כיכר השבת

מאבק ליטאי - גם בימים הנוראים

ישיבות ובתי כנסת מדיחים חזנים ותוקעים מ'בני תורה'

הקרע הליטאי עולה מדרגה: אתר "כיכר השבת" חושף את רשימת בתי הכנסת והישיבות בהם חזנים ובעלי תוקע המשתייכים לפלג הירושלמי יודחו מהתפקיד בו החזיקו שנים. אברך: "בעל תוקע וחזן שפגעו בגדולי ישראל - יש הצדקה להדחתם. אנשי בני תורה הגיבו: "פגיעה קשה בחזנים ובמשפחתם" • פרסום ראשון (חרדים)

123
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ד באלול | 09.09.14
אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה
אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)

אחד התפקידים הרוחניים הנכבדים והחשובים ביותר בעולם היהודי הינה הזכות הגדולה לשמש כשליח ציבור לפני התיבה בבית הכנסת בחגים ובימים הנוראים, כמו גם המעלה לשמש כבעל תוקע. אלו תפקידים המצריכים יראת שמיים רבה, לצד האחריות הכבדה לשמש כשליח ציבור ולהוציא ידי חובתם את המתפללים בבית הכנסת.

בשולחן ערוך נכתבו הלכות מיוחדות המחייבות את מי שמכהן כבעל תפילה בראש השנה וביום הכיפורים. בעולם הישיבות ובהיכלי התורה הגדולים מקפידים כאמור להגיש לפני התיבה חזנים קבועים וידועים המשמשים בתפקידם מזה עשרות בשנים כאשר לצד היותם בעלי קול נעים, הינם גם בעלי יראת שמיים לצד העובדה שהם אהודים גם על הציבור.

השנה, לראשונה נדמה כי לאור הפילוג החריף בציבור הליטאי, הרי שבמנייני תפילה רבים תהיה למחלוקת השפעה מכרעת כאשר חלק מבעלי התפילה, הקוראים בתורה והתוקעים בשופר ייאלצו לעזוב את משרתם זאת אחרי עשרות שנים של חזקה וקביעות. בנוסף, בישיבות רבות ייפתחו מניני תפילה נפרדים לאור המצב. יצויין כי לא ברור האם מדובר בדרישה מהשטח שנענתה ע"י גדולי ישראל או שאולי בהוראה מכוונת מגבוה.

הגראי"ל שטיינמן, מנהיג הציבור הליטאי המרכזי. (יעקב נחומי, פלאש 90)

מהם חלק השינויים הצפויים בעולם הישיבות כבר בראש השנה תשע"ה?

החזן הקבוע מזה עשרים שנה בישיבת כנסת יצחק חדרה בתפילות מוסף של ראש השנה ויום הכיפורים הוא הרב אריה לייב כהן, הידוע בקולו הערב. השנה הוא ישמש חזן באחד מבתי הכנסת בבני ברק ולא יגיע לחדרה זאת לאחר שנועץ בגדולי התורה בבני ברק שהורו לו לעזוב את ישיבת כנסת יצחק.

בהמשך לכך, בישיבת בית מתתיהו שימש שנים רבות חזן בימים הנוראים הרב אלעזר שושן, ראש הישיבה הגר"ב ויסבקר נועץ אף הוא בגדולי ישראל שהורו לו להעבירו מתפקידו בשל השתייכותו למצביעי בני תורה - עץ.

יצויין, כי בתחילה רימזו לו לעשות זאת באופן עדין ומכובד אולם לאחר מכן הוחרף הטון. במקביל בחורים מישיבת בית מתתיהו ניסו להגיש לראש הישיבה עצומה נגד סילוק הרב שושן אך ההחלטה נפלה והרב אלעזר שושן ישמש השנה חזן בישיבת כנסת יצחק חדרה במקומו של הרב אריה לייב כהן.

בבית הכנסת נאות יוסף בבני ברק, הגר"י אידלשטיין המשמש רב בית הכנסת הורה להעביר את החזן הוותיק הרב נוברוצקי מתפקידו בשל הצבעתו לבני תורה. החזן ביקר בימים האחרונים בבית הגר"י אידלשטיין ושמע ממנו על ההחלטה.

בבית הכנסת יד אהרון שבשכונת רמת אהרון בבני ברק יערכו לקראת הימים הנוראים בחירות האם להשאיר את הגבאים הרב מאיר קרלינסקי והרב צבי מילצקי בתפקידם או להחליפם לאחר שבעקבות השתייכותם למצביעי בני תורה חלק מהמתפללים טוענים כי גדולי התורה הורו להחליפם. הרב צבי מילצקי אף משמש כחזן בראש השנה והשנה הדבר מוטל בספק ותלוי בתוצאות הבחירות.

