כיכר השבת

הסאגה נמשכת

הרב שולזינגר לחה"כ גפני: "השרצים בדגל הרימו ראש"

סאגת חילופי המכתבים בין יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני לרב טוביה שולזינגר מקריית אתא נמשכת. הרב שולזינגר שתקף את 'דגל' זכה לתגובה חריפה מצד חה"כ גפני וכעת משיב לו במכתב ארוך משלו: "יש להשיב כענין, בתנועת דגל התורה השרצים הרימו ראש ומבקשים להחזיק ברסן השלטון" (חרדים)

42
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ב בטבת | 25.12.13
ח"כ משה גפני (צילום: פלאש 90)
מרטיט: הברכה של הרב אזרחי על הגראי"ל

סאגת חילופי המכתבים בין יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני לרב טוביה שולזינגר מקריית אתא נמשכת.

כזכור פנה הרב שולזינגר במכתב חריף לגפני בו מחה בו על העובדה שלטענתו בשל פניית נציגי תנועת 'דגל התורה', עיריית ב"ב קנסה כרוז שבישר על כינוס בחורי ישיבות כנגד גזירת הגיוס וזאת בשל העובדה שאותו כנס זוהה עם תנועת 'בני תורה'. הרב שולזינגר דימה זאת בלשון חריפה למשטר ברוסיה וציין את הידרדרותה של דגל בשנים האחרונות.

בעקבות כך השיב ח"כ גפני במכתב חריף ועוקצני בו תהה מדוע אינו מתערב בעוולות הנעשות ע"י נציגי בני תורה ומדוע עוולות אחרות הנעשות במקומות אחרים אינם זוכים להתייחסותו.

הבוקר (רביעי) משיב הרב שולזינגר במכתב תגובה ארוך לגפני: "ראשית אשיב למע"כ מדוע פניתי אליו, ולא אל הנציגים החרדים בעיריית בני-ברק. מקובלנו ממרן הגרי"ז זיע"א שבכל ענין יש לפנות לגדול ביותר, וכשהרה"צ ר' עמרם בלוי זצ"ל היה חבוש בבית הכלא, ביקש הגרי"ז מהרב ר' שלמה לורינץ ז"ל שיפעל לשחרורו, והורה לו כי יש לפנות לגדול ביותר (דוד בן גוריון ראש הממשלה), ואכן כב' הוא הגדול בין נציגי דגל התורה. זאת ועוד, מאחר וכבר 'הורה זקן' המשמש כיום כנציג הבכיר של דגל התורה בעיריית בני ברק, כי הרבנים מתעסקים רק במקוואות, לכן נאלצתי לפנות למע"כ".

בנוגע לטענת גפני מדוע לא מחה בנציג בני תורה משה מלאכי שעתר כנגד בניית ישיבת "אורחות תורה", משיב הרב שולזינגר בעוקצנות כי "יש להשיב כענין ולא תשובה שלא ממין הטענה", ומוסיף כי "בנושא אישורי בניה לישיבה בב"ב, ככל הידוע לי הדבר עלה על שולחנם של יושבי על מדין, ואין זה נושא של עסקני מפלגות ולבלרי חינמונים".

גפני, תקף במכתבו את הרב שולזינגר, על-כך שחרג בנושאים ציבוריים מתחומי עירו, ובתגובה, כותב לו הרב שולזינגר כי "האם גזירת הגיוס הנוראה אשר רבינו מרנא ראש הישיבה זיע"א הורה כי יש למסור את הנפש על כך הוא 'נושא עירוני'?".

"זה כשנה וחצי אשר משנאי ה' נשאו ראש להחריב את עולם התורה, והיהדות הנאמנה עומדת על נפשה במלחמת קיום להיות או לחדול, התקיימו כינוסים אסיפות ועצרות בכל אתר ואתר. אנשי דגל התורה בעיר ב"ב לא די שאינם מסייעים ואינם נושאים בעול לבוא לעזרת ה' בגיבורים, אלא מערימים קשיים על כל צעד ושעל. בהוראה מגבוה כל מודעה בנושא הגיוס הנתלית ע"ג לוחות המודעות ברחבי העיר בני ברק - נתלשת ממקומה ע"י פקחי העיריה, החל מתקופת יעקב אשר והרב אברהם רובינשטיין ועד עתה", תוקף הרב שולזינגר.

הרב שולזינגר מוסיף ומאשים כי התחבורה הציבורית לירושלים, בעת עריכת עצרת, לא תוגברה בהוראת בכירי דגל התורה בבני-ברק ושב על טענתו בנושא הרמקול בבני-ברק. "במכתבך אתה כותב 'רמקול שהכריז על הפגנה בב"ב', תפילתם של מאות האברכים שוחרי התורה, ת"ח שממיתים עצמם באוהלה של תורה, אינה בגדר תפילה היא 'הפגנה' לרוחם של יושבי הקרנות ומלחכי הפינחה בדגל התורה, הרכב שהכריז על העצרת נעצר ע"י פקח עריית ב"ב הפקח שביקש לשמוע את הכרוז, ומשהבין שמדובר בעצרת על נושא גיוס בני הישיבות גם קנס את בעל הרכב ב-450 שקל", טוען הרב.

במכתבו מאשים הרב שולזינגר בשורת האשמות את נציגי 'דגל התורה' וטוען כי "כל מנגנוני העיריה בב"ב פועלים כחטיבה אחת, לדכא ולהשתיק את קול ה', קול המחאה של גדולי ישראל, גם מכתבים של גדולי ישראל מתבערים מן העולם, ע"י שכירי החרב של הנציגים הנכבדים של המפלגה".

"'אין השבע מרגיש בצערו של הרעב'", מוסיף הרב, "עסקני דגל התורה אשר על עסקנותם פרנסתם, וב"ה הפרוטה מצויה בכיסם, אינם יכולים להשיג איך תלמידי חכמים הממיתים עצמם באוהלה של תורה שאין להם פת לאכול ולא בגד ללבוש, חוסכים מפתם ולחמם למערכה הקדושה של הצלת הישיבות, את אלה באים לעשוק. האם כסדום היינו לעמורה דמינו? על הדברים הנוראים והאיומים הנ"ל כותב מע"כ: 'אינני מכיר את הנושא ומקווה שהוא איננו נכון', האם כבודו חושב שמכל הרבבות שקראו את מכתבך יש אדם אחד שמאמין לכך? והאם כבודו מאמין למה שכתב".

הרב שולזינגר מטיח בגפני כי בירושלים במשך שנים התקיימו הפגנות, רמקולים הכריזו עליהם ואפילו מר טדי קולק לא העז לשלוח פקחים לעצור את המכריזים.

"אולי אם היה נבחר מועמדה של דגל התורה לראשות העיר ירושלים, הוא כבר היה דואג להשתיק את הרמקולים המכריזים על ההפגנות נגד הגיוס, כהמשך לפעילותו כאדריכל ההסכם הקואליציוני האחרון הכולל את נושא הגיוס", עוקץ הרב שולזינגר.

לסיום הוא כותב כי "בתנועת דגל התורה שמע"כ עומד בראשה השרצים הרימו ראש ומבקשים להחזיק ברסן השלטון - יש להחזיר את השרצים למקומם ואת הפרנסים העוסקים בצרכי הציבור באמונה למעמדם, להסיר את החרפה מהתנועה למען כבודה של תורה וכבודם של בני התורה וחכמיה".

תוכן שאסור לפספס
42 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
16
שכח כנראה לקחת את הכדורים אז יש לו במגירה בירושה מאבא ששכח לקחת
יהודי28.01.14
15
טוביה שולזינגר היה הבדיחה של הישיבה תמהוני מוכשר , אני משוכנע שהסיבה היחידה שגפני ענה לו זה בשביל ה"קטע" , התחתן בגיל 40 והתגרש בגיל 42 מי האמין שיבוא יום והוא יזכה לחשיפה תקשורתית כנראה הציבור הליטאי באמת בשעת משבר
זיידל25.12.13
14
שרוי בצער, הוא תלמיד חכם אמיתי גאון עצום, שבעקבות פעילות של עסקנים עלובים הוא נושל מתפקידו לטובת רב אחר, בתכלס על האישיות שלו אפשר להתווכח ואולי הרבה, אבל כל מילה שלו במכתב הזה פנינה, כואב לי על הרב גפני שהייתי מעריץ אותו שלצערי הרב הוא עסוק בכאלה זוטרות,
שאולי25.12.13

הצגת כל התגובות

13
יהודה קרשנבויםלפני 0 שניות - שותף באופן ציבורי הרב שניידר, אתה קילקלת אותי!!!! ועוד רבים מבחורי חדרה!!!!!היתה לי אמונת חכמים ללא סייג. האמנתי שלתלמידי חכמים יש דעת תורה צרופה. שאין להם נגיעות כלל!!! שאני מצווה לשמוע בקול רבותי אפילו אומרים לי על שמאל שהוא ימין. מעולם לא שמעתי מרבותי בחדרה, לא הר
יהודה25.12.13
תגיד תודה שאתה יודע היום את האמת ושעבדו עליך כל החיים. מה אתה מתבכיין? לפחות יהיה קשה יותר למכור לצעירים היום את השטויות שמכרו לנו.
כיכי26.12.13
"למה המיתם את עם ה' אז אתה מוזמן כבר מעכשיו להתחיל לצעוק משה אמת, ולגופו של ענין לא צריך להגיד בפועל לפעמים מספיק להגיד שהמערכה הפעם היא על עיקרי הדת יותר מבבתשמ"ט ומחקת את כולם ודוק
שומע דברי חכמים26.12.13
12
קראתי את מכתבך, הרב שולזינגר, אינני מכיר אותך, מעולם לא שמעתי את השם שלך, אך הרגשתי כאילו אתה כותב את מה שאני חושב. אני מסכים עם כל מילה במכתבך, הבעיה שאם אתה רוצה להתחיל להצליב את הסתירות בדברי גפני או בקו המעורפל שהוא מנסה להעצמד אליו אתה לא תגמור. חה"כ גפני אף פעם לא נתפס כדובר אמת או כלוחם למען
יהודה25.12.13
נבלים שכמותכם גפני שקרן? גבני שרץ ששולט? טוביה שליזנגר נבל שכמותך אתם מורדים בגדול הדור אומרים עליו מי שמך ומחנכים את הצעירים לאפיקורסות מי אתם שתדברו על גפני ומקלב אתם אנשי קורח ועדתו.
שלמה25.12.13
הרב שולזינגר מעולם לא נתפס דובר אמת סתם איזה עץניק דפוק יהודה המפגר אל תסיק מסקנות אנחנו מכירים את הרב גפני טוב והוא עושה הכל למען הציבור ואם ככה הספרדים מדברים עליו הוא לא יעזור לספרדים ואז נראה כמה דרעי המושחת יעזור רק כסף הוא רוצה דרעי מעניין מדוע הוא היה בכלא
אשכנזי גאה25.12.13
11
הפגה שלא על דעת רבני העיר אסורה ומזיקה בהחלט ליידישקייט של העיר ומצוה לאוסרה שלא יהיה פרצות שיצאו מהלימוד ואתה יודע מתי כבר יחזרו הפגנה זה הרס הישיבה רק לפעמים א"א וחייבים לסגור את הגמרא אבל ודאי רק במקרה קיצוני ולא בתור שיטה אא"כ אתה בעל בית אז תפגין כמה שאתה רוצה
מאיר05.01.14
10
מה שכל גדולי ישראל ראו וזעקו ביום השחור והנורא שבעל המחלוקת והמריבות עשה כשפילג הרס והחרב את היהדות החרדית.
הסטוריון25.12.13
9
אצל כל שונאי המדינה מלחמת עולם, בסוריה, בלבנון, בעזה, ואצל החרדים.
דן סגל25.12.13
8
מה שעשיתם 50 שנה, לא מתקרב לאחוז אחד שש"ס עושה למען העם שבשדות
גפני הרמאי25.12.13
7
והשרצים ם המחבלים,אנשי הפלג הירושלמי/אשדודי וכל חלאה אחרת שהצביעה 'עץ' או תומכת בזקן הממרא
אבי25.12.13
מתוסכלים ,שתזכו לחיים ארוכים לזכות ולראות בפריחתה של תנועת בני תורה לענפיה..
מחייך25.12.13
חלאות ימח שמם וזכרם. ולעצם העניין,איני נמנה עם תומכי/אנשי דגל אלא שונא את אלו החצופים המרימים ראש בעיקבתא דמשיחא ואלו הם אלו שמניתי בתגובתי הקודמת. אז אתה יכול בהחלט להיות רגוע, תנועת 'בני תורה' הארורה לא תצלח ותתפרק במהרה בימינו אמן,ימח שמם וזכרם מגדולם ועד קטנם.
אבי25.12.13
העיקר שקיבלתם מכה חזקה בירושלים. חוצפן.
איציק-כהן26.12.13
6
שתופסים את האברכים בכוח
דוד25.12.13
5
אשריך הגאון רבי טוביה שאתה בקרית אתא ומצודתך פרוסה עש שרצי בני ברק יה"ר שתצליח כמנציבין לירושלים
חרד על חדרה25.12.13
4
אני לא מכיר אותו אולם מכתיבתו מוכח שהאיש לוקה בנפשו אין זה נוסח או צורה של בר אוריין בעל מדרגה. שנית הייצור הזה במכתב הקודם הזדהה כרב של קריית אתא (עם בלנק) וכעת כבן של רב. לא יודע, הוא לא עשה עלי רושם. או שמא כל רבני עץ נראים כמוהו?!
משה ברזנוביץ25.12.13
3
טיפש שבטיפשים! בקרית אתא אין לו עם מי לדבר לכן הוא מנסה לזרוק חול בחוץ!! הכל מגמתי!!!
צפוני25.12.13
הגר"ט שולזינגר יודע את כל התורה כולה!!! וגם מתנגדיו מודים בכך מר צפוני גם אם תחיה מליון שנה לא תגיע לידיעותיו בתורה של הגר"ט
איש יהודי25.12.13
אולי בפוליטיקה מסריחה הוא מבין אך בתורה? קשה מאד לאמר שהוא יודע משהו
אבי26.12.13
ותדעו שהוא קורא את התגובות שלכם והולך עם זה לבתי משפט, הוא תובע כל זבוב לבתי משפט (כמו כל העציצים)
גפני30.07.14
2
אל תדון אדם עד שתגיע למקומו. אל תמהרו להטיח עלבונות באיש הזה. מי שמכיר יודע שהענין רגיש מאוד...
לאחר העיון25.12.13
1
לא חסרים לך צרות?? למה לריב עם גדולי ישראך??
ש. אברמסון25.12.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 08:03

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 30.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

אילן במה אברכך 

גאב"ד העיירה רקד עם הילדים בחורשת עצי הפרי | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24