כיכר השבת

וגם שטבון זכור לטוב

האיש, שהיה לוחם דגול והשתתף בקרבות מכריעים, יוני שטבון שמו, קנה את עולמו. אין לי ספק כי משכן מיוחד הוכן באותה שעה שבו נאם שטבון, אי שם למעלה בגן העדן (טור אישי)

20
מנחם מן | כיכר השבת | ט"ז באדר ב' | 18.03.14
ח"כ יוני שטבון
ח"כ יוני שטבון (צילום: פלאש 90)

אז זהו, חוג הגיוס עבר וכמוהו חוק המשילות וחוק משאל העם. או אם תרצו שם אחד לשלושתם "חוק ההדבקות לכורסאות עור הצבי בקואליציה" שכן התרגיל המסריח כבר נודע לכולם וגלוי לפני כל יודעי דת ודין. ממשלת השמד חתמה על מסמך 'סודי' שלפיו מתחייבת כל מפלגה לתמוך בחוק שהציעה המפלגה השנייה בתמורה לתמיכתה של זו בחוק של הראשונה.

נשמע מסובך? לא למי שהאידיאולוגיה שלו שווה כמו הכיפה שהוא חובש על ראשו, או אם תרצו כמו 'הסיכה' שהוא חובש על קרחתו.

מבלי להכנס לקונפליקט ההזוי שבדבר שבו נחקק חוק במדינת ישראל באופן דיקטטורי ומוזר מבלי יכולת התנגדות, ובכלל מבלי דעת האם החוק הזה טוב או רע. ומבלי להזכיר את הגדרתו של היועץ המשפטי שאמר כי אכן יש כאן 'מהלך חריג'. הרי שהדברים מקוממים עד למאד. זו הרי חוצפה שאין כדוגמתה.

על 'משמעת קואליציונית' בתוך הסיעה עוד שמענו, אך האם במדינה מתוקנת מישהו שמע על 'התחייבות כלל קואליציונית'? אולי באירן או בעירק או בכל דיקטטורה אחרת שבה נבחר הנשיא ברוב מוחץ של תשעים ותשע אחוז.. [הוא חייב הרי להשאיר אחוז אחד למען רפי השכל שבעם שזוכרים בברור שהם הכניסו פתק אחר לקלפי..] - משוגעים, תרדו מהגגות. לעיתים, אדם ברום גובהו או במיעוט תבונתו לא ממש מבין עד כמה נלוז המעשה.

אבל עדיין, בקצה מנהרת החושך האירה קרן אור חשובה. לא מדובר חלילה בהרהור תשובה או בחרטה של אי מי מאלו המרימים ידם בתורת משה, שלא תטעו. המדובר הוא בחבר כנסת אחד, עלום למדי, לפחות עד לפני כשבוע, שמשתייך דווקא לבית של א"י הן בדעותיו והן בהשקפת עולמו, שהיה חבר בוועדת שקד והתבטא בחריפות על 'העסקנים החרדים' המבלבלים את העם.

האיש, שהיה לוחם דגול והשתתף בקרבות מכריעים ובאמת זכותו שמורה לו, יוני שטבון שמו, קנה את עולמו.

למי שלא היה בארץ בחודשיים האחרונים וגם למי שהיה, נזכיר, כי יום לפני ההצבעה הגורלית [שנכפתה, ממש כך] על חברי הקואליציה, עלה חבר הכנסת יוני שטבון לדוכן הנואמים ונתן שם את 'נאום חייו' תרתי משמע.

בדבריו הגדולים שארכו כמעט תשע דקות, הצהיר חבר הכנסת כי דווקא בשל ערכיו המקודשים שהובילוהו להילחם בחירוף נפש למען הגנת המולדת והעם שנגזרו מהפסוק "ואהבת לרעך כמוך" הוא אינו יכול להרים יד בתורת משה ולהצביע בעד חוק הגיוס הקובע כי מי שתורתו אומנותו הרי הוא עבריין. ואהבת לרעך כמוך, אמר שטבון, נאמר גם על אחינו החרדים.

כששמענו את הנאום, נורא התרגשנו. אכן לא בכל יום מעז חבר כנסת צעיר לצאת בגלוי כנגד ישב ראש מפלגתו ונגד הקואליציה כולה. אך עדיין המתנו ליום השלישי, אתם הרי יודעים, דיבורים לחוד ומעשים לחוד, תשאלו את חבר הכנסת מוטי יוגב שהצהיר מעל כל במה אפשרית שלא יתמוך בחוק הגיוס ויהי מה, אלא שמשום מה ביום השלישי הורמה ידו לאות 'הן' כמו שאר מרימי היד בתורת משה. ההסבר שלו, שהיה כנראה מחווה לחג הפורים, שבו נטען כי הוא הצביע "ביד שמאל" לא הצליח להצחיק, אפילו לא את אחמד טיבי.

ההפתעה הגדולה אם כן, הייתה דווקא ביום ההצבעה הגורלי שבו קיים חבר הכנסת יוני שטבון את דבריו והצביע כנגד החוק הדורסני. את שכרו אגב, הוא קיבל מיד, כיאה לדיקטטורה מתוקנת. כוחו הפרלמנטרי הושעה למשך ששת החודשים הבאים ועוד כהנה מכות בכנף. אבל את שכרו האמיתי עוד יקבל שטבון ולאו דווקא מאתנו אנשי הציבור החרדי.

אין לי ספק כי משכן מיוחד הוכן באותה שעה שבו נאם שטבון, אי שם למעלה בגן העדן. משכן השמור למקדשי השם בחייהם.

מיד לאחר ההצבעה הגורלית שוחחתי עם שטבון, הזדהיתי כ'יהודי' ולאו דווקא כחרדי והסברתי לו כי לדידי כאדם, ישנה המשמעות הידועה של הפסוק כהגדרתו של רבי עקיבא, ולהבדיל אלפי הבדלות זכה הוא, דווקא מתוך עמק הבכא שבו נמצאת מפלגתו והוא בכללם, לקדש ולהגדיר מחדש את המושג האלמותי המלווה כל יהודי המוזכר במשפט 'ואהבת לרעך כמוך'.

זכה יוני שטבון להיות ממוסרי הגוף, להבדיל ממוסרי הנפש. זכה חבר הכנסת הצעיר לקנות את עולמו בשעה אחת. הן אמת, החוק עבר גם לאחר התנגדותו ושום משבר קואליציוני לא קרה בעקבות דבריו. אך דווקא בשל כך, דווקא בשל העובדה כי לנאומו לא היה שום כח מעבר למשמעות שבדברים ומעבר להכרזה כי ה' הוא האלוקים ותורת ישראל חיה וקיימת, ראוי הוא שטבון לצל"ש של ממש.

וגם שטבון זכור לטוב.

תוכן שאסור לפספס
20 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
16
כל כך קשה לעמוד נגד הזרם ולשמור על האמת שלך בעדת הזאבים הזו ועוד לדעת שזה כרוך ב"סנקציות" אבל ברור לי דבר אחד - מר שטבון - אם היית מצביע בעד היית סוחב את הדבר הזה איתך עד סוף ימיך, ולא היית שלם עם זה. ככה לפחות קיבלת את הסנקציות אבל אתה יכול לחיות עם עצמך בשלום.
מעריך18.03.14
15
א. יוני שטבון צדיק תם וישר. ב. כמוהו וכמו דתים לאומים רבים וכמו רבים אחרים שהמשפט ואהבת לרעך כמוך נר לרגליהם , כמו השילוב שבו דוגל יוני ולא רק הוא אלא אלפי אלפים עם כיפות סרוגות שמחייבים עצמם לשילוב בין רוח למעשה , בין לימוד התורה לקיומה, בין גוף לנשמה , צריך להבין שמפלגות כמו ש"ס או כל מפלגה עדתית
בת ישראל18.03.14
14
הוא היורש של בנט ימים יגידו
אבי18.03.14

הצגת כל התגובות

13
עוד לא אבדה תקוותינו יישר כח על היושרה והמוסריות להיות צודק גם כשזה לא לגמרי משתלם
גדליה21.03.14
12
ויהונתן שמו. ולא השתחווה לאחשוראש ולהמן ולעשרת בני המו וכו׳ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים18.03.14
11
מנחם , אשריך הגעת למדרגה של מחלק המקומות בגן עדן.יודע דעת עליון , אני מציע שתמשיך במאמר הבא לגלות מי לגהינום ומי לכף הקלע, והייתי שמח לדעת מי ישב תחת כסא הכבוד? הרי למנחם הפתרונים!!!!
י.מ.18.03.14
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף20.03.14
9
מה לך בבית היחודי של גוים?
דוד18.03.14
8
קשה להצביע נגד חוק הגיוס כאשר קוראים לך מעל כל קומה רשע מרושע וזרע עמלק!!! זרע עמלק!!!
מיכאל דיטשר18.03.14
7
היו בתקופת אסתר ומרדכי, אז דבר ראשון שהיו מוסיפים איזה שר״י לאסתר על זה שהתחתנה עם אחשורוש ועוד העיזה להזמין את המן לסעודה 2 גברים ואשה.. ובכלל לא היו קוראים למגילה על שמה יש טור חריף אך צודק בynet על זה וכמה שזה צודק החרדים לא נמצאים בהיסטוריה היהודית בצד הנכון.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק18.03.14
6
נו באמת, החוק הזה הוא מאה אחוז לטובת החרדים. גפני אמר את זה בעצמו. ושטבון הוא סתם פוליטיקאי, הוא יודע שהחוק יעבור בלעדיו, אז המפלגה שלו תיקח קרדיט על זה שהוא עבר והוא יעמוד בצד יגיד יצאתי נגד זה כדי לקחת קרדיט מהצד השני. לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. בדיוק כמו השטות שעשתה עדי קול מיש עתיד לפני
דויד18.03.14
5
מי קבע אם ח"כ שטבון צדק או טעה? אבל הכותב כבר פסק, כי הוא הרי המנהל חשבונות או המזכיר של הקב"ה
זאב18.03.14
4
אכן הוא ראוי להיקרא המלך. שהרי ניטרל את הדבק שהצליח להדביק את חבריו לכיסאות של אחשוורוש .ושכתוצאה מכך לא היה להם קשה להחליט ולגזור כאלה גזרות גם ללא מאת כיכר הזהב.הוא המולך מבנט ועד לפיד .יונתן בגימטריה יושר .שטבון בגימטריה =שמי טוב. ממצא את השם שניתן לו משמים. מקומו לא באותה חבורה מוזרה.
אריה שלום18.03.14
3
אכן שטבון יצא גדול!! אבל לא להגזים , כולה החוק היה עובר גם אם עוד אחד או 2 היו מצביעים נגד. ואולי חוץ מעקרונות יש כאן גם סוג של מהלך פוליטיי למרחוק...!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה18.03.14
2
!!!!!
V18.03.14
1
לעמוד מול כל הזאבים הללו ולהצביע נגד זו גבורה! כל הכבוד שהלכת עם האמת שלך אם היית מצביע בעד זה היה הולך איתך כל החיים ולא היית שלם עם זה. כעת, תמורת מעט "סנקציות" (שגם מוסיפות לך שכר) תוכל לחיות עם עצמך בשלום.
א18.03.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19:32
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 10:09

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

ומשפע מצוות תפילין

שמחת הבר מצווה לנין ה'באבא סאלי'

חיים רוזנבוים | 17.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

אין מחירים כאלה!

מטורף: דירה על הים בפחות מ-16,000 שקלים למ"ר

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24