בבית הכנסת יוצאי ישיבת גרודנא בבני ברק, נהגו בשל הצפיפות בבית הכנסת הקבוע ברחוב בלוי לקיים את תפילות הימים הנוראים בישיבת אוהל יעקב ברחוב הלפרין. השנה, ייאלצו החברים במניין לחפש מקום חילופי שכן מנהלי הישיבה קיבלו הוראה שלא לאפשר ליוצאי גרודנא להתפלל במקום. בישיבת אוהל יעקב יפתח השנה מנין חדש של אברכים "יוצאי ישיבת תורה בתפארתה".

הגר"ש אוירבך. חזנים ובעלי תוקע שזוהו עמו מודחים. (יונתן זינדל, פלאש 90)

בבית הכנסת יוצאי ישיבת כנסת יצחק, שם מזה כ-17 שנה ערכו את התפילות בישיבת משך חכמה ברחוב ראב"ד בבני ברק, יקיימו את התפילות השנה בישיבה אחרת בעיר, זאת לאחר שראש ישיבת משך חכמה הגר"א מילר הודיע כי בהוראת גדולי התורה בבני ברק אין באפשרותו להעניק להם את המקום.

בנוסף בוגרי הישיבה הוותיקה הנשמעים למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן התייעצו וקיבלו את הוראתו לפתוח לעצמם מניין חדש בנפרד. בבית הכנסת בית שרגא בשכונת רמת אלחנן בבני ברק מתפללים בשנים האחרונות עשרות אברכים מתושבי השכונה כאשר השנה התקבלה ההוראה להחליף את החזן ואת בעל התוקע.

"אין ספק כי הפילוג משפיע לאורך ולרוחב של הציבור הליטאי ולכן אך טבעי שבסופו של דבר ייפרדו למניניים נפרדים", אומר לכיכר השבת אברך ליטאי המזוהה עם הממסד. לדבריו, לא ייתכן שיגישו לפני התיבה חזן שהינו שנוי במחלוקת ואינו מקובל על רוב הקהל: "יש בכך הגיון רב לפטר חזן שאינו מתאים".

"צריך גם להבין שלא מדובר רק בעניין ההצבעה אלא בתחושה של רבים מהמתפללים כי אותו חזן או בעל תוקע זילזל חלילה במרנן הגראי״ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי" הוא מוסיף.

מנגד, גורם בסיעת בני תורה אומר בתגובה לכיכר השבת כי "ספרי השותי"ם של גדולי האחרונים מלאים בשאלות ותשובות בעניין החזקות של בעלי התפילה ובעלי התקיעה בבתי הכנסת, האחרונים דנו האם יהודי שבמהלך השנה יצא עם נוכריה מותר להעבירו מתפקידו או שמא לחשוש שחזר בתשובה... מעניין לראות כיצד במקרה הזה ההחלטות על סילוק בעלי תפילה נעשות בצורה כזו ללא דין ודברים וללא חשש. מי יודע האם החזנים אכן מוחלים על הפגיעה הקשה בהם ובמשפחתם".

תוכן שאסור לפספס
123 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
87
האם יש למישהוא עוד דמיון שהקדב״ה יקבל את תפילות האנשים הרעים והאכזריים הללו שמורידים אנשים יראים ושלמים מחזקתם היזהרו ואל תחקרו אח״כ למה באה עלינו הצרה הגדולה רח״ל ראו ערך אין יום הכיפורים מרצה עד שירצה את חבירו השם ישמור איזה אסונות מחכות לנו!!!!!!!!
ירוחם10.09.14
86
פחד וחרדה עוזרים לחזור בתשובה. הפחד שנפל על המחבלים שנהיו מוקצים ודחויים אצל יראי ה' אולי בזכות התגובה החריפה של העולם הליטאי נגד הרומסים את כבודם של מרנן ורבנן הרבה מהם יחזרו בתשובה ויתיצבו על דרך טוב.
וחימ10.09.14
85
בואו נודה על האמת. מאז ששמענו ישירות מפי קודשו של מורנו הגראי"ל, שהורה ישירות ללא שום אמצעי וללא עזרת אנשי ביתו, לעזוב את חדרה, ולפתוח את תורה בתפארתה, לא זכינו עוד לשמוע ממנו הוראות מפורשות. נתפלל כולנו שה' יתן לו כוחות להמשיך ולהנהיג, כי הדור צריך אותו, אבל אל נחשוב שהוא אמר משהו לגבי החזנים והתוק
יהודה10.09.14

