כיכר השבת

נזק צבאי

הלם בב"ב: זוג חסידי עזב את הדת עם ששת ילדיו

רבות נאמר ע"י גדולי ישראל בדבר הסכנות הטמונות בשירות צבאי, כעת, מקבלים הדברים משנה תוקף, בעקבות סיפור טראגי בבני-ברק. אברך חסידי מאחת החסידויות הגדולות, שהתגייס לשירות צבאי לפני מספר שנים, עזב את הדת יחד עם רעייתו וששת ילדיו. "פשוט מכמיר לב", זועקים ידידיו בכאב גדול (חרדים)

262
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ט באלול | 25.08.13
הלם בב"ב: זוג חסידי עזב את הדת עם ששת ילדיו
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמים אין קשר לכתבה)

זעזוע בבני-ברק: רבות נכתב ודובר על-ידי גדולי ישראל בדבר הסכנות הטמונות בשירות הצבאי, כעת, מקבלים הדברים משנה תוקף, בעקבות סיפור טראגי שמזעזע את תושבי בני-ברק שנחשפו לפרטים.

מדובר, באברך חסידי מוכר בעיר, שלפני מספר שנים התגייס לשירות בצבא הגנה לישראל, ובשבוע שעבר, החליט לפתע לזנוח את הדת, ולהפוך יחד עם רעייתו וששת ילדיו הקטנים, לחילוני.

האברך, שהשתייך לאחת החסידויות הגדולות בישראל, רשם שניים מבניו ללמוד בתלמודי תורה של חסידות אחרת, בניגוד למקובל בחסידויות הללו, ויהיה הדבר לפלא.

בשבוע שעבר, כך לפי הדיווח ב'קו החשיפות', הודיע האברך כי לקראת שנת הלימודים החדשה החליט לעבור עם רעייתו וילדיו להתגורר בראש העין, זאת לאחר שכבר רשם את ילדיו ללמוד בבתי ספר מממלכתיים.

בשיחה שקיים "כיכר השבת" עם כמה ממכריו, הם סיפרו כי מדובר באברך מן היישוב שאף אחד לא האמין שהמשבר הזה "יתפוס" אותו לפתע פתאום. להערכתם, הכל החל בשל העובדה שבשנים האחרונות התגייס לצה"ל למסגרת שאינה תורנית חרדית ושם החל "להתקלקל" כשעם הזמן חל שינוי בתפיסותיו ובאורח חייו, אולם לדבריהם, על אף כל זאת עשו העסקנים מאמץ איתן להשאיר את הילדים בחינוך חרדי.

אחד מידידיו מספר כי הילדים היו נחשבים למצטיינים ביותר בכיתה ולשקדנים במיוחד שעדיים לגאון ולתפארת. "פשוט מכמיר לב לראות כיצד הוא הגיע יום אחד והחליט לנתק אותם מהכל ולהפוך אותם בעל כורחם לחילונים ממש", הוא אומר בכאב.

"מילא הוא לעצמו ניחא", אומר החבר, "אבל הילדים הרכים במה פשעו ובמה חטאו שהוא מנתק אותם מצור מחצבתם".

גורמים שעסקו בפרשה, טוענים כי ההידרדרות הגדולה של אב המשפחה החלה במהלך השירות הצבאי כאשר הוא נחשף לאווירה רדודה ולתכנים בעייתיים מבחינה תורנית וכך החלה ההידרדרות במדרון החלקלק שהובילה להתפקרות רח"ל.

לדבריהם, יש ללמוד מכך לעשות כל דבר בהתייעצות עם גדולי הדור ורבנים וחלילה לא להתפתות למצגי שווא כאלו ואחרים, אותם מנסים להציג אי אלו גורמים, גם מתוך המחנה החרדי, כאשר הנזק שבדבר רב ומסוכן.

"את י' כבר איבדנו, ירחם השם, בואו ננסה להציל את האחרים", הם אומרים בצער וכאב לב.

תוכן שאסור לפספס
262 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
132
הוי כמה עצוב
--21.11.16
131
עשרות אלפים שירתו ולא ירדו מהדרך ןעשרות אחרים לא שרתו ועזבו את הדת
יוסי15.12.15
130
ואפילו לא הייתי ביחידה מיוחדת לגברים בלבד,בצבא יש בכל בסיס בית כנסת ואפשר ללמוד ולהתפלל ,נראה סיפור מצוץ מהאצבע או שהאדם עזב את הדת ללא קשר לצבא
חיים30.11.15

הצגת כל התגובות

129
הכתבה מתבססת על מה שאמרו מכריו, ידידיו, אנשים שעסקו בפרשה ועוד ועוד. משהו מלוכלך, רכילותי ביותר ומרגיז יש בכתבה הזו..
רכילות19.11.15
128
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יפה יוסף05.04.14
127
כל אדם בעולם צריך וחייב לעשות מה שטוב לו ומה שנכון לעשות בתורה כתוב כל אדם יילך באשר הוא התורה לא מחייבת אותנו להיות חרדים מצדיעה לאותו אבא שבחר בדרך הזאת שליבו חפץ כל כך ומה שאמרתם כי הלך לצבא והדרדר בדת אין לכך שום קשר בכלל בכלל
חסוי26.08.13
אז ניתן לו, לא כ"א יודע מה טוב לו, גם גדולים
אזרח26.08.13
אין בעיה המדרון פתוח אוי לו ורחמנות על הילדים גם האישה חסרת דעת מחר ימצא לו מישהי אחרת למה לא? היא לא מבינה אני יכולה לבכות עליהם אני עובדת בחברה חילונית וכל מילה מיותרת הוא ודאי מאמץ את הסיסמה אני חילוני מוסרי.הייתי בסרט של החילוניםומודה לך בורא עולם שהיצלת אותיוהשם יציל את כולם אמן.
אלמונית26.08.13
כל אדם עושה מה ש->>>שכלו המסכן העם-הארצי חושב שטוב לו וגם ילד חושב בדיוק כך, ומה ההבדל בין הילד לבינו, - לילד אין שכל וגם לו אין ! אחרי פירות ארוך אנכנו מבקשים כי הקב'ה ימלא כל משאלותינו לטובה ולמה ? כי אין לנו אפילו מושג מה טוב לנו !
יהודי27.08.13
126
החוכמה להבדל מהם על ידי תורה ומצוות
שלי 30.10.17
125
אני בעלת תשובהההההה ועשיתי צבאאא ואם לצבא התגייסתי ברמה רוחנית מסויימת אני יכולה להגיד שהיום אני ברמה רוחנית פי 1000 אחרי שהשתחררתי! נכון שבן אדם לא צריך להכניס את עצמו לניסיונות אבל אם הבן אדם חזק באמונה ויודע את האמת לאמיתה שוב דבר לא יפיל אותו אפילו צבא!!! עם ישראל חי!!!!!!!!!!!!!אין לנו ארץ אחרת
!03.05.16
124
כל העסקנים המבזים יתנו עליו את הדין
אחד03.12.15
123
זכותו.
יהודינשאריהודי08.09.14
122
זה לא הצבא, זה החינוך שלנו שלא נותן להם כילים להתפרנס.
שרה28.08.13
121
לאהוב כל אדם דוד המלך עשה צבא וניכשל גם כל אחד יכול ליפול זה לא נפילה ליהות מי שאתה אל תהיה צדיק הרבה
דוד09.11.16
120
וחזרו בשאלה??? שלא לדבר על חזרה בשאלה סמויה.....
משה 08.12.15
119
הצבא לא מקלקל.אצל הספרדים יש אמונת חכמים.אצל האשכנזים לא.
רינה02.12.15
118
בתור חברה שמקדשת את הלימוד של תורת הבורא, ההבנה של סיבה ומסובב לוקה בחסר. גם רוב המגיבים לא מראים גאונות
שכל ישר23.11.15
117
אני חושבת שהצבא זה המקום הגרוע ביותר וזה אני יודעת מזה שאבא שלי שירת שם ובני משפחה וסיפרו כמה קשה הניסיון הזה אבל אני חושבת שזה ממש לא מחייב שזה באמת מהצבא חייב להיות לזה הרכבה סיבות כמו חוסר אמונה חזקה וכו
אורית החרדית26.08.13
116
גוזלים גגות וחצרות משותפות לא מפרגנים לשכנים תשלום חלקם בגג והמשתלטים מטיפים לותרנות... תוך כדי גזל שטח של כולם
ב"ב- עולם הפוך26.08.13
115
וכן אמר הג"ר גרשון אידלשטיין שליט"א בשיחתו לתלמידיו: ונביא את הכתבה מאתר חלמי"ש, במדור "דעת תורה", בכתבה "מרן הרב גרשון אדלשטיין: לחיילים יש עולם הבא כמו להרוגי לוד. ראש ישיבת פונוביז' הסביר כי אדם שמוסר את נפשו למען הצלת האחר יש לו חלק לעולם הבא, ללא קשר לקיום מצוות ● הגרי"ג אדלשטיין תקף את הסיקריק
כובש ארץ ישראל26.08.13
114
. וכן אמר הגר"ע יוסף (להלן): כמה נהרגים [א]. על יחוד קדושת השם. [ב]. על יחוד קדושת ישראל. ונביא את דבריו: (הקלטת מפורסמת): "אלה שנמצאים בצבא - משרתים את עם ישראל, עושים את מלאכתם מלאכת שמים! על ידי שהם שומרים עלינו - אנו יכולים ללמוד תורה ולהתפלל! אם לא היו שומרים עלינו חיילי צה"ל, מה היינו עושים?
כובש ארץ ישראל26.08.13
113
שלא מטפלים בהם הרבנים
חרדי אמת26.08.13
112
לקבל ערכים ולא כלום . צר לי מאוד אני בחור ישיבה לשעבר, את הילדים שלי לא שלחתי לשם כי אני רוצה ערכים וכל מה שאדם צריך . אנחנו מנהלים חיים חרדיים לחלוטין . ולא ישיבה או דומה לה יכולים לשמות זה או אחר.
מני26.08.13
111
מדבר שקר תירחק ההורים דתיים והבוקר הוא היה איתי בתפילה פשוט ההתנכלויות לראש המשפחה בקהילה בגלל שעושה מילואים גרמה להם לעבור דירה. הילדים לומדים ברשת אל המעיין בראש העיין והאשה עם כיסוי ראש ולא עם פאה.
האמת26.08.13
110
האשמה תלויה בצואר אלו שמרחקים את החיילים הקדושים. וכמש"כ בספר "גאולת ישראל" להג"ר אברהם יעלין זצ"ל, וז"ל (בהקדמה באות י"ב, עמ' ז'): "הנני להוכיח ולהראות שרק בהתנגדותם [של המתנגדים לסייע להתיישבות בא"י] גורמים קלקול רב מאד בענין הדת, שע"י התנגדותם נתרחקו אלפי נערים ובני הנעורים מדרכי היראה והחסידות,
כובש ארץ ישראל26.08.13
109
זה לא נגע בו ולא פגע בו. וגם אני מכיר יהודי טהור וקדוש אשר שרת 3 שנים בצבא הרוסי וזה אך ורק חזק אותו מכבול הבחינות - כי הוא ראה את הרכנות והשקרים אשר מסביבו וזה הגעיל אותו מאוד ואת ההפקרות לחיי אדם
יהודי26.08.13
108
כל הכבוד לאב המשפחה על הצעד האמיץ ועל חוסר הרצון להקדיש את חייו ואת עתיד ילדיו לריק.
אבי26.08.13
107
מלא אנשים חוזרים בתשובה בצבא, לצערי, אבל זו בחירתם האישית ואני מכבד זאת. אדם אחר, נחשף לעולם שלא הכיר, מבין שביזבז את רוב חייו לריק ושהוא אינו מעוניין שילדיו יגדלו בחברה בה חשיבה עצמאית נחשבת לחטא, ואתם מתקוממים ורק מחזקים את אמונתו. ושלא תתחילו עכשיו עם "לחיות בחטא זה פשוט יותר קל והוא ויתר". כאיל
מפקד של חרדים26.08.13
אין לחילוניות שום דבר להציע מלבד תאוות. תראה את המצב אצליכם בכל התחומים - גירושין, אלימות במשפחה ובבתי הספר, סמים, פורנוגרפיה וכו וכו ואת זה אתה רוצה למכור לנו? לא תודה.
הרבנית+21.08.14
106
נכנס -> חופשי ! על מנת = = = יצה פושע !
שרה26.08.13
105
הכל הפוך ואתם מבלבלים סיבה ותוצאה, האדם לא ממש התחבר לעולם החרדי ולכן הלך לצבא, ובהמשך עזב אותו. אוי לו לעולם החרדי שערכיו כה דלים ודלתותיו כה פרוצות.
קוקוריקו26.08.13
104
הנה הסביר. הוא עבר לשירות הרגיל, הסביבה בבית התעמרו בו חברתית ובמשפחה שלו. ואילו בסביבה הצבאית החילונית נתנו נחמה. למה? כי *לאחד מהם* ישנן בעיות בבית. וזה לא נגמר. בסוף.. הוא חייב לבחור. האם יכנע לסחטנות מבית? ובכל מקרה יאבד כל אשלייה לגבי צדקת אופיים.. או יוותר על העניין מכל וכל. אם מלכתחיל
עומרי23.12.18
103
ריחקו אותו, עכשיו באים בתלונות, הרצחתם וגם ירשתם? כמה ילדים שנזרקו מהישבות (ללא שירות צבאי) הורידו את הכיפה, אז אולי לא תזרקו ילדים מישיבות סתם ?
עיוות29.11.15
102
שאין עמה מלאכה...
.25.11.15
101
כדאי לבדוק האם הסיפור אמנם אמיתי, או שהומצא על ידי ה"פלג-הפלס" בכדי לאמת את השקפתם נגד רוב גדולי ישראל.
יוסף מאיר הכהן19.11.15
הדברים האלה קורים בגלל הציבור החרדי שמשמיץ בגינויים את מי שהולך לצהל בחרדקים מחרימים אותו נותנים לו מכות פיזית (כן...) ויריקות בפנים ועושים את זה גם לבחורים שהתגייסו בלי רצונם וגומרים את הבחור בושה וחרפה חצופים מי מינה אותכם לשר ושופט עלינו שאתם ככה משמיצים אתם שפכתם את דמו של הבחור ואין לכם מחילה
גד03.05.16
100
זו דמגוגיה קטנה: מה לגבי האדמו"ר שחזר בשאלה: http://www.kikar הוא עשה צבא? ומה לגבי טוביה מובשוביץ שהיה בהכשר של "שארית
אנ"ש03.09.13
99
כמה שטויות כתבתם. הבן אדם חרדי לחלוטין. ילדיו לומדים במוסדות חרדים. אפילו לא עברו חיידר. מישהו עבר דירה וכבר זה נקרא שעזב את הדת.
משה30.08.13
98
הבחור היה בצבא, הבחור חזר בשאלה, מכאן שהצבא גרם לבחור לחזור בשאלה. כ"כ הרבה שנים של לימודי גמרא וזו רמת הלוגיקה? זה למה חייבים לימודי ליבה.
סיני26.08.13
הסיבה היא היסחפות לתרבויות זרות והתרחקות מהתורה ומהחממה שמעניקה הקהילה. זה יכול לקרות גם במקומות אחרים... אצלו זה קרה בצבא.
ניר27.08.13
97
סיבות מסיבות שונות ומשונות. בשורה התחתונה יש לבדוק באמת מה שובר אדם לעשות פנייה חדה כזו. כניראה שהתנכלו אליו בצורה קשה ולך תדע מה העוול שנגרם לו.
חשבון נפש26.08.13
96
לא טרגדיה כי אם יציאה לחיים של אמת. יישר כוחם!
חיים26.08.13
95
כנירא החרדים תקפו אותו במקום לתמוך בו והם יתנו את הדין !!! נירא לי שהוא מצא את אישתו בצבא חחח תבינו שזה כלי נשק לא רע וכדאי לכם להפסיק לתקוף חיליים מסורים כי זה נירא שאתם אלו שקרבתם אותו לחילונות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חייל חרדי03.05.16
94
תתבישו לכם ותדעו שחיילי צהל הם שליחיו של בורא עולם בלבד מי שרוצה להתקלקל יתקלקל בלי צבא או עם צבא רק פשוט יש אנשים לא יציבים ולא מעריכים את אשר להם רק שישבו בחושך יעריכו את האור ובסוף גם הם יחזרו לאבינו שבשמים תפסיקו ללכלך על צהל נראה את הרבנים שלכם דואגים לכם אם תעברו לצד השני צהל קודם לכל והתורה מ
משה 01.12.15
93
אלא במסגרת החברתית הנוקשה שאיננה מוכנה לקבל אנשים אחרים. היכן חנוך לנער על פי דרכו. מדוע כולם צריכים להיות כמו בובות שיצאו מקו היצור ? זו לא תורה וזו לא היהדות. זו כפיה, בורות, חשכת ימי הבניים. ראשי הישיבות מן הראוי שיתפתחו ויביאו מענה אמיתי לציבור.
יהודית25.11.15
רק חבל שאת משתמשת ברטוריקה של אלו שנלחמים מלחמת חורמה בדת....
משה 08.12.15
JHJJ
UHHHJHJ10.12.15
92
הכי קל הכי פשוט להאשים אחרים אין דרך קלה מזו. ואנחנו פטורים מבדק בית ? ? ? ? ?
בן ציון30.09.14
הכל תלוי אם קיימו את המצות משכל או מהרגש ומה זה קשור לזה שהאבא יתגייס לצבא??.. למה לאשים אחרים ??
מורי04.10.14
91
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יפה יוסף12.01.14
90
מסכן האברך... בטח טבע במי הכפירה הזידונים אשר מצויים באינטרנט!
חרד לדבר27.08.13
89
אולי יש הרבה כאלה ואתם לא יודעים ? וזכותו של כל אדם לעשות כרצונו
טהוניה 27.08.13
88
ילדה מצוינת צנועה וחסודה...לפעמים אני חושב וואלה לא רוצים אותך..אל תהיה שם..מצד שני אני מאמין בתורה..ולפעמים בגלל מנהלים או מורות או ראשי ישיבות שמתעללים סתם בנשמות טהורות...על לא עוול בכפם..נזרקות נשמות טהורות אלו לגהינום... מי יתן על זה את הדין?
גדי22.11.15
87
איך יתכן שהגענו לכזה מצב? כ"כ בקלות המתירנות וההפקרות שובות את ליבו של אברך נשוי עם ילדים? איפה החינוך נכשל, באיזה שלב? ואל תספרו לי סיפורים על צבא וכו', זה אולי מתאים לנער בגיל העשרה... ואולי בכלל היה פה ענין אחר של 'דוקא' ,מתוך כעס על הממסד/אפליות/וכו'
מ.פ.10.08.14
86
לצערי ... כמי שמקרב , מאחד ומנסה ליצור אווירה טובה וחיובית בין כל חלקי הקהילה על פלגיה וסיבותיה ... בעזרתו המבורכת של כבוד הרב קנייבסקי ( באמצעות בניו , כבוד הרב אפשטיין וכבוד עו״ד אוסטשינסקי ) .... עלי להודות כי יש כמה אברכים חוצפנים אשר לא יודעים לכבד את הזולת כפי שהקהילה סבלה ועיבדה אותם לאורך זמ
אהרלה סדן 28.08.13
85
הכל שפיר אצלינו? אין מחלוקת? אין שנאה? אין קנאה? אין פרוטקציה? אוי, הרשימה ארוכה. ארוכה מארץ.וגם אם זה לא נכון, זה עשוי לקרות
ליטוויק25.08.13
אבריך עם שישה ילדים?! -> זה לא בחו-רצ'יק בן חמש עשרי שש עשרי, - אבל יש כאן מה שהוא רקוב בחינוכו מגיל הצעיר
יהודי26.08.13
יש ויותר וגם בצורה אחרת ויותר אלימה. וגם מה אתה מכביר במילים "ועוד הרשימה ארוכה" - מה אתה מדבר שטויות? וגם ממה שהזכרת אין הכל אצלינו. שפיר יותר מכולם. התאוות שלו אינם קשורות לדברים האלה, הוא לא בחר את הדרך הזאת בגלל המוסריות העליונה שלה אלה בגלל תאוות נטו. הוא גם יכול לתרץ את זה, אבל הוא בעצמו יודע
חסיד26.08.13
84
זה קורה בגלל שהציבור מחרימים מי שהולך לצהל אז הם גומרים את הבחור לכן קורה דברים כאלה גנויים כאלה ואחרים בושה וחרפה למגנים חרדקים ושטויות כאלה מי שגינה אותו שפך את דמו וישלם על זה
גד03.05.16
83
"'והיה כאשר ירים משה ידו וגבר ישראל' וגו' - וכי ידיו של משה עושות מלחמה או שוברות מלחמה? = אלא לומר לך: כל זמן שהיו ישראל מסתכלין כלפי מעלה, ומשעבדין את לבם לאביהם שבשמים - היו מתגברים, = ואם לאו - היו נופלים - ובמקרה זה חוסר יראת שמים = החינוך רקוב מן היסוד !!
יהודי30.08.13
82
אם יש לו (בלע"ה) שישה ילדים (כן ירבו (-: ) אז הוא אמור היה לקבל פטור ולא היו מגייסים אותו. אולי הוא היה בצבא הרבה שנים לפני (6-8) ומאז נולדו לו ילדים ואחרי זה הוא עזב.
יעקב28.08.13
81
לצערי הציבור החרדי אין לו מה למכור יותר -המריבות ההשפלות בין הרבנים או כת כזו או אחרת וההתנערות של חלק מהרבנים מאחריות ועשיה ורצון לשקט תעשייתי - פשוט מסלפת את התורה שוכחת את העיקר ועסוקה בתפל זמן לחשבון נפש!!!
ח26.08.13
80
לא יפה.
אורי 26.08.13
79
אדם לא עוזב אורח חיים ואמונה בגלל הצבא, אדם יעזוב אורח חיים בגלל שאינו מאמין בו - הכאב להוריו והורי אשתו בודאי קשה מנשוא אבל השמחה שלהם צריכה להיות שחי את חייו באמונתו מתוך בחירה ואפשר שיהיה לו אומץ לחזור לדרכו הקודמת אם יבין שחי חיים ריקים. לאור זאת, עלינו לזכור מה עובר על משפחות חילוניים שבניהם חו
אחד העם26.08.13
78
אברך חילוני ושלושת ילדיו חזרו בתשובה וגרמו זעזוע נורא להוריו והורי אשתו. בשיחה שקיימתי עם כמה ממכריו, הם סיפרו כי מדובר באברך מן היישוב שאף אחד לא האמין שהמשבר הזה "יתפוס" אותו לפתע פתאום. להערכתם, הכל החל בשל העובדה שבשנים האחרונות פגש חרדים ברחובה של עיר חרדית ושם החל "להתקלקל" כשעם הזמן חל שינוי
יואל המלאך26.08.13
חחחחחחחחחחח
נועה המלכה05.05.16
77
צהל אשם אל תהיו תמימים אל תהיו ראש בקיר אב מקלקל את כל משפחתו שילך לעזאזל עם כל הצבא שלו
משה04.05.16
76
אולי מלחתחילה התגייס למערך רגיל בצבא כי לשם נטיותיו כבר אז היו. ולכן הצבא רק שימש צינור החוצה. צבא לבד לא גורם לאף אחד לעזוב את הדת, זה מערך שלם של כל מיני דברים. החסר משפחות שלא שירתו בצבא שעוזבים את הדת?
נעמי30.08.13
75
יש חידוש מדהים שכתוב בספרים: יש בעולם הזה בחירה חופשית. נקודה. זו המציאות שה' יצר. ולכן יש חילונים מבטן ולידה שחוזרים בתשובה וחרדים שפורקים עול. תמיד יהיו סיבות לכל מהלך, אך בסופו של דבר אין מה שימנע את הבחירה החופשית של כל אחד. תפסיקו לחפש אשמים, כי כך העולם בנוי.
פשוט27.08.13
74
הכל בגלל הקלות ראש וחוסר צניעות
די לשקר26.08.13
73
יש הבדל בין הדת היהודי לדת החרדית ב - 25 שנים האחרונות, התפתחה כאן דת חדשה, "הדת החרדית". בין דת זו לבין הדת היהודית יש מספר נקודות השקה ודמיון, אבל אלו דתות שונות לחלוטין. להלן מספר הבדלים מהותיים: בדת היהודית יש ערך עצום לנושא "בין אדם לחברו", התחשבות בזולת, כיבודו והערכתו. בדת החרדית אין ל
יהודי26.08.13
תוכל לפנות אליי במייל הזה lazorlecha@gmail.com. ואני מבטיח לנסות לעזור לך ללבן את האמת. נראה שאתה מחפש אותה קצת.
ירון אדיר02.09.13
רבים וטובים הם הלוקחים על עצמם את היהדות ו'דואגים' לה כראות עינהם ובשרירות ליבם עצם זה שאתה יוצא נגד החרדים מעידה שגדולי ישאל לא מעניינים אותך כי הם עומדים מאחורי הציבור שנקרא - חרדי-בניגוד לציבור -החילוני- אתה מחפש דרך לברוח ממחויבות בתרוצים שונים אבל אתה תעברו למחוייבויות אחרות כי כול המקבל על עצ
חרדי27.08.13
הכל אולי נכון ואולי זו הכללה... אבל אני בדת היהודית שיש לה רק כמה כללים קטנים. א. לשמור את מה שכתוב בתורה וכמפורט בשולחן ערוך ובפוסקים. ב.להאמין בי"ג עיקרים. סתם כך מעניין אותי אם בדת היהודית שלך גם מחוייבים לכללים הללו??? ושוב, אני בדת של ה'
אני לא חרדי03.12.15
72
אני בטוח שזה שהוא אכל קוגל לפני מספר שנים זה מה שדירדר אותו. חייבים להפסיק לאכול קוגל עכשיו!! תגידו, אנחנו חיים בסרט? האם אין אנשים שלא הולכים לצבא שעוזבים את הדת? האם אתם לא מודעים לכך שקיימת קהילה שלימה של "אנוסים"- אנשים נשואים עם משפחות שבסתר ליבם כבר לא מאמינים, ומנסים בזהירות לפלס את דרכם אל
זושא26.08.13
71
מזה הקשקוש הזה,יש הרבה זבל גם אצל החרדים אבל הם כהרגלם מאשימים אחרים. שמעתי שיש חיים על הירח אולי החרדים ימצאו שם פתרון הולם לחייהם המבודדים.
חנה26.08.13
70
אתמול הייתי בבני ברק, ואכן ההלם ממש ניכר בכל פינה. אין שמץ של הגזמה בכתבה. אכן מעולם לא יצא אדם בשאלה מבני ברק, כל בני בני ברק צדיקים קדושים וכד'. אין בכלל ספק שבגלל השירות הצבאי האברך הנ"ל יצא לתרבות רעה (מספרים שהוא שירת שלוש שנים בגולני). כל בני ברק מדברת על זה איך יתכן שזה קרה, כולם בשוק. כולם א
האברך דוד26.08.13
אני אחת מההלומים
בהלם29.08.13
69
אדם שמתגייס זה כמו שהוא מתגייס ללכת נגד השם זה לא כמו שמישהו לא לומד אלא יוצא לעבוד זה חיוב לעשות פרנסה לביתו אבל מי שמיתגייס הוא מפגין לפני קהל ועדה שהוא נגד השם ותורתו גם אם הוא יש לו מראה חיצוני דתי
חיים26.08.13
למה אדם שהולך לצבא זה נגד השם ותורתו?
James27.08.13
68
אל תלך בדרך הרעה... צפוף שם!!!!!!!!!!!!!
הודיה14.07.14
67
אני שמח שמשפחה שלמה ניצלה מציפורני הרבנים, וכל הכבוד לאב שהשכיל (תרתי משמע) לעשות את המעשה הנכון ולתת לילדיו עתיד של השכלה חופשית חסרת מגבלות שבה יוכלו לממש את עצמם ולתרום לעולם ולאנושות, במקום להוות עול על המדינה, ועבדים של עסקנים חרדיים חסרי מצפון. עלה והצלח!
בני29.08.13
עד שמשיח יבוא אז תחגוג ותשמח בינתיים כי המכה שתקבלו וואיי וואי המכה שתקבלו ! ואנחנו נשמח בבית המקדש
אבי22.11.15
66
המהדרין והטירוף המאיסו עליו את החרדיות די להקצנה לרשעות וצביעות.דרכיה דרכי נועם כל התורה על רגל אחד זה בין אדם לחברו
משה26.08.13
65
ויש כאלה באלפים ושהם לא עשו צבא אז אולי החינוך שלכם הכפייתי החזיר אותם בשאלה?!
מנשה26.08.13
64
מה עם קצת חשבון נפש?
עופר25.08.13
63
אם הגבר התקלקל ורוצה להיות חילוני למה שהאישה תלחם וזה מביא לגירושים וצער לילדים אז היא הלכה בדרכו כל הכבוד לה גם הפוך יכול להיות שהגבר בעל תשובה והאישה חוזרת אחריו בתשובה מצויין בשביל מה להתגרש הילדים יצאו מסכנים מהגירושים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ר03.05.16
62
יש הרבה רקובים שאין להם אומץ לעזוב והם בתחפושת חרדית אבל בפנים רקובים ועושים הרבה עברות בסתר לצערינו לא חסר כאלו אם אין יראת א-לוקים אין כלום 00000000000000 "רק אין יראת א-לוקים במקום הזה והרגוני" כך אמר אברהם עוד לפני כ 5000 שנים
RAFI26.08.13
61
לצערי ואני אומר זאת מידיעה אחד מחשובי האדמורים בוטרד מנושא השרות בצבא רק האם יהיה למתגייס מקוה לטבול ושרותי חסידות נוספים עצם הניתוק מהחברה ומהקהילה ובעיקר נושא לימוד התורה לא מעניין אותו בכלל. אז על מה הפלא? נ.ב. מענין אם זה מענין בכלל את דוד שפירא? מישהו יודע?
שוואנץ26.08.13
60
אתם שומרים על המדינה בתור לומדי תורה , אל תתגייסו , לצבא יש עודפים רבים של חולנים . . אני רוצה להגיד לכם לכו לישיבות ולכוללים , המלחמה האמתית היא על הדת .
רועי 26.08.13
59
מנסים כל פעם להלחיץ את כל העולם ולעשות את צה"ל איום ונורא. כדאי שתורידו את הפאניקה מהר מאד ואל תלחיצו את כל העולם עם הבלבולי שכל האלו. אתם נמצאים במצב לא פשוט.. הציבור החרדי בכללו ומטילים את חיתתכם על עצים ואבנים, דברים שאין להם שחר. אבותינו היו מאושרים אילו ניתנה להם האפשרות לשרת בצבא של עמ"י גם אם
ישראל26.08.13
58
יש אלפי חרדים בצבא,כולם מתקלקלים? יש מאות שחוזרים בשאלה גם בלי שהיו אף פעם בבקו"ם. די כבר לקבוע כל דבר למה הוא קרה.
איציק26.08.13
57
אישית מכיר עוד כמה זוגות מירושלים ומחסידויות שלא שירתו בצה"ל.רק שאף אחד לא יודע חוץ ממשפחתם. ביום שנפנים שיש מחוץ לשטייטל עוד עולם ועוד אנשים ולא נסתגר בתוך עצמנו נהיה חברה יותר בריאה ויותר סובלנית.
א.א26.08.13
56
סיפור יוסלה שוכמר רלוונטי גם פה..
כואב הלב26.08.13
55
לא הצבא אשם אלא הקנאות
בוקי26.08.13
54
שעדיין לא יצאו "מהארו"ן
בר כוכבא25.08.13
53
מה לגבי צעירים שחוזרים בתשובה במהלך שרותם???? די להפיל תיקים על אחרים. אם הסיפור נכון אז זה משהו יותר עמוק.
מומי27.08.13
52
סתם קישקוש לצורך יחסי ציבור פנים חרדיים. מאות ויותר חרדים עוזבים כל שנה את שקר הדת בלי שביקרו רבע שניה בצבא. פשוט, הם גילו את האור...
stam126.08.13
51
למה אתם מסננים תגובות???
נסיון אישי26.08.13
50
כנראה שאכן יש דברים בגו. ואילו הוא פוקר מראשית דרכו, על מה התלונות? כל קשר בין זה לבין צה"ל מקרי בהחלט.
מנדל26.08.13
49
אני יחלק את התגובה לשנים.. א- לאברך ואשתו ,אני לא יודע מה מצבכם הרוחני? האם באמת פרשתם או שרציתם פחות לחץ מהחסידות? אם באמת פרשתם כמו שכתוב כאן שתדעו שהלכתם למקום הכי טוב "בשבילכם", בראש העין יש המון מסורתיים שיעמידו אותכם במקום... אני זוכר כשאני יצאתי לא האמנתי בכלום (מטפשות), ובמקום עבודתי היה א
נסיון אישי26.08.13
48
א. חיילי "צבא הגנה לישראל" – הם מוסרים נפשם על קידוש השם, וצריך לכבדם מאד על כך, והטעם שהם נקראים "מוסרי נפש על קידוש השם", הוא משני סיבות. א. כי הם מוסרים נפשם למען "כיבוש ארץ ישראל", שזה נקרא מסירות נפש על קידוש השם, וכמש"כ ביחזקאל ל"ו הנ"ל, שה' קיבץ גלויותינו למען קידוש שמו, ובקול התור פרק ד' הא
כובש ארץ ישראל26.08.13
47
האברך הזה היה נהיה חילוני עם או בלי צבא ! כשאתה יהודי עם בסיס חזק שום דבר יזיז אותך ! אתם כותבים ברמה של ילדים בני 12 שעכשיו באונלישיבה קטנה! חוץ מזה שהחיים (למרות הצבע החרדי) הם לא שחור לבן
James26.08.13
46
הם סוף סוף הבינו שלהיות חרדי בימינו זה להיות בור בידיעת מציאות הטבע. חז"ל לא היו בורים. הרמב"ם כותב במפורש שהוא למד את חכמת הרפואה ומדעי הטבע מספרי הגויים. הגר"א וחתם סופר והרבי מלובביץ היו מגדולי המשכילים בדורותיהם והם למדו את חכמת מדעי הטבע מספרי הגויים, לא מהגמרא. אך בבני ברק ובמאה שערים בימינו,
אליהו26.08.13
45
מה הקשר, גם אם הבעל התקלקל אז למה האישה עזבה? האם המצווה לשמוע בקול בעלה תופס לגבי עזיבת תורה ומצוות?? סימן שהמשפחה לכתחילה היה בה משהו מקולקל ועכשיו זה יצא החוצה.
יניב26.08.13
44
אתם בעצמכם אמרתם שהיה אדם מכובד.. אז מה, פתאום הוא כבר משוגע? נכנסה בו רוח שטות? יצר הרע? טעם קצת מהעולם החילוני ורצה עוד? כן! ראה קצת מעולם שונה.. זכה להוציא קצת את האף מהבועה המטורפת שלכם. ראה שישנה גם דרך אחרת שיותר טובה בשבילו ובשביל ילדיו! אפילו אשתו ראתה שזה עושה רק טוב! מה אתם כל כך מפחדים
שמואל26.08.13
43
מותר להורה לבחור את הדרך לילדים שלו, כן, גם אם היא נוגדת את דרך התורה ואת דרך הדת. דיי להתערב בעניינים לא שלכם!!!
מיכל26.08.13
42
הפרדה בבתי הספר בישיבות בסמינרים ובשידוכים...לא נמאס ? המשיח לא יבוא זה בטוח אבל עד אז לא ישארו חרדים בארץ! די לגזענות
שמש26.08.13
41
נחמד שהגעתם
שפיפול26.08.13
40
חבורה של פאטטים עלובים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי22.05.16
39
ונראה על פניו שלא הצבא הוא הבעיה אלא בשנים האחרונות הוא עשה תהליך כלשהו שאף אחד לא הסכים לראות
יוסי שריג06.12.15
38
מה זה אומר על היהדות אם מספיק להכיר קצת חילוניות כדי לגרום למישהו לצאת ממנה? איזה מין דבר יכול להתקיים רק כשמסתירים ממנו כל דבר אחר? אמת זה בטח לא, אמת תחזיק מעמד בכל מקרה ומצב.
מתלבט25.08.19
37
כשהייתי בצבא לא רק שלא התקלקלתי אלא שהתחזקתי וחיזקתי אחרים לשמור שבת כשרות הנחת תפילין ארגנתי מניין כל בוקר לפני כל חג הייתי אוסף את כל הבסיס ומוסר להם שיחה על החג עם כמה הלכות הייתי יושב בשיחה עם חיילים וחיילות ומסביר להם בטוב טעם שחרדים לא חייזרים אלא אנשים כמו כטלם רק שרוצים לשמור תומ"צ ובצבא לא
דוד03.05.16
36
לכל כתבה? פשוט נמאס!!!!!
נקוה לטוב04.12.15
35
זה ביגלל הצבה השכנים וכמה רבנים הציקו לו
שמ28.11.15
34
לא צריך להיות משוייך לחסידות זו או אחרת כל אחד נהייה שלומד תורה נהייה בעל הבית על התורה תתעוררו התורה היא של בורא עולם ולא של אף אחד צריך לפרק את החסידויות ולהקים גוף אחד שירכז את כולם תחת קורת גג אחת תראו מה קורה בבתי ספר הפרטיים של הדתיים פשוט זוועה
משה30.09.14
33
הנה כמה שאלות שראוי לכל אדם לשאול! האם תוכל להגדיר במדויק מה הטעם בחייך? כלומר, מספר שנות חייך, בהן אתה משקיע כל כך הרבה עמל, שגם כוללים בתוכן מנה לא קטנה של סבל וייסורים. מי בדיוק נהנה מהן? האם הרגשת פעם (ואולי יותר מפעם אחת…) תחושה של ריקנות? אתה עובד, מצליח, אולי גם לומד תורה – ובכל זאת,
מויש02.09.13
ממש מצחיק כמה אתם עוורים רוב אלו שאוחזים את עצמם כלומדי "פנימיות" הם בקושי דתיים ובמשך היום מתעסקים בעיקר בעיקר בחציוניות ולא מורגש בה שום פנימיות חוץ מהרגשת אני ואפסי עוד שהרי אני "פנימי"
אברהם20.11.15
32
ותלמודי תורהישיבות כמה אה? הרבה יותר משכל החרדים שנמצאים עכשיו הצבא.בועה והצביאות של החרדים החינוך של החרדים מדרדר אם הילד נשאר דתי במהלך חייו זה רק בזכות של ההורים שלו
יפתח הגלעדי27.08.13
31
אין קשר בין הצבא לבין יציאה בשאלה !! גם אני חסידה לשעבר שעזבה עם ילדיה ... כן אני מגדלת אותם אם אתם לרגע תוהים , דתיים הם לא! ולא הייתי בצבא! באתי ממשפחה מאוד חסידית ומאוד פאנטית , אז דיי להשליך את זה על גורמים חיצוניים , הכל מתחיל מאמונה או אי אמונה שבפנים.
חרדלש"ית26.08.13
שרל'ה, תודה מקרב לב על עזרתך הרבה בהפצת משנתך האישית. צר לי שאת עוד מתפארת בכך במקום לנסות לתקן. משפחתך לא פאנטית אל תשקרי שוב די!!!
צדיק27.08.13
30
סוף כל סוף הילדים והוריהם יוכלו לחשוב בזכות עצמם ולא בזכות מה שהכתיבו להם, זהו צעד מבורך.
יוני26.08.13
29
אם היה חזק בדת שום דבר לא היה משנה אותו , וראו את בחורי הישיבות שעדיין לא היו בצבא וחזרו בשאלה , זה היה קורה אם הצבא ובלי הצבא .
עוזי26.08.13
28
נזעק כולנו עד לב השמים שיחזרו בתשובה
ז לולב25.08.13
זה די מחלת נפש לזעוק ככה
אריאל חטב26.08.13
הפ פשוט נגעלים מההתנהלות של כמה חלקים בציבור החרדי, האטימות, חוסר דרך ארץ, מריבות ופילוגים, קנאות וסכסוכים, וקצה נפשם. הם החליטו לחזור בתשובה ולקיים "סור מרע ועשה טוב", ולכן בחרו להתרחק מהתנהלות לא נכונה. אל תדאג, הם שומרים וישמרו על האמונה הטהורה.
-טוביה-26.08.13
27
שכל הכישורים שלו מתבטאים בזה שירש את הג'וב מאביו, אז לא פלא שיום אחד האברך קם ועוזב
יהודה26.08.13
26
מדובר באדם מאד אינטלגנטי.היו לי אתו הרבה שיחות בעניינים שונים והיו לו דעות מאד מעניינות ונחרצות ולא אנטי דתיות. הוא שרת בצבא שנה אחת,אבל לאחר שחרורו החל לעבוד בהדרכת טיולים לבני נוער חילוניים בחברה להגנת הטבע. היה ישן אתם באכסניות במסעות ונראה לי שזה מה שסחף אותו,יותר מאשר עצם השירות בצבא.אם אינני ט
צביקה26.08.13
25
אני שרתתי בצבא(שירות מלא, לא הסדר(. אחי שירת בצבא, כנ"ל. אחי השני, כנ"ל.גיסי(חרדי, ד' ישמור).אני היום עם חמישה ילדים ב"ה ורק מתחזקים באמונה. כנ"ל לשני אחי וגיסי. יש לי המון חברים שעשו שירות מלא והתחזקו. את תבלבלו את המוח. אם הוא עזב את הדת, זה מכיוון שהאומנה אצלו לא הייתה מספיק חזקה(זו גם בעיה בישיב
לוי25.08.13
24
אבל הם הכריזו מלחמה על התלמודי תורה, על הישיבות, על האברכים, על הקצבאות שהם הלחם של הילדים גם של החילונים, זה מלחמת חורמה לכן צריך להתכנס בינינו ולהוקיע כל דבר מהם גם את הגיוס, ולא ידבק בנו מאומה מן החרם
יוני נתן25.08.13
23
משה רבינו שלח צבא ביד יהושע בן נון ומה קרה העזבו את ה חזל עבדו ולמדו מרוב חומרות וגלאט ומהדרין חנקתם את היופי של הדת היהודית האדם פשוט נחנק מכם הלך להיות יהודי שומר תורה ומצוות מאהבה לא מפחד ואלימות ולחץ חברתי הפחד שליכם שיש הרבה כמוהו ורוצים את היופי של הדת ולא את המחנק והחמורות
חילוני חכם25.08.13
בצבא של משה רבנו חייל שהרהר אפילו באשתו נשלח הבייתה משה רבנו עאלק
"""25.08.13
תלמד את פרשת מלחמת מדין בפרשת מטות. האם כל החיילים שהחיו להם ילדות קטנות לא הרהרו בהן? אישה יפת תואר מפרשת כי תצא היא אחת שלא הרהרו בה? תפסיקו להאמין לשטויות שאתם מייצרים בעצמכם.
oook26.08.13
חטא. מי שחטא היה חוזר מהקרב שלא יקטרג.
מקראי26.08.13
לא אווירה של חילונים, לא חטאים , רק צדיקים גמורים , יחי ההבדל הקטן
יוני נתן25.08.13
22
לרבנים ולעסקנים נח לטמון את ראשיהם בחול ולהטיל את הנושא הזה על הצבא, במקום לחפש את הבעיה האמיתית ולפתור אותה, הבעיה כאן היא לא הצבא, הבעיה היא אחרת לגמרי, הצבא זה רק תוצאה, כפי שהעברת הילדים לבתי ספר אחרים וכ"ו זוהי רק תוצאה, אני הייתי בצבא 3 שנים ולא קרה לרוחניות שלי שום דבר, ההיפך הוא הנכון, בצבא
ירושלמי26.08.13
21
שה' יחזיר אותם בתשובה שלמה
32276553825.08.13
20
??? מספיק אם הדמגוגיה הטיפשית הזו, בדיוק באותה מידה שאפשר להגיד שהוא עזב את הדת בגלל הצבא, אפשר להגיד שהוא עזב את הדת כי הוא ראה לאיזה פראי אדם הופכים האנשים שלומדים תורה בישיבה הכי נחשבת בעולם החרדי, אם אני הייתי גדל במקום כזה אז גם הייתי אומר לעצמי: אם זאת התורה אז אני מעדיף להיות חילוני. בקיצור ת
דתי לאומי שפוי25.08.13
אז למה אתה לא נהיה חילוני כי ראית את מלחמות פונוביץ'?
ג'וסף26.08.13
טיפש!
?25.08.13
אנחנו, כמובן, לא יודעים שום דבר. בעצם, מה שקורה בישיבת פוניבז' זה מלחמה לשם שמים וכולם אנשים ראשי בני ישראל המה. זה פשוט קטנות ההבנה שלנו, שנדמה לנו שמי קוראים אחד לשני מחבלים ושונאים הם מבזים את התורה. זה רק אנחנו, הקטנים, שחשובים ששריפת דירה על יושביה זה לא בדיוק ואהבת לרעך כמוך. זה גם הבעיה שלנו
דתי לאומי אחר26.08.13
וכמה אצלכם פורקים עול ?? כמה אצלכם מלכתחילה דתיים?? זה שפוי??
חרדי שפוי26.08.13
19
בס"ד השם ישמור מההשפעות של היום גם בצבא וגם מחוץ לצבא. בעזרת ה' יצילו לפני שמאוחר מדי ויחזרו את האב ואת אשתו והילדים בתשובה כמה שיותר מהר.
שרון25.08.13
18
סעו לסופ"ש של הרב טאובר ותקבלו תשובות על הכל...
חיים דוד25.08.13
17
בחור לא הכי-הכי יציב, החיפאים בוודאי זוכרים אותו כשטיפס על עצים וזרק אבנים. הצבא לא השפיע עליו, אלא הקושי להסתגל לחברה נורמלית שהוביל אותו (לפני שנים) לחיות כמו 'היפי'. כבר שנים שהוא מסתובב עם 'נוער הגבעות', מדריך טיולים ביהודה ושומרון, ועל הדרך מדבר על ה' ועל משיחו. מסכנים הילדים, אבל לא מהיום.
יחיאל26.08.13
16
השאלה היא איך זה שאברך שנמצא רק מספר שנים בצבא ככה מתקלקל בעוד שרואים רבים שנשארים דתיים ואף מתחזקים. הגיע הזמן לשאול איפה טעינו בחינוך שעד 120 אנחנו רק צריכים להתגונן בלי יכולת להשפיע.
שי25.08.13
15
מה הבעיה הבן אדם בחר את דרכו למה להזדעק ולבלבל את המוח? איך הייתה התגובה עם היה פרסום על כך ששומו שמיים אנשים חזרו בתשובה בגלל שהלכו לסמינר כזה או אחר. אדם מסוים בחר את בחירתו זו זכותו. אם הדת לא יודעת לתת תשובות לשאולות, אם האמונה כושלת מול האמת אין פה בעיה.
אני25.08.13
השאלים את רוצים לשמוע. לפעמים הדמיון לא נותן במיוחד כשאתה לא מוכן למה שאתה נחשף אליו.
חבל25.08.13
14
אסור להתקרב לצבא השמד, עצם הכפיפות לאנשים מחללי שבת, היא מקלקלת. הם עכשיו מראים לנו פנים שוחקות, ויתנו לנו את כל ההכשרים והמהדרין, וברגע שנהיה בידיים שלהם אז יכריחו אותנו לעשות לפי תרבות המערב הקלוקלת שלהם כמו שהכריחו את ההסדרניקים לשמוע נשים למרות שזה לא קשור למאמץ המלחמתי. וכבר האלוף ברביבאי אמרה
נגד נחל חרדי25.08.13
ובלי צבא? מה הוא לא חילוני גמור? כמו"כ 90% מחסידיו לא חילוניים? תפסיקו להאשים את צהל, צהל מגן על עם ישראל, ללא צהל הייתה לנו שואה, מי היה מציל אותנו? אובמה? הרבי מטשפנשט? או האדמו"ר מקולומייה? אין להתפלא שהייתה שואה, כשלא הייתה מדינה ולא היה צבא, והיום שיש לנו צבא, צהל מגן על העם היהודי בכל מקום בעו
זעליג26.08.13
13
הבעיה שיש פה זה שאי אפשר לדעת אם זה אמיתי יכול להיות שאתם רושמים את זה רק כדי להפחיד לא להיכנס לצבא ויש לכם היתר מרב
אלירן25.08.13
12
חרדים מול הרוחות שמנשבים מבחוץ לא מחסנים את עצמנו נגד זרמים האלה כדי לתת מענה לתאות למינהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם העברי25.08.13
11
פשענו. צררנו. קישינו עורף. רשענו. שיחתנו. תיעבנו. תעינו. תעתענו אז מה רוצים מהם - מותר לשקר, מותר לקחת מבלי רשות="לא לגנוב" לא ובשביל מה יש ביד"ץ !? מותר להלוות ןלא להחזיר כי אין לי אכשיו! = "לא לגנוב" לא ורק מדבר שקר תרחק, אבל לא כתוב שאסור לשקר ! וזה גם לא כל כך שקר !!! הכל מותר
אמאורר25.08.13
10
http://www.kikarhashabat
מאיר ירושלמי25.08.13
9
הוא לא עזב בגלל הצבא. הוא עזב כי פתאום נפתחו עיניו לראות שכמות עצומה של חומרות יתרות אינן אלא רפורמיות חרדית. הרפורמים החילונים בעטו בחומרות היתרות של הרפורמים החרדים, ושמרו לעצמם רק את המצוות בין אדם לחברו. הרפורמים החרדים בעטו במצוות שבין אדם לחברו ושמרו לעצמם רק חומרות בין אדם למקום. האברך הזה פ
דוב25.08.13
יש איזה מין כיף כזה בסתם? נכון, כיף כזה... אני מכיר אותו מהתקופות שהייתי חילוני ושנאתי חרדים. סתם כיף להתקיף לפעמים כשצריך שעיר לעזאזל ולפעמים סתם, דברים לא קשורים לא אמתיים (לפעמים את ההפך הגמור כמו בדבריך הטיפשיים באמת). לא הכרתי אותם ואתה יודע מה- לא רציתי להכיר אותם. הייתה זו בורות או טיפשות.. ל
בעל תשובה באמת26.08.13
איזה מין תשובה ענית לו? קראת לו כסיל? קראת לו אנטישמי? יש כאן טענה עניינית שישנם הרבה חומרות במצוות שבין אדם למקום בדברים שמעולם לא נהגו בהם (הפרדה בין נשים וגברים בפרהסיא, מאבקים מתוקשרים על קברים, הקפדות בדקדוקי כשרות שלא נודעו בעבר, ועוד היד נטויה. חומרות שבאות פעמים רבות על חשבון אדם לחברו. גם ה
דוד27.08.13
8
דרך העולם שעגלה מלאה בערכים ואמונה מוצקה בבורא עולם, פרי החינוך הטהור, תגבר על עגלה ריקה של בורות ועם ארצות פרי החינוך הקלוקל. ואולי אפילו תחזיר אותם בתשובה.
דן סגל25.08.13
הכד שונה מהקנקן בשני המקרים.
דעת25.08.13
החרדים הם עדלה מליאה והשאר עגלה ריקה! שתי הנחות היסוד אינם נכונות !
James26.08.13
תמשיך להשפיל ולזלזל באחרים על מנת לפצות ולשכנע את עצמך שדרכך הקלוקלת הינה הדרך הנכונה לחיות. הנאורות וההומניזם הינן הדרך הנכונה לחיות.
חילוני גאה25.08.13
בשניה שאדם נפטר מהעולם אחרי 120 הוא קולט את האמת, הוא קולט מה הוא הפסיד, הוא מתוודע לאמת היחידה-בורא עולם! הערכים שהנחילה לנו התורה אינם יצירה אנושית כי אם יצירת האל יתברך, הבורא שברא אותנו יודע מה טוב לנו, יודע איך נכון לנו להתנהג אף על פי שבעיננו האנושיות עלולים לסבור אחרת אך לבסוף, האדם שהולך ע"פ
איש25.08.13
איך אנשים שחיים בשביל לקבל פרס לא מתביישים לדבר על ערכים ?
אורן04.05.16
7
לא בכל דבר הצבא אשם, לצערינו יש הרבה דתיים וחרדים שמורידים את הכיפה בלי שהם היו בצבא... ודרך אגב-בצבא יש פרויקטים לנוער חרדי שנושר ונותנים להם ג-ם מסגרת תורנית וגם מקצוע,יש חיילים שמתחזקים במהלך השירות ויש שם הרבה מאוד חיילים שההקפדה שלהם על מצוות והידע ההילכתי שלהם לא פחות משל אברך ממוצע,ושלא נדבר
ירושלמית25.08.13
שהצבא משך את ידיו ממנה. אם יש כאלה שמתגייסים זה בלי שום תנאי שירות מיוחדים ובלי ליווי. פשוט מתגייסים רגיל.הצבא פשוט לא רוצה אותם.
שרגא מאיר26.08.13
אני אישית מכירה חיילים ש"מטפחים" חיילים כאלה. וזה חוץ מפרויקט שח"ר ששם גם לומדים מקצוע,גם מקבלים משכורת רגילה(ולא כמה מאות),גם לא עושים שמירות וגם לומדים תורה שעה ביום. ואת זה אני אומרת לא משמועות אלא מידיעה אישית מחיילים שמשרתים עם חיילים בשח"ר וגם "מטפחים" חרדים נושרים.
ירושלמית26.08.13
6
איך שבחרדים מתנהגים איש לרעהו בזמן האחרון
דוד25.08.13
אין כל קשר לצבא ! אדם ריק היה וריק נשער ! -> ורק קודם היה לבוש ככה ועכשיו ככה !
יהודי26.08.13
5
אצלינו בבסיס המון חרדים הורידו הפאות והזקנים.אחרי פיתוי ושטעמו ממראה הסרטים האסורים באינטרנט,במחנה צה``ל..דחפנו להם משנת הרצל והציונות.שצריך לחיות עם חופשי בארצינו .חופש מהדת..
ציוני25.08.13
אתה חרדי כמו שאני חרדית!! שקרן ללא בושה. אף חילוני לא מדבר כך! למה צריך להוסיף אש למדורה? חסר שנאה???? לאף חילוני לא אכפת מה אתה רואה- איזה סרטים, אף אחד לא יתאמץ "לדחוף לך משנת הרצל והציונות"
אחת מהעם26.08.13
אין שום בסיס צבאי שהרצל מוזכר בו. אתה חי את הסיפורים שמספרים לך, וברור שמעולם א שירתת בצבא.
צביעות26.08.13
4
ראש העין יש הרבה,,חוזרים בתשובה....התודה והברכה לארגון לב לאחים,וארגון ערכים,ולארגון שופר..
תימני25.08.13
3
איך עגלה ריקה גוברת על עגלה מלאה ? ->>> השאלה מאוד חשובה ויש להתייחס עליה ברצינות הראויה - כי הם חינו ואורך ימנו ובהם נהגה יומם ולילה, והחינוך הוא מזולזל ביותר הן מצד הרבים והן מצד ההורים !!! כל אבריך אשר ->"עבר ישבה"
יהודי25.08.13
מלאה בזבל סוסים.
An Cat Dubh28.10.13
2
היה לי בפלוגה חייל שלא האמין בכלום, במהלך עופרת יצוקה היו כמה ניסים והבחור התחיל להאמין קצת בוקר אחד הוא בא אלי במפתיע אני רוצה להניח תפילין אמרתי לו אתה? אתה לא מאמין, הוא אומר לי אחרי הניסים שראינו והרגשנו בעופרת יצוקה אני מתחיל להאמין קצת אז לימדתי אותו להניח לימדתי אותו קצת על שבת והינו חבורה של
אזרח25.08.13
יש אנשים שגם אם היה פתוח להם אינטרנט פרוץ וכו'... לעולם לא היו ננופלים אבל הם מועטים ... לכן יש גדרות בציבור החרידי וחוצמזה שהצבא לפי כל הדעות זה יותר סכנה מאשר לא .. יש שם הרבה נסיונות והתנגשויות מידי יום ביומו .... ונכון אני חושבת שיהודי צריך להיות שלם עם עצמו לדעת מה יש שם רק בהבנה כללית כדי לחזק
שילת 26.08.13
מאות אם לא אלפי אנשים בצהל מניחים כל יום תפילין בזכות החבר הדתי מי שלא שומר מרצון והבנה אלא מכפייה סופו לכפור בהכל. אגב ההבדל בינו לבין עוד הרבה אנשים מקהילות "חשובות" שעושים עבירות שחילוני ממוצע לא עושה. הוא רק בתעוזה ובכמה הוא מוכן להקריב למען התאוות שלו (משפחה, חברה וכו') לכן אני לא מתרגש התופעה
meirmsl25.08.13
וכך זה בכל צבאות העולם
מני י25.08.13
רק מהתקשורת ומשמועות שהחברה שלך שמעו?
ירושלמית25.08.13
בצהל אין "אשת יפת תואר".
דן סגל26.08.13
איך המערכת נותנת
זלמנוביץ09.11.16
1
אברך חסידי זה ריק היה וריק נשער ! ללא כל ערכים ! ואני כלל לא מתפלא, בחינוך שלנו חסר ירא שמים בצורה הזועקת לשמים והגיע הזמן לבדוק היטב את הנושא ! -->>> כל קורא במדבר !
יהודי25.08.13
אבל בחיים שלי לא למדתי אמונה......... וזה כואב. שלמה יאמינו אם לא נדע למה להאמין. למה לא ניפול עם לא נידע מי זה השם? אנחנו מעט שונים מהדורות הקודמים!!!!!!!
כואב26.08.13
נשאר ולא נשער...
אליעזר בן יהודה26.08.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

נסו את זה בבית: כמה כסף צברנו בתכניות החיסכון הפנסיוניות?

כיכר בשיתוף מנורה | מקודם

טור דעה

הוועדה למינוי דיינים עדתיים // עו"ד יוסף ויצמן

יוסף ויצמן, עו"ד | 16:05

העברת החוק הקודם | התגובות

גנץ מגיב לתרגיל: "חוק הגיוס שעבר, היה בשביל גישור זמני"

קובי אטינגר | 15:09

"אתם תעופו לכל הרוחות" | צפו

צריך לעשות קריעה; כך הגיב גפני על חוק הגיוס הקודם שעבר

חנני ברייטקופף | 14:26

מחשק את גנץ וגלנט

פיתרון או התחמקות? רה"מ הודיע: "החלטתי לקדם את חוק הגיוס שעבר בכנסת הקודמת"

חנני ברייטקופף | 13:53
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

מסורת למעלה מיובל שנים 

בעיר העברית הראשונה: יום שכולו תורה ב"תפארת רפאל" | תיעוד מסכם

חיים רוזנבוים | 12:00

שידור חוזר

איך משפרים את הביטחון העצמי? • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 14.05.24

בראשות ראש הישיבה

הכוללים בסכנה: אברכי 'פרושים' התאספו לעצרת | תיעוד

חיים רוזנבוים | 14.05.24

בר בי רב

עצמאות של תורה | גדולי הרבנים מסרו שיעורים

חיים רוזנבוים | 14.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

פרסום ראשון | "הרב קוק ביקש"

לראשונה בהיסטוריה: הילולה בטבריה בראשות הגר"ד קוק

איצלה כץ | 14.05.24

הנתונים המלאים

האם 'חרבות ברזל' שינתה את היחס של הרחוב החרדי למדינה, סמליה ויום העצמאות שלה?

אלי דן | 14.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון שהחזיק בספרייה היהודית הגדולה ביותר

ישראל שפירא | 14.05.24

המסקנות, הזיכרונות והמבט קדימה

שנתיים לטבח הגרזנים הנורא באלעד: הגיבורים חוזרים אל רגעי האימה | פרויקט מיוחד

משה מנס | 14.05.24
ש

הזדמנות להשפעה ולהובלת שינוי

להשפיע: תוכנית הצוערים לשלטון המקומי מגייסת מועמדים

כיכר בשיתוף עתודות לישראל | מקודם

'בר בי רב' המרכזי ליום העצמאות

"יום שכולו תורה" ב"תפארת רפאל" | צפו בשידור חוזר

כיכר השבת | 14.05.24

מכתב נוקב לדרעי

זקן ראשי הישיבות: "כדרך עמלק הם מנסים לגייס בחורים"

חנני ברייטקופף | 14.05.24