כיכר השבת

בן דהן בא לנחם וספג קריאות: "הרב עובדיה בכה בגללכם חצי שנה"

סגן השר אלי בן דהן ניחם את בני משפחת יוסף האבלים על פטירת מרן הגר"ע יוסף וסיפר על הקשר שלו עם הרב. בצאתו הותקף בקריאות: "הרב עובדיה בכה בגללכם". צפו (אקטואליה)

24
אפי ליברמן | כיכר השבת | ה' בחשוון | 09.10.13
(צילום: דוברות סגן השר)

סגן שר הדתות אלי בן דהן הגיע בשעות הבוקר (רביעי) לנחם את בני משפחת יוסף היושבים 'שבעה' על פטירת מרן פוסק הדור הגאון הגדול רבי עובדיה יוסף זצוק"ל.

בצאתו מניחום האבלים מספר בני ישיבות ואברכים, קראו לעברו: "הכיפה שלך מזויפת. הרב עובדיה בכה בגללכם חצי שנה, אתה לא ראוי להזכיר את שמו של הרב".

"לפיד חילוני, אותו אני מבין, אתם עם הכיפות הסרוגות לא יסולח לכם, תסתלקו מפה. אתה ובנט ריסקתם את עולם הישיבות ועולם התורה", קראו בני התורה לעבר בן דהן.

עוזריו של סגן השר ועוברי אורח שהיו במקום, הגנו עליו בגופם בשל החשש להידרדרות למהומה, ומיהרו להכניס אותו לרכבו בדרכו לאירוע נוסף.

האירוע עורר וויכוח, ולאחריו ניגש אחד מבני המשפחה אל סגן השר והביע את צערו על דבריהם של התוקפים ואמר לו כי הם אינם מייצגים את הכלל.

לפני המהומה ניגש בן דהן אל סוכת האבלים שם סיפר על פגישתו האחרונה עם הרב: "לפני קצת יותר מחודש הייתי אצל הרב בבית. אני רוצה לומר דברים חשובים שהוא אמר: 'זכית לשמש אדם גדול, את הרב מרדכי אליהו'".

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר בן דהן כי הציבור צריך לדעת את ההערכה הגדולה שהייתה בין שני תלמידי חכמים גדולים האלו שהרבו להיוועץ בנושאים הלכתיים בעודם בחיים.

למרות המחלוקת והקרע העמוק בין המגזרים ובין המפלגות, טוען בן דהן כי מרן שיבח אותם בפניו: "'תדע לך שאני אוהב אתכם', הוא לחש לאוזני, הרגשתי שהוא שמח מאוד שבאתי".

"ביום ההכתרה של בנו הראשון לציון, שוב דיברתי אתו כמה מילים. הרב נתן לי טפיחה ואמר: 'טוב מאוד שבאת, טוב מאוד'", מספר סגן השר.

מקרה התקיפה היום הוא לא הראשון ביממה האחרונה, בזמן מסע ההלוויה, סגן שר הדתות וחברו לסיעה, שר השיכון, הותקפו בקריאות בוז בידי כמה משתתפים עד אשר הצליחו לפלס את דרכם.

האירועים הללו לא מרתיעים את חברי הסיעה, הם מבחינתם לא מתכוונים לחדול מביקורים במעוזים החרדים. לדבריהם למרות חילוקי הדעות, חשוב שכולם יחיו זה לצד זה.

"חשוב שנדע שבסופו של דבר כולנו בני איש אחד אנחנו", מסביר בן דהן. לדבריו, הוא חש כי הרב עובדיה ציווה עליו לשמור על אחדות העם. "יש חילוקי דעות אבל כולנו אחים, צריך לזכור את זה ובעזרת השם להמשיך ביחד ואחדות למען ולטובת תורת ישראל, זה מה שכולנו מעוניינים. כל אחד צריך לדעת את זה. אני מרגיש שזו הצוואה שהרב נתן לי", אומר סגן השר.

תוכן שאסור לפספס
24 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
גם שם היו כמה דתים לאומים אלימים ..פרצו לחדרי רבנים ואדמורים. צעקו הפכו שולחנות. וכיסאות השתוללו גוש קטיף בוערת ואתם?
אצ09.10.13
20
זו לא התנהגות שהרב עובדיה חינך לה. די לשנאה. לא יכול לסבול איך שמזלזלים בתלמידי חכמים.ומי עושה זאת ? חרדים ,בחליפות ,זקנים ופאות. על ההשפלה הזאת ליהודי יקר ,הרב בן דהן,על זה אין סליחה אני נשבע, עם ש"ס סיימתי.
אזולאי09.10.13
19
א. חיילי "צבא הגנה לישראל" – הם מוסרים נפשם על קידוש השם, וצריך לכבדם מאד על כך, והטעם שהם נקראים "מוסרי נפש על קידוש השם", הוא משני סיבות. א. כי הם מוסרים נפשם למען "כיבוש ארץ ישראל", שזה נקרא מסירות נפש על קידוש השם, וכמש"כ ביחזקאל ל"ו הנ"ל, שה' קיבץ גלויותינו למען קידוש שמו, ובקול התור פרק ד' ה
כובש ארץ ישראל09.10.13

הצגת כל התגובות

18
יש את הרב בן דהן, איש תורה נבון וישר (אם כי נאיבי לפעמים), ויש את השועלים הקטנים. הבדל של שמים וארץ.
אלעד09.10.13
17
מערכת האתר כואב לי לראות את הזלזול הזה...הרב בן דהן הוא גדול...מספיק לזלזל בו..
יהודי09.10.13
16
למרות דעותיו הוא רב שלמד הרבה מאד שנים בניגוד להרבה אברכים בתחילת דרכם שכבר ניקראים רבנים
חגי09.10.13
15
ביד אחד הוא רוצה לחזק תורה וביד השניה חובר ללפיד שונא ישראל להרס התורה דתילוני למהדרין
חנה'לה09.10.13
14
שימו לב כמה הוא נדחף ומנסה להכנס וקורדובה בכניסה מונע ממנו...
ישי קורדובה09.10.13
13
מה יהיה "כיכר השבת" ??
קובי09.10.13
12
חשוב לציין שהבחורים שצעקו לא מייצגים את כלל החרדים..
חרדית09.10.13
11
חובת ההשתדלות החרדית להגן על עולם התורה... שייפסיקו הדתיים לאומיים לרדוף הציבור החרדי. הכל בגללם אין עשן בלי אש..זו תגובה להתקפה שלכם נגד המגזר החרדי.! חילונים רואים אייך אתם מתנהגים דתים לאומים נילחמים נגד המגזר החרדי גם בתקשורת החילונית אתם עושים חילול ה" בפרסייה נורא ואיום.בארץ ובעולם כולו!
עולם התורה09.10.13
10
יז. וכן כתב הגר"ע יוסף בשו"ת "יביע אומר" חלק ו - אורח חיים סימן מא אות ה (שלעיל הבאנו את תחילתה): "...ולא אכחד כי באמת עם כל הצללים הנ"ל, ישנם אורות גדולים שאין לנו להתעלם מהם, כי מדינת ישראל כיום היא מרכז התורה בעולם כולו, ורבבות בחורי חמד מטובי בנינו היקרים עוסקים בתורה יומם ולילה בישיבות הקדושות
כובש ארץ ישראל09.10.13
9
בני אותו איש ! גדולי ישראל בכל הדורות ( עוד בזמן שהמסרוחניקים התחפשו לדתיים להבדיל מהיום בו הם מראים את פרצופם האמיתי כגדולי עוכרי ישראל, ואף מזיקים יותר מהרפורמים ) כינו אותם ערב רב ! ברור כי הרב לא יצא כנגד היהודים שנשבו אצלהם, אלא כנגד הנהגתם המרושעת.
י.09.10.13
8
"בצאתו מניחום הנבלים מספר בני ישיבות ואברכים, קראו לעברו: "הכיפה שלך מזויפת..." ניחום נבלים?!?
ההגיון הפשוט09.10.13
7
ההשמצות והרכילויות ההסטה במשך השנה האחרונה על הציבור החרדי היישיבות על תלמידי חכמים ותלמידי היישיבות..בתקשורת החילונית ה0מואלנית ובקמפיין הבחירות שלהם..בתקציב היישיבות וגיוס לצה"ל- וכן בטוקבקיסטים בגיבוי ערוץ-7 מסיטים נגד החרדים!
!!!!!!09.10.13
6
זה מה שאתם לא מבינים . הרב של כולם . לא רק בני תורה באו ללווויה שלו . הרב היה הרב של עמך ישראל . גם של הדתי לאומי .גם אני הייתי צועק לאברכים האלה שמבטלים תורה ונוסעים במכוניות שכורות בזמן שמרן הורה שלא לצאת לבין הזמנים. כל אחד שם פס על מרן כשזה היה נח . ומאידך מרן הוא של כולם מה היו צועקים לאלה שנו
אברכים בזיון09.10.13
5
הצער על פגיעה במרן זצוק"ל.הרדיפה והגזרות נגד עולם התורה החרדי.והציבור החרדי!!!)
מתוך צער!09.10.13
4
נילחמים נגד עולם התורה בציבור החרדי ואז בעקבות זה בא הפינוי מגוש קטיף בדיוק כמו אז שנת- תשס"ג (2003 למיניינם)ברית מפד"ל שינוי. כך גם היום תשע"ג (2013 למיניינם) בעקבות ברית לפיד בנט-יש עתיד הבית היהודי יש איום לפינוי השומרון.. פינוי השומרון-אם תבואו אלינו דת"ל אחרי מה שאתם עושים לנו אנחנו לא שם ני
@@@@@@@@@@@09.10.13
3
חשבתי ממי למדו אלו שהתנהגו בצורה לא מכובדת כלפי אלי בן דהאן? הפתרון הוא לצערי מבני מרן זצ"ל. אתמול ביקר שם נתניהו. הוא היה אורח שטרח והגיע[גם להלוויה] בני מרן תקפו אותו. מי שקצת שכל בקודקודו מבין שזה לא היה לא המקום ולא הזמן. ואינשי דלא מעלי נטלו דוגמה והרחיקו לכת ופגעו בבן דהאן. תחשבו על זה!!!
חיים יצחק09.10.13
2
עוד מעט ההבדל בין העיקר לטפל , עוד מעט אהבת חינם אמיתית , והסוף לשקרים אנחנו לא צריכים קבלות ואישורים , אנו יודעים שכבוד הרב אהב כל יהודי ושמח על כל יהודי מבית יהודי שהגיע ללות אותו , רצו להכשיל רצו להפריד ולהטעטת גדולים . לא יקום ולא יהיה ! עוד מעט ישמח משיח צדקינו במהרה וזכות הרב עובדיה תעמוד עם כ
בת ישראל 09.10.13
1
אוי פרענקים פרענקים פרענקים.אתם ממשיכים את השטויות של המנהיגים שלכם.חכו חכו עוד מעט איזה בושות אתם תעשו ברגע שדרעי, ישי וכל המאפיונרים שלכם יתחילו לדאוג לכסא שלו.
משה09.10.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 30.04.24

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

"בני הישיבות שומרים עלינו"

הראש"ל: "איזה ניסים, בזכות מה זה? בזכות הרמטכ"ל?" | צפו

ישי כהן | 27.04.24