כיכר השבת

חילול השם באוטובוס

צעירה דתיה טוענת: נוסעים חרדים צעקו לעברי 'טמאה'

נועה קנטמן, צעירה דתייה שנסעה בסוף השבוע באוטובוס של חברת 'אגד', טוענת כי נוסעים חרדים צעקו לעברה קריאות גנאי. בראיון ל-ynet היא משחזרת את הנסיעה הקשה: "הם אמרו לי שאני טמאה וצעקו שכדאי להתפלל את תפילת הדרך ממש חזק כי יש טומאה באוטובוס" • צפו בוידאו (חדשות)

159
יוני גבאי | כיכר השבת | ז' באדר | 17.02.13
(צילום סטילס: אבישג שאר-ישוב, וידאו: עידו בקר - ynet)

תופעת ה'הדרת הנשים' חוזרת לכותרות: נועה קנטמן, צעירה דתייה, שנסעה בסוף השבוע האחרון באוטובוס מצפת לאשדוד, ספגה לטענתה, הצקות, צעקות וקללות לכל אורך הדרך, עד שהחליטה לבסוף לערב בסיפור את המשטרה.

בראיון ל-ynet משחזרת נועה קנטמן את הארוע הקשה שעברה: "עליתי ראשונה לאוטובוס אגד בקו 985. לא היה איתי אף אדם באוטובוס, אז התיישבתי מאחורי הדלת הקדמית, ליד הנהג. עם הנסיעה עלו נוסעים חרדים והתחילו הבעיות".

"עוד בצפת עלה מישהו וביקש שאעבור אחורה אבל לא הסכמתי. בחצור עלו חרדים רבים ואז התחילו הקריאות. כל מי שעלה אמר לי לעבור אחורה. הם אמרו לי שאני טמאה וצעקו שכדאי להתפלל את תפילת הדרך ממש חזק כי יש טומאה באוטובוס" מספרת קנטמן.

"איש אחד נעמד ממש קרוב אליי, ביקש ממני לעבור אחורה ואמר שזה לא לעניין. הוא נורא הפחיד אותי אז החלטתי לפנות למשטרה. אחותי התקשרה למשטרת אשדוד ואחרי כמה רגעים קיבלתי טלפון מהם. בהפסקה בנסיעה, בצומת מגידו, ירדתי מהאוטובוס לדבר עם השוטרים. כשעליתי חזרה, ראיתי על המושב שלי פתק שעליו נכתב: 'כולנו יהודים כשרים, אנא עזרי לנו לשמור על כשרותינו ולעבור אחורה, היכן שהנשים יושבות'".

בכניסה לאשדוד כבר המתינו לאוטובוס שתי ניידות משטרה, וקנטמן מסרה שם את עדותה על מה שארע במהלך הנסיעה.

צעיר בן 17 וחצי, נחקר במשטרה בגין הטרדה ופגיעה בפרטיות.

מחברת אגד נמסר בתגובה: "מדיניות החברה ברורה ואומרת שאין להתערב בנעשה באוטובוס. כל אדם רשאי לשבת היכן שהוא חפץ. רק כאשר מסתמנת מגמה של כפייה ממשית שגובלת באלימות, נהג האוטובוס נדרש להתערב ואם אינו מצליח להסתדר בעצמו, עליו להזעיק את המשטרה.

"במקרה זה, הנוסעת התמודדה מבלי לערב את הנהג מול אלו שלא סבלו את נוכחותה והתקשרה בעצמה למשטרה. אנחנו נזמן את הנהגים ונלמד את שהיה שם, כאשר על פניו נראה שהם פעלו ללא דופי וכמצופה מהם. חברת אגד מגנה את המעשה, ומצרה שהוא התרחש במרחב הציבורי של האוטובוסים שלנו".

תוכן שאסור לפספס
159 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
46
מעכשיו כולכן צריכות לשבת מקדימה ואם מישהו יעז לדבר איתכם - תאמרו לו שתפנו למשטרה. כך צריך להיות, צריך לפתוח פה מלחמה.
נועל´ה20.02.13
שום מלחמה.. תהיי בראש של שלום. חבל על הכוחות שלך.. במקום להילחם בזה תילחמי בס"א
בלה29.04.13
45
אם אתם רואים שהעניין מתפתח לכדי פרובוקציה עיזבו אותה בשקט ותעצמו את העיניים כמו שאתם נוהגים ברחוב
יעל 18.02.13
44
מחפשת צומי בכח מסכנה. מה בדיוק דתי בה? חצאית המיני הקצרצרה או ההתנהגות הפרוצה והחצופה והחילול ה'?
jewish17.02.13
לא ככה מקרבים רק מרחיקים
דן18.02.13

הצגת כל התגובות

43
רואים רואים,הלפידים/ןשותפיהם צריכים דלק ל"שוויון-בנט[ל]"
רוני17.02.13
42
דרך ארץ קדמה לתורה.
ranlion17.02.13
41
הרי ברור לכולם שאם המקום שיועד לנשים היה דווקא בהתחלה אז היו מתלוננים גם על זה (או אולי היו קוראים לזה הדרת גברים????) זה לא משנה בהתחלה או בסוף מ ה - ש א כ פ ת - ל כ ן - זה לשבת במקום שאמרו לכן! עושות בדווקא!! קטנוניות כזו, תתאפסו כבר..... וכן גם אני אישה!!!!!
א.נ19.02.13
אף אחד לא אמור לאמר לך איפה לשבת! ולא לאף אשה. ברור שאם היו מכריחים לשבת בהתחלה גם היינו כועסות- אנחנו ילדות גדולות ויכולות לדאוג לעצמנו..לא צריכות גברים שיכריחו אותנו ואת כל הציבור לפעול לפי הגחמות שלהם. סתם ככה יש לנשים רבות קושי לשבת מאחורה-ליד המנוע וכו'.. מקדימה נוח יותר ואם גבר רוצה לשבת בנפר
צהובה19.02.13
אלה שפנו אליה בקשו בסך הכל לשמור על יהדותם בטהרה הם בוכים על זה בתפילה, הם משלמים על זה במיטב כספם, הם מקריבים את כל חייהם בשביל רוחניות! כמה רוע צריך בשביל לעשות מהם צחוק ונאמן הוא הקב"ה לשלם לכל אחד ואחת כפעלם!
לב כואב28.02.13
אתה מצדי תשמור על עינים שלך אני "דווקה" אתלבש (אתפשט) האיך בא "לי" ואשיר בקול אם אתה חזק ביהדותך בוא נראה אותךמחזיק מעמד
אסנת22.08.13
40
לגיטימציה לחולי נפש! זה לא משנה מה אורך החצאית שלה זה לא משנה אם היא היתה "במצב" מסוים או לא- היא בחרה לשבת שם,לא פרובוקציה אלא כי נוח לה לשבת שם,ואין שום סיבה בעולם שהיא תיכנע לגחמות של אנשים ריקים ומשועממים!! מבטיחה לכם שהרב שטיינמן היה עולה לאוטובוס ,ממשיך אחורה ומתיישב איפשהו-ולא צועק לה טמאה .
צהובה17.02.13
אז היא עושה פרנציף. נכון שהם לא בסדר שהתיחסו לחולת צומי הזאת. אבל היא עשתה כדי לעשות פרובוקציה והלאום על החרדים כדי להגביר את השנאה יותר ויותר.
אייל שקד18.02.13
ז"א אולי כן ואולי לא-אחרי הארוע הזה בטוח שכן.. אבל היא התיישבה שם סתם..כי ככה נוח לה..ואחרי שבאו והקימו אותה כי היא אשה,היא לא הסכימה,ודיי בצדק.
צהובה19.02.13
ונכשלת בזה. סתומה ^_^
מיצי18.02.13
הם עונים לגופה של המתלוננת-היא עם מכנסיים,היא ישבה סתם..בלה בלה-ולא לגופו של עניין- האם אנחנו מסכימים לתופעה כזו של הפרדה או לא.-וכל מה שהיא טומנת בחובה. סתומה.
צהובה19.02.13
39
לפי הצניעות בבגדים שלה אפילו דתייה היא לא. שתתבייש לה בתור בת ישראל. מספיק שאומרים לה פעם אחת באוטובוס שכולו דתיים וחרדיים כדי להבין ולהתחשב. היא פשוט התריסה נגד ציבור שלם ולכן היה צריך אפילו להראות לה את הדלת של האוטובוס. בנוסך על "כל כבודה בת מלך פנימה" אני לא חרדי אלא דתי לברלי. אבל ברומא תתמהג כ
זאבי17.02.13
38
הולכת עם מכנסיים. שתיקח טרמפים כמו כל שאר חבריה בתנועת המזרחי..
קלמן17.02.13
37
אני עדיין לא מבינה למה היא לא יכלה לכבד אותם? נכון שהיא לא חייבת אבל בכל אופן הם ביקשו ממנה שתכבד אותם.. אני לא מבינה. יש מישהו שיכול לעזור לי להבין? אולי אני לא חושבת נכון??
יי17.02.13
היא מחופשת לדתייה, מה לא מובן?
שמאלנים נחשים22.02.13
נניח לדוגמא שחולה נפש היה ניגש אלייך ומבקש שתלבישי כובע משולש עשוי מנייר כסף. ברור לי שלא היית מכבדת את רצונו מהסיבה הפשוטה שכיבוד בקשה כזאת איננה אקט של כבוד. זהו כניעה להלך רוחו של אדם מטורף. אותו הדבר כאן. אין שום סיבה בעולם לכבד מטורפים. זה לא מועיל לאף אחד.
אירוואן בן-אדר17.02.13
למה היא צריכה לכבד אותם למה מי הם ? הפוך הם צריכים לכבד אותה !!
דני17.02.13
והיא זאת שצריכה לכבד !! ואגב מעניין מה היית אומר אילו הערבים היו רוצים את ההסדר הזה והיתה באה הפוסטמה הזאת ועושה פרובוקציה אני בטוח שהיית מוחה בכל רמח אבריה ושסה גידיה לא היית מרפה עד שהיא היתה מתבוססת בדמה, אבל לך מותר לרקוד על הדם של החרדים
12317.02.13
קווי אוטובוס הם קוים ציבורים שהמדינה ממנת בסבסוד לכל הציבור מי שרוצה קווי מהדרין שיממן לעצמו מכספו הפרטי
ללי18.02.13
ולא אישרה !! ולכן החליטו על ההסדרים הנ"ל
3321.02.13
הם ביקשו ממנה שתכבד אותם, היא ביקשה שהם יכבדו אותה. מאחר ושני הצדדים לא מגיעים להסכמה ומדובר באוטובוס ציבורי שממומן על ידי המדינה, זכותה לשבת איפה שהיא רוצה, ולהתקיף אותה בשל כך מהווה עבירה על החוק. מה יש להבין?
חילוני17.02.13
אין לה שכל! מה ההתעקשות שלה? היה מקרה דומה בארה"ב ושוטר עצר את הבחורה! היא דתית לאומית.ולא חרדית
יואב27.02.13
עוד דברים....בתור חרדית אני פשוט נגעלת מזה כל פעם....והפרובוקציה שהם יוצרים יוצרת בעיות יותר סבוכות.... זה לא מה שהתורה מבקשת....
:)17.02.13
אם אדם מבקש ממך טובה ואת יודעת שאם לא תעשי לו את הטובה (שאת וודאי לא חייבת לו)אז הוא יקניט אותך ולא יעזוב אותך למנוחה. אז האם את מבינה שהוא באמת ביקש בכבוד?!וודאי שלו!זה כפיה והוא וודאי לא מכבד אותך?! אז למה שתכבדי את דבריו. האשה הזאת הרגישה שכופים עליה אפילו שזה נשמע בקשה,והנה היא נחשה נכון,אז למה
חיים17.02.13
יכול להיות שהיא פשוט הגזימה !!! אני לא מאמינה שכפו עליה זה נשמע שיא המוגזם!!! וחוץ מזה מזה משנה לה אם היא יושבת קדימה או אחורה? העיקר שהיא יושבת!!!!!!!!! למה היא עושה מזה סיפור!
יי18.02.13
היא עלתה לאוטובוס והתיישבה-שיעזבו אותה לנפשה. למה זה כ"כ משנה להם איפה היא יושבת? גבר שלא רוצה לשבת לידה שלא ישב,גבר שלא רוצה לשבת מאחורה שיעמוד איפשהו- למה זו אמורה להיות בעייתה??שהוא יתמודד!! היא הגזימה כי ישבה?לא הם הגזימו שקיללו אותה כי לא נענתה לגחמות שלהם?!
צהובה19.02.13
36
מרצונה האישי יכולה לכבד ולעבור אחורה אבל ברור שאם היא לא רוצה אף אחד לא יכול להכריח אותה ובטח שזה לא אמור להגיע למצב כזה.בושה
אמיר26.02.13
35
גם אני בעד הפרדה, אבל בשום אופן לא בכפייה. הנה תראו את התוצאה, פרסום מכפיש בכלי התקשורת שיגרום לאנשים כמוה להקצין את עמדתם נגד החרדים. תבקש יפה, לא מסכימה פשוט תשתוק, ההטרדה רק תזיק
ישראל17.02.13
34
אבל מה היה מפריע לה? כנראה רצתה קצת לעורר צומת לב, מסכנה שנזקקת לצורה זו
אברהם17.02.13
33
שתתבייש לה על ההתנהגות הזו! זו נקראת דתיה????????? קצת צניעות!! קצת!!!!!!!!! למה גברים צריכים להיכשל בגללה???????
חרדית17.02.13
לא תמיד העולם צריך להשתנות בשבילנו אלא אנחנו צריכים להסתדר איתו. זה היה הזמן לשמור על העניים ולבקש מה' עזרה במצווה הזו... הדרך הזאת לכפות ולשגע את כולם אינה יהדות בכלל!! זה אשכרה נקרא להשניא את התורה ואת זה שנתן אותה. תעבדו את ה' איך שהוא רוצה ולא איך שאתם חושבים
דודו18.02.13
במה בדיוק גברים "נכשלו" ?!
אירוואן בן-אדר17.02.13
לא רוצים להיכשל הם יכולים להוציא גמרא וללמוד הם יכולים להתעסק בענינים שלהם ולא לחפש אוביקט לפגוע בו על רקע "דתי..." ואת צודקת הגברים שם באמת נכשלו אבל לא בצניעות במשהו הרבה יותר גרוע מזה
ללי18.02.13
32
מיני,חוצמזה,זה באמת גועל נפש איך שהם דיברו במידה וזה נכון...אין תקנה לקיצוניים!!!!
דתייה.17.02.13
31
היא מספרת את זה עם כזה חיוך שרואים שהיא מזה בכוונה התיישבה מקדימה ודווקא לא לקום ואז להזמין משטרה וכולה חיוכים... כפיים סוערות!! צומי!!!!!!!
.............19.02.13
כל הכבוד לעלמה הצעירה. להבא, אחרים יפחדו מהטרדות על בסיס מיני.
צדיק באמונתו25.02.13
זו לא מחאה אלא קריאת תיגר מכוערת כמו להכנס למסגד עם נעליים
יוסי בלאק28.02.13
30
עפר לפיך מרשעת משומדת
מה שנכון נכון21.02.13
29
שאין לה פיתרון!!!! גם אני כחרדייה נתקלת לא פעם במבטים או במשפטים שלא אמורים להיאמר!!!! ואני לבושה בצניעות ובמעמד המכבד!!! אך, אלו אנשים יוצאי דופן!! לא נתייחס אליהם... תמיד יש את היוצאים מן הכלל... לכן בואו נעלה את הקלפים על השולחן גן נהגי אגד אינם טלית שכולה תכלת הם זורקים מילים ואף יותר מכך... במש
לאלה כהן17.02.13
את חייבת לשבת בכח על יד גבר? בעלך לא נותן לך מספיק צומי אז את חייבת להחטיא אחרים? צנועה מאוד!! לכי תלמדי קודם מה זה צניעות.
בת מלך17.02.13
בסה"כ נאמר שאין אף פעם מושלמים ותמיד יש יוצאי דופן!!! מי שבוחר להתייחס אל הדברים בצורה אחרת..בבקשה!! אני אמרתי שיש תמיד את אלה שיעבירו אותך אלף מקומות כשנוח להם... אין לי בעיה לשבת אחורה!! איני נשואה בכלל... והכי חשוב שאמרתי שלא ידברו על המיעוט שתמיד יתנהג כדי להכפיש את שמינו כאילו זה כל החרדים!!!
לאלה כהן18.02.13
28
לצערנו, ההסתה חוזרת. לידיעתכם, אין קו כזה מצפת לאשדוד, ולא נראה לי שבכלל. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..."
יוסי17.02.13
27
היא בחרה לשבת שם,לא פרובוקציה אלא כי נוח לה לשבת שם,ואין שום סיבה בעולם שהיא תיכנע לגחמות של אנשים ריקים ומשועממים!! מבטיח לכם שהרב שטיינמן היה עולה לאוטובוס ,ממשיך אחורה ומתיישב איפשהו-ולא צועק לה טמאה . אין שום הצדקה לאלימות מכוערת שכזו!
שם18.02.13
היא נסעה רק בשביל הפרובוקציה והפרסום. כי מיד לאחר מכן היא חזרה לצפת.
אייל שקד18.02.13
26
אני מבינה שיש צורך להפריד בשעות העומס, כשאפשר להתנגש עם נשים. אבל כנראה שלא היה כ"כ עמוס שמה ובכל זאת האוטובוסים הבינעירוניים לא יכולים להעלות יותר מ-10 נוסעים בעמידה. אני בעצמי אשה חרדית וקשה לי נורא לשבת מאחורה מפני שאני נעשת חולה בבטן, ובמיוחד בהיותי בהריון לא יכולתי לשבת מאחורה בכלל. צריך למצוא
שרה17.02.13
רוצים לכפות על העולם מה שלהם חשוב אין לי מלה טובה עליהם מחפשי אקשן ובלאגן והכל בשם התורה
יוסי18.02.13
25
זאת חתיכת אנטישמית שסתם עושה הלאום כדי להרבות מחלוקות.
אייל שקד17.02.13
24
למרות שיש להבין את החרדים שהעירו לה... אבל הם צריכים גם כן חשבון נפש להתבונן על כל האנרגיה שהשקיעו כדי שתעבור אחורה, לעומת כמה אנרגיה הם משקיעים בכל פרט ופרט מהשו"ע כולל הלבנת פנים ולשון הרע שאולי אף חמורים מזה. למה לא יכלו לשבת ולהתרכז בלימוד או בדבר אחר במקום להתרכז רק בבחורה ה"טמאה".
ב29.04.13
23
זו הדרת כונפה אם כבר להחטיא שיהיה בשביל מה! גם חטא וגם כונפה???
גרבר18.02.13
22
פלצנית מתחסדת מה הקטע שלך לעשות דווקא??
אסף18.02.13
21
אנשים באמת חושבים לפניי שהם רושמים פה דברים? היא "עושה בכוונה" בגלל שהיא יושבת מקדימה?? מי קבע שנשים צריכות לשבת מאחור? היום זה הטרדה בגלל דבר כזה ומחר זה יהיה למה נשים הולכות ברחוב שלי שהם לא לבושות לפי מה שלדעתי נכון, ומי קבע ששמלה ארוכה זה צנוע?? לדעתי כל מי שלא לבושה כמו הנשים בכת השאלים לבושה ב
אסף18.02.13
מה השאלה האוילית הזו?? יש לנו הלכה למשה מסיני ורק ההלכה היא זו שקובעת!!! ולא אתה ולא אף אחד אחר!!
...........19.02.13
אני חילוני, אז אני כבר כופר. וההלכה קובעת לך, לא לי. אתה רוצה לחיות לפי איך שאתה רואה את ההלכה, שיהיה לך לבריאות, אבל שאישתי תעלה לאוטובוס היא תשב איפה שהיא רוצה, לא איפה שאתה רואה לנכון!
אסף19.02.13
שה' יתן לך קצת דעת אמיתית, ואני מאחלת שתתחתן עם אישה עם דעת אמיתית ויראת שמיים... בסה"כ החוקים לא שייכים לשום מגזר ולא הומצאו על ידם
עכ29.04.13
כבר הרבה זמן! תגובה כ"כ בוגרת ומכילה. תודה לך! אתה צודק,והדרך שלך כ"כ צודקת ונכונה- יש נקודות אור בכל קבוצה..ויש יותר מדי מאלו שאוהבים להתסיס ולבוז לאחר. תודה רבה לך על התגובה. חרדית..
צהובה19.02.13
ראיתי תגובה 20... לא הבנתי מה הנקודה שלך? הדת היהודית נגד עירוב נשים? זה אני יודע. אז לך יותר רחוק, למה שלא יעשו קו לגברים וקו לנשים?? ככה תיהיה הפרדה מוחלטת! לכל הפרדה צריך להיות גבול, וכל אדם זכאי להחליט מה הגבול אותו הוא רוצה למתוח! זאת הנקודה. וגם אם אנחנו במדינה בזכות התורה, בוודאי שאנחנו לא
אסף19.02.13
20
שנראית כמו קוף. ככה , שסתם התנפלו עליה. קוף זו חיה טמאה בעקרון הם צדקו.
אסתי18.02.13
19
רואים שהיא ממרמרת
משה18.02.13
18
נסעתי מבני ברק לצפוןן האוטובוס היה מלא בעומדים. בחדרה עלתה מישהי חילונית לבושה מגעיל ממש ונתנו לה לעבור ואפילו מישהי קמה ונתנה לה לשבת. ניגש מישהו ואמר לה שבפעם הבאה אם היא יכולה להתלבש קצת יותר מכובד ואז היא פתחה פה וקללות שהשם יישמור. הגענו הבייתה ובתחנה שהיא ירדה עלה אחד האחים שלה ונתן מכות למי
יעל18.02.13
להגיד לה להתלבש מכובד די כבר באמת...הפתרון הוא לשתוק והכל יעבור
o&n18.02.13
17
על אף שזכותה לשבת היכן שרוצה, מה אכפת לה לעבור לאחור, כשבקשו ממנה מה אכפת לה להתחשב במשהוא ש'היצריות' שלו נמצאת בבעיה, ממש בבחינת חסד לאדם עם 'קשיים' (במילה עדינה) מה יש, זה בושה להיות סובלני .....
נגד קיצונות 18.02.13
תמיד מהאנשים הליברלים והסובלניים דורשים להיות סובלנים כלפי הקיצוניים, והצד השני-ממנו אף פעם לא נדרוש לגלות קצת סובלנות..שהרי הוא קיצוני... למה תמיד החלשים צריכים להיכנע לגחמות של הקיצוניים? כשמישהו מסרב לעשות חסד לא מקללים אותו,נכון? לא היתה פה בקשה חברית,בין בני אדם-אלא דרישה,פקודה , לזה היא לא נ
צהובה19.02.13
הרבה מאוד תגובות כאן!!! אז הנה לך יש דברים שאת צודקת לא כופים על אף אחד!! אבל אני ראיתי הרבה חילוניות גמורות שאמרו לי (כשעלו על קו 490 לצומת אשקלון מהאוניברסיטה וכו') שהם מכבדות בהחלט!!! ואפילו את הפלאפון הם שמות על "שקט" כי זה שיר חילוני והם לא רוצות להתחכך בדעות של אחרים!!! גם אצל החילונים יש את ה
לאלה כהן19.02.13
אם קראת את כל התגובות שלי בטח גם קראת את אלו בהם אני בזה לאחת שהכלילה את כל החרדים "המגעילים" (ניסוח שונה..רעיון דומה ) אני נגד הכללות של ציבורים שלמים, הקיצוניים ריקי התוכן האלה שמבזים אשה כי יושבת איפה שבחרה-הם רודפים,הם מוציאים שם רע לכולנו. ברור שכל אחד צריך להתחשב באחרים ולכבד- אבל שום דבר פה ל
צהובה19.02.13
16
אני פשוט נגעל מהחולת נפש הזאת מה כואב לאמא שלה לשבת מאחור
פלאי18.02.13
15
היא לא חרדית. חרדי משמעותו חרד לדבר השם. אצל נשים זה מתבטא ב - "כל כבודה בת מלך פנימה". התנהגותה של המתגדרת בכתר החרדיות, היתה הפוכה בתכלית ל "כל כבודה בת מלך פנימה" - מתחילה ועד סוף. בכל הכבוד
ABC18.02.13
14
בשו''ע כתוב, פגע באשה בשוק אסור להלך אחריה, אלא רץ ומסלקה לצדדין או לאחריו
יצחקק17.02.13
גב המושב שלפניך היא מחיצה לכל הדעות.
אירוואן בן-אדר17.02.13
מספיק לפסוק הלכה לעצמכם!! יש פה הרבה צדדים ולפני שנוהגים הלכה למעשה חושבים קצצצצצת בחכמה!! ומה עם חילול ה'?? נסית לא הלך אז אל תסתכל וזהו זה הנסיון שלך! מעניין שכולם צדיקים ורצים למצוות האלה במיוחד רק מחפשים אקשן ולא בדיוק כבוד שמים די להשתמש בתורה!! מרגיז!
יוסי18.02.13
13
על אף הניסיון של החרדים להשתלט עליה ולהפכה לרכוש החרדים
חרדי חרד17.02.13
כל אדם רשאי לשבת באוטובוס איפה שהוא רוצה בתנאי שזה לא מקום של נכים. ואם חרדים רוצים אוטובוסים על טהרת הקודש והצניעות שיפנו לעסקנים שיקימו להם חברה בנפרד ושם שיתנהגו איך שהם רוצים...
אחת18.02.13
12
לא חשבתם? אלה התחילו עם הבעיות בבית שמש, ואוטובוסים מהדרין, מקורה הבעיות של הדרת נשים.
מעניין מי הם27.02.13
11
שלא מדברת הרבה כל האיסור לא לשבת ליד אשה משום שנאמר במשנה "אל תרבה שיחה עם האשה" ולא מצד נגיעה כי אם זה היה מצד נגיעה אז היה צריך לעשות קודם כל ביטוח צד ג' היות שביטוח חובה לא מועיל לעניין זה משום שביטוח חובה יכול לעלות יותר מהאשה עצמה לכן מסתפקים בביטוח צד ג'
בר כוכבא18.02.13
תלוי איך תתייחס לזה: כי כבר הנשים בעצמם (כמוני לדוג') קמות לבד אני לא ישב ליד גבר ויהי מה!!! פעם חשבתי אחרת אך אחרי שקורים דברים לא נעימים המחשבה משתנה!!!!!! לצערי היום אין הרבה כאלה שישבו ליד אישה בשקט.. כי יש לה בושם, היא מדברת בפלאפון, רואה תמונות ועוד עיסוקים כאלה ואחרים והבחורים(טבעי) לא נשארים
לאלה כהן19.02.13
או שזו בדיחה? לא הבנתי..(הלוווו)
o&n18.02.13
10
אם היא דתיה אני צנצנת. זה דתיים זה? מה דתי בה בדיוק? החצאית הארוכה?
אחת מהממת 17.02.13
אם את לא דתיה(וודאי שלא, גם אם תגידי שכן) איך את יכולה להחליט אם היא דתיה או לא?
ירושלים17.02.13
9
..
לאה17.02.13
8
אחינו החרדים עד מתי? עד מתי תחללו שם קודשו של אבינו מלכנו, בבקשה תתעסקו בדבריכם ואל תתערבו בחיים של אנשים, מסופקני אם החרדי שהציק לבחורה המסכנה לא עבר על לא תרבה שיחה שודאי זו שיחה לשוא...עסקו בתורה, עסקו בצבא, בעבודה, יש עוד חיים מעבר ל"פריצות" שבאה לכם כל היום מול העיניים, די כבר להתעסק בזה די! שב
אביעד01.03.13
7
זה או אחר. אין בזה כלום אם אישה תשב בקדימת האוטובוס .ואני חרדי שפוי שלא קונה כל קיצוניות של ממצאים למיניהם . אתם מזמן עבר לא נקראים חרדים . אתם עושים חילול ה׳ בכל הדרך שלכם .
מוישי17.02.13
6
שמעבירים אתכם מס' פעמים באוטובוס כי יש את הנערים מאחורה שהחליטו שלא מתאים להם לשבת מקדימה!!! וחלילה אין מי שיפנה אליהם בגברים כמו שפונים לנשים.. בד"כ הילדים נמצאים אצל האמא ולכן בצד האחורי יש יותר עומס!! לכן להסתכל על המכלול...לא להיתפס בקטנות... יש פעמים שיעבירו אותך כי הזוג הזה רוצה ביחד וכי האשה
לאלה כהן17.02.13
5
אז תישבי מאחורה מה הקטע אם את דתיה אז תדעי שכבר לא.כי הדת היהודית נגד עירוב נשים עם גברים וצריך להיות טמבל בשביל לא להבין את ,זה ומבלי קשר לדת עירוב נשים עם גברים תמיד לא נישמע משווווו ודי לחכימה ברמיזה.... די זה מפוצץ אותי כל פעם מחדש הקטעים האלו נגד החרדים.הרי בזכות מה אנחנו במדינת ישראל?רק בזכות
שרה17.02.13
אז ישבו מאחורה מה הקטע. ומי שמדבר על שינאת אחים-לכם החרדים יש הרבה מאוד מה לתקן בזה אז אל תטיפו לאחרים... די,די לגועל שלכם.
אחת18.02.13
יש בכל חברה אנסים,פושעים,אלימות,סמים אצלנו,וגם אצלכם. ביחד צריכים להילחם בכל החלאות-ולא להיתפס להכללות ולדעות קדומות.
צהובה19.02.13
4
כשנהג אוטובוס זעק לעבר חרדי אתה מסריח, אף תקשורת לא התערבה, מעניין מה "הכותרות" הכה גדולות בכל התקשורת, כנראה שרוצים לחנך מגזר שלם, בזמן שהם עדיין לא מחונכים
א. ירושלמי17.02.13
להתנהג כך?
klozone20.02.13
3
רואים שעובר עליה...
o&n18.02.13
2
אבל מה קשור כאן חילול ה'? להיפך אני טוען שזה קידוש ה', לשמור על הלכות צניעות.
חזקי17.02.13
1
אם אכן הנוהג באוטובוס הזה שנשים וגברים לא יושבים יחד והיא החליטה למשוך צומת לב ע"י כך כנראה שהיא אכן טמאה. אני לא מצדיק את הנוסעים ה "חכמים"... מ"מ לאחר מעשה ברור שכל מי שנוסע לאירן צריך לנהוג כיושבי המקום.
מאיר17.02.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

לקראת חוק הגיוס: לראשונה שוקלים יעדים ברורים ופיקוח על עולם הישיבות | חשיפה

חנני ברייטקופף | 13.05.24

"הנס היה בצומת יד מרדכי" | צפו

רב משמר הגבול ותושב שדרות בריאיון מטלטל: משחזר את רגע פריצת המחבלים בשמחת תורה

כיכר השבת | 13.05.24
ש

השותפות שנכרתה בדם

במעמד מאות משתתפים: אירוע זכרון חרדי מרגש בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אירוע קהילתי ייחודי

בית שמש: הציבור החרדי מתכנס לערב זיכרון מיוחד | שידור חי

כיכר השבת | 12.05.24

מיד לאחר הצפירה | תיעוד

כיכר השבת: בלשים עצרו בגיר שגרם לילדים להצית דגל ישראל

קובי רוזן | 12.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

"יש לנו מכנה משותף"

הרב הראשי בטקס יום הזיכרון: 'היום הזה מיועד בעיקר עבורנו'

שאול כהנא | 12.05.24

קחו רגע

מתפללים וזוכרים: בואו לקרוא תהלים לזכר הנופלים

כיכר השבת | 12.05.24

413 חללים תושבי העיר

זוכרים את הנופלים | שידור חוזר מטקס יום הזיכרון הממלכתי בכותל המערבי ובבני ברק 

כיכר השבת | 12.05.24

עם בוגרי המסלולים בצבא

רבנים ראשיים, שרים וקצינים | שידור חי מטקס הזיכרון בי-ם 

כיכר השבת | 12.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

בפגישה עם ראש העיר

אלעד: שר השיכון הכריז על הוספת 12,000 דירות חדשות 

קובי אטינגר | 12.05.24
ש

ביוזמת מחלקת קהילות צעירות

צפו • הערב בבית שמש מעמד תפילה ליום הזכרון

אסף מגידו | מקודם
ש

מי לא זקוק לישועה

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 12.05.24
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם