כיכר השבת

אפליה חוצה גבולות

שיטת הפעולה נחשפת: כך מפלים תלמידות ספרדיות

פתיחתה של שנת לימודים היא זמן ייחודי ומרגש למאות אלפי תלמידים, אך לא לכולם. "כיכר השבת" חושף את שיטות הפעולה של מנהלי בתי הספר "לקמבן" את משרד החינוך ולהפלות: מכתבים שנשלחים באיחור, תאריכים סותרים והצעות בלתי ישימות. בלעדי (חרדים)

93
ישי כהן | כיכר השבת | ט' באלול | 27.08.12
המכתבים
המכתבים (עיבוד: כיכר השבת)

פתיחתה של שנת לימודים חדשה, היא זמן ייחודי למאות אלפי התלמידים הצועדים נרגשים אל כיתת הלימוד החדשה, אך בכל שנה יש מי שעבורם מדובר ברגעים קשים ועצובים, בעיקר כאשר מדובר ההורים לתלמידות ספרדיות, הנאלצות לשבת עם בתם בבית לאחר שלא התקבלה לבתי הספר בשל מוצאה העדתי.

ניסיונות רבים נעשו כדי למנוע את העוולה ואת האפליה העדתית, אך הסיפור הבא שהגיע לידי 'כיכר השבת', יש בו כדי להוכיח במקצת על הדרך בה מנהלי הסמינרים ובתי הספר פועלים כדי להתחמק מהחוקים ומהתקנות של משרד החינוך.

בכדי לסייע בידי התלמידות הדחויות, קבע משרד החינוך כי על מנהלי בתי הספר להודיע להורי התלמידה כי החליטו שלא לקבל את בתם - חודש לפני פתיחת שנת הלימודים, אך מסתבר כי יש מנהלי בתי-ספר שמצליחים "לעקוף" את הוראות משרד החינוך.

אל מערכת 'כיכר השבת' הגיע מקרה חמור של תלמידה ממוצא ספרדי המתגוררת בשכונת פסגת זאב בירושלים, שנרשמה לבית ספר 'בית יעקב-קליין' בשכונת נווה יעקב הסמוך למקום מגוריה.

דחייה במתן התשובה

התלמידה שנרשמה בתחילת חודש אדר, עם תחילת הרישום לבתי הספר, לא קיבלה במשך זמן רב כל תגובה מהנהלת בית הספר, לא שלילית ובטח שלא חיובית.

האב, החל לחשוד כי בתו לא התקבלה, ופנה בבהילות למחלקת החינוך בעיריית ירושלים, אך שם נענה כי בתו התקבלה לבית הספר ובתוך מספר ימים ישלח מכתב מסודר שיודיע על-כך בצורה רשמית.

זמן מה חלף והמכתב המאשר כי הבת התקבלה, לא הגיע אל האב המודאג, אשר פנה שוב מחלקת החינוך בעיריית ירושלים, שהתריעו בפני מנהל בית הספר כי אי הודעה לתלמידה על קבלתה או אי קבלתה, הוא מעשה לא חוקי.

אך אתמול (ראשון), יממה בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים, קיבל האב מכתב לביתו, שהצליח להפתיע אותו ולשבור את לבו למרות חודשי ההמתנה הרבים.

במכתב שקיבל ממנהל בית הספר 'בית יעקב-קליין', משה קליין, נכתב: "בקשתם לרשום את בתכם לבית ספרינו הבחנה ולצערנו עם כל ההערכה אליכם ולבתכם, הוחלט לדחות את בקשת הרישום אשר הוגשה על ידכם לבית ספרנו, וזאת בשל אי התאמה.

"במידה וברצונכם לקבל פרטים נוספים ולדון בהחלטה, עליכם לפנות בתוך 7 ימים ממועד זה, ותוזמנו לדיון וקבלת פרטים בקשר להחלטה". על המכתב חתום מנהל בית הספר משה קליין.

ההתעללות בהורי התלמידה, במכתב המדובר, חצתה גבולות, הן בשל כך שהתקבל רק אתמול בבית התלמידה, בעוד על המעטפה חתום התאריך 23/08/12. והן בשל כך שהמנהל חתם בתוך המכתב את התאריך ו' בתמוז - חודשיים שלמים לפני קבלת המכתב.

