כיכר השבת

תנועת ש"ס הוכיחה שהיא לא תנועה חרדית / דב הלברטל

אופק החזון הרבני של ראשיה הפוליטיים של ש"ס נע בין הדאגה שהרב עמאר יקים מפלגה משלו, לבין הסכסוך בין דרעי וישי. מנהיגיה החרדים של ש"ס, החרדים היחידים שם, מועצת חכמי התורה, נאלצו להתחשב באופייה הלא חרדי של מפלגתם. לעו"ד דב הלברטל יש הרבה מה לומר על הבחירות לרבנות ירושלים (חרדים, דעות)

109
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | כ"ח בתשרי | 22.10.14
כותב השורות, דב הלברטל (צילום: קובי ישעיהו)

הבחירות לרבנות העיר ירושלים הוכיחו, את מה שהיה ברור לאור הנסיבות - עדיף שירושלים תישאר ללא רבנים.

כלי התקשורת ראיינו בעיקר את ברקת, ראש העיר. ציינו גם את דרעי. לא יאומן. בחירות לרבנים הראשיים של ירושלים התנהלו כחצר ביזנטית של פוליטיקאים ועסקנים דלוחים. איך יעלה על הדעת שרבנים ראשיים, לעיר החשובה בעולם, ייבחרו כך? אפילו בחירות לרבני עיר נידחת בחוץ לארץ, היו מכובדות בהרבה. אני בעצמי מכיר.

במהלך הבחירות, כל מה ששמענו הוא: ברקת אמר כך. בנט חושב אחרת. דרעי מסוכסך עם ישי. העוזר של הרב אמר לאיש הפירסום של הרב האחר. בן דהאן מכחיש. כתב החדשות הוטעה. זה פשוט נשמע ונראה כמו בחירות של פקידים לא בכירים להסתדרות או לסניף המפלגה.

בושה לרבנות, לתושבי ירושלים, לאינטליגנציה וליהדות.

בתוקף אופיין של הבחירות, ומבלי לפגוע בכבודם של הרבנים, איש כפי מעלתו, הם נאלצו לנהוג כפוליטיקאים, פריימריסטים ואנשי תקשורת ויחסי ציבור - רק לא כרבנים. פעם היה צריך להתחנן בפני הרב כדי שיגיש את מועמדותו.

העסקנים החרדים נכשלו. כרגיל, חיכו לרגע האחרון ללא מחשבה וללא הכנה מוקדמת. מסתבר שהבג"ץ אינו תחליף לרשלנות עסקנית. הרב אלישיב החשיב את הצורך להשקיע בבחירות לרבנות כי היה סבור שיש לה השפעה בתחומי הכשרות, המקוואות, הנישואין, העירובין וכן כגורם מייצג שמשפיע על הלך הרוחות גם בתחום הפסיקה והעמדת הדת על תילה.

מלבד הרשלנות, ההפסד של החרדים נבע משתי סיבות: שיטת הבחירות המבישה, לפיה גבאי בתי כנסת ונציגי ראש העיר בוחרים רבנים. וכן מתוך כך שלא הבינו שירושלים ראויה שרבניה יהיו 'גדולים' במלוא מובן המילה. ישנם כאלה.

ש"ס שבה והוכיחה שהיא בכלל אינה מפלגה חרדית. כרגיל, השיקולים שהנחו אותה היו שיקולים אינטרסנטים צרים. אופק החזון הרבני של ראשיה הפוליטיים נע בין הדאגה שהרב עמר יקים מפלגה משלו, לבין הסכסוך בין דרעי וישי. מנהיגיה החרדים של ש"ס, החרדים היחידים שם, מועצת חכמי התורה, נאלצו להתחשב באופייה הלא חרדי של מפלגתם.

אין מקום בעולם שגבאי בית כנסת, קונייקטורים פוליטיים, בוחרים רב ראשי. אין מקום בעולם שבו ראש העיר קובע מי יהיו רבניה הראשיים של עירו. אין מקום בעולם שאת העניין המרכזי בבחירות תופסת השיחה של דרעי והרב עמר. אלו שיטות עותומאניות שמתאימות לבחירת דובר העיריה. פשוט בושה. האם להבדיל, את הקרדינל של פריז היה בוחר הדובר של המפלגה הליברלית, או סגן ראש העיר?

ש"ס שבה והוכיחה שהיא לא מפלגה חרדית. בתמונה: יו"ר ש"ס אריה דרעי (צילום ארכיון: יוסי זליגר - פלאש 90)

ועוד דבר. להקפיץ מועמד מחוץ לעיר, מספר ימים לפני הבחירות, גם בהתחשב בכך שהוא ראוי, זה דבר שלא מתקבל על הלב. הדעת אינה סובלת זאת. יש מושג של דבר שאינו מתיישב על הנפש. כך לא נוהגים בציבור של מאות אלפים חרדים, דתיים ושומרי מסורת. יש עניין של כבוד הבריות והתורה.

האם אין בירושלים על מאות חכמיה מועמד שיכול להתאים לתפקיד? את הרב משש הביאו ממרוקו כי הוא היה 'גדול'. אם היו מביאים את רבי משה פיינשטיין מארצות הברית, זה היה מתקבל. מה עשו? העמידו את גדולי הדור, האשכנזים והספרדים, עם הגב אל הקיר. כי בעצם אלו היו בחירות של גבאי בתי כנסת, דוברים, יועצים ויחצני"ם.

את הרבנים היו צריכים לבחור על ידי גוף של לפחות מאה איש, המורכב מגדולי הרבנים, הדיינים ואישי ציבורי ניטראליים לחלוטין. גוף החף, עד כמה שאפשר, מכל נטייה פוליטית. גם החילונים בעיר יודעים באינסטינקט שלהם להבחין מיהו 'גדול' ומהן בחירות מכובדות וראויות.

מבחינה חרדית, התוצאה לא הכזיבה את הדרך. החרדים היו בודאי מעדיפים שהעיר תישאר במתכונת הקודמת - ירושלים ללא רבנים, עם רב פוסק. יכול להיות רק גרוע יותר. שום דבר טוב לא יכול לצמוח מראש עיר שבוחר רבנים יחד עם פוליטיקאים ודוברים.

תוכן שאסור לפספס
109 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
53
שס היתה אמורה להניח לבחירות האלה אפילו אם היה נבחר רב רפורמי בגלוי רק לא מי שהלך חזיתית נגד מרן
קסלסי23.10.14
לא נראה לי שמי שגולש באינטרנט מגיע לקרסולי רגליו של גאון ישראל, הגרש"מ עמאר שליט"א שאינך מכיר מאומה מאישיותו, מידותיו, הליכותיו והנהגותיו בכל התחומים. אתה מדבר סרה על אחד מגדולי הדור, מרן זצ"ל שמח בשמיים על שזכינו לרב עמאר שינהיג את הצאן.
איש26.10.14
52
כולנו בוחרים במפלגת הדובים והחמורים החדשה: 'דוב וחמור יחדיו' דב ליפמן ודב הלברטל וללום. עצירות במוח שלשול בפה, ונוערים כהלכה
פטר חמור23.10.14
51
שהבן אדם הזה יפסיק לבלבל את השכל, למה הרב שמואל אליהו יותר טוב?הוא כן חרדי? אתה יודע מה? אתה היחיד שיודע מה זה חרדי!!!
יהודה22.10.14

הצגת כל התגובות

50
זה הנקמנות הליטאית במיטבה העיקר לא לתמך ברב עמר הם מעדיפים לתמוך ברב אליהו מזרוחניק איך שהוא מדבר על החרדים .. העיקר לא ברב עמר בגלל הגיור אותו הם דוחקים לפינה אבל הם שחכו שהרב עובדיה בזמנו גיבה אותו אבל הם לא יכולים כבר להתעסק עם הרב עובדיה אז הם תולים ברב עמר אם חרדים כאלו שמקדשים מאבק לשם מאבק גם
משה22.10.14
49
הם הפסידו!!!
אשכנזי22.10.14
48
הלו פתח את העניים ותראה בתוך הציבור שלך להיכן הידרדרתם אחד רוצה לרצוח את השני לא פחות ועוד דבר הלטאים לא כל דבר צריכים לשלוט וברוך ה' שהאשכנזים בשנה האחרונה נהפכו ללא רלוונטים בהרבה דברים
שר הכיכר22.10.14
47
החולה נפש מזכר להביע את עמדתו...
יהודי22.10.14
46
שסביבם בוכים עליהם כך הכתב הדפוק הזה
שתלך לעזזאל אמן23.10.14
45
נמאס ממך עו"ד הלברטל אתה בעל מחלוקת. כל היום מלכלך על מי שאינו כמותך מי אתה? מי שמך לאיש שר ושופט האחד בא לעיר וישפוט שפוט!? הדא הוא דאמרינן הדיוט קופץ בראש.
רפי22.10.14
44
חברך המחבלים שהעלו את ברקת!
חרדי כאוב22.10.14
43
לכל התרברבים- אותם רבנים שנבחרו יתירו היתר מכירה יתירן ממזרים... כל הכבוד לש"ס פתאום הם לא מוחים על כבודו של מרן בושה וחרפה לפרענקים הסטומים
גאה במוצאי....22.10.14
לא רק שאתב[ה לא יודע לכתוב, אני מסופק אם אתה מבין צה אתה כותב. ולגבי היתר מכירה. עשה טובה לעצמך לך תלמד ותבין שהרבה מגאוני חכמי אשכנז גם מתירים היתר מכירה. ונראה יותר שאתה סתום ומשועמם שחסר לך הרבה השכלה בסיסית ותורנית. ומטומטם ישאר מטומטם. פרענק ספרדי טהור!
פרענק ס"ט22.10.14
42
ובמה דגל התורה חרדים?, שהעמידו את הרב שמואל אליהו המזרוחניק, ו"השיקולים שהנחו אותה היו שיקולים אינטרסנטים צרים" כלשון הכותב על ש"ס?!
רפאל22.10.14
41
לפני מספר חדשים בבחירות לרבנות הראשית היה בסדר שעסקנים בוחרים - כיוון שנבחרו יקירי החרדים, אבל בירושלים שנבחרו רבנים גדולי תורה (לא פחות מהרבנים הראשיים) שם זה לא בסדר בגלל שהחרדים הפסידו.
בן ישראל22.10.14
פטירת מר"ן מתקרב לעמוד ההלכה הרב יצחק יוסף וגם הרב עמר הוא חרדי לכל דבר
הר חומה חרדית23.10.14
40
אלה שנבחרו בוודאי גדולים מהשניים שעמדו מולם
יוסף22.10.14
39
את הקדושה (הרבנים עמאר ושטרן הי"ו) דווקא דרך מבואות מקולקלות (ש"ס) כדי להעלות משם את הניצוצות (הרבנים אלי ישי וניסים זאב שליט"א).
אערנטאל26.10.14
38
במיוחד בציבור הליטאי אין כבר גדולי דור האחרון שבהם היה הגרי"ש אלישיב זצ"ל. חבל שאפילו הנציגים של דגל לא שמעו לרבותיהם ובחרו ברב שטרן, מה שמוכיח שכס הרבנות האשכנזית בירידה....
חיים ט22.10.14
37
הם שבחרו בו כראוי לכהן פאר בעיה"ק. כל התהליך אח"כ היה בירוקרטיה גרידא.
תלמדו מאיתנו22.10.14
36
לא הכל הולך רק לפי מה שאתם רוצים.
--22.10.14
35
האפס הזה?
יהודי22.10.14
34
גם אתה רוצה להכתיב לנו איך לחיות ומה לעשות. אם אנחנו לא שומרי תורה אז אתה מה?. יש לך פה גדול מאוד הגיע זמן שתשים יד לפה ותתעסק בשלכם
איש על מחנהו22.10.14
33
אין ספק שלגבי שס יש קצת צדק בדברים, (שהרב עמאר הפך להיות מזרוחניק בגלל שלא התאים להם שלא הם אלו שמכתירים אותו...), אבל קצת קשה לבוא ולומר שלא נבחרו רבנים צדיקים וישרים, הרב שטרן ירא שמים וצדיק, כמו כן הרב עמאר ת"ח גדול.
נתי22.10.14
32
האיש שקרן גמור. בכל קהילה בגולה בחרו ז' טובי העיר והוועד את הרב של הקהילה. מעולם לא בחרו רבנים את רב הקהילה.
יוסף ויסוצקי22.10.14
31
אוי כמה שאתה צודק! אשריך שאתה אומר דבר שאנשים מפחדים לאומרו בקול! האם לאלו הרבני ייחלו תושבי ירושלים?
ש.ז.י22.10.14
דרעי החליט המועצת נכנעה
שסי23.10.14
30
חולה נפש אמיתי
חולה, קצת פחות.22.10.14
29
מי בדיוק היה אחראי לבחירתו של גדול הדור הרב הגאון פאר הדור מצגר שליט"א ? אז היה בחירות נקיות וראויות כדברי הרה"ג דב הלברטל! חבל על דאבדן ולא משתכחין!
Daniel Wolf24.10.14
28
מה שנחשב אצל כותב המאמר כחסרון, אצל המפלגות החרדיות, זה ועשית הישר והטוב.
דן סגל22.10.14
27
פחחחחחחחחחחחחחחח
פחחחחחחח23.10.14
26
הרב אליהו חרדי......... חחחחחחחחח אותי לברטל מי תומכי הרב אליהו ???????
זקן23.10.14
25
"בושה לרבנות, לתושבי ירושלים, לאינטליגנציה וליהדות". ציטוט של המומר מהכתבה
חמור מהלך23.10.14
24
אסור לתת לו במה לשונא ישראל הלזה לשלוח אותו לגזים.....
אלטר23.10.14
23
מעניין אם מי שהיה נבחר לכהונת רב לירושלים היה הרב לאו גם אז היתה נכתבת כתבה זו..... 2.ראינו מי בחר ברב מצגר כרב ראשי לישראל מול מועמדותו של הרב אריאל בחירה מדהימה !!! 3,כנראה הכתבה היפה שכתב אחר פטירתו של הרב עובדיה יוסף לא באה באמת מתוך שיכנוע פנימי
דניאל23.10.14
22
מכיון שאסור לדבר כלל "סרה" על ישראל - שהקב"ה יעזור = הסוף למחלוקת לשנאה ולהסתה ... מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..." זה כתוב גם לאלה שמוסיפים תגובה פה... פשוט "מבפנים"...{שלא נדבר על חילול השם} זה מה שאתם רוצים ? לה
שוקי23.10.14
21
ג' תמכה במועמד מזרוחניק הרב אליהו. ש''ס לא מתה בלשון המעטה על הרב עמאר והצביעו לו בשביל השלום, בזה הם הוכיחו שהם לא חרדים... חרדי אמתי צריך לעשות מחלוקת בכל מחיר זה מה שראינו מרבותינו, נגד ר' חיים גריינמן נגד הרב לנדא נגד הרב עובדיה נגד הרב פוברסקי זה דרך התורה האמתית הליטאית וכך הורונו רבותינו, רק
דוד23.10.14
20
מה
דבש27.10.14
19
האם הרב אלישיב תמך בזמנו בהרב עמר בבחירות לרבנות
שמחה23.10.14
18
הא????????? גם אנשי סדום היו חרדים כמוכם צבועים אבל הקב''ה החליט למחוק אותם בתי משוגעים מלאים מאנשים שחושבים שהם מאושרים ולא חסר להם כלום הכותב הזה כנראה ברח משם
ימח שמך אמן23.10.14
17
והלברטל................ תתקדם
חיים ט22.10.14
16
יש שניים שמצליחם לסרוד ולא מוותרים שמעון פרס ושלמה עמר להבדיל בעצם אין הבדל
דוד22.10.14
15
בשם כולם אנחנו מבקשים ממך כבוד העורך דין המלומד שתועיל בטובך קצת לשתוק ולא להגיד את כל הפנינים שלך בכל עניין ואולי תלמד משהו ממאמר חז"ל סייג לחוכמה שתיקה. וכמו שנאמר "אם תשתוק אולי תראה חכם אבל אם תדבר וודאי תהיה טיפש"
אבי22.10.14
"עדיף לשתוק ולהראות טיפש, מאשר לדבר ולהוכיח את זה"
שירה ס.ג23.10.14
מרגישים ארס נוטף של שנאת ספרדים............... ממ דגל ועץ היו עם שיקולי רוחניות גרידא...... חולה נפש!!!!!
שונא ספרדים22.10.14
14
תקשיב לי אתה אדם ליטאי גזען מרושע קנאי סכסן והכי חשוב גאותן ואת זה אתה מוכיח מפעם לפעם באדיקות רבה אז כבודו יש לך בעיות עם כולם חסידים ברסלב ספרדים שס רק הליטאים הם העם הנבחר גזע הארי טהור מי אתה שתדבר על שס בלון נפוח למה לא תכתוב על גימל איזה קללות הם מוצאים מהפה גפני וליצמן ומקלב וכל אלא ושאריה דר
לא סובל צבועים22.10.14
הליטאים הם גרים כפי שנוכח ממשנה נגעים שהם אינם כאשכרוע אלא ברור שהם בני תערובת ולכן אסור שיהיו בראש העם כי כתוב שום תשים עליך מלך מאחיך!!!
סמי23.10.14
שייך
יני22.10.14
13
אתה מפגר רציני
מנשה23.10.14
12
אני מניח שהתאכזבת קשות מהשלום הלא צפוי עם הרב עמאר, בעוד ג' תמכה במזרוחניק גמור הרב אליהו מתוך שנאה אישית לרב עמאר ההבדל שיהודי אמתי יודע לסלוח...אבל ש''ס מונהגת ע''י הרב שלום כהן שלא התחשב בעסקנים ועשה שלום, ואני מסכים שזו לא הדרך ''החרדית'' שהיית רגיל אליה, היית רגיל שבגלל השקפה [''השקופע''] מפלגי
דוד23.10.14
11
מראה פעמיים ביום את השעה הנכונה...
לאחר העיון23.10.14
10
חתיכת חוצפן מי שמדבר
דוד22.10.14
9
אנחנו הספרדים כולל הבני תורה שלנו לא ח ר ד י ם! אנחנו יהודים כשרים עד משה רבינו ואברהם אבינו ואילו אתם האשכנזים הליטאים צאצאי הכוזרים הגויים, וצאצאי ארבע אמהות גויות, השורשים שלכם לא מהעם היהודי ואינכם מזרע ישראל השורשי והטהור כמונו.... וזה המחקרים הוכיחו, וזה ההסטוריה של עם ישראל לדורותיו מוכיח
שסניק לא חרדי22.10.14
8
התשובה של הכותב הנאלח כרגיל, שזה קצת "מורכב" אכן זה מאד מורכב מהרבה זבל וצחנה המעורבים בקיא סיח ומיאוס ליאטים.
אשר22.10.14
טיפש הברטל
הר חומה חרדית23.10.14
7
כך היו אותן תגובות. לכן אל תרים את האף דוב בן הניה הלברטל.
טוב26.10.14
6
מר הלברטל, אני חייב לציין שבכתבות נוספות שלך הסכמתי עם כמה מדבריך אך ניכר לעיני כל התנשאותך וגאוותך על שאר קהל ישראל שאינם נמנים עם הציבור הליטאי. אך הבסיס המחשבתי הצר אופקים של ההשקפה העקומה הזאת שמבזה ומזלזלת בכל מי שלא 'נכנע' למרותה פשוט בלתי נסבלת! הציבור הליטאי שואף תמיד להיות פטרוני על שומרי ה
איש23.10.14
5
היה עדיף שתשתוק מאשר תעבור על איסורי רכילות. עדיף שתלמד את ספרי הח"ח ובינתיים סיג לחכמה שתיקה בודאי לדברי בלע כאלה
דב22.10.14
4
מעניין איך יש לו זמן לכתוב ולערוך מאמרים הרי בדרך כלל עורך דין עמוס לעייפה וזה? כל שני וחמישי יש לו מה לכתוב. האם זה לא משעמום וחוסר עבודה? בעבר היית דתי לאומי וגם היום אתה כך ההבדל הוא בזקן ובכיפה. סע לפריז שם תמצא אותנו.
ט22.10.14
3
זו ההקבלה שמצאת לרבנים בשיעור קומה כמו הרב עמאר והרב שטרן שליט"א? לא נמאס לך להקליד שטויות בשביל רייטינג?! כבר חשבתי שצוות האתר שלח אותך לפריז ושכחת לחזור... חבל שעדיין אתה מספר על כאבי הבטן המלאה שיש לך על ש"ס. מצד שני כיף לקרוא את הטורים שלך ולחשוב הפוך ממך (בכ"א דעת בעה"ב הפוכה מדעת תורה) תפסיק ל
הלברדוב22.10.14
2
אדם זה וכל מי ששותף בפרסום דעותיו (!) הרי הוא מעוכרי ישראל מחרחרי ריב ומדון ומבזים ענקי עולם. אני מוחה בשם כל עמ"י ומקווה שאדם זה ייתן על כך את הדין במהרה לבל יפוצו דעותיו ויבלבלו לב העם הקדוש והטהור.
עם ישראל22.10.14
1
מרן כהן גדול. צריך 40 שנה להבין דעתו לכי תיכול עלה כורה דמילחא. לומר על חכם שלום כהן גדול לא חרדי עפרא לפומך .
ישראלי.22.10.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

הכוונה לשירות חרדי משמעותי - צו השעה

כיכר בשיתוף צו השעה | מקודם

צפו בגלריה

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

היסטוריה ואקטואליה

מלומד נאצי מעל בקודש ומכר רבבות ספרים של הגאון הליטאי

ישראל שפירא | 19.05.24

כך התקיימה הבקשה | צפו

הנכד ביקש מתנה לאפיקומן והגר"ד לנדו הסכים לחרוג ממנהגו

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

שמחת הבר מצווה לנין ה'באבא סאלי'

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24