הצגת כל התגובות

84
אנשים רעים וממורמרים, בטח לא טוב להם בבית, והם מוציאים את זה בחוץ.
מביט מהצד ונגעל10.09.14
83
הפלס זה טוב להפרדה. כך יודעים היטב מי עסוק בביזוי תלמידי חכמים
יוסיי09.09.14
וויכוח המתבסס על עובדות והגיון אינו מוגבל רק לגמרא, אלא גם לסוגיות העולם. האם תוכל להפנות את תושמת ליבנו לציטוט אחד מהפלס בו נאמר משהו גנד גדול ישראל?
חגי10.09.14
82
גם סטאלין טען שהוא עושה את רצון העם כשמסלק את כל מי שמתנגד חלילה למנהיג האהוב!
רפאל09.09.14
סטאלין היה רוצח המוני בעוד שהרב שטיינמן הנו מקרב ישראל לאביהם שבשמיים, בניגוד גמור לכל המחבלים,אנשי ה'פלס' הארורים למינים וודאי שכנופיית ה'פלג הירושלמי' בעלי ה'השקפה הטהורה' שמחלחלת כארס של עכנאי ומחטיאה רבים וטובים. אי לכך, יש הבדל ענק בין סטאלין, שמטרותיו היו אישיות, למקרה זה, שבו דורשים מהם לחזור
אבי10.09.14
81
התגובה של העץ"ניקים מטופשת. זו הלכה שחזן שאינו מקובל על הציבור המתפללים לא יכול להוציא ידי חובה אפילו אם הוא בוכה בתפילה ומרגש את כל העץ"ניקים
אריאל10.09.14
80
מי שמדבר ומנבל פיו נגד גדולי ישראל על פי הלכה אסור לו להיות חזן בימים נוראים. מי שמצוי בתאווה תמידית למצוא פגמים בגדולי ישראל אסור לו להיות חזן. מי שאינו מרוצה על הקהל אסור לו לכפות על עצמו על הציבור.
ירושלמי09.09.14
79
ממא נפשך, הרי שעד היום הם היו מקובלים כיר"ש גדולים, ומקובלים על הציבור, ותלמידי חכמים, אז איך קרה שכל הרשימה החליטה להתהפך לריקים ופוחזים? הרי הם לא נבחרו סתם.
יהודה09.09.14
היו בתקופת הדורות מספר גדולים שבמשך הזמן שנו ופירשו
יעקב10.09.14
78
גל האפיקורסות , הליצנות והטמטום שפוקד את העולם הליטאי זה צרה צרורה. הצרה הזאת הורסת אותנו ומאלצת אותנו לנקוט בצעדים של הצלה למען המשך החינוך הטהור של ילדינו. רק זקני הדור ממש שהבורא הותירם לפליטה הם המוסמכים לטפל בצרה גדולה זו. זו היא צרה שחודרת לתוך חיינו ומפריעה לנו לעבוד את ה'
כואב10.09.14
77
צביעותם של אנשי הפלג מטריפה את הדעת. באמצע קמפין יקר על מחלוקת אין להם בעיה להוציא חוברת מלאה בליצנות, רשעות ומחלוקת . הם מתנהגים כמו החמאס,יורים ובוכים
דגכע09.09.14
76
שימו לב שכל התגובות המגבות נכתבו על ידי בן אדם אחד ובסגנון אחד. הנס העצום והחריפות של ר' חיים ומסכנים העצניקים ומגיע להם וכו'. תעקבו ותזהו שזה בסך הכל בן אדם אחד.
אברך קלוץ'22.09.14
75
בימים נוראים ישנה הקפדה מיוחדת שמי שאינו מרוצה לקהל לא ישמש כשליח ציבור
חצקל10.09.14
74
היד החזקה של זקני הדור גורמת לשפוים שבקבוצה המורדת להירורהי תשובה ולביטול המנוי לעיתון הפלס שנאסר על ידי גדולי הדור.7 חלק עושים זאת כתשובה מאהבה וחלק מתוך תשובה מיראה
תשובה10.09.14
73
שכן מי שמשוייך ל'בני תורה' ומורד בגדולי ישראל חשוד לעבור עבירות חמורות ביותר נוספות, שכן אינו מציית לגדולים כי אם לעצמו ולכנופיתת פושעי ישראל דוגמת עורכי ה'פלס' למיניהם. אי לכך, בראש השנה,שבעל התוקע מעלה את תפילותיהם של ישראל אל כסא הכבוד, לא רצוי שאותו בעל תוקע יהיה פושע ישראל, ולפחות שיחזור בתשוב
אבי10.09.14
72
משוגעי הפלג החיים בעולם מדומה והזוי ממשיכים ללקק את הפצעים. הציבור שומר על נפשו ונפשות בני ביתו מהשפעתם המסוכנת. הורים לילדים רועדים מפחד שיוצאי חלציהם יתפסו לפלג ויעברו תהליך פסיכוטי של התנתקות מהמציאות לטובת אויב מדומה המתגלה בדמותם הטהורה של זקני הדור רח"ל.
הורים10.09.14
71
הצעת פשרה. חזן שיחזור בתשובה ויציא מביתו את העיתון שמסמל את ההתנגדות לגדולי ישראל, יוכל לשמש כשליח ציבור. יש להקים ועד רבנים מיוחד שיתן מענה לגבאי בתי הכנסת בסוגיית העץ. אין דומה בעל הפלס שמבוקר עד ערב מתריס ומבזה לבין תלמיד תמים של הגאון ר' שמואל,שלא מבין מאיפוא זה נפל עליו. '
יעקב מרדכי10.09.14
70
המופת הגדול ביותר של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שבקדושתו ותורתו הצלךיח לעצור את שריפת המחלוקת שתכננו להצית לבלרים מוכשרים הרוצים בכוח ובתחבולות להנהיג את בני התורה. שר התורה התמלא בגבורה נוראה ויצא למאבק חסר פשרות כנגד המהרסים המבקשים בכשרון עיתונאי לחולל חורבן והרס בעולם התורה. המאבק הק
יש קונה עולמו10.09.14
69
הפלס במקורו נועד להגביר את השפעת חוגי המחבלים. כיום שנתיים אחרי, אפשר לסכם שכל המנגנונים הקשורים למחבלים ניזוקו מתופעת הפלס. 1 ישיבת פוניביז של הגאון רבי שמואל מרקוביץ. עד להפלס טובי הבחורים בעולם הישיבות רצו להגיע לישיבה. ברישום הנוכחי רק משפחות מזוהות עץ נרשמו לישיבה . הישיבה הפכה לישיבה של סקטו
ניתוח חכם10.09.14
68
נצחון של בני תורא
תמר לנג10.09.14
67
ביום שני - זעקת הדם הנקי: נתנאל עראמי הי״ד נרצח בלב העיר פ״ת. מחבל ערל לב חתך לו את הרתמים בזמן שהיה תלוי בין שמים לארץ וריסק אותו אל מותו. למשטרת ישראל מדיניות להסתיר פשיעה לאומנית רצחנית. עד שעה זו עוד לא פנה שום נציג של המשטרה למשפחה, לעדכן בפרטי חקירת הרצח. מחר יום שני בשעה 19:30 נתכנס במקום
כנסו21.09.14
66
רעידת אדמה ירושלמית. בבית כנסת ידוע בירושלים הולכים להחליף חזן
רעאי10.09.14
65
אני התפללתי גם בחדרה וגם בבי"מ שושן יש לו את כל הרגש והיופי בתפילה מרגישים את הירא"ש ואריה לייב יש לו קול חזק ומדויק אבל לא מתקרב לשושן!!!
אברך מיוחד10.09.14
שושן הוא חזן נפלא, אבל אין כמו הבית מדרש בבית מתתיהו שהתחבר איתו ואת זה שושן הפסיד בגדול, להתחזן הוא יכול גם לתוך נגנים ולהפיץ לכולם!!!
אוהד28.09.14
64
תובנה פשוטה. בזכות רבי חיים קנייבסקי שהבהיר לכולם בחריפות נדירה שמי שיחזיק במחלוקת ויבזה את גאוני ישראל , מקומו מחוץ למחנה בני התורה כפי שהיה נהוג בכל הדורות כלפי אפיקורסים,שורר כיום שלום ואחדות. העצניקים מזהירים את בני ביתם שלא יעיזו לדבר מילה כי אחרת השכנים והורי החברים לא יאפשרו לבניהם לחבור אל
אנש10.09.14
על זה נאמר ברוך השם
חושף דבילים22.09.14
63
המענין הוא שהתקוממות נגד המחבלים צומחת מהשטח .ראינו את זה בפורים בדפיקות העזות בעץ . וכעת איפוא שהחזן שייך למחבלים נערכים דיונים.
דדי10.09.14
62
וכל ישראל יראו וייראו
כי הם חיינו10.09.14
61
כל "גדולי הדור" עוסקים בפוליטיקה כולם מביאים דעתם הפוליטית הרי למדונו גדולי דור האמתיים שכל הנוגע בשרצים הופך לנגוע ומסריח
יצחק10.09.14
60
למדתי בשנת תשמ"ט בכולל בבני ברק וסבלתי שם מאד כי היו מדברים דברים גרועים ושפלים על הרבי מליובאוויטש זצוק"ל החלטתי לכתוב מכתב להרבי בעצמו אף שאיני מחסידיו ולא ענה לי ואח"כ שוב כתבתי ולא ענה ורק אחרי כמה מכתבים הוא ענה לי בזה הלשון ולא יותר "יתבררו ויצורפו ויתלבנו" ועכשו רואים שאילו שרצו להחרים הם בע
חנוך10.09.14
59
מגיע להם יבוגדים
ברוך10.09.14
58
מה זה אומר? שהת"ח והיראי שמיים שייכים לעץ ואילו הגבאים בבתי כנסיות המשועממים שייכים לגימל מעניין
שמח לשמוע10.09.14
57
אחים יקרים. ראש השנה קרב ובא . אפשר לחזור בתשובה. שערי תשובה לא ננעלו. יכולים אתם לעלות לביתם של רבותינו מרן הגאון רבי אהרון לייב שטינמן שליטא ומרן הגאון רבי חיים קנייבסקי שליטא להתחנן על נפשכם ולבקש מחילה. לזרוק מביתכם את כל כתבי המינות והאפיקורסות. וטהר ליבנו לעבדיך באמת
תשובה10.09.14
56
מסכנים העציצים: לא שידוכים. לא חזנים. לא חידריים. לא כוללים. לא ישיבות. מובן למה הם עבדו כל כך קשה עבור הישיבות שלהם כי שם זה המקום היחד שהם רצויים.
דגכע10.09.14
מסתדרים בלעדיהם
יוסי22.09.14
55
תקופת הרישום לישיבות הגדולות יצרה באופן סופי סדר בישיבות הקדושות. אלו שקוראים לעצמם "פלג ירושלמי" "עץ" "נצח" ועוד, התגיסו בצורה נמרצת למען הישיבות המצוים תחת חסותם: "פוניבז מחבלים" "חדרה" "גרודנה", ופעילות זו ניקתה את הישיבות מכל מיני מחרפים ומגדפים וכבודם של חכמי ישראל מתרבה בעולם. עולם הישיבות נ
משה יענקל10.09.14
54
בקרוב מקוואות נפרדים, מכולות נפרדות,שכונות נפרדות,לבוש יחודי, ותורה נפרדת.
דן סגל10.09.14
53
אני קורא לכולנו להתעשת רגע לפני איבוד שפיות טוטלי.
יהודה11.09.14
52
אם אחד יבזה את הגאון רבי שמואל אויערבאך יתנו לו להיות חזן בחדרה או במעלות התורה. ברור שלא. אם כן מדוע אתם באים בטענות לציבור הליטאי שאינו רוצה בחזנים המזוהים עם ההתנגדות לגדולי הדור.
מעלות10.09.14
51
עקמומיותם של העצניקים גוברת מיום ליום. הם חיים בהזיות באטמוספירה מטורפת שהנה כל האידישקיט קורסת ,ורק הם מצליחים להציל. הישיבות הקדושות לא מחזיקות הדת. רק בילבולי השכל שהם מקשקשים מחזיקים היהדות. הם ממש משוגעים.
יעקובוביץ10.09.14
50
ואין עם אלא הערב רב החרדי, כמה שהמן צדק.
דן סגל10.09.14
49
האם תמצא בעל תוקע או חזן אצל ויזניץ שרולצא ששיך למנדל, וכן בסאטמאר וכן בבאבוב.................מ הם חשבו הצבועים להתחנף ביום ולריב בלילה בסתר.........דמעות הקוזק הנגזל.
פשטן10.09.14
48
נס גלוי. אצלי בבית כנסת היה מועמד להיות חזן ששיך היום לפלג ,בסוף נבחר מישהו אחר. ניצלנו מתסבוכת.
אף על פי10.09.14
47
מישהו יכול להכריח אותי להתפלל עם חזן שמצוי במתקפת טירוף להסביר עד כמה הרב שטינמן ... מבחינתי מדובר בחולה נפש שזקוק לאישפוז פסיכיאטרי... בבית כנסת שלנו יש כזה אחד הרוצה לכפות עצמו.
שמעון10.09.14
46
הרב שטינמן הוא הראשון שזיהה את הסכנה האיומה של לבלרים המבקשים להוריד יגון שאולה את הבנין האדיר של עולם התורה והישיבות שהוקם בדם וביזע. הוא הראשון שהתריע מפני סכנת העקמומיות שאת תוצאותיה המרות אנו רואים לנגד עינינו, כיצד אברכים בני עלייה נקלעו לתוך מערבולת של טמטום המוח ,ובני משפחתם מבכים את מר גורל
טהוי10.09.14
45
כל המעשים שעושים ציבור רודף יהיה נרדף מין השמים הימים הנוראים הם הימים שיהיו סימן לכל השנה אין הלכה כזות לעביר שליח ציבור בגלל שהוא הולך אחרי רב מסוים זו שינאה נגד יהודים צדיקים שהשם לא ימחול לעושי ריב
חנניה10.09.14
44
יש בתי כנסת לסיריקים לאנרכיסטים ולחוליגנים שילכו לשם.
פתרון11.09.14
43
הפלג הירושלמי הבטיח לעשות הפגנות גדולות אם יעיזו לעצור בחור.ולמעשה לא עושים כלום והבחורים נרקבים בבית הסוהר ונמצאים שם כל היום עם חילונים . שיפסיקו להתעסק עם חזנים וירעישו עולמות כמו שאמרו כל הזמן.שיעשו.שיושבים בשקט זה מכניס קרירות והשלמה עם הגזירה. נותנים פתח לבעלי לשון שאמרו שכל דיבורי הקנאות הם
חרד למען שמו10.09.14
42
הצליחו לעוות את המוח של קבוצה שלמה של אנשים והם חיים בתודעה כוזבת,כאילו גדולי ישראל רוצים להרוס את הדור והם מיעוט נאבק על זכות קיום בכדי להציל הדור. אנשים פשוט השתגעו והתעוותו. הם אנשים מסכנים שמוחות שטניים ומוכשרים עיוותו להם את השכל.
מוריס10.09.14
41
בעת המלחמות הגדולות נגד פא"י והמזרחי פוטרו חזנים. יש לזכור כי בתנועות הללו היו רבנים וגדולי תורה. כל חטאם היה שהם מרדו בגדולי ישראל.
חיקל10.09.14
כלומר ביום העצמאות
יוסי22.09.14
40
ברוב המקומות מסדרים זאת בשקט. החזן לא רוצה בזיונות. הגבאים לא רוצים בלאגן ותקשורת. שהאינטרסים משותפים יש שקט.
וולף טיברנץ10.09.14
39
מי שמדבר עם עצניק ממוצע נחרד לראות עד כמה השתבש להם השכל. הם חיים במציאות מדומה. אנשים תמימים שבאים לקראתם לא מסוגלים עד כמה גדול הוא השיבוש והטימטום בתוך הקבוצה.
גוט10.09.14
38
איפה נשמע כזאת בישראל כמה רשע ואכזריות בשם ה״גדולים״ היכונו לשואה
ירוחם10.09.14
37
הציבור בסך הכל רוצה חזנים שלא מתריסים נגד עיני העדה.
וחימ10.09.14
36
כאשר הגדולים לחמו נגד המזרחי--- הרבה לא הבינו כאשר הגדולים לחמו נגד פא"י --- הרבה לא הבינו כאשר הגדולים לחמו נגד חבד--- הרבה לא הבינו כאשר הגדולים לחמו נגד אליאס--- הרבה לא הבינו. וכאז כן היום רבים לא מבינים את מאבק ההצלה מקבוצת העץ המבקשים לפרק את הציבור הליטאי. אך בסופו של דבר : גדולי
נוקב וחד10.09.14
35
לא יאומן לאיפה עוד אפשר להידרדר ?? במשך השנה הם כן כשרים לשמש חזנים רק בראש השנה יש איסור או שזה רק חומרא? והחזן החדש לא נחשב שנוי במחלוקת אלא רק מי ששייך לצד מסוים?? בגלל חילוקים ודעות שונות שצריך פרוז'קטור בשביל להבחין את ההבדל בינהם יוצרים פה חבילת עסקנים משעוממים פילוג כזה אדיר שלא היה ולא
פשוט עצוב!10.09.14
34
מי היה מאמין. עד לפני תקופה הם היו אליטה מבוקשת .והיום הם הפכו להיות החצר האחורית
סהיע09.09.14
33
בזמן הרב אלישיב זרקו חזנים ידועים בירושלים שהיו שותפים לביזויו והוצאת פשקוילים. מי שמבזה תלמידי חכמים אינו ראוי לשמש כשליח ציבור
אליהו10.09.14
32
שום בדיקה אם ראוי לעשות כך או לא. ישר מתנהגים באלימות ובטירוף
עמי10.09.14
31
וכבר אמרו חז"ל, השנאה מקלקלת את השורה.
יעקב10.09.14
30
הודו לה' כי טוב גם ביוצאי תפרח העיפו את יונה מרצבך הבעל קורא ע"פ בקשת רוב הציבור ובאישור ראש הישיבה הגר"א פילץ
תפרחניק10.09.14
29
מה מביא אנשים בב"ב לפגוע ברבני ב"ב ולהצטרף לפלג מעיר אחרת? עולם מוזר!
מוזר10.09.14
28
צאצאי המחבלים ממזרים
מחבלים את הכרמי09.09.14
27
אז מה התלונה על החילונים שמדיחים חרדים והרי קל וחומר הוא?
דן סגל09.09.14
26
אם רבותינו לא היו מזהים את הסכנה העצומה בקבוצה זו היינו רואים היום אלפי בחורים ששורפים פחים ומתעמתים עם שוטרים. רבותינו הצילו את הדור מהסכנה הגדולה של הרס עולם התורה. הם הצליחו בכוח תורתם לעצור את הסחף וטמטום המוחות .
דגכ09.09.14
25
מדהים שמלאך המוות כבר מכה בהם, ועדיין עומדים הם במריים.
משה10.09.14
24
תפילה והווי הרבה יותר טובים!
חנן10.09.14
23
הרבה אנשים תמימים לא יודעים מה רע בעתון של גרוסמן. צריך להוציא קובץ שלם מכל ציטוטי הליצנות נגד גדולי הדור. משתמשים במטבעות לשון של גדולי הדור ואומרים שזה נאמר על ידי עסקנים ומלגלגים. יש להסביר לציבור את שפת הרמזים שכל כולה קרירות ורעל .נורא נוראות. יהיה בזה משום זיכוי הרבים ויפקחו עיניהם של תמימ
פישלה09.09.14
זה: רק אחד-בודד מעשיגענער, השונא דת - מקלל ומחרף > כאחד הריקים שבשוק !!!
ת10.09.14
22
על עברות של בין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר. זוועה של כתבה. צריך להתבייש ולא לפרסם את זה נורא ואיום כשישראל יורדים, יורדים עד לתהום
משה09.09.14
21
הכי פשוט שיעשו מניינים עם עליי קללתך בני.
חיים05209.09.14
20
יש להבין מדוע גדולי הדור מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב , מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי מדברים על אותם אנשים המשתיכים לכת הידועה בלשונות חריגים ולא מקובלים כדוגמת "משוגעים","בהמות" ",שוטה","צודריטער". העצ שואלים בכעס למה ביחס לכל מיני פרצות בחומת הדת גדולי עולם לא יוצאים בכזו תקיפות. מדוע רואים בהם
יהודי09.09.14
מנכ"ל טמפו הגיע להגראי"ל ושאל אותו אני מפרסם בערוץ 2 מה הבעיה לפרסם ב"הפלס"? ענה לו הגראי"ל- זה טרף (תאווה) וזה כפירה (הפלס)
שונא מזרוחניקים10.09.14
19
עצוב לראות איך אנשים עסוקים במחלוקת במקום לחזור בתשובה
נטרלתי09.09.14
18
לא יכול להיות שגדולי ישראל לא מסוגלים להגיע לשלום בניהם ! לא יכול להיות שאינם מבינים גודל השעה הזמן והמקום . לא יכול להיות שכל זה קורא על רקע הגיוס או כל סיבה אחרת . העם נקרע מעצם חדלונם של אלו שצריכים להנהיג ובמקום זה אנחנו שומעים מילים קשות וחרמות שקורעות ומפוררות את הציבור . ריח הריקבון מגיע
עמוס-10.09.14
17
התקיפות והיד החזקה של גדולי הדור כנגד מבזי התורה שתיכננו לעשות פילוג כבד ביותר אצל הבני תורה ,תזכר לעולמי עד.כתקופה שבה ניצל עולם התורה ממחלוקת נוראה. "ההפרד נא מעלי" הוא הרע במיעוטו לעומת הטרגדיה הנוראה שעמדה לפקוד את עולם התורה אם רבותינו לא היו לוחמים מלחמת ה' ברמה.
יצמח10.09.14
16
ברוב המקומות מתנהל משא ומתן שקט והחזנים שאינם מרוצים לקהל פורשים בכבוד עם איזה תירוץ כגון אני צרוד. נחסך הרבה בזיונות.
מש10.09.14
15
ישנו חזן בבית כנסת מוכר בירושלים שחזר בתשובה שלימה. הפסיק לדבר סרה בגאוני עולם ,לא מכניס לביתו העיתון הפלס וחדל לקרוא קונטריסים מלאי רעל . הציבור הקדוש שמח להתפלל עם בעל תשובה באמת.
פלפל10.09.14
14
בעקבות מאבק נחוש שניהלו גדולי הדור נכשל הנסיון לפורר את המסגרת א הליטאית ולייצר בה תוהו ובוהו. בראש המערכה להצלת עולם התורה התייצבו גדולי הדור שהבהירו בנחישות שכל ניסיון לחולל מחלוקת יתקל בתגובה קשה. בעלי המחלוקת שלא צפו את התגובה הקשה, ביצעו פעולות חמורות של מחלוקת,ביזוי חכמי ישראל ונסיונות מחוצפ
פולי09.09.14
13
