כיכר השבת

"אחד ההבלים הגדולים ביותר"

הפרשנים מגחכים לתוכנית האוטונומיה: "קשקוש הזוי"

תוקם אוטונומיה חרדית? לא אם שואלים את הפרשנים והכתבים לענייני חרדים. עקיבא נוביק, כתב 'ידיעות אחרונות': "זו כותרת של מאמר שמנסה להתחרות בשטויות של יתד נאמן על פוגרומים וגליונטינות" הד"ר חיים שיין: "מי ישמור על המדינה הזאת? זה קשקוש הזוי" דרור אידר: "רעיון מופרך וחסר בסיס" (חרדים)

57
ישראל כהן | כיכר השבת | ל' בניסן | 10.04.13
הד"ר חיים שיין, עקיבא נוביק, ויאיר אטינגר
הד"ר חיים שיין, עקיבא נוביק, ויאיר אטינגר (צילומים: ויקיפדיה, כיכר השבת)

המאמר הנרחב שפורסם הבוקר (רביעי) בהמודיע, וקרא לראשונה להקים אוטונומיה חרדית בתחומי מדינת ישראל, ממשיך לעורר סערה, אולם הפרשנים לעניני חרדים סבורים כי אין לו כלל אחיזה במציאות וכי מדובר בפרובוקציה של העיתון, שמנותקת מדעות הציבור החרדי עצמו.

"במידה ולא תהיה תפנית לטובתנו" נכתב הבוקר בהמודיע, "יש אופציה שצריך לחשוב עליה כפיתרון בלית ברירה - להקים אוטונומיה יהודית בארץ ישראל".

כותב המאמר סבור כי למגזר החרדי יש אפשרות לקדם תכנית שכזאת באופן מעשי: "אם הצלחנו להקים את בני ברק, אלעד מודיעין עילית, לניאדו ועזר מציון נצליח להקים גם חברת חשמל, כבישים ושאר הנדרש", נכתב במאמר.

עקיבא נוביק הכתב לעניני חרדים של העיתון ידיעות אחרונות מתייחס בזילזול ליוזמה המהפכנית ואומר כי "אין לזה שום סיכוי לקרות, ואין לכך היתכנות".

לדבריו, "במישור המעשי כדי לקיים אוטונומיה יצטרכו לצאת לעבוד הרבה יותר חרדים מאשר בתכנית של יאיר לפיד. התוכנית הזאת לא עמדה רשמית של אגודת ישראל אלא כותרת של מאמר בהמודיע שמנסה להתחרות בשטויות של יתד נאמן על פוגרומים וגליונטינות".

"בקצב הזה, בימים הקרובים יכריז עיתון חרדי על מלחמה"

"בקצב הזה, בימים הקרובים עיתון חרדי יכריז מלחמה על מדינת ישראל" אומר נוביק, "אין ספק שהציבור החרדי אלוף בחסד ויודע להקים מפעלי בדיעבד מפוארים כמו זק"א ועזר מציון, אבל ברור לכל בר דעת שזה לא מעשי להקים אוטונומיה. ואם כן שינסו למשך שנה לוותר על תקציבי הכוללים והישיבות וכך ידעו אם זה מעשי".

יאיר אטינגר, פרשן 'הארץ' לעניני חרדים תוקף אף הוא את המאמר: "אחד ההבלים הגדולים ביותר ששמעתי. אני מלמד סניגוריה על עורכי המודיע שהם ניסו לייצר תרגיל מחשבתי פרובקטיבי ותו לא" אומר אטינגר.

לדבריו, "בלי תמיכה ממשלתית הציבור החרדי צפוי לחורבן חומרי וזה למרות החלק הגדול של התרומות מחו"ל. היום, אפילו בחוגים הקנאים ביותר קשה למצוא את הקנאות הטהורה כמו זו שהיתה לרבי עמרם בלוי שסרב בתוקף בכוח ובפועל להנות מכספים שלטוניים ושירותים שלטוניים".

"בבית החולים לניאדו רוב מוחץ של הרופאים אינם חרדים וכשיקימו בית חולים על טהרת הקודש אני רוצה לראות אבא שיצטרך טיפול רפואי לביתו לאיזה בית חולים הוא ילך האם לחרדי או לכללי?" אומר אטינגר.

"אוטונומיה? תיאלצו להיפגש עם אנשיו של אבו מאזן"

הד״ר חיים שיין, מרצה ופובליציסט, מגחך בשיחה עם 'כיכר השבת' על היוזמה וטוען כי צריך יהיה להיפגש עם אנשיו של אבו מאזן הדורשים אף הם אוטונומיה. "מי ישמור על המדינה הזאת? מי יעניק לה שירותים אזרחיים? מדובר בקשקוש הזוי שמלמד שיש מי בהנהגה החרדית ובדובריה שמנותק מהציבור עצמו".

גם איש התקשורת דרור אידר מישראל היום מסכים עם שיין ומסביר כי הציבור החרדי עובר בשנים האחרונות תהליך של ישראליזציה. "הם דואגים לכבוד מדינת ישראל, מעוניינים להשתלב ולשאת בנטל וזאת בניגוד לדברי עיתון המודיע שמייצג לדעתי מיעוט קטן ושולי. הציבור החרדי הופך להיות חלק מהחברה הישראלית ללא שום ויתור על ערכיו ועקרונותיו ויש לברך על כך. הסיפור של הקמת אוטונומיה חרדית מופרך וחסר בסיס ומלמד על הניתוק של העיתון מהציבור החרדי".

תוכן שאסור לפספס
57 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
חרדים תקלטו לא רוצים לראות אתכם אז אם לא תכניסו את עצמכם לגטו נעשה לכם שואה אז כדאי שתבינו שאנחנו המזרחניקים התקבלנו לתפקיד הקאפו ואנחנו מתכוננים לעמוד במשימתינו אז אל תפריעו לנו ואל תסכימו ללמוד ליבה כי אם תסכימו לא תהיה לנו סיבה לשנוא אתכם היידה לגטו
מייק12.04.13
26
הגמרא בבבא בתרא מספרת על טבריה של אותם ימים שהיו בה תלמידי חכמים לצידם של עמי ארצות והמלך הטיל על העיר מס מיוחד עקב כך ברחו חצי העמי ארצות בשביל לא לשלם חוץ מכובס אחד ומיד בוטל רוב המס כחר כך ברח הכובס ובוטל כל המס מוכיחה הגמרא משמה שכל המס היה רק בגלל העמי ארצותאבל תלמידי חכמים הקבה דואג להם תחש
mrottman311.04.13
25
כי מי יטפל בקשישים? ומי יעבוד בעבודות בניה?! כמו החילוניים הקימו מדינה ומשתמשים בשירות עובדים זרים, כך החרדים יכולים להקים אוטונומיה ולהשתמש בשירות החילוניים. (ואפרופו לפרשנים המומחים, יש תקדימים כאלה בעולם שלנו. יש הרבה מדינות שהכוח העובד בהן, ברובו, בנוי על עובדים זרים, כמו סעודיה ומדינות רבות במ
פרשן11.04.13

הצגת כל התגובות

24
יש צבא מיומן במאה שערים !! ילדי החיידר יודעים לזרוק אבנים טוב אפילו מהערבים ! אבנים וטיטולים יש בשפע גם.... שנים של מחלוקת בבית וורשא או מכות בפונוביץ לא הלכו לשווה !! אז קדימה להתגייס !!!
חסיד דן סגל 10.04.13
23
מישהו האמין בזה ? חחחחח
חרדי שפוי וחרד 10.04.13
22
לפי הפרשנים אברכים לא יכולים להתקיים כלל. ולמרות זאת הם מתקיימים. כך שלא מפיהם ודמיונותיהם אנחנו חיים. אדרבא יש לדון בעניין ולשקול אותו. וכמובן להתייעץ עם גדולי ישראל.
שלמה10.04.13
21
שוב הוכחה למה צריך לימודי ליבה. כל כך פרימיטיבים. מי צריך אותם?
יוסי10.04.13
20
איזו שטות להקים אוטונומיה הייתי בטוח שאפילו לא ידברו על הבדיחה הלא מוצלחת הזאת כדאי שהציבור החרדי יתפכח וכמה שיותר מהר שלא יהיה מאוחר מידי
שוקי10.04.13
19
לא שווה כלום.
...10.04.13
18
אז מה נעשה עכשיו? הרי אנחנו מקבלים את השקפת עולמינו מהפרשנים ולא מגדולי ישראל. אז מה יהיה עכשיו? איך נסתדר? הרי אם הפרשנים סבורים שמשהו הוא בלתי אפשרי זה אומר שזה תורה מסיני ושבאמת אין סיכוי. הרי ידוע שהפרשנים הם הרבה יותר חכמים מכל צדיקי הדור, אז מה נעשה עכשיו?
פפ10.04.13
17
בנתיים, יש יותר רופאים ואנשי מדע חרדים, מחילונים גדולי תורה (תורת ישראל לא התורה של האוניברסיטה)
בני11.04.13
16
אני בעד להקים אוטונומיה לתימנים
לייפא10.04.13
15
זה שדנים בו זה כבר התקדמות הגיע הזמן
יעקב10.04.13
14
חששו ועדיין חוששים מהקמת "מדינת הלכה", ואף "מומחה" או "פרשן" לא קם וטען שחשש זה מופרך. אז מה פתאום כשהחרדים רוצים להתנתק (מבלי לכפות את ההלכה על המדינה החילונית), קמים "פרשנים" וטוענים שזה הזוי!! לגבי אלה השואלים מאיפה הצבא, הנה מס' אופציות: 1. שכירת שירות הצבא החילוני או זר (כמו שמדינת ישראל שכרה
דורון11.04.13
13
אני ודאי לא כי אני חלק מעם ישראל. מי שחושב שהוא שווה יותר שיגור שם ממילא הוא לא שייך.
לימונדה10.04.13
12
אם זה כל כך הזוי ודמיוני מדוע אתם בכלל מטריחים את עצמכם לענות על כך?? חסר מודעות להגיב עליהם בהמודיע???
מירי11.04.13
11
הרב צבי יהודה קוק זצ"ל לא הסתכל בפניו, פני אדם רשע
אורן10.04.13
אהבת ישראל זה גם לישראל ולא רק למתנהגים כגויים...
יוס11.04.13
10
הם מנסים לצייר כאילו ההזיה הילדותית הזו היא של אנשי מודיע בלבד, והם מנותקים מהציבור החרדי. התגובות כאן מראות שהציבור החרדי ילדותי ומתלהם לא פחות, ומגיעה לו עיתונות ברמתו.
שי פישר11.04.13
9
מהתוכן של הפרשנים החכמים הללו וצעקותיהם כדי לבטל הרעיון, אני כבר מתחיל לחשוב שאולי יש כן משהו נכון בכתבה שלנו, אפי' הכותב לא חשב שיהיו לזה הד תקשורתי עצום
המודיע10.04.13
8
לצערנו אין פרשנים לעיניני חרדים,יש מטיפים למה חרדים צריכים לעשות,אוטונומיה היא פיתרון מצוין לרדיפה הבלתי פוסקת של שילטון המיעוט החילוני על הרוב המסורתי בארץ ישראל.המיקום {לב גוש דן} ירושליםץמהווים כר פעילות מיוחד להקמת איזורי תעשיה נקיה וללא מיסי עתק שיחזיקו כל כלכלה בצורה מצוינת ולמורת רוחם של החיל
דני11.04.13
7
לא ריך מדינה ממש נפרדת רק להיפרד "אזרחית" מהמדינה זה יספיק לנו
חרדי10.04.13
6
מי שלוקח כסף מהציונים ''למטרות לימוד תורה'' אז שיבואו לגייס אותכם אל תתפלאו למה כי אתם משתמשים בכסף הטמא ובמשחק הציוני הלכך תשתתפו בנטל הצבא ותתגייסו
שמואל11.04.13
5
אותם? מזה זה, גורו , גמד גינה וקאמבק של ילד פולני בשואה.
התוהה10.04.13
4
רציני
מיכי10.04.13
3
היינו פה לפניכם ונהיה פה גם אחרי שתעופו לאוגנדא ותפסיקו לטמא את הארץ ולעשות רעשים מוזרים של צפירות באמצע היום תוך כדי חיפוש של הקרבן התורן לעלילת הדם השנתית.
יוס11.04.13
2
צריך לקדם את הרעיון של אוטונומיה. הפרשנים האלה כולם ידועים כעוינים את החרדים.
בית10.04.13
1
אם לא שמתם לב, היום הרוב הם דתיים מסורתיים וחרדים בישראל. אלו בלי האמונה שהם לא ממש מזרע ישראל הערב-רב, לא קשורים לעם ישראל גם שהם מתחזים ליהודים, הם לא. לכן ממש רוב עם ישראל היום בעד שמירת השבת, אכילת כשר, לפי סקר. חוגגים את החגים כהלכה, מלבד, שוב, המיעוט שהתקשורת החילונית מייצגת את הגויים והערב
א. לוי10.04.13
וּכְמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר בְּעַמֵּי הָאָרֶץ מִצַּד הַטּוֹב, (שם) וַיִּתְיַצְּבוּ בְּתַחְתִּית הָהָר - כָּךְ יִהְיֶה בַיְצִיאָה הָאַחֲרוֹנָה תַּחַת תַּלְמִידֵי חֲכָמִים, כְּעֶבֶד שֶׁהוֹלֵךְ לְרַגְלֵי סוּס בְּעָלָיו, וּכְמוֹ שֶׁאָמַר לָהֶם בְּתַחְתִּית הָהָר: אִם תְּקַבְּלוּ תוֹרָתִי - מוּטָב, וְאִם לָאו -
א. לוי10.04.13
חשבתי שיהודים לא מתחנפים ל"בית של גויים" ישי אינו באמת מעוניין להתאחד , גפני כעס שהתחברנו ללפיד רק כי לא היה לו מה לומר (הוא לא רוצה איחוד) עוד מעט תפנו למשרד הדתות , לא כי אתם אוהבים גויים , אלא כי אתם חייבים... אז באמת אח"כ אתם רוצים אותנו ?????
אברהם10.04.13
אתה ושכמותך נלחמים בעולם התורה בציבור החרדי..שתזכו לחזור בתשובה!
לאברהםושכמותו11.04.13
אם יתאחדו הציונות הדתית והחרדים יחד, זה ישבר את השמאל הוזי שלום שקר ותבוא גאולה לישראל, קודם כל לא יהיה יותר גירוש המוני של יהודים מביתם וקריעת אדמות ישראל בגלל שפוגעים בישיבות התורה ומקצצים להם בתקציבים. אם ראית ערים נתלשות מישראל, דע שלא החזיקו בשכר סופרים וישיבות התורה, אמר רבי שמעון בר יוחאי.
א. לוי10.04.13
אני כבר חודשיים קורה כאן גידופים וחירופים על הציבור הדתי ופתאום כשיש אנטרס פתאום "האיחוד חשוב".
דניאל11.04.13
עבור הבית של גויים
דשדש10.04.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

הכוונה לשירות חרדי משמעותי - צו השעה

כיכר בשיתוף צו השעה | מקודם

צפו בגלריה

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

היסטוריה ואקטואליה

מלומד נאצי מעל בקודש ומכר רבבות ספרים של הגאון הליטאי

ישראל שפירא | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24
ש

פשוט, דיגיטלי, חכם ויעיל 

גלה איך לחסוך מאות שקלים בחודש עם כלי ניהול חכם!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

וַיָּשֶׂם מִדְבָּרָהּ כְּעֵדֶן

המונים בשמחת בר המצווה לנכד הרבנים | גלריה חגיגית

חיים רוזנבוים | 16.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24
ש

משרות נחשקות

סמינר שיוציא אותךְ עם תואר איתו תרויחי כפול

כיכר בשיתוף תכלית | מקודם

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24