כיכר השבת

אבל אשמים אנחנו / יתד נאמן

מאמר המערכת בעיתון "יתד נאמן" עוסק בחטיפת שלושת הנערים ומסביר מי האשמים האמיתיים: "כשפוגעים בלומדי התורה, הצבא נהיה חלש יותר והארץ נחשפת לסכנות" (דעה)

92
יתד נאמן, מאמר המערכת | כיכר השבת | כ' בסיון | 18.06.14
אבל אשמים אנחנו / יתד נאמן
(אלבום משפחתי)

עם שלם עוצר את נשימתו במעקב אחרי שלושת הנערים, נפתלי פרנקל, גיל-עד שאער ואייל יפרח. מפלצות "אנושיות" ששילחו זרועות תמנון, חטפו חפים מפשע, פתחו פצעים ישנים והעמידו אומה שלמה על רגליה. אפילו לפי הסטנדרטים המאקבריים של ארגוני הטרור הנאלחים ביותר, אפילו לפי אמות המידה המרושעות ונטולות הצדק של בעלי הידיים המדממות מהארגונים המוסלמיים, מדובר בחריגה: החטופים, אינם חיילים ואינם מתנחלים אלא סתם נערים שרצו לשוב הביתה בשלום, לחזור אל אבא ואל אמא. אבל פראיותו של ישמעאל, אינה מתחשבת ברצונות אנושיים קטנים וטבעיים כאלה. ידו בכל.

תחושת הערבות, ה"עמו אנכי בצרה", יצרה התארגנות ספונטנית. הלב התרגש לראות את רחבת הכותל המערבי, מקום ממנו לא זזה שכינה, נגדשת ברבבת יהודים. יהודים מכל גווני הצבור התאחדו בתפילה, באו לשפוך צקון לחש על אחינו הנתונים בצרה ובשביה. גם בריכוזים שונים ברחבי הארץ התכנסו המונים, באופן ספונטני, להרעיד את מיתרי הלב במילותיו של נעים זמירות ישראל, להתפלל לשובם לשלום של בנים אובדים. תחושת אגודים בצרה עטפה את כל הנוכחים. בהוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, קראו בכל בתי הכנסיות פרקי תהילים, לשלומם, לשובם.

יפי הנפש הזדרזו להאשים את הממשלה: הכל בגלל העדר אופק מדיני. לטענתם, אילו הממשלה לא היתה קצרת רואי ומרחיקה מבטה קדימה, אילו היתה יוזמת מהלכי שלום, היתה כביכול נמנעת כל הטרגדיה הנוראה הזו. רק אוזלת ידה של הממשלה, היא האחראית העקיפה לארוע הנורא שעדיין בעיצומו. הגישה הזו מקוממת, כאילו היו המרצחים צמאי הדם, מתנדבי 'ארגון חסד'. כאלו שופכי הדמים של החמאס טרודים כל יומם בסחיבת סלים של זקנים ובסיוע לילדים בחציית כבישים סואנים. משל היו ראשי הטרור האיסלמי חברים באונר"א ועוסקים כל יממתם בסיוע הומניטרי לאוכלוסיית מוכות. כאילו החוטפים הארורים האלה הם שוחרי זכויות אדם. הרשעות החמוצה שבתגובות מסוג הזה, שעוסקות בהלקאה עצמית, רק משמשות קטליזטור וזרז למפגעים. הם רק מעודדים לגיטימציה לישמעאל לשלוף את חרבו מנדנה. דיבורים מהסוג הזה הם כתף חמה לטרור. אסור להם להישמע!

