כיכר השבת

השקט חוזר?

פרסום ראשון: הסכם פשרה בבי"ס המריבה בבית שמש

לאחר מאבק ממושך שהגיע אף לבית המשפט, הושג הסכם פשרה בין עיריית בית שמש ומשרד החינוך באשר לבית ספר המריבה בעיר. על פי ההסכם, יוצבו בחצר בית הספר שפות ותרבויות קרוואנים במימון משרד החינוך עבור תלמידות בית הספר החרדי "משכנות דעת". עד הצבתם, הבנות החרדיות ילמדו במקום כמתוכנן (חרדים)

10
ישי כהן | כיכר השבת | י"ב בתשרי | 06.10.14
פרסום ראשון:  הסכם פשרה בבי"ס המריבה בבית שמש
(צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון: לאחר מאבק ממושך בין משרד החינוך ובית הספר "שפות ותרבויות" לעיריית בית שמש בראשות ראש העיר משה אבוטבול ובית הספר החרדי "משכנות דעת" - שהגיע גם לפתחו של בית המשפט, נחתם הצהריים (שני) הסכם פשרה בין עיריית בית שמש למשרד החינוך.

ל"כיכר השבת" נודע כי הסכסוך המתוקשר הגיע לסיומו וכי עו"ד אורי קידר (המייצג את ראש העיר) והפרקליטות הגישו לבית המשפט המחוזי בירושלים את הסכם הפשרה אליו הגיעו. עם זאת, הורים חילונים הביעו את התנגדותם להסכם ושלחו מכתב חריף נגדו.

על פי הסכם הפשרה, יוצבו בחצר בית הספר "שפות ותרבויות" קרוואנים עבור הבנות החרדיות במימון של משרד החינוך, ועד להצבתם ילמדו התלמידות החרדיות במבנה כפי שדרשה העירייה מלכתחילה. לקראת השנה הבאה יידון מעמד המבנה כולו.

במידה ועד ה-10 לנוב' לא יושלם הליך הצבת הקראוונים, הבנות החרדיות ייאלצו לעזוב את בית הספר החילוני וללמוד או במתנ"ס העירוני או בכל מבנה אחר שיוסכם.

בהסכם הפשרה שנחתם בין הצדדים, הוגש לבית המשפט והגיע ל"כיכר השבת", נאמר: "סמוך לאחר מתן תוקף של פסק דין של הסכמות להלן, יעביר משרד החינוך לעירייה הרשאה חתומה לטובת רכישת ארבעה מבנים יבילים".

"העירייה תחל באופן מיידי בכל ההליכים הנדרשים על פי כל דין להצבת מבנים יבילים אלה על מנת להעביר לתוכם את תלמידות בית הספר "משכנות דעת". המבנים היבילים יוצבו בחצר המפלס התחתון של מבנה בית הספר "שפות ותרבויות", כאשר במסגרת הליכים אלו יותאם השטח להפעלת בית הספר כשהגדר והשערים של החצר התחתונה ישמשו כגדרות המתחם".

בהסכם הודגש כי "לא יאוחר מיום 10 בנובמבר 2014 יפנה בית הספר 'משכנות דעת' את מבנה בית הספר "שפות ותרבויות". במידה ועד המועד הקובע לא תושלם הצבת המבנים היבילים, התלמידות שלמדו עד למועד זה בבית ספר "משכנות דעת" ושוכנות במבנה בית ספר 'שפות ותרבויות' כאמור בהחלטת בית המשפט תעבורנה החל מהמועד הקבוע ללמוד במבנה המתנ"ס העירוני או בכל מבנה שיוסכם בין העירייה למשרד החינוך".

המאבק על שפות ותרבויות (צילום ארכיון: יעקב לדרמן)

כזכור, לאחר ששר החינוך שי פירון עתר לבית המשפט השלום בירושלים והפסיד, הוא עתר לבית משפט המחוזי שקבע גם הוא שהתלמידות החרדיות ימשיכו ללמוד במבנה בית הספר.

תוכן שאסור לפספס
10 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
5
אבוטבולוביץ האשכנזי כנראה נציג של דגל התורה או אגודה...אחרת איך אפשר להסביר את מה שהוא עשה ערב יום הכיפורים למתפללים הספרדים ברמה ג'??? ב"זכותו" התפללנו באוהל... אבוטבולוביץ נכנס ליום הכיפורים עם "מלא זכויות"
בית שמש06.10.14
כזה מחטף ניסו לעשות לפני 3 שנים בית כנסת "פרושים" "אשכנזים" והם פונו מיידית! מה הקשר לספרדים- בגלל זה מותר להציב קראוון בשטח ציבורי? זו ביריונות וטוב עשתה העיריה שטיפלה בכך מיידית! תפסיקו להשמיץ
כאן זה לא ב"ב06.10.14
?????? מחטף???? בריונות.???? פנינו לאבוטבול עשרות פעמים!!!! רמה ג' מאוכלסת כבר למעלה מחצי שנה....מוגזם לבקש מקום תפילה מכובד???מדוע התושבים הספרדים צריכים להתפלל בחניה מתחת לבניין כאשר מעל ארון הקודש עוברת צנרת שמובילה לביוב???? מדוע אין פתרון לתפילה? מה, אבוטבול לא ידע שהציבור ירצה להתפלל? הוא לא י
בית שמש07.10.14
אין לך בושה להגיב כך כי אתה לא גר ברמה ג אין מיקוה לנשים אין כלום אים אלי כהן היה אז היתם קוראים לו סטלין אני בחרתי בבולבולוביץ אבל אנחנו מיצטערים ומקוים לחלוקת העיר ראש העיר שלך פשות לו עושה כלום חוץ מילקבל מסכורת הוא חצוף היתפללנו בהואל בכיפור כמו באדואים
גימלאי06.10.14
4
על מה המהומה? על גדר שמפריד בין שני בתי ספר? אני לימדתי במתחם קראוונים שחולק לשני בתי ספר חרדיים והנהלת שני בתי הספר הקימו במשותף גדר אטומה למען הסדר הטוב של שני הבתי ספר! למה קשור פה גטו? גזענות? וכל הביטויים הנילווים? בסה"כ רוצים סדר בביהס שלא יכול להתקיים שקיים ערבוב עם ביהס נוסף סתם הסתה וחיפוש
חרדית06.10.14
3
בושה וחרפה לבזבז עשרות ואולי מאות אלפי שקלים בשביל לתת מענה לקומץ אנשים רעשנים, לו היה שר חרדי עושה זאת לבטח כל צדיקי הדור היו קמים עליו לכלותו. מעשה זה זו ביזה של הקופה הציבורית ואין חולק שזה המשך של אקט המיצובישי למי שיודע
ירון06.10.14

הצגת כל התגובות

2
מדוע שהחילונים לא ילמדו בקראוונים?! הרי זה בית ספר ענקי שיש בו רק מספר קטן של חילונים שלומדים עבודה זרה ושפות זרות, מדוע שלא יתנו לילדות החרדיות גם כיתות ללמוד שם, זה בית ספר גדול, מדוע שילמדו הבנות הדתיות בקראוונים, זה ההסדר?! בושה וחרפה!
א. לוי06.10.14
1
אף אחד לא מפרסם את מה שאבוטבול עושה לספרדים ברמה ג'!!!!!! בושה וחרפה!!!! שליח של הרב עובדיה זצוק"ל שנבחר על מנת להעלות את קרנם של הספרדים ובפועל מצר ושם רגל לכל הספרדים בבית שמש...ביזיון מדוע אינכם מפרסמים את מה שהוא עשה למתפללים הספרדים ברמה ג' בערב יום הכיפורים??? נאלצנו להתפלל באוהל בזמן שאחינו
בית שמש06.10.14
כזה מחטף ניסו לעשות לפני 3 שנים בית כנסת "פרושים" "אשכנזים" והם פונו מיידית! מה הקשר לספרדים- בגלל זה מותר להציב קראוון בשטח ציבורי? זו ביריונות וטוב עשתה העיריה שטיפלה בכך מיידית!
בית שמש06.10.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24