כיכר השבת

"התעמרות של משרד החינוך"

בשל גירעון: משרד החינוך סגר את המכללה של ש"ס

אחרי כעשרים שנות פעילות משרד החינוך סגר את מכללת "מקור המעיינות", לטענתו בשל גירעון חמור של כעשרה מיליון שקלים עד שהתברר כי לא ניתן לסייע למכללה. בתגובה, מועצת חכמי התורה של ש"ס יוצאת במכתב חריף נגד משרד החינוך, את ראשיה היא מכנה כ"עוקרי התורה". דרעי: "זו התעמרות" (בארץ)

152
ישי כהן | כיכר השבת | י' בסיון | 08.06.14
נשיא המועצת הגר"ש כהן ושר החינוך שי פירון
נשיא המועצת הגר"ש כהן ושר החינוך שי פירון (צילום: פלאש 90)

מכה לרשת 'מעיין החינוך התורני' של ש"ס: אחרי כעשרים שנות פעילות משרד החינוך סגר את מכללת "מקור המעיינות". בתגובה, מועצת חכמי התורה של ש"ס יוצאת במכתב חריף נגד משרד החינוך: "עוקרי התורה".

זה מספר חודשים שאנשי הצוות במכללת "מקור המעיינות" לא קבלו את משכורתם, והיום אף קבלו התלמידים הודעה שלא להגיע ללימודים לאחר שהצוות הודיע על שביתה עד לתשלום המשכורות.

במכתב שהוציאו מועצת חכמי התורה של ש"ס נכתב כי "שמועה קשה הגיעה אלינו, על החלטת משרד החינוך לסגור את מכללת מקור המעיינות לשנת הלימודים הבעל"ט.

"אוי לנו שכך עולה בימינו, כי המכללה שהוקמה על ידי הסיעה מאולצת לסגור שעיריה בפני מאות התלמידים המבקשים ללמוד בה.

"ב"ה נתברכנו בר"מים ומורים מכשירים, שרובם בוגרי ישיבות ואולם רובם ככולם ללא תעודות מוכרות על ידי המדינה, כתוצאה מכך שכרם ירוד מאוד וכל נטל השלמת המשכורת נופל על העמותות וההורים, בסיעתא דשמיא זכינו והוקמה המכללה שבה המורים מקבלים תעודת מסמך בכיר.

"המכללה הייתה קשורה לרשת מעיין החינוך התורני וסגירתה הינה מכה קשה למעיין החינוך התורני, שהייתה ציפור נפשו של הרב עובדיה יוסף זצוק"ל.

"באם חלילה וחס המכללה תיסגר, כפי שחפצים עוקרי התורה אין אנו רואים אפשרות שתפתח מחדש.

"וכיוון שחז"ל אמרו 'גדולים צדיקים במיתתן יותר מבחייהן', בטוחים אנו שמרן הראש"ל זצוק"ל יעמוד בתפילה להצלחת המכללה שהיא הצלחת כל הרשת".

על המכתב חתומים חברי מועצת חכמי התורה ובראשם הגאון רבי שלום כהן, נשיא המועצת.

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב לסגירת המכללה ואמר: "התעמרות משרד החינוך במוסדות החינוך החרדי חייבת להיפסק לאלתר, אפנה עוד היום לשר החינוך ע"מ שמוסד חשוב זה לא יישאר סגור אפילו עוד יום אחד".

אנשי הצוות של המכללה נפגשו עם בכירי משרד החינוך ולאחר מכן שלחו מכתב חריף להנהלה בו נכתב: "במהלך הפגישה טענו במשרד החינוך שוב ושוב, כי תקציב המורים/ות עד לסוף שנת הלימודים הנוכחית ישולם במלואו. אולם, טענו מנגד שאין לנו אימון כלל במשרד החינוך, לאור התנהלותם מול הרב עובדיה כהן בחודשים האחרונים, לפיכך ביקשנו לראות פעולה מיידית של העברת תקציב למכללה, על מנת לשלם משכורות. בתגובה ענו כי יעבירו מיידית משכורת אחת ולאחר שתשולם יעבירו נוספת, כך ארבע פעימות, עד לתשלום כל המשכורות משנה זו.

"לגבי המשכורות שחייבים מאשתקד, כרגע עדיין אין פתרון באופק, ותקציב זה יהא תלוי בהמשך התנהלות המכללה.

"הבהרנו, כי לא נמתין עוד זמן רב עד למאבק עיקש הכולל הפגנות בהעדר תשלום המשכורות, ובהתאם לכך נכון יהיה כי כולנו נצטרף לעצומה המתגבשת במכללה כעת, אם כי לא לפרסמה עד אשר נראה את התנהלות המשרד בימים הקרובים.

"חשוב לי ליידע כי במקביל אנו פותחים ערוץ נוסף פוליטי, על מנת להבטיח גם את עתיד המכללה. ברור לי כי קשה מאוד להגיע למקום עבודה כאשר לא משלמים, וההרגשה הינה שעובדים חינם, אך מאידך ברוב עם הדרת מלך ולכן ההתאגדות כולם יחד במאבק, חשוב ומסייע לאין ערוך".

במשרד החינוך אומרים מנגד כי למכללה יש גירעון של כ-10 מיליון שקל, כך שכל כסף שהועבר למכללה לשם התפעול השוטף נבלע בחובות ומשום כך משרד החינוך עצר את התקציב.

במשרד החינוך מוסיפים וטוענים כי הם ניסו בכל דרך לסייע למכלה אך זה התברר כבלתי אפשרי.

תוכן שאסור לפספס
152 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
93
,,ושמרו בני ישראל את השבת לעשות את השבת לדורותם ברית עולם:ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם"(חומש שמות לא,פסוקים-טז-יז),,ויאמר ה', אל-משה לאמור. ואתה דבר אל-בני ישראל, לאמור, אך את-שבתותיי, תשמורו: כי אות היא ביני וביניכם, לדורותיכם--לדעת, כי אני ה' מקדשכם. ושמרתם, את-השבת, כי קודש היא, לכם"(חומש שמ
שבת קודש20.06.14
92
מספיק לילל ולהסיט את האש הצידה. ראשי ש"ס מעולם לא דאגו לציבור שלהם. כל המוסדות כגון "אל המעיין" וכו' קמו בשביל גו'בים ולמצוץ את הציבור התמים ותו לא! המשפט "התנהלות לא תקינה" הוא בעצם משפט מכובס לשחיתות ולגניבת כספים לכיסים פרטיים! שנים של ישיבה בממשלה נתנו להם מטרייה ביטחונית למעשיהם הנפשעים. אף אח
רחמים09.06.14
91
גדולי ישראל לא יתנו למכללה כזאת קדושה להסגר !!! שי פירון יכול להחליט מה שהוא רוצה המשרד שבאת יחליט זה המשרד מלמעלה ! אבא שלנו הקב״ה! והוא - לא יתן למקום שכזה להסגר !׳!!! קצת סבלנות ותפילות ויהיה נס גדול בעזרת ה׳ !!!!׳ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חן09.06.14

הצגת כל התגובות

90
אני לא מומעדת לנשיאות אין לי כמה בתים או בית מעל מליון אין לי בית בכלל- אני גרה בשכירות... אני עובדת ולא מקבלת משכורת במדינת ישראל - אני מקבלת תלוש אבל זה רק דף את הבנק זה לא מעניין הם רוצים לראות הפקדה... אני את שלי עושה אני מגיעה לעבודה נראה שבקומות אחרים... יש עובדות אחרות .חבל שזו המציאות בה א
גילה מדמון09.06.14
89
אנו דורשים לאפשר לנו לסיים את לימודנו ולמנוע ולהסיר את כל המכשולים המפריעים לנו להתקיים כמכללה ולסיים את למדנו לתעודת הוראה!
אנונמי09.06.14
88
מה שחשוב לדעת הוא שמקור המעיינות מכשירה מורים בישראל נותנת לציבור גדול של אוכלוסייה קרש קפיצה לעולם העבודה.
גילה מדמון09.06.14
87
הםא משהו בא לעבוד ללא תמורה, רק במכללה הזו המשיכו מורים להגיע לעבוד וללמד ולא לקבל משכורת 4 חודשים רצוף!!! ביומו תתן שכרו, בכל מקום אחר היו פורצים במחאה על איחור של כמה ימים בתשלום מה כאן נומר משרד החינוך מודע לכך שתקציב מעוקב משפחות שלמות מחכות למשכורת והם שותים קפה ואוכלים עוגיות ואנחנו מחכים שיגי
מרצה09.06.14
86
לא צריך להיות חכם כדי להבין ולקרוא את המהלך, באופן מכוון ושיטתי לא הועברו תקציבים למכללה.המכללה שהצליחה להוציא דור שלם של מורים נסגרת בגלל אנשים שיושבים במשרד החינוך. מי שיכול מלמד ומי שלא מנהל, בסרטון ברשת נראה אחד מבחרי המשרד שאומר שהוא גאה במורצי המכללות שמגיעים לעבוד למרות שיש עיקובי תקציב. והוא
יוסף שמחה09.06.14
85
עצוב, עצוב שכך מקום שאמור להווה סמל ודוגמא, לצערי מהווה את ההיפך!!! מכללה מדהימה המקנה מעבר למקצועיות גם כלים וערכים וחבל שמשרד החינוך בחוסר לב גורם לסגירתו. איפה השיקולים 'החינוכיים' שלכם? מה גם שתכנית הבראה נבנתה והרב עובדיה כהן הצליח תוך שנה לקזז מהגרעון. אז למה???????????? תנו צ'אנס!!!!
ברכה08.06.14
84
אני אפרת יוסף, נשואה לשי בחור ממוצא אתיופי ,אמא לשלושה ילדים. שנינו עובדים מאד קשה כדי לפרנס. אני לא מבקשת שתתנו לי דגים, כל מה שאני מבקשת זה שתתנו לי חכה כדי שאני אוכל להמשיך ללמוד במקום המצוין הזה. אין עוד מכללה שמאפשרת לשלב בין לימודים לעבודה ומוצאת את האיזון בין משפחה ללימודים. בברכה. אפרת.
אפרת יוסף08.06.14
83
בטלנים מקורבים שמחפשים גובים .
סטודנט08.06.14
במקור המעיינות עובדים ורואים תוצאות רוים את כמות הבוגרים שלנו וניתן לראות אותם בשוק העבודה!!!
גילה מדמון09.06.14
אנשים כואב להם ואתה לועג.......למה להתאכזר.
עצוב08.06.14
82
הרסתם את עולם התורה וזו מכללה חרדית שלומדים בה מכל הערים ומכל המגזרים ממתנחיל ועד לחרגים המכללה היחידה עם שעות נוחות לאמהות . בושה למשרד החינוך.
נועה08.06.14
81
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריאל08.06.14
80
כמה מתגעגעים לאלי ישי שעליו אמר מרן "נאמן הוא בכל ביתי,
דוד08.06.14
79
עוד פעם להתחיל הכל מההתחלה.
מאוכזב08.06.14
78
עוד מעט יחסלו אותנו פיזית
חרדי08.06.14
77
אני לומדת במכללה זאת שנה שלישית ואחרונה ההינו רוצים לסיים את השנה הזאת כמו שצריך ולקבל את התעודה כיאה לכל סטודנט
מעין08.06.14
76
אנו מאד רוצים לסיים את הלימודים על הצד הטוב ביותר על מנת לקבל תעודה.
נופר08.06.14
75
היה חבל אם בתקופה זו שרוצים לקדם את החרדים ולשלבם בחברה רוצים לסגור מקום שמקדם אוכלוסיה יקרה זו אני מוחה בתוקף על סגירת המכללה ובטוחני שהשכל הישר יגבר והמכללה תמשיך להתקיים
לירון08.06.14
74
לא מוכנים להתפשר ולהסכים עם דעתכם. באנו לעורר ולהשפיע על דעת הציבור ועל ועדת התקציב של משרד החינוך אף-על-פי שהחלטה כבר הוחלטה למכללה יש מנהל חדש שהביא להתייעלות של כ 2 וחצי מיליון בתקופה כה קצרה! יש לנו שליחות אישית בעלת ערך להיות מורה בישראל.. תנו לנו את ההזדמנות להצליח להגשים את חלום חיינו..
גילה מדמון09.06.14
73
עשינו לא מעט השנה מהמאמצים הקטנים שלנו יסתכמו בסכום מרשים רק לאורך זמן תנו לנו אפשרות שיקום ותיקון. באם יאפשרו לנו את המשך הלימודים בתשע"ה יאפשר לנו קרש קפיצה מכריע להשתקם במקום להכריז על חוב אבוד. חוב אבוד לחברה הישראלית בהכשרת ציבור והכרזת חוב אבוד של העמותה
גילה מדמון09.06.14
72
ההחלטה לסגור לא תשפר את מצב המכללה העבודה שמשרד החינוך לא העביר תקציבים השנה גרמה למכללה להיכנס למצב לא קל עם הצוות המרצים שלה – המכללה ניסתה להתקדם כמיטב יכולתה צמצום של 2 וחצי מיליון עובדה פשוטה זה שיפור ענקי בשנה אחת.
יאיר09.06.14
71
העולה מכל זה הוא שמוסד של ש״ס יכול ורשאי ליצור הפסדים של מיליונים והמדינה תישא בכל אלה. המדינה - זה גם אני וילדיי, הלא רעבים ב״ה. קראתי את תגובת חכמי התורה של ש״ס. אין בה ולא רמז לשאלה איך הנהלת מוסד מגיעה לגרעונות כאלה, ומדוע עלי, עמלקי סרוג, לתרום להצלתם.
עמלקי סרוג09.06.14
במכללה שלנו לומדים המון המון סרוגים מתוקים, נהנים עד השמים ומקבלים יחס חם, אוהב מחבק ומאד מתחשב!בקשר לאיך הגיעו לזה, ממליצה לך לחשוב קצת, ולערוך תרגיל חשבוני פשוט: מה קורה כשהמכללה לצנינים ותחרות עזה מול מכללות דת"ל אחרות, ויו"ר האגף נמנה על אותו ציבור...
אביחי12.06.14
70
אני לומדת במקור המעינות וממש עובדים על המנהל עובדיה. דרך אגב הם ירדו ל 8 מליון גרעון.
סטודנטית 08.06.14
ליתר דיוק 7.5 מליון המנהל עובדיה כהן גרם לקיצוץ בגירעון של 2 וחצי מליון אז חשבון פשוט נותן 7.5 מליון ויש לו תוכנית הבראה למכללה!!!
גילה מדמון09.06.14
69
טוב שנסגרה
ינקי08.06.14
טוב שאתה יצאת ממנה, היא באמת לא מסוגלת להכיל אנשים כמוך..
מיכל09.06.14
68
המכללה הזאת יחידה שהיא חרדית ומוכרת ממשרד החינוך. היא הסיכוי שלנו להצליח.
לומדת במכללה08.06.14
67
המצב . אם כל חבר כנסת יתן מיליון וחצי שקל הכל יהיה בסדר . עכשיו רבי משה יוסף יתן 5 מיליון והאחים הצדיקים כל אחד מיליון מועצת חכמי התורה כל אחד מיליון .ישאר עוד כסף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם 08.06.14
רצינו ללמד להשתקם להתמודד עם המצב לא להסגר לא מימון אלא אמת בתקצוב תנו לנו את מה שמגיע
אנונמוס09.06.14
66
מבית מדרשו של שר החינוך
ראובני08.06.14
65
אסור לסגור מוסדות חינוך !!!!!!
שושי08.06.14
64
אנא מכם התחשבו ברצוננו להמשיך ולסיים בצורה מכובדת את לימודנו במכללה.
ספיר08.06.14
63
הם לא רוצים חרדים באקדמיה הם רוצים שילמדו במוסדות שלהם ויצאו חילונים ר''ל
יוסי20.06.14
62
ניתן להשיב למהלך של משרד החינוך ב שלוש דרכים: האחת, להיכנע להרים ידיים. השנייה, להתרגז למרוד לכעוס, תגובה חסרת הגיון ההפך הקיצוני מהמטרה. דרך השלישית לקבוע מהי הבעיה, מבלי לאבד תקווה לחפש פתרון. לפנות לכל האנשים במקום לסגת אחורנית למצוא את הדרך החיובית באמת לקיום המכללה. בפרשת השבוע [בהעלותך, במדבר
גילה מדמון09.06.14
61
הישועה מגיעה תמיד כשלא חושבים עליה כלל והבעיות המסובכות ביותר נפתרות בעזרת גורמים פתאומיים לא צפויים. זה פשוט אבסורד להתנער מהאחריות ולסגור אותנו כמכללה.
מאמין גדול09.06.14
60
כמה חבל וכמה זה מעורר רחמים! איזה שיקול דעת מגוחך הוא להגיד "לא תהיה מכללה בשנת תשע"ה"
גדעון09.06.14
59
אני סטודנט להוראה כללית וחינוך מיוחד במכללת מקור המעיינות זה השנה השנייה', במכללה יש מרצים מהשורה הראשונה שאכפת להם ומקנים ידע ואפשר להגיד ללא תמורה כיוון שמרביתם לאקיבלו שכר זהלמעלה משבעה חודשים, לתערינו כולם יש קשיים למכללה שבגינם הממסד מאיים בסגירתה. אוימות הממסד הממשלה ומשרד החינוך גורמים למדינה
דניאל חסין08.06.14
58
אנחנו, בנות שנה א במסלול הגן מנסות כבר חצי שנה להעלות למודעות את מצב המכללה בפני חברי הכנסת השונים. המכללה היחידה בארץ המאפשרת מסלול הכשרה המתאים גם לאמהות לילדים- אסור שמוסד חשוב זה ייסגר. מקווה שנשמע בשורות טובות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חוי מליק08.06.14
57
אבל מכללה כזו גרועה עוד לא ראיתי. רמאים שקרנים ונוכלים. סוף סוף יש עתיד עושים משהו טוב. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי08.06.14
דם זורם לכל יהודי - ושום יהודי לא שמח כאשר יהודי אחר סובל :-(
גילה מדמון09.06.14
56
היה מוציא כסף למען התורה .לכן חברי כנסת הבנים הצדיקים מועצת חכמי התורה שיוציאו מכספם למען התורה ולומדיה .נאה דורש נאה מקיים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם 08.06.14
55
במשרד החינוך מוסיפים וטוענים כי הם ניסו בכל דרך לסייע למכלה אך זה התברר כבלתי אפשרי. = שקרנים,
אחד שהיה שם08.06.14
סליחה תיקון טעות, משרד החינוך עקב תקציבים הוא מסייע למכללה להתמוטט במקום לעזור ושקם הכי קל לסגור!!! מה אםהם לא היו מקבלים 4 חודשים משכורת האם הם היו ממשיכים לבוא לעבוד, איך הם ישלמו מים חשמל ושכירות, סליחה יש להם כמה בתים והם מקבלים שכירות והמשכורת שלהם לא מתבזבת היא רק מושקעת בכל אופציה אפשרית כדי
אנונמוס09.06.14
54
מכללה איכותית ביותר המשקיעה רבות בתלמידיה בלמידה ערכית רמת המרצים מהטובים שהכרתי יודעת לאזן היטיב בין כל תלמידיה שהינם מזרמים שונים :חרדים ציוני לאומיים מסורתיים ומכשירה ומעודדת גיוס לצה"ל והכנת התלמידים לשוק העבודה בארץ כאב לחשוב על מגמת סגירה של המכללה אתפלל לבשורות טובות
יגאל08.06.14
53
אם היינו בקואלציה לא היו מעזים לסגור.
רחמים08.06.14
52
כל המוסדות של ש"ס בקריסה עקב מעילות גניבות ומחדלים
מלכה13.06.14
51
מזה כשנה יש הנהלה חדשה ו המשכורות משולמות ו מרגישים שינוי נפלא תנו צ'אנס ותראו נפלאות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר קציריאן08.06.14
50
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איל לוי08.06.14
49
אני לומד בבית הספר שנה שניה מקור המעיינות מיכללה שעזה לי להתחיל לחזור לספסל הלימודים עם עזרה מדהימה של המרצים וחבר הנהלה שתמיד עוזרים לך. בתחילת השנה נירשמתי למיכללה ולא ידעתי שבסיום השנה הנוכחית תיסגר המיכללה. אני מרגיש מרומה. אין לי מושג עכשיו לאן אני יוכל לעבור מכאן. (נשלח באמצעות כיכר השבת
איל לוי08.06.14
48
כל הכבוד ! מגיע לשסניקים !!!
גג08.06.14
איפה דאגה לאחים ולאחיות שלך שנמצאים בסכנה ואולי איבדו את המקצוע העתידי שלהם, את הכסף, את הזמן? לא מבינה את זה. לפני הכותרת של ש"ס אנחנו בני אדם ואני אישית לא הייתי רוצה לאחל לאף אחד את מה שאנו חווים.
אני 08.06.14
47
די מלהאשים את המדינה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק08.06.14
מה שאנו רוצים לא לסגור את המכללה - רוצים לאפשר לנו להתנהל להשתקם לא חיפשו אשמים רוצים סך הכל עזרה מהמדינה - שתתערב לא כל פקיד יעשה מה שירצה
אנונמוס09.06.14
46
עד מתי נמשיך להיות בגולה כבוגר המכללה אני רוצה להעיד על מקום נפלא ובונה עובדיה כהן עושה ימים כלילות ע"מ להחזיק את המקום בצורה הטובה והמכובדת ביותר זה ממש אסון לסגור מקום כזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שילו08.06.14
והם אלה שהביאו אותו לתהום תחתיות
klozone08.06.14
אולי מספיק לחזור ולטחון את כל השטויות שהתקשורת מרעילה אתכם? תחשבו ראלי, הנה הנהלה חרדית, עובדת, יוצאת צבא, עם תארים, אולי יש כאן התנכלות??????????
אישאמת12.06.14
45
מרשעת לא קטנה, נזקיה לציבור החרדי אינם מעטים, כל מקום שהיתה עשתה חורבן עד היסוד.
מעשה חושב08.06.14
עורכת גם את הביקורות בכוללים... ואם היא מסוגלת לצרוח על המנהל החדש ולשתף פעולה עם המשרד... ואבדנו.
אחת המרצות09.06.14
44
הוא חזר והרס את שס
יניב08.06.14
43
בעז"ה המכללה לא תסגר יש לי שליחות חשובה.
שירן08.06.14
42
לא מספיק שגוזלים את האברכים שחשקה נפשם בתורה, גם גוזלים אותנו שכל רצוננו הוא לחנך את ילדי ישראל לאהבה ואמונה. גוזלים שכרם של המרצים ושכר הסטודנטים שחונכים בפרוייקט פר"ח. עד מתי?.... ימות המשיח בקרוב
תלמידה במכללה11.06.14
41
לגמור אחד את השני זה התוצאה .אילו הם הגדוייליים.
הגדויייללייים08.06.14
40
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר08.06.14
39
אין מילים פשוט....צוות נהדר ומנהל שעושה ימים כלילות בשבילנו שנצליח... חבל שמשרד החינוך כך מתעמר בנו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תלמידה מהמכללה08.06.14
38
יושבים שם אנשי זדון
נתי כהן08.06.14
37
ממש הייתי רוצה להמשיך במכללה .קיבלתי המון כלים גם בקשר להוראה עצמה ,וגם בקשר לחיים ,וגם הכרתי אנשים נפלאים ומדהימים.והחלום שלי,שיעשו תואר במכללה.(ולא רק אני חולמת על התואר הזה).
ספיר08.06.14
36
התחברתי למקום ולאוירה.. סוף סוף מקום עם השקפה ודרך חיים כמו שלי. היה אפשר לדבר עם המרצים על הכול!
שרה08.06.14
35
הרני להמליץ בחום ואהבה על מכללת מקור המעיינות שנמצאות בו מרצות מעולות ומקצועיות שבאות לקראת התלמידות בכל תחום מקום שמכשיר אנשי חינוך למופת
גואטה08.06.14
34
מי יצר את הגירעון? עוקרי התורה? מי הזרים עד היום כסף?עוקרי התורה? מי אחראי לכך שלא שולמו משכורות? עוקרי התורה? אז מה עשו בנתיים אוהבי התורה?
בן דב08.06.14
ביומו תתן שכרו אם אין תקציב שעובר אין כסף לשלם!!! הזרמה שלא היתה ביחס לתקציב גורמת לגרעון כל סטיה קטנה של חוט הסערה בסופו של דבר יוצרת מערבולת כאשר מדובר בקיצוץ של 1.5 מיליון ממה שמגיע ומופיע ברשומות יאמרו חכמים שאין אישור לתקצוב לערבים יש אפליה מתקנת - לחרדים יש עיכובי תקצוב
אנונמוס09.06.14
מש' החינוך בעזרת גורם מסויים הכשיל את ההנהלה על ידי הבטחות שונות, וחזר בו, וגרם במשרין לגרעון, ואח"כ בא עם שאלות "מה קרה". אני מקווה שיצאו עם זה לבית משפח סליחה לבית משפט
חקרן08.06.14
שמעת פעם על עצירת כספים מכוונת? ועל שחיתות בערכת השילטונית? וגם איך אפשר לשלם משכורות כשעוצרים לך את הכסף בידיים? ואוהבי התורה... הם ישבו ולמדו. ולא כל מי שמציג את עצמו כאוהב הוא אכן כזה.
מבין ועוד איך09.06.14
שונאי התורה נבחרו, והרסו.....עכשיו הבנת...
פוץ08.06.14
33
במלים אחרות: המוסד הוא ממשלתי אך הכספים הלכו לכיסים של ש״ס.
אבירם18.06.14
32
הולך וגם קשה כבר לרמות . הכל נהיה בעייתי . יהודי שהוא לא רמאי קשה לו .
משה הצדיק08.06.14
מי שיקרא את התקציב יראה שלא קיבלנו את כל מה שמגיע למכללה
גילה מדמון09.06.14
31
המדינה ? שוד לאור היום.
עלי בבא08.06.14
שאם היית מוריד את משקפי הסטיגמה מעיניך היית שם לב לזה שאנשים לומדים כדי לעבוד. משקיעים מכספם כדי שיהיה להם את העתיד שהם רוצים. ואז בוווום מאיימים לסגור ועוד אחר כך מתלוננים שלא עובדים...הלוואי שהייתה לך את האפשרות לחשוב באופן עצמאי, בלי שטיפות מח, בלי סטיגמות, בלי הכללות..
פיטר פן08.06.14
בלי תעודה היום סשום מקום אתה לא שווה כשדורשים היום מורים לאופק יש צורך בהכשרה מקצועית במקור המעיינות מקבלים כזו הכשרה!!!
גילה מדמון09.06.14
30
חייבים לתת למכללה הזאת סיכויים. המכללה הזאת נותנת כלים ששום מכללה אחרת לא נותנת. במכללה הזאת יש מורות שבחיים לא יצא לי לפגוש כמותן, לא בכזו מסירות. משרד החינוך הבטחות רבות הבטיח אך שכח מקיומם. חבל שככה דברים מתנהלים. חבל שמורות צריכות לחזור לביתן ללא משכורות. חבל שסטודנטיות צריכות לחזור הביתה עם פחד
ליאת08.06.14
29
המכללה הזו זה המקום היחיד בו הסכמתי ללמוד! נא אל תסגרו אותה בזכותה אני עכשיו מורה, מכללה מצוינת, ומתאימה לאורח חיינו.
חנה08.06.14
28
זה בית וחממה
שלומית08.06.14
27
כל מטרתנו שיהיה המשך למכללה שבעז'ה שניצא עם תעודת הוראה ונמשיך לתואר ראשון כדי לחנך את ילדי ישראל.
אורטל08.06.14
26
משרד החינוך חדל לשלם למוסד עם גרעונות כאלה. מה כאן לא בסדר?
יצחקי18.06.14
25
כואב לי לישמוע שהמכללה בה אני לומדת עומדת להיסגר, זה כ"כ מצער לישמוע דבר שכזה. כ"כ כייף במכללה, אם זה מצד המרצות, היחס, הבנות, הנעימות, השלווה, הדרך ארץ. הכל טוב במכללה הזאת אז למה ככה ליפגוע בעתידנו?! למה ככה כל הבלאגן הזה?! זה פשוט פשעעע!!!! איפה האחריות של משרד החינוך?!?! בושהה שהגענו למצב הזה
ספיר08.06.14
24
ההודעות??? חילול ה'...
תלמיד מרן08.06.14
23
רק אל תבואו עם תעודות כדי שלא נצטרך לקבל אותכם לעבודה...
איש עמל08.06.14
22
האם כל מכללה שנכנסה לחובות נסגרת?? או שסוגרים רק במקרה שהיא חרדית?
אברך עובד08.06.14
של 22 מליון....אצלנו סוגרים כבר ב 8 ?! חוצפה !!!
סטודנטית08.06.14
21
אשמת לפיד ופירון שהניהול הכספי על פני עשרים שנה היה לקוי ואפילו תמוה לפרקים. אשמת לפיד ששס תמיד דאגה למלא את הגירעון מתקציב המדינה במסגרת הקומבינות עם ועדת הכספים אשמת פירון ולפיד שהקומבינות לא עובדות יותר והם דורשים מהמכללה להתנהל כמו שצריך אשמת לפיד ופירון שבמשך עשרים שנה המורים במכללה לא
ירושלמי08.06.14
ונראה איך תגיב... זו מכללה של שס שהמפלגה הרסה אותה מבפנים כהרגלה הטוב... ולמה אין תארים?????????? כדי שכל הבנות שאין להן פסיכומטרי וגם לא ממוצע בגרויות גבוה, ואפילו לא כסף לשלם שכ"ל אקדמי, יוכלו בכל זאת ללמוד מקצוע ולהתפרנס בכבוד. עכשיו הבנת?
אחת המרצות09.06.14
20
אני רושמת מכתב למשרד החינוך , שלכאורה אמור לתת "חינוך" , אך אבוי לנו אם החינוך הוא כזה , שמדובר רק בכסף, אני רק רוצה לאמר לכם שתדעו שאני אלמנה ואם לארבעה ילדים קטנים כשהייתי בת 35 איבדתי את בעלי והייתי סייעת ללא מקצוע במשך כ10 שנים , כשהחלטתי ללכת ללמוד במקור המעיינות , ניפתח בפניי עולם מאוד מזמין ,
דנה פרחן10.06.14
19
למקורבים
לומד באוניברסטה08.06.14
18
בוא לא נשכח את העובדה שהמכללה הזאת היתה מלאה שחיתות (ע"ע דוח מבקר המדינה). רצוי שהמקום יסגר וזה ממש לא קשור לאם שר החינוך הוא שי פירון או משולם נהרי. בדיוק כמו רשות השידור, מדובר בגוף עם כוונות טובות אבל סבל משחיתות בצמרת שלו ולכן אין שום ברירה אלא לסגור אותו לחלוטין (ובתקווה) לפתוח מחדש גוף אחר שי
דויד08.06.14
חבל שאנשים שרוצים להגיד שטיות. המקום ישרוד ותראו את זה ה' לטובתנו באמת והאנשים יהיו מופתעים לגלות מהו ה'הון אנושי' במקור המעיינות...!
גילה מדמון09.06.14
המדינה, רשם העמותות, החשב הכללי וכו׳ ויצא נקי לחלוטין... פעם הבאה שיהיה לך מושג על מה שאתה מדבר, על איזה דוח׳ מבקר המדינה אתה כותב???
מכיר מקרוב08.06.14
17
ממש חבל שמשרד החינוך גורם עוול למאות משפחות. עצוב שגוף חשוב כל כך משחק בצורה שיקרית ובזויה כלפינו... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תלמידה מן המניין08.06.14
16
ניהול לקוי שהוביל לשורה של מחדלים ובזבוזי כסף מיותרים, שגרם לפיטורים של עובדים ולפיטוריו של המנהל! אולי בהנהלה החדשה עם תוכנית הבראה מוסכמת - יוכלו לשקם את הפערים הגדולים שנוצרו.
אחת מהצוות08.06.14
15
בושה וחרפה למשרד החינוך שזה העידוד שלו שחרדים יצאו לילמוד
משה08.06.14
14
חבל לסגור מכללה שבתוכה בנות שבאמת רוצה לתת מעצמן לטובת הכלל ולהוסיף מתיקות בעולם!!
רינה08.06.14
13
אם סוגרים להם את המכללות ...
מורה08.06.14
זאת הבעיה,שלא מעניין אותם בכלל ממנוומהעבודה שלנו, סתם מבלבלים את השכל שהחרדיות לא לומדות ועובדות.
סטודנטית08.06.14
12
המכללה היא קודם בית ומקום לימודים לכולנו אנא אל תאפשרו לסגור אותה כדי שהבאים אחרינו יוכלו לצמוח ולהתפתח מתוך מקום נפלא זה! ברצונינו לסיים את אשר התחלנו בלב רגוע ובהצלחה מלאה...!
הודיה08.06.14
11
הרב שי פירון בשבילכם
משה08.06.14
10
הוא נילחם בכל ממוסדות שס מכל הכוונים הכבוד מוציא אותו מדעתו כמו שעשה לרב בינימין בצרי זצ"ל ועוד עשרות רבנים ומביא הפורמצא לרודפי הדת
שמעון אופניים10.06.14
9
המצב במפלגה ילך ויחמיר לא יעזור לא תפילות ולא צעקות .כדי שהמצב ישתפר חייבים לעשות מעשים טובים . לקחת רבי בבר ועוד תשע עניים לתת להם תפקידים בכירים אולי זה יעזור . אם ימשיכו ככה המצב רק יחמיר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי בבר 08.06.14
חבל שהיום אתה צריך להיות פולטי או מקורב כדי לחיות טוב... למזל מכללתנו אנו לא פולטיים או מפלגתיים אנו מופלים לרעה עקב הגזירות על החרדים
אנונמוס09.06.14
8
והחבר'ה מש"ס יושבים ושותקים אולי משותקים.........
ח"כ08.06.14
7
עצוב שבשל קטנוניות הרבה אנשים מפסידים פרנסה (כל המרצים) והרבה תלמידים מפסידים לימודים במקום מעולה!
נורית08.06.14
6
המכללה הנפרדת היחידה באיזור המרכז ובגלל זה החלטתי ללמוד בה.
ליאור08.06.14
5
הוא נילחם בכל ממוסדות שס מכל הכוונים הכבוד מוציא אותו מדעתו כמו שעשה לרב בינימין בצרי זצ"ל ועוד עשרות רבנים ומביא הפורמצא לרודפי הדת
שמעון אופניים10.06.14
4
הכל בחינוך רק משתבש...זה אומר דרשני! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מקוריסטית08.06.14
3
אני עשיתי הסבה לחינוך לפני חמש שנים ומצליח מאוד בתחום החינוך, לא פשוט היה בשבילי הן מבחינת הקצאת הזמן והן מהבחינה הכלכלית לעמוד לפני סיום השנה השנייה יחד עם עוד תלמידים במצב דומה. אני מבקשכם להשאיר את המכללה הנפלאה הזו שבה המרצים וההנהלה עושים עבודת קודש להעמיד מחנכים לישראל, יהיה זה הפקר וחוסר אחרי
דניאל08.06.14
2
המכללה הזו הכי התאימה לי כשחיפשתי מכללה. רציתי מכללה ברמה גבוהה-עם לימודים רציניים ומקצועיים אך שיהיה בה איפיון של יהדות תוך שמירה על ההלכות בדרך החדשה שבחרתי בחיי (תשובה) ומכללת "מקור המעיינות" התאימה לי ב-ד-י-ו-ק! קיבלו אותי עם המון חום ואהבה,הרגשה של בית,צוות מבין,מקשיב ועוזר...והצלחתי ללמוד ולהי
לילך08.06.14
1
מכללה זו היא בית ומקום חם ללמוד, להעשיר ולהצליח מתוך התחשבות באפשרות הכלכלית של כל תלמידה.
חנה08.06.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

לקראת חוק הגיוס: לראשונה שוקלים יעדים ברורים ופיקוח על עולם הישיבות | חשיפה

חנני ברייטקופף | 13.05.24

כָּל קָהָל וְעֵדָה

התחליף למירון: המדינה תממן הדלקות ל"ג בעומר בכל הארץ

ישי כהן | 13.05.24

"הנס היה בצומת יד מרדכי" | צפו

רב משמר הגבול ותושב שדרות בריאיון מטלטל: משחזר את רגע פריצת המחבלים בשמחת תורה

כיכר השבת | 13.05.24
ש

השותפות שנכרתה בדם

במעמד מאות משתתפים: אירוע זכרון חרדי מרגש בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אירוע קהילתי ייחודי

בית שמש: הציבור החרדי מתכנס לערב זיכרון מיוחד | שידור חי

כיכר השבת | 12.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

מיד לאחר הצפירה | תיעוד

כיכר השבת: בלשים עצרו בגיר שגרם לילדים להצית דגל ישראל

קובי רוזן | 12.05.24

"יש לנו מכנה משותף"

הרב הראשי בטקס יום הזיכרון: 'היום הזה מיועד בעיקר עבורנו'

שאול כהנא | 12.05.24

קחו רגע

מתפללים וזוכרים: בואו לקרוא תהלים לזכר הנופלים

כיכר השבת | 12.05.24

413 חללים תושבי העיר

זוכרים את הנופלים | שידור חוזר מטקס יום הזיכרון הממלכתי בכותל המערבי ובבני ברק 

כיכר השבת | 12.05.24
ש

אין מחירים כאלה!

מטורף: דירה על הים בפחות מ-16,000 שקלים למ"ר

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם

עם בוגרי המסלולים בצבא

רבנים ראשיים, שרים וקצינים | שידור חי מטקס הזיכרון בי-ם 

כיכר השבת | 12.05.24

בפגישה עם ראש העיר

אלעד: שר השיכון הכריז על הוספת 12,000 דירות חדשות 

קובי אטינגר | 12.05.24
ש

ביוזמת מחלקת קהילות צעירות

צפו • הערב בבית שמש מעמד תפילה ליום הזכרון

אסף מגידו | מקודם
ש

מי לא זקוק לישועה

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 12.05.24