אם להאשים את ממשלת ישראל, והיא אינה חפה מפשע, יש לערוך בדק בית בדברים אחרים ומכיוונים אחרים. בקדנציה האחרונה היא עושה ככל שביכולתה לסכן את החיים בארץ הקודש. הישיבה שלנו כאן איננה טבעית. העם יושב כאן רק באורח ניסי, וזה מותנה ב"אם בחוקותי תלכו ונתתי שלום בארץ, וחרב לא תעבור בארצכם ושכבתם ואין מחריד". אבל ממשלת הזדון עושה ככל שביכולתה כדי לעקור את היהדות מחיי היהודים היושבים בציון. מלבד החוקים שכבר נחקקו, עומדים עוד שלושים חוקי עקירה נוספים על שולחן הכנסת, לחקיקה במושב הקרוב. חוקי ההרס הללו מסכנים את כל אחד ואחד מיושבי הארץ הזו, התלוייה במצוות.

אבל בעיקר מה ששומר על המתגוררים כאן זו התורה, "תורה מגנא ומצלא". מי ששומר על הארץ ויושביה מאימת החרב, אלה לומדי התורה. "ויהי בארבעים שנה בארבעים אלף בישראל, לומר אם יהיה ת"ח בין מ' אלף, אין צריכים לא רומח ולא מגן, כי ת"ח מגן עליהם מאויביהם". (בעל הטורים דברים א' ד'). כאשר הממשלה מנסה למעט לומדי תורה, כאשר היא העבירה חוק דרקוני שנועד למעט ולהפליל את חובשי ספסלי בית המדרש, היא חשפה את הארץ לאסונות. סטטיסטית, בכל פעם שניסו לפגוע בלומדי תורה, משהו בשלווה המקומית התערער. עכשיו כשהדבר נחקק בחוק, גם אם נסתרות דרכי שמיים ואנחנו לא יכולים לחשבן אחד ועוד אחד, אבל ללא ספק, משהו בביטחון המקומי התערער. בגלל הממשלה, ארץ ישראל הפכה להיות מקום מסוכן יותר ליושביה. כאשר הממשלה מנסה לבצע חטיפה מאורגנת של לומדי תורה, ממקום לימודם, כאשר היא מנסה לחטוף חיילים מבסיסם ולהקטין את הצבא האמיתי והיחידי ששומר, בני מעיה של הארץ נסערים והיא מבקשת להקיא אותנו. כשמנסים לפגוע בשומרים האמיתיים, הצבא נהיה חלש יותר והארץ נחשפת לסכנות נוראות, ומפעם לפעם מוגשים לנו שטרות אימה לפרעון.

אבל בשעה קשה כזו לא נחפש אשמים. אשמים אנחנו. כל ישראל ערבים זה בזה. וכשקורה אסון נורא כזה, זה אומר שהקב"ה מדבר אלינו. לכולנו. מרן החפץ חיים (אגרות ומכתבים מכתב י"ב) מבהיר, שהיום אין לנו נביאים ושליחים. הקב"ה מדבר אתנו בדרכים אחרות: "וברור לי שאם היו לנו נביאים מד' בוודאי עמדו לנו על המשמר לזרז את ישראל לתשובה לאבינו שבשמים, ובאשר בעוה"ר אין לנו בימינו נביאים ושלוחים, הוא מזרז לעולם ע"י שלוחים אחרים... אבל אנשים נאנחים, נבהלים וממשיכים לזרום אל היומיום הלא כל כך רוגע. תגובות אינסטנט, מתנקות עם השגרה. אחרים אפילו משחררים מילות רהב על ידה הארוכה של מדינת ישראל. הם מנסים להטיל את האשמה על אבו מאזן ועל הסכם השלום עם החמאס. כל מיני ניתוחי הבל ניתזים לחלל האוויר. אנחנו לא נחפש אשמים. אנחנו נטה אוזן לקול האמת. הקב"ה מדבר אלינו בשפתו, האם לא נשמע קולו?

