כיכר השבת

כשליטאי וליטאי רבים, הספרדי לוקח

"דגל התורה" הפסידה את תיק החינוך החרדי בירושלים לטובת ש"ס, והרבה באשמת עסקני הציבור הליטאי. ההתעקשות על מניעת התפקיד מאיש 'עץ', לא עשתה טוב למשא ומתן (פרשנות)

87
ישי כהן | כיכר השבת | ט"ו בכסלו | 18.11.13
פינדרוס ואפשטיין
פינדרוס ואפשטיין (צילום: שלומי כהן)

'דגל התורה' ספגה מכה קשה וכואבת. זה כעשרים שנה שהמפלגה מחזיקה בתיק החינוך החרדי, למעשה, היא מחזיקה בו מאז הוקם האגף. אולם לא עוד. הצהריים, הכריע ראש עיריית ירושלים ניר ברקת כי בחמש השנים הקרובות התיק החשוב ביותר לציבור החרדי בעירייה, יופקד בידיו של צביקה כהן - נציג ש"ס בירושלים.

בתחילה נראה היה כי כל הביצים מצויים בסלה של "יהדות התורה". כשבמהלך הלילה, ברקת החליט להיכנע ולהעניק לפינדרוס ולחברים את תיק החינוך החרדי, זאת למרות שכבר סיכם בפרוטרוט עם יו"ר ש"ס אריה דרעי כי התיק יהיה בידיו של צביקה כהן, זאת בעיקר בשל החשש שמהלך כזה יביא לקרע עמוק בינו לבין הסיעה הגדולה בירושלים. ובנינו, אם חושבים על המאבקים בציבור הליטאי, היה לברקת ממה לחשוש.

אבל בדיוק כמו בסיפור האיכר והביצים, גם ב"יהדות התורה" הפנטזיות עלו לראש והביצים התרסקו.

לאחר שברקת הודיע לח"כ אשר כי בכוונתו להעניק ל'דגל' את תיק החינוך, החליט אשר לא לוותר על איזו מחלוקת לשם שמים וביקש לשלול מחיים אפשטיין - איש 'בני תורה', מספר תיקים, בניהם חברות בוועדות שונות. ואכן המחלוקת שכאמור הייתה לשם שמים סופה התקיים, וברקת הודיע שאין בכוונתו להיכנע ובכל מקרה יעניק לאפשטיין את התיק.

בצד הליטאי אשר התעקש, ומנגד בכירי 'אגודת ישראל' כעסו: "אתם לא יכולים להרוס את כל המשא ומתן בגלל המלחמה הפנימית שלכם" אמרו לאנשי המשא ומתן של 'דגל התורה', אך גם זה לא עזר. אשר וצוות המשא ומתן המשיכו להתמקח עם ברקת על התפקידים של אפשטיין ושאר זוטי דברים.

ברקת שלא אהב את צורת המשא ומתן ואת הניסיון להפוך אותו לצד במלחמה הפנימית בציבור הליטאי, כאילו היה אברך ביששכר באהלך, החליט להשתחרר מהמחויבות להעניק ל'יהדות התורה' את תיק החינוך החרדי. ברקת הודיע לש"ס על העברת תיק החינוך החרדי לנציג סיעתם, צביקה כהן.

אגב, למרות שח"כ יעקב אשר מכחיש שנפגש עם ברקת, אמש השניים נפגשו יותר מפעם אחת.

בסביבת ראש העיר ברקת דוחים הערב את הביקורת על כך שכביכול החליט ראש העיר לנקום בדגל התורה בשל אי תמיכתם בו בבחירות, ואמרו כי "העובדה שברקת נעתר לבקשת הסיעה והסכים להעביר לידיהם את החינוך החרדי, מוכיחה שכוונתו הייתה ונשארה עניינית ולא פוליטית".

לדבריהם: "סירוב דגל לקבל את החינוך החרדי לאחר שבועיים ימים בהם ניהלו קמפיין נרחב נגד העברתו לש"ס, מוכיחה שהגישה שלהם במו"מ לא הייתה חפה ממניעים אחרים ולא נגעה לחינוך החרדי".

בתחרות התרגילים הפוליטיים המסריחים שבין הפלג הירושלמי למפלגת האם 'דגל התורה', פעם נוספת אנשי 'דגל התורה' הובסו למרות כוחם הפוליטי הגדול. וכשמכמתים את ההצלחות והכישלונות יש לנו את דגל בחוץ ואת אפשטיין סגן בשכר.

השאלה הגדולה כרגע היא האם אנשי 'אגודת ישראל' יקבלו את האומץ וייכנסו לקואליציה גם אם אנשי 'דגל' יישארו בחוץ, או שמא יפחדו מהאיומים כי "לפילוג יש השלכות לעוד מקומות בארץ" ויישארו באופוזיציה.

• • •

יש אדם נוסף ב'כיכר ספרא' שאחראי לכך שש"ס קיבלה את תיק החינוך החרדי, מדובר בסגן ראש העיר קובי כחלון. כבר במהלך הבחירות אמר כחלון כי הוא רואה בחיבור בין צביקה כהן הש"סניק לברקת - חיבור אסטרטגי לטווח הארוך, גם בימים האחרונים בהם שהה באילת, הוא פעל שעות נוספות למען צביקה כהן. המאבק הזה הוא גם ניצחון לכחלון.

תוכן שאסור לפספס
87 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
אי אפשר להכחיש שדרעי הוא זה ששיכנע את כל הציבור החרדי להצביע ללאון ובסוף הוא משתלט על ברקת... ואפשר להבין מהכתבה שאנשי עץ צדיקים גדולים אתם שוכחים שהם העלו מחלל שבת וי-ם לשלטון וכ"ז כי גנבו להם עיתון... שי תעשה טובה תתבגר קצת תהיה אוביקטיבי וכך תהיה כתב טוב
ששון19.11.13
24
סיעת נצח ממשיכה להפתיע!
מעלות19.11.13
עם 0 קול אחרי שכולם הבינו שעבדו עליהם. והכל היה סגור מראש עם ברקת...
משה חי19.11.13
23
לדגל התורה יש הכל, חוץ מסיעתא דשמיא, בבחירות האחרונות הן לכנסת והן לעיריות הם נפלו מדחי לדחי, הייתי ממליץ להם לעשות חשבון הנפש ולאחד מחדש את הציבור הליטאי, אחרת הם ימשיכו ליפול, ומי שחוגג מכך הם אגודת ישראל.
יעקב הסה19.11.13
ובירושלים הם שמרו על כחם ובבני ברק הם הכניסו ראש עיר ובמודיעין עילית גם הכניסו ראש עיר אז הם הפסידו נכון???
שמשון24.11.13

הצגת כל התגובות

22
לא ידעת לבא להגיד לר' שמואל תודה אחרי שנבחרת לח"כ בזכות תמיכתו, ישי כהן-אהבתי!!
יונתן18.11.13
21
דעתם. חוץ משנאה אין להם מה למכור. מה איכפת להם שגם חיים אפשטיין יקבל? זה לא על חשבונם! הם שונאים כל כך, שאין שם היגיון, מה קרה לפקחות הליטאית המפורסמת? מה הם הרויחו? החינוך בידי ש"ס, אפשטיין קיבל הכל, כולל מה שברקת הסכים אתמול לשלול ממנו עקב דרישת השנאה העיוורת של "דגל", והם מתקוטטים על השיריים. מה
אלכסנדר18.11.13
זה שאף אחד לא שאל את גדולי ישראל! הרי זוהי שאלה קלסית לב שטיינמן ! האם לעשות מו״מ שבו אתה שם סייגים על מפלגת ״עץ״ ואת זה אף אחד לא עשה ! וזה אומר דבר אחד: גדולי ישראל הם בוות של העסקנים !! כמו שמשה ליאון היה בובה של דרעי וליברמן
James19.11.13
הם זרקו לעצמם כל הזמן פרחים חולי גאוה ושחצנות המה חכם בעיניו תקוה לכסיל
לא ליטאי ב'ה19.11.13
מי שעוקב אחרי התנהלות הליטאים ב-50 שנה האחרונות רואה בכל מקום את נטית העליונות שלהם המעבירה אותם על דעתם ועל דעת קונם, נזכיר את הישיבות שנהרסות בויכוחים בין ה"למדן" לבין ה"מוסרניק", כמה רמ"ים מועפים מישיבות משום שהתלמידים מדברים איתם בלימוד.
אריה18.11.13
20
אל תאשימו את כל האשכנזים . הם ברובם צדיקים הבעייה מתחילה ונגמרת בכת הליטאים
יענקל פופיצער 25.11.13
19
שלשה דברים מוציאים את האדם מהעולם שינאה ותאוה והכבוד זה מה שבטח למדו מגדולי עולם שינא ועוד פעם שנאה
משה19.11.13
18
נגיע הזמן שתדעו לשבור את הגאווה שלכם הלא אתם לא הבני תורה אמיתיים אז תלמדו לא לריב בשביל מפלגת בני תורה כי שמה התורה באמת נמצאת
עופר19.11.13
17
בירושלים
חיים19.11.13
16
לדעתי, כל השלילות האלו נובעות מאובססיה מוגזמת והתוצאה היא הרת אסון כמו שאנו חוזים בעיננו.
חנני18.11.13
15
בני תורה הם דגל המקורי
דגל19.11.13
קורח ועדתו ותו לא, ימח שמם וזכרם
אבי19.11.13
14
עץ רועדת שתשאר המפלגה האשכנזית היחידה בקואליציה וכל החיצים על חילול ירושלים על ידי ברקת יופנו אליה. הכדור הוא עגול, והחוגגים היום עוד יתפכחו הרבה יותר מהר ממה שהם חושבים
יפה18.11.13
13
צביקה כהן הוא איש של מרן הגר"ש שליט"א
בן תורה18.11.13
עוד מעט גם אריה דרעי יהיה המשב"ק של הגר"ש חחח
משה חי19.11.13
12
רק משחקי כבוד ומלחמות הדדיות. רודפי כבוד, רוע, עיניים שטניות. האשכנזים האלה....
shay157119.11.13
חזק וברוך למדתי עם אשכנזים אומרים שלום שרוצים משהו ואם לאו אין שלום בר מינן ליטא בר מינן
משה19.11.13
היי ספרדי שחור עם שכל של חמור אשכנזי לבן עם שכל של חכם :) היי היי היי
שמשון24.11.13
הייל היטלר1 יימחש מך וזכרך יא לבן ארור בן ארור! כוזר לבן ומטונף.
shay157124.11.13
11
כי פושע ישראל זה כמו כל חלאות מצביעי ותומכי 'עץ' שיש לתלותם על העץ כדברי הגר"ח,היה הורס את החינוך. עדיף לתת התיק אפילו לאנשי מרץ ולא לחבורת הכופרים הזו שמרדו בגדולי ישראל והם מהרסי ומחריבי כל דבר קדוש ויקר לעם ישראל למען זקן ממרא וחבורת לבלרים ובעלי מכולת.
אבי18.11.13
הבניברקי מגיב מבלי להבין כלום, אפשטיין לא היה אמור לקבל את החינוך בכל מקרה, רק אשר רצה שהוא לא יקבל את ח-ן חרדי ותרבות תורנית, ואת זה הוא כן קיבל, ורק לדגל לא נשאר הלכו והלכו והלכו והלכו דיקידיקידק
שונא19.11.13
אני יותר ירושלמי מכולכם גם יחד. רק שאיני מקבל את הטיעון שזקן ממרא יוביל אותי באף ויחליט בשביל כלל ישראל מה עליהם לעשות,וגם זה רק לאור לחצים של לבלרים ובעלי מכולת למיניהם.
אבי19.11.13
יראה הציבור וישפוט, איך התבטאים אנשי בניברק, איזה דיבור איזו שפה "נקיה" אך.. ממש אבל ממש בן תורה
"השונאים"19.11.13
שכחת למה בני תורה חגגו בירושלים במוצאי יום הבחירות? הם היו בטוחים שהם מקבלים את תיק החינוך...
מחבל19.11.13
אולי אתם לא ידעתם
"השונאים"19.11.13
10
לא מקנה בכם בגלל אנשים כמוכם היה חורבן הבית לעשות שנאת אחים אתם תתנו את הדין לפני בורא עולם
יוןסף19.11.13
9
ואף על פי כן, תנוח דעתכם. עוד לא נאמרה המלה האחרונה!
יוחנן19.11.13
8
דרעי לקח את תיק החינוך שמגיע ליהדות התורה. 95% מהחינוך החרדי בירושלים הם אשכנזים. הלך הדרעי הזה וחטף את התיק. על הפשע הזה דרעי ישלם טבין ותקלין.
א18.11.13
ידידי אולי אינך זוכר מהקרה לא מזמן מישהו הגיע לעיר ש- 95% מתוכהספרדים והשתלט עליה איזהפרעה אשכנזי לא מוכר פשוט דרעי למד ממכם איך להתנהג איתכם
נכון19.11.13
בעניין אחר: עד עכשיו 95% מהתקציב היה הולך לאשכנזים ועכשיו זה יתחלק בשווה
משה חי19.11.13
ממש לא. הספרדים הם הרוב. אז איך 95% אשכנזים בחינוך החרדים? כי העיפו את כל הספרדים הביתה! אתה מבין למה צריך תיק חינוך אצל ספרדי?
חרדי19.11.13
7
אמנם אני מצביע "ג" אבל רק בגלל שהרבנים אמרו פינדרוס הזה שחצן מגעיל ואפשטיין סתם איזה חטטן שנדחף שניהם טיפשים
שמשון21.11.13
6
כדי לסכסך שס ואמנון והם חשבו לגזור קופון לעצמם הקב''ה שלח להם לפיד-בנט שיורים ממש יורים על עולם התורה אוךךךךךךךךךךךךךךךך מתי כבר תתנו דין וחשבון על הפשעים שלכם נגד הספרדים ונגד עולם התורה תיק חינוך ירושלים זה כסף קטן
אתם צבועים19.11.13
5
להילחם בבני תורה ותו לא וכידוע שלופוליאנסקי הסכים לרוץ ורק לא רצה לחתום להם שלא יכנס להגרש"א, ומשום כך הם ויתרו על ראש עיר חרדי , ואחרי זה הם באים בטענות על בני תורה
בני תורה לנצח18.11.13
4
קרויזר היה חייב להחניף לדרעי ולחדש קשרים. קרויזר חברה של צביקה כהן קרויזר ייסד את הבכייה לדורות ששמה עץ ולכן דאג למהלך שבמקרה גם תאם של ניר שממנו הוא מקבל שכר. עכשיו. כדי להתיפייף קרויזר מעז להגיד- זה יעקב אשר שרצה את כל העולם. זה כחלון שאמר שאין טוב מזה ועוד... הבעיה שחושבים שהציבור קונה את זה.
מומחה19.11.13
3
גם כשתיק החינוך יהיה בידי ש"ס לא תיהיה אפשרות לקבל כל בחורה ספרדיה לכל סמינר. אלא שמבול התלונות התביעות והכישלונות ינחתו היישר לראשו של דרעי, הספרדים יאמרו שלא עושה מספיק ועובד אצל האשכנזים. והאשכנזים יאמרו שהוא צורר היהודים. מה לו ולצרה הזו. עכשיו גם יבקשו לשנות סטטוס קוו במקומות שונים לרעת ש"ס..
קול התורה19.11.13
מחומרים אחרים והוא לא נכנע ללחצים שלכם
משה חי19.11.13
סלסה מדבר אתם בשפה שלויהם תיירה וקושיויס בני סיירה עושה שטייגן עמקוס ולומדוס אתם בשפה שלהם עם העניבה וחליפה שלהם הוא מחקה אותם כמו קוף כדברי מרן ע''ה
דרעי לך הביתה19.11.13
2
עסקנים נמאסתם! אפשר אולי להשאיר את הציבור ללא שתצליחו לפלג אותו לגמרי ולגרום לאסונות? הציבור מאס בשיטה חד מפלגתי הקומוניסטית, אבל זה לא אומר שאחרי הבחירות תקימו איש על אחיו "לשם שמיים" במריבה בלתי פוסקת! הציבור רוצה שלום עם השכן והחבר. תבינו שאתם נראים כמו נמלים קטנים ששורצים בין הרגלים עם פרצופים מ
אדוני הארץ הזאת19.11.13
1
מלכתחילה זו היתה תוכניתו של ברקת, וכל הסיבוב הוא רק שלא יבינו שזה הסכם חתום מראש עם בני תורה.
שמואל19.11.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 07:42

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 07:37

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24
ש

ספיישל לחג

אפילקציה חדשה למהדרין: מטיילים חוויתי בירושלים

כיכר בשיתוף הרל"י | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24