כיכר השבת

כמה זמן לוקח לצבא החזק בסביבה למצוא שלושה נערים?

הצבא החזק ביותר בסביבה, הציוד המשוכלל והמתקדם שעומד לרשותו. לצד "מוסד" ושב"כ מפוארים, לא הצליחו לאתר את החטופים כבר 13 ימים. אנו מוכרחים עורף רוחני חזק (דעות)

65
הרב ראובן זכאים | כיכר השבת | כ"ז בסיון | 25.06.14
הרב ראובן זכאים (צילום: יח"צ)

13 יום מורטי עצבים כבר עברו, הלב ניתר מכל רחש קל. ובינתיים... הצבא החזק ביותר בסביבה, על הציוד המשוכלל והמתקדם שעומד לרשותו. לצד 'מוסד' ושב''כ מפוארים בעלי יכולות איתור ואיסוף מודיעין מעוררות השתאות, שנלמדות בצבאות כל העולם - טרם מצאו ולו קצה חוט באשר לגורל אחינו החטופים.

מטריף את הדעת להתייצב כך, עם שלם, מאחורי גבם השחוח של הורים מודאגים וטרוטי עיניים, חשופים בצריח מול קור רוחם הרצחני של אויבינו ימ''ש. כן, אלו שאנו נוטים לזלזל ביכולות הצבאיות ובטח האינטלקטואליות שלהם, והללו, דווקא הללו, מצליחים לתעתע באומה שלימה כל כך הרבה זמן. ולנהל, ולדאבון הלב בינתיים גם בהצלחה לא מבוטלת, לוחמה פסיכולוגית אכזרית ועקובה מדם.

מי יודע אם לא לזה התכוון הרמב''ם בדבריו באיגרתו המפורסמת 'איגרת תימן', שבגלות אחרית הימים ינהגו בני ישמעאל באכזריות נוראה וחסרת רחמים שלא נמצא לה תקדים בשום אומה אחרת.

כמובן, שאיננו מרימים ידיים חלילה וחס. קל וחומר בן בנו של קל וחומר שאיננו מנסים חלילה להמעיט מערכם או לרפות את ידם של אחינו היקרים מכוחות הביטחון לענפיהם. שעד לרגעים אלו הופכים אבן על אבן בתוך קיני הצרעות. נמשיך בכל עוז ותעצומות להתפלל עליהם, ללמוד לזכותם. ונמשיך להעריך את נחישותם ואת מסירות נפשם יומם ולילה למען עמנו ומולדתנו. והלוואי שיצליחו בעזרת ה' במשימותיהם בכלל, ובמשימה זו בפרט.

אך בד בבד. חייבים אנו להפנים את השיעור החשוב הזה שמלמדים אותנו מן השמים. אי אפשר להשתחרר מהמחשבה שאולי מעיקה, אך בו זמנית גם מעודדת ביותר: לא יעזור בדין! הפלא הזה ושמו 'ישראל' איננו נתון ואיננו מסור לחוקי הטבע הארציים, ואין קיומו הפיזי תלוי ועומד לאורם של כללי הגיון כלשהם. עם ישראל מעל המזל. מה שאומר שרק רצון השי''ת מכתיב כאן את הכללים. ישנו פתגם ידוע, שאמנם באידיש זה 'מצלצל' יותר, אך גם בלשון הקודש הוא 'רוטט' די והותר: 'ברצות הבורא- גם מטאטא יורה!' כמה פשוט ככה צודק. אנו רואים נכוחה שאם חלילה, מסיבות השמורות אך ורק עימו, השי''ת איננו רוצה... אזי שווא שקד שומר, ושווא תשועת אדם.

לשם כך, אנחנו חייבים יותר מתמיד לא להסתפק רק בצבא חזק. אלא מוכרחים אנו לבסס ולייצב עורף רוחני חזק בדמות לימוד תורה, תפילה, וחיזוק בקיום המצוות. כמה מרגש לשמוע את דבריהם מלאי האמונה וקבלת הדין של הורי החטופים היקרים, הקוראים לתפילה, ומעוררים את כולנו לערוך בדק בית רוחני מיידי.

כמובן, אין צורך להכות 'על חטא' על חזהו של הזולת, גם על שלנו יש מספיק מקום. כל בר דעת חש שעל ימים אלו ממש אמרו חז''ל במשנה בסוף מסכת סוטה, בהם יגיעו הכל למסקנה הברורה והחד משמעית, כי אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים! ומי יתן ונזכה מהרה לשובם של הבנים, ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים!

תוכן שאסור לפספס
65 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
37
נמצאו. והקישקוש הבולט(בין שאר שירבוטך): "כן, אלו שאנו נוטים לזלזל ביכולות הצבאיות ובטח האינטלקטואליות שלהם, והללו, דווקא הללו, מצליחים לתעתע באומה שלימה כל כך הרבה זמן. ולנהל, ולדאבון הלב בינתיים גם בהצלחה לא מבוטלת, לוחמה פסיכולוגית אכזרית ועקובה מדם" - ציטוט שלך! מתברר עתה כמשפט חלול, נבוב חסר כל
לאחר העיון01.07.14
עדיף לא לדוש בעבר, אך קראתי את המאמר הנ"ל, ומסתבר שהרב הנכבד הזה צדק. את הגופות מצאו דווקא אזרחים, הצבא לא אבה לשתף פעולה עימם בתחילה. אנו נתונים עתה ללוחמה עזה ושה' ישמור את חיילי ישראל היקרים. דומני שאין מה להכביר על הצורך העצום ברחמי שמים מרובים לצד ההשתדלות. בלי ספק שמי שיש לו טיפת אינטליגנצייה
שלום פרקוביץ23.07.14
36
מר זכאים אתה מתהדר בטיפשות טמטום ורעות רוח. אדם שאינו מאמין יאמר את אותם דברים שאתה אומר אבל מהכיוון של התפילות הברכות וכו. . אתה רק נותן לעצמך גול עצמי מטופש לחלוטין. אין לי מושג למה אתה חושב שהדעה המטומטמת שלך אמורה להיות מופצת על גבי האתר. אתה רק מוכיח שאינטלגנציה לא קונים בכסף
רפי שביט 26.06.14
35
הם עושים כל יום ניסים ונפלאות לחסידים,מחיים מתים, מרפאים חולים, צופים כל הנסתרות.זוכים לגילוי אליהו כל לילה.אלא שממתינים עד שהצבא ירים ידים, אז הם יופיעו, יקדשו שם שמים, ויגלו את מקום החטופים, תמורת כל המליארדים שקיצצו מהחרדים ומעולם התורה. ביבי יכנע, ישלם, ולמשפחות החטופים ולחרדים תהיה אורה ושמחה.
דן סגל26.06.14
מה חשבת כל קשקשן באינטרנט נגלה לו סודות?
אחד מל"ו29.06.14

הצגת כל התגובות

34
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרול25.06.14
33
לחפש שלושה נערים באזור כל כך צפוף ומאוכלס זה כמו לחפש מחת בערימת שחת! תפסיקו לדבר כמו מבינים גדולים ולהחליש במקום לחזק! זה נראה כאילו אתם שמחים בכישלון של צה"ל!! התחרפנתם לגמרי!!!!!!!!!!!! בשורות טובות בקרוב בעז"ה!
אני25.06.14
32
הנערים טרם נמצאו, ואתה מוצא זמן להטיף מוסר לצה"ל? מה אתה עשית בשביל למצוא אותם? גאוותן טיפש, מבית מדרש מחרחר מחלוקת.
גולי26.06.14
31
אין עוררים על אמיתות התכן אך השמעת דברים אלו בעיצומו של מאמץ אדיר של חיילים יקרים ומשפחות שנמצאות בחרדה יחד עם רב עם ישראל שכן מתפללים לאבינו שבשמים להצלחה ולישועה. הטפת מוסר זו בעיתוי זה גובלת בשערוריה.
ישורון26.06.14
30
בס"ד מאז שחזרתי בתשובה ויש לי ויכוחים עם נפשות יקרות לי שאומרים: 'אבל תראי איך הדתיים מתנהגים, ואיך זה לא כמו שמצווה התורה, ואיך כך ואיך כך" אז התשובה שלי היא תמיד אחת: "אני רואה שזה באמת כואב לך, הפער הזה בין מה שצריך להיות לפי תורת ישראל ומה שיש בפועל, יש לך בקורת? אתה מרגיש שמי שלוקח עליו עול תור
חוזרת בתשובה25.06.14
הוא בסך הכל כותב כאן שצריך להתפלל ולהתחזק ולא לסמוך על צבא ומדינה אלא הכל בידי הקב"ה ובכוח התחזקות שלנו הם יצליחו בע"ה וזה מסר ברור.
יהודיה26.06.14
29
עם כל המחלקות שלנו נכשלנו ובגדול... פרשת קורח חיה וקיימת.
חרדי כואב25.06.14
28
מסר חד וקולע
יאיר 29.06.14
27
איך הם לא נמצאו אם כל כך הרבה צדיקים התפללו עליהם? המזכיר של הקב"ה....
ישיבות וכוללים?25.06.14
26
צודק ובגדול....ולאלו הבורים הרשעם המגיבים אם הם מזרוחניקים כואב לראות את השפל אלין הגעתם... כופרים בעיקר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי25.06.14
25
אם הם טרם נמצאו זה רצון ה'. מה לך להלין על המצב. פעל כפי יכולתך, ולגבי המצב - צריך לקבל את הרעה כשם שמקבלים את הטובה. אבל אל תלין על איש. זה חוסר אמונה.
א"ב25.06.14
24
מי שלא מבין את הרב יש לו חור בהשכלה
יאיר 29.06.14
23
אדון זכאים אתה איש חצוף לדבר על צהל כצבא החזק בציניות שלא הייתה מביישת כלי תקשורת ערביים והנימה של הדברים בעצם מפרידה בינך בין הציבור שאתה מייצג לבין המדינה. אז מה היה לנו אתה ושכמותך גם מעודדים השתמטות מהצבא וגם מזלזלים בו. את ההצלחות הגדולות של צהל אתם נוטים לשכוח , את התלות שלכם במדינה ובצהל גם א
יגאל 26.06.14
22
הרמב"ם דבר על זמנו באגרת תימן, על הפרעות של המווחדין ושאר ישמעאלים שרודים בישראל בתימן ושאר מקומות, איך אפשר לכנות את עם ישראל ששב לארץ ישראל בהמוניו תחת שילטון ישראל כגלות, גם בזמן שאול ודוד היו מלחמות וכשלונות, אף אחד לא חשב שם שהם נמצאים בגלות.
אשר25.06.14
אשר כדאי שתלך ללמוד קצת כי אתה כותב שטויות שאי אפשר לתאר, ברור שאנחנו בגלות זה לא המצאה של בעל הכתבה ובזמן שאול ודוד עם ישראל עדיין לא הוגלה אלא רק אחרי חורבן בית ראשון התחילה גלות בבל לכן לא הייתה להם סיבה לחשוב שהם בגלות, אתה צריך לקחת ספר פעם בחייך ולהתחיל ללמוד
צפת25.06.14
היהודי מהגלות מאשר להוציא את הגלות מהיהודי,
אשר27.06.14
21
כותה אדיוט ומתנשא למה להשתמש בכזו טרמינולוגיה????
חכם25.06.14
א. א"א לדעת מה התהילים כן הועילו אולי דחו את הגזירה? אולי היה צריך להיות משהו יותר נורא? ב. אנחנו לא מבינים חשבונות שמיים!!!!!!!11
שירוש25.06.14
20
טוב מאוד הוא כותב
יאיר 29.06.14
19
חהחהח לא שוה תגובה
רמי26.06.14
18
כדי שלא נחבר את שטחיות מאמרו עם מוצאו המזרחי הוא משחיל ככה בדרך אגב שיש פתגם שבאידיש נשמע יותר טוב. זה לא יעזור לך.....
הרב זכאי25.06.14
אני דווקא חושב שזה היופי בכתיבה שלו שלכל אחד הוא מנגן על המיתרים שלו ולכל אחד יש מסר בכתבה הבנת גזען שלי?
אברך אשכנזי 29.06.14
17
הוא בר מזל כי יחסית לטיפשותו המופלגת ולגישתו הילדותית - הוא זכה שדבריו החלולים יפורסמו פעם אחר פעם באתר כיכר השבת. אכן זכות מופלאה יש לראובן זכאים!
רכז בטחון26.06.14
16
הרב זכאים מתנסח בדפלומטיות זהירה, אבל האמת ברורה: העם היושב בציון סומך יתר על המידה על הכתובת הלא נכונה... עם כל ההערכה לחייל הפרטי המוסר נפשו למען אחיו, צה"ל כגוף, המשמש בימים אלו ככלי ניגוח נגד עולם התורה, אינו ראוי להצליח, ואיננו זקוקים להגנתו. לשם הישועה! הצבא הוא אשליה.
מנחם26.06.14
15
האים כשהם רצו לתפוס את אחד מהתחנות הרדיו הפיראטיים גם לקח להם כ''כ הרבה זמן ?????? אלא יד א' באמצע, תחשבו על זה
חנוך25.06.14
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי חביב25.06.14
13
ואם בשעת כתיבת שורות אלה ימצאו את הנערים, האם יהלל את חיילי צהל כוחם וגבורתם או יהלל את התפילות והתעניות שבזכותם נמצאו הנערים? כלומר מבחינת הכותב, ללא קשר למה שקורה - המסקנה היא אחת 'להתחזק ובתפילה ובתשובה ובלימוד תורה'. ויש לי קושיה אליו, מאות אלפי בני הישיבות מתפללים ומכוונים ולומדים למציאת
משה כרם25.06.14
כל כוחנו וגבורתנו אפס היא לולא השם יתברך ברחמיו מאציל עלינו כוח ידע סיוע עזר ויכולת למצוא את החטופים. יש הנותנים ידם במלאכת החיפוש יש לוחמים בשטח ויש לוחמים בצבא-השם, ושילובם של כל אלו הוא שיביא אלינו את התוצאות המקוות בעזר השם.
אסתר25.06.14
חשבונות שמים אנחנו לא יודעים, ולגבי השאלה האחרונה שלך זה בדיוק מה שכותב השורות אומר, שעדיין צריך להתחזק! אבל הצבא והמדינה שמתפארים כ"כ ב'גדלות' שלהם לא הוכיחו הפעם שזה כך...
למדן אחרי צבא25.06.14
12
חושב שהוא חכם ולא מבין כלום מדריך בנוסף גם מתהדר בתואר רב על כלום. לא רב ואפילו לא מתקרב. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם25.06.14
חוצפן עלוב מה חמור מבין ברבנים את עצמך עוד אינך מכיר יטמבל
המוחה27.06.14
11
בלי קשר לחשיבות העורף התורני ובלי לפגוע בכבוד הרב ,חושבני שאין מקום לכתבה כזו בימים אלו. גם ברגעים אלו חיילי צה"ל מסכנים חייהם כדי שנוכל למצא את החטופים . יש הרבה דברים שאנחנו והרב טרם יודעים והצבא והשב"כ יודעים. חבל שנעשה שימוש ציני במצב קשה של המשפחות ועם ישראל כביכול להוכחת חשיבות התורה.
בן ציון25.06.14
10
תגיד לי מר זכאים הנכבד שמא בעברך לבשת את מדי צה''ל? שמא עברת קורס בן שנתיים ביחידה לחקירות בשב''כ? שמא במוסד הספקת להיות אולי? אם אני שופט לפי כותרת חסרת הידע הבסיסי שלך אני מבין שהתשובה לשאלותיי היא לא! היא לכך ובהתאם לזאת סייג לחכמה שתיקה, אתה לא באמת יודע מה קורה במערכת מה יודעים ומה לא יודעים, ב
סמ''ר במיל'28.06.14
9
הסתכלת לאחרונה מה הולך מסביבך?סוריה,מצרים,עירק? אתה יושב בגן עדן יחסי ומדבר דברי "חוכמה" על אוזלת היד של הצבא..אתה יודע איזה מודיעין צריך לאתר באיזה חור בחברון או בעזה שלושה חטופים?אתה מכיר צבא שהיה מצליח?או שתלמד ולא תתערב או שתעשה צבא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי25.06.14
מה תגיד... יושב לך רגוע בעיר ואם בישראל. מי אם לא הצבא מבצע טבח בסוריה? מי ביצע את המהפכה במצרים אם לא הצבא? מה הקשר זה שכאן הצבא לא מבצע הפיכות??? מדינה נחשלת שלא יודעת איך לטפל בקליינטים שלה. וראש ממשלה מוג לב! ויותר מכך אזרחים דפוקים כמוך, שיורקים עליהם ומעדיפים לומר: וואלה - יורד גשם!
למדן אחרי צבא25.06.14
8
הרב הזה ממש צודק
שלי ברקוביץ29.06.14
7
לימוד התורה והתפילות של החרדים לא שווים כלום, עובדה!
חוכעם25.06.14
6
מסופר על הבעל שם טוב שהיה עוסק בתורה ואם אשה איבדה את פרתה היתה נגשת אליו והוא לא היה מרים את הראש והיה אומר לה איפוא היא צריכה ללכת בכדי למצוא את פרתה אולי צהל לא מצא אולי אתם תמצאו ברוח הקודש שיש לכם כך אתם טוענים
חילוני חכם 25.06.14
5
"צבא ה'" הצבא החזק ביותר בגלקסיה לא מצליח לגלות כיצד גוש המפלגות החרדיות יכול לנצח בבחירות לכנסת את גוש המפלגות אוכלי הטרפות ובועלי הנידה. נסתרות דרכי ה' ..או שלא.
שמעון בן ארי 26.06.14
4
חבל רק שיהודים אחינו בשרנו צריכים לסבול בין חיות אדם בשביל כך
יהודי מאמין!26.06.14
3
אנו צריכים להתאחד סביב מטרה אחת ולהיות מגובשים כעם. התססות מעין אלו אין זמנם עכשיו או אי פעם. חושו ללמד עלינו זכות ואל תצדיקו את עצמכם על חשבון השחרת האחר.
אסתר25.06.14
ברור שצריך להתחזק וזה מקומם אסתר שאת לא נושאת בנטל
יערה29.06.14
2
שבגלל שכל הבחורי ישיבות שנמצאים בפיצוציות וצופים במונדיאל לכן צהל לא מצליח למצוא את הנערים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי25.06.14
במו עיני ראיתי השבוע שלושה אברכי משי ספרדיים יושבים בראש חוצות במרפסת של חנות נרגילות בחוב הרב קוק, וללא בושת פנים "נושאים ונותנים באמונה" תוך הפרחת ענני עשן מתקתק...
גדי26.06.14
1
אין אחד יודע מדוע חשבונות שמים מדוע עדיין לא נמצאו החטופים. אין אחד מאתנו יודע מדוע עד עתה לא עזרו את התפילות. אולי הם עדיין לא מספיקות אין אחד מאתנו שיוכל לומר שתפילות אינן עוזרות מחקרים רבים הוכיחו, חילונים מוצהרים העידו שראו ישועות גדולות ורק בזכות התפילה. שאלו את הרופאים הגדולים ביותר בעולם ובדק
משה אמת25.06.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לכולם ובחינם

באו לטייל בחול המועד בחינם >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם