כיכר השבת

לא מפתיע

כ-96% מהאוכלוסייה נחשפים לפרסומות

רובנו נחשפים לפרסומות ואף מצהירים כי אנו מושפעים מהן עמוקות ורוכשים מוצרים רבים בגללן זאת למרות שאנו מודעים לכך שרוב המבצעים שמוצגים לנו אינם באמת הוזלה (כלכלה)

1
דניאל הרץ | כיכר השבת | ח' באדר ב' | 15.03.19
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סקר צרכנים של הרשות להגנת הצרכן מצא, כי כ-96% מהאוכלוסייה הבוגרת נחשפים לפרסומות ולתוכן שיווקי.

הסקר גם מוכיח, שההשקעה הכספית הרבה בפרסום משתלמת. כשני שליש מהבוגרים הצהירו, שהם תופסים את הפרסום כמשפיע על החלטת הקנייה (די משפיע ומאוד משפיע). 86% מהציבור סבור, כי החלטות הקניה שלו מושפעות מפרסום.

בנוסף, כ-71% מהציבור דיווחו על השפעה של מבצע על החלטת הקנייה של מוצר כלשהוא.

למרות הנתונים שמלמדים, כי הלקוחות מושפעים עמוקות מהפרסומות, כ-72% אינם מאמינים, כי מבצעים אמנם מציעים הנחה אמתית. בנוסף, 87% הצהירו, כי התחרטו לאחר רכישה שהתבצעה בעקבות מבצע.

הסקר בדק גם את נושא השיווק לילדים המצוי במחלוקת עזה. מהסקר עלה, כי כמעט כל הילדים נחשפים לפרסומות (94%).

עוד נמצא, כי למעלה משני שליש מציבור ההורים לגילאי 6-16 תופסים את השימוש בדמויות מפורסמות בפרסומות כאפקטיבי להנעה לקנייה.

כשני שליש מההורים דיווחו על כך, שילדיהם ביקשו מהם לקנות דבר מה בעקבות חשיפה לפרסום, כאשר כשליש עושים זאת בתדירות גבוהה.

אחד מכל עשרה ילדים מעל גיל 9 שביצעו קניה, קנו ביותר מ 1,000 ש"ח כמחצית מהם עשו קניות בטווח של עד 200 ש"ח, כ-40% דיווחו על הוצאה של 201 ש"ח ומעלה.

כשני שליש מההורי,ם שהיו מודעים לרכישות שילדיהם מבצעים בתוך משחק/אפליקציה, דיווחו כי הופעל עליהם לחץ על מנת לקבל הסכמתם לרכישה.

מהסקר עלה, כי כמעט כל ההורים מתנגדים לשימוש במסרים שיווקיים סמויים לילדים, כשלמעלה ממחצית מההורים הביעו התנגדות נחרצת ("מאוד מתנגד").

למרות זאת, כ-70% מההורים דיווחו, כי לגבי מסרים הנתפסים בעיניהם כחיוביים, היו תומכים בהעברת מסרים פרסומיים פסיכולוגיים סמויים לילדיהם.

תוכן שאסור לפספס
1 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
1
פרסומות זה חלק מאוד ניכר בחיים שלנו בכל מקום שנמצאים ולאן שזזים. זה כבר לא בשליטתנו
שמואל15.03.19
אולי גם יעניין אותך
כלכלה בארץ

נגיד בנק ישראל החליט: הריבית תישאר החודש ללא שינוי 

בני סולומון | 08.04.24

יוקר המחיה

מחיר הדלק מטפס: זה המחיר שתשלמו כבר מהלילה בחצות

יוסי נכטיגל | 31.03.24

כך הפקחים תפסו את הבשר

120 ק"ג של בשר כבש מהשטחים שיועד לצום רמאדן - הושמד

דוד הכהן | 28.03.24

אושר בטרומית

בנקים יהיו חייבים להתקשר לבעלי חשבון שאין בו תנועות

בני סולומון | 20.03.24

כך זה לא יגולגל לצרכנים

'הם לא פרה קדושה' | זה הסכום שבנקים יאלצו לשלם למדינה

קובי אטינגר | 04.03.24
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

ברקת הכריז חרם

המדבקה שתופיע על כל מוצר שמחירו עלה בזמן המלחמה

בני סולומון | 29.02.24

24% יותר מהבחירות הקודמות

נתונים מטורפים של שימוש בכרטיס אשראי ביום הבחירות

דוד הכהן | 28.02.24

בועדת הכספים

אושר הצו להעלאת המס על סיגריות - ומה לגבי הדיוטי פרי?

בני סולומון | 28.02.24

הנגיד החליט

למרות הערכות שונות | בנק ישראל: אין שינוי באחוז הריבית

דוד הכהן | 26.02.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

זה מה שנחשף בדיון | צפו

זו ההצעה הנבחנת: הקפאת מחירי מוצרים בסיסיים בחירום

בני סולומון | 26.02.24

המאבק ביוקר המחיה

שר הכלכלה מציג: קרב הבלימה של גל ההתייקרויות יצא לדרך

דוד הכהן | 13.02.24

הורגת דירוג האשראי של ישראל

הנגיד על החלטת מודי'ס: "הכלכלה הישראלית תדע להתאושש"

יוני גבאי | 11.02.24

סמוטריץ' תוקף בחריפות

דירוג האשראי הישראלי ירד לראשונה אי פעם; מה המשמעות?

בני סולומון | 10.02.24
ש

חדש

בוט תרופות לפסח מאושר על ידי בד"צ העדה החרדית

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

על מה, כמה ולמה?

"וְהַיֹקֶר יַאֲמִיר" | הצצה לתוך בועת המחירים שמטריפה את המדינה 

יהודה גל | 08.02.24