"הצפרדעים מסרו נפשם להיכנס לתוך האש בשליחותם. כן "המתנדבים" הערבים – בשליחותם, לא נסוגים אחור. וידוע כי הגרמנים במפלותיהם כשנמלטו על נפשם ובעוזבם עיר בבהלה, לא שכחו את ישראל ר"ל לעשות בהם שפטים לפני ברחם. שהרי מלאכי חבלה היו – שלוחים נאמנים – ועיקרם בשביל היהודים היה... אוי לנו מחמת קרי, אוי לנו אם נכעוס על הערבים שלוחי דשטן ר"ל, מה יועיל לנו אז מען וועט בייסן דעם שטעקן" (שננשוך את המקל) כלשון החפץ חיים זצ"ל... (הגאון רבי יוסף ליס, יוסף דעת עמ' מח וראה כל הפרק).

הארועים האלה הם רק מגביר קול. הם "שירות הדואר" להעברת הידיעות, הם הסירנה העולה ויורדת, הם המוכיח בשער, הם הקול המתריע. הקב"ה מדבר אתנו, בשפתנו, אולי כי לא הבנו בשפה אחרת. לא נמתין לאמצעי המחשה נוספים. נתחזק ונרבה תפילה לשלום החטופים, ולשלומנו. נבצר את הצבא האמיתי, היכלי התורה. כל אחד יקבל על עצמו להוסיף בלימוד התורה הקדושה, לזכותם, להתחזק בעבודת ד' ובמידות טובות, להרבות בכבוד התורה ולומדיה ולהתחזק באמונת חכמים. זה מה שהקב"ה תובע מאתנו. ואולי בזכות כל אלה, נזכה שישובו בנים לגבולם.

מאמר המערכת נכתב על-ידי הרב ישראל פרידמן סגן העורך הראשי

תוכן שאסור לפספס
92 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
53
Looking out a window onto the Syrian border a few miles away, Mohammed Zoabi, a 17-year-old Arab Israeli said that he felt glad to live in Israel, a nation committed to democracy and human rights. “I really believe that I'm a lucky Arab and a lucky human being and a lucky Middle Easterner that I was
Am Yisrael Chai19.06.14
52
בפרצוף של הדלי"ם!!! ובוז עמוק לכל "החרדים החדשים יפי הנפש" שממשיכים ללקק ולהחניף למיזרוחניקים שר"י!!!
לביא19.06.14
51
אולם המוקדן והמוקדנית הסיקו לבדם
אשר18.06.14

