כיכר השבת

הבחירות לרבנות הראשית

גורמים בש"ס: חילוקי דעות יביאו לאיבוד משרת הרה"ר

המירוץ לתפקיד הרבנים הראשים צובר תאוצה: גורמים בש"ס מזהירים כי המפלגה עלולה לאבד את משרת הרב הראשי הספרדי בעקבות הקרע בין בכירי המפלגה. לדבריהם, אלי ישי מעוניין בקידום דיל עם 'הבית היהודי', ואילו אריה דרעי מתנגד לדיל. מרגי: "מי שמונע מינוי הרב עמאר - עושה עוול" (חדשות, חרדים)

69
ישי כהן | כיכר השבת | י"ד באייר | 24.04.13
הראשל"צ שלמה משה עמאר
הראשל"צ שלמה משה עמאר (פלאש 90)

המירוץ לרבנות הראשית לישראל נמשך, וגורמים בכירים במפלגת ש"ס טוענים, כי המפלגה עלולה לאבד את משרת הרב הראשי הספרדי. וזאת לטענתם בעקבות: "התנצחויות בשלישיית הנהגת ש"ס".

הבוקר, דווח בתקשורת על כך ש'הבית היהודי' מאיימים, כי במידה ולא יגיעו איתם להבנות באשר לדיל על תפקידי הרבנים הראשיים לישראל הם יטרפדו את בחירת הרב שלמה משה עמאר לכהונה נוספת.

במפלגה הציונית דתית מעוניינים שתנועת ש"ס תתמוך ב'חוק אריאל' שיאפשר לרב יעקב אריאל להתמודד לרב הראשי למרות שעבר את גיל ה-70, ומציעים בתמורה תמיכה ב'חוק עמאר' שיאפשר לרב שלמה משה עמאר להתמודד לכהונה נוספת. אולם לפי 'הבית היהודי', בש"ס עד כה לא השיבו להצעה.

"דרעי לא רוצה משא ומתן, ישי כן"

גורמים בתנועה הספרדית טוענים, כי המחלוקות הפנימיות בהנהגת ש"ס עלולות לגרום לכך שהציבור החרדי ייאבד גם את משרת הרב הראשי הספרדי.

לדבריהם: "אריה דרעי אינו מעוניין בקיום משא ומתן עם נפתלי בנט בעקבות ההליכה שלו עם יאיר לפיד, ומנגד אלי ישי מעוניין בקיום המשא ומתן בכדי להבטיח את בחירתו של הרב עמאר לכהונה נוספת".

יודגש, כי בסביבתו של השר לשעבר אלי ישי מדגישים כי הוא אינו מחוייב לדיל כזה או אחר, ומחויבותו היחידה היא למנהיג התנועה מרן הגר"ע יוסף, וכי לדבריהם, כל הוראה שיטיל עליו מרן הגר"ע יוסף - הוא יבצע, גם במידה וההוראה תהיה להתנגד לדיל כזה או אחר עם 'הבית היהודי'.

"זה עוד הוכחה כמה המצב בש"ס מסובך" אומר בכיר בש"ס: "כולם סמכו על כך שאריאל אטיאס ימצא נוסחה משותפת במצב בו תהיה מחלוקת בין דרעי לישי, אך בנתיים אטיאס לקח צעד אחורה, והמחלוקות האלו יגרמו לכך שהציבור הספרדי-חרדי יפסיד את תפקיד הראשל"צ".

הבכיר חושש ומזהיר: "עכשיו כולם מדברים על זה, בגלל שמדווחים על זה בתקשורת, אז כולם רואים את המחלוקת בהנהגה, אבל יש עוד הרבה מחלוקות מאחורי הקלעים. יותר נכון - אין דבר שלא נמצא במחלוקת. שלא יבואו בתלונות למה ש"ס תכשל בבחירות לרשויות המקומיות".

מזהיר, מרגי ואלי ישי (פלאש 90)

מנגד גורם בש"ס המקורב לבית מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף אומר היום: "לאנשי הבית היהודי צריך להיות ברור שלא מציבים אולטימטום למרן הרב עובדיה יוסף, הרב זה לא ביבי שאפשר לכופף אותו, התנהלות כזו רק מרחיקה אותם מהיעד אליו הם שואפים״, זה נכון שהרב לעת הזאת לא מוכן לשמוע על דיל עם מי שבגללם מרחפת סכנה על בני הישיבות, הרב כבר הביע את דעתו שהוא מוכן לאבד את בחירתם של הרבנים כך שלא ניתן לאיים על הרב במשהו שהוא כבר ויתר עליו".

מרגי: מי שמונע את בחירת הרב עמאר - עושה עוול

מנגד, שר הדתות לשעבר, ח"כ יעקב מרגי אמר היום בשיחה ל'כיכר השבת': "מי שמסכל את האפשרות שהרב שלמה עמאר יבחר לכהונה נוספת עושה עוול לעולם הרבנות ולעולם התורה".

באשר לדעתו של הרב עובדיה יוסף, אומר מרגי: "עד שלא שמעתי את זה מהפה של מרן, ואני יש לי יותר מהם, מאותם בכירים, יש לי נסיון בקבלת מרות מהרב יותר מכולם. ולעניות דעתי זו גם דעתו של מרן, הרב לא אמר שום דבר אחר. ומי שמונע את בחירת הרב עמאר עושה עוול עם מוסד הרבנות".

מרגי מסיים ומזהיר: "מי שאומר שהגוף הבוחר ביד שלו, לא יודע, לא מבין, חוטא, ומנוע מאינטרסים אישיים".

תוכן שאסור לפספס
69 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
בתי הקברות מלאים מאנשים שחשבו שאין להם תחליף. אם כל הכבוד לרב עמאר יש רבנים אחרים שידעו למלא את תפקידך בצורה לא פחות טובה אז בבקשה לא נאה ולא יאה כל הבזיון הזה שכבודו עובר לכן הנני ממליץ לכבודו לפנות את כסאו לרב יהודה דרעי תלמיד חכם וראוי לכל הדעות או לבנו של מרן הרב אברהם יוסף או לרב שמואל אליהו בנ
אחד שדואג24.04.13
27
יבחרו , אז הרב סתיו יבחר לצד הרב אליהו .
רחל24.04.13
26
הוא יודע שביום מהימים מרן ששליט"א יהיה מנהיג הדור . והוא מבקש לעצור זאת . הוא רוצה שכל הכוח יהיה בידיו. אבל הרב"ה "יושב בשמים ישחק למו" הקב"ה יהפוך כל מחשבותיו לטובה ולברכה.
עוול גדול24.04.13

הצגת כל התגובות

25
שילך לכל הרוחות, נמאס ממנו.
רותי24.04.13
24
סבא שלי היה מאושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע עם מחלה קשה וארוכה ואנחנו הנכדים היינו יושבים ליד מיטתו בתורנות אולם כשיהיה מגיע יום שישי היינו מלחץ מה עושים שבת בררנו האים יש אפשרות לישון בבית חולים אולי לאכול משהו וכו הפניתי למנהל המחלקה הוא השיב לי תתקשר לרב העיר חשבתי שהוא מגחך מה עכשיו רב העיר?
כנסו 25.04.13
23
אחמד טיבי או את נסראלה העיקר שיהיה בממשלה. העיקר הכסא
מקורב למאפייה24.04.13
22
להארכת הכהונה של הרב עמאר שליט"א , ולעשות ככל יכולתו שאחיו יהיה, וזה בניגוד לדעת מרן פשוט הזוי !.
סקופ אמיתי24.04.13
21
לא מאפשר התקרבות ופשרה. אריה דרעי רע לש"ס
pop24.04.13
20
ועכשיו אוכלים את הפירות הבאושים שרקחו שם. אז למי בכלל איכפת? העסקנים ממשיכים לשבת בכנסת ולהנות מכל ההטבות וכל הפרייארים ממשיכים לטקבק והעולם כמנהגו נוהג. הפעם לא הצבעתי שס וזה נהדר!!!!!!!!!!!!!
הבן החכם24.04.13
19
מתאים ביותר לכהן כרב הראשי לישראל.
ספרדי24.04.13
18
הבכיר הזה אומר מרן נגד דיל עם הבית היהודי ומרגי שלפחות מזדהה טוען שמרן בעד דיל. תיק״ו... השאלה מה האמת האם מרן מבלבליםאותו או מוביל. תלוי את מי שואלים
דמגוגיה24.04.13
17
בראשית דברי אציין שאנו הציבור הספרדי לאלפיו ורבבותיו סרים למרותו של מרן עט"ר פוסק הדור רשכבה"ג הראשון לציון מאור התורה רבנו עובדיה יוסף שליט"א, הקב"ה יאריך ימיו ושניו עד ועד בכלל ביאת ינון ואליה בבניין אריאל אמן ואמן . למה ש"ס בדרך לקריסה ??? הציבור שבחר בהם כועס עליהם, ובצדק ! א. לפי הצדק והיושר וב
אריה !!!24.04.13
מתירים, וכדלהלן. ואין חובה לשמוע דוקא לגר"ע יוסף, שאוסר, למרות שמצביעים ש"ס או עובדים בש"ס. הפוסק הראשון שהתיר פאה נכרית והעלה נדון זה על שולחן הפוסקים, היה הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, שנולד בתקופת מרן רבי יוסף קארו זצ"ל, בשנת ר"ס לערך, למשפחה שמוצאה מספרד, וגלתה בגירוש ספרד לארץ איטליה
עמרוצי01.05.13
16
לפני מספר חודשים נערכה ברית לנכדו של הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א, הברית נערכה בשבת, מי שיודע הרב שליט"א גר בשכונת "גבעת המבתר" בירושלים אזור שיחסית מקורב לשכונת ערביות, מכיוון שכך בית הכנסת שבו הרב מתפלל מוגן במצלמת מעגל סגור 24 שעות ביממה כך שמתאפשר לגבאי לראות בשידור חי מה קורה בבית הכנסת , באו
מבהיל24.04.13
15
אבל עצם הקמת הרבנות,היא מכשול נורא בכל מה שקשור לכשרות.מי שיודע ומכיר,יודע על מה אני מדבר.לא כל אחד הוא הרב רווח שבקי במלאכתו ,איש אמת וירא שמים."לא בכל יומא איתרחיש ניסא".
yosefcohen6325.04.13
14
זה בשביל שאח שלו, הרב יהודה דרעי, יוכל לרוץ.. מי שחושב שדרעי מתנגד למו"מ בגלל שהוא "נפגע" מהבית היהודי, פשוט לא מבין את השועל הפוליטי המושחת הזה.
איש אמת24.04.13
13
מוסד הרבנות הראשית הוא זה שהעלה את הרב עובדיה לגדולות . אבל זה מה שסימל את הקרע בין החרדים לדלי"ם.. מי שלא זוכר (או שהוא עדיין באורות ההלל בברכה משבוע שעבר ולא רוצה לזכור ש) החוק ההזוי להגבלות הגיל של הרבנים הראשיים לישראל. נועד למנוע מהרב עובדיה להתמודד שוב ולהמשיך במהפכה הספרדית מכס הרבנות הראשית
יעקב עידן 24.04.13
12
ולא מתאים להיות ראשון לציון.
הצועק24.04.13
11
מאוד אוהב את הרב עמאר שליט"א ובכל העצרות שהוא יזם נחשו מי הגיע...וגם הוא מאוד אוהב את כלל ישראל, לא ראוי שרב ראשי יבחר על פי דילים. אלא על פי אהבתו לכלל ישראל. צריך ששס ישבו עם כל כל אוהבי ה' כי מכאן באה הברכה וה' יתברך מברך את מי שפועל לאחדותו עמו
בת ישראל24.04.13
10
והחכמה כאן היא להגיע לסיכום המוסכם על שני הצדדים , ולכן דרעי עושה נזק.
אלי שקד24.04.13
9
אצל הערבים נישאר בשילטון עד 120 אצל הדתיים גם כן ישאר בשילטון עד 120 למה לא ילכו לנוח ולתת למי שהוא אחר ויקדשו שם שמים
רבי אברהם25.04.13
8
הוא כבר לא מהווה איום בגרוש כל קיסמו פג, והפוך הוא מהווה נטל ולא נכס .
יוחנן24.04.13
7
או הרב שמואל אליהו שליט"א , אין סיכוי לו לרב אברהם יוסף, ולו ר' יהודה דרעי אח של אריה דרעי... , כי אם לא יגיעו 'לדיל' גוף הבוחר ישונה ויבחר הרב שמואל אליהו.
דני24.04.13
6
'השאיר' אותנו באופוזיציה לזה שלא 'תסכים' לדיל , הלא כאן אתה מקבל את החוק של הרב עמאר והוא מקבל את החוק של הרב אריאל , אפחד לא עושה כאן טובה לשני , הפוך : אם גוף הבוחר ישונה גם תאכל את הדגים המסריחים וגם תגורש מהעיר , אלא א"כ יש לך חשבונות למנות את אחיך....................
גוועלד24.04.13
5
אריה דרעי מסכל את הדיל לשינוי החוק להתמודדות הרב עמר שנית, בגלל שמעוניין להריץ את אחיו יהודה. לכן הוציא ספין לתקשורת שהרב לאו יתמודד שנית להפחיד את הבית היהודי שלא יסכימו לשינוי החוק שיביא להפסד הרב אריאל שעבר את השבעים]. וע"י כן שהרב סתיו יבחר וביחד אתו הרב יהודה דרעי [חלוקת תפקדים בין ש"ס לבית של
הרב הראשי24.04.13
4
הרסתם את הרב עמר הקובינות נגמרו
מירי24.04.13
להאריך את הכהונה וזה התפרסם גם באתר הזה.
דרעי מושחת24.04.13
3
הרב אלי ישי , ירבו כמוך בישראל
Wegh26.04.13
2
לכן יסכל הכל. שקוף...
אופיר24.04.13
1
שלמה משה עמאר שליט"א ממשיך בכהונה הרמה. אין שום רב שראוי להתמודד מולו.
אבי24.04.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

הכוונה לשירות חרדי משמעותי - צו השעה

כיכר בשיתוף צו השעה | מקודם

צפו בגלריה

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

כך התקיימה הבקשה | צפו

הנכד ביקש מתנה לאפיקומן והגר"ד לנדו הסכים לחרוג ממנהגו

חנני ברייטקופף | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24