היא עדיין פה

פרויקטור הקורונה: "האוכלוסייה הבוגרת חייבת להתחסן"

פרויקטור הקורונה פרופ' זרקא אמש (ד') בדיון היערכות: "יותר ממאה חולים קשים מאושפזים במחלקות הקורונה ברחבי הארץ; האוכלוסייה הבוגרת חייבת להתחסן" (בריאות)

(צילום: יח"צ)

ממונה הקורונה פרופ' סלמן זרקא קיים אמש (ד') דיון היערכות עם מנהלי השיווק והשירות למגזר החרדי של קופות החולים לקראת החורף, במטרה להקדים את גל התחלואה הבא.

פרופ' זרקא ביקש באמצעות המנהלים המגזריים, לפעול לעידוד התחסנות בקרב האוכלוסיה החרדית הבוגרת.

הפרוייקטור ציין בפתח דבריו כי הוא עוקב אחר המתרחש באוסטרליה וניו-זילנד, ואחר דיווחי התחלואה מאירופה מתוך כוונה להיערך ולהקדים את הגל שעלול להגיע לישראל. "התחלואה בחו"ל ממוקדת כרגע בקבוצות הסיכון ובגילאי ה-65 ומעלה. מסתובבים כיום זנים שהם 'צאצאים' של האומיקרון המאתגרים גם את החיסון''.

הפרופ' ציין כי ''מדיניות הממשלה כיום היא לחיות לצד הקורונה, ולכן האחריות עוברת לאזרח שנדרש לקבל החלטות על עצמו וללא הסנקציות שהיו בגלים הקודמים". הוא עדכן את מנהלי המגזר החרדי בקופות כי למרות התחושה שהקורונה חלפה, למעלה ממאה חולים קשים מאושפזים בישראל במחלקות הקורונה, זאת בנוסף לחולים קלים המגיעים מידי יום, כשרובם מקרב אוכלוסיות בסיכון ובני הגיל השלישי.

"אני מבקש שתהיו לנו לעזר בהעברת המסר לציבור כדי שהוא יהיה מוגן, ושאוכלוסיות הסיכון יקפידו על עטיית מסיכות במקומות הומי אדם" הוא הזכיר את חשיבות קיום בדיקת קורונה מיד עם הופעת התסמינים, על מנת שהחולים הזקוקים לפקסלוביד יוכלו לקבל במהירות את התרופה לקורונה, שיעילותה במניעת הידרדרות המחלה היא רק בחמשת הימים הראשונים למחלה.

זרקא התייחס גם לשפעת ואמר כי "ההמלצה היא לכלל הציבור מגיל שתים-עשרה ומעלה להתחסן".

ראש הדסק החרדי ב'מגן ישראל' אבי לוין הציג את נתוני התחלואה באוכלוסייה החרדית, וציין בחיוב את שתוף הפעולה של מנהלי המגזר החרדי בקופות החולים כללית, מאוחדת, מכבי ולאומית, ואת השפעתם המכרעת בהנעת הציבור החרדי להתחסנות.

האסטרטג איתן זליגר הציג בפני המנהלים נתונים מהם עולה שהיקף ההתחסנות במגזר החרדי נמצא מעט מאחור ביחס לאוכלוסיה הכללית והערבית, וניתח את האסטרטגיה ודרכי הפעולה לשינוי המצב.

מנהלי קשרי הקהילה הרב אברהם קונסקי מ'כללית', הרב משה ברים מ'מאוחדת' הרב בן-ציון פדר מ'מכבי' והרב אפרים רוזנשטיין מ'לאומית' הודו לפרופ' זרקא ולראש הדסק החרדי על היוזמה לדיון, והעלו בפניו את הבקשה, שההנחיות לקופות החולים יגיעו ממשרד הבריאות בצורה מותאמת ונגישה לציבור החרדי, וסיכמו עמו שיובילו מאמץ משולב להגברת ההתחסנות בקרב אוכלוסיות הסיכון במטרה להקדים את הגל, ולהסביר לציבור את הצורך בלקיחת אחריות אישית.

בפגישה נטלו חלק כאמור הרב אברהם קונסקי מנהל מגזר חרדי ב'כללית', הרב משה ברים מנהל מגזר חרדי ב'מאוחדת', מטעם 'מכבי' השתתפו הרב בן-ציון פדר מנהל מגזר חרדי, הרב משה שלזינגר מנהל דוברות ופניות ציבור ומיכל צרפי אחראית פרויקטים מיוחדים.

את 'לאומית' ייצג הרב אפרים רוזנשטיין מנהל מגזר חרדי בקופה.

בדיון השתתפו כאמור ראש הדסק החרדי אבי לוין, ממונה רשויות מקומיות ישיבות ומוסדות חינוך אליהו ארנד, שלומי ואקנין מנהל מערך נתונים ולוגיסטיקה, ראש מטה הפרויקטור שירלי שיף, רז ציפריס מנהל מטה ההסברה, שרון קרביצקי מנהלת מערך דוברות ותקשורת במשל"ט, אבי בלומנטל ומני חדד מנהלי מטה ההסברה למגזר החרדי של משרד הבריאות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר