כיכר השבת

'כאן' נגד 'הפועלים'

"בכיתי והתחננתי, אבל מנהלת סניף בנק הפועלים צעקה עלי"

לרגל "יום העסקים הקטנים" שבנק הפועלים מקדם בכל הכוח, יצאו בתאגיד השידור 'כאן' לבדוק כיצד הבנק באמת נוהג כלפי עסקים קטנים, והתוצאה? ממש לא מחמיאה (כלכלה, בארץ)

55
אלי רוטמן | כיכר השבת | ט"ו באייר | 11.05.17
בנק הפועלים
בנק הפועלים (צילום: Meital Cohen/Flash90)

חן, צעירה ישראלית (25), מגוללת את חוויותיה הלא נעימות ואת התרשמותה השלילית מהבנק שלה, 'הפועלים', שלדבריה ממש לא סייע לה כשפתחה את העסק הקטן שלה, חנות לממכר בגדים, ורק הערים קשיים על כל צעד ושעל והתייחס אליה באופן בעייתי במיוחד.

להלן עיקרי דבריה כפי שמצוטטים באתר תאגיד החדשות 'כאן' שסימן את התנהלות הבנק הגדול במדינה אל העסקים הקטנים. מספר עדויות בסגנון הבא הובאו באתר התאגיד, וזו אחת מהן:

"היה לי חלום שיהיה לי בוטיק בגדים כזה נחמד, וגם היה לי כסף בשביל זה: כל החסכונות שלי וגם קצת כסף שאבא שלי נתן לי – סך הכל 300 אלף שקל. עזבתי עבודה מאוד טובה בשביל החלום הזה".

"לקחתי את הכסף ופתחתי חשבון בפועלים. חשבתי שהכי הגיוני לפתוח את החשבון של העסק שם, כי היה נראה לי שהם הבנק לעסקים הקטנים. התארגנתי על זה: הקצבתי סכום מסוים שיחזיק אותי בחורף ושילמתי לספקים בשוטף פלוס 60, שוטף פלוס 90. למלא חנות בסחורה לקיץ, לבנות קולקציה ולהיות מוכנה לפיק – זה סיפור של לפחות 40-50 אלף שקל. עמדתי בזה.

"אבל אז הגיע מבצע 'עמוד ענן' (בו השופינג פחת, כבכל תקופה בה שוררת אווירה מתוחה ומלחמתית. א.ר.). לא ידעתי כמה זמן ייקח לי להתאושש ממנו. לספקים, לחלקם, לא היה אכפת מהמלחמה. לא הסכימו לקבל ממני סחורה בחזרה. התאמצתי מאוד להחזיק את הראש מעל המים. את ההלוואה הראשונה בנק הפועלים נתן לי בכיף. בשמחה. 'בואי, קחי'. עדיין עם אותו סבר פנים יפות, כמו בהתחלה. לא הלוואה ענקית, 30 אלף שקל".

שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק (צילום: Kobi Gideon / FLASH90)

חן מודה: "בדיעבד, זה נראה לי מטורף לגמרי שחתמתי על הלוואה עם 11.5% ריבית. אבל לא לקחתי הלוואה אחת בחיים שלי, לא הייתי במינוס אפילו. ידעתי שזאת ריבית גבוהה, אבל לא היה לי מושג עד כמה, כי תמיד עבדתי. זה לא שרציתי לפתוח עסק ויאללה, לקחת בלי חשבון. אבל לא הייתי לי ברירה. אז לקחתי את ההלוואה והתחלתי להחזיר להם 1,500 שקל בחודש".

אך התלאות לא הסתיימו פה: "מבצע 'צוק איתן' החל. כל החנויות בדרום היו סגורות במשך חודש. המדינה הודיעה לי שמגיע לי פיצוי ביזיוני. התחלתי לפגר בהחזרים של ההלוואה. אבל ההלוואה פחות הדאיגה אותי. יותר הדאיג אותי להיות חייבת לאנשים. לספקים שהצ'קים שנתתי להם צריכים להיפרע, עומדים להיפרע, ואין כסף בחשבון".

"אז פניתי שוב לבנק, בתחנונים. אני לא גאה בזה, אבל הייתי בתקופה מאוד קשה. באתי אליהם בבכי. פשוט בבכי. התחננתי שיעזרו לי. אמרתי להם, אני מבולבלת, אני בחובות, אני חייבת לאנשים. אני צריכה עזרה".

"מנהלת הסניף צעקה עליי שאף אחד לא אמר לי ללכת ולפתוח עסק משלי אם אני לא מבינה כלום מהחיים שלי. רוצה לכסות את הצ'קים שעומדים לרדת? לכי תביאי 20 אלף שקל. אמרתי לה, 'בסדר. אני אביא. אני אעשה הכל, אבל תעזרו לי'. אמרתי לה 'איך, איפה העזרה שאתם מבטיחים לעסקים הקטנים? דברו איתי, תעשו איתי תכנית עסקית, תגידו לי בואי, נראה איך את יוצאת מזה, ניתן לך פוש – או ניתן לך הלוואה גדולה יותר, שתסגור לך את המינוס, אבל בתנאי שאת עושה איזו תכנית עסקית טובה'.

"שום דבר. פשוט שום דבר. אבל מה, ביום העסקים היו נותנים לי פלייר לתלות בכניסה וכמה בלונים. וזה הצטבר. 30 אלף שקל הלוואה, ריבית, ריבית פיגורים, 30 אלף שקל במסגרת אשראי, כל הצ'קים שנדחו. ספקים, שכירות, חשבונות. הכל ביחד יצא בערך 90 אלף שקל".

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לתוכן הכתבה (צילום: פלאש 90)

לדברי חן, "הם (אנשי בנק הפועלים) היו כל כך דוחים אליי ברמה האישית. מתקשרים כל בוקר. כל בוקר. כבר לא הייתי שמה את הטלפון ליד המיטה, מחביאה אותו לפני שאני הולכת לישון, כדי שבבוקר אני אוכל לשתות קפה לפחות לפני שמתחילים הפחדים. זה מה שערער אותי באמת בסוף. הטלפונים האינסופיים מחסוי. 'למה את לא מפקידה, למה את לא מבצעת הפקדות'. היו לי רגעים שהרגשתי שאני ממש מתחננת שיתנו לי להפקיד את הצ'ק מחר בבוקר, ואומרים לי שאם אין לי את הכסף עכשיו – מחר הצ'ק כבר יחזור".

"אפילו ספקים, אנשים זרים שרק הייתי לוקחת מהם סחורה, כשהבינו באיזה מצב אני הם היו כל כך סבלנים אליי. אומנם רצו את הכסף שלהם בחזרה, אבל נתנו לי טיפים, ייעצו לי ועזרו לי. הבינו את המצב".

"הבנק, שאמור להיות הגוף המקצועי פה, שהיה אמור ללוות אותי, שהייתי איתו בכל הצעדים בדרך, ברגע האמת טרק לי את הדלת. אני יודעת שהיה לי מזל. הצלחתי להימנע ממשפטים, מהוצאה לפועל. מתישהו החלטתי עם בעלי לסגור את העסק, לקחת הלוואה ענקית – של 110 אלף שקל – בתנאים טובים שהיו לו בבנק אחר, בתור עובד מדינה, ולכסות את כל החובות שלי לבנק הפועלים".

"אבל אני משלמת על זה מחיר. אני משלמת 2200 ש"ח החזר הלוואות כל חודש. אני לא יכולה להתחייב כרגע למשכנתא, לקנות בית לילדים שלי. יותר מזה, אם חלילה יש לי מצב חירום בבית אין לי מאיפה לקחת. את ההטבות שיכולתי לקחת מהעבודה של בעלי כבר לקחתי. אני חיה עכשיו מאוד בדוחק, מחשבת הכל, הכל על הקשקש", מסיימת חן את תיאור הטראומה שהעביר אותה לדבריה בנק הפועלים.

מדוברות בנק הפועלים נמסר בתגובה: העסקים הקטנים הם מנוע הצמיחה המרכזי של המשק ולכן ב-2016 יותר מ- 50 אלף עסקים קטנים קיבלו אשראי מהבנק בתנאי מימון מועדפים. לקראת יום העסקים החמישי השיק הבנק הלוואה חסרת תקדים ל- 60 חודשים בריבית שנתית של פריים פלוס 1.5% ובדחיית התשלום של הקרן לתקופה של עד שישה חודשים.

הבנק הכשיר 80 סניפים למתן שירותי ייעוץ אישיים ומותאמים לעסקים קטנים ו- 230 סניפים המספקים בנקאי מומחה לעסקים קטנים. בשיתוף המכללה למינהל, קרן שכ"ל וארגון להב, השיק הבנק את "המרכז לליווי עסקים", המסייע בהצמחת עסקים קטנים על ידי ייעוץ אישי, ליווי, קורסים לניהול ושיווק לחירות הפיננסית.

הבנק דואג לעסקים קטנים שנקלעים לקשיים להחזר החוב באמצעות "פועלים להבראה". עד כה טופלו מעל 3000 עסקים קטנים במסגרת הפרויקט.

לבנק יש אינספור דוגמאות לעסקים שהצליחו לצאת ממשבר בזכות הליווי והתמיכה האישית והאנושית של הבנק, כגון: חברה משפחתית המנהלת יקב איכותי שנפגע באוגוסט 2014 מפגז סורי שנפל ביקב וגרם נזק גדול לבציר. הלקוח ביקש סיוע תזרימי כי העריך שיקבל פיצוי מהמדינה מיידית. הבנק ליווה את העסק בתמיכה תזרימית ומימון שיסייעו לצלוח את המשבר, סיוע שנמשך עד לקבלת פיצויים מהמדינה ב- 2015 , למרות שהתוצאות העסקיות של העסק הראו הרעה ושיקפו את הנזק הפיננסי. הבנק המשיך בליווי ותמך במתן אשראי דרך קרן פועלים לעסקי. כיום, תוצאות העסק מוכיחות את הפוטנציאל הקיים בו: העסק התאושש מהמשבר וממשיך לעבוד עם הבנק לשביעות רצונו. דוגמא נוספת: עסק בערבה לגידול ירקות ושיווקם בארץ ובחו"ל נקלע למשבר בשל עונה לא טובה שהביאה להפסדים גבוהים ומשבר תזרימי. במקרה זה תמכנו בעסק ואישרנו אשראי בהיקף של יותר מ- 2 מיליון שקל בקרן ההלוואות בערבות המדינה. ליווינו את העסק עד שיצא מהמשבר, חזר להיקפי שיווק גבוהים בארץ ובחו"ל והגדיל את מערך השיווק ובית האריזה במקום.

תוכן שאסור לפספס
55 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
47
ברגע שרואים שאת לא מבינה בריביות הם דוחפים לך גם לי עשו את זה רק שאני אחרי כמה שנה עברתי לבנק וקיבלתי ריבית נמוכה בעשר אחוז.. זה הקומבינות שלהםש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זה הנציג אשם23.05.17
46
יש לי חשבונות בכמה בנקים והבנק הזה במיוחד, זבל! במיוחד המנהל
יהודי טוב לב11.05.17
45
אני כבר מעל עשור בבנק פועלים בחשבון הפרטי, וכשפתחתי עסק, גם שם פתחתי בבנק הפועלים. חשבתי מה יותר טוב, מהסניף שמכיר אותי. הם שוטחטים בעמלות, לא מוכנים לוותר על שקל, היינו שיכים לפפועלים קונקט שזו אפליקציה מאוד נוחה לניהןול החשבון, אחרי כמה שנים, כביכול עלו על זה שיש לי גם חשבון עסקי, וביטלו את הפועלי
בעלת עסק קטן11.05.17

הצגת כל התגובות

44
יש לי חבר בעבודה שהחשבון שלו תמיד בפלוס לדבריו אף פעם לא היה במינוס . יום אחד הוא פנה לבנק וביקש הלוואה , הציעו לו הלוואה בריבית גבוהה 9% ,הוא כמובן ניסה להוריד את אחוז הריבית הפקיד הפנה אותו למנהל הסניף . נכנס למנהל ואומר לו תראה אני לקוח טוב של הבנק אין לי מינוס ולא היה לי אף פעם תן לי ריבית יותר
מני11.05.17
43
גם אני נכותי בזה בהתחלה הם אומרים לך אנחנו נהיה לצדך בסוף זורקים אותך לא מעניין אותם שום דבר יחס מגעיל ודוחה כאילו אתה איזה גנב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנדלוביץ11.05.17
42
בנק פועלים זה בנק לא טוב שאוהב לסבך אנשים אם הלוואות! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הודיה11.05.17
41
אני חוויתי יחס דומה מבנק הפועלים כשאשתי פוטרה ל-3 חודשים כדי לא לקבל וותק, חזרה לי הלוואה, והבנק ללא התראה מוקדמת ביטל לי סופית את כל כרטיסי האשראי, את המסגרת, הקפיא את החשבון. התחננתי למנהל הבנק לקבל ארכה של שבועיים כי יש לי ילדים רעבים בבית ואנו עומדים לקבל אבטלה אבל הוא התנהג בצורה חסרת לב. ככה ז
אבישי23.10.17
40
בנק הפועלים זה הבנק הכי מתקדם אבל הכי לא מבין את מעמד הביניים והפחות. הבנק מרגיש כמו גביר בכל מה שקשור לקידמה ורוצה לקחת את כל הכסף של הלקוחות התמימים דרך דרכים מתוחכמות. הוציאו לי ולחברים את החשק מלקות משכנתא וגם תמיכה לעסק קטן ואז הלקוח מרגיש שאין עוד פתרונות. אבל הכי פשוט עברתי בנק. יש את הבינלאו
בנק של עשירים14.05.17
39
עובד הבנק סיפר לי שחייבים למכור הלוואות וכמה שיותר. למי שצריך ולמי שלא. מודדים אותם פר יום כמה הלואות דחפתם היום ללקוח. וככה מסבכים את הלקוחות התמימים.
אושרת13.05.17
38
הם כלבים נושכים. זה הבנק הכי גרוע שהכרתי אני מאלעד והנהלת הבנק כאן זבל זבל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב12.05.17
37
יש לי חשבון פרטי בבנק הפועלים למעלה מ10 שנים הזילזול היחס המחפיר שלהם כלפי הלקוחות ואלי זה משהו שחא נראה כמותו מתכננת לעזוב לבנק אחר בקרוב מאוד לא להתקרב לפועלים בסניף שלי יש בנקאיות קשות שחא באות לקראת הלקוח בכלום הייתי בחריגה של 2000 שח מהמסגרת למס ימים שיחררו לי כסף מהפקדון בלי לשאול אותי שירות ז
אתי12.05.17
36
כל הבנקים אותו דבר , לאומי ופועלים "עוזרים" לעסקים ולאנשים מן השורה ליפול בפח , כל מה שיפיל אותך לבעיות כלכליות ויעשה ממך עבד לכמה שיותר שנים בשבילם , זה מעולה להם . לא לקנות את הסיפורים שלהם של עזרה לעסקים וכד' הכל על גבול התרמית והתנהלות כמו שוק אפור אבל חוקי . בטח ובטח שלא בעדך .בעדך ולטובתך ,לא
מושקוביץ31.01.18
35
מחזיק 5 חשבונות בבנק. חלק עסקיים חלק פרטי. מעל 10 שנים. ומעולם לא הייתי במינוס. בנק מאוד קשה ומסורבל, שירות מתחת לכל ביקורת.
אדי14.05.17
34
לדוגמא: פועלים מביא לך מסגרת אשראי 20 אלף. מתי שאשתך מכניסה ציק משכורת של 5000 שח עם תלוש משכורת. פתאום אשתך ילדה ואין תלוש במשך 3 חודשים אבל כן נכנס כסף לחשבון מביטוח לאומי על החופשת לידה. זה לא מעניין אותם. ויום אחד תקבל מכתב שבגלל שאין הפקדת משכורת , המסגרת יורדת ל 1500 שח. דפוקים אתם לא קולטים ש
אליהו14.05.17
33
בנק הפועלים הוא בנק עם עובדים שנותנים שירות מזעזע . לעזוב אותם מהר !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד12.05.17
32
נמצאים בו, רק ההבדל שאנחנו חיים באמונה והיא לא כמה חבל
חרדי12.05.17
31
בדיוק כפי שתכננת לקנות בגדים בזול ולמכור אותם ביוקר, כך עושה הבנק. זה קורה גם במוסך, בשופרסל, במאפיה ליד הבית ובעצם בכל עסק. למה לא ביקשת לאכול בחינם במסעדה בזמן צוק איתן? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המציאות12.05.17
30
אני לא מצליחה להבין למה אתם מצפים. בנק הוא מוסד השואף למקסם רווח ולא ארגון רווחה או מוסד פילנתרופי. לוקחים הלוואה על מנת להחזירה בתנאים שנקבעו מראש. הרי היא הסכימה לריבית הזאת וידעה למה היא נכנסת. ליבי עליה שהעסק לא צלח, אבל כשנכנסים לעסק עצמאי צריך לדעת לאן זה יכול להגיע. (נשלח באמצעות כיכר השבת
יפעת12.05.17
29
ממררים לי תחיים שם ויחסית החשבון שלי מעולה ללא אלוואות אם מינוס קטן ממש עסק שמגלגל קצת קושי והם מתעללים בנו חבל על הזמן שום רצון לעזור אין רביות הם לוקחים מהמינוס בלי להתקשר אבל כל השאר ממרים לך תחיים בנק זבל שהברח מימנו בהזדמנות הראשונה
אאני בעלת עסק12.05.17
עדיף שתלמד קודם עברית בלי שגיאות
תתקן את השגיאות14.05.17
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
אורן15.05.17
28
לקוח כבד שמגלגל אצלם מליונים.
שליח-מצווה28.05.17
27
אלי גם הבנק התנהג ככה בסניף קרית גת ,אני קורא ללקוחות הבנק לעבור לבנק אחר בטרם יהיה מאוחר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי12.05.17
26
יש לי עסק קטן. ומעכשיו לעכשיו הוחלט לסגור את הסניף הקיים עם הבנקאי שהכיר את העסק והתוכניות שלו. באתי למנהל סניף החדש. והוא סגר את כל האשראי עד שיכיר את ההתנהלות שלי במשך כמה חודשים. אמרתי לו שאם הוא מוכן להמשיך עם האשראי הקודם מה טוב. ואם לא שיחפש את המחלקה המשפטית. בסוף סגרתי את החשבון תוך כדי הסדר
עוד אחד שנפגע12.05.17
25
כמה נכון אני מזדהה פה עם כולם אבל בסוף הם אוכלים את זה הלקוחות לא עומדים בהחזרים והם קוברים את עצמם יחד עם הלקוח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריאל12.05.17
24
בנק הזוי, עם אנשים אנטיפטים בדיוק כמו המחשב שרואה מינוס ולא שואל שאלות, תחליפו את האנשים בסניפים שלכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירמי27.05.17
23
למה לא פירסמתם את זה לפני 3 חודשים! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
י.ל12.05.17
22
גם אני קבלתי חרה שרות בבנק הפועלים עלק להיות ראשון זה מחייב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני11.05.17
21
פועלים זה בנק גרוע אסור להתעסק איתם סיטי טאאור והדר דימול גם הסתבכו מהם .קשה להוציא מהם אשראי ואתה גם לא מענין אותם....
משה 11.05.17
20
אצלי היה אותו הדבר .זלזול מחפיר ואי כיבוד המחאות שלי בחריגה של עשרות שקלים.פשוט מבזה. עברתי לטפחות פרסו לי שטיח אדום עם מסגרת אשראי גדולה וכרטיסי אשראי במסגרות של 15,000 כל אחד. מעבר לזה בטפחות אני מתקשר לבנקאי ויש מענה תוך דקה מהבנקאי האישי שלי. בהפועלים, אין מענה טלפוני בכלל בסניפים,וכשהיה לי חריג
יוסי11.05.17
19
לנו אותו הכסף ב11%! למה שהבנק ישראל בעצמו לא יתן הלוואות כמו ברוסיה? אם לא לכולם אז לפחות לעסקים!
אברהם12.05.17
18
בנק על הפנים. חוויתי את זה
ר.15.05.17
17
רק אלוקים עזר לי לצאת מהם!!!!!!!!
גלעד הלוי15.05.17
16
אני יכול אולי להבין שחלק גדול מהתגובות הם אנשים פרטיים ובכלל הנושא במאמר זה על עסקים קטנים. לא יודע מה הסיפור של הבוטיק בדיוק. אבל לי יש עסק קטן והייתי כבר בכל הבנקים וההצעות והמאור פנים והשירות האדיבות המקצועיות ומי שנותן לך באמת גב זה רק הפועלים. קבוצת הבינלאומי הכי זבלים. בנק לאומי לא סופר אותך.
דודו מהעסק12.05.17
15
חחח לא ייאמן כמה סיפורים עוד נשמע על מעשי ההוללות של בנק הפועלים. הפקידים רק רוצים לדחוף הלוואה, וזה בדיוק מה שהיה לי. עבדתי בעבודה טובה שהכניסה לי כסף מעולה, באותה התקופה היה לי בנזוג שהכניס אותי לחובות. כשהצטבר מינוס עשרת אלפים ש"ח הבנקאי התקשר ואמר בואי תקחי הלוואה, מהלוואה אחת זה פשוט התחיל להחמ
עוד נפגעת בנק04.06.17
14
צודקת לכולם הם מתייחסים ככה
משה 11.05.17
13
חברים, היה כאן באתר בעבר כתבה ששבחה אותם, וכתבתי גם אז לאאאא להתקרב אליהם, לי יש חשבון גם בפועלים וגם בפאגי, בפועלים העמלות יחסית נמוכות, אבל דוחפים לך בכח הלוואות ואשראי, ואחר כך אוכלים את הכובע, בפאגי העמלות גבוהות יותר ושרות בדרך כלל גרוע יותר, אבל לא דוחפים הלוואות ואשראי בלי שתבקש, וגם כשמבקשים
שי12.05.17
12
אבל כככווןללםם. הם מטריה ליום קיץ. ברגע שיורד קצת גשם הם נעלמים ומגיעים כמו טורנדו אנשים רעים הבנקים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בנקאי12.05.17
11
מאז שעברתי לטפחות התחלתי לנשום... אין כמו היחס במזרחי טפחות, הם סבלניים ומוכנים לבוא לקראת כשלחוץ, גם שם הריביות בשמים כמו בכל מקום אבל לפחות יש עם מי לדבר....
חרדי12.05.17
10
ממש בדיוק אבל בדיוק אותו סיפור איתי. בקצרה עסק קטן, בנק הפועלים, הלוואה 30 אלף בואי קחי, וכו בדיוק 100%.
יהודי טוב לב11.05.17
9
כל מילה בסלע, הבנקים טובים למי שיש כסף ולמי שבמצוקה לא. אני מכירה את זה היטב.
מיכל11.05.17
8
בפועלים הרגשתי שמחכים שאפול !! עדיף בנק קטן כמו מזרחי או פאגי. מזרחי יקרים אבל זמינים ללקוח. פאגי קשים יותר עד שאתה מקבל מהם כסף. לא עונים במוקד הטלפוני, אבל אפשר לקבל גם ריבית יחסית זולה והעיקר הם לא יהרגו אותך מיד בחריגה קטנה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר14.05.17
כמה שזה נכון, בנק הפועלים פותח פייק סניפים לוקח חבר'ה תמימים נותן להם הלוואות ו... סוגר את הסניף ואי אפשר לעזוב אותם כי יש כבר מלא מלא הלוואות
גלעד הלוי15.05.17
7
כן גם אני זוכר , את ההלואה נתנו בכיף וכשאתה מתקשה צועקים עליך כעל בזוי שבבזוים , אני זוכר את המשפט '' מה אתה חושב שזה בית ספר פה ?!" ההרגשה לא זבל , הרבה פחות מזה ... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי11.05.17
6
עברתי על כל התגובות ואין פה תגובה אחת (!!!) מפרגנת. לכן, ראיתי לנכון לציין: בנק הפועלים הוא אחלה בנק - במיוחד סניף 'שערי העיר' בירושלים - אין מה לעשות "להיות ראשון זה מחייב"... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חברונ'ר12.05.17
...ותודה רבה למנהל הסניף בשערי העיר שבחר להגיב כאן ולפרגן לעצמו
תודה רבה14.05.17
5
פקידי הבנק מתייחסים בזלזול אישי לכל מי שמועד כלכלית לא דיי לו לאותו מסכן שהסתבך, אלא אף מתייחסים עליו בבנק כאל נוכל וכו'. ואגב רוב העסקים שמסתבחים, הם בגלל השחיטה של הבנקים.
מוטקה12.05.17
4
אני בהליכים של פשיטת רגל אז הפסקתי לשלם להם את ההלוואה בשביל למחוק גם את שלהם, זבל של בנק! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי12.05.17
3
אין לי שום קשר אליהם אבל לי יש שם חשבון 6 שנים ואני מרוצה ויש מענה מהיר, וסליחה שאני פוגע מי שלא יודע לעמוד בתשלומים והלוואות שלא יכנס לאף בנק ויקח הלוואה כי אף מקום לא רוצה שישכו אותו ויגררו אותו מי פחות ומי יותר ''בנק זה לא מקום להלוואות כסף'' למי שלא יודע!
עודד15.05.17
2
הכול אמת אני מכיר זאת מקרוב הם מתנשאים ומזלזלים בלקוחות שלהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לקוח של בפועלם עשר שנים11.05.17
1
הם כל הזמן דוחפים לך קחי הלוואה קחי הלוואה והריביות - נשך, כמו שהתורה אומרת. אמרתי להם לא פעם: במקום לדחוף לאנשים הלוואות, תנו לאנשים יעוץ כלכלי בתשלום, תרויחו לא פחות ולא תכניסו אנשים לבור בלי תחתית. אבל אין עם מי לדבר.
נחמה11.05.17
אולי גם יעניין אותך
כלכלה בארץ

כמה ויתרו השנה על חופשה בפסח ובכמה סל הקניות התייקר?

בני סולומון | 11.04.24

כלכלת מלחמה

נגיד בנק ישראל החליט: הריבית תישאר החודש ללא שינוי 

בני סולומון | 08.04.24

יוקר המחיה

מחיר הדלק מטפס: זה המחיר שתשלמו כבר מהלילה בחצות

יוסי נכטיגל | 31.03.24

כך הפקחים תפסו את הבשר

120 ק"ג של בשר כבש מהשטחים שיועד לצום רמאדן - הושמד

דוד הכהן | 28.03.24

אושר בטרומית

בנקים יהיו חייבים להתקשר לבעלי חשבון שאין בו תנועות

בני סולומון | 20.03.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

כך זה לא יגולגל לצרכנים

'הם לא פרה קדושה' | זה הסכום שבנקים יאלצו לשלם למדינה

קובי אטינגר | 04.03.24

ברקת הכריז חרם

המדבקה שתופיע על כל מוצר שמחירו עלה בזמן המלחמה

בני סולומון | 29.02.24

24% יותר מהבחירות הקודמות

נתונים מטורפים של שימוש בכרטיס אשראי ביום הבחירות

דוד הכהן | 28.02.24

בועדת הכספים

אושר הצו להעלאת המס על סיגריות - ומה לגבי הדיוטי פרי?

בני סולומון | 28.02.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

הנגיד החליט

למרות הערכות שונות | בנק ישראל: אין שינוי באחוז הריבית

דוד הכהן | 26.02.24

זה מה שנחשף בדיון | צפו

זו ההצעה הנבחנת: הקפאת מחירי מוצרים בסיסיים בחירום

בני סולומון | 26.02.24

המאבק ביוקר המחיה

שר הכלכלה מציג: קרב הבלימה של גל ההתייקרויות יצא לדרך

דוד הכהן | 13.02.24

הורגת דירוג האשראי של ישראל

הנגיד על החלטת מודי'ס: "הכלכלה הישראלית תדע להתאושש"

יוני גבאי | 11.02.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

סמוטריץ' תוקף בחריפות

דירוג האשראי הישראלי ירד לראשונה אי פעם; מה המשמעות?

בני סולומון | 10.02.24

על מה, כמה ולמה?

"וְהַיֹקֶר יַאֲמִיר" | הצצה לתוך בועת המחירים שמטריפה את המדינה 

יהודה גל | 08.02.24