כיכר השבת

למי בכלל חשובה הרבנות הראשית?

מה זה המוסד הזה? ולמי חשובה הרבנות? הרי מי ששייך למחנה שומרי התורה יכול לשמור עם או בלי הרבנות, ואילו מי שלא שומר - בכלל לא מעניינת אותו הרבנות • הרהורים (דעה,חדשות)

17
ירוחם אסטריכר | כיכר השבת | כ"א באב | 28.07.13
כותב השורות
כותב השורות (צילום: באדיבות ירוחם אסטרייכר)

זהו, בשבוע שעבר הסתיימה לה עוד מערכת בחירות מלווה בסערות תקשורתיות וקמפיינים מושחזים בידי יועצי תקשורת, חסר היה רק קבוצות עידוד שיעמדו בצמתים המרכזיות בכניסות לערים, ויניפו שלטים עם תמונת הנציג החביב עליהם.

בכלל, מה זה המוסד הזה? ולמי חשובה הרבנות? הרי מי ששייך למחנה שומרי התורה יכול לשמור עם או בלי הרבנות, ואילו מי שלא שומר - בכלל לא מעניינת אותו הרבנות, אז למה הגוף המיותר הזה שלא מוסיף כבוד לאיש וכל כולו רק לאייש כמה משרות?

דיבורים מסוג זה נשמעים מבוקר עד ליל ע"י כל מי שמגבת רטובה מונחת על שכמו בחצר שלפני המקווה או בכניסה לבניין תוך עלעול בלי רשות בעיתון של השכן היחיד שעושה מנוי על העיתון שאסור להכניס לבית.

ויודעים מה, יכול להיות שכאשר רואים את ההתנהלות בשנים האחרונות לעומת איך שנראה המוסד הזה בשמן שישבו על הכס הקדוש אנשים מורמים מעם כדוגמת הרב קוק זצ"ל, אפשר אולי לקבל חלק מהטענות, אולם כעת, ישנה התחלה חדשה. כמו להבדיל בקבוצת כדורגל, החלפת מאמן או בעלים היא מתכון לנצחונות ומומנטום חיובי. כעת, אני מאוד מקווה לראות משהו אחר שיגרום למוסד הזה ליותר כבוד.

אני חושב שיש שתי גישות של הסתכלות על מוסד הרבנות, יש את ההסתכלות של הציבור שמבחינתו היהדות כולה מגיעה עם כוכבית של "בכפוף לחוקי המדינה". מבחינתו הרבנות היא הזרוע המבצעת של ענייני היהדות בכפוף להחלטות הממשלה ותפקידה של הרבנות הוא להביא את היהדות אל העם, כלומר לגרום ליהדות להתאים בכל פעם למצב האומה בכדי שתהיה נעימה, מבחינת אותו ציבור, אם צריך אז אפשר ואף רצוי לשנות עניינים כאלו ואחרים בהתאם לרוח הזמן כדי שהיהדות תהיה יפה.

לעומתם, יש את ההסתכלות של המחנה שלא אוחז מהרבנות בכלל, הם צדיקים גם בלעדי הרבנות, היא בסה"כ עוד הזדמנות לשליטה וסידור ג'ובים, מבחינתם יש רק מטרה אחת, להרחיק את היהדות מהעם שח"ו לא יהיה חלקו עמהם, הם לא סומכים על הכשרות של הרבנות ולא רושמים נישואין במוסדות הרשמיים, אולם מאידך, חשוב להם מאוד להחליט מי יכהן וכן המדיניות של מוסד הרבנות.

הרבנים הראשיים הנבחרים, שיזכו לקדש שם שמיים (צילום: פלאש 90)

אני הייתי רוצה לראות רבנות אחרת, כזו שלא מביאה את היהדות היפה אל העם אלא את העם אל היהדות היפה, כזו שלא תרחיק את העם מהיהדות אלא תחבר, כזו שתגרום לעניינים שבקדושה ולצביון יהודי להיות מובנים ומקובלים אצל כמה שיותר אנשים ובצורה יפה ונעימה, וכל זאת ללא שום פשרות הלכתיות.