הצגת כל התגובות

50
עדיין לא ראוי אפילו לעטיפת דגים לשבת
יוסי 18.06.14
49
מפני מה הארכת ימים? הוא השיב מפני שאני עו"ד גרוע כ"כ שהקב"ה אמר עזוב תישאר שם! מי מתיימר להיות עו"ד של הקב"ה?
שלום זגורי18.06.14
48
Looking out a window onto the Syrian border a few miles away, Mohammed Zoabi, a 17-year-old Arab Israeli said that he felt glad to live in Israel, a nation committed to democracy and human rights. “I really believe that I'm a lucky Arab and a lucky human being and a lucky Middle Easterner that I was
Looking 19.06.14
47
כמו שהם שונאים תלמידי חכמים כמה מהם מעלימים מס הכנסה וסוחטים ומשקרים במסחר הם אוהבים כסף
מימון18.06.14
ואתה שונא את עם ישראל ודובר לשון הרע
germon19.06.14
46
של חבריהם. כרגיל לא מסוגלים לחשבון נפש, לימודי המוסר לא עוזרים להם יעילותם מוכחת רק על בני אדם ומכאן למסקנה.......
דן סגל18.06.14
45
בזמן אוסלו כשעולם התורה קיבל הרבה כסף מרבין תמורת תמיכת החרדים באוסלו... היו רציחות ואירועים חמורים וגרועים לאין ערוך מחטיפת הנערים הללו... ונוסף על כך, אם ללמוד שלכם יש כח להגן מפני הטרוריסטים, איך זה שאין לו כח להגן מפני לפיד וגזירותיו?? אני מציע לאף אחד לא לנסות להיות המאכער או העסקן של הקב"ה.
למה זה תשאל לשמי?18.06.14
44
כמו הגרועים שבאוייבינו, מנסים "להבין את הצד השני", ולתת פתחון פה כדי להצדיק את הישמעלים הארורים שונאי ישראל. למה שלא תפתחו לכם סניף קטן של פונביז' בעזה, וכך תנצלו מגזרות הגיוס והחטיפה? תוכלו להמשיך ולהוציא שם את הסמרטעיתון שלכם, ולא לנשוך את המקל.
אוֹריין18.06.14
43
לא יתכן שנשות לומדי תורה וחרדים יתהלכו בחוצות עיר כמו שחקניות קולנוע פרוצות והקב''ה יוותר להם מה אתם רוצים מהחילונים והדת''ל שהם תינוקות שנשבו אתם שלומדים גמרא ויודעים חומרת הזימה והפריצות אתם מעלימים עין מהגיבנת שלכם הא??????????? תרדו לבאר שחת ולא תעלו
אמת 100%18.06.14
42
לומדי התורה אמורים להגן על עם ישראל. החטיפה מלמדת שהם נרדמו על משמורם. אז באו החמאס והעירו אותם משנתם
המגיב18.06.14
41
חוץ ממתי שלא ואז התשובה תהיה 'אנחנו לא יכולים להבין את החשבונות למעלה'...
ארי18.06.14
40
זה לא הזמן להפנות האשמות. זה זמן להתאחד ולהתחנן לקב"ה שיחוס עלינו ויסיר מעלינו את הקטרוג הנורא הזה.
ישעיהו ב.19.06.14
39
מאמר מערכת עלבון לאינטלגנציה ישראל פרידמן במאמריך המסיתים אתה רק מחזק את ידיו של הקב"ה בהענישו אותך שכל בנותיך עדיין רווקות והן תשארנה כאלה כל זמן שאביהן כותב נגד עם ישראל . גם אתה מקבל רמזים ואינך מסיק מהם מסקנות. זהו שקר ודמגוגיה זולה לומר שישנה פגיעה בלומדי התורה נהפוך הוא מעולם לא היה חוק כה מיט
אני18.06.14
38
ואז כולם יהיו מוגנים.... זאת הבעיה... שאנשים לומדים מדרשים באופן שטחי, וכבר זעקו על זה גדולי ישראל לאורך הדורות. הרמבם זצל והמהרל זצל ועוד רבים אחרים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש יהודי18.06.14
37
זה לא לעניין לדבר ככה בזמן שאחינו מעם ישראל נתונים בכזאת צרה !!!ממש לא מתאים!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא מתאים18.06.14
