כיכר השבת

גל שלישי?

ד"ר פרייס: יש עלייה פי שלושה אצל החרדים

‏ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר אלרעי פרייס אמרה הערב בתדרוך, כי ישנה בחברה החרדית עלייה של פי שלושה בשיעור הבדיקות החיוביות וכן עלייה בחולים קשים המאושפזים (בארץ)

28
רפאל כהן | כיכר השבת | ב' בטבת | 17.12.20
ד"ר פרייס: יש עלייה פי שלושה אצל החרדים
(צילום: כיכר השבת)

‏ראש שירותי בריאות הציבור, הד"ר אלרעי פרייס אמרה הערב (חמישי), בתדרוך מיוחד לעיתונאים, כי "ישנה בחברה החרדית עלייה של פי שלושה בשיעור הבדיקות החיוביות וכן עלייה של פי שניים וחצי בכמות המאושפזים במצב קשה".

"הייתה לנו תקווה שאין תחלואה רחבה בחברה החרדית, אבל אנחנו רואים עלייה דרמטית, פי שניים מהממוצע הארצי", אמרה פרייס.

היא מסבירה כי בקרב החברה החרדית כבר התפתחה שאננות שהחברה החרדית כביכול בחסינות עדר, "אבל אנחנו עדים לעלייה שמדאיגה אותנו מאוד".

על פי הנתונים שחשפה, כל השכונות החרדיות בירושלים כבר אדומות ובבני ברק ישנה עלייה של 150%. "חלק מזה נובע מהתחושה שאנשים חשבו שכבר עברנו את זה, אבל אני מקווה שאנשים ימשיכו לשמור על ההנחיות", אמרה פרייס והוסיפה כי "העלייה בחברה החרדית מגיעה אולי מפחות הקפדה, כי אנחנו רואים עלייה גם בגילים מבוגרים, שבעבר היו שמורים".

היא הסבירה כי "במשרד הבריאות מנסים לעשות מה שניתן כדי לא לסגור את מערכת החינוך, הכללית והחרדית, מתוך הבנה שהחינוך הוא ערך עליון. בריסון המהודק החינוך יסגר רק בערים אדומות וכתומות, כך נציע. הישיבות תהיינה תלויות בממדי התחלואה הכללית".

היא התייחסה גם לנושא החיסונים ואמרה: "אם הציבור לא יגיע להתחסן בהמוניו, נראה את נתוני ההתחסנות מהניסוי ומהחיסונים בעולם". היא הוסיפה כי מקימים ועדת מעקב לחיסוני הקורונה, והנתונים יהיו חשופים לציבור.

לשאלת 'כיכר השבת' האם על פי הצפי בעקבות חנוכה המספרים יזנקו משמעותית יותר בעוד שבועיים? השיבה פרייס כי "זו שאלה מצוינת. התחזיות שלנו בחלקן לא התממשו, וזה מאוד תלוי בכמה אנשים נשמעים להנחיות. היו אירועים רבים שהחברה החרדית שמרה על ההנחיות, ורבים עובדים לפי ההנחיות - וזה יהיה תלוי בזה".

לשאלה האם יוכלו להציג בישיבת ועדת השרים לקורונה מה הצפי לחיסון, כפי שדורשת כחול לבן? השיבה ד"ר פרייס, כי "יש צפי הגעה לחיסונים. אם תהיה היענות נפלאה של הציבור, צריך לחסן מאות אלפים כדי להגיע לאפקט לאומי על נתוני התחלואה. אם נהיה אופטימיים ותהיה היענות מצוינת ואספקה כמו שצריך, האפקט הזה לא יהיה לפני מארס. אנחנו במגיפה שכל שבועיים מספר הנדבקים מכפיל את עצמו, וקצב ההאצה גדול בהרבה מהחיסונים".

"אנחנו מסתכלים על זה שנהיה ב-8000 מאומתים כבר בעוד חודש, זה אומר 900 חולים קשים ביום. אז ישראל יכולה להיות שיאנית התמותה בעולם לקורונה", ניבאה פרייס שחורות ואמרה "מי שחושב שבגלל מנות החיסון אז לא צריך חיסון מהודק, זה חוסר הבנה של המגיפה הזו. הנגיף רץ מהר יותר מכל חיסון".

תוכן שאסור לפספס
28 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
12
בדוק כל העלייה בתחלואה היא אצל הליטאים , אצל החסידים אין כלל תחלואה.
רינה18.12.20
11
כשחרדי בן תשעים חולה אנוש, מיד רצים לרופא הטוב ביותר והיקר ביותר. כאן יש מחלה קשה שכבר הרגה מליוני אנשים בעולם וחלק גדול מאד מהציבור שלנו פשוט מזלזל בה, באטימות, בטיפשות, עם הפרחת סיסמאות נבובות ומצחיקות. אם מדובר בלימוד תורה וקיום הכוללים והישיבות, נחיא. התורה הקדושה מגינה. אבל סתם ללכת בלי מסיכות
אברך18.12.20
מסיכות לא עוזרות וההוכחה הכי ברורה שעשרות אלפי אנשים שהקפידו ממש עליהם ועדיין נדבקו!ושוב זה מחלה לא מגיפה לקורא לנו מכחישי קורונה זה עוול של המציאות צריך לקורא לכם מכחישי המציאות אין מגיפה בטח שלא על פי התורה הליטאים השתגעו הערב רב שמח והחגיגה מתחילה
44418.12.20
10
האם נכון הדבר ששאלו רב שמדבר במבטא אשכנזי. האם זה מצוה להתחתן והוא ענה כן בודאי, אבל אחד מהנוכחים חשב שהכוונה "להתחסן"??
יהודי18.12.20

הצגת כל התגובות

9
שיתבישיו
רויטל18.12.20
8
לא להתחסן ! סכנה יש מלא מלא רבנים שאומרים לא להתחסן ולא משמיעים אותם בושה וחרפה זה פשוט רצח יש אלפי רופאים בעולם שאומרים לא להתחסן ולא משמיעים אותם !
המלך17.12.20
פירר, המומחה הרפואי מספר אחד בארץ, שכולם כולם נוהרים אליו לשמוע את עצותיו הנבונות, פירסם מכתב הקורא להתחסן. חתמו עליו גדולי הדור הסומכים עליו רבות בשנים. מי אתם, כל החכמולוגים, דוקטורים חדשים, שתזיקו לעמישראל?????????????
פשוט תתבייש. 18.12.20
האם אדמורים הם "חכמולוגים"?האם אלפי רו]אים מסביב לעולם הם "דוקטורים חדשים"? האם הם מזיקים לעם ישראל בנתיים מי שסגר ישיבות ותלמודי תורה כאילו זה מצווה מעשרת הדיברות הם הליטאים .ובכלל כל עוד שהרב קניבסקי לא בדק את הצד השני של מתנגדי החיסונים אין לו שום זכות להביע דעה בענין !ואני מאוד מכבד אותו אבל גם
44418.12.20
7
פותחים סוגרים פותחים סוגרים פותחים סוגרים...... מה נסגר????..
איציק לוי18.12.20
6
לפי משרד הבריאות היום ירושלים ירוקה, ראה לוח בקרה קורונה
אלמוני17.12.20
ירושלים כתומה. היא דברי אחרי פילוח לשכונות.
שקר17.12.20
5
משחקים עם הנתונים כאוות נפשם אי יוונים נקבצו עלי אזי בימי הציונים!
שלום בוזגלו17.12.20
4
והיה אשר תותירו מהם לשיכים בעיניכם,,,שוב פעם סגר מוחלט בגלל החרדים.מה חורי האף הגדולה הזה של ה' בחרדים. מדוע דרך חרדים רשעים צלחה.
רבינו17.12.20
אם החרדים היו באמת מתייחסים לכל מה שכתוב בתורה, מספר החולים בקירבם היה אפסי. בתקופת משה רבינו היתה מחלת הצרעת והתורה ציוותה שעל חולי הצרעת להתבודד מחוץ למחנה עד שיבריאו. כלומר, כבר אז הבינו שיש מחלות שמחייבות בידוד. בימינו מעדיפים טישים המוניים/אומן ברוב עם/חתונות ענק/ בתי כנסת צפופים.. צריך לדעת לפ
צודק17.12.20
הענין הוא שבצרעת היה ציווי מהקב"ה פה יש ציווי ממשרד הבריאות ועוד ענין קורונה זה לא מגיפה השנה לא היה שפעת!
44417.12.20
ומאיפה בא הציווי שלאחר אכילת עוף יש להמתין שלוש שעות ורק לאחר מכן מותר לאכול מאכלי חלב? מה רצית שבתורה יכתבו איך יש לנהוג בכל מחלה? ונשמרתם לנפשותיכם לא מספיק חשוב? ולמה אותם מפגרים טוענים שהפסוק "ונשמרתם לנפשותיכם.." כוונתו ל"שמירה רוחנית"? מספיק עם החוכמולוגיה המטופשת של אותם חרדים עיוורים.
ונשמרתם מאד ..18.12.20
3
ידעתי מראש: כשאלפי בני ישיבות ייצאו לחופש בחנוכה וקול התורה יופחת משמעותית, התחלואה תעלה. אתם תראו. כשיחזרו בשלישי אחרי חנוכה לישיבות, הכל ייפסק, בסייעתא דשמיא ובברכת שר התורה. ומי שלא לומד תורה- שישמור חזק על הבריאות!!!!!!!!!
זיבעאן18.12.20
2
ממש לא מפתיע. רבים מהחרדים מתנהגים כאילו אנחנו במאה ה- 17. מומחים באגדות עם ומנותקים מהמציאות. רק החיסון יציל אותם. אגב: לא להיות מופתע אם רבים מהצעירים יחזרו בשאלה. חוזרים בתשובה כמעט ולא יהיו. על פשלות וזלזול בהנחיות משלמים.
ונשמרתם מאד ..17.12.20
מי שסיפר אגדות זה התקשורת. כשהם לא רצו לבלוע את הכובע אחרי נבואות הזעם וההסתה שבאה בעקבות הוראת הרב קנייבסקי לפתוח את מוסדות הלימוד, כחודשיים לאחר מכן נמצא ה'הסבר הגאוני' של התקשורת.... תרגעו 'תורה לא מגנא' זה 'חיסון עדר' אתם החרדים אפילו לא ראויים לשבחים על שמירה על הכללים שיאזנו ולו במעט את ההסתה
ש.17.12.20
אני רחוק מאד מלהיות חסיד התקשורת, אבל, עובדה שלמעלה מ- 50% מהחרדים חלו (רובם בכלל לא הלכו להיבדק). הסיפורים שלך לגבי הפסקת לימוד תורה בחנוכה, זה שטויות. בס"ה תלמידי ישיבה יצאו לחופש. ברור שנפגשים יותר ומזלזלים יותר. מי שלא ראה את החגיגה של הברסלבים ללא מסיכות בקבר רבי נחמן, לא ראה טימטום מימיו. מעני
ונשמרתם מאד ..17.12.20
לא קשור לכלום מלבד לעובדה שהמחלה מכה בגלים, כשיש ירידה מסוימת בתחלואה בקרב החרדים אז החילונים מתעלמים וכשיש עליה הם מתחילים להשמיץ. כשיש עליה אצל החילונים זה בגלל שמתחיל גל נוסף, כשיש עליה אצל החרדים זה כי הם לא שומרים.
אחד17.12.20
1
המבוגרים ואלו שבקבוצת סיכון יתחסנו והכל בא על מקומו בשלום
יש פתרון17.12.20
עליך נאמר הפסוק "ואם תלכו עמי קרי..." אוי לך
משה 17.12.20
ולמה שלא יתחסנו כל אלה שעדיין לא חלו? מה הפחד מחיסון שמומחים ממליצים עליו? מעניין שמקורונה שחיסלה מיליונים בעולם וכ- 25,000 יהודים ברחבי העולם, החרדים פחות חוששים מאשר מהחיסון
מישהו17.12.20
כנראה אתה לא יודע שאלפי רופאים מרחבי העולם אומרים לא להתחסן!!!
המלך17.12.20
כל הנורמלים אומרים להתחסן
סליחה מכבודו18.12.20
מלך אתה בוודאי שלא. טיפש אתה בטוח.
ל"מלך"18.12.20
ההבדל הוא שהקורונה הגיע אורחת בלי שהזמנו גם שלא רוצים אותה בעל כורחנו חידק באויר ככה אומרים בערך אך החיסון הוא בחירה ריזיקה וכו יכול להיות שאסכים לחיסון לא יודעת אבבל אשמח מאוד שבית הדין יבדוק בשבלינו כמו למשל שבשביל שמשהו למאכל חטיף משקה צריך כשרות ובודקים מתחילת היצור ואפילו חברה אחת גילתה
ההבדל18.12.20
אולי גם יעניין אותך
קורונה - כל המידע בכיכר השבת
ש

פרויקטור הקורונה: "האוכלוסייה הבוגרת חייבת להתחסן"

כיכר בשיתוף משרד הבריאות | מקודם

גם בישראל

גל חדש? עלייה בתחלואה בשני תתי זני האומיקרון החדשים

כיכר השבת | 23.10.22

הגל בירידה

קורונה: מספר החולים הקשים ממשיך לרדת

כיכר השבת | 20.07.22

בשבוע הבא

מבצע החיסונים לתינוקות עד גיל 5 - מתחיל

כיכר השבת | 18.07.22

BA.2.75

נגיף הקורונה: חזרו מחו"ל עם תת הזן החדש

דוד הכהן | 17.07.22
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

בקבוצות הסיכון בלבד

מנכ"ל משרד הבריאות אישר חיסון לפעוטות

כיכר השבת | 05.07.22

הגל השישי

המספרים ממשיכים לטפס בישראל ובעולם

כיכר השבת | 27.06.22

בורלא: חיסון התינוקות שלנו יעיל ב-80 אחוז

כיכר השבת | 26.06.22

הגל השישי

10,785 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה

כיכר השבת | 22.06.22
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

הגל השישי

מספר המאומתים לנגיף הקורונה מטפס עוד

כיכר השבת | 21.06.22

הגל השישי?

שיא של חודשיים וחצי: יותר מ-10,000 חולים

מישאל לוי | 20.06.22

צעד גדול לאישור ה-FDA

בקרוב: חיסוני קורונה - גם לבני חצי שנה

דוד הכהן | 16.06.22
ש

נתון מבהיל

מאוחדת: קרוב ל-90% מהחולים בגל הנוכחי - לא מחוסנים

כיכר בשיתוף מאוחדת | מקודם
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם
ש

תוצאות מפתיעות

עליה חדה בשיעור ההדבקות החוזרות בקורונה

כיכר בשיתוף לאומית | מקודם

שובה של הקורונה

משרד הבריאות אישר 'בוסטר' גם לבני 5-11

דוד הכהן | 14.06.22

מחקר גילה

תסמיני הקורונה נמשכים במשך כשנה וחצי

כיכר השבת | 06.06.22

בעקבות הירידה בתחלואה

פרויקטור הקורונה: בקרוב יבוטלו הבידודים

כיכר השבת | 31.05.22
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

בהחלטת השר

בשורה משמחת לטסים: חסל סדר המסיכות

כיכר השבת | 17.05.22

למרות הירידה בתחלואה

בדיקות ה-PCR בנתב"ג הוארכו ב-10 ימים

כיכר השבת | 09.05.22

שגרת קורונה

התחלואה נמשכת עם ירידה בחולים הקשים

כיכר השבת | 02.05.22