עם בחירתם של שני הנסיכים, שגדלו כל אחד מהם בבית של רב ראשי, אשר מקטנותם ספגו מטען של אהבת האחר ויהדות מקרבת (אבל לא מתפשרת), אני מקווה ומאמין שאכן זו הרבנות שנראה כאן, ובתוך הכאוס החברתי שבו הכיפה הפכה לסמל של אדם שנמצה בהליך פלילי של מעצר עד תום הליכים, אני מקווה שמעמדה וקרנה של הכיפה ומה שהיא מסמלת יעלה לאין ערוך בעיני כל יהודי הגר בארץ.

לא נותר אלא לאחל לרב הראשי ולראשון לציון שיזכו שיהיה שם שמים מתקדש על ידם.

תוכן שאסור לפספס
17 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
12
מאה אחוז אולי הייתי מוסיף עוד קצת
אבי28.07.13
11
נקווה שהרבנים הראשיים החדשים אכן ימלאו את היעוד הזה ! יחד עם זאת, כל המבנה של הרבנות דרך הבחירה ההכשרה וההסמכה אינם מתאימים לחזון שהצגת ולכן צריך לשנות את הרבנות מיסודה! המערכת הזו כרגע היא פלטפורמה לגו'בים ולמינויים של בנים של. המערכת הזו מסמיכה הרבה אנשים שאינם ראויים לתפקידם ! המערכת הזו יוצר
James28.07.13
10
לא מעניין אותי בכלל מה אתה כותב, טפשון כמוך צריך לשבת בשקט.
ביתשמשניק28.07.13

הצגת כל התגובות

9
מן המפורסמות שהחרדים יש להם את "רבן" ואת "מאור הדור" ועוד כמה רבנים נכבדים עם תארים כאלה, ורק להם הם כפופים. אז מה הם רוצים לעשות ברבנות, ולמה לחמו בחרוף נפש לזכות בתפקיד הרב הראשי? התשובה פשוטה וידועה - כסף. אם אינכם יודעים איך - תשאלו את דרעי. הוא כבר יסביר לכם. הרב קוק מתהפך בקברו לנוכח הנעשה בר
חרדל28.07.13
8
אכן את החרדים הרבנות איננה מענינת אבל........ שכחת [ואולי זה לא משנה לך..] כי כל חומר שנכנס לארץ טעון אישור כשרות של הרבנות, שכחת שיש שמיטה שגם היא טעונה אישור רבנות ואם הסתיו היה מכהן שם החורבן היה גדול, שכחת את רשמי הנישואין שגם שם התכוונו בנט לפיד סתיו לחגוג על חשבון שמירת קדושת העם בקיצור מרוב ב
זעליג28.07.13
7
"למי בכלל חשובה הרבנות הראשית?" איך אפשר לשאול שאלה כזו? אתה חושב שהרבנות ראשית נוסדה בשביל הכשר שלה, או משהו כזה? בלי הרבנות הראשית המון חילונים היו מתגרשים ללא גט, וילדיהם מנישואים שניים היו ממזרים, וכשיחזרו בתשובה - לא יוכלו להינשא כלל! ובכלל, זה היה מפלג את העם בצורה נוראה, כאשר לא היו מתחת
ללא שם29.07.13
6
זה לא סוד שהבעל שם טוב החסידי קרב את הרחוקים מעם ישראל לאביהם שבשמים חוץ מהשם חסיד שנשאר ריק מתוכן נשאר אהבה לכסף לכבוד ולתואר לאנשים חרדים וחסידים לא צריכה הרבנות או התואר חסיד או חרדי או צדיק או קדוש כל כולו לשם ושמים אחרי הטעות בשואה טע בחושבם שלעתיד לבוא הגיע והוא יגיע חכ אמסלם צדק המיגזר החרדי
חילוני חכם28.07.13
5
אין הבדל מי יהיה הרב הראשי מקרב או מרחיק. כל עוד אין הפרדה בין דת ומדינה לא יתקרב הציבור אל היהדות. כי כפייה גם בסבר פנים יפות היא עדיין כפייה.
אולג29.07.13
4
אולי יתחיל משהו טוב לא חופות והתרמות אלא השקעה בנוער הישראלי
רב לנוער!29.07.13
3
אני הייתי רוצה לראות רבנות אחרת, כזו שלא מביאה את היהדות הירודה אל העם אלא את העם אל היהדות היפה, ->>>- המקורית והקדושה ->>>-->>> "קדושים תהיו, כי קדוש אני ה' אלהיכם".
חיים28.07.13
2
שנה והרב קוק זצ"ל יסד את הרבנות האשכנזית ולכן אם מבטלים היה מן הראוי לבטל את האשכנזית ולא את הראשון לציון וצריך לחזק את מוסד הרבנות שכל עם ישראל בין אשכנזים בין ספרדים בין לטאים בין חסידים בין מזרחי בין חלונים בין חרדים בין מסורתיים כולם יהיו כפופים אליו והיה הכשר אחד בלבד של הרבנות הראשית יהיה הד
יהודי 129.07.13
1
מה זה השאלה הזאת בכלל ?? אתה יודע כמה כח , כסף וכבוד יש לרבנות הראשי ? על ההכשר של הרבנות החרדים לא ממש סומכים אבל הכסף של הרבנות , הוא ממש מהדרין מן המהדרין !
חסיד דן סגל28.07.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בכיר ב'דגל' תוקף: "המשבר עם המורות, הוא צעד מכוון וזדוני של פקידים באגף תקציבים"

חנני ברייטקופף | 02.06.24

ההתעמרות במורות החרדיות | צפו

הגרמ"ה הירש במסר למורות: "מייחל שה' יתן לכם כח ועל ידי החיזוק - יתבטלו הרשעים"

חנני ברייטקופף | 02.06.24

"עדיף לשבת באופוזיציה"

לבכיר באגו"י נמאס: "מי שניהל את המו"מ - מייצג את עצמו"

חנני ברייטקופף | 02.06.24

יוצאים לדרך

שרי הממשלה יאשרו את הרכב ועדת הבחירות לרבנות הראשית

ישי כהן | 02.06.24

פרשת בחוקותי

אור החיים אקטואלי עם יוסי אליטוב: לדעת את המידות | צפו

יוסי אליטוב | 31.05.24
ש

הכשרה וניסיון במינימום זמן

בוער בך לתרום? זה המסלול היוקרתי של השירות אזרחי

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

שהיו מסובים בבני ברק

שגריר שווייץ אכל 'געפילטע פיש' בבני ברק | תיעוד

חיים רוזנבוים | 31.05.24

ושמרתם את המצות 

תיעוד | מתוך שמחה של מצווה קצר הפוסק את החיטים 

חיים רוזנבוים | 30.05.24
ש

חלום הדירה מתרחק?

בהזדמנות בפרדס חנה: אחיזה בקרקע בייעוד למגורים ב-₪99,000 בלבד

כיכר בשיתוף המרכז הישראלי לקרקעות | מקודם
ש

חובת קריאה!

סמנכ"ל 'פאוור גרופ' על שוק הנדל"ן החרדי: זו כנראה ה'בית שמש הבאה'

כיכר בשיתוף פאוור גרופ | מקודם
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

המדריך לנוכל | פרק 3

עלו עליך שאתה גנב ונוכל? אל דאגה! | העצות שיעזרו לך להינצל

בן חנניה | 30.05.24

היו על סף גירושין

לבעל נמאס מאשתו, היא אומרת לו משפטים ששורטים אותו; אלא שאז התברר ש... הוא הבעיה

מרדכי רוט | 30.05.24

צפו בגלריה

רבבות בהילולת הרשב"י ב'חצר ההילולא' בשמעון הצדיק

שאול כהנא | 30.05.24

במצוות שבת גרוסה 

גדולי ישראל בקריאה נרגשת לכלל הציבור | צפו

חיים רוזנבוים | 30.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

נועד בשביל בג"צ

בש"ס מבהירים: חוג הגיוס שמקדם נתניהו לא מקובל עלינו

יוני גבאי | 30.05.24
ש

צעירים חרדים בהייטק

תוכנית "אלפא" – מחזון למציאות: השקת תוכנית מצוינות לצעירים חרדים בהייטק

כיכר בשיתוף אלפא | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

"שר וגדול נפל בישראל" | כך ספדו העיתונים לפטירת הגאון הליטאי

ישראל שפירא | 30.05.24