36
מי אתם בכלל שתגידו דברים כאלה אתם מדברים על ערבות של עם ישראל אחד לשני אבל מה שמעניין אתכם זה הישיבות שלכם ומגזר שלכם. לא מעניין אתכם הכבוד של עם ישראל שמושפל מול אוייביו. ממשלת ישראל אינה מלכות הרשעה כמו שאתם מנסים לכנות אותה כל הזמן להשוות יהודים כמו הגרועים שבגויים זה פשוט גועל נפש וחזרה על החטא
אביב18.06.14
35
זה דעת התורה=-> כשפוגעים בלומדי התורה - ועמי-הארצות שיסתמו את פיהם החצוף והמלוכלך ללא כל בושה !
זה דעת התורה !19.06.14
34
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישורון18.06.14
33
1.ודאי שהתורה עיקר הכל. אבל לימוד תורה לבד לא מספיק.אולי יש סיבות אחרות לצרות, כמוהמחלוקות בציבור החרדי. 2.למרות העול של הבטחון המוטל על כלל הציבור. משום מה במדינת ישראל יש יותר בחורי ישיבה וכוללים מכל מקום בעולם באלף שנים האחרונות. אולי הגיע הזמן גם להכיר טובה, בבחינת דרך ארץ קדמה לתורה. 3.חבל שהלט
מחפש אשמים?18.06.14
32
ועדת הכספים סלומיאנסקי מהבית היהודי מרשה לעצמו לקצץ 41 מיליון ש"ח מרשת אל המעיין של ש"ס ,ואמרתי על ביטול תורה של תינוקות של בית רבן ופגיעה בעולם התורה שעליה העולם עומד, לא ישתקו בשמיים!! בדיוק באותו ערב נחטפו הנערים וכולם מהמגזר דתי לאומי! ליבנו איתם ומתפללים שיחזרו מהר הביתה בשלום. אבל הבית ה
שמואל18.06.14
31
נו טוב מעניין מה יהיה מאמר המערכת אחרי שחרדים יטבעו ברקיץ באיזה נחל. את מי יאשימו הפעם. אולי הצרה הזו באה בעקבות נהרות השנאה שאתם מטיפים? מזל שהחרדים שאני פוגש רחוקים תק פרסה ממאמרי המערכת המתועבים הללו
שמואל18.06.14
30
עוד יפנו אותם בכח מההתנחלויות בגלל החיבור שלהם עם לפיד בהתחברך עם אחזיה שרף השם אוי לרשע ואוי לשכינו
אוי לרשע 18.06.14
29
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שועל הכיכר18.06.14
28
עד שהפצעים המדממים יגלידו, ואז (אם בכלל) לכתוב את המאמר??!! הרי מדובר באחים שלנו. ואפילו אם הם רואים את הציבור הכללי כאויב,"בנפל אויבך אל תשמח"!
איש18.06.14
27
הפלגנות שיש בציבור החרדי, הרב הזה לא מדבר עם הרב השני, ילדים לא מתקבלים למוסדות לימוד רק בגלל שהאבא לובש חולצה עם פסים ולא חולצה לנבה, נשות תלמדי חכמים הולכות עם פאות של שחקניות הוליווד, החצאיות כבר טיפסו להם מעל הירך הלבנת פנים של רבנים חשובים רק בגלל דעות מנוגדות, עסקונה, שעסוקה כל היום בלשק
חרדי לגורלנו18.06.14
ומטפחת של שחקניות וחצאית של שחקניות זה טוב? רק פאה אסור? פאה זה לכל היותר כמו שיער רגיל של בנות סמינר
רחל27.06.14
26
כאשר עושים חשבון נפש עושים אותו כל אחד כלפי עצמו! כאדם חרדי אתה צריך לעשות את חשבון הנפש של החברה החרדית!!! כך מופיע ברמב"ם ובכל ספרי המוסרממש לא נכון לעשות את החשבון של האחר חוץ מזה מי באמת יודע חשבנות שמיים גם בציבור החרדי היו לא מעט אסונות למה הם קרו? אולי בגלל שלא נשאו בנטל עם האחרים? נושא בע
שי18.06.14
אחרי כל אסון שקורה לעם ישראל ר"ל, אנחנו החרדים יודעים מיד הסיבה: הרי המזרחיסטים והחילונים אשמים, כמובן. הרי ברור שאנחנו לא גרמנו לקטרוג בשמים ח"ו, כיון שכבר אמר שלמה המלך ע"ה, "אין צדיק בארץ אשר יעשה רע ויחטא." וחוץ מזה, הרי התורה הדריכה אותנו במפורש איך להגיב במצב כזה: "נחפשה דרכיהם ונעורר אותם לתש
