יימצא חיובי, יישלח לבידוד ולא ידביק חלילה את בני ביתו. אך כאשר אין מלוניות ואין פינוי כנדרש – למה לו להיבדק?

גם אם בו אישית לא יטפלו ולא יבודדו, לפחות יצליחו לאתר את אלו שבסיכון בגללו, איתם בא במגע בימים האחרונים. אך עם מערך כושל ואי בדיקות קורונה לכל אלו – למה לו להיבדק?

עם מה נותרנו? עם חשש של נבדקים כי רק יגדילו את אחוז החולים המאומתים באזור מגוריהם, ובכך יגרמו להטלת סגר, בצורה לא דמוקרטית ולא שקופה, על שכניהם?

אישית, לא היה לי מה לענות לשורת הטענות. כמה מהם הצלחתי לשכנע בנימוק כי הדבר ישתלם להם כלכלית, שכן כך בני או בנות זוגם יקבלו חופשת מחלה מהיום הראשון שייכנסו לבידוד. מעבר לזה, אין לי תשובות לשאר השאלות – בהתבסס על הכישלון הממשלתי.

לא ניתן לדרוש מחויבות אזרחית, כאשר הממשלה אינה ממלאה את חובתה הבסיסית כלפי אזרחיה. אי אפשר לקוות לשיתוף פעולה מהציבור, בלי שקיפות והסברים מדוע מטילים הגבלות וסגר. אין כיצד לשכנע אנשים להיבדק, בלי לדעת שהדבר יועיל להם או לסביבתם, ולא רק יגרום להם נזק.

בלי שקיפות, אין דמוקרטיה, וקשה לדרוש שיתוף פעולה אזרחי.

יודגש: אין בטור זה משום לקרוא לציבור שלא להיבדק, וודאי שיש איסור, הלכתי ואנושי, להסתובב בציבור עם חשש לתסמינים, לחולי קורונה ולנזקקים לבידוד.

תוכן שאסור לפספס
102 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
53
פשוט מאוד - אם למדת עם חברותא והדבקת אותו - נבדקת, נמצאת חיובי - הוא יכנס לבידוד. לא נבדקת, הוא לא יכנס לבידוד, ואולי ידביק את אבא שלו, ויסכן את חייו.
מישהו13.07.20
פחות משני אחוז ממהמבודדים היו חולי קרונה וצריך להפסיק עם בידוד בכל העולם אין כזה דבר בכלל
בני 14.07.20
עד שיש לו תסמינים שרשרת ההדבקה כבר מזמן יצאה משליטה של חקירה אפידמיולוגית לכן כבר לא יעזור לאף אחד לעשות בדיקה שהרי רק השני בשרשרת נכנס לבידוד
דוד14.07.20
52
הקורונה כאן כבר 4 חודשים, באירופה מחזלשים, באיטליה השתלטו, שלא לדבר על סין - ורק בישראל מופתעים כל בוקר מחדש
הזוי13.07.20
51
בואו אספר לכם על משרד הבריאות. כל עוד זה לא משפיע על הכוח אדם שלהם לא אכפת להם להכניס את כל העולם ואשתו לסגר. אבל ברגע שזה משפיע עליהם הם מזלזלים וזה בתורה עדינה בהנחיות של עצמם. הקלינאית תקשורת של הבן שלי טיפלה בילדה שהתגלתה כחולה. ברגע שהיא שמעה שהילדה היתה חולה היא נכנסה לבידוד עד שיגמרו ה14 ימי
לא ייאמן12.07.20