יתירה מכך הוא הציטוט במכתב, שהילדה לא התקבלה עקב אי התאמה, ללא הסבר, אלו בעיות של 'אי התאמה' התגלו לפתע בתלמידה לאחר חודשים כה ארוכים של המתנה.

אך הכואב מכל הוא הלעג והעלבון שחשו ההורים למקרא המכתב, בו צוין כי באפשרותם "לדון בהחלטה בתוך 7 ימים ממועד זה", כאשר ממועד כתיבת המכתב עד לקבלתו אצל ההורים חלפו חודשיים.

לטענת בני המשפחה, מנהל בית הספר משה קליין זייף את תאריך המכתב חודשיים אחורה, גם בכדי "להסתדר" עם משרד החינוך, וגם כדי שלהורים לא תהיה אפשרות לדון עם ההנהלה בהחלטה.

גורם המקורב למשפחה שטיפל בפנייה הנוגעת ללב אומר ל'כיכר השבת" כי "בימי הרחמים והסליחות כל 'חטאה' של הבת הצדיקה העולה לכיתה א' שקיבלה תשובה שלילית מסתכם בהשתייכותה לבני עדות המזרח".

"זו אינה דרך התורה", מוסיף הגורם, "מנהל המתנהג בצורה שאינה דרך האמת הרי הוא 'נבל ברשות התורה' ואינו ראוי להיות מנהל".

התגובות

בשיחה שקיימנו עם מנהל הסמינר משה קליין, הוא ניסה, תוך כדי השיחה, לייצר גרסאות שונות בתגובה לטענות, אך לבסוף הוא ביקש שלא להגיב.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "מתוך עשרות אלפי בנות במגזר החרדי בירושלים, נרשמו כמעט כל הבנות לבתי הספר ולסמינרים כנדרש. מיעוט קטן מאוד, הכולל מספר בנות בלבד, נותרו בשלב זה ללא סידור מתאים, זאת לאחר שמנח"ח הצליח לשבץ כמה עשרות בנות שלא סודרו מלכתחילה.

"במנח"ח מביעים תקווה להסדרת הליך הרישום, כך שלא תיוותר אף בת אחת ללא מסגרת לימודים. העירייה דוחה כל טענה לאפליה על רקע גזעני וכי בין הבנות שנותרוללא מענה ישנן מכל העדות והחוגים. באשר למקרה המצויין בפניה, הענין ייבדק לעומקו במטרה להסדיר את המקרה לגופו".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "הנושא בבדיקה".

תוכן שאסור לפספס
93 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
מדובר בשוליים שעושים את כל הרעש. כל מי שמפלא בין דם לדם, תדעו זה לא יהודי.
יהודי פשוט29.08.12
32
לידיעתכם גם הסמינרים הספרדים התחילו להשתכנז ולעשות פוזות גם על ספרדיות, פשוט בושה!!!! עדיף חילונים כבר... ללכת ללמוד מקצוע, ולא להיות וללמוד כמו מליוני ״ מורות״ שאחרי זה זורקים אותם לפח האשפה של לשכת התעסוקה... מתי תפנימו שהציבור החרדי משווע למשהו אחר ולא לקבעון ולרבעון של הממסד הישיש וה... ?
מורה27.08.12
31
"נקמת ילד קטן עוד לא ברא השטן" כדברי המשורר... מה אשמות בנות ישראל הצדיקות שנולדו לעדות המזרח? הרב אמסלם כולנו מחכים לבחירות לתת לך את הכח הפוליטי לטפל בפושעים. ש"ס תתביישו!
מני27.08.12

הצגת כל התגובות

30
צאו בחוץ!
מושיקו27.08.12
שונא ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי27.08.12
אני מכיר אותך מפאת כבודך לא אפרסם את שמך ידוע שאתה משתכנע תתבייש לך
אלי27.08.12
29
קליין נמצא בשכונת נווה יעקב ולא בפסגת זאב אם הורי התלמידה גרים בפסגת זאב די ברור הסיפור: פסגת זאב +ספרדיה=אין סיכוי
נחום27.08.12
ככה נמדדת רמה רוחנית? בושה!!!! למרות שיש כאלה מהפסגה ונכנסו עם פרוטקציה!! מידיעה אישית!!!
איציק27.08.12
לא רוצים אותה זה עניין אחד. אבל למרוח ילדה עד יום לפני פתיחת שנת הלימודים ואז לדחות אותה ולהשאיר אותה בלי כלום זה ממש רשעות לשמה
אובייקטיבי27.08.12
דינם ייסורים קשים ומרים עד אבדון מוחלט.
יימחו מן הייקום27.08.12
28
אתחיל בכך שכואב לשמוע על ילדה קטנה כל כך שכבר בתחילת דרכה נדחתה, לא משנה מה הסיבה. יש בנווה יעקב "בתי יעקב" נוספים ואפשר ללכת אליהם. לידיעה, לקליין קשה יותר להתקבל גם למי שגר בנווה יעקב. לדעתי ההורים היו צריכים להיות יותר ערניים ולדעת להפעיל יותר "כוח" (פרוטקציות וכד') כדי שביתם תכנס לבית ספר שהם
בהצלחה27.08.12
27
כמו שטיפל בסוריה ובשאר מדינות ערב ונאמר אמן
בר כוכבא27.08.12
26
עליהן לא כותבים, אה? די להשמיץ!!! רוב ההפליות בירושלים הם על בגלל אזור מגורים וסוגי שכונות. כבר ראיתי מקרים שההורים שינו את כתובתם בת.ז (לכתובת של בן משפחה בשכונה המתאימה) או אפילו עברו דירה כדי שביתם תיכנס לבית ספר שרצו. פסגת זאב היא שכונה חילונית. נקודה. יש בה אולי גן חרדי אחד, וההורים צריכים
יפה29.08.12
איזה תמימות מעושה. מה איתם? 1. הם מחפשים שם לסמינר הגזעני שלהם. 2. הם מקבלים מעט-הרבה כסף מהם. 3. הם מנפנפים לתורמים בשמות ספרדים. 4. הם צריכים טובות הנאה מהמקושרים הספרדים. התמימות המעושה שלך לא הצליחה הפעם, נזה שוב במועד מאוחר יותר.
יפת29.08.12
תפנים, ותקרא את כל התגובה הקודמת. ולפי מה שאתה אומר אצל האשכנזים הכל אינטרסים: אם הם מקבלים ספרדיה זה בשביל כסף מתורמים ואם לא, אז זה בגלל שהם גזענים. אם כך אז למה כל כך אכפת לך שהבת שלך תלמד איתם? אם אתה חושב שהם לא בסדר אז זה לא צריך להרתיח אותך כל כך- פשוט אל תנסה לשלוח מלכתחילה את הבת שלך ללמו
יפה31.08.12
25
ספרדים יקרים ונחמדים וחביבים אני כאשכנזי כותב לכם אתם צדיקים וישרים ותמימים האשכנזים רמאים בני רמאים נוכלים בני נוכלים יסובבו אותכם על האצבע הקטנה כולל משרד החינוך שכולו אשכנזי תשמעו בקולי תפסיקו לחפש את האשכנזים אין שם כלום רק כסף ושלטון וכח ורשע כל מה שיש שם הכל במסוה חרדי תורה דעת תוירה אתם ספרד
יצחק לוין 27.08.12
24
חב"ד במיוחד,כל הבתי ספר שלהם הפליה אחת גדולה
עקיבא27.08.12
בבית ספר חב''ד ואומר לך שאין שם שום אפליה
יוסי28.08.12
23
הגזעני
מיכאל27.08.12
22
כי חוזרים בתשובה נשאר להם הרבה זבל בראש מקללים קללות כמו חילו יים צריך שיחלפו שלוש דורות עד שיצא מהם סולת. כאשר הא א מקלל ומתבטא. מלים גסות ושאר ירקות חילו יות הבנות. אות עם. מטען הזה לבית הספר ומקיאות אצל חברות תמימות מבית של חרדי בן חרדי. או גם חוזר בתשובה חרדי חשוך שחושב שאם יכה את ילדיו ויבעט.
שועל המדבר27.08.12
אם היית חרדי בן חרדי לא היית באתר הזה עכשיו, ולא היית יורד על בעלי תשובה כי היית קולט שהם פי אלף על כל הצדיקים! ("במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד בו" מזכיר לך משהו??)
אני28.08.12
גם אצל מקצת מהחרדים מלידה יש בעיות שונות, אולי לא קללות, אבל שנאה, לשון הרע, התנשאות, וכל אלו משפיעים ג"כ אצל ילדים אחרים, אבל צריכים לבדוק כל מקרה לגופו ולא לעשות הכללות.
בעל תשובה27.08.12
21
גם אותי לא קבלו על אף היותי אשכנזיה טהורה, הסיבה שבגללה אני לא התקבלתי היא בגלל שהורי העזו לחזור בתשובה לפני 30 שנה. זה לא רק נגד ספרדים אלא רוממות האליטות בארץ!!!!!!!!
בני ברקית27.08.12
20
כאמא לילדות שלמדו בבית הספר המוזכר בכתבה,אני פשוט משתוממת מהקשקוש שנכתב כאן,הרב משה קליין קיבל מאז ומתמיד הכי הרבה בנות ממשפחות ספרדיות מכל בית ספר חרדי אחר,ומעולם לא הפלה על רקע עדתי,ואם ילדה לא התקבלה כנראה שיש סיבה טובה לכך,חבל שההורים פונים לתקשורת ומשתלחים ותופסים טרמפ על נושא העדתיות. נ.ב. גם
תושבת השכונה29.08.12
חפש באסטה אחרת
בלה בלה29.08.12
19
איפה ללום? איפה אמסלם? איפה כל הכרישים? יאללה לכסח בבית משפט!
שסניק לשעבר27.08.12
18
מספרים שהמנהל צדיק ואדרבה האחרון שמפלה וגזען ומספרים שהמשפחה לא "מתאימה" ובכלל היא מהפיסגה אז לכן מספרים מה שמספרים אבל המכתב מה יהא עליו למה לא נשלח בזמן למשפחה הלא "מתאימה" ולמה יש סילוף בתאריכים ולמה זה מריח מסריח מה מספרים על זה מה?
חיים אחרים מחר29.08.12
כי לאחרונה ראינו הרבה זיופים במכתבם של גדולי ישראל ואפילו חתימות שמם. שום דבר לא מריח מסריח לפני שנדע את כל הצדדים, ומשום מה נראה על פניו שלא נתנו בכלל את זכות הדיבור לצד של בית הספר הנ"ל.
אהרוני29.08.12
17
אוי לאותה בושה אוי לאותה כלימה . מנהל חינוכי שמחנך את תלמידותיו ע"י מעשיו שמותר לשקר ולרמות להתעלל ולהתל באכזריות .כנראה שההורים צריכים ללמוד ממקרה כזה מה מלמדים במוסד זה מי אלו המחנכים שם ולשמוח שילדיו לא לומדים במקום שפל כזה . ה' ישלם לכל השותפים בזה יש מקום בגיהינום לכל הרשעים האלו .
kuti27.08.12
16
ראיתי את הכתבה ועוד כתבות פה באתר וגם באתרים חרדיים אחרים הייתי על סף חזרה בתשובה אבל כנראה שאת הבת שלי לא יקבלו אז מה זה שווה לי? מצטער אלוקים..אולי בפעם הבאה.
איציק29.08.12
ניסיון לא מוצלח לייצר פרובקציה בגרוש על כתבה שקרית..
אמיתי30.08.12
15
