כיכר השבת

הקרב על הרב

ש"ס תתמוך ברב עמאר לרבה הראשי של ירושלים

לאחר הכשלת "חוק עמאר" וקבורת סיכוייו של הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר להיבחר לכהונה שנייה, בתנועת ש"ס פועלים להרגעת הרוחות ובכירים בתנועה החלו לקדם את בחירתו של הרב עמאר לתפקיד רבה הראשי של ירושלים. בנתיים, הגאון רבי יצחק יוסף הפך למועמד המוביל לרב הראשי (חרדים)

26
ישי כהן | כיכר השבת | י' בתמוז | 18.06.13
רבה הראשי של ירושלים? הרב שלמה משה עמאר
רבה הראשי של ירושלים? הרב שלמה משה עמאר (צילום: מאיר אלפסי)

הקרב על הרב: לאחר שהכשילו את "חוק עמאר" וקברו את סיכוייו של הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר להיבחר לכהונה שנייה כרב הראשי לישראל, בתנועת ש"ס פועלים להרגעת הרוחות.

ל"כיכר השבת" נודע כי בכירים בש"ס בשיתוף גורמים בעיריית ירושלים החלו לקדם את בחירתו של הרב שלמה משה עמאר לתפקיד רבה הראשי של ירושלים.

בש"ס מבינים כי הכשלת 'חוק עמאר' גרמה לסערת רוחות במפלגה למרות שלא לכך הם כיוונו. בש"ס יש מי שמפנה אצבע מאשימה לאנשים הסובבים את הרב עמאר שהם אלו שגרמו לסערה הגדולה.

כדי להביא להרגעת הרוחות הן במפלגה והן מול הרב עמאר, הוחלט בש"ס לקדם את בחירתו של הרב עמאר לתפקיד החדש, כרבה הראשי של ירושלים.

במסגרת ההצעה ייבחר הרב עמאר לתפקיד הרב הראשי וראב"ד ירושלים ואילו ראש ישיבת "חזון עובדיה" ובעל ה"ילקוט יוסף", הגאון הרב יצחק יוסף, אותו ייעד אביו במשך שנים לתפקיד, ייכהן בתפקיד הראשון לציון.

"הרב יצחק יוסף נחשב כבר עכשיו מועמד מוביל לתפקיד הרב הראשי", אורמים גורמים בש"ס, "כך ממילא ייבחרו שני מועמדים ראויים לכל אחד מהתפקידים הללו".

בלשכת ראש עיריית ירושלים אומרים כי ניר ברקת לא מתנגד לבחירתו של הרב עמאר, מה שמגביר את סיכוייו של הרב עמאר לזכות גם בתמיכת החילונים.

גורמים המעורים בפרטים אומרים כי במידה והרב עמאר יסכים להתמודד לתפקיד, הרי שסאגת הרב הראשי לירושלים שנמשכת שנים ארוכות כל-כך תבוא אל קיצה.

במקרה שכזה ייתכן והליך הבחירות לרבני העיר ירושלים יסתיים עוד לפני הבחירות המוניציפליות, שכן בהודעת המדינה לבג"ץ נאמר שאין מניעה חוקית לסיים את ההליך עוד בטרם ייבחר ראש עיר חדש בירושלים, רק היעדר הסכמה בין השר לשירותי דת לבין ראש העיר על זהותם של המועמדים מונע את קידום ההליך, ומשכך הרעיון להריץ את הגר"ש עמאר לתפקיד עלול לסיים את ההליך הבלתי נגמר הזה.

גורם בכיר בש"ס אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "לאף אחד לא הייתה כוונה לפגוע חס ושלום בכבודו של הרב עמאר, מרן הרב עובדיה אוהב אותו, רק שלא יכולנו לתת תמיכה לרב דוד סתיו ולכן התנגדנו לחוק".

לדבריו, "כעת, אנחנו נעשה מאמצים להביא לבחירתו של הרב עמאר לרבה הראשי של ירושלים בכדי לנסות ולסיים את הסערה הזאת בצורה הכי טובה שניתן".

"מרן הגר"ע יוסף יתמוך ברב עמאר בשמחה ובחום", אומר הבכיר, "בתמיכה שכזאת הרב יראה לציבור את אהבתו לרב עמאר ושכל ההתנגדות לחוק הייתה בגלל דוד סתיו".

הרב שלמה עמאר עם הרב ציון בוארון (צילום ארכיון: נתנאל אסרף - חדשות 24)

מקורביו של הגר"ש עמאר מאשרים ל"כיכר השבת" את הפרטים, חלקם אומרים כי בשלב זה הרב לא מעוניין בתפקיד זה או אחר, ואינו עוסק בתוכניות כאלו ואחרות או חלילה בנקמה על החלטתו של הגר"ע יוסף.

כזכור, ביום רביעי בשבוע שעבר, הצליחו חברי-הכנסת החרדיים בתרגילים פרלמנטריים שונים למנוע את העלאת 'חוק עמאר' להצבעה במליאת הכנסת, ובכך הביאו לקבורתו הסופית לאחר שהממשלה אישרה בישיבתה ביום ראשון האחרון את הוועדה הממנה את הגוף הבוחר כפי שהתחייבה לבג"צ.

בנתיים, שם נוסף נכנס למירוץ אחר גלימת הראשון לציון - הרב ציון בוארון, מוותיקי הדיינים וחבר בית הדין הגדול, בעבר אב"ד בבאר שבע, שנחשב לעושה דברו של הראשל"צ הרב שלמה משה עמאר.

בש"ס אומרים כי "בכל יום נשמע על עוד מתמודד חדש, לא אנחנו קובעים מי מועמד ואף אחד לא יקבע למרן הגר"ע יוסף מי יחליף את הרב עמאר, הלחצים שמנסים להפעיל עלינו לא יעבדו, הגר"ע יוסף הוא זה שיחליט".

תוכן שאסור לפספס
26 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
14
גדולי ישראל לא צריכים גוב הרב עובדיה הוא למעשה פנסיונר -ואז? גם הרב שטינמאן והרב אלישיב כך גם עים הרבנים אליהן ובקשי דורון בשביל להגות בתורה לכתוב תשובות ןלהנהיג לא צריך גוב אם הרב עמאר הוא כמו הרב לאו ומצגר אז באמת הוא חייב עבודה
אלי18.06.13
13
הרי מפורסם שהוא חולה?
קוק18.06.13
12
הרב עמאר מכניס עצמו למיטה חולה, שהרי המועמד הטבעי הוא הרב דוד יוסף ידידו של הרב אריה דרעי. אמנם רלב"ג ואשתו יתמכו ברב עמאר, אך הכח הפוליטי של דרעי יגבר.
קצין18.06.13

הצגת כל התגובות

11
הרב עמאר והרב בוארון תלמידי חכמים עצומים שראויים מאד לרבנות.... 
מאיר18.06.13
נבער ! בור ועם הארץ אתה !! לזלזל בגאוני הדור ולכתוב "שתי " במקום שני שהרי גאונים הם שניים ולא ח"ו גאוניות שתיים
קואייני 18.06.13
10
הרב יצחק יוסף הכי ראוי כיוון שלא כמו שאנשים כאן משתדלים לתארו כ"בן של..." כולנו יודעים שהוא הכי ראוי,כיוון שיש לנו איזה שאלה הלכתית אנו פותחים "ילקוט יוסף" (הספרדים בנינו) ולא את ספרי הראשון לציון הרב מרדכי אליהו זצ"ל ולא ספרי הרב שמואל אליהו ואפילו הש"סניקים שבינינו שמצפצפים בפיהם "מרן...מרן...הרב
יצחק18.06.13
9
הרב ציון בוארון שליט"א רב גובריה והוכיח עצמו בפסקי הדין שלו שהוא ראוי להיות הרב הראשי לישראל. גם אם מבקר המדינה יפרסם את הביקורת שכתב על הרב בוארון בשנה שעברה על התנהלות שאינה ראויה לדיין, זה לא יפסול אותו. כי מי זה מבקר המדינה שיקבע בזה.
שומר18.06.13
8
הוא לומד חברותה שנים ארוכות בענייני הקבלה והסוד עם מרן הראש"ל הגר"ש עמאר שליט"א .
חיים18.06.13
כשנתבקש ע"י אלי בן דהאן, כיום סגן שר הדתות, ואז מנהל בתי הדין, להכשיר משפחה בבאר שבע שנפסלה לקהל לפני שנים רבות ע"י זקני הדיינים דאז, כתב הרב בוארון פס"ד ארוך ומנומק כשמצא כמה סעיפים להקל בממזרותם, ואחד מהם משום שהקדושין הראשונים של אם המשפחה היו בקדושי כסף, שלפי הרמב"ם הם רק מדרבנן, וספק דרבנן לקול
ידען18.06.13
כמו הרב עמאר. כנראה שלפי הקבלה מותר להפקיע קדושין, במיוחד שאחד העדים בכתובה היה מחלל שבת. ולמרות שיתכן שאותו עד של הכתובה לא היה עד בקדושין, ובמקומו היה עד כשר על הקדושין, ולמרות שהרב חיים עוזר פסק שאין לפסול קדושין בדיעבד בגלל מחללי שבת ביוהנסבורג כי שמא אינם יודעים את חומרת האיסור, מ"מ יש להרב בוא
אח שלי18.06.13
7
נאה ויאה שהרב עמר יהיה הרב הראשי לירושלים כמו הרב לואו שהלך לת"א העיקר לא הרב סתין
משה18.06.13
6
הרבנות ומשרות רב זה לא העסק הפרטי של הרב עובדיה ויוסף ולא רכושו הפרטי . והוא לא משלם מכיסו את משכורתם . וזה לא רכוש ש"ס מה זה צריך להיות ? ממלכים ..מורידים . משפילים .. ממנים . כאילו זה נחלה פרטית שלהם בנים מעורבים..מחותנים .. הכל נשאר במשפחה ! כאילו אין עוד רבנים ותלמידי חכמים בישראל ממ
דהן יהודה 18.06.13
5
הרב עמאר לא צריך את שס שיתנו לו את הרב של ירושלים כפיצוי על מעשיהם על זה נאמר "לֹא תָבִיא אֶתְנַן זוֹנָה וּמְחִיר כֶּלֶב בֵּית ה' א-להיך לְכָל נֶדֶר, כִּי תוֹעֲבַת ה' א-להיך גַּם שְׁנֵיהֶם".
שלומי18.06.13
4
הוא כתב מכתב ברכה לספר של הרב סתיו
דוד ס"ט18.06.13
3
הפעם נדע את כוחו של דרעי בקסמים ובכישופים החבבים עליו אם יצליח לסדר את חלוקת התפקדים כפי שרצה מה שלא יהיה את מי שהוא לא רוצה כבר בחוץ זה הניצן הראשון השאלה מי הזמיר שיזמר בסוף את ההלל השלם עם ברכה ??
לאט נבין מהר 18.06.13
2
מפלגה שחייה על דם ומחנאות. בראשה עבריין מורשע שמתחנף לערבים על חשבון יהודים. ותקא הארץ אותם.
המתריע18.06.13
1
זה עוד ספין הרגעה !!!!! להרגיע את הרב שלמה עאמר בש"ס לא באמת מתכוונים למנותו זו תנועה מושחת ומלאה שקרים ותככים אריה דרעי יתמוך במינוי ? ? או ואבוי ה" ירחם .. הם מזלזלים בכבוד הרב שוב פעם מבזים אותו תיכף יתחילו כל המחרחרים להרעיל את הרב עובדיה יוסף ולייעץ לו עצות אחיתופל ... ח"כ
בוזגלו דוד 18.06.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

ספיישל לחג

אפילקציה חדשה למהדרין: מטיילים חוויתי בירושלים

כיכר בשיתוף הרל"י | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24