הצגת כל התגובות

50
הכותב כסיל שחושב שיש מגיפה
בני12.07.20
יורם לס מוסר לך ד"ש
חחח12.07.20
אתה מנסח את זה לא נכון, העולם חוץ ממך כסיל שחושב שיש מגפה. איך נאמר פעם:"בעיניים של אדם עקום הישר נראה מוזר"
ללא שם14.07.20
49
תשמעו מה יש לרב אמנון יצחק על הקורונה
דני12.07.20
מחלה יותר קשה מקורונה וכל המחלות גם יחד כבוד וגאווה ... יוצא נגד כל גדולי ישראל כולל הרב בעדני
יש לאמנון יצחק 13.07.20
נו, שברי לוחות מונחים בארון... הוא מדבר דברי הבל מוחלטים כאלה שמביישים את ברי חמיש.
בטח12.07.20
48
האפליה הגדולה היא מול רעננה ששם 20 אחוז הדבקה ולא סוגרים ובשאר הערים רק 5 אחוז וסוגרים.
האפליה ברעננה13.07.20
47
אני מאמין שהסגר המוכרז על הערים החרדיות הוא לא מוצדק, מדיף ריח אנטישמי (כפשוטו!), לא מקצועי ויושב על שני אלמנטים מרכזיים של מחליטיו: (1) חוסר חמלה קיצוני כלפי החברה החרדית! (2) התנשאות אליטיסטית-אקדמית כלפי המגזר החרדי! אני חושב כך: א. יש עשרות פתרונות חלופיים לסגר - שלא נשקלו בגלל הבוז העמוק לאוכל
ישראל12.07.20
46
סוף סוף בלי לפחד, כלי תקשורת חרדי נותן לגיטימציה לא לעשות בדיקות מיותרות
גאווה12.07.20
זה חלק מהמיזם שכל אחד יכול לכתוב טור דעה, גם אני וגם אתה.
חחח14.07.20
45
שמנסים לכפות עלינו
צודק מאה אחוז. לא לציית לסדר העולמי החדש12.07.20
כמה שטויות
קונסיפרטור12.07.20
44
אני לא מאמין, מי נתן לו לכתוב באתר שמגדיר עצמו חרדי??
יונתן13.07.20
43
האם הסגר מוצדק? לדעתי לא ולא! למה? כי יעילותו לא מוכחת, וכלים מתונים יותר לא נוסו, ובשטח הוא מבוצע בחוסר חמלה! מי אשם? קצת השוטרים. כן, הם היו יכולים להיות יותר שירותיים. הם משרתי ציבור! הרבה משרד הבריאות. כן, הם פרופסורים שחצנים שמתנשאים על החרדים. הרבה יותר הממשלה. כן, היא מורכבת מחרדים שצ
לזיכוי הרבים12.07.20
מה המקור ומהיכן הנתונים שהסגר לא יעיל?
מעניין13.07.20
קודם צריך מקור ונתונים שהסגר כן מועיל ולא הפוך
משה13.07.20
42
בבית ספר של הבן שלי התגלתה מורה מחליפה שהיתה חולה. הכניסו 5 כיתות לבידוד. כשהורים ביקשו לדעת האיזה יום ספציפי המורה לימדה בכל כיתה לא הסכימו לומר. פשוט מבחינתם עוד יומיים-שלוש בידוד זה לא ביג דיל. כי חס וחלילה שאף אחד לא יצליח לנחש מי המורה החולה. בסוף בסוף הסכימו לומר איזה כיתה עד איזה יום. תלמידה
אמא12.07.20
41
אם לא תעשו בדיקות, תדביקו את כל הסובבים אתכם
עלובים12.07.20
קודם בטוב ואחר כך בכח. אם יהיו מתנגדים זה יהיה בכח. רוצים את כולנו במאגר די אן איי. בארצות אחרות מבקשים לקבל רשימות של יהודים. למה נראלי שזה נגדנו כל הקורונה
בדיקה חינם13.07.20
ברור, כל הקורונה זה הסוואה לתהליך שיזמו הממשלות נגד היהודים.
בני ברק14.07.20
40
צודק
א12.07.20
למה?
למה?12.07.20
39
הכל נכון לא להיבדק לא לשים מסיכה לא נכונות התוצאות לא עוזר בידוד לכל דבר יש פרופסורים שאומרים. דור המשיח-האמת נעדרת
שלמה14.07.20
38
אני חושב שניהול משבר הקורונה היה מאוד לא אחראי. ולהלן ההסבר: (1) לא גובשה מעולם אסטרטגיה ברורה. (2) מעולם לא אוזנו השיקולים השונים, אלא היו כניעות נקודתיות ללחץ. (3) נתנו כמו המצרים עבודת גבר לאישה ועבודת אישה לגבר. גוף מטה מייעץ כמו המלל הפך לגוף בקרה ותכלול ללא שום יכולת או תשתית. וגופים תפעו
ישראל12.07.20
37
הדרישה לשקיפות, הגיונית וחשובה
חשוב מאוד12.07.20
36
תפסיקו להיבדק! הם משתמשים בזה לרעתינו. החילונים לא נבדקים, רק אצלנו רצים להיבדק וזה רק מעלה את המספרים.
דוד12.07.20
צודק
בנצי 12.07.20
פשוט לא נכון תסתכל על נתוני הבדיקות בביתר איפה שכמות הבדיקות גבוהות אין סגר מודיעין עילית, בני ברק, רמות וכו וכו תבדוק לפני שאתה מפציץ
חיים מביתר12.07.20
נתונים לא מדוייקים
שרה12.07.20
כמה שטויות בתגובה אחת.
???14.07.20
35
לא נבדק - ונשאר בבית אשתו - הולכת לעבודה (אולי מורה ל 40 תלמידות) הילדים הולכים לבית הספר - 10 כיתות ובכל אחת 30 תלמידים יודעים לעשות חשבון?
אסתר13.07.20
באמת מעניין איך יש כאלה שעוד לא נדבקו
בני 14.07.20
34
מי קורא כל כך הרבה טקסט באינטרנט?
א12.07.20
רק בור לא קורא
מי שאוהב אמת13.07.20
33
זאת הבעיה שהחרדים נבדקים והחילונים לא!! תפסיקו כבר ללכת להדק. מה זה יעזור חוץ מלעלות את האחוזים??? שבו בבית ותשמרו
עדי12.07.20
לא להיבדק, אבל לא לצאת מהבית
נכון12.07.20
32
100% בול !!
נתי 12.07.20
מורגנבסר
יעקב12.07.20
31
צייתנים ילכו כמו פרות לחליבה. בלי לשאול שאלות. לפתוח את הפה ולהכנס למאגר די אן איי. זה כמו להתיישב מול רולטה רוסית. ואם אתה במקרה חרדי או מבוגר ועם תז ביומטרי הסיכוי שלך יורד
סרבן בדיקות13.07.20
30
הנה עוד אחד שיש לו דעה
מישהו12.07.20
והנה עוד אחד שאין לו
בני 14.07.20
29
ברגע שאתה לא נבדק אתה אחראי על כל אלה שנדבקו בגללך ומסתובבים ומדביקים
ללא שם12.07.20
לא נכון, כי אתה נשאר בבית בלי בדיקה
לא12.07.20
לא נכון, כי אתה לא יושב כל היום בבית, אתה הולך להתפלל, לקניות, וכו'
לא נכון14.07.20
28
עוד מעט יאשימו אותך שאתה בעלזער
מפסיקים להיבדק12.07.20
27
את הפוסט כתב איציק בר, שהחלים לכאורה מקורונה: תופעות הלוואי של אחרי הקורונה והאשפוז כשאני רואה מה אני עובר בלילות , קצת מעכירים את תחושתי הלילה . זה כאילו שאין מה לעשות ואלה החיים שנכפו עלי . אני מרגיש כאילו גופי בוער ורמות הסוכר צונחות פלאים . כך זה כל יום כאשר הרף של התחושות הן בשעה 1:30 לפנות ב
איציק בר, החלים13.07.20
26
גיבובי שטויות
פשש12.07.20
25
רוב החולים חרדים חייבים סגר אחרת הם מפיצים את הנגיף בכל הארץ
אפשטיין חרדק12.07.20
אתה אידיוט
טיפש12.07.20
24
סוף סוף כותב מה שהרבה חושבים.
הני12.07.20
תודה
שלומי12.07.20
23
חשוב לשמור על ההנחיות, אבל לא להיבדק, זה רק גורם לסגר מיותר
צודק מאוד18.07.20
22
תראו מה כותב רועי וויס: בירושלים מתו מקורונה, ב-4 וחצי חודשים, 71 איש. בירושלים מתגוררים 927 אלף איש נכון לסוף 2019. 71 מתים מהווים פחות מ-1 חלקי 10,000 מתושבי העיר. כלומר, אם אתה ירושלמי, יש לך סיכוי של פחות מ-0.0001 למות מקורונה. קשוח! מבהיל! בתל אביב, לעומת זאת, מתו 20. בכל העיר. בכל התקו
מעניין13.07.20
אתה פשוט הזוי!!!! למה בבני ברק דוווקא כתבת ממוצע חודשי??? אני מריח פה משהו מסריח...
יוחנן13.07.20
אנשים לא מבינים במספרים רק בהפחדה.
הזוי13.07.20
21
במלבורן עכשיו סגר על כל העיר 5 מליון איש בסגר בגלל חבורת מוסלמים לא אחראית שהפיצה את המחלה, ישנם הרבה שכונות שאין בכלל חולה אחד אבל כולם בסגר, אז תפסיקו להתלונן כל העולם באותה סירה, אני בשוק לראות את החוסר אחריות של החרדים בהפגנות הצפופות וחוסר שמירת מרחק, ממש חילול השם גדול רואים אותכם בכל העולם, א
באוסטרליה יותר גרוע13.07.20
באוסטרליה רואים גם את ההפגנות מתל אביב של 10 אלף אנשים ברחבה קטנה וצפופה???????????????? ל תמיד נגד החרדים.....
ישראלית15.07.20
20
נקודה נוספת שממש חשובה. למה לא להיבדק. מי שמבקש בדיקת קורונה ראשונה מקבל די מהר, השאלה מה קורה כשהתוצאה חיובית, ואתה כבר מרגש מצוין. אתה מבקש בדיקה כדי לוודא שאתה שלילי, ואז אתה ובני משפחתך תוכלו לצאת מהבידוד (שהרי הם בבידוד עד שעובר 14 יום ממתי שהחול היוצא שלילי) ואז מתחיל סחבת איומה. ואין סיכוי לק
חיים13.07.20
סיפור הזוי
לא ייאמן13.07.20
אל תסכימו להתפנות מהבית. הם מנסים לשכנע שאם יוציאו אנשים כולם יהיו מורשים להשתחרר מהאוצר. שקר
זה כלא13.07.20
לוקחים דגימת די אן איי כנראה לקראת שימוש בנשק שמתביית על די אן איי.
שקר13.07.20
19
דברים מדויקים.
ב13.07.20
18
שלום, אני אבישי מתיה כיום מאמן למנהיגות ולתקשורת ואיש תקשורת כבר 38 שנה. אבא שלי, משה מתיה ז"ל, לימד אותי לא לשקר. הוא היה שומר ראשו של דוד בן גוריון. ובן גוריון היה תמיד אומר את האמת לעם. גם אם היתה קשה. אז הערב אני רוצה לחלוק איתכם את האמת על הקורונה. האמת הזאת היא אמת של נתונים. של מספרים. של
א12.07.20
מסכים עם כל מילה
תגובה פגז!13.07.20
לא אפרט כי אין מה להתווכח עם שוטה כמוך רק אמר שחבל על המקום של התגובה שלך כל מה שאמרת שטויות במיץ עגבניות לטוב ולמוטב אני לא מאמין שאני מתייחס אליך בכלל
ישראל13.07.20
תגיב עינייני יש כאן נתונים תתמודד עם זה כזאת תגובה לא משכנעת מה לעשות
בני 14.07.20
אוקיי, נתונים מעניינים אבל שכחת לספר משהו אחד - למה? למה כל זה אם באמת אין כלום? מה המניע של הממשלה? מה המניע של ביבי?
מזמשנה14.07.20
מאה אחוז, כל מילה פנינה! ולישראל שהגיב בכזה זילזול , זה תגובה אופיינתית לאחד שקולט שהוא עבר שטיפת מוח שקרית ואין לו מה לענות. אדרבה תענה תביא מספרים וסיפורים!
יצחק לוי13.07.20
17
אם אנחנו נמשיך כך המצב ילך ורק יחמיר מבחינת הנגיף,פוליטיקה לא פוליטיקה אנחנו האזרחים למטה אחרי הכל צריכים להשמע להוראות,כי אנחנו לא בחלונות הגבוהים וגם לא נהיה,רבותי!!!!!!!!!!! לג סגר יש כל כך הרבה טענות אבל עם יד על הלב לא שמענו אותכם כשהיה סגר לכל המדינה,הא,אאאאא כל המדינה זה משהו אחר.... שתיקה,
מלכה12.07.20
צייתנים ילכו כמו פרות לחליבה! מי פה מושך בחוטים
צייתנים13.07.20
גם סגר כללי מעצבן אבל בסגר כללי אף לא עצר אותך בכניסה לביתר או ביציאה וכל עובד חיוני שצריך לעבוד לא עבר מסכת של איושר כן תקף לא תקף מפעם לפעם הוא נפגש באיזה מחסום לא נורא אבל פה מרגישים בכלא כאילו שכולנו גנבים מה גם שזה לא מועיל כלום
בני 14.07.20
16
אדם שיודע בוודאות שיש לו קורונה יזהר הרבה יותר לא להדביק אחרים ולא יעשה הנחות. אם הוא בספק, הוא ימשיך להסתובב ולרצוח אנשים. כן, זה רצח!
למה להיבדק??15.07.20
15
תשפטו אתם !! עד מתי ???????? למה ההפגנות בתל אביב לא ככה ???? למה בתל אביב הפגנה היא חוקית שיש 10.000 איש לפחות שם אין קורונה ? אבל אצל החרדים אסורה הפגנה והאלימות חוגגת למה ?????????? עד מתי השנאה הזו ? באיזה זכות איש חוק גם ללא מסיכה וגם מטיח בראש של אזרח מכשיר קשר ?! מה אנחנו בהמות ??? שום קו
איציק 13.07.20
14
אתה שוכח דבר אחד. איפה ה"ונשמרתם מאוד לנפשותיכם"? מותר להזיק לאנשים בסיכון סביבך? אפילו אם זה ספק..האם כדאי?? מה קרה איתנו בהפגנות..האם אנחנו כושים בארה"ב ??בודות
חגית13.07.20
נראה לי ששלומי מדגיש בטור שמי שחולה שיישאר בבית, ולא יצא להדביק אחרים
לחגית13.07.20
13
הקמפיין: 'לא נבדקים - לא נדבקים!'
מוישה13.07.20
12
האדמור מגור מפחד מהקורונה ומהאינטרנט האדמור מסלונים לא מפחד מהקורונה אבל מפחד מהאינטרנט האדמור מקרלין מפחד מהקורונה אבל לא מהאיטרנט האדמור מבעלזא לא מפחד לא מהקורונה ולא מהאינטרנט
חחח13.07.20
11
למה לא להיבדק?
למה לו להיבדק?12.07.20
10
צריך להיבדק כדי שהחולה יישב בבית ולא ידביק אחרים. ולא משנה כמה המערכת דפוקה.
נורמלי12.07.20
אפשר לשבת בבית מהרגע שמרגישים תסמינים גם בלי בדיקות
לא נכון12.07.20
להמ שרק אני יסבול שכל העיר תסבול איתי ביחד לכן חייבים ללכת להיבדק
בני 14.07.20
זה פתרון פשוט גאוני! אם לא יהיו חולים מאומתים ברשימה של משרד הבריאות נחזור לשיגרה וכל הבעיה הזאת תעלם. איך זה שאתה לא ראש ממשלה או משהו בסגנון?
חכם14.07.20
9
המצב לא פשוט אבל כל הצעדים נגד החרדים לא עוזרים כלום ובאמת אין סבה להבדק כשהם בעצמם מבולבלים והרבה תשובות לא אמינים
עצוב12.07.20
צודק
לגמרי12.07.20
8
כתבה מטומטמת
משה16.07.20
7
א. ונשמרתם מאוד לנפשותיכם- אמנם אין תרופה , אך יש לרופאים הרבה אמצעים שיכולים לעזור לעבור את המחלה בשלום, ראה ערך- מכונת הנשמה ב. לא תרצח- מה אם חס ושלום אתה חולה בקורונה? מה אם חסל ושלום תדביק מישהו בסיכון?? רוצה לקחת את זה עלייך??
למה ללכת להבדק?13.07.20
א) כמה מונשמים מתוך כלל החולים יש? אלו שמגיעים למצב קשה, שיתפנו לבית חולים. ב) איך אתה יודע שאתה חולה? אם יש לך סימפוטמיים. במצב כזה, תכניס את עצמך לבידוד ביתי - בלי בדיקה
למה לא13.07.20
6
בלי שקיפות משמים, למה שנסכים לחיות בעולם הזה
צוציק13.07.20
5
למה להיבדק??? הכי בסיסי בן אדם- כדי לא להדביק אחרים שלא ידעו שהם חולים וידביקו אחרים שידביקו אחרים... ובין המדברים שיצאו מהשרת שלך, יהיו כאלה שיגיעו למצבים קשים, וחלק יפטרו מהעולם, והכל על החשבון המעוות שלך של למה להיבדק. פשוט הזוי!!! הדבר הכי בסיסי איפה ביראת שמים שלך, שלא תהיה גרמא בפיקוח נפש???
לא מסכים13.07.20
ברור שמי שחולה שלא ייצא מהבית, ומי שאין לא תסמינים - בין כה לא עושים לו בדיקות
פיקוח נפש13.07.20
התוצאות של הבדיקות לא מהימנות בלשון המעטה ויש הטוענים שהם נועדו לאגירת הדי אן איי שלכם כחלק מהשמדה של העם היהודי. או דילול נאספים כ30000 דגימות ביום התוצאה לא חשובה כי חלק מהנבדקים עלולים להדבק כבר שעה אחרי הבדיקה או להחלים שעה אחרי הבדיקה גם אם חלו או הבריאו בעבר. שטות גמורה. לעומת הסיכון של להכנס
תוצאות שגויות13.07.20
4
מסכים איתך בכל מילה, ורק רציתי להוסיף אם אפשר לציין שהסגר על השכונות החרדיות כגון רוממה הוטל בלי שום יחס למספרים, יש אזורים הקרובים לרוממה ונקיים מקורונה והוטל עליהם סגר לשווא ולכן אנו חוזרים לדברי המאמר, אם יש סגר במילא מדוע לנו ללכת להיבדק?
מחוכם13.07.20
3
נחום ברנע כותב היום בידיעות כתבה מרתקת על התנהלות הממשלה בקורונה. כמוהו, גם לי יש עט פנקס וגישה חלקית למקבלי ההחלטות, אבל, בניגוד אליו, יש לי גם ניסיון של עיסוק משני בעשרים שנות רפואה. כשהוא מגיע לנושא המקוואות הדייקנות והמקצועיות שלו נעלמות. הוא כותב שהמקוואות הפכו למדגרות. אז, או שהטעו אותו או שהו
מנחם גשייד12.07.20
בעניין הברכות והמקוואות, בבריכה מזרימים כמויות של כלור בשונה ממקווה, מטרת הכלור היא להשמיד חיידקים וזיהומים אחרים (כולל קורונה), כהוכחה תריח את המים במקווה ואת המים בברכה.
מזמשנה14.07.20
2
שלומי זייבלד, טור מעולה. תודה
כל הכבוד12.07.20
1
מדוע משרד הבריאות לא מפרסם כמה חולים יש בכל שכונה בירושלים??? מודים שתחילה היינו תמימים יותר אבל היום קשה לעבוד עלינו!! כפי שנכתב כאן, קודם כל שקיפות אם אתם רוצים שנתן בכם אמון. משרד הבריאות - נא לפרסם מיידית את נתון החולים בכל אחת מהשכונות!! ולא רק כמה ברוממה!
בנימין12.07.20
בעיית שקיפות חמורה
צודק12.07.20
אולי גם יעניין אותך
קורונה - כל המידע בכיכר השבת
ש

פרויקטור הקורונה: "האוכלוסייה הבוגרת חייבת להתחסן"

כיכר בשיתוף משרד הבריאות | מקודם

גם בישראל

גל חדש? עלייה בתחלואה בשני תתי זני האומיקרון החדשים

כיכר השבת | 23.10.22

הגל בירידה

קורונה: מספר החולים הקשים ממשיך לרדת

כיכר השבת | 20.07.22

בשבוע הבא

מבצע החיסונים לתינוקות עד גיל 5 - מתחיל

כיכר השבת | 18.07.22

BA.2.75

נגיף הקורונה: חזרו מחו"ל עם תת הזן החדש

דוד הכהן | 17.07.22
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

בקבוצות הסיכון בלבד

מנכ"ל משרד הבריאות אישר חיסון לפעוטות

כיכר השבת | 05.07.22

הגל השישי

המספרים ממשיכים לטפס בישראל ובעולם

כיכר השבת | 27.06.22

בורלא: חיסון התינוקות שלנו יעיל ב-80 אחוז

כיכר השבת | 26.06.22

הגל השישי

10,785 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה

כיכר השבת | 22.06.22
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

הגל השישי

מספר המאומתים לנגיף הקורונה מטפס עוד

כיכר השבת | 21.06.22

הגל השישי?

שיא של חודשיים וחצי: יותר מ-10,000 חולים

מישאל לוי | 20.06.22

צעד גדול לאישור ה-FDA

בקרוב: חיסוני קורונה - גם לבני חצי שנה

דוד הכהן | 16.06.22
ש

נתון מבהיל

מאוחדת: קרוב ל-90% מהחולים בגל הנוכחי - לא מחוסנים

כיכר בשיתוף מאוחדת | מקודם
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם
ש

תוצאות מפתיעות

עליה חדה בשיעור ההדבקות החוזרות בקורונה

כיכר בשיתוף לאומית | מקודם

שובה של הקורונה

משרד הבריאות אישר 'בוסטר' גם לבני 5-11

דוד הכהן | 14.06.22

מחקר גילה

תסמיני הקורונה נמשכים במשך כשנה וחצי

כיכר השבת | 06.06.22

בעקבות הירידה בתחלואה

פרויקטור הקורונה: בקרוב יבוטלו הבידודים

כיכר השבת | 31.05.22
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

בהחלטת השר

בשורה משמחת לטסים: חסל סדר המסיכות

כיכר השבת | 17.05.22

למרות הירידה בתחלואה

בדיקות ה-PCR בנתב"ג הוארכו ב-10 ימים

כיכר השבת | 09.05.22

שגרת קורונה

התחלואה נמשכת עם ירידה בחולים הקשים

כיכר השבת | 02.05.22