דיברו על 184 משפחות וע"ז שמדובר בכמה צעירים.. והנה לא רק שלא מדובר באנשים פוחזים וריקים.. אלא בסלתה ובשמנה של הציבור הליטאי... ולכן זה כ"כ כואב לפלג הבני ברקי! מה שהם שכחו זה שיש דין ויש דיין! וגלגל מסתובב בעולם... מדובר במאבק יצרי מטורף שהציבור הליטאי מסתחרר ממנו בלי מעצור והכל ממאבקי כח ושליטה
מנחם09.09.14
12
תורה בלי חסידות זה יהודי בלי יראת שמים .. לפני 32 שנה הוא אמר את זה לר ש"ח ותראו היום כמה שנאה ? תורתם לא שווה כלום .. יחי המלך
שונא ליטאים09.09.14
זיע''א שמיום שנפטר אצל הליטאים כל יום יותר גרוע מחברו
ממש כך10.09.14
ודבר אחד בטוח ספרדים יותר קרובים לחבד מאשר לכת הליטאית וביחד אנחנו הרוב את הגאון הרב עובדיה רדפו ואת הרבי רדפו וזה בדיוק אותם אנשים
חבדניק21.09.14
11
תמיד אמרו שהנבחר יותר נרדף יותר, יהודים נרדפים על ידי גויים, חרדים נרדפים על ידי חילוניים, ואידך זיל גמור.
ישראל09.09.14
10
אונאה זה דבר חמור מאין כמוהו, דמעה אחת של יהודי אחד אין לנו מושג מה היא עושה. ענין העץ והג' ברור שזה לא שחור לבן, ברור שגם בעץ יש אנשים שרבותיהם המובהקים הורו מה שהורו והם מעולם לא פצו פיהם. ויש כאלו רח"ל שתו בשמים פיהם, ויש כאלו באמצע וכן בצד הג' גם יש מיעוט קטן שמזלזלים בת"ח שאינו משוייך לצד שלהם
דני10.09.14
9
למה שהעצים החרימו את כל הישיבות ועבדו קשה שכולם ילכו לחדרה ומרקוביץ שתקתם. אתם עשיתם את ההפרדה .
חעני ממעש10.09.14
8
תכנית ההפרדה זהו הפתרון היחיד, אין שום מצב לחיות ביחד מכל הצדדים. מה שהצד הירושלמי לא מעוניין בהפרדה כי הוא חושש ומפחד, זה כולנו יודעים, אבל אין ברירה, בסופו של יום, ההפרדה תשאר והשנאה תלך ותפחת, כמו שקורה היום בחסידויות. הפסיקו כבר לחלום על אופציה של שלום. אין שלום לרשעים....
השפוי10.09.14
7
כאשר הגראי"ל אמר שהם מטמטמים את המוחות היו שלא הבינו. היום כולם מבינים את נס ההצלה.
אמת09.09.14
6
פיו ולשונו הכשילהו... א. מתברר שכנראה הם עשו עוולה בבזיון ת"ח. ב. עדיין לא עשו תשובה על פשעיהם..
צדוק09.09.14
5
מרוצה ממנו, אסור לו להתפלל. חבל שבני תורה שכחו את ההלכה.
מהלך09.09.14
4
הרי אנחנו מנסים לחלן את הדור! אנחנו רוצים להתגייס! אנחנו רשעים מרושעים! שיפתחו מניינים לבד רק הצדיקים ורק מי שלא מתייצב בצו ראשון?! רק מי שמנוי על ההשקפה הטהורה יכול להתפלל אצלם ונגמרה המחלוקת! למה בכח הם עושים מחלוקת???
שונא מזרוחניקים12.09.14
זה לא במקרה שהם החזנים, הרבנים, בעלי קוראים, בעלי תוקע בכל מקום. רוב המנינים החשובים בארץ הוקמו על ידיהם. אתה היגעת להתפלל במניין שלהם. וכן בישיבות. אתם הגימלניקים לומדים בישיבות שהקימו אנשי עץ. זה לא מקרה שבכל ישיבה חשובה אנשי הצוות הם עץ.
יהודה קירשנבוים16.09.14
הנהגת יתד הישנה - הפלס דאגה ליחצן רק אנשים שקשורים אליה כל השנים
נכון18.09.14
3
כל צעד כזה גורם לעוד מחבלים לברוח ולהשאיר שם את המשוגעים
גכעי10.09.14
2
לזה אתם רואים תורה? יראת שמים??
יהודי10.09.14
1
התקיפות והיד החזקה של גדולי הדור כנגד מבזי התורה שתיכננו לעשות פילוג כבד ביותר אצל הבני תורה ,תזכר לעולמי עד.כתקופה שבה ניצל עולם התורה ממחלוקת נוראה. "ההפרד נא מעלי" הוא הרע במיעוטו לעומת הטרגדיה הנוראה שעמדה לפקוד את עולם התורה אם רבותינו לא היו לוחמים מלחמת ה' ברמה.
יש שלום09.09.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24