יש להעיף את המנהל עם מכתב פיטורים מלפני שנה ולדרוש ממנו את השכר בגין אותה תקופה. צעקתה ושוועתה של הילדה יגיע עד שמי מרום ואותו נוכל מנהלי יהא זה שישלם את המחיר וכדאי לו ללמוד תנ"ך וללמוד את סיפור בני עלי שאביהם שתק ומה היה המחיר ואולי שתיקת הגדולים-הרבנים-השותקים על עוולות היא הסיבה לקורות את הציבור
שלום28.08.12
14
רק בגץ יגרום למנהל הרשע הזה ללמוד לקח. שישללו לו את הסמל מוסד ואת התקציב ואז נראה אותו גיבור על ילדה בת חמש..
יוסי27.08.12
תראו מה זה גם בכיתה א, איייי אין אין לב, אין נשמה, אין כלום, איזה חילול ה' נגרם לכלל הציבור בגלל אנשים כמו הקליין הזה. חובה להוקיע אותו מן המחנה..
ברנשטיין28.08.12
13
את שמם מיהודים לערבים .
אלי27.08.12
ויש לו אופי של ערבי אתם הספרדדדדים תפסיקו להידחף למוסדות האשכינזים
אשכנזי תחמן27.08.12
כתיב .ולעצם העניין אני מסכים איתך שהספרדים לא צריכים להידחף.ואולי גם הם מזכירים לך את הערבים.אבל לפחות הם לא מלקקים פי טבעות כמוכם אם אתה מבין למה אני מתכוון תחמן אנאלפבית...
דוד28.08.12
זה רדוד, מגעיל ואף מכוער לכתוב דבר כזה גם אם הוא נכון חלקית ובמיוחד באתר חרדי.
מנהלים, מה יהיה29.08.12
12
חסר בתי ספר ספרדיים?המוסדות האשכנזים לא שוים ת'רדיפה הזו בגרוש!!!די תפסיקו להתחנף... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ספרדיה גאה!!!27.08.12
ווואו!!!!!!! איך שאני מסכימה איתך!!(לא שיש לי משהו נגד אשכנזים) אבל למה לרדוף לשוא?? למה ללכת למקום שאת לא שייכת אליו?? תהיו גאים במה שאתם!!
מ29.08.12
11
בושה לכם! להשמיץ אדם יקר כמו הרב קליין שמוסר את נפשו לחינוך בנות ישראל ספרדיות ואשכנזיות, כל כך בולט שנשלחתם עי משפחתה של אותה תלמידה,האם אתם יודעים מה הסיפור האמיתי? כנראה שאין קשר למוצאה של התלמידה,גורו לכם מיום הדין.
חיים.29.08.12
10
בהסוואה של "יראי שמיים"
יואל27.08.12
אבל גזענים כנאצים ועוד
גילוי-דעת27.08.12
כי כשגוי שונא אז נו נו מובן כי כך זה!!!!! אבל י-הו-ד-י???
דבורה27.08.12
מדובר בערב רב שעושים רעש בכל מקום והם אלו ששולטים.
שלום29.08.12
מי שלא מכיר גם צד אחר אצל אשכנזים- לא יכול להכליל את כולם- אם לא מצאת אשכנזי טוב כנראה שיש לך בעיה.
תרגע29.08.12
9
כמו שפוניבז׳ זה לא רלוונטי היום .רשעים ארורים . כך כתוב אין בן דוד בא עד שיסתלקו כל גסי הרוח .
מנחם27.08.12
8
במשרד המשפטים בנושאי גזענות ואפשר לקנוס את החיות הללו, וקיים עוד הרבה סוגי סקציות משפטיות בנושא..
שרי28.08.12
7
אתם לא רוצים להתבגר מגיע לכם עם הדומה לחמור
יצחק27.08.12
6
כל אחד שישלח את ילדיו ללמוד עם בני עדתו ! האם אתם רוצים גם להתחתן אתנו ? כן אני לא מוכן שבני ילמדו עם ספרדים בדיוק כמו שאתה האבא הספרדי לא רוצה לשלוח את ילדך למוסד ספרדי גם אני לא רוצה !!! כן זה לא נעים אבל מה לעשות ! תצאו לנו מהורידים !
יוסי27.08.12
לא יפה לדבר ככה.....מה יש לכם?? וחוץ מזה ש: אין עלינו הספרדים כפרה עלינו!!!!!!! (אין לראות תוכן זה כשנאהגזענות)