חסיד שפוי18.06.14
25
טרף צמאי דם תמורת תקציבים ואין להם טיפת בושה עוד להאשים אחרים במצב בטחונינו הירוד
גועל נפש18.06.14
24
היתד מגיע לדואר שלנו כל בקר, למרות שאני בעצמי לא קורא אותו חוץ מכמה כתבות ב"מוסף שבת". פשוט אין לי זמן. אך כאשר העליתי העתון ביום ראשון ושמתי אותו על השלחן, נבהלתי לראות הכותרת על החטיפה. "שלשה נערים נחטפו בחזרה ממקום למודיהם." מילא אתה לא רוצה לכתוב "בחורים" וכותב נערים, אולי הייתי יכול לסבול. אך "
חסיד שפוי18.06.14
תחפש ותשמע את דרשת הרבי מסאטמאר בו הוא תוקף חזיתית את המזרוחניקעס, על מה אתה מדבר בכלל???
טייטלבוים18.06.14
23
עיתון שמונע פרנסה מהציבור החרדי על ידי קביעת נורמות רעותת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי18.06.14
22
הגם שאולי אני אזדהה עם הדברים
יעקב18.06.14
21
"ששת ימים תעשה מלאכתך וביום השביעי לאלוקיך" מעבר לזה אין הבדל. באמת. הדתי לאומי בן שהוא בן ישיבה כמו הנערים האלו בין שהוא בעבודה רגילה, בין שהוא בצבא בין שהוא עם אשתו, בין שהוא משחק עם ילדיו, התורה וקיומה במעשה - עמודים לנגד עיניו. ללמוד את התורה ולקיים את מצוותיה. לא סומכים על אף אחד שיאפה את הלח
בת ישראל 19.06.14
20
רק אנחנו לא לפיד ונתניהו אשמים בהכל החטיפה הקיצוצים שנאת אחים שהצפירה של שבת ארוכה מדאי ושלישראל פרידמן אין מה לכתוב אידיוט! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי18.06.14
19
ובגדול. נקיא אתכם מתוכנו. חבורת צבועים ואוהבי כסף. עובדי אלילים. אוי לרשע ואוי לשכנו.
יעקב המצונזר18.06.14
18
הם לא היו כותבים את המאמר הזה...
סימה18.06.14
17
בפנים של הדלי"ם. לתשומת לבך מר בנט.
.18.06.14
מי אתם שתטיפו מוסר לאחרים הגרועים שבחרדים מה זה שאתם תופסים גמרא ושמים כובע חליפה זה עושה אתכם ירא שמים? הרי אתם יראי כסף או גדולי תורה או עסקנים אתם יודעים בכלל מי זה הקב''ה? אחרת הייתם נותנים לנשותיכם להסתובב כך? הייתם כל הזמן מחפשים להתרים כסף? הייתם זורקים ספרדים ממוסדותיכם? הוא אשר אמרנו אינכם
אינכם יר''ש18.06.14
16
שמוש ציני בתורה ,,,בושה לכם ,,,,להזכיר הם למדו בישיבה ,,ואם לשיטתך אז הייתי אומרת שלומדי התורה שלוקחים כסף מהמדינה נותנים כוח לסתרא אחרא ,,והם אשמים
נחמה18.06.14
15
העסקונה שהפכו את התורה לקרדום לחפור בה. עסקונה שהפך את הקהילות לפרות לחלוב מהן את הכספים. עסקונה שבנו חומות גטו בין החרדים לעם ישראל הקב"ה כבר הרבה זמן רומז ומנסה לאותת לעסקונה שהם חוטאים ופושעים. והנה בשעת משבר כל העם מתאחד, גם אם העקונה לא רוצהה את זה
klozone18.06.14
14
יישר כח,כל מילה אמת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ניסים18.06.14
13
מאז שראש העיר פגע בישיבות ובבתי מדרש יש ריבוי של אסונות בעיר. כך נאמר בשם ר' יעקב אדלשטיין. מזעזע
אריה18.06.14
12
התחברתם ללפיד מה חשבתם שהקב''ה יסלח לכם על הפגיעה בישיבות
יהודה18.06.14
ואתה מתחבר לשטן ועוסק בלקנטר על עם קדוש ובאותו זמן שאתה מקטרג אתה גם מבטל תורה
germon19.06.14
11
שפתיים ישק ! ללא חת ומורא חייבים להביע את דעתנו
דב18.06.14
10
אִם-בְּחֻקֹּתַי, תֵּלֵכוּ; וְאֶת-מִצְו‍ֹתַי תִּשְׁמְרוּ, וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם. ד וְנָתַתִּי גִשְׁמֵיכֶם, בְּעִתָּם; וְנָתְנָה הָאָרֶץ יְבוּלָהּ, וְעֵץ הַשָּׂדֶה יִתֵּן פִּרְיוֹ. ה וְהִשִּׂיג לָכֶם דַּיִשׁ אֶת-בָּצִיר, וּבָצִיר יַשִּׂיג אֶת-זָרַע; וַאֲכַלְתֶּם לַחְמְכֶם לָשֹׂבַע, וִישַׁבְתֶּם לָבֶטַ
Am Yisrael Chai19.06.14
9
לחרדים... אז שיתבונן בתגובות המשפריצות שנאה כאן באתר נגד עולם התורה והחרדים... ויראה מה זה "שנאת ע"ה לת"ח" בצורה מבחילה ומזעזעת! חשוב להדגיש זה עוד מה שנקרא אתר "חרדי" שלא לדבר באתרים "שלהם" מה שהולך שם!!!
"מי יתן לי..."19.06.14
8
החרדים שונאים הסרוגים כל זה קרה כדי לעורר חרדים להתפלל עבור הסרוגים
יענקל18.06.14
7
פרידמן היקר כ"כ, האם לנו עצמינו אין מה לתקן? האם בור"ע שלח שאחיך [ואפי'..הטועה] ייחטף בשביל שתתקן את אחיך הנוסף?! כל אחד מאיתנו הוכה כעת מכה קשה וכואבת, בחטיפת שלשת האחים, בניו אהוביו של אבינו בורא עולמים. ללמוד מה עלינו להשלים ולתקן. אכן וודאי רשעים ארורים הם עוקרי התורה פוגעים הם במצח נחושה באבא ש
חפץ לגלות רצונו יתברך18.06.14
6
"חטפו אותנו"!!!, -> אולם המוקדן והמוקדנית הסיקו לבדם כי מדובר בעוד שיחת הטרדה ! והלכו ל7 שעות לשון ?! יפה מאוד ! מבינים מי הוא זה המקבל החלטות !
ה18.06.14
5
אתם משניאים עלינו את הדת ואז מתפלאים למה יש קיצוצים. תתנהגו קצת יותר בכבוד, באהבת ישראל ואולי יהיה שיפור. אולי המסר הוא "ואהבת לרעך כמוך- זה כלל גדול בתורה"? מה הטעם בכל הלימוד אם אתם לא מסוגלים לקיים מצוות בין אדם לחברו? אני לא מכלילה את כל החרדים, חלילה. יש חרדים שאני מכירה שהם אנשים טובים עם לב ט
חילונית18.06.14
4
וכשלא פגעו בעולם התורה עם רבין וממשלתו ששימנה את החרדים ושס שיתמכו באוסלו, לא היו פיגועים פי אלף יותר רצחניים??
דדי18.06.14
3
אכן העריץ הרס את הישיבה של הרב עטרי ובית כנסת של לוית חן ולכן אחד החטופים מאלעד.
יצחק18.06.14
2
זאת צריך רומח ומגן . מה שבטוח לא צריך זה ליטאים מתוסכלים אשר לא באים בסוד ד' אבל חושבים שכן ומכים על החזה של אחרים.
דוד ס"ט18.06.14
1
בושה לעיתון שיצא מאמר כזה תחת ידם . הראשונים שצריכים לפשפש במעשיהם זה הציבור הליטאי אשר הם לא נחים לרגע במלחמות הפנימיות שלהם . הם האחרונים שיכולים בעת זו להטיף מוסר ובפרט לא לציבור הדתל"י . ומענין שכשהם היו בקואלציה לא חטפו את גלעד שליט וכדומה .. הצרות לעם ישראל התחילו כעת כשמיצרים לציבור החרדי ? כ
מנדי18.06.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 13:44

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 12:09

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 11:33

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 10:10

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 09:16
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

תיעוד נדיר ומרגש | צפו

אשת המנהיג הליטאי לחטופים: "הייתי בשואה, הערבים האלו גרועים הרבה יותר מהנאצים"

חנני ברייטקופף | 06.05.24