כיכר השבת

חוק הגיוס אושר בממשלה; נתניהו: נתחשב בחרדים; לפיד: זה יום היסטורי

הממשלה אישרה את 'חוק הגיוס' החדש ברוב של 14 שרים ו-4 נמנעים • בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי השינוי ייעשה בהדרגה תוך התחשבות בחרדים • השר יאיר לפיד אמר כי זהו יום היסטורי והוסיף כי החוק הוא "לטובת החרדים" • השר אורי אריאל אמר כי הוא מאמין שגם סוגיית הסנקציות הפליליות תבוא לידי פתרון (אקטואליה)

38
חזקי שטרן | כיכר השבת | כ"ט בתמוז | 07.07.13
"יום היסטורי". נתניהו ולפיד (צילום: פלאש 90, לע"מ)

שרי הממשלה התכנסו הבוקר (ראשון) לישיבתם השבועית במהלכה הצביעו על 'חוק הגיוס' החדש שגיבשה וועדת פרי לשוויון בנטל במהלך החודשיים האחרונים.

14 שרים תמכו בחוק הגיוס, וארבעה שרים נמנעו. השרים שנמנעו הם אורי אריאל מ'הבית היהודי', זאת לאחר שקיבל אישור בהתייעצות שערך עם השרים נפתלי בנט ואורי אורבך. כמו כן, שרי 'ישראל ביתנו', סופה לנדבר, יאיר שמיר, ויצחק אהרונוביץ' נמנכעו.

בפתח ישיבת הממשלה, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לחוק ואמר כי "אחרי 65 שנים נאשר היום את המתווה לשוויון בנטל. נעשה את השינוי בהדרגה תוך התחשבות בצרכים המיוחדים של הציבור החרדי".

"המטרה שלנו היא כפולה - שילוב של צעירים חרדים בצה"ל ובשירות האזרחי וכן את שילובם בשוק העבודה", הוסיף ראש הממשלה.

נתניהו התייחס לשילוב של ערביי ישראל ואמר כי הוא מייחס לכך חשיבות רבה. לדבריו, "המתווה עדיין איננו שלם אך יש לטפל בסוגיה זו".

יו"ר 'יש עתיד', שר האוצר יאיר לפיד התייחס גם הוא לחוק ואמר כי זהו יום היסטורי והבטיח כי יהיה שוויון אמיתי בנטל.

"אחרי 65 שנה אנחנו מתקנים את העיוות של השוויון בנטל, זה לטובת החברה החרדית ולטובת החברה הישראלית", הצהיר לפיד, "יהיה שוויון אמיתי אחרי ישיבת הממשלה. זה יום היסטורי".

"כולנו מתרגשים. זה הרי דבר שהפיל ממשלות, גמר קריירות של פוליטיקאים. היום, אחרי שלושה חודשים שהממשלה קיימת מעבירים שינוי היסטורי, זה דבר גדול לכולם", הוסיף יו"ר 'יש עתיד'.

חבר-הכנסת מאיר פרוש (יהדות התורה) התייחס לחוק ואמר כי "זה יום עצוב ליהדות החרדית, היום הזה יירשם כיום שחור בתולדות היישוב היהודי. ההתעמרות של הממשלה במיעוט החרדי גובל ברדיפה ובאכזריות, ואין להם את המנדט מהאו"ם לנהל כך את המדינה".

פרוש תקף גם את הדתיים ואמר כי "הבית היהודי מזמן כבר שרף את הבית ויש לו חלק עיקרי בהריסת הבית החרדי".

(צילום: פלאש 90)

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל (הבית היהודי), אמר הבוקר על חוק הגיוס כי "אנחנו עושים היום צעד משמעותי לקראת השתלבות הציבור החרדי".

לדברי אריאל, הבית היהודי הצליח "לקחת חוק רע ומנותק ולהגיע למתווה מוסכם וראוי שפועל לשילוב הציבור החרדי בצורה מדורגת וסבלנית".

"אני מאמין שגם סוגיית הסנקציות הפליליות תבוא לידי פתרון בוועדה בכנסת", הוסיף אריאל.

אריאל פירט את 'ההישגים' של הבית היהודי ואמר כי "הורדנו מסדר היום את חובת גיוס בנות, העלינו את מספר הפטורים מ-150 ל-1,800 יחד עם 300 בישיבות הציוניות הגבוהות, קבענו את 21 כגיל גיוס ולא 18, גיל הפטור יהיה 26 ולא 28 וישיבות ההסדר יוארך השירות ל-17 חודש. אני מברך את חבריי בוועדה על העבודה הקשה, ומקווה שנוכל לתקן את החוק בוועדת איילת שקד ולברך על המוגמר".

השר יעקב פרי (יש עתיד) שעמד בראש הוועדה שגיבשה את החוק, אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "אני מביא הבוקר לממשלה ולוועדת השרים את טיוטות חוק השוויון בנטול והשירות האזרחי, זהו חוק היסטורי".

"65 שנה מדינת ישראל מתלבטת בבעיה רגישה, בעיה מאוד חברתית שאני מאוד מקווה שעם אישורה נהיה עדים לגיוס בני ישיבות ולהתנדבות לשירות אזרחי", אמר פרי והוסיף כי "נבנה חברה שוויונית, צודקת ואמיתית יותר. בטוח שחברי הממשלה מבינים את גודל האחריות המוטלת עלינו".

הפגנה נגד גזירת הגיוס (צילום: פלאש 90)

שרת המשפטים ציפי לבני אמרה כי "הצעת החוק לא מבשרת שוויון בנטל. זה חוק שהוא בבחינת הרע במיעוטו שמקבע אי שוויון - דחייה של ארבע שנים, פערים בגיל הגיוס ואי שוויון באורך השירות בין ישיבות ההסדר לחרדים. המקור לאי שוויון הזה, מקורו בחילופי כוח פוליטי בממשלה. את מקומם של החרדים בממשלה תפסו נציגי בני ישיבות ההסדר".

"למרות הפגמים, החוק הזה בכל זאת מצביע על רפורמה רצויה בגיוס, הוסיפה לבני, "מאחר שהיועץ המשפטי לממשלה קבע שלעניין האי שוויון יש להידרש ביום שבו יחל גיוס החרדים, אנחנו דוחים את המאבק הזה לאותו מועד. נדרוש לפתוח מחדש את ההסכם הבלתי ראוי עם בני ישיבות ההסדר".

השר עמיר פרץ (התנועה), שהיה חבר בוועדה, אמר כי "לאורך כל הדרך טענתי ששאלת ישיבות ההסדר בעייתית. בעוד כמה שנים אין ספק שהמצב לא יהיה דומה למה שקורה עכשיו. מצד אחד כולם רוצים שירות אזרחי, אבל זה דבר שיש לתקצב. יש לקיים על זה דיון מעמיק. כרגע מצהירים הצהרות גדולות אבל מתעלמים מהבעיות".

לאחר אישור החוק בממשלה הוא יעבור לאישורה של ועדת השרים לענייני חקיקה ומשם אל מליאת הכנסת לאישור בקריאה טרומית בטרם יועבר לדיון בוועדה המיוחדת בראשות ח"כ איילת שקד, שתכין את החוק לקריאה ראשונה, ושנייה ושלישית.

החוק צפוי לקבל את תמיכת שרי 'הליכוד' ו'יש עתיד'. שרי 'הבית היהודי', נפתלי בנט ואורי אורבך ששוהים בחו"ל, השאירו פתקי הצבעה בהם הם יתמכו בחוק. השר אורי אריאל, ימנע בהצבעה לפי בקשתו, כאשר בנט יתמוך בהסתייגויות של אריאל והן יועברו לטיפול הוועדה בראשות ח"כ שקד.

שרי 'ישראל ביתנו', לא יתמכו בחוק וימנעו בהצבעה, וזאת לטענתם בשל החוסר בשוויון בנטל בחוק, בשל אי הכללת הערבים בחוק, בשל מסלול ישיבות ההסדר שלא הוארך לשנתיים ימים כפי שדורשים מתלמידי הישיבות החרדים ובשל ההחלטה לדחות את גיל הגיוס ל-21.

מפלגת "התנועה" הודיעה הבוקר כי תתמוך בהצעת החוק. בהודעה מטעם התנועה נמסר כי המפלגה סבורה כי "הצעת החוק של ועדת פרי מהווה פשרה שנועדה להגדיל את מספר החרדים שיגויסו לצבא. המפלגה תומכת בעקרון החשוב שגם על חרדים יחולו החובה והזכות לשרת בצה"ל, לתרום למדינה ולהשתלב בשוק העבודה, ולכן למרות שהצעת החוק היא חלקית ולא חפה מפגמים, התנועה תתמוך בה".

תוכן שאסור לפספס
38 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
לפיד עוד ישלם על זה מחיר כבד.
דוד.08.07.13
24
שותפי ממשלת השמד והשנאה - יתנו את הדין. יום עצוב לעם ישראל. והיא שעמדה לאבותינו ולנו.. שבכל דור...והקב"ה מצלינו מידם" ''עוצו עיצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עימנו קל''
גלר07.07.13
ודרך רשעים תאבד. א אשרי האיש-- אשר לא הלך, בעצת רשעים; ובדרך חטאים, לא עמד, ובמושב לצים, לא ישב. ב כי אם בתורת יהוה, חפצו; ובתורתו יהגה, יומם ולילה. ג והיה-- כעץ, שתול על-פלגי-מים: אשר פרייו, ייתן בעיתו--ועלהו לא-ייבול; וכול אשר-יעשה יצליח. ד לא-כן הרשעים: כי אם-כמוץ, אשר-תי
חזק !07.07.13
23
הגזרה הזאת לא מגיעה אלינו סתם כך בלא סיבה.
דעו לכם07.07.13

הצגת כל התגובות

22
"לבן" תיפלו כמו שהמן נפל כמה שאתם גדולים יותר כח הנם וגילוי גדול יותר, עוד המלחמה מולנו, אתם לא חזקים יותר מאשר "היטלר"
מרדכי07.07.13
21
אל תצפו להכרת הטוב של חרדים הם ימשיכו לקלל לגדף למרות הכניעה שלכם לדרישותיהם. ככה הם נדמה להם שהם מלכי העולם וכולם העבדים שלהם בכלכלה ובביטחון. שום מילת תודה לא תקבלו מהם.
שלומית07.07.13
20
בס"ד להיות מצרים או כל ארץ מוסלמית אחרת, מה אתה וכל הערב רב היושב בקואליציה חושבים לעצמכם שתחוקקו חוקים של הגויים ואנו נשב בצד ונשתוק, הגיע הזמן שנקח יוזמה ונצא לרחובות ונפגין, וה' ישמור אותנו משפיכות דמים של אחינו, כן כמו שהיה בתקופתו של אריק שרון שהמגב"ים, והיס"מים ואנשי המשטרה הכו בעם ללא רחם, א
נגד הערב רב08.07.13
19
אין לך עמוד שידרה מתחנף ללפיד שר"י העיקר להחזיק את הממשלה אוודי לא בא ברגל ומה עם ההסדר מה עם השיוויון שלהם אה שכחתי צריך את בנט בממשלה בע"ה קדנציה אחרונה
אאאא07.07.13
18
אלוקים יודע מדוע היא לא זזה. אתה סה"כ שליח של הקב"ה. הוא מלמעלה שם לך דיבוק בלב שתתמוך בלפיד חברך השטן. אנחנו נמשיך עוד יותר להתחזק בלימוד התורה. אתה רק דרבנת אותנו יותר להמשיך. החלפת היום לעניבה סגולה אבל את הצבע, את מרקם החיים של החרדים לא תוכל לשנות ו"להרגיע" או "להתחשב". לא אתה! לא מר לפיד ולא א
מנהל האתר07.07.13
17
זה יום קשה לעם ישראל. אבל זה הבירור האחרון אנחנו עכשיו רואים שבנט זה הערב רב וכן שי פירון שר''י ויהי רצון שהקב''ה יעקור את מלכות הסטרא אחרא הזאת מאיתנו ויחזיר לנו את שלטון הסנהדרין הקדושים ואת תורתם וכבודם של מרן ורבנן גדולי ישראל שליט''א וב''ה שה' ריפא לנו את מרן פוסק הדור!!! אבל תהיה כאן מלחמת אחי
פינחס07.07.13
16
בחברה החרדית הכל סובב סביב בני התורה, הבנות החרדיות מייחלות לעבוד בכל עבודה מחוץ לבית, ואחר כך לגדל עשרה ילדים בבית, רק כדי שהבעל ילמד בעיון דף גמרא בישיבה.אבל החילונים עדיין לא הפנימו כי אין כוחו של עם ישראל אלא בפיו, לכן לא צריך צבא, ולא הפנימו כי הגבר פטור מפרנסת המשפחה.
דן סגל07.07.13
15
חשוב לשמור על הצבא כחילוני, כמו במצרים וטורקיה. במקרה שהחרדים יעלו לשלטון הצבא יוכל לעשות הפיכה
klozone07.07.13
14
מצוות כיבוש הארץ ושמירה על העם היהודי,כל המבטל מצווה זו מבטל עשה דאורייתא ויתן הדין לפני ריבונו של עולם ,הציוני הראשון היה אברהם אבינו שלו נאמר לך לך מארצך אל הארץ אשר אראך.
אמת מארץ תצמח07.07.13
13
והיא שעמדה לאבותינו ולנו.. שבכל דור...והקב"ה מצלינו מיידם" יום קשה לעם ישראל.
avi107.07.13
12
איכס!
עוז ברנט07.07.13
11
כל מילה נוספת מיותרת!
חרדית גאה!!!07.07.13
10
איך אמר ..ההוא ..מהבית הלא יהודי..השגים שלנו...אם תהיתי מאז הקמת ממשלת רשע זו מי אוחז במידת הרישעות הכי גדולה ..ברור היום..כי אלה עם ..הסמרטוט הקטן על ראש הכרוב שלהם הם הרשעים האמיתים בממשלה..וזהו בית לא יהודי......היוונים והרומאים.וכו" יכולים לקנא ברשעי המבדל בענט שגד עורבך אורי עריהל בו דען ושאר מ
מלך מלך07.07.13
9
על כל חרדי שלפיד יביא לבקו"ם בוגי היה מביא 10, אבל לפיד הלך במלחמות אז הוא לא יביא אף אחד לבקו"ם הוא רק יביא את דחייתה הקץ, ועוד פטורים אפילו לא חוקיים לחרדים ואף אחד לא יתגייס בסופו של דבר, רק גרם לנו להסתגר יותר ולהבין מי הם הרשעים הללו ושותפיהם המסרוחניקים [בנט].
יוני נתן07.07.13
ברכות למחזור אוגוסט !
ללא שם07.07.13
זה רק מהלך שעוזר לנו להבין את הכוחות כאן. מי שייך למדינה ומי שייך לה' עוד נקודה - מבחינת החוק אין הגדרה מיהו חרדי ולמעשה כל חילוני שבוחר (ויש רבים כאלו שהלכו לישיבות) להיות בישיבה ונרשם שם יכול לקבל פטור משירות צבאי. כלומר המלחמה לא נגד החרדים אלא נגד התורה - שוללים את הזכות שהיתה עד היום לבחורים ל
גלעד07.07.13
8
פשוט מפגרים
efrat07.07.13
7
בס"ד ראשי שלטון הערב רב ומלכות הרשעה ! הקב"ה ישפיל אתכם עד עפר , לא ישאר מכם זכר ! ממש כפי שקרה עם אביו ומפלגתו של הגוי המשמש סר אוצר ! בע"ה בקרוב ממש !!!
מרדכי לא יכרע07.07.13
6
א. אשרי האיש-- אשר לא הלך, בעצת רשעים; ובדרך חטאים, לא עמד, ובמושב לצים, לא ישב. ב כי אם בתורת יהוה, חפצו; ובתורתו יהגה, יומם ולילה. ג והיה-- כעץ, שתול על-פלגי-מים: אשר פרייו, ייתן בעיתו--ועלהו לא-ייבול; וכול אשר-יעשה יצליח. ד לא-כן הרשעים: כי אם-כמוץ, אשר-תידפנו רוח. ה על-כן
חיים07.07.13
5
''עוצו עיצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עימנו קל'' נמלא בהמונינו את בתי הכלא!!! נקדש שם שמים ברבים!!!
אוריע07.07.13
4
אדם סיפר לי שדיבר עם מרן הגר"ח קנייבסקי על אחד מחוקי הממשלה החדשים, ואמר לו "צריך להקים בית דין ולנדות את הממשלה הזו"
י ב07.07.13
3
ויתלו אותך על עץ!!!
...............07.07.13
2
לך תעשה הלבנת שיניים לפני שתחייך למצלמות לאחר שיאושר החוק. אל תשכח גם להוסיף ג'ל... . ביבי נתניהו! ידוע שאתה בנאדם לא החלטי. אתה מזל מאזניים ולפיד השקץ מזל עקרב. עד שיאושר החוק נראה אתכם רבים כמו ילדים קטנים.
מנהל האתר07.07.13
1
הגיע הזמן להפסיק ללכת שולל אחרי "שותפינו הטבעיים" הליכוד ודומיהן, רק קש אכלנו מהם.
רק הליכוד יכול07.07.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24