מ29.08.12
נישויי תערובת רח"ל התבוללות!! להטמע בין הגויים!!
גילוי-דעת27.08.12
תתבייש לך! צא אתה מהורידים של היהודים וסע לגרמניה מולדתך..... אנחנו בני אברהם יצחק יעקב והגמרא העיראקית והפרענקית כמו"כ בני הרמב"ם והשו"ע הפרענקים... אנחנו ב"ה לא קשורים לעדה החדשה האשכנזית שלפי רוב המקורות הם כוזרים גרי (צדק?) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי 227.08.12
אתה לא יותר טוב ממנו. הוא קרא לך פרענק ואתה בלעת את הפתיון והטלת דופי בעדה שלמה. בדיוק כמוהו. (ולא. האשכנזים אינם כוזרים לפי "רוב המקורות". הקהילה האשכנזית בגרמניה הקדימה בהרבה את הכוזרים)
Agent J27.08.12
למה השינאה הזו? למה בציבור הדתי לאומי ספרדים ואשכנזים יכולים לחיות ביחד ובשלום ואצל החרדים לא?
יהודיה27.08.12
תמיד יש מה ללמוד מהם!! באהבת חינם הם מספר 1 !!!!!!!
מ29.08.12
ואם מנסים לדחוף למרות זאת בא שנאה
אשכנזי27.08.12
בתי הספר נחשבים לאשכנזים? האם אינך יודע שזה שייך לחינוך העצמאי ולכן עפ"י חוק חובה על כל מנהל/ת לקבל כל ילדה ללא הבדל או שייכות מוצאה? אז לפני שאתה מגיב ומפגין את העדר בינתך תכין שיעורי בית טוב!!! נ.ב תאמין לי שאתה האחרון שארצה להישתדך איתך, גזען מטונף שכמוך
דודי27.08.12
מזה צורת הביטוי הזאת??? כשקראתי את זה אמרתי נו בטח רק אשכנזים יכולים לדבר כמו שאתה דיברת איכס גועל נפש ממש דוחה!!! סתם שתידע בתוך תוכך אתה יודע היטב שאין על הספרדים באהבת ישראל ובכלל....
moria27.08.12
5
מאוד כדאי לדעת את כל הצדדים לפני שמשמיצים. ראשית אציין שכיהודי שמתגורר בשכונה הרבה שנים אעיד על הרב קליין שהוא נתן את נשמתו לשכונת נווה יעקב עוד הרבה לפני שקמניץ נבנתה בכלל כאשר היו בשכונה 80 % ספרדים והוא בטוב ליבו הכניס לבית ספרו (שהיה אז למטה למי שזוכר) אנשים שבשום בי"ס לא היו מקבלים וד"ל. והיום
ספרדי גאה מאוד29.08.12
לא קראתי! תנו משהו קצר וקולע!
מ29.08.12
4
ואח"כ בוכים שיש אצלהם אסונות.
בא להקיא מהם27.08.12
3
הורים יקרים....במקום להשאיר את בתכם פגועה וחוששת שימו אותה בסמינר ספרדי שיקבל אותה בגאווה....יהיה לה הכי טוב שם...מניסיון...
Efratush27.08.12
2
מטומטם מי ששולח את הבנות שלו או את הבנים ללמוד אצל האשכנזים ,תסלחו לי על ההגזמה אבל אני מוכן ללמוד אצל ערבים ולא אצל האשכנזים. וסתם טיפ מהצד בשם קליין (המנהל) יש כמעט את כל האותיות של קלון.
גבר שבגברים 27.08.12
1
ספרדים הם ה-עדה, אשכנזים מאוד אוהבים להתנשא מעל הספרדים... ואני אשכנזייה שאומרת את זה, הבחורים האשכנזים כל הזמן רק "הרב שלי והשיבה שלי" ורק שלי ושלי והליטאים לא מוכנים לקבל מוסר מאף אחד חוץ מהרבנים "שלהם" ובכלל הסיפור הנ"ל רק ממחיש את הגזענות רחמים על עם ישראל שיבוא כבר משיח!
